Renault

Aloittaja RoccoScientist, 03.12.09 - klo:19:08

« edellinen - seuraava »

RoccoScientist

Laitetaanpa tällekin ranskikselle aihe pystyyn. Isäni on minun elinaikani aikana ajanut ainakin viittä rellua kahden sitikan ja yhden Pontiacin (Trans Sport) lisäksi, joten itsellekin on niistä jonkin verran kokemuksia kertynyt - ajopuolelta lähinnä 2000-luvun vaihteen Cliosta ja Lagunasta. Negatiivisia kokemuksia ei juuri ole ollut ja niinpä ennen Sciroccoa tilauksessa olikin tuo uusi Mégane Coupé, joka sitten jäikin saamatta. Luukkuperän (ei siis coupén) koeajon perusteella Renault on ainakin Méganea viemässä saksalaiseen koulukuntaan päin eli alusta on hiukan totuttua jäykempi ja kojelauta näyttää osin jopa kelvolliselta ainakin paremmalla varustelutasolla. Valitettavasti osa ranskalaisesta pehmeydestä on muutoksen myötä kadonnut ja kuljettajan näkökenttää piinaa lisäksi halvan ja ikävän näköinen digitaalinen nopeusnäyttö. Noin muuten lyhyt koeajo jätti positiivisesti varautuneen neutraalin vaikutelman - kelpo auto, mutta ei tarjoa suuria elämyksiä. Perinteisen luukkuperän muotoilu ei minusta ole ihan tasapainossa, mutta coupé miellytti silmää ja varastaa vieläkin huomion, jos onnistun sellaisen liikenteessä bongaamaan.

Renault Sport versio tuosta coupésta:



Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

k4ne

Tuo on varmaan sitten se piinattu Rellu...

Meillä rouva on jostain käsittämättömästä syystä innostunut

tuollaisesta

Naisia ei voi aina jummartaa ei...

makkis

Tehkää moderaattorit jotain, on ihan jees avata vieraiden merkkien keskusteluja, mutta kai sentään renoot sun muut nissanit blokataan poijes!!

Hyi helevetti.

skula

Omat mode oikeudet ei riitä tuollaiseen :)

Mutta olen myös sitä mieltä että eräät merkit kuuluisivat vain, OffTopic ja Hiekkalaatikko osastolle  ;D

RoccoScientist

Ai merkit kuten nousukas-biimeri? ;P En kyllä näe mitään järkisyytä sorsia joitain tiettyjä automerkkejä. Renaultista voi siirtyä VAG-merkkiin tai toisinpäin siinä missä BMW:kin tapauksessa.

Ja k4nelle: Jostain syystä brititkin pitävät kyseisen Méganen muotoilusta. Ilmeisesti se että auto voi joistakin näyttää aivan uskomattoman rumalta, on positiivinen asia - eipähän ole harmaata massaa.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

k4ne

#5
Lainaus käyttäjältä: RoccoScientistJostain syystä brititkin pitävät kyseisen Méganen muotoilusta.

Näin olen ymmärtänyt esimerkiksi Top Gear -hemmojen otteista. Eräässä jaksossahan tyypit jopa tuunasivat Renault Avantimea (se kakkos-Meganen perän omistava persoonallisen näköinen coupe, jota ei jostain syystä tuotu ikinä Suomeen) kulkemaan kovempaa. Taisi olla apuna formula-1:n spoilerikin. :)

En tiedä mistä se kasvatus pitäisi aloittaa, mutta kun edelliselle työpaikalle oltiin kauppapoliittisista syistä hommaamassa yhteiseksi kulkuneuvoksi juuri tuota kakkoskoppaista Meganea, niin autonkäyttäjäväki (valtaosa naisia) nousi yhtenä rintamana takajaloilleen, ettei ainakaan tuollaisella kukaan suostu ajamaan. No johto päätti, että Renault Megane tulee. Kompromissina tosin sitten porrasperäisenä versiona.

Mutta siinä olen kyllä Roccon kanssa samaa mieltä, että antaahan kaikkien kukkien nyt kukkia edes täällä Muut merkit -palstalla.



Karvis

Lainaus käyttäjältä: k4ne - 04.12.09 - klo:13:26
Mutta siinä olen kyllä Roccon kanssa samaa mieltä, että antaahan kaikkien kukkien nyt kukkia edes täällä Muut merkit -palstalla.

Juuri näin, eiköhän tänne sovi ihan yhtä hyvin/huonosti niin tiipadaapat, renut kuin buimakoneetkin :P

Puistatusta aiheuttavat ketjut voi jättää lukematta ;)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

ma1ja

Siis eikö ketään muuta ihmetytä tuon Renault Sportin pakoputki? Se on vähintäänkin häiritsevä. Keskellä? Muistuttaa monta asiaa, esim. USB-porttia.
Niin se vaan menee.

k4ne

Lainaus käyttäjältä: ma1jaeikö ketään muuta ihmetytä tuon Renault Sportin pakoputki?

Hmmm, enkös minä jo kommentoinnut että tuo on varmaan se piinattu rellu... ;)

Ironic32

Kyllä tuo minusta ihan tavalliselta rellun piuhakkeelta näyttää...  :-X

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: ma1ja - 06.12.09 - klo:14:52
Siis eikö ketään muuta ihmetytä tuon Renault Sportin pakoputki? Se on vähintäänkin häiritsevä. Keskellä? Muistuttaa monta asiaa, esim. USB-porttia.

Ei häiritse, vaan näyttää mukavan erilaiselta. Mielleyhtymäkin tulee ensimmäisenä ihan eri hintaluokan peliin:



;)

Sitten lisää tuosta Méganesta. Car-lehti oli päässyt ajelemaan sekä Sport että Cup-versiota RS 250:stä. Kommentit olivat pääosin positiivisia ja tähtiä lohkesi neljä kappaletta. Ei yhtä rankka elämys kuin edellisen sukupolven R 26 (joka pyyhki muilla "hot hatcheilla" lattiaa radalla), mutta toisaalta arkikäyttöön paremmin sopiva ainakin Sport-alustalla. Kyllähän tuolla mielellään tyypit ottaisi.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

TSI_J

Kysellääpäs täältä jos löytyy tietämystä tai edes vahvaa tuntemusta Renault Sport -malleista.

Itselleni tulee toisen auton hankinta eteen ja kaikki vaihtoehdot vielä avoinna. Joko kauppakassi ja toinen auto vaihtuu sitten joskus karjankuljetusautoksi tai sitten toistepäin.

Aina on ollut pieni kutina Renault Sport-malleja kohtaan, olen asettanut ne astetta korkeammalle paikalle GTI-autojen hierarkiassa. Tällä hetkellä mietin kauppakassiksi 170hp Clio Sporttia jostain 2000-luvun alusta.

Lähetään ihan ruohonjuuri tasolta liikkeelle. Onko täysi pommi? Voidaanko olettaa että Sport mallisto on vankempaa tekoa kuin perusmallit siten kestoa löytyisi ja olisivat paremmassa kunnossa vielä noin 8 vuoden ikäisinä kuin karvalakit? Missä suurimmat viat, sähköissä niin kuin monilla ranskiksilla?

TM 18/2000 artikkeli on kovin mairitteleva. Kehutaan ajomiehen autoksi. Autolla tehty tuotantoautojen väistöennätys, selviytyi hirvikokeesta 80kmh kun esimerkiksi Jouko Puhakan N-ryhmäläinen slikseillä sai lukemaksi 83kmh.




Ajelen tyylikkäällä herrasmiessportilla mk7 GTI. 👌
Tarvittaessa "ajamisen iloa" xdrivella ympäri vuoden ja ympäri Suomen.

tn62634

Ostin uutena vuonna 1997 Renault Clio 1.8 RSi:n. Muuten hieno auto luokassaan ja hyvä ajaa, mutta öljynpaineita ei ollut enää 40000 km:n jälkeen. Takuukorjauksena autoa korjailtiin, mutta seurauksena oli kova öljynkulutus. Auto piti vaihtaa ja sen jälkeen ei Renaultia tullut eikä tule.

RTWteam

Entisenä renaultistina tiedän ,että osia joutuu välillä haavimaan millon mistäkin niin tuolta http://www.relluosa.fi/ saa renuihin suhkot halpoja osia ja tulee nopeasti. Käyvät nimittäin ranskasta asti hakemassa kuorma-autolla. Ja muutenkin osaavat auttaa ongelmissa kohtuullisen hyvin.  ::)

RTWteam

http://www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/renaulteille-pidempi-takuu

Siinä alkaa jo olla takuu kohdillaan. :) Varmasti kääntää joidenkin ostajien mielen relluun tämän takia..

zammy

En ole kyllä aiemmin Renaultista ihmeemmin innostunut, mutta tuo 4 vuoden takuu kiinnitti huomion ja piti hieman vilkaista Lagunaa. Itseasiassa tuo Business-line hinnastohan kuulostaa hyvältä. Varsin hyvä varustelu autoissa ja esim. 1.5 dCi koneinen farkku lähtis 26114 eurolla + tuohon pysäköintitutka taakse, metalliväri, vakkari nopeudenrajoittimella 620 eurolla, niin mun mielestä alkaa jopa houkutella.

RoccoScientist

Helmikuun CAR-lehdessä pistettiin Golf R, Renault Mégane RS 250 (Cup-versio) ja Porsche 911 GT3 vastakkain ja katsottiin miten nämä "hot hatchit" pärjäävät ikonista superautoa vastaan. No, eiväthän ne toki pärjänneet enää siinä vaiheessa kun kuljettaja pääsi sinuiksi GT3:n kanssa ja uskalsi luottaa siihen, mutta pimeässä ja vieraalla tiellä niillä uskalsi aluksi kulkea kovempaa. Topikin kannalta mielenkiintoista on se, että Mégane arvioitiin tässä testissä Golf R:ää paremmaksi (eli viihdyttävämmäksi). Golf oli tylsempi sekä luonteeltaan, että ulkonäöltään, eikä tasaisen varmalla suoriutumisellaan juuri tarjonnut kuljettajalle haastetta. Loppuarvostelu oli seuraava:

Golf R: ****
Mégane RS: *****
911 GT3: *****

On toki pidettävä mielessä, että tässä ei arvioitu sitä kumpi oli parempi auto sekä arki- että ratakäyttöön tai vaikka pelkkään arkikäyttöön. Cup olisi todennäköisesti turhan raaka arkikäytössä, mutta Mégane RS:ää saa vähemmän rajuna Sport-versionakin.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

JeanC

Lainaus käyttäjältä: makkis - 04.12.09 - klo:00:06
Tehkää moderaattorit jotain, on ihan jees avata vieraiden merkkien keskusteluja, mutta kai sentään renoot sun muut nissanit blokataan poijes!!

Hyi helevetti.

Hieno jatke kun oma ei riitä BMW, et ihan hiljaa...

Quality

Ei taida olla kommentoijalla vielä ihan Makkis-huumori hallinnassa ;).
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Quality - 03.03.10 - klo:22:17
Ei taida olla kommentoijalla vielä ihan Makkis-huumori hallinnassa ;).
Aika paskaa huumoria.  :-\

RTWteam

noo makkishan on jo rauhottunu tän asian suhteen. ;) http://www.renaultkeskustelu.net/foorumi/ Tuolla voi sitten ihan rauhassa rellusta puhua jos siltä tuntuu. (toki voi täälläkin)

RTWteam

Koeajossa tällä hetkellä:
RENAULT
CLIO II 1.6 I 16V DYNAMIQUE 110 HV 3-OV HB
Vm 2003 ajettu 105000km

Onkos kokemuksia? Oon entinen renaultisti ja ennakkoluulot ovat valtavat! En luota tähän merkkiin yhtään mutta jotenkin tämä auto taas positiivisuutta herättää..
http://www.auto-aatamila.fi/app/carlist/list
tuolta löytyy kuviakin..

Tuksuu

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 12.03.10 - klo:15:42
Onkos kokemuksia?

Ei ole mutta tuskin sen huonompi/parempi kun muutkaan renaultit. Eli ensin tulee sähkövikoja mutta jos niitä ei tule niin sitten se kyllä kestää.

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: Tuukka - 12.03.10 - klo:15:45
Ei ole mutta tuskin sen huonompi/parempi kun muutkaan renaultit. Eli ensin tulee sähkövikoja mutta jos niitä ei tule niin sitten se kyllä kestää.

Sähkövikojen kaa on saanut työskennellä tämän merkin kanssa. Auto siis ei ole itselleni tulossa vaan vanhemmille. Isännällä on pilkettä vielä sen verran silmä kulmassa että tehoja pitää olla sen verran että ei ihan täysin jää jalkoihin.. mutta luotettava peli taitaa olla se painavampi sana nyt autoa ostaessa.

JeanC

Itsellä on tällä hetkellä Laguna 2 litran turbo bensakoneella vm. 04. Ainoat viat mitä on ollu: kuluvat osat jarrupalat yms. Eli ei mitään vikoja  :). Itse tiedän että Renault tekee laadukkaita autoja, joten ei tuottaisi itselleni mitään ongelmaa vaihtaa toiseen relluun  ;).

Reneto

#25
RTWteam: Minulla on hyvät kokemukset Rellusta. Edellinen auto oli Megane 1.4 16V classic -99. Nuo 16 venaiset koneet ovat aivan mainioita. Pieni kulutus ja kulkee pirteästi. Cliossa nuo ominaisuudet ovat varmaankin vielä paremmalla tolalla.

Megane oli minulla reilut 6 vuotta, ja olivat todella huolettomia vuosia. tuona aikana ajoin n. 70000km, ja ainoat viat olivat itse aiheutettu puolan kärähtäminen (huolimaton moottorin pesu) ja toinen oli mykistynyt nopeusmittari, jonka korjaus maksoi alle satasen. Luovuin autosta viime kesänä kun mittarissa oli n 150000 km. Jarrulevyjä ja -paloja lukuunottamatta kaikki alustan osat olivat vielä alkuperäisiä. No, pakoputken vaihdatin..

Syy merkin vaihtumiseen oli se, että tuoreempi Megane II ei miellyttänyt minua ollenkaan. Ajelin sellaisilla useasti, mutta tykkäsin omasta vanhemmasta mallista enemmän. Vaihda siinä nyt uudempaan  ;D

Huollon sijaisautona oli kerran Clio 1,2, muistaakseni -04, ja oli oikein kiva peli. 1,6 koneella voisi olla todella maukas..
Jos auto on hyvin pidetty, ruostuminen ei ole ongelma. Oma Meganekin oli 10-vuotiaana käytännössä ruosteeton. Huono puoli noissa 16-venttiilisissä on todella suolainen hinta jakopään hihnan vaihdolle. Ei taida 600 euroa riittää.

Edit. kannattaa tarkastaa onko tuossa yksilössä jakohihna vaihdettu, vaihtoväli on 90tkm tai 100tkm riippuen huolto-ohjelmasta. Oli siinä joku aikarajakin, olisiko ollut 4 vuotta..
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

RTWteam

hmm. Tähän on tehty 20000km sitten jakopäänremppa ja siinä vaihdettu kaikki asian mukaisesti. Tulpat ja jarrupalat vaihdettu vast ikään ja tietenkin kaikki tehty merkkihuollossa.

JeanC

Omaan Lagunaan teetätin jakopäänhuollon ja hintaa tuli töineen tarvikkeinenn 515â,¬

Reneto

Oletko RTWteam itse käynyt ajamassa autolla? Kulkeeko messevästi  :)
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 12.03.10 - klo:15:42
Koeajossa tällä hetkellä:
RENAULT
CLIO II 1.6 I 16V DYNAMIQUE 110 HV 3-OV HB
Vm 2003 ajettu 105000km

Itsellä on kokemuksia saman mallin pre-facelift-versiosta, jossa taisi ohjaustehostin tosin olla vähän erilainen. Pienempiä ongelmia ei juuri ollut ja suurempiakin vain yksi rikki mennyt takajarru, joka aiheutti pyörän lukkiutumisen. Kyse ei siis ollut jarrujen jäätymisestä, vaikka sitäkin aluksi veikkailtiin. Tykkäsin kyllä aikoinaan ajella tuolla kovasti. Auto tuntui kokoaan isommalta (vastaavasti ei ollut ihan yhtä ketterä kuin kilpailijansa), oli etenkin luokassaan hiljainen ja 1.4-vapari riitti kuljettamaan autoa riittävällä tarmolla. Näppärä peli kaupungissa ja maantielläkin kelpasi suhailla.

Harmitti kun tuo sitten lopulta myytiin pois. Lisäksi kun autotohtori oli pyöränkulmista todennut, että olivat niin pielessä ettei niitä enää kuntoon saa, olin ihmeissäni. Ajossa en ollut noteerannut mitään muuta kuin vaihdekepin tärinän suurissa nopeuksissa. x)
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy