Leon Mk4 (20-) ongelmat ja viat

Aloittaja MikHei, 24.12.20 - klo:10:37

« edellinen - seuraava »

v6e

Lainaus käyttäjältä: v6e - 23.06.23 - klo:10:04
Käytin auton huollossa viikko sitten.

Kessy: ei päivitystä, luvattiin vuoden vaihteessa mutta eipä ole kuulunut.

Peruutuskameran ongelmat: info päivitetty uuteen softaan
Mulla myös kaatuilu koko ajan... Nyt ei ole kaatunut kertaakaan mutta takatilan ilmastoinnin lämpötilan säätö sekä puhallus on OFF tilassa eikä saa kytkettyä päälle. Kannattaa tarkastaa jos muilla päivitetty mulla ei ainakaan enää saa muutettua päälle/pois.

Nykimis viat vaihteistossa, jälleen sopeutettu...

Front/lane assist + vakkarin bugit: ei vikaa, koodia tuulilasin puhtaudesta, temppuillut alusta asti, pyrkii viemään välillä pellolle maantiellä vaikka selvät merkit tiessä.. tuulilasi kamera vaihdettu 2022 jonka jälkeen vähän parempi.

Takajarrujen todella ärsyttävä vinkuminen - ei kuulunut koeajolla (näytin videon jossa vinkuu kun syötävä) jarrupalat vaihdettu 2022 - ei vaikutusta. Jarru jää välillä hieman päälle ja kuumenee takana, lisäksi pamahtaa välillä liikkeelle lähtiessä.

Huollon saivat tehtyä ja auton pestyä, nyt ajettu 39tkm.

Edit: mulla rämisee taustapeili, varmaan johtuu siitä kun tuulilasin kamera vaihdettiin. Etuovissa joskus satunnaista natinaa mutta se kuuluu vielä vaan talvella.

Airport huolto: elokuun puolivälistä eteenpäin
Hyvinkää: heinäkuun loppu
kauemmat: heinökuun puolivälin jälkeen

Kertovat huollon tiskillä että päivityksestä on jäänyt todennäköisesti takailmastoinnin "täppä" pois ja komponentti on vedetty nollille...
Perheen toinen auto käynyt saman päivityksen (Skoda) siinä ei ongelmaa ole. Lisäksi tuon Skodan ilmastointi tuntuu puhaltavan suuttimista muutaman asteen kylmempää ilmaa. Tulee kylmä LO asetuksella, seatissa ei todellakaan tule vaikka ajaisi 30min maantietä puhallus täysillä.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: v6e - 02.07.23 - klo:08:19
Airport huolto: elokuun puolivälistä eteenpäin
Hyvinkää: heinäkuun loppu
kauemmat: heinökuun puolivälin jälkeen

Kertovat huollon tiskillä että päivityksestä on jäänyt todennäköisesti takailmastoinnin "täppä" pois ja komponentti on vedetty nollille...
Perheen toinen auto käynyt saman päivityksen (Skoda) siinä ei ongelmaa ole. Lisäksi tuon Skodan ilmastointi tuntuu puhaltavan suuttimista muutaman asteen kylmempää ilmaa. Tulee kylmä LO asetuksella, seatissa ei todellakaan tule vaikka ajaisi 30min maantietä puhallus täysillä.

Joku on sulla vialla. Kyllä mulla tulee tosi kylmää jo ennen LO asetusta.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

sparrow77

Onko porukka tosiaan asentanut noita isompia (ei OTA) järjestelmäpäivityksiä itse? Mulla on tuontiauto ja K Auton kanssa menee niin uskomattoman vaikeaksi nyt takuuhommat, että täytyy alkaa vähän suunnittelemaan mitä teen, kun kahden vuoden takuu päättyy marraskuussa.

Espanjassa, josta auto on tuotu, on kolmen vuoden takuu. K Auto vetoaa silti kahden vuoden takuuseen, ja tuntuu pitävän siitä kynsin ja hampain kiinni.

Yaffa0

Aiemmin ketjussa oli mainintaa ja kuvia siitä, että isompia päivityksiä on ladattu/asennettu itse. Uusimman softan pystyy siis ostamaan netistä 20 EUR hintaan, laittamaan USB-medialle ja asentamaan itse.

Mutta OTA:n kauttakin pystyy siis asentamaan isoja päivityksiä. OTA ei ole tarkoitettu vain karttapäivityksiin ja pieniin bugifikseihin. Itselle tuli tosiaan n. vuosi sitten vajaan 8 gigan kokoinen OTA päivitys, jolla softa päivittyi versiosta 1804 versioon A896 (vastaa 1896). Nyt jostakin syystä VAG ei jakele enää näistä isoja OTA -päivityksiä. En ymmärrä miksi ei.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 03.07.23 - klo:11:19
Aiemmin ketjussa oli mainintaa ja kuvia siitä, että isompia päivityksiä on ladattu/asennettu itse. Uusimman softan pystyy siis ostamaan netistä 20 EUR hintaan, laittamaan USB-medialle ja asentamaan itse.

Tätä kyllä hiukan epäilen että ihan riittäisi. Moduulien päivitys monesti vaatii myös uuden parametrisetin flashayksen ja se tehdään päivityksestä erillään. Eli pelkän uuden "firmiksen" jos päivität ohjainlaitteisiin niin lopputulemana on todennäköisesti toimimaton laite ja keikka marmorille.

Muutenkin suhtautuisin netistä ostettuun softapäivitykseen hiukan varauksella :)

Temex79

Kysymystä arvon asiantuntijoille. Viime viikolla tullut uusi Leon 1,5eTsi koneella + DSG.

Saako autosta poistettua/muutettua jostain varsin äsyttävän ominaisuuden eli sen että D-asennossa autossa jalan nostettua kaasulta esim risteystä lähetyttäessä ei toimi moottorijarrutus vaan moottori sammuu ja auto rullaa ns. "vapaalla"? Jarrua jos painaa niin moottori käynnistyy kyllä.

Start-Stop asetuksen toki saa valikoista pois päältä, mutta se ei tunnu vaikuttavan tähän ominaisuuteen.

Auton valikkoja yrittänyt selata läpi mutta en ole sieltä asiaan ratkaisua löytänyt.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Temex79 - 03.07.23 - klo:12:24
Saako autosta poistettua/muutettua jostain varsin äsyttävän ominaisuuden eli sen että D-asennossa autossa jalan nostettua kaasulta esim risteystä lähetyttäessä ei toimi moottorijarrutus vaan moottori sammuu ja auto rullaa ns. "vapaalla"? Jarrua jos painaa niin moottori käynnistyy kyllä.

Adaptiivisen vakkarin koodauksesta saattais onnistua, joo hassu paikka mutta siellä on koodaus joka vaikuttaa onko coasting päällä vai ei. Ja en muista ulkoa olikohan myös moottorilla koodaus joka piti päivittää tähän.

Temex79

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 03.07.23 - klo:12:26
Adaptiivisen vakkarin koodauksesta saattais onnistua, joo hassu paikka mutta siellä on koodaus joka vaikuttaa onko coasting päällä vai ei. Ja en muista ulkoa olikohan myös moottorilla koodaus joka piti päivittää tähän.

Eli ilmeisesti ei ihan simppeli juttu taida olla. Huollossa tuskin innostuvat jos pyytäisi näitä asetuksia muuttamaan.  :-\

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 03.07.23 - klo:11:29
Tätä kyllä hiukan epäilen että ihan riittäisi. Moduulien päivitys monesti vaatii myös uuden parametrisetin flashayksen ja se tehdään päivityksestä erillään. Eli pelkän uuden "firmiksen" jos päivität ohjainlaitteisiin niin lopputulemana on todennäköisesti toimimaton laite ja keikka marmorille.

Muutenkin suhtautuisin netistä ostettuun softapäivitykseen hiukan varauksella :)

Tuolta sai siis softan:
https://eastyorkshireretrofits.co.uk/collections/seat-leon-kl-2021/products/mib3-software-updates-seat

Ja tässä viestissä oli ruutukuvat päivityksestä, HGE:n suorittamana:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=47613.msg792588#msg792588

Youtubesta löytyy videoita päivityksestä myös. En tiedä mitä moduuleita ja niiden firmiksiä tuolla on sitten taustalla, mutta info-systeemin tuolla tavalla pystyy kyllä päivittämään ja ilmeisesti sillä on vaikutusta MIB3:n kaatuiluun niitä vähentävästi.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 03.07.23 - klo:13:25
Tuolta sai siis softan:
https://eastyorkshireretrofits.co.uk/collections/seat-leon-kl-2021/products/mib3-software-updates-seat

Ja tässä viestissä oli ruutukuvat päivityksestä, HGE:n suorittamana:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=47613.msg792588#msg792588

Youtubesta löytyy videoita päivityksestä myös. En tiedä mitä moduuleita ja niiden firmiksiä tuolla on sitten taustalla, mutta info-systeemin tuolla tavalla pystyy kyllä päivittämään ja ilmeisesti sillä on vaikutusta MIB3:n kaatuiluun niitä vähentävästi.

Tuo on tietääkseni luotettava paikka. Ja tosiaan tässä oli ilmeisesti kyse pelkästä MIB päivityksestä jolloin yleensä ei ole ongelmia parametrisointien kanssa.

Jos uskallusta löytyy niin tuolta löytyy ihan ilmaiseksi nuo päivitykset : https://mibsolution.one/#/1/9/MOI3
guest/guest käyttäjä ja salasana.

Keksi

Lainaus käyttäjältä: kölli - 22.06.23 - klo:10:12
Eilen kävi itsellekin niin että ilmastointi jumittui eikä puhaltanut kylmää ollenkaan. Käynyt 2 kertaa näin. Sitten n. tunnin päästä toimi ok, kuin mitään ei olisi tapahtunut. Buuttaus siis auttoi asiaan.

Onneksi menee muutenkin takuukorjaukseen piakkoin, josko tekisivät tuollekin jotain. ::)

Sama. Ã,,rsyttävä helteellä matka-ajossa. Noin tunnin ajon jälkeen ei reagoi enää lämpötilasäätöön. Puhaltaa nihkeesti, kusken puolelta ei lähes yhtään. Reagoi kyllä puhallustasojen säätöön jotenkin. Auton sammutus/uudelleenkäynnistys korjaa. Hikistä ajoa ku ei jaksa pysähtyä buuttaan autoa.

hge

Lainaus käyttäjältä: sparrow77 - 03.07.23 - klo:09:36
Onko porukka tosiaan asentanut noita isompia (ei OTA) järjestelmäpäivityksiä itse? Mulla on tuontiauto ja K Auton kanssa menee niin uskomattoman vaikeaksi nyt takuuhommat, että täytyy alkaa vähän suunnittelemaan mitä teen, kun kahden vuoden takuu päättyy marraskuussa.

Espanjassa, josta auto on tuotu, on kolmen vuoden takuu. K Auto vetoaa silti kahden vuoden takuuseen, ja tuntuu pitävän siitä kynsin ja hampain kiinni.

Mulla myös tuontiauto, muttei K-Auto mistään 2 vuoden takuusta ole itkenyt. Eikö näissä Seateissa pitänyt olla pidempi takuu kuin VW?  :D
U jelly?

miz

^
On pidempi takuu joo, mutta se on maahantuojan, eli K-auton myöntämä.
Eli K-auto vastannee kuluista jatkotakuun osalta, ihan ymmärrettävää jos eivät halua osallistua niiden autojen kohdalla joita eivät ole itse myyneet.

Pidempi takuu näkyy oman auton tiedoissa lisävarustelistauksessa.

sparrow77

#1453
Näin olen käsittänyt tuosta viiden vuoden takuusta, enkä ole jaksanut siitä lähteä vääntämään. Mut tosiaan tuo kolmen vuoden takuu olis mielestäni kohtuullinen, kun tehdas/valmistaja on sen luvannut Espanjassa: https://www.cupraofficial.es/cupra-care, viitaten laajennettuun takuuseen: "Garantía de fabricante durante 2 años adicionales a los 3 iniciales o 100.000km (lo que antes ocurra). Sin intermediarios." Eli toisin sanoen perustakuu on 3v/100tkm.

Olen kysynyt kolmesta eri valtuutetusta huollosta asiasta: K Auto Espoo, Autotalo Lohja ja Pörhö Ylivieska, ja kaikkien mielestä takuu tässä autossa on kaksi vuotta. Lohjan Autotalolla asia tuli ensimmäisen kerran ilmi keväällä, kun huoltovastaava heitti jonkun takuukorjauksen yhteydessä, että "tästä muuten sitten loppuu takuu marraskuussa (2023)."

Kuluttajaneuvonnan vastaus tähän oli seuraavanlainen: "Ratkaisevaa voi olla myös takuun kannalta, millaisen tiedon sait myyjäliikkeeltä sopimuksenteon yhteydessä. Epäselvässä tilanteessa myyjäliikkeen tulisi ottaa kantaa lisäetuun, taustallahan on liikkeen virhevastuuta myös. Käsitykseni mukaan Euroopassa myönnetty takuu, sen pitäisi tulla mukaan myös tähän tilanteeseen. Mikäli asia on riitainen, voit saada tarvittaessa kuluttajariitalautakunnalta ratkaisun."

Kysyin sitten vielä Sakalta, jolta auton ostin, jonka myyjältä sain oheisen vastauksen: "Tosiaan minulle kerrottiin, että EU-maiden myöntämät takuut autolle käyvät jokaisessa EU-maassa, eli kun auto on myyty Espanjassa, niin samat takuuehdot pitäisivät käydä myös Suomessa."

Mainittakoon että asia ei toistaiseksi ole riitainen, eikä toivottavasti tarvitse tulevaisuudessa siihen ryhtyä.

Hepokatti

Onko poruukalla ollut enään näytön kaatuilemista?
Itsellä ei ainakaan ole nyt hetkeen kaatuillut, mutta pikku päivityksiä on tullutkin useampi tässä viime viikkoina.  ;D
Tulossa:
Nyt:
Cupra leon sportstourer 2021
Ennen:
Seat leon st cupra 2015
Mazda 3 2017
Mazda 6 2003

MTT

#1455
Lainaus käyttäjältä: sparrow77 - 03.07.23 - klo:17:24
Näin olen käsittänyt tuosta viiden vuoden takuusta, enkä ole jaksanut siitä lähteä vääntämään. Mut tosiaan tuo kolmen vuoden takuu olis mielestäni kohtuullinen, kun tehdas/valmistaja on sen luvannut Espanjassa: https://www.cupraofficial.es/cupra-care, viitaten laajennettuun takuuseen: "Garantía de fabricante durante 2 años adicionales a los 3 iniciales o 100.000km (lo que antes ocurra). Sin intermediarios." Eli toisin sanoen perustakuu on 3v/100tkm.

Olen kysynyt kolmesta eri valtuutetusta huollosta asiasta: K Auto Espoo, Autotalo Lohja ja Pörhö Ylivieska, ja kaikkien mielestä takuu tässä autossa on kaksi vuotta. Lohjan Autotalolla asia tuli ensimmäisen kerran ilmi keväällä, kun huoltovastaava heitti jonkun takuukorjauksen yhteydessä, että "tästä muuten sitten loppuu takuu marraskuussa (2023)."

Kuluttajaneuvonnan vastaus tähän oli seuraavanlainen: "Ratkaisevaa voi olla myös takuun kannalta, millaisen tiedon sait myyjäliikkeeltä sopimuksenteon yhteydessä. Epäselvässä tilanteessa myyjäliikkeen tulisi ottaa kantaa lisäetuun, taustallahan on liikkeen virhevastuuta myös. Käsitykseni mukaan Euroopassa myönnetty takuu, sen pitäisi tulla mukaan myös tähän tilanteeseen. Mikäli asia on riitainen, voit saada tarvittaessa kuluttajariitalautakunnalta ratkaisun."

Kysyin sitten vielä Sakalta, jolta auton ostin, jonka myyjältä sain oheisen vastauksen: "Tosiaan minulle kerrottiin, että EU-maiden myöntämät takuut autolle käyvät jokaisessa EU-maassa, eli kun auto on myyty Espanjassa, niin samat takuuehdot pitäisivät käydä myös Suomessa."

Mainittakoon että asia ei toistaiseksi ole riitainen, eikä toivottavasti tarvitse tulevaisuudessa siihen ryhtyä.

Oma seat palvelussa näkyy mulla 5v/100tkm takuu
Seat Leon Sportstourer Xcellence e-hybrid 2023
Ex. Seat Leon X-Perience 2015 2.0 TDI 4Drive
      Seat Exeo 2010 2.0 TDI
      Seat Toledo 2003 1.9TDI
      Peugeot 306 1996 1.6 SR
      Peugeot 309 1987 1.6 GR
      Opel Ascona 1988 1.6 LS
      Ford Fiesta 1983 1.0 GX

kölli

Olikos täällä joku jolla putosi peruutuskamera tai sen linssi? Sama kohtalo täällä, näyttö näyttää pelkkää pinkkiä... Takuu korjausten lista sen kuin pitenee. Onneksi on se 5v josta 3v jäljellä. ::)
Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG -21
(ex) Leon ST 1.4TSI Style -15
(ex) Golf Variant V Comfortline 1.6 -07
(ex) Golf Variant IV Pacific 1.6 -05
(ex) Bora 1.6 -00
(ex) Fabia 1.2 -03

hge

Lainaus käyttäjältä: kölli - 03.07.23 - klo:22:02
Olikos täällä joku jolla putosi peruutuskamera tai sen linssi? Sama kohtalo täällä, näyttö näyttää pelkkää pinkkiä... Takuu korjausten lista sen kuin pitenee. Onneksi on se 5v josta 3v jäljellä. ::)

Kyllä, juuri pari vk sitten tuli uusi kamera tilalle pari kk odottelun jälkeen. Eka auto piti viedä tutkittavaksi, ettei vaan linssi ole tippunut ulkoisen kolhun ansiosta.
U jelly?

kölli

Lainaus käyttäjältä: hge - 03.07.23 - klo:23:42
Kyllä, juuri pari vk sitten tuli uusi kamera tilalle pari kk odottelun jälkeen. Eka auto piti viedä tutkittavaksi, ettei vaan linssi ole tippunut ulkoisen kolhun ansiosta.

Ok, mitenhän tuokin todennetaan. No, ei tuohon mikään ole osunut, ajettu sateessa useamman kerran mutta aika heppoisesti on kiinni jos noin irtoaa. Aikamoista.
Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG -21
(ex) Leon ST 1.4TSI Style -15
(ex) Golf Variant V Comfortline 1.6 -07
(ex) Golf Variant IV Pacific 1.6 -05
(ex) Bora 1.6 -00
(ex) Fabia 1.2 -03

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Hepokatti - 03.07.23 - klo:18:32
Onko poruukalla ollut enään näytön kaatuilemista?
Itsellä ei ainakaan ole nyt hetkeen kaatuillut, mutta pikku päivityksiä on tullutkin useampi tässä viime viikkoina.  ;D

Mitään en ole ottanut tai saanut :D, ei edes pikkupäivityksiä. Mutta vakavasti puhuen, ei ole nyt kaatuillut juurikaan. Softaversio on pysynyt A896 -versioissa. Olisi kiva jos joku (ehkä????) tuleva softaversio päivittäisi radion favourites/suosikki-kanavien -näkymän. Se kun on koodattu ihan päin p:tä. Kaikki kanavat jäävät siinä pääosin piiloon näkymästä...
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Hepokatti

Lainaus käyttäjältä: Hepokatti - 03.07.23 - klo:18:32
Onko poruukalla ollut enään näytön kaatuilemista?
Itsellä ei ainakaan ole nyt hetkeen kaatuillut, mutta pikku päivityksiä on tullutkin useampi tässä viime viikkoina.  ;D

Juuri kun pääsi kehumaan, niin tänään näyttö teki temput.  ::)
Tulossa:
Nyt:
Cupra leon sportstourer 2021
Ennen:
Seat leon st cupra 2015
Mazda 3 2017
Mazda 6 2003

sparrow77

Mikä software-versio sulla? Mulle asennettiin eilen huollossa 1940. Toistaiseksi näyttäisi pelittävän...

Hepokatti

Lainaus käyttäjältä: sparrow77 - 04.07.23 - klo:14:01
Mikä software-versio sulla? Mulle asennettiin eilen huollossa 1940. Toistaiseksi näyttäisi pelittävän...

1899 näyttäisi olevan ja näyttö/käyttöyksikön 3074
Tulossa:
Nyt:
Cupra leon sportstourer 2021
Ennen:
Seat leon st cupra 2015
Mazda 3 2017
Mazda 6 2003

v6e

Lainaus käyttäjältä: v6e - 23.06.23 - klo:10:04
Käytin auton huollossa viikko sitten.

Kessy: ei päivitystä, luvattiin vuoden vaihteessa mutta eipä ole kuulunut.

Peruutuskameran ongelmat: info päivitetty uuteen softaan
Mulla myös kaatuilu koko ajan... Nyt ei ole kaatunut kertaakaan mutta takatilan ilmastoinnin lämpötilan säätö sekä puhallus on OFF tilassa eikä saa kytkettyä päälle. Kannattaa tarkastaa jos muilla päivitetty mulla ei ainakaan enää saa muutettua päälle/pois.

Nykimis viat vaihteistossa, jälleen sopeutettu...

Front/lane assist + vakkarin bugit: ei vikaa, koodia tuulilasin puhtaudesta, temppuillut alusta asti, pyrkii viemään välillä pellolle maantiellä vaikka selvät merkit tiessä.. tuulilasi kamera vaihdettu 2022 jonka jälkeen vähän parempi.

Takajarrujen todella ärsyttävä vinkuminen - ei kuulunut koeajolla (näytin videon jossa vinkuu kun syötävä) jarrupalat vaihdettu 2022 - ei vaikutusta. Jarru jää välillä hieman päälle ja kuumenee takana, lisäksi pamahtaa välillä liikkeelle lähtiessä.

Huollon saivat tehtyä ja auton pestyä, nyt ajettu 39tkm.

Edit: mulla rämisee taustapeili, varmaan johtuu siitä kun tuulilasin kamera vaihdettiin. Etuovissa joskus satunnaista natinaa mutta se kuuluu vielä vaan talvella.

Olen nyt yrittänyt saada aikaa airportiin ja muutamaan muuhun k-auton liikkeeseen että saisi tuon pirun ilmastoinnin puhaltamaan... Ollu välillä niin kuumia kelejö ettei jaksa millään ajaa tuollaisella autolla.
Sain ekan vapaan ajan elokuun alusta. Airportissa olis menny elokuun puoliväliin. Kotkassa eivät ole viikkoon vastanneet edes puhelimeen, eikä loogisesti myöskään vastaa soittopyyntöön.

Temex79

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 03.07.23 - klo:12:26
Adaptiivisen vakkarin koodauksesta saattais onnistua, joo hassu paikka mutta siellä on koodaus joka vaikuttaa onko coasting päällä vai ei. Ja en muista ulkoa olikohan myös moottorilla koodaus joka piti päivittää tähän.

Mahtaisitko pystyä jostain tarkastamaan. Mitä arvoja pitäisi muuttaa, että saisi tuon Coastingin pois päältä? Olisin äärimmäisen kiitollinen avusta. 

mikama83

Tuossa 1.5eTsi koneessa alkanu häiritsemään varsinkin 100km/h alueella nykivä meno aina kun heittää kahden sylinterin toimintoon. Omasta mielestä toi ei ollu tommonen uudempana. Tai no ei nykimistä vaan semmosta aaltoilevaa menoa jonka todellakin tuntee.

Aikaisemmin kirjoitin jotain kojelaudan natinasta ja ihan väärästä paikasta sitä aloin selvittämään. Keskikonsolia ei tarvitse purkaa vaan konsolin sivupanelien takana on kojetaulun isot kiinnityspultit. Niitä kun löysäsi huomasi että se vaikutti ääneenn, mutta ei kokonaan hävinny. Viikkoja sai kokeilla eri juttuja mutta se toimi että apukuskin puolelle pisti noin 5mm kiilan sinne pultin taakse ja sitten kiristi. Joku siellä otti johonkin aina kiinni ja näköjään todella pienestä on kiinni natinat.

mikama83

Ei menny taaskaan putkeen auton päivitys. Auto oli puolikkaan päivän huollossa ja sitten totesivat että se 194x ohjelmistoversio ei käy minun autoon vaikka joihinkin käy. Kuulemma juuri tullu saataville joku uusi ohjelma joka käy minun autoon. Ja uusi käynti sitten taas.

zsi

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 18.07.23 - klo:13:55
Ei menny taaskaan putkeen auton päivitys. Auto oli puolikkaan päivän huollossa ja sitten totesivat että se 194x ohjelmistoversio ei käy minun autoon vaikka joihinkin käy. Kuulemma juuri tullu saataville joku uusi ohjelma joka käy minun autoon. Ja uusi käynti sitten taas.
Autoon (1.5 eTSI) päivitetty 1940-ohjelmisto eilen. Tullut virallisesti saataville kevythybridiin 30.7. Pitäisi korjata aika pitkä lista erilaisia ongelmia. Itselläni näistä ollut lähinnä vain infotainmentin kaatuilu ja uudelleenkäynnistyminen. Ensimmäisinä havaintoina päivityksen jälkeen näytön aiempaa tarkempi resoluutio. Näkyy tarkempina kuvina ja esimerkiksi Android-autossa mahtuu nyt 5 appien kuvaketta rinnan, kun aiemmin oli vain 4. Radion suosikkien lista näyttää nyt ylärivin, kun listan avaa, eikä tyhjää alariviä. Päivityksen yhteydessä myös laitteiston osanumero vaihtui ( ...L -> ...S ). Myös laitteiston toiminta aiempaa sujuvampaa.

mikama83

Sama täällä tänään pistetty 1940 softa vihdoin. Kerkisin vaan ajaa huollosta työpaikalle, mutta Beats audion bugi on nyt vihdoin korjaantunu  :)

Tombba

1940 versiolla 7.7. lähtien vain yksi boottaus. Mielestäni ihan success verrattuna aiempaan pahimmillaan 3 krt päivässä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy