Leon Mk4 (20-) ongelmat ja viat

Aloittaja MikHei, 24.12.20 - klo:10:37

« edellinen - seuraava »

Tridity

Lainaus käyttäjältä: Tridity - 28.04.22 - klo:13:33
Tänään oli aamulla akku todennäkösesti loppunut vehkeestä, kun yritti käynnistää niin tuli kaikki mahdolliset vikavalot ja koko mittaristo vilkku kans päälle ja pois.
Kävin hakemas älylaturin ja nyt se sitä latailee alimmasta pykälästä alkaen.

Todennäkösesti johtuu tosta takavalosta, joka vilkuttelee itekseen vaikka autossa ei oo virrat edes päällä. Toivottavasti nyt pian sais tohon jonku fiksin.

Eilen oli taas vaihteeks akku loppunut kokonaan parkissa ollessa, niin että ei saanut kun kuskin oven fyysisellä avaimella auki. Ã,,lylaturi ei myöskään saanu laitettua akkuun virtaa, niin seatille soittoa ja hinausautolla huollon pihaan.

Keskiviikolle on sovittuna uuden takavalon vaihto muutenkin ja tehtaalta saatu jotku ohjeet "lisätiivistää" sitä uutta valoa, mitä sitten ikinä tarkoittaakaan ja tuleeko vieläkään kuntoon jää nähtäväks.
On nyt kumma, että miten on noin vaikea valmistaa takavalo johon ei mene vettä sisälle, kun niitä on kumminkin vuosikymmeniä tehty.
Seat Leon 1,5eTSI FR 2020

L€ksa

Täällä tyhjentyi myös akku parkissa ollessa. Syyksi paljastui lopulta ohjaustehostin, joka ei jostain syystä mennyt lepotilaan auton sammutuksen yhteydessä. Päivittivät tehostimen softan ja nyt on pelannut jo kuukausia hyvin tältä osin. Muuten kaikenlaista varoitusvaloherjaa tulee säännöllisesti. Onneksi eivät estä ajoa ja tokenevat hetken päästä. On valitettavasti yleinen laatu heikentynyt rajusti edellisestä sukupolvesta…
Seat Leon ST 1.5 eTSI FR -20

v6e

Lainaus käyttäjältä: v6e - 01.04.22 - klo:19:08
Noni takuuhuolto 1,5kk varaamisesta.
Auto alle 2kk vanha.

Ei menny ihan putkeen huolto.
Tunti ajettiin paikan päälle, kesti 6 tuntia ja mitä saivat aikaan.
Kaksi naarmua joista toinen peltiin asti.
Tilasin auton ilman merkkejä ja tehtaalta tuli merkkien kanssa, täänään oli irroitus Hyvinkään K-Autossa.

Kessyä eivät saaneet korjattua koska tehtaan järjestelmät olivat nurin.
Homman kruunasi sijaisautolappu jossa komeili jonkun toisen asiakkaan osoitteet ja hetu, nimi ja puhelinnumero. Tuolla lapulla päivä ajeltiin ennenkuin tiskillä huomasin että mitä helvettiä  ::)

Mekaanikko ei kuullut voimansirrosta rohinaa tai muutakaan hälyttävää, eikä jarrujen vinkunaa. Jarrut vinkuu heti parkista lähtiessä ja vaimon kanssa naurettiin että juuri taitaa mekaanikko olla.

TPS kalibroitiin kuulemma ominaisuus.
Takapenkin räminä ominaisuus.
Kessykin ominaisuus joka tosin päivityksessä.

Meni kasetti sen verran jumiin että varattiin uus aika ilman sen kummempia avautumisia. Ottaa päähän kun autoon mitään ei tehdä ja aikaa menee 6 tuntia ja sana homma 1,5kk päästä uusiksi.
Suklaalevyn sain kun avaimet hain  :-*

Kuvat:
[/url]



Vikassa kuvassa näkyy pitkä viilto tuli tuohon Leon merkin kohdalle ja puolikuu FR viereen

Päivitys tänään, huolto otti aikaa joku 6-7 tuntia kokonaisuudessaan.
Aamulla autoa viedessä ilmoittivat ettei heillä ole varattu autoa meille.
Onneksi joku kuitenkin löytyi pihalta viimein...

Kessy - eivät enää päivitä tehtaalta, ei kuulemma uusi päivitys poista ongelmaa

Käynnistys ongelma - ei tietoa (ei tunnista avainta)

DSG rohinaa/vapinaa ei löydetä vaikka itse saan kuulumaan jokaisessa valoristeyksessä

Jarrut ei vingu ja jos vinkuu niin video ja tehtaalta takuuseen

TPS kalibroitu kuulemma todella lämpötila herkkä

Takapenkin lukko on ominaisuus ei voi korjata (rämisee ajossa)

SEAT connect toimii auton päässä joten sovellus vika

Front assist hetkellinen häiriö, tehtaalta ei päivityksiä, seurataan

Pysäköinti tutka/kamera
Ethernet vika - poistettu - voi näin joskus tehdä ominaisuus ei päivityksiä, seurataan

Startstop ei havaittu vikaa

Kontin jäljet, fiksattu joku 2-3 tuntia, yksi uusi naarmu jolla jo pituutta 10cm ja vanhat jäljellä edelleen, kontti maalataan kun maksaja löytyy

Kuvat:



Yaffa0

^ Ei voi kun todeta, että kyllä sulla on huono tuuri ollut, mutta toivottavasti se tosta nyt iloksi muuttuu. Tuo jarrujen vinkuna liittynee uusiin levyihin. Mulla oli aluksi samaa, mutta loppui sisäänajon aikana.

Lukon räminä on kyllä vika, joka tulisi laittaa kuntoon.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

v6e

#904
Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 04.05.22 - klo:01:15
^ Ei voi kun todeta, että kyllä sulla on huono tuuri ollut, mutta toivottavasti se tosta nyt iloksi muuttuu. Tuo jarrujen vinkuna liittynee uusiin levyihin. Mulla oli aluksi samaa, mutta loppui sisäänajon aikana.

Lukon räminä on kyllä vika, joka tulisi laittaa kuntoon.

Okei nyt mulla meni hermo. Tää on aivan täynnä pesunaarmua koko maalipinta, tosiaan pesty kahdesti merkkiliikkeen toimesta...


Törkeä näköstä jälkee. Huomasin nyt vasta kun aurinko alkoi paistaa.
Tuossa parit huonolaatuiset screenshotit videolta.
En tiiä miten ne tän sotkun saa korjattua

Erkka

^ Eiköhän nuo naarmut lähde myllyttämällä?
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

MTa

Lähtee varmasti myllyttämällä. Mutta jos ajattelee miten asiat on tähän saakka menneet, niin en edes uskalla ajatella mikä on lopputuloksena kun koko auton maalipinta käydään koneella läpi :)

v6e

#907
Lainaus käyttäjältä: Erkka - 04.05.22 - klo:14:53
^ Eiköhän nuo naarmut lähde myllyttämällä?
Lainaus käyttäjältä: v6e - 02.05.22 - klo:19:32
Päivitys tänään, huolto otti aikaa joku 6-7 tuntia kokonaisuudessaan.
Aamulla autoa viedessä ilmoittivat ettei heillä ole varattu autoa meille.
Onneksi joku kuitenkin löytyi pihalta viimein...

Kontin jäljet, fiksattu joku 2-3 tuntia, yksi uusi naarmu jolla jo pituutta 10cm ja vanhat jäljellä edelleen, kontti maalataan kun maksaja löytyy

Kuvat:



Pesunaarmut luulis lähtevän ammattilaisella, tuossa on muutama aika karsee pesunaarmu jotka tulleet varmaan jostain hiekkaisesta harjasta.
Vanhat naarmut eivät lähteneet vaikka oli jotain 2-3 tuntia myllytyksessä joten kontti ainakin menee maalattavaksi.

Tuli jo myyjältäkin viestiä että kyllä heidän liikkeessä olisi kerralla saatu hyvä mutta koska tehty nyt toisessa K-autossa muualla niin vääntö siitä kuka tuon takaluukun maalin nyt maksaa  ;D ;D Eli myyjän vastuu koska merkit tuli vaikka en niitä halunnut ja pesuliikkeen vastuu K-auton aliurakkana. En tosiaan tiedä missä he autojaan käyttävän ja mikä fiksaamo kyseessä.

Mulla oli jo pinnoittaja tälle autolle valmiina mutta sitä ei tehty koska nuo merkit oli poistamatta. Nyt odotellaan ainakin maalaamon yli eli olisko sitten syssymmällä uus yritys.
Ottaa kupoliin melkoisesti kun nyt kaksi täyttä työpäivää mennyt ja auto tulee huonommassa kunnossa takaisin huollosta mitä sinne viedessä, jonot K-autolle jotain 1-1,5kk joten nyt on ajallisesti mennyt se 3kk luovutuksesta.

Excalibur22

Tänään olisi ollut takaisinkutsu huolto jossa olisivat vaihtaneet korkeajänniteakun lämpösuoja vai mikä lie ollut. Lisäksi peruutuskameran vaihto tippuneen tilalle. Eilen iltapäivällä sain puhelun, jossa kerrottiin että huoltoaika joudutaan perumaan kun mitään osia ei ole saatu huoltoon. Sanoi, että edes tehtaalla ei kyseisiä osia ole. Katsellaan syksymmällä sitten. Auto kyllä vaihtuu heti, kun nämä korjaukset on tehty.
Leon 1.4 FR Sportstourer plugin -21
Ex: Octavia IV 1.5 Style LB Launch Edition -20.
Ex: Octavia III  1.0 FL LB Style -17
EX: Octavia II 1,4 DSG FL -09

mikama83

Omaan autoon tuli äsken ilmoitus kun pari minuuttia oli virrat päällä että 12 voltin akun varaus heikko. Mikähän sitä syö kun nyt en webastoakaan ole käyttäny viikkoihin ja ollu myös pidempää ajoa  :o Näköjään myös kesällä välillä pidettävä ylläpitolaturia kiinni.

1.5eTsi kyseessä siis.

mikama83

Vastaan edelliseen viestiin jos muilla vastaavia ongelmia. Kysyin asiaa huollosta ja vastaus oli tämmönen.

"Siinä on joku isompi kampanja avoimena, kannattaa teettää pois, voi korjata asian ei kyllä varmuutta

On myös joitain tiedotteita 12v järjestelmän kyykkäämiseen mutta ekana tuo kampanja pois"


v6e

Merkkiliike vastasi tuohon paksin naarmuihin ja pesunaarmuihin liittyen.
Alkuun sanoi puhelimessa että menee maalattavaksi kun aika järjestyy.
Väitti että naarmut eivät ole tulleet heidän käyttämästään pesulasta jonka torppasin heti koska autoa ei ole pesty muualla, ja pesty vain kahdesti koko omistuksen aikana.
Kysyin vielä liikkeen nimen ja sanoin että en todellakaan hyväksy pelkkää paksin maalausta vaan koko auto saatetaan siihen kuntoon missä se oli luovutus hetkellä.

Laittoi sähköpostia perään että myyjän kanssa olivat sopineet että auto laitetaan kerralla kuntoon, SEAT maalipinta on ilmeisesti niin pehmeä että naarmuuntuu helposti. Laitoin vielä vastauksen että minulle tieto missä tekevät ja mitä aikovat autolle tehdä.

Käytän tuon vielä alkuviikosta näytillä eräällä ammattilaisella joka tekee pinnoituksen tuohon maalauksen jälkeen, saa kertoa oman mielipiteen siitä miten tuo korjaus tulisi tehdä.

Tuohon pesuliikkeeseen sen verran ettei sillä ole yhtään arvostelua olemassa, hakevat nyt uutta pesijää yritykseen joka voisi aloittaa työt heti  ;D ;D
Hämeenlinnassa auton paksi maalattaisiin ja heillä on korikorjaus yritys sielläkin. Ajattelin tehdä kantani vielä selväksi ettei sen yrityksen tiloihin tuo auto kyllä mene! Hoidetaan sitten vaikka Vantaalla tai jossain ihan muualla jos saataisiin paras lopputulos...

mikama83

Voin vahvistaa tuon että Seatin maalipinta on pehmeä.

Ã,,sken sain vastauksen maahantuojalta joka selvitteli yli vuoden tehtaan kanssa, että miksi ostamani paikkapullo oli täysin eri sävyä kuin piti olla vaikka auton tiedot ja värikoodi oli oikeat. Vastaus oli niinkin tyhjentävä kuin että ei ole tullu yhtään vastaavaa reklamaatiota ja ehkä auto onkin toimitettu eri sävyllä kuin piti olla ;D Myyjäliikettäkin alkoi kiinnostamaan ja kysyivät voinko tuoda auton joskus näytille että he voisivat kameralla selvittää autoni värin.

No viime vuonna jo kävin teettämässä maaliliikkeessä pullon joka sentään oikeasti on samaa sävyä.

mipefin

Itsellä auto kävi taas takuuhuollossa:

- Polttoaineputken kampanja
- Keskimmäisessä takavalossa vettä -> Yksi osio ledipalkista ei palanut enää
- Infotainment jää toisinaan näyttämään mustaa ruutua ja tiedän että päivitys on saatavilla

Ihan positiivista sentään että fiksasivat kaiken kerralla ilman mitään ongelmia :D Putken lisäksi takavalo vaihtui uuteen eikä uudessa ainakaan vielä näy vettä sadepäivän tai konepesun jälkeen. Infotainment päivittyi 5FA035862G ja SW 1780 --> 5FA035862L ja SW 1896. Tuon myötä jopa wrap-around ledit muistavat nyt custom kirkkausasetukset, eihän siihen mennytkään auton saannista itsellä kuin 1.5 vuotta että saivat korjattua :D Infotainment vaikuttaa hieman nopeammalta kuin aiemmin. Itsellä on yleensä ollut infotainmentin oletusnäkymässä Auto-välilehdeltä E-Mode & Hybrid valintasivu esillä, se oli vaihtunut nyt omaan Hybrid-välilehteensä. Ehdin jo hetken harmitella että enääkö ei voi E-Moden ja Hybridin välillä helposti valita, mutta se oli vain siirtynyt eri kohtaan. Myös rekuperaation valinnan saa uudella softalla aloitusnäytölle niin halutessaan.

Ja kyllä, tuossa valon alimmaisessa nurkassa oli vettä ihan reippaasti:



-21 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor AWD 455hv
Ex: -20 Seat Leon FR 1.4 PHEV eHybrid DSG 204hv (MY21)
Ex: -19 VW Polo Highline 1.5 TSI EVO DSG 150hv
Ex: -07 Audi A3 Sportback 1.8TFSI 160hv

Tombba

Lainaus käyttäjältä: mipefin - 11.05.22 - klo:11:24
Infotainment päivittyi 5FA035862G ja SW 1780 --> 5FA035862L ja SW 1896. Tuon myötä jopa wrap-around ledit muistavat nyt custom kirkkausasetukset, eihän siihen mennytkään auton saannista itsellä kuin 1.5 vuotta että saivat korjattua :D Infotainment vaikuttaa hieman nopeammalta kuin aiemmin. Itsellä on yleensä ollut infotainmentin oletusnäkymässä Auto-välilehdeltä E-Mode & Hybrid valintasivu esillä, se oli vaihtunut nyt omaan Hybrid-välilehteensä. Ehdin jo hetken harmitella että enääkö ei voi E-Moden ja Hybridin välillä helposti valita, mutta se oli vain siirtynyt eri kohtaan. Myös rekuperaation valinnan saa uudella softalla aloitusnäytölle niin halutessaan.

Mulla oli myös maanantaina 15tkm huolto, polttoaineputken vaihto ja pudonneen peruutuskameran korjaus. Huolto ja polttoaineputken vaihto saatiin tehtyä, mutta kameran varaosa ei ollut saapunut, vaikka huolto varattiin 7 viikkoa sitten. Noh, varattiin nyt sitten eristematon kamppis ja uusi yritys kameran korjaukselle kolmen viikon päähän. Sijaisautoa eivät tuohon käyntiin luvanneet, mikä kyllä vähän kyrsii. Ei kuulemma kuulu tähän takaisinkutsuun.

Softa päivitettiin myös, ja omat fiilikset plussaa ja miinusta. Vaikuttavaisi olevan ehkä hitusen responsiivisempi, mutta väittäisin, että infotainment käynnistyy nyt nopeammin. Esim. peruutuskamera aktivoituu nyt heti (kuvakin varmaan olisi, jos kamera ei olisi pudonnut). Miinuksina huonompi muokattavuus (alapalkkiin ei saa enää pikakuvaketta lähtöajastuksiin ja widgetteihin ei saa lane assistin disablointia). Voi olla ihan omassa päässä, mutta tuntuu myös, että jarrupolkimesta tuli vielä tunnottomampi kuin oli. Tämä tosiaan ihan vaan mutua. Käsittääkseni noissa päivityksissä kuitenkin päivitetään muutakin, kun pelkkää infotainmenttia.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: mipefin - 11.05.22 - klo:11:24

Ihan positiivista sentään että fiksasivat kaiken kerralla ilman mitään ongelmia :D Putken lisäksi takavalo vaihtui uuteen eikä uudessa ainakaan vielä näy vettä sadepäivän tai konepesun jälkeen.

Ja kyllä, tuossa valon alimmaisessa nurkassa oli vettä ihan reippaasti..

Mulla on seissyt auto pihalla talon edessä nyt puoli vuotta sään armoilla ja on painepesurilla pesty jne., mutta ei ole kastunut tuo led-takavalo eikä muutkaan valot. Onko tuo ongelma (jota on siis esiintynyt muillakin) ehditty siis ratkomaan jo näihin vm 2022 autoihin vai onko ollut vaan hyvä säkä tähän asti? Takakamerakaan ei ole pudonnut vielä.  Seurataan.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

v6e

Lainaus käyttäjältä: v6e - 04.05.22 - klo:13:56
Okei nyt mulla meni hermo. Tää on aivan täynnä pesunaarmua koko maalipinta, tosiaan pesty kahdesti merkkiliikkeen toimesta...


Törkeä näköstä jälkee. Huomasin nyt vasta kun aurinko alkoi paistaa.
Tuossa parit huonolaatuiset screenshotit videolta.
En tiiä miten ne tän sotkun saa korjattua

Merkkiliiike kysyi ensin minun kautta tarjousta naarmuista ja pinnoitteesta.
Sain tarjouksia väliltä 1000-2500€ myllytyksestä ja pinnoitteesta.
Pelkkien naarmujen korjaaminen ottaisi 700-1500€ koska niitä on ympäri autoa ja osa on syvällä lakkapinnassa.

Merkkiliike totesi tänä aamuna ettei otakkaan naarmuihin kantaa vaan korvaa pelkän takaluukun...
Erittäin mielenkiintoista, auto pesty kahdesti merkkiliikkeen toimesta ja nyt laittavan asiakkaan syyksi?

Lisäys tähän vielä etten ole itse edes koko merkkienpoisto farssia aiheuttanut, tai pesua autoon tilannut.

mikama83

Olipa piristävää pestä pestä auto kun löytyi tämmönen jälki ::)
Kyllä näitä vaan tulee vaikka mitä tekisi. Tuntuu olevan vähintään yhtä pehmeä maalipinta kuin edellisessä korimallissa ja ei ole jaksanu enää edes kaikkiin jälkiin kiinnittää huomiota. Onni on se että on löytyny läheltä hyvä autofiksaaja joka myllyttää tommoset jäljet piiloon halvalla  :)




Erkka

Pesuvälineessä on saattanut olla hiekanmuru, joka on tuon naarmun saanut aikaan?
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

mikama83

Kaksi viimeistä pesua ollu semmosia ylläpitopesuja etten ole käsin koskenu koko autoon niin ei voi oikein olla. No aika jo varattu fiksaukseen. Samalla tarkistetaan että kiveniskukalvot on pysyny paikoillaan hyvin etuovissa ja takakaarissa   :)

Tridity

Lainaus käyttäjältä: Tridity - 01.05.22 - klo:18:25
Eilen oli taas vaihteeks akku loppunut kokonaan parkissa ollessa, niin että ei saanut kun kuskin oven fyysisellä avaimella auki. Ã,,lylaturi ei myöskään saanu laitettua akkuun virtaa, niin seatille soittoa ja hinausautolla huollon pihaan.

Keskiviikolle on sovittuna uuden takavalon vaihto muutenkin ja tehtaalta saatu jotku ohjeet "lisätiivistää" sitä uutta valoa, mitä sitten ikinä tarkoittaakaan ja tuleeko vieläkään kuntoon jää nähtäväks.
On nyt kumma, että miten on noin vaikea valmistaa takavalo johon ei mene vettä sisälle, kun niitä on kumminkin vuosikymmeniä tehty.

Nyt alkaa jo kyllä menemään hermot sen verran kovaa ja vituttaa toi auton paskakasa, että en enää ikinä koske tähän merkkiin muutaku pesäpallomailalla.

Autossa on nyt neljäs takavalo ja sekin on täynnä vettä. Pitäis viikon päästä lähteä työreissuun tolla ja taas saa pelätä, että koska akku loppuu kun toi ledi alkaa itestään vilkuttelemaan. Vittu mikä ritsa.
Ei paljoa iloa ollu tehtaan antamasta ohjeesta "lisätiivistää" valoa. Pitääkö ite vetää silikonitiivisteellä koko lamppu ympäriinsä kun ei tunnu että espanjalaisilla on minkäänlaista tajua.
Seat Leon 1,5eTSI FR 2020

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Tridity - 28.05.22 - klo:22:53
Nyt alkaa jo kyllä menemään hermot sen verran kovaa ja vituttaa toi auton paskakasa, että en enää ikinä koske tähän merkkiin muutaku pesäpallomailalla.

Autossa on nyt neljäs takavalo ja sekin on täynnä vettä. Pitäis viikon päästä lähteä työreissuun tolla ja taas saa pelätä, että koska akku loppuu kun toi ledi alkaa itestään vilkuttelemaan. Vittu mikä ritsa.
Ei paljoa iloa ollu tehtaan antamasta ohjeesta "lisätiivistää" valoa. Pitääkö ite vetää silikonitiivisteellä koko lamppu ympäriinsä kun ei tunnu että espanjalaisilla on minkäänlaista tajua.

Jännä juttu tuo takavalo, että siinä on ongelmaa noin laajasti monella omistajalla. Kukahan siinä on osatoimittajana? Etuvalot ovat Valeon, mutta onko takavalotkin? Ovatko nuo ongelmat tuon kanssa tulleet per heti käyttöönoton jälkeen kaikissa ongematapauksissa vai ovatko nuo alkaneet vuotamaan muutaman kuukauden jälkeen? Ja olisi kiva tietää, että onko kaikki, jotka ovat vuotaneet, noita 2020/21 autoja eli olisiko tuo osa vaihtunut jo toiseen? 2022-mallin kanssa on menty nyt 7 kk (uudesta asti) ilman tuota, mutta saattaahan se alkaa vuotamaan ajan kanssa, jos on rakennevika.

Tuo akun tyhjeneminen 1.5 eTSI malleissa on ollut yleinen ongelma myös Octavian kanssa. Ilmeisesti tuo 48 voltin kevythybriditekniikka on ollut hankala case VAG:lle. Harmi, että nämä caset pilaavat merkin maineen. Aiemmat mallit kun olivat vähävikaisia ja varmoja.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Tridity

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 29.05.22 - klo:00:43
Jännä juttu tuo takavalo, että siinä on ongelmaa noin laajasti monella omistajalla. Kukahan siinä on osatoimittajana? Etuvalot ovat Valeon, mutta onko takavalotkin? Ovatko nuo ongelmat tuon kanssa tulleet per heti käyttöönoton jälkeen kaikissa ongematapauksissa vai ovatko nuo alkaneet vuotamaan muutaman kuukauden jälkeen? Ja olisi kiva tietää, että onko kaikki, jotka ovat vuotaneet, noita 2020/21 autoja eli olisiko tuo osa vaihtunut jo toiseen? 2022-mallin kanssa on menty nyt 7 kk (uudesta asti) ilman tuota, mutta saattaahan se alkaa vuotamaan ajan kanssa, jos on rakennevika.

Tuo akun tyhjeneminen 1.5 eTSI malleissa on ollut yleinen ongelma myös Octavian kanssa. Ilmeisesti tuo 48 voltin kevythybriditekniikka on ollut hankala case VAG:lle. Harmi, että nämä caset pilaavat merkin maineen. Aiemmat mallit kun olivat vähävikaisia ja varmoja.

Ensimmäisen takavalon ongelma alkoi autossa vasta 1,5v ikäisenä ja toisena talvena. Sen jälkeen jokaisen vaihdon jälkeen valoon on mennyt vettä ensimmäisten kovien sateiden tai auton pesun jälkeen eli tilanne on vaan huonontunut.
Seat Leon 1,5eTSI FR 2020

uma

Seat Leon 2021 FR e-hybrid 5-ovisen Kessy-ongelmista:

Kessyn avaus ei toimi etuoven kahvoista, jos vähänkin pidempi aika (n. 5min) on kulunut auton lukitsemisesta
Takakontin Kessy toimii aina.  Ovien kahvojen sulkemisnappi toimii liki aina.

Takakontin Kessy-avauksen ja automaattisen uudelleen lukituksen jälkeen, ovien kahvojen Kessy toimii aina, kunhan ei anna aikaa kulua yli 5 min.

Eli sanoisin, että vika ei ole oven kahvoissa sinänsä, vaan niistä kytkeytyy Kessy pois päältä automaattisesti. Ã,,ärimmäisen kummallista, että näin pientä bugia ei ole saatu korjattua vaikka vika on ilmeisimmin ollut tiedossa liki alusta asti.
Seat Leon FR eHybrid 2021

miz

Kuulostaa erikoiselta, mulla myös -21 malli eikä ole moista ongelmaa ollut. Auto voi seistä vaikka 2 viikkoa ja toimii kyllä.
Ainoat häiriöt on olleet 0- keleillä jos on kostea keli, tuolloin avaus toimi ainakin ennen edellistä softapäivitystä epäluotettavasti.

Onko toiminta samaa molemmilla avaimilla ja patterit varmasti kunnossa?
Avainhan menee unimoodiin hetken päästä jos ei ole liikettä, eli siinä avaimessakin voisi olla vika.

Jos patterit on kunnossa eikä toimi kummallakaan avaimella niin huoltoon vaan yhteyttä, avaimessa, softassa tai tunnistimissa lienee silloin vikaa.
Sulla ilmeisesti päivitetty lähiaikoina softat uusiin kun ei korjausta?

uma

Täytyy tutkailla lisää vielä. Avaimen luulisi toimivan, kun takakontin Kessyn tunnistaa moitteetta. Kiitos hyvistä pointeista, luulen että saan tämän selvitettyä. Auto oli huollossa toissapäivänä ja silloin sanoivat että ei ole heillä uudempaa softaa.
Seat Leon FR eHybrid 2021

mikama83

Onko kellään muulla alkanu kuumilla keleillä kojelauta pitämään nitinää joka tulee jo tosi pienistä tien epätasaisuuksista? Kauan siinä menikin että ilmaantui ensimmäiset nitinät tähän autoon  :o

uma

No nyt on Kessy tutkailtu. Patterit vaihdettu molempiin avaimiin vielä kerran ja patterit volttimetrillä heräillyt hyviksi. Hyvin tuo Kessy nuo molemmat avaimet tunnistaa 1,5 metrin päästä, kunhan on heräillyt. Probleema on siis ennallaan.

Eli sanoisin, että ovien Kessy aluesensorit menevät nukkumaan n. 5 minuutin käyttämättömyyden jälkeen. Vielä voisi koettaa lukitusta ilman SAFE-modea ja katsoa, josko ilman sitä aluesensorien elämä olisi vähemmän nukahtelevaa.
Seat Leon FR eHybrid 2021

miz

Safe tai ei, niin ei kai sen pitäisi nukkumaan mennä missään vaiheessa. Taitaa olla huoltokeikka.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: uma - 13.06.22 - klo:23:58
No nyt on Kessy tutkailtu. Patterit vaihdettu molempiin avaimiin vielä kerran ja patterit volttimetrillä heräillyt hyviksi. Hyvin tuo Kessy nuo molemmat avaimet tunnistaa 1,5 metrin päästä, kunhan on heräillyt. Probleema on siis ennallaan.

Eli sanoisin, että ovien Kessy aluesensorit menevät nukkumaan n. 5 minuutin käyttämättömyyden jälkeen. Vielä voisi koettaa lukitusta ilman SAFE-modea ja katsoa, josko ilman sitä aluesensorien elämä olisi vähemmän nukahtelevaa.

Tuo SAFE moodi voi aiheuttaa outouksia. Siitä oli Seatin manuaalissa ihan omia kappaleita. En edes ollut tietoinen tuollaisesta ominaisuudesta. Onko se jokin lisävaruste (tulee tehdashälyttimen kanssa) vai mistä on kyse? Normaali Kessy ei mene "nukkumaan" 5 min jälkeen.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy