Leon Mk4 (20-) ongelmat ja viat

Aloittaja MikHei, 24.12.20 - klo:10:37

« edellinen - seuraava »

Tos®

Sama golffissa, ei sekoilua 1941 versiolla (poislukien ratin häiriöt) 6.5 jälkeen
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

mikama83

Tuo on kyllä outoa että mun autoon vaihdetaan ensi viikolla se näytön ohjausyksikkö ja sanottiin että siitä johtuu näytön buuttailut. Mulla ohjelmistoversio on 1896 ja kun kysyin onko tarjolla mitään uudempaa softaa, niin ei kuulemma ole.

MTT

Mulla on auto ollut tänään luovutushuollossa, näyttö mennyt totaalisen pimeäksi, mutta palautunut kun painettu n.30sek. näytön virtanäppäin kohtaa. Onneksi teki temput ennen auton luovutusta. Aikovat päivittää softan huomenna, tiedotteen viimeisin päiväys 25.5.2023. Nykyistä softaversiota en tiedä.
Seat Leon Sportstourer Xcellence e-hybrid 2023
Ex. Seat Leon X-Perience 2015 2.0 TDI 4Drive
      Seat Exeo 2010 2.0 TDI
      Seat Toledo 2003 1.9TDI
      Peugeot 306 1996 1.6 SR
      Peugeot 309 1987 1.6 GR
      Opel Ascona 1988 1.6 LS
      Ford Fiesta 1983 1.0 GX

MTT

Nyt uusi auto alla. Infotainment oli boot loopissa luovutushetkellä ja sama boottailu jatkui kotimatkalla kunnes tuli SOS häiriöt ym. Tuon SOS herjan jälkeen näyttö pysyi hengissä. Kotia päästyä laitoin OTA päivityksen menemään ja sen jälkeen auto ja näyttö toimi normaalisti. Softaversio näytti olevan 1900. Eli ei ilmeisesti ole merkkihuollolla edelleenkään uusinta versiota jaossa. ::)
Seat Leon Sportstourer Xcellence e-hybrid 2023
Ex. Seat Leon X-Perience 2015 2.0 TDI 4Drive
      Seat Exeo 2010 2.0 TDI
      Seat Toledo 2003 1.9TDI
      Peugeot 306 1996 1.6 SR
      Peugeot 309 1987 1.6 GR
      Opel Ascona 1988 1.6 LS
      Ford Fiesta 1983 1.0 GX

Masatir

Miten auton infotainmentin nyt saisi oikein päivittymään? Auto on Seat Leon ST PHEV. Täällä jengi jo latailee 1941 versiota ja itselläni näkyy vain 1790 eikä mitään päivitystä tarjoile tai sitten en vain osaa?


Voisiko joku laittaa jotain rautalankaohjetta miten tuo päivitys tehdään?

uma

Itsellä oli sama tilanne, 1790 vaan päällä sitkeästi.

Auto kävi huollossa maaliskuun lopussa, kun individual wraparound led valot pimenivät vähän väliä, päivittivät samalla 1898 ohjelmistoon.

Eli minun kokemuksen mukaan ei saa millään itse päivitettyä, mutta jos on jotain softa ongelmaa niin saattaa samalla huolto päivittää.
Itselläni päivitys oli turha ja toi mukanaan buuttailut noin kerran päivässä.

Minulla 1790 toimi kokonaan ilman ongelmia, minun kokemus on, että toimiva 1790 on parempi kuin 1898, joka hyvin monilla buuttailee.



Lainaus käyttäjältä: Masatir - 01.06.23 - klo:08:55
Miten auton infotainmentin nyt saisi oikein päivittymään? Auto on Seat Leon ST PHEV. Täällä jengi jo latailee 1941 versiota ja itselläni näkyy vain 1790 eikä mitään päivitystä tarjoile tai sitten en vain osaa?


Voisiko joku laittaa jotain rautalankaohjetta miten tuo päivitys tehdään?
Seat Leon FR eHybrid 2021

hge

Lainaus käyttäjältä: uma - 01.06.23 - klo:09:43
Itsellä oli sama tilanne, 1790 vaan päällä sitkeästi.

Auto kävi huollossa maaliskuun lopussa, kun individual wraparound led valot pimenivät vähän väliä, päivittivät samalla 1898 ohjelmistoon.

Eli minun kokemuksen mukaan ei saa millään itse päivitettyä, mutta jos on jotain softa ongelmaa niin saattaa samalla huolto päivittää.
Itselläni päivitys oli turha ja toi mukanaan buuttailut noin kerran päivässä.

Minulla 1790 toimi kokonaan ilman ongelmia, minun kokemus on, että toimiva 1790 on parempi kuin 1898, joka hyvin monilla buuttailee.

Tuo 1898 boottaili itselläkin. Valitin siitä huoltoon 3 kertaa ilman tulosta. Sanoivat, että uusi softa on kehitteillä, muttei mitään tietoa julkaisuaikataulusta. Itse pystyy päivittämään 1940-versioon epävirallista tietä.
U jelly?

Masatir

Lainaus käyttäjältä: hge - 01.06.23 - klo:11:39
Tuo 1898 boottaili itselläkin. Valitin siitä huoltoon 3 kertaa ilman tulosta. Sanoivat, että uusi softa on kehitteillä, muttei mitään tietoa julkaisuaikataulusta. Itse pystyy päivittämään 1940-versioon epävirallista tietä.
Juuri tätä tarkoitin. Minkälaisilla ohjeilla pystyy itse päivittämään infotainmentin tuohon 1940 versioon?

hge

Lainaus käyttäjältä: Masatir - 02.06.23 - klo:08:34
Juuri tätä tarkoitin. Minkälaisilla ohjeilla pystyy itse päivittämään infotainmentin tuohon 1940 versioon?

https://eastyorkshireretrofits.co.uk/collections/seat-leon-kl-2021/products/mib3-software-updates-seat

Täältä löytyvällä softalla itse tein päivityksen onnistuneesti 1940-versioon 1898-versiosta. En tosin tiedä, miten vaikuttaa takuuseen ym. ym. ongelmien syntyessä, eli omalla vastuulla ja harkinnalla. Itseltä löytyy tuo softa tikulta Espoossa, jos haluaa kokeilla.
U jelly?

Tombba

Auto kävi tänään K-Autossa diagnoosissa kun peruutuskameraan ei tule kuvaa. Toistamiseen siis jo kyseinen kapistus rikki. Tällä kertaa ei sentään pudonnut kokonaan pois. Diagnoosissa ei mitään yllättävää, informaatioyksikkö ei saa yhteyttä kameraan - - > kamera uusitaan. Aikaa ei saanut kuin kuukauden päähän.

Boottailuista löytyi myös jotain vikakoodeja. Selvittävät mitä tehdään.

Minulla boottailua on tapahtunut seuraavasti:

20.5.
30.5.
1.6.
2.6.
3.6. Kolme kertaa päivän aikana

Lisäksi 2.6. kojelaudasta joku poksahdus, jonka johdosta yhteydet katki ja SOS pois pelistä vähän aikaa. Tästä on aiemmilla sivuilla tainnutkin olla juttua.

hge

Tänään kun kyselin taas kameroiden perään, niin kuulemma maahan on huomenna tulossa satsi kameroita - wohoo
U jelly?

kölli

Tässä kun on lukenut näitä porukan ongelmia näyttöjen ym kameroiden kanssa, niin kieltämättä epäilyttää itseäkin miten nuo jatkossa pelittää. Oma auto kävi määräaikaishuollossa ja kyselin muutamasta jutusta, mitkä ihmetyttää/ärsyttää, niin varattiin uusi aika vianetsintään ja päivityksiin. Itselläni nyppii varsinkin tuo DSG:n "ryntäily" moottorijarrutuksissa (vaihto 2->1).

Tässä lomakauden alkaessa varmaan ajomatkatkin pitenee niin pääsee hiukan enemmän sinuiksi auton kanssa. Onhan tuo nyt jo aika rämisevä laitos mutta ei nyt mitenkään yöunia vie.
Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG -21
(ex) Leon ST 1.4TSI Style -15
(ex) Golf Variant V Comfortline 1.6 -07
(ex) Golf Variant IV Pacific 1.6 -05
(ex) Bora 1.6 -00
(ex) Fabia 1.2 -03

Tombba

Hyvänä puolena pitää todeta, että vaikka kaikenlaista vikaa on ollut, niin kertaakaan ei ole ollut mitään sellaista, että auto olisi jättänyt tien päälle. En muista, että kukaan mukaan olisi mitään vastaavaa tänne raportoinut. Sen sijaan Octavia ja Golf ketjussa taitaa olla näitäkin tarinoita.

Uskon kyllä, että tietyt asiat tulevat parantumaan/korjaantuvat päivityksillä, mutta siitä alan jo olla aika varma, että tuo Kessy ei tule koskaan kuntoon. Onneksi sain siitä jo hyvityksen maahantuojalta reilu vuosi sitten.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Tombba - 08.06.23 - klo:09:55
Hyvänä puolena pitää todeta, että vaikka kaikenlaista vikaa on ollut, niin kertaakaan ei ole ollut mitään sellaista, että auto olisi jättänyt tien päälle. En muista, että kukaan mukaan olisi mitään vastaavaa tänne raportoinut. Sen sijaan Octavia ja Golf ketjussa taitaa olla näitäkin tarinoita.

Uskon kyllä, että tietyt asiat tulevat parantumaan/korjaantuvat päivityksillä, mutta siitä alan jo olla aika varma, että tuo Kessy ei tule koskaan kuntoon. Onneksi sain siitä jo hyvityksen maahantuojalta reilu vuosi sitten.

VAG:n Kessy on nykyään sellainen "kesäversio". Se toimii 100% varmuudella, kun on Kalifornian kelit. On toiminut taas useamman kuukauden ongelmitta. Kun mennään nollan tuntumaan, se toimii niin kauan, kun on vaan kuivaa. Kosteuden iskiessä alkaa pätkiminen. Siinä on selkeästi materiaaliongelma, jota ei ole testattu kunnolla pohjoisessa. Aiemmin VAG oli hyvän talviauton maineessa ja kaikki testattiin kylmässä huolellisesti. Enää ei ilmeisesti niinkään. Pohjoisen markkinat ovat marginaalissa. Saadaan säästöjä, kun tehdään one-size-fits-all -tyyppinen ratkaisu välittämättä, että se toimii reuna-alueilla huonosti.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

vekaas

Kessy ongelma sinänsä erikoinen kun -16 gte:ssä kessy toimi joka kelissä moitteetta. Nyt leonissa tosiaan kosteilla keleillä tuntuu olevan tuuripeliä miten toimii. Joku mennyt vihkoon.
Seat Leon FR phev -21

ex:
Passat GTE -16
Volvo XC70 -13
Peugeot 308 -16
BMW 318d -07
Volvo S60 -02
Volvo S90 -97
Volvo 960 3.0 -96

Tombba

Lainaus käyttäjältä: vekaas - 08.06.23 - klo:11:45
Kessy ongelma sinänsä erikoinen kun -16 gte:ssä kessy toimi joka kelissä moitteetta. Nyt leonissa tosiaan kosteilla keleillä tuntuu olevan tuuripeliä miten toimii. Joku mennyt vihkoon.

Juu sama -17 Octaviassa. Ironista sinällään, että itse kahva on täysin samannäköinen molemmissa :D. Jotenkin ovat vaan onnistuneet kusemaan tuon.
Mutta joo, se on mitä on. Näen todennäköisyyden sille, että tuota koskaan korjattaisiin olevan aika lähellä nollaa. Tai ainakin ehdin vaihtamaan auton pois ennen sitä.

DBMan

Lainaus käyttäjältä: Tombba - 06.06.23 - klo:18:27
Auto kävi tänään K-Autossa diagnoosissa kun peruutuskameraan ei tule kuvaa. Toistamiseen siis jo kyseinen kapistus rikki. Tällä kertaa ei sentään pudonnut kokonaan pois. Diagnoosissa ei mitään yllättävää, informaatioyksikkö ei saa yhteyttä kameraan - - > kamera uusitaan. Aikaa ei saanut kuin kuukauden päähän.

Boottailuista löytyi myös jotain vikakoodeja. Selvittävät mitä tehdään.

Minulla boottailua on tapahtunut seuraavasti:

20.5.
30.5.
1.6.
2.6.
3.6. Kolme kertaa päivän aikana

Lisäksi 2.6. kojelaudasta joku poksahdus, jonka johdosta yhteydet katki ja SOS pois pelistä vähän aikaa. Tästä on aiemmilla sivuilla tainnutkin olla juttua.

Poks poks on tuttu ilmiö. Keskikaiuttimesta kuuluu poksahdus, kun SOS-moduuli menettää verkkoyhteytensä. Mulla menee aina koko kiesi samantien ketarat oikoseks. Viimeksi tapahtui keskiviikkoaamuna 7.6. Ensin poks, sen jälkeen vikailmoitus SOS-moduulista ja kehotus hakeutua korjaamolle. Olin ajelemassa duuniin ja matkalla piti pysäyttää hetkeksi yhdessä paikassa. Ajattelin, että pysähdys voi jopa auttaa, mutta sehän vaan pahensi tilannetta. Kun tulin takaisin autolle ja starttasin, ei infotainment käynnistynyt ollenkaan, vaan jäi pyörittelemään "ladataan asetuksia"-ilmoitusta.

No, duuniin piti mennä, joten ajelin sähköllä (ja mietin, että mitäköhän auto mahtaa tehdä, jos sähkö loppuu). Mihinkään asetuksiin siis ei päässyt, ja järjestelmässä oli toimintoja alhaalla. Ei toiminut audio, ei ilmastointi, ei tutkat (mulla on se XL-turvapaketti ja wrap aroud-ledit), ei peruutuskamera eikä juuri mikään muukaan. No, pistin auton parkkiin ja menin pariksi tunniksi töihin. Sen jälkeen menin takaisin autoon ja starttasin. SOS-moduulin vihreä valo syttyi, ja hetken funtsittuaan heräsi autokin taas henkiin.

Pistää vihaksi tällaiset selvät bugit auton softassa. On se nyt jumalauta kumma, että jos jossain SOS-moduulin verkkoyhteydessä on häiriö, niin koko helkkarin kiesi suurin piirtein saa paskahalvauksen.
Seat Leon ST eHybrid Xcellence

[kassu]

Lainaus käyttäjältä: Tombba - 08.06.23 - klo:09:55
Hyvänä puolena pitää todeta, että vaikka kaikenlaista vikaa on ollut, niin kertaakaan ei ole ollut mitään sellaista, että auto olisi jättänyt tien päälle. En muista, että kukaan mukaan olisi mitään vastaavaa tänne raportoinut. Sen sijaan Octavia ja Golf ketjussa taitaa olla näitäkin tarinoita.

Uskon kyllä, että tietyt asiat tulevat parantumaan/korjaantuvat päivityksillä, mutta siitä alan jo olla aika varma, että tuo Kessy ei tule koskaan kuntoon. Onneksi sain siitä jo hyvityksen maahantuojalta reilu vuosi sitten.

Meidän leoni jätti tielle akuston kytkentärasian takia, täysin varoittamatta kauhea huuto, VIKA: HYBRIDIJÃ,,RJESTELMÃ,,, AJA TIEN SIVUUN! tai jotain sinne päin. Diagnoosi kesti järkyttävän kauan ja maahantuojan teknikotkin olivat ihmeissään että mikä autoon tuli, ja sijaisautoa ei tietysti liikkumisturvaa kauemmaksi saanut. Mielestäni täysin väärää toimintaa että autossa vika josta kukaan ei tiedä, ja silti asiakas perheineen on se joka kärsii. Nelihenkisellä perheellä voi tehdä näet tiukkaa jos ainoa auto onkin syynättävänä. Kilsoja oli n.50tkm kun tuo kävi. Vakuutusyhtiöstä onneksi sai vielä auton liikkumisturvan auton vuokra-ajan loppumisen jälkeen, toki senkin kanssa meni vielä yli eli oltiin ilman autoa sen jälkeen..
Seat Leon 1.4 e-HYBRID Xcellence ST 2022
Seat Leon 2.0 tfsi Sport-Up 2006

v6e

Ihan mielenkiinnosta, kauan tuo selvittäminen kesti?

Jotenki todella hankalaa välillä saada autoa takuu selvityksiin... Kerran sain helposti viikoksi, toisella kerralla hyvä että työpäiväksi...

kölli

Lainaus käyttäjältä: DBMan - 09.06.23 - klo:15:07
Poks poks on tuttu ilmiö. Keskikaiuttimesta kuuluu poksahdus, kun SOS-moduuli menettää verkkoyhteytensä. Mulla menee aina koko kiesi samantien ketarat oikoseks. Viimeksi tapahtui keskiviikkoaamuna 7.6. Ensin poks, sen jälkeen vikailmoitus SOS-moduulista ja kehotus hakeutua korjaamolle. Olin ajelemassa duuniin ja matkalla piti pysäyttää hetkeksi yhdessä paikassa. Ajattelin, että pysähdys voi jopa auttaa, mutta sehän vaan pahensi tilannetta. Kun tulin takaisin autolle ja starttasin, ei infotainment käynnistynyt ollenkaan, vaan jäi pyörittelemään "ladataan asetuksia"-ilmoitusta.

No, duuniin piti mennä, joten ajelin sähköllä (ja mietin, että mitäköhän auto mahtaa tehdä, jos sähkö loppuu). Mihinkään asetuksiin siis ei päässyt, ja järjestelmässä oli toimintoja alhaalla. Ei toiminut audio, ei ilmastointi, ei tutkat (mulla on se XL-turvapaketti ja wrap aroud-ledit), ei peruutuskamera eikä juuri mikään muukaan. No, pistin auton parkkiin ja menin pariksi tunniksi töihin. Sen jälkeen menin takaisin autoon ja starttasin. SOS-moduulin vihreä valo syttyi, ja hetken funtsittuaan heräsi autokin taas henkiin.

Pistää vihaksi tällaiset selvät bugit auton softassa. On se nyt jumalauta kumma, että jos jossain SOS-moduulin verkkoyhteydessä on häiriö, niin koko helkkarin kiesi suurin piirtein saa paskahalvauksen.

Omaani tehtiin tuo SOS-laitteiston päivitys ennen luovutusta, en tiedä mitä kaikkea korjaus sisälsi.
Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG -21
(ex) Leon ST 1.4TSI Style -15
(ex) Golf Variant V Comfortline 1.6 -07
(ex) Golf Variant IV Pacific 1.6 -05
(ex) Bora 1.6 -00
(ex) Fabia 1.2 -03

Qwertylizer

#1400
Täällä tehtiin Helsingin K-Autossa phev-malliin kampanjahuolto eli päivitys siihen akunohjaukseen liittyen. Huollon jälkeen olivat kaikki ominaisuudet hävinneet (navit, adaptiivinen vakkari, harmaana valinta e-moden/hybridin välillä jne.) eli sama homma tapahtui mitä täällä raportoitiin jo viime syksynä. On se jännä, kun maahantuoja ei osaa suorittaa näitä kampanjahuoltoja eivätkä selkeästi testaa autoa ennen kuin antavat takaisin asiakkaalle. Lisäksi sanoin, että auto sammutti bensamoottorin ensimmäisen kerran käynnistämisen jälkeen hybridi-moodissa, vaikka jäähdytysneste oli lämmennyt vain 50-70 asteeseen.

No, vein takaisin seuraavana päivänä ja asetukset palautettiin parin päivän odottelun jälkeen, jolloin auton sai hakea. Kaiken piti nyt olla kunnossa ja autoa oli myös testattu. Antoivat Formentorin sijaisautoksi. Olen nyt kuitenkin huomannut, että hybridi-moodissa auto edelleen käynnistää bensakoneen normaalisti, kun kaasua vähän polkaisee, ja mittaristoon tulee merkki jossa E:n päällä on vinoviiva eli bensamoottorin pitää ensin lämmittää itsensä ennen kuin sähköä tulee avuksi, ja näin tämä toimi ennenkin. Auto saattaa kuitenkin edelleen sammuttaa bensamoottorin jo siinä vaiheessa kun jäähdytysnesteen lämpötila on esim. 50:n asteen paikkeilla tai allekin. Aiemmin ennen tätä akunohjaimen päivittämistä auto lämmitti aina 90:een asteeseen ennen kuin sammutti bensakoneen ensimmäisen kerran.

Onko muilla sama eli liittyykö tuohon päivitykseen, että sen kuuluu toimia näin vai onko vietävä taas K-Autoon säädettäväksi?

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Qwertylizer - 10.06.23 - klo:11:05
Täällä tehtiin Helsingin K-Autossa phev-malliin kampanjahuolto eli päivitys siihen akunohjaukseen liittyen. Huollon jälkeen olivat kaikki ominaisuudet hävinneet (navit, adaptiivinen vakkari, harmaana valinta e-moden/hybridin välillä jne.) eli sama homma tapahtui mitä täällä raportoitiin jo viime syksynä. On se jännä, kun maahantuoja ei osaa suorittaa näitä kampanjahuoltoja eivätkä selkeästi testaa autoa ennen kuin antavat takaisin asiakkaalle. Lisäksi sanoin, että auto sammutti bensamoottorin ensimmäisen kerran käynnistämisen jälkeen hybridi-moodissa, vaikka jäähdytysneste oli lämmennyt vain 50-70 asteeseen.

No, vein takaisin seuraavana päivänä ja asetukset palautettiin parin päivän odottelun jälkeen, jolloin auton sai hakea. Kaiken piti nyt olla kunnossa ja autoa oli myös testattu. Antoivat Formentorin sijaisautoksi. Olen nyt kuitenkin huomannut, että hybridi-moodissa auto edelleen käynnistää bensakoneen normaalisti, kun kaasua vähän polkaisee, ja mittaristoon tulee merkki jossa E:n päällä on vinoviiva eli bensamoottorin pitää ensin lämmittää itsensä ennen kuin sähköä tulee avuksi, ja näin tämä toimi ennenkin. Auto saattaa kuitenkin edelleen sammuttaa bensamoottorin jo siinä vaiheessa kun jäähdytysnesteen lämpötila on esim. 50:n asteen paikkeilla tai allekin. Aiemmin ennen tätä akunohjaimen päivittämistä auto lämmitti aina 90:een asteeseen ennen kuin sammutti bensakoneen ensimmäisen kerran.

Onko muilla sama eli liittyykö tuohon päivitykseen, että sen kuuluu toimia näin vai onko vietävä taas K-Autoon säädettäväksi?

Kylmemmällä ilmalla kone käy mielestäni pidempään, mutta nyt lämpimämmällä kelillä se saattaa lähteä hetkeksi käyntiin, muutamaksi minuutiksi ja sitten sammua vaikka lämmöt eivät olisi 90 C. Eli on mielestäni normaalia.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

heller

Lainaus käyttäjältä: Qwertylizer - 10.06.23 - klo:11:05

No, vein takaisin seuraavana päivänä ja asetukset palautettiin parin päivän odottelun jälkeen, jolloin auton sai hakea. Kaiken piti nyt olla kunnossa ja autoa oli myös testattu. Antoivat Formentorin sijaisautoksi. Olen nyt kuitenkin huomannut, että hybridi-moodissa auto edelleen käynnistää bensakoneen normaalisti, kun kaasua vähän polkaisee, ja mittaristoon tulee merkki jossa E:n päällä on vinoviiva eli bensamoottorin pitää ensin lämmittää itsensä ennen kuin sähköä tulee avuksi, ja näin tämä toimi ennenkin. Auto saattaa kuitenkin edelleen sammuttaa bensamoottorin jo siinä vaiheessa kun jäähdytysnesteen lämpötila on esim. 50:n asteen paikkeilla tai allekin. Aiemmin ennen tätä akunohjaimen päivittämistä auto lämmitti aina 90:een asteeseen ennen kuin sammutti bensakoneen ensimmäisen kerran.

Onko muilla sama eli liittyykö tuohon päivitykseen, että sen kuuluu toimia näin vai onko vietävä taas K-Autoon säädettäväksi?
Ihan ominaisuudelta kuulostaa. Ei itsellä ole sisarmalli koskaan lämmittänyt konetta 90c asti.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

MTT

Täällä infotainment päivitetty merkkiliikkeessä tänään versioon 1940. Saas nähdä miten pelaa ::). Edellinen 1900 ei tykännyt auton lataamisesta eikä bluetoothista.
Seat Leon Sportstourer Xcellence e-hybrid 2023
Ex. Seat Leon X-Perience 2015 2.0 TDI 4Drive
      Seat Exeo 2010 2.0 TDI
      Seat Toledo 2003 1.9TDI
      Peugeot 306 1996 1.6 SR
      Peugeot 309 1987 1.6 GR
      Opel Ascona 1988 1.6 LS
      Ford Fiesta 1983 1.0 GX

mikama83

Hyvin auttoi viime perjantain huolto jossa meni puolikas päivä ja vaihdettiin joku infotainment yksikkö. Ã,,sken kauppareissulla alkoi taas näyttö sammuilemaan ilman syytä  >:(

MTT

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 13.06.23 - klo:19:03
Hyvin auttoi viime perjantain huolto jossa meni puolikas päivä ja vaihdettiin joku infotainment yksikkö. Ã,,sken kauppareissulla alkoi taas näyttö sammuilemaan ilman syytä  >:(

Mikä softaversio sulla on tällä hetkellä? Jos uusivat vain ohjainlaitteen niin voi olla vanha softa.
Seat Leon Sportstourer Xcellence e-hybrid 2023
Ex. Seat Leon X-Perience 2015 2.0 TDI 4Drive
      Seat Exeo 2010 2.0 TDI
      Seat Toledo 2003 1.9TDI
      Peugeot 306 1996 1.6 SR
      Peugeot 309 1987 1.6 GR
      Opel Ascona 1988 1.6 LS
      Ford Fiesta 1983 1.0 GX

mikama83

1896 on nyt ja olen kyselly onko uudempaa versiota, mutta ei kuulemma ole toistaiseksi saatavilla uudempaa.

minom

Katsoin auton asetuksista, että oli uusi infotainment versio saatavilla noin viikko sitten. Asensin ja sen jälkeen ei ole kaatunut kertaakaan. Sitä ennen kaatui noin joka toinen kerta. Aika hullulta kuulostaa että kaatuilun takia vaihdellaan fyysisiä osia...

MTT

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 13.06.23 - klo:19:47
1896 on nyt ja olen kyselly onko uudempaa versiota, mutta ei kuulemma ole toistaiseksi saatavilla uudempaa.

En usko että tuo pitää paikkaansa. Ongelmiin on tehtaan tiedote, joka on päivittynyt 2.6.2023. Näin minulle kertoi asentaja. Uusin softa tällä hetkellä 1940, jonka lisäksi tuli tänään OTA päivitys. Se ei tosin tehnyt muutoksia versionumeroon.
Seat Leon Sportstourer Xcellence e-hybrid 2023
Ex. Seat Leon X-Perience 2015 2.0 TDI 4Drive
      Seat Exeo 2010 2.0 TDI
      Seat Toledo 2003 1.9TDI
      Peugeot 306 1996 1.6 SR
      Peugeot 309 1987 1.6 GR
      Opel Ascona 1988 1.6 LS
      Ford Fiesta 1983 1.0 GX

naapurisi

Handsfree takaluukun avaus (PHEV malli)... miten ihmeessä tuon pitäisi oikein toimia jalalla puskurin alla heiluttelemalla???
Onko jossain ohjeita sen suhteen? Myyjäkään ei saanut sitä toimimaan autokaupassa.

Puskurin alla on outo iso kolo, puuttuukohan sieltä joku anturipaketti tms?


...
Seat Sportstourer PHEV Xcellence

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy