Leon Mk4 (20-) ongelmat ja viat

Aloittaja MikHei, 24.12.20 - klo:10:37

« edellinen - seuraava »

mipefin

Mikä halu täällä on ihmisillä ajaa jäätyvällä lukitustapilla kun huolto sen vaihtaa ihan ilmaiseksi takuuseen :D Ei tarvisi ainakaan tälle talvea huolehtia siitä kun kerran käy vaihtamassa. Jospa joskus saisivat sen korjattua jopa paremmalla osalla... Ja saattavat VAG:lla huomata ongelman paremmin, mitä enemmän heille siitä tulee kuluja.
-21 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor AWD 455hv
Ex: -20 Seat Leon FR 1.4 PHEV eHybrid DSG 204hv (MY21)
Ex: -19 VW Polo Highline 1.5 TSI EVO DSG 150hv
Ex: -07 Audi A3 Sportback 1.8TFSI 160hv

Daatta

MK1 Leonissa oli samanlainen lukitustappi polttoaineluukun kannessa. Tutun oloista tuskailua sen kanssa saa täältäkin lukea... Kannattanee ensin putsata paksummat rasvat pois brake cleanerilla ja sitten kevyt voitelu aseöljyllä. Ei se kyllä takuuta toimivuudesta anna...

ID:n latausluukku toimii samalla periaatteella kuin nykyautonjen tankkausluukku, ei ole ainakaan vielä jäätynyt.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Tridity

Lainaus käyttäjältä: Tridity - 29.11.21 - klo:10:59
Pitkästä aikaa tänne päivitystä, mutta tuntuu oma auto kyllä varsinaiselta maanantaimallilta.

Kesällä autossa oli kaikenlaisia vikoja erilaisista vikavaloista infotainmentin jumittumiseen ja android auton ja apple carplayin toimimattomuuteen liittyen.

-Takuuhuollossa vaihtoivat jonkun Pakonokka-anturin, jolla olisi ilmeisesti suurimmanosan vikavaloista pitänyt lähteä pois.
-CarSos järjestelmään vaihdettiin joku osa kun piipitteli vähän väliä vikaa.
-Peruutuskamera vaihdettiin kokonaan kun sinne kertyi kosteutta ja likaa sisälle.

Pari viikkoa tossa kerkennyt sen jälkeen ajella ja nyt ajossa piipittänyt sitä jotain etutunnistuksen anturia, että käytössä vain osittain vaikka auto täysin puhdas, liikennemerkkien tunnistaminen pyytänyt putsaamaan tuulisia vaikka tuulilasi ihan täysin puhdas. Apukuskin penkinlämmitin toimii miten sattuu ja menee itsellään pois päältä ja päälle. Android auto ei edelleenkään ole toiminut kesän jälkeen.

Tänään aamulla lähdin töihin niin matkalla syttyi 48V akun punainen varoitusvalo ja kielsi ajamasta, 12V akku ilmoitti että lataus ei onnistu ja pysäytä auto. Tämän jälkeen antoi vain joku 1200rpm kierroksia ja pystyi ajamaan 10km/h parkkiin.

Vein taas huoltoon ja saa nähdä saako tota ikinä täysin kuntoon vai saako viedä vaihtoon. Mittarissa tällä hetkellä vajaa 27 000.

Nyt auto saatu huollosta ja alkuperäiset viat ehkä korjattu. Nyt kumminkin kun laittaa kuskin penkinlämmityksen päälle niin menee myös ratinlämmitys päälle ja kun ottaa penkin pois päältä niin myös ratti sammuu.

Onkohan muilla tätä ominaisuutta vai vieläkö nää samat softaviat jatkuu?
Seat Leon 1,5eTSI FR 2020

[kassu]

Päivää arvon raati! Tämähän ei varsinainen vika ole, mutta neuvoa kyselisin. Jostain olin lukevinani autoa odotellessa että peräkärry olisi jotenkin liitettävissä auton varashälyttimeen, (toimien siten että jos ovet ovat lukossa niin kärryn pistoketta ei voi irrottaa ilman että häly menee päälle) Onko tämä aina aktiivinen kun kärry on kiinni vai pitääkö se jostain aktivoida? Löydettiinkin jo adaptiivisen vakkarin peräkärryasetus joka on todella mukava, ei nosta kärry perässä automaattisesti yli satasen vauhtiin.
Seat Leon 1.4 e-HYBRID Xcellence ST 2022
Seat Leon 2.0 tfsi Sport-Up 2006

Tos®

Kun kärryn töpseli on tiukasti kiinni ennen auton lukitsemista, se huomioi kärryn.
Jos töpseli irtoaa, hälytin rupee huutamaan.

Kokeile  ;D odota minuutti pari kun ovet on lukittu.

Kärryn valojen tulee olla ehjät.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Jontigga

Lainaus käyttäjältä: mipefin - 30.11.21 - klo:10:46
Mikä halu täällä on ihmisillä ajaa jäätyvällä lukitustapilla kun huolto sen vaihtaa ihan ilmaiseksi takuuseen :D Ei tarvisi ainakaan tälle talvea huolehtia siitä kun kerran käy vaihtamassa. Jospa joskus saisivat sen korjattua jopa paremmalla osalla... Ja saattavat VAG:lla huomata ongelman paremmin, mitä enemmän heille siitä tulee kuluja.

Tänään varattu takuuhuolto latausluukun korjaukseen. Vajaa pari viikkoa tullut sen kanssa taisteltua. Ensimmäinenn vapaa aika PK seudun huoltoon 7.1.2022. Siihen asti ajettava luukku raollaan. Kokeiltu on lukkosula, CRC, silikonispray ja ns. vaseliini. Loppui into räpeltää. Muovipinniä kun painaa niin aina tirskahtaa kosteutta ulos... Huollosta eivät myönnä mitään, kun yritin kysellä onko näitä yhteydenottoja kenties tullut paljon viime aikoina. Sanoivat että tutkivat latausluukun lukkosolenoidin, vaikka kerroin missä vika (tiivisteessä).
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

[kassu]

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 03.12.21 - klo:12:05
Kun kärryn töpseli on tiukasti kiinni ennen auton lukitsemista, se huomioi kärryn.
Jos töpseli irtoaa, hälytin rupee huutamaan.

Kokeile  ;D odota minuutti pari kun ovet on lukittu.

Kärryn valojen tulee olla ehjät.

Kiitos! Pitääkin mennä leikkimään😄
Seat Leon 1.4 e-HYBRID Xcellence ST 2022
Seat Leon 2.0 tfsi Sport-Up 2006

fallensam

Helmikuun alusta nyt autoiltu Xcellence PHEV.llä ja mittarissa 13tkm. Isompia moitteita ei osaa vielä antaa, mutta Infotainment jättää parantamisen varaa. Viime viikolla käytetty takuuhuollossa jossa fiksattu herjaileva sumuvalo ja tuktittu näitä, mutta muut ongelmat näyttävät jääneen päälle.

- Navi resetoi asetukset joka sammutuksessa. Ei täten voi käyttää ajojen opettelua, eikä koti-/työosoitetta hyödyksi ilman manuaalista osoitteiden naputtelua. Periaatteessa ajojen/käyttövoiman optimointi olisi kätevämpää jos navi toimisi kunnolla.

- Sisätilojen tunnelmavalaistus ei toimi On/Off-napista. Käytännössä jos valot haluaa päälle, pitää valot säätää manuaalisesti liukusäätimillä alavalikosta, ja tämä pitää tehdä kaikille kolmelle valoille erikseen. Huollon jälkeen sen verran muuttunut, että ovipahvin valo joka tähän asti on aina ollut punainen, vaihtuu autosta poistuttaessa valkoiseksi? Nyt ei kyllä tietoa, minkä värinen valo pitäisi olla missäkin tilanteessa. Toimiiko jollain nuo valot oletettavasti oikein, ja jos, miten ne käyttäytyvät?

- Huomattu myös että musiikkijärjestelmän EQ:n asetukset resetoituvat, tosin eivät yhtä usein kuin navin.

Sinänsä pientä, mutta toivottavasti korjattavissa. Navi kyllä toimi alussa, mutta sisävalot ovat olleet näin alusta asti. Kesällä vähemmän tarvetta, joten ei tullut kiinnitettyä huomiota asiaan.

Connect-appsin toiminta tuntunut olevan parempaa viime aikoina, auton saa jopa etänä tekemään mitä haluaa. Ensimmäiset puoli vuotta ei tuntunut onnistuvan oikein mikään.

mikama83

Aamulla tuli teksti jossa luki suunnilleen että "vika sos hätäpalvelutoiminto hakeudu korjaamolle". Ja viikon ajan on heti tullut autohold vikailmoitus kun virrat pistää päälle. Ehkä nämä häviää itsestään pois. Harvinaisen vähän onkin nyt ollu mitään vikoja.

Henkk-a

Nyt kuukauden ajojen jälkeen huomioita ja vikoja autosta:

- Kessyn huono toiminta
Ovien aukaisu kahvasta toimii heikosti, oikeestaan vaan kuivalla kelillä. Lukitus pelaa paremmin.

- Auton sijainti- ja yhteysongelmat
Tänäkin aamuna auto luuli olevansa ihan muualla kuin todellisuudessa, lopulta keskellä Näsijärveä. Suurin haitta automaattisen regeneroinnin kanssa, kun poimii nopeusrajoituksia miten sattuu ja alkaa siten jarruttelemaan itekseen. Näytön yläkulmassa ei näkynyt maapalloa ollenkaan.

- Auton oma navigaattori hukkaa historiatiedot
Alkuun osoitteet pysyi muistissa muutaman viikon, mutta nyt viime aikoina muisti on tyhjentynyt päivittäin. Muutaman kerran myös muistipenkki hukkasi asetukset ja oli säätynyt itekseen, samoin kuin peilit.

- Kaistavahti antaa usein muistutuksia, että aja keskellä kaistaa vaikka ollaan ihan keskellä kaistaa. Joskus toki lumi aiheuttaa näitä, mutta monesti myös sulalla tiellä tulee ilmoituksia. Ajaisin talviajat mielellään ilman kaistavahtia, mutta asetus ei pysy käynnistyksen jälkeen muistissa. En tiedä onko tähän ongelmaan vaikutusta kun en ottanut lisävarusteena parempaa turvallisuuspakettia.

- Penkit lämpeää käynnistyksen yhteydessä miten sattuu. Joskus vain kuskin penkki, mutta useimmiten myös apukuskin istuin.

Muuten autolla on ollut kyllä hyvä ajaa. Mutta ehkä näiden ongelmien myötä on välillä kyllä tullut myös edellistä Passattia ikävä, se toimi kuin ajatus.

Onko näihin ongelmiin huollosta saanut kukaan mitään ratkaisua? Latausluukku sen sijaan on itsellä vielä toiminut ongelmitta.



Seat Leon Sportstourer PHEV FR -22

Seat Leon 1,0 TSI Style -17

miz

Mulla oli Kessyn kanssa ongelmia myös alkuvuonna. Huoltokäynnin jälkeen toiminut lähes 100%, muutaman kerran ei ole kurakelissä suostunut avaamaan kahvasta.
En tiedä mitä silloin helmikuussa tekivät.

Kaistavahti pimputtaa mullakin turhaan sillointällöin. Erityisen ärsyttävää jos on tarkoitus ajaa urien ulkopuolella. Travel assist päällä antaa kyllä kiltisti mennä reunassa,  ilman sitä ajettaessa tulee välillä pimputuksia. Lienee (huono) ominaisuus.

Noita muita ongelmia ei onneksi ole 10 kk ajetussa autossa, innolla odotan seuraavaa softapäivitystä, josko silloin alkaisi nuo käytettävyyteen vaikuttavat ongelmat..

Tos®

#641
Kaistavahdin "muistin" saa päälle obd11 koodauksella, sillä se pysyy poissa päältä käynnistyksen jälkeen.
Tai muistaa viimeisen asetuksen.

Oikean penkin painetunnistimessa on ollut ongelmia myös golffissa, omaankin se jouduttiin vaihtamaan.
Tuosta johtuu mm. penkinlämmityksen epämääräinen toiminta.
Ilmastointi myös unohtaa automaattisen penkinlämmityksen pois päältä usein.
Omassa tuntuu johtuvan webaston käytöstä, sen jälkeen asetukset on palautuneet...
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

miz

^Jos painetunnistin on viallinen, eikö se oireile silloin myös turvavyön osalta? Siis muistutuksina/hälyinä?

Monimerkkimies

Lainaus käyttäjältä: fallensam - 06.12.21 - klo:11:24

- Sisätilojen tunnelmavalaistus ei toimi On/Off-napista. Käytännössä jos valot haluaa päälle, pitää valot säätää manuaalisesti liukusäätimillä alavalikosta, ja tämä pitää tehdä kaikille kolmelle valoille erikseen. Huollon jälkeen sen verran muuttunut, että ovipahvin valo joka tähän asti on aina ollut punainen, vaihtuu autosta poistuttaessa valkoiseksi? Nyt ei kyllä tietoa, minkä värinen valo pitäisi olla missäkin tilanteessa. Toimiiko jollain nuo valot oletettavasti oikein, ja jos, miten ne käyttäytyvät?

Onko sinulla wrap around led vai vakio? Itsellä on vakio ja valot eivät pidä muistia vaan pitää liukuaäötimistä laittaa päälle. Valot ovat aina valkoiset mitta kun autoa lukitsee ne käyvät punaisina.

Tos®

Lainaus käyttäjältä: miz - 14.12.21 - klo:09:34
^Jos painetunnistin on viallinen, eikö se oireile silloin myös turvavyön osalta? Siis muistutuksina/hälyinä?
Se voi oireilla myös niin.
Omassa ei penkinlämmitys toiminut apukuskin penkillä, eikä piipityskään aina - jos vyön jättää laittamatta.
Ilmastointi näytti sync, vaikka olis ollu kyytiläinen mukana.

Tästä myös seuraa se, että auto luulee käytettävän sellasta "dummy vyöklipsiä" > herjat ennakoivasta turvajärjestelmästä.
TPI tiedote löytyi erwinistä, sen vuoksi tehdään vaihto.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Lionman

Minulla Kessy korjautui alussa tehdyllä päivityksellä siedettävän hyväksi. Toimimattomuutta on ollut harvoin. Eilen oli, ja kokeilin käyttää avainta kahvan lähellä avauksessa ja toimi. Patteri siis uusiks. Nyt toimii housun taskustakin. Tuosta olisi hyvä auton infota, käytin avainta keskikonsolin kotelossa mutta mitään infoa ei antanut.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

ins

Uusia pikkuongelmia omassa kulkineessa:

- Eilen alkoi oikutella Kessy yhtäkkiä yllättäen, toiminut kuin (entisen) junan vessan tähän saakka. Menee kyllä lukkoon hipaisemalla, mutta aukene ei vaikka mitä koittaisi. En tiedä liittyykö nyt tuohon kelin lämpenemiseen jotenkin vai mikä sille tuli, mutta on ärsyttävä kun tottunut ilman avaimen hiplausta aukomaan.
- Kuskin puolen tervetuloa-valo on myös lakannut toimimasta jossain kohtaa, paitsi silloin tällöin yhtäkkiä palaakin kuten tänään taas paloi, liekö joku kosketushäikkä vai meneekö softan piikkiin sekin, tuo nyt on toki ihan se ja sama vaikkei toimisi ollenkaan.
- Ã,,rsyttävä ongelma on myös joskus, kun auto päättää yhtäkkiä vetästä jostain pilvestä jonkun vanhan asetusprofiilin ja säätää monet asiat ihan pieleen; lämpötilat vaihtuu ja musiikki hyppää johonkin ihan muuhun levyyn ja mitä lie, ei nyt mitään varsinaisesti isoa mutta ärsyttävä kuitenkin.

Pitää varmaan kohta viedä kootun vikalistan kera huoltoon, onhan näitä pieniä ärsyttävyyksiä kertynyt, onneksi ei edelleenkään mitään oikeasti ajoa haittaavaa vaan lähinnä noita softavikoja mitkä ei välttämättä ole edes koko ajan päällä vaan tulevat ja menevät kuun asennon mukaan. Tuo kaistavahdin muisti olisi kiva, tekisköhän ne sen muutoksen huollossa ihan vai meneekö sekin kastiin että ei saa tehdä kun pitää turvallisuusnäkökulmasta olla aina oletuksena päällä? Lumikeleillä tosiaan menee alle aikayksikön hermo siihen jatkuvaan sivulle nykimiseen ja varoitteluun keskellä kaistaa ajamisesta.
Seat Leon ST FR DSG -21

M_M

Ei ne huollossa suostu sitä kaista-avustinta muuttamaan. Lähin VCDS-käyttäjä auttaa sen kanssa.  :)
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Lionman

Eikä se mitään enää tänään toimi Kessyllä avaus kuskin ovesta mullakaan vaikka patterin vaihdoin. Lukkoon menee. Tois puol autoo  ovesta toimii avaus ja lukitus. Märkänä on koko auto ollut nyt näillä keleillä. Mutta latausluukun tappi mulla pelittää. Käytin käsinpesussa kun oli n. -10 pakkasta, jonkun aikaa oli hallissa kuivahtamassa. Sen jälkeen hetken nikotteli mutta ei juminut. Vähän rasvaa suihkautin ja sormella pumppasin.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Henkk-a

Joo, eli ei kovin harvinaisia ole oman auton ongelmat. Huolto tulee ajankohtaiseksi näillä näkymin keväällä niin jospa sitä pärjäisi näiden ominaisuuksien? kanssa sinne asti.
Seat Leon Sportstourer PHEV FR -22

Seat Leon 1,0 TSI Style -17

Farao

Heh. Itse ihmettelin Formentorilla et kessy toimii kuin sattuu. Näköjään muilla samalla kelillä samat ongelmat. Luukku aukeaa takana mallikkaasti, mut auton ovet miten sattuu. Ilmeisesti tämä kosteus tai universumin galaksien asento tämän tekee.

fallensam

Lainaus käyttäjältä: Monimerkkimies - 14.12.21 - klo:10:05
Onko sinulla wrap around led vai vakio? Itsellä on vakio ja valot eivät pidä muistia vaan pitää liukuaäötimistä laittaa päälle. Valot ovat aina valkoiset mitta kun autoa lukitsee ne käyvät punaisina.

Vakiovalot ovat. Odottelen uutta huoltoaikaa, josko osaisivat tehdä tuollekin jotain. Ei ole kovin optimaalista säädellä ajossa noita liukusäätimiä joka kerta erikseen, enkä tuon vuoksi ole hirveästi noita jaksanut edes käyttää. Tosiaan sen verran muuttuivat että nyt kun ovet avataan ovipahvin valo on valkoinen, ajaessa aina punainen.

Tridity

Taas lisää vikavaloja, nyt kun ajelin ruokatunnilla kotiin niin ilmoitti, että joku matkustajien ennakoiva turva~ ei käytössä, turvavyönvalo paloi ja piipitteli koko matkan kotiin. En tiiä kyllä kauanko tällästä pelleilyä jaksaa enää katsoa.

Paskan möivät ja paaliin pitäs tälläset autot, jotka laitetaan pihalle näin keskeneräsenä.
Seat Leon 1,5eTSI FR 2020

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Tridity - 16.12.21 - klo:12:13
Taas lisää vikavaloja, nyt kun ajelin ruokatunnilla kotiin niin ilmoitti, että joku matkustajien ennakoiva turva~ ei käytössä, turvavyönvalo paloi ja piipitteli koko matkan kotiin. En tiiä kyllä kauanko tällästä pelleilyä jaksaa enää katsoa.

Paskan möivät ja paaliin pitäs tälläset autot, jotka laitetaan pihalle näin keskeneräsenä.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=47613.msg760461#msg760461

Se johtuu siitä penkintunnistimesta ja vaihdetaan takuuseen.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Lionman

Nyt kun lämmin ja samalla märkä jakso on joksikin aikaa ohi, ja pakastui (nyt -6), niin Kessykin alkoi toimimaan. Liki viikon meni ettei avautunut kahvasta, mutta lukkoon meni. Mihinkähän kohtaan/komponenttiin kosteus pääsee tuon häikän aiheuttamaan. Kahvan kosketuspinnan olen pari kertaa kuivannut, se ei ole auttanut.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Simbe

Saman huomasin. Eilen ei vielä toiminut mutta tänään ehtoolla toimi kun oli kuivempaa pakkasilmaa.

Pihistelijä

Latausluukun tappi jälleen jäätynyt pystyyn. Nyt ajetaan taas luukku raollaan.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

v6e

Lainaus käyttäjältä: v6e - 18.10.21 - klo:15:55
Noniin, autoon tullut noin 8000km.

Viat, seisontajarru+mäkilähtö avustin herjaa käynnistyksessä, käynyt nyt kahdesti.
Kerran samalla vilahti jokin virransäästö myös.

Noin 8-10 kertaa front asssit lyhyen ajon jälkeen herjannut, uudelleen käynnistyksellä poistuu.

Ã,,rsyttäviä pikkujuttuja nämä. Aina vähän säikäyttää kun tulee päälle.
Vaihteistosta tulee jotain pientä vapinaa kiihdyttäessä, vähänkuin konepellin alla sivuttain joku heiluisi. Loppuu vaihteen vaihtamisen jälkeen. Ei häiritse ajoa, taitaa olla kuski vain vainoharhainen.

Kilometrejä nyt jotain 13k mittarissa.

Front assist herjaa lähes päivittäin ja kerran tai kahdesti maksimissaan on ollut oikeasti niin huono keli että tutka on niin likainen ettei eteen nää.
Usein tulee heti ensimmäisen kilometrin aikana, sitten sammuu pienen ajon jälkeen. Huollossa eivät tuohon ottaneet kantaa.
Tuosta autohold/kässäri viasta sanoivat että väylästä vikakoodi, seurataan. Tuon vian on tehnyt nyt kolmesti 4kk/12tkm ajon aikana.

Miinuspisteitä saa myös vaihtelevasti toimiva kaista avustin, isoilla teillä toimii hyvin mutta pikkutiet ja huono keli niin alkaa olla aika vaarallinen laitos.
Täytyy muistaa tuo kääntää pois päältä aina.
Webastosta kans miinus, tehdasasenteiselle ei pärjää. En itse tiennyt tuota että täytyy läpät kääntää tuulilasille että auto ja lasi sula kun webastoa käyttää. Aikaisemmissa autoissa on ollut ilmeisesti tehtaalta asti webasto.

Kaasu versiosta tuttu tankkaus ongelma tässäkin, kun polttoainetankki (9l) on noin puolivälissä tankkiin menee 3-4l bensaa jota auto ei tunnista.
Saattaa mennä 20-30minuuttia ennenkuin tankki näyttää täyttä.
Eihän tuossa muuten mitään mutta esim webasto ei varmaan toimi jos pa valo palaa heti tankkauksen jälkeen.

timpy

Lainaus käyttäjältä: v6e - 19.12.21 - klo:23:02

Miinuspisteitä saa myös vaihtelevasti toimiva kaista avustin, isoilla teillä toimii hyvin mutta pikkutiet ja huono keli niin alkaa olla aika vaarallinen laitos.
Täytyy muistaa tuo kääntää pois päältä aina.


Tuon saa onneksi kätevästi OBD11:lla muistamaan edellisen asetuksen sammutuksen jälkeen.
ex: VW Golf HB 1.5 eTSI DSG Style Premium vm.-20
ex: Skoda Octavia Combi 1.5 TSI DSG vm.-18
ex: VW Golf HB 2.0 TDI vm.-13

Sped

Lainaus käyttäjältä: Lionman - 19.12.21 - klo:18:28
Nyt kun lämmin ja samalla märkä jakso on joksikin aikaa ohi, ja pakastui (nyt -6), niin Kessykin alkoi toimimaan. Liki viikon meni ettei avautunut kahvasta, mutta lukkoon meni. Mihinkähän kohtaan/komponenttiin kosteus pääsee tuon häikän aiheuttamaan. Kahvan kosketuspinnan olen pari kertaa kuivannut, se ei ole auttanut.

Oletko huomannut, että onko yhteydet kunnossa tällöin kuin ei toimi? Itsellä oli niin, että avaaminen ei toiminut (kuin lähestyttäessä avasi automaattisesti), mutta lukitseminen toimi. Tällöin oli niin, että yhteydet ei toimineet ja olin vieraskäyttäjällä aina. Heti kun yhteydet palasi, niin avaaminen alkoi toimimaan myös.

Tietenkään tämä ei selitä sitä, että repsikan oven avaaminen toimi...
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy