Leon Mk4 (20-) ongelmat ja viat

Aloittaja MikHei, 24.12.20 - klo:10:37

« edellinen - seuraava »

uma

Samat vaikutelmat minullakin. EHybrid on nyt akun ohjainlaiteen vaihdon jälkeen K-autossa odottamassa tuota päivityksiä hoitavaa ohjainlaitetta ja koska ei ole K-auton maahantuoma niin ilman sijaisautoa toistaiseksi mikä tietysti on harmi.

Onko kellään tietoa viralliseen linkkiin tästä akun ohjainlaitteen kampanjasta? Itse en sitä omilla taidoilla netistä löydä.


Lainaus käyttäjältä: Jontigga - 24.09.22 - klo:14:48
Itse kysyin K-autosta mitä akun ohjainlaitteesta päivitetään niin eipä osannut henkilö tiskillä sanoa mitään järkevää. Kuulemma normaali päivitys toimenpide. Veikkaanpa että noissa ohjainlaitteissa on juurikin havaittu ongelmaa ettei ne päivity OTA päivityksenä. Toki tämä vain oma veikkaus. Aika herkästi nimittäin omastani vaihtoivat. Sen osasi sanoa että monessa autossa ollut ongelmaa kun päivitetty akun ohjainlaite niin alkaa herjaamaan SOS puhelin vikaa ja myös muita vikavaloja tullut päivityksen jälkeen. Ilmeisesti nämä kaikki johtuvat juurikin akun ohjainlaitteesta. Ehkä päivittävät ja jos ei ilmene vikavaloja etenevät sillä ja ne autot joissa päivitys ei mene läpi tai syttyy vikavaloja "> vaihtavat koko ohjainlaitteen.
Seat Leon FR eHybrid 2021

Jontigga

Mitä ihmettä eivät tarjonneet sijaisautoa? Kuuluu saada jos päivitys ei onnistunut ongelmitta. Kuitenkin takuun alainen auto ja ”pajalla” monta päivää. Mulle oli varattu k-auton sijaisauto, mutta sitä ei oltu vielä palautettu niin antoivat europcarin kautta seat aronan alle.
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

Yaffa0

Mun autossa oli näemmä laatu parantunut itsekseen  ;D ja tuo akun ohjainlaitteen päivitys oli poistunut oma-Seat palvelusta. Samalla tavalla sieltä aikanaan poistui Info-järjestelmän päivitys, joka tuli siis aluksi näkyviin, mutta katosi kun OTA-päivitys hoiti homman. Eli tulkitsen, että nuo kampanjat tulevat ensin kaikille näkyviin ja sitten Seat:lla/maahantuojalla kohdentavat, että miten mikin auto niitä oikeasti tarvitsee.

Nyt siellä on ainoana laadunparannuskampanjana jäljellä tuo ”tavaratilan suojaverkon kiinnike 04.08.2022”, josta tuli kirjekin kotiin. Yritän saada sen öljynvaihdon yhteyteen.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

miz

^
On poistunut multakin omaseatista, varasin kuitenkin jo aiemmin ajan enskuun loppuun, silloin kun tuo vielä näkyi.
Huollossa vahvistivat että tuo kamppis kuuluu mun autoon ja osien saatavuusongelmien takia vaihto venyy 6 viikon päähän.

Eikös nuo takaisinkutsut yleensä kuitenkin kohdisteta valmistenumeron mukaan tehtaan toimesta?


uma

Kertoivat, että 7 ensimmäistä päivää on omavastuu (sijaisautoa koskeva) takuuta koskevissa korjauksissa ja vielä ei ole oikeutta sijaisautoon. No nyt korjausaika-arvio on (yllätys, yllätys), että 7 päivää menee ennen kuin saan auton.

Voitte käyttää mielikuvitusta mitä mieltä olen asiasta.

Onko sulla Jontigga K-Auton maahantuoma auto?

Lainaus käyttäjältä: Jontigga - 25.09.22 - klo:23:21
Mitä ihmettä eivät tarjonneet sijaisautoa? Kuuluu saada jos päivitys ei onnistunut ongelmitta. Kuitenkin takuun alainen auto ja ”pajalla” monta päivää. Mulle oli varattu k-auton sijaisauto, mutta sitä ei oltu vielä palautettu niin antoivat europcarin kautta seat aronan alle.
Seat Leon FR eHybrid 2021

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: miz - 26.09.22 - klo:09:42
^
On poistunut multakin omaseatista, varasin kuitenkin jo aiemmin ajan enskuun loppuun, silloin kun tuo vielä näkyi.
Huollossa vahvistivat että tuo kamppis kuuluu mun autoon ja osien saatavuusongelmien takia vaihto venyy 6 viikon päähän.

Eikös nuo takaisinkutsut yleensä kuitenkin kohdisteta valmistenumeron mukaan tehtaan toimesta?

Joo valmistenumeron mukaan sen pitäisi mennä. Jotenkin tuo palvelu kuitenkin näyttää reagoivan muutoksiin. Nimittäin minulle tuli kesällä ilmoitus takaisinkutsusta liittyen infotainment-järjestelmän päivitykseen, mutta kun iso OTA-päivitys oli järjestelmään jo tehty, niin se hävisi.

Itselläkin on huolto vasta lokakuun lopussa, mutta empä taida tuota ohjauslaitteen päivitystä antaa tehdä, jos on edes tarpeellista, ja jos on vähänkään riskiä, että sen mukana tulee ongelmia, kun tällä hetkellä auto toimii ongelmitta ajastuksien yms. suhteen.

Erwinin kauttahan pitäisi nähdä, että onko autoon mitä kamppiksia oikeasti auki (jos/kun oma Seatiin ei uskalla luottaa). Pitää varmaan ostaa tunniksi taas se token sieltä ja käydä katsomassa mitä dokumentteja sieltä annetaan valmistenumeroa vastaan.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

miz

On tuo omaseatti tosiaan aika kökkö.
Ei luulisi olevan ylitsepääsemätöntä lisätä tuonne esim tehtyjen huoltojen ja kamppisten sisältö.

v6e

#1057
Tää ottaa itseä kans kuuppaan. Mulla ei oo mitään tietoa mitä tehty kahdessa edellisessä käynnissä kun ei SEAT palvelussa lue mitään.
Huolto on vaan: Huolto & 12600km. Takuu ja rekkulikeikasta ei oo mitään jälkeä.

Edellisellä käynnillä en saanut mitään lappua edes mukaan koska "homma vielä kesken" kun se verkon kamppis tekemättä ja seuraava jatkoaika on kolmen kuukauden päästä joulukuussa. Noo onneks kuitenki tiskiltä kysymällä saa tietoa vaihtelevasti. Ois kiva kyllä kun lukis ihan paperilla jos jotain tunnistimia, kameroita, vaihteiston nollausta/päivtystä tehtäisiin puhumattakaan takaluukun maalauksesta  ;D

Dodo

Oli itseltäkin kadonnut omaseatista koko laadunparannuskampanja, mutta kävin tänään varaamassa huoltoon aikaa ja tiesivät mainita tuosta. Varattiin päivitykselle samalla aika ja noin 2h pitäisi viedä. Samassa tulee kuulemma suoraan uus ohjainlaite, kun ovat viisastuneet niissä olleisiin ongelmiin :D Päivitys koskee tosiaankin 12v akun järjestelmää ja sen valvontaa. Kuulemma nykyinen valvonta ei saa tehtyä kaikkia ominaisuuksia mitä pitäisi. Mitä tuo sitten meinaa niin sitä ei huoltotiskillä enempää avattu  :D

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: uma - 21.09.22 - klo:17:33
Moi, mulla auto tänään akun ohjain kamppisvaihdossa. Pieleen meni kuulemma, ei riittänyt kamppisosan vaihto vaan joutuu vaihtaan jonkun toisen ohjaimen myös. Auto jää huoltoon ainakin ensi viikon loppuun asti odottamaan puuttuvaa osaa. Nyt on jo vähän hohhoijaa meininki tän eHybridin kanssa.

Olisko tämä sama case kuin sulla ja Jontigalla?

https://www.seatcupra.net/forums/threads/new-engine-remap-bricked-my-car.470659/

Tuollakin jäi auto pajalle päiviksi, kun ”gateway” meni päivityksessä sököksi ja uusi osa tarvittiin.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

uma

Moi, akun ohjainlaitteesta puhuivat ja kun se meni pieleen niin sitten piti vaihtaa jokin toinen ohjainlaite. Eli arvaus olisi, että toi jälkimmäinen voi olla sama, mutta ei välttämättä. Fifty-sixty  :)

Haastattelen kyllä aika tarkkaan, kun joskus saan auton itselleni, että missä kohtaa oikein hidastuksessa katsoessa se virheliike nyt oikein tuli huollossa.

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 27.09.22 - klo:00:35
Olisko tämä sama case kuin sulla ja Jontigalla?

https://www.seatcupra.net/forums/threads/new-engine-remap-bricked-my-car.470659/

Tuollakin jäi auto pajalle päiviksi, kun ”gateway” meni päivityksessä sököksi ja uusi osa tarvittiin.
Seat Leon FR eHybrid 2021

hannupekka

Lainaus käyttäjältä: hannupekka - 23.09.22 - klo:15:32
Tänään kävi auto tutkittavana. Rauta kunnossa, kameran softalle oli päivitys joka kuulemma korjaa juuri tällaisia ongelmia. Päivitys tehty ja ainakin kaupan pihassa toimi niinkuin pitääkin. Seuraillaan.
No eipä korjannut päivitys mitään, taas tarjoilee satunnaisesti mustaa tai lumisadetta kamera. Mennään tällä nyt sit seuraavaan vuosihuoltoon asti, jaksa taas viedä päiväksi pajalle.
-21 Seat Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG

Jontigga

Lainaus käyttäjältä: uma - 26.09.22 - klo:09:42
Kertoivat, että 7 ensimmäistä päivää on omavastuu (sijaisautoa koskeva) takuuta koskevissa korjauksissa ja vielä ei ole oikeutta sijaisautoon. No nyt korjausaika-arvio on (yllätys, yllätys), että 7 päivää menee ennen kuin saan auton.

Voitte käyttää mielikuvitusta mitä mieltä olen asiasta.

Onko sulla Jontigga K-Auton maahantuoma auto?

Ei ole K-auton. Ostettu uutena Käyttöautosta Seinäjoelta, kun siellä sattui olemaan muutaman viikon toimitusajalla 2020 marraskuussa myynnissä. Sen verran paljon ollut takuukäyntejä K-autossa, että siksi antavat sijausautoa herkemmin ja palvelukaan ei ole ollut kovin hyvää josta olen antanut palautetta parikin kertaa. Jos takuu huolto on venynyt pidemmäksi mitä ovat arvioineet niin K-autoon pitää melko usein  itse soittaa ja kysyä mikä tilanne. Pari kertaa olen testannut etten soita ja ei sieltä kukaan ole ollut yhteydessä…
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

miz

Eikös Suomessa maahantuoja nimenomaan ole k-auto?
Käyttöautosta omanikin ostin, joka siis on jälleenmyyjä, ei maahantuoja.

uma

No niin. Soittelin K-autoon ja kyselin josko olisi tietoa onko tänään tai huomenna valmis? No osa jonka piti tänään saapua oli nyt sitten tilassa tuntematon, joten nyt ei ole ollenkaan tietoa milloin saapuisi. Kuulemma kyselyä laitettiin järjestelmään jos saisi tietoa missä osa on.

Tähän totesin, että eipä ongelmaa, että kuten sanoitte viikko sitten, niin tulen hakemaan sijaisauton. Painelin K-autoon, jossa todettiin, että en saa sijaisautoa, kun ei ole heidän maahantuoma. Kysyin, että voitko tehdä asialle jotain? Voi kysyä kuulemma maahantuojalta. Kysyin kuka on maahantuoja? Kuulemma K-auto. Kysyin enkö mä ole K-autossa? Kyllä kuulemma olen. Kysyin miksi et soita jollekulle joka osaa teillä sanoa? Pitää kuulemma tehdä asiasta tiketti.

Kysyin voitko kysyä siltä tyypiltä, joka viime viikolla lupasi sijaisauton, että miksi ihmeessä lupasi auton, jota ei voi saada? Ei kuulemma onnistu.

Palvelumuotoilua tehneenä sanoisin, että tässä kontaktipisteet eivät nyt oikein ole synkassa. Tai tavallaan ovat, mutta siihen malliin, että ne ovat luotaantyöntäviä.

Lainaus käyttäjältä: uma - 26.09.22 - klo:09:42
Kertoivat, että 7 ensimmäistä päivää on omavastuu (sijaisautoa koskeva) takuuta koskevissa korjauksissa ja vielä ei ole oikeutta sijaisautoon. No nyt korjausaika-arvio on (yllätys, yllätys), että 7 päivää menee ennen kuin saan auton.

Voitte käyttää mielikuvitusta mitä mieltä olen asiasta.


Seat Leon FR eHybrid 2021

Jontigga

Olitko nimenomaan K-auto Airportissa? Siellä tiskillä harvoin saa palvelua. Silloin sitä palvelua pitäisi nimenomaan saada jos on osissa/komponenteissa toimitus haasteista ja tuntuu, että sinne on aina vähintään 1kk jono ihan perus määräaikaishuoltoon. Jos takuu korjattavaa niin aika menee lähes järjestäen vähintään 2kk päähän.

Tässä K-auton maahantuojan edustajalle suora numero 010 533 8310. Tein kirjallisen reklamaation huollon väliin pitämättömästä palvelusta, takuukorjauksien hitaudesta sekä connect ongelmista niin soitti kyseisestä numerosta heinäkuussa ja pisti pyörät ilmeisesti pyörimään. On meinaan alkanut tulla sijaisautoa ja parempaa palvelua tämän jälkeen :)
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

uma

Kiitos. Juu Airportissa tietysti. Mietin nyt viitinkö laittaa pyöriä pyörimään tämän kanssa, ei toi nyt ole kuin auto, joka on aina vaihdettavissa. Se nyt tietysti on selvää, että heidän kanssaan en enää koskaan asioi tässä elämässä tämän jälkeen.

Lainaus käyttäjältä: Jontigga - 28.09.22 - klo:17:38
Olitko nimenomaan K-auto Airportissa? Siellä tiskillä harvoin saa palvelua. Silloin sitä palvelua pitäisi nimenomaan saada jos on osissa/komponenteissa toimitus haasteista ja tuntuu, että sinne on aina vähintään 1kk jono ihan perus määräaikaishuoltoon. Jos takuu korjattavaa niin aika menee lähes järjestäen vähintään 2kk päähän.

Tässä K-auton maahantuojan edustajalle suora numero 010 533 8310. Tein kirjallisen reklamaation huollon väliin pitämättömästä palvelusta, takuukorjauksien hitaudesta sekä connect ongelmista niin soitti kyseisestä numerosta heinäkuussa ja pisti pyörät ilmeisesti pyörimään. On meinaan alkanut tulla sijaisautoa ja parempaa palvelua tämän jälkeen :)
Seat Leon FR eHybrid 2021

v6e

Vähä menee ohi mutta Hyvinkään k-autossa sama homma. Joskus sieltä onneks soitettiin perään ja kysyttiin miten tehdään kun auto ei valmistu.
Airportissa taas sama meininki   >:(
Seuraavaksi painelen Kotkaan  ;D
Itseä ärsyttää suunnattomasti se että ikinä ei ole suoraa numeroa mihinkään vaan aina k-auton palvelun kautta...

[kassu]

Meillä ainakin toistaiseksi hyvät kokemukset hyvinkäältä, Pekka hoisi hienosti asiaa vaikka plugaria odoteltiin kokonainen vuosi... Huomenna menenkin viemään leonia takuukorjauksiin, muunmuassa pyöränkulmat pielessä ja keskivalopalkkiin taakse kerännyt vettä sisään, moottoritilassa jokin resonoi, ja siihen vielä päälle dsgn oudot nykäykset silloin tällöin. Saa nähdä millaiseksi väännöksi menee, täältä luetuilla kokemuksilla varmaan kertovat että mikään ei resonoi, dsg toimii normaalisti ja renkaat ovat kuluva osa. (ne siis on sisäreunoista kohta aivan sileät kilometreillä 15tkm...)
Seat Leon 1.4 e-HYBRID Xcellence ST 2022
Seat Leon 2.0 tfsi Sport-Up 2006

uma

No niin. Nyt sain K-autolta tekstarin, jossa kerrotaan että minulla on oikeus anoa maahantuojalta sijaisautoa, kun huolto on viivästynyt 7 päivää. Ovat kuulemma lähettäneet sijaisauto anomuksen nimissäni tänään. Eli nyt eri tarinat lähestyvät toisiaan (viikko sitten sijaisauto kyllä, eilen ei).

En ole ihan varma olisinko itse anomassa maahantuojalta mitään missään tilanteessa, mutta ihan ok, että anoivat puolestani. Tarkoitan siis, että yleensä pyydän tai vaadin asioita palveluntarjoajalta. Palveluntarjoaja joko vastaa kyllä, ei, tai kertoo lisähinnan. Vastauksen selkeys ja kohtuullisuus sitten yleensä määrittää luottamuksen kehityksen palveluntarjoajaan.






Lainaus käyttäjältä: uma - 28.09.22 - klo:17:16
No niin. Soittelin K-autoon ja kyselin josko olisi tietoa onko tänään tai huomenna valmis? No osa jonka piti tänään saapua oli nyt sitten tilassa tuntematon, joten nyt ei ole ollenkaan tietoa milloin saapuisi. Kuulemma kyselyä laitettiin järjestelmään jos saisi tietoa missä osa on.

Tähän totesin, että eipä ongelmaa, että kuten sanoitte viikko sitten, niin tulen hakemaan sijaisauton. Painelin K-autoon, jossa todettiin, että en saa sijaisautoa, kun ei ole heidän maahantuoma. Kysyin, että voitko tehdä asialle jotain? Voi kysyä kuulemma maahantuojalta. Kysyin kuka on maahantuoja? Kuulemma K-auto. Kysyin enkö mä ole K-autossa? Kyllä kuulemma olen. Kysyin miksi et soita jollekulle joka osaa teillä sanoa? Pitää kuulemma tehdä asiasta tiketti.

Kysyin voitko kysyä siltä tyypiltä, joka viime viikolla lupasi sijaisauton, että miksi ihmeessä lupasi auton, jota ei voi saada? Ei kuulemma onnistu.

Palvelumuotoilua tehneenä sanoisin, että tässä kontaktipisteet eivät nyt oikein ole synkassa. Tai tavallaan ovat, mutta siihen malliin, että ne ovat luotaantyöntäviä.
Seat Leon FR eHybrid 2021

mikama83

Kuulostaa oudolta kun itse olen Jyväskylässä ja Mikkelissä aina saanu sijaisauton veloituksetta on sitten kyse ollu normaalista huollosta tai takuukäynnistä.

tgotj

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 29.09.22 - klo:10:35
Kuulostaa oudolta kun itse olen Jyväskylässä ja Mikkelissä aina saanu sijaisauton veloituksetta on sitten kyse ollu normaalista huollosta tai takuukäynnistä.
Eivät ole K-autoa vaan itsenäisiä myyjiä. Ei Lohjan Autotalonkaan kanssa ole mitään ongelmia ollut.

zsi

Kannattaa pitää mielessä, että autoteollisuudessa on aika poikkeuksellinen tilanne niin kuin maailmassa yleensäkin. Toki jälleenmyyjä huoltoineen on se organisaation osa, jonka kanssa asiakas viime kädessä asioi, mutta on kohtuutonta kaikkea tyytymättömyyttä sinne kaataa silloin, kun ovat kyseessä ongelmat, jotka koskevat koko toimialaa ja joille ei aina ole olemassa välitöntä ratkaisua. Usein mitään tiettyä yksittäistä syyllistäkään ei tilanteeseen ole osoitettavissa.

Olen asioinut Hyvinkään K-auton toimipisteen kanssa niin Leonin oston kuin sen huoltopalveluiden suhteen nyt korona-aikana. Voin sanoa, että matkan varrella eteen tulleet ongelmat on siellä aina ratkaistu mallikkaasti. Auton toimitus viivästyi ennakoimattamasti usealla kuukaudella komponenttipulasta johtuneiden tehtaan toimien takia, mutta myyjä ratkaisi ongelman esimerkillisesti, siten ettei asiakkaalle tilanteesta haittaa juurikaan aiheutunut.

Uudessa autossa oli, ilmeisesti juuri valmistumisajankohdan komponenttipulasta johtuen, infotainment-laitteisto, jonka toiminnot olivat osin puutteellisia tai poikkeavia siitä, mitä valmistajan mukaan autossa olisi pitänyt olla. Tämäkin asia hoidettiin kuntoon Hyvinkään huoltopisteen ja maahantuojan yhteistyöllä vähitellen sitä mukaa, kuin tehtaalta oli saatavilla tarvittavat palikat tilanteen korjaamiseksi. Aika useita ja monen merkkisiä autoja vuosien varrella omistaneena, voin kyllä sanoa, että K-auto Hyvinkään huolto on ollut parhaasta päästä; autoni ongelmien korjaustilannetta seurattiin aktiivisesti ja päivitykset ym. tehtiin heti kun olivat saatavilla. Palvelun laadusta ja ammattitaidosta en voi kritiikkiä antaa. Sikäli en tuota joidenkin esittämää arvostelua tunnista. Saattaahan se palvelun koettu laatu riippua kyllä asiakkaan omasta asenteestakin.

v6e

#1073
Lainaus käyttäjältä: v6e - 01.04.22 - klo:19:08
Noni takuuhuolto 1,5kk varaamisesta.
Auto alle 2kk vanha.

Ei menny ihan putkeen huolto.
Tunti ajettiin paikan päälle, kesti 6 tuntia ja mitä saivat aikaan.
Kaksi naarmua joista toinen peltiin asti.
Tilasin auton ilman merkkejä ja tehtaalta tuli merkkien kanssa, täänään oli irroitus Hyvinkään K-Autossa.

Kessyä eivät saaneet korjattua koska tehtaan järjestelmät olivat nurin.
Homman kruunasi sijaisautolappu jossa komeili jonkun toisen asiakkaan osoitteet ja hetu, nimi ja puhelinnumero. Tuolla lapulla päivä ajeltiin ennenkuin tiskillä huomasin että mitä helvettiä  ::)

Mekaanikko ei kuullut voimansirrosta rohinaa tai muutakaan hälyttävää, eikä jarrujen vinkunaa. Jarrut vinkuu heti parkista lähtiessä ja vaimon kanssa naurettiin että juuri taitaa mekaanikko olla.

TPS kalibroitiin kuulemma ominaisuus.
Takapenkin räminä ominaisuus.
Kessykin ominaisuus joka tosin päivityksessä.

Meni kasetti sen verran jumiin että varattiin uus aika ilman sen kummempia avautumisia. Ottaa päähän kun autoon mitään ei tehdä ja aikaa menee 6 tuntia ja sana homma 1,5kk päästä uusiksi.
Suklaalevyn sain kun avaimet hain  :-*

Kuvat:
[/url]



Vikassa kuvassa näkyy pitkä viilto tuli tuohon Leon merkin kohdalle ja puolikuu FR viereen

Lainaus käyttäjältä: v6e - 04.05.22 - klo:13:56
Okei nyt mulla meni hermo. Tää on aivan täynnä pesunaarmua koko maalipinta, tosiaan pesty kahdesti merkkiliikkeen toimesta...


Törkeä näköstä jälkee. Huomasin nyt vasta kun aurinko alkoi paistaa.
Tuossa parit huonolaatuiset screenshotit videolta.
En tiiä miten ne tän sotkun saa korjattua

Lainaus käyttäjältä: v6e - 02.05.22 - klo:19:32
Päivitys tänään, huolto otti aikaa joku 6-7 tuntia kokonaisuudessaan.
Aamulla autoa viedessä ilmoittivat ettei heillä ole varattu autoa meille.
Onneksi joku kuitenkin löytyi pihalta viimein...

Kessy - eivät enää päivitä tehtaalta, ei kuulemma uusi päivitys poista ongelmaa

Käynnistys ongelma - ei tietoa (ei tunnista avainta)

DSG rohinaa/vapinaa ei löydetä vaikka itse saan kuulumaan jokaisessa valoristeyksessä

Jarrut ei vingu ja jos vinkuu niin video ja tehtaalta takuuseen

TPS kalibroitu kuulemma todella lämpötila herkkä

Takapenkin lukko on ominaisuus ei voi korjata (rämisee ajossa)

SEAT connect toimii auton päässä joten sovellus vika

Front assist hetkellinen häiriö, tehtaalta ei päivityksiä, seurataan

Pysäköinti tutka/kamera
Ethernet vika - poistettu - voi näin joskus tehdä ominaisuus ei päivityksiä, seurataan

Startstop ei havaittu vikaa

Kontin jäljet, fiksattu joku 2-3 tuntia, yksi uusi naarmu jolla jo pituutta 10cm ja vanhat jäljellä edelleen, kontti maalataan kun maksaja löytyy

Kuvat:





Nostelen vähän tätä vanhaa juttua tänne liittyen Hyvinkään touhuihin, se että auto on käynyt takuuhuollossa nyt 5 kertaa ja auto on 7kk vanha varmaan kertoo jo jostain.
Hyvinkäällä auton maalipinta vedettiin aika rujoon kuntoon, tämä luvattiin hyvittää ja pinnoituksestakin jo puhuttiin.
Takakontin naarmut koitettiin alkuun fiksata, mutta maalaukseenhan se meni.

Lopulta kuitenkin korjaamopäällikkö laittoi sähköpostia että he eivät maksa mitään, luukun maalaavat mutta muualta auton naarmuja eivät maksakaan. Pyysin selvityksen tästä että miksi eivät maksa. Kun tapauksesta oli kulunut 3 viikkoa, pesulayritys (käsinpesu) vastasi että heillä ei tuolloin kolme viikkoa sitten naarmuja tullut.
Auto oli tuolloin pestu kaksi kertaa merkkiliikkeen toimesta. Käytin auton arvioitavana ja tonnilla saisi kuntoon, siihen päälle pinnoitus. Ovat vetäneet vielä luukun pilarit epäkeskolla niin rujoon kuntoon että nyt uuden maalipinnan tullessa luukkuun paistaa silmään aurinkoisella säällä rujosti.
Laput lähti riitalautakuntaan, selvittävät siellä sitten mitä tekevät.
Toinen mikä Hyvinkään touhussa ottaa kuuppaan niin on se että ekalla kertaa kun naarmuja tulee niin ei sanota mitään, testataan huomaako asiakas. Sitten toisella kerralla tehdään perään 7 senttiä pitkä naarmu vielä sellaiseen kohtaan mikä ei kuulunut työstöön ollenkaan + muut naarmut.
Kaikista parasta tässä on se että he eivät vaivautuneet edes sisältä katsomaan takaluukkua vaan sanoivat että ota kuvat ja lähetä sähköpostilla, sitten vetoavat siihen että naarmut on itse tehty  ;D ;D ;D

Mitä noihin vikoihin tulee niin Hyvinkäällä päivitys kusi joten varattiin uutta aikaa, fiksaus kusi varattiin uutta aikaa, sitten lopputulos oli se että mitään ei korjattu, kaikki olivat tyyppivikoja ja takaluukku meni maalaukseen koska fiksauksen fiksaus ei onnistunut.

Vantaalla sain Front assist kameran takuuseen koska oli viallinen, laatikon sopeutus nollattiin ja peruutuskameri päivitettiin. Siellä sentään jotain saatiin tehtyä.
Ja pahoittelut, meni vähän tunteisiin paska palvelu, itsellä ei oikein hukkareissuja varaa tehdä kun työpaikka on 200km päässä.  ::)

Edit: ainiin sain ensimmäisellä kerralla suklaalevyn tiskiltä kun ei mennyt ¨putkeen¨

uma

No niin. Tarinat löysivät toisensa. K-auton anomus sijaisautosta K-autolta on hyväksytty ja saan sijaisauton vuokra-auto firmalta.

Oman autoni kuulemma saan huomenna valmiiksi. Toisaalta niin sain sen myös viime viikolla ja eilen, joten katsotaan.

Ja kyllä komponenttipula todella vaikuttaa autojen huoltoon ja se on hyvä asiakkaalle kertoa selkeästi.


Lainaus käyttäjältä: zsi - 29.09.22 - klo:11:34
Kannattaa pitää mielessä, että autoteollisuudessa on aika poikkeuksellinen tilanne niin kuin maailmassa yleensäkin. Toki jälleenmyyjä huoltoineen on se organisaation osa, jonka kanssa asiakas viime kädessä asioi, mutta on kohtuutonta kaikkea tyytymättömyyttä sinne kaataa silloin, kun ovat kyseessä ongelmat, jotka koskevat koko toimialaa ja joille ei aina ole olemassa välitöntä ratkaisua. Usein mitään tiettyä yksittäistä syyllistäkään ei tilanteeseen ole osoitettavissa.

Olen asioinut Hyvinkään K-auton toimipisteen kanssa niin Leonin oston kuin sen huoltopalveluiden suhteen nyt korona-aikana. Voin sanoa, että matkan varrella eteen tulleet ongelmat on siellä aina ratkaistu mallikkaasti. Auton toimitus viivästyi ennakoimattamasti usealla kuukaudella komponenttipulasta johtuneiden tehtaan toimien takia, mutta myyjä ratkaisi ongelman esimerkillisesti, siten ettei asiakkaalle tilanteesta haittaa juurikaan aiheutunut.

Uudessa autossa oli, ilmeisesti juuri valmistumisajankohdan komponenttipulasta johtuen, infotainment-laitteisto, jonka toiminnot olivat osin puutteellisia tai poikkeavia siitä, mitä valmistajan mukaan autossa olisi pitänyt olla. Tämäkin asia hoidettiin kuntoon Hyvinkään huoltopisteen ja maahantuojan yhteistyöllä vähitellen sitä mukaa, kuin tehtaalta oli saatavilla tarvittavat palikat tilanteen korjaamiseksi. Aika useita ja monen merkkisiä autoja vuosien varrella omistaneena, voin kyllä sanoa, että K-auto Hyvinkään huolto on ollut parhaasta päästä; autoni ongelmien korjaustilannetta seurattiin aktiivisesti ja päivitykset ym. tehtiin heti kun olivat saatavilla. Palvelun laadusta ja ammattitaidosta en voi kritiikkiä antaa. Sikäli en tuota joidenkin esittämää arvostelua tunnista. Saattaahan se palvelun koettu laatu riippua kyllä asiakkaan omasta asenteestakin.
Seat Leon FR eHybrid 2021

Farao

Formentorissa on ollut esillä akun ohjainvaihtokamppis kahdesti ja myös kadonnut nyt kahdesti. Hienoa. Noh, kaipa ne sitten jotain tekee kun on tehdääkseen. Autossa vieläkin vanha infotainmentti, mutta kun kaikki vaan yksinkertaisesti toimii ongelmitta, niin en kyllä haluaisi ehdon tahdoin päivitellä.

uma

Jos päädyt viemään ohjaimenvaihtoon niin kannattaa varmaan varmistaa, että onko heillä valmius vaihtaa myös tuo toinen osa vai jääkö auto poseen odottamaan osan saapumista.

Lainaus käyttäjältä: Farao - 29.09.22 - klo:13:58
Formentorissa on ollut esillä akun ohjainvaihtokamppis kahdesti ja myös kadonnut nyt kahdesti. Hienoa. Noh, kaipa ne sitten jotain tekee kun on tehdääkseen. Autossa vieläkin vanha infotainmentti, mutta kun kaikki vaan yksinkertaisesti toimii ongelmitta, niin en kyllä haluaisi ehdon tahdoin päivitellä.
Seat Leon FR eHybrid 2021

uma

No niin. Auto ei tullut valmiiksi tänään, eikä se tullut keskiviikkona, eikä se tullut viime viikolla. Nyt se tulee valmiiksi maanantaina.

Sijaisauton sain nyt pitää suoraan maanantaihin asti, joten sijaisautopalvelu alkaa selkeästi toimia paremmin, olen tähän varsin tyytyväinen.

Akunohjainlaitteen kamppiksessa hajonnut (tai hajonneeksi todettu) laite on online päivitysten ohjainlaite. Tätä nyt siis on odoteltu huoltoon saapuvaksi.




Lainaus käyttäjältä: uma - 29.09.22 - klo:12:25
No niin. Tarinat löysivät toisensa. K-auton anomus sijaisautosta K-autolta on hyväksytty ja saan sijaisauton vuokra-auto firmalta.

Oman autoni kuulemma saan huomenna valmiiksi. Toisaalta niin sain sen myös viime viikolla ja eilen, joten katsotaan.

Ja kyllä komponenttipula todella vaikuttaa autojen huoltoon ja se on hyvä asiakkaalle kertoa selkeästi.
Seat Leon FR eHybrid 2021

Hepokatti

Lainaus käyttäjältä: uma - 30.09.22 - klo:12:42
No niin. Auto ei tullut valmiiksi tänään, eikä se tullut keskiviikkona, eikä se tullut viime viikolla. Nyt se tulee valmiiksi maanantaina.

Sijaisauton sain nyt pitää suoraan maanantaihin asti, joten sijaisautopalvelu alkaa selkeästi toimia paremmin, olen tähän varsin tyytyväinen.

Akunohjainlaitteen kamppiksessa hajonnut (tai hajonneeksi todettu) laite on online päivitysten ohjainlaite. Tätä nyt siis on odoteltu huoltoon saapuvaksi.

Voikohan kyseinen osa vaikuttaa connectin toimintaan?   :-\
Tulossa:
Nyt:
Cupra leon sportstourer 2021
Ennen:
Seat leon st cupra 2015
Mazda 3 2017
Mazda 6 2003

uma

En osaa sanoa. Viisaammat kommentoitaa jos tiedätte. Sen osaan sanoa, että Connect toimi mulla moitteitta ennen huoltorumbaa.

Onhan sulla yksityisyysasetukset niin, että auto pääseen nettiin? Lisäksi eSim pitää olla päällä, että Connect toimii.

Lainaus käyttäjältä: Hepokatti - 30.09.22 - klo:21:14
Voikohan kyseinen osa vaikuttaa connectin toimintaan?   :-\
Seat Leon FR eHybrid 2021

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy