Leon Mk4 (20-) ongelmat ja viat

Aloittaja MikHei, 24.12.20 - klo:10:37

« edellinen - seuraava »

tgotj

Näissä uudemmissa VAG-malleissa ei missään taida olla enää lämmitetty etututka. Siirtynyt ylemmäs maskissa ja poistettu lämmitys. Menee räntä-/loskakelissä tukkoon niin Skodassa, Seatissa kuin Volsussa. Selkeä heikennys talviominaisuuksiin.

seatkuski

Parina päivänä ei ole lähtenyt sisätilan lämmitys päälle mobiiliapplikation kautta - herjannut vaan jotain, ettei onnistu. On kuitenkin onnistunut, jos lämmityksen on ajastanut applikaatiosta (departure times).

Eilen myös jumitti näyttöpaneeli. Jäi tervetuloa-näkymään "ladataan asetuksia". Ei auttanut ainakaan nopea uudelleenkäynnistys, mutta tänään taas toiminut normaalisti. Olisi kiva tietää, milloin kyse on siitä, että kyseessä on bugi ja milloin serveripään ongelma.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: tgotj - 08.11.21 - klo:10:51
Näissä uudemmissa VAG-malleissa ei missään taida olla enää lämmitetty etututka. Siirtynyt ylemmäs maskissa ja poistettu lämmitys. Menee räntä-/loskakelissä tukkoon niin Skodassa, Seatissa kuin Volsussa. Selkeä heikennys talviominaisuuksiin.

Auts. Tässä lapioin juuri aika kasan fyrkkaa uuteen autoon ja vaikka saankin paljon uusia ominaisuuksia niin osa on selkeitä heikennyksiä. Teen videon myöhemmin aiheesta Youtubeen.

Ei voi kuin ihmetellä miten tällaisiin päätöksiin on VAG:lla päädytty. Talviominaisuuksista on siis säästösyistä selkeästi tingitty ja menty huonompiin ominaisuuksiin kuin vanhemmissa autoissa. Täytyy kuluttajana toivoa, että ilmastonmuutos etenee sen verran, että täällä etelä-Suomessa talvet muuttuvat pysyvästi lumettomiksi.... eiku  :o

Onnistuukohan tuon tutkan vaihtaminen lämmitettyyn jälkikäteen. Kattelin, että nuo komponentit maksavat jotakin 250-400 EUR välillä. Eli jos sellaisen asentaa, niin osaakohan tuo tutka toimia Seatin softan kanssa enää...siinäpä pohdittavaa.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

tgotj

En ole tarkkaan katsonut missä tuossa leonissa se tutka on mutta oletan että samassa paikassa kuin konsernisisarissa, eli keskellä yläetusäleikköä, merkin takana. Skodalla nykyään aina sen säleikön leveän osuuden takana keskellä ja volsuissa logon takana.

Kuvittelisin siirron syyksi vähemmän kuraantumisen ylempänä maskissa. Eivät varmaan tulleet ajatelleeksi, että samalla tavalla se märkä lumi jää koko keulaan. Ja toisaalta nyt se lämmitys pitäisi olla siinä logossa/säleikössä, eikä tutkassa…

DBMan

Uudessa Leonissa tutka on rekisterikilven alapuolella niin kuin edellisessäkin mallissa.
Seat Leon ST eHybrid Xcellence

tgotj

Ok, olisko sit vielä jopa lämmitetty.

pasi

En tiedä lämmityksestä, mutta jotain sensuuntaista viestisi se että ainakin minulla tuppaa tulemaan heti kohta lähdön jälkeen se "front assist ei käytössä" ja hetken päästä varoitus vähin äänin häviää. Lämmitys ja sen viive voisi selittää.

Jontigga

Tänään aamulla ilmeni uusi ongelma. Latausluukun kansi ei mene enää kiinni. Kannessa on myös käsittääkseni "sähkölukko" eli varmaankin siinä vika. Eli ei avaa sitä lukitusta vaikka avaa auton ovet kaukosäätimestä.
Mukavaa ajella latausluukku auki... Täytyy kaartaa mahd. pian k-caaran huoltoon ellei lähde toimimaan. Varmaan taas 2kk jono sähkäri huoltoon.
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

jukkanen

Autonvalmistajat eivät ehkä osaa suhtautua riittävällä vakavuudella ja huolella latausluukkujen kestävyyteen, plugareissa käyttötiheys on aivan eri luokkaa kuin vaikkapa polttoainetankin luukulla. Melko rimpuloita ovat kun ajattelee millaista käyttöä joutuvat kestämään.

Onko muuten kannen aukijäämisestä Leonissa mitään varoitusta?

Matskasi

Lainaus käyttäjältä: Jontigga - 09.11.21 - klo:08:28
Tänään aamulla ilmeni uusi ongelma. Latausluukun kansi ei mene enää kiinni. Kannessa on myös käsittääkseni "sähkölukko" eli varmaankin siinä vika. Eli ei avaa sitä lukitusta vaikka avaa auton ovet kaukosäätimestä.
Mukavaa ajella latausluukku auki... Täytyy kaartaa mahd. pian k-caaran huoltoon ellei lähde toimimaan. Varmaan taas 2kk jono sähkäri huoltoon.

No, minulla päinvastainen ongelma eli en saa auki. Eilen illalla aukesi jo aika nihkeästi, tänä aamuna ei sitten enää ollenkaan. Jollekin täällä taisi olla vaihdettu tuo luukun lukituspinni, onkohan vaihdon jälkeen toiminut? Puhelua huoltoon...
Ajossa: Seat Leon ST 1.4 PHEV 204 eHybrid Xcellence DSG
Ex: Seat Leon ST 1.4 TSI 150 ACT FR DSG
Ex: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Elegance

miz

Koititko jontigga renkata sitä manuaaliavausta konehuoneen puolelta? En tiedä toimiiko tässä, mutta ehkä kannattaa koittaa?

Luukun aukiolosta ei ole varoituksia.

Tos®

Lainaus käyttäjältä: pasi - 09.11.21 - klo:00:58
En tiedä lämmityksestä, mutta jotain sensuuntaista viestisi se että ainakin minulla tuppaa tulemaan heti kohta lähdön jälkeen se "front assist ei käytössä" ja hetken päästä varoitus vähin äänin häviää. Lämmitys ja sen viive voisi selittää.
Kamerassa on lämmitys, golffi herjaa samaa joskus.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Yaffa0

Niin sen verran sain selvitettyä tuosta ACC-tutkasta/kamerasta, että osan koodi on:

5WA907572A tai
5WA907572B

Molemmat ovat Robert Bosch Gmbh:n käsialaa.

Hinta n. 200 EUR:
esim. https://www.proxyparts.de/autoersatzteilvorrat/teil/oe-nummer/5wa907572a/ersatzteil/acc-sensor-(entfernung)/ersatzteilid/15409967

Mutta mistään ei käy suoraan ilmi, että onko se lämmitetty? Ja toistaalta jos on, kuten täällä uskotaan, niin onko lämmitys aina päällä (miz:n mukaan ei) vai meneekö lämmitys päälle esim. samalla kun sivupeilien lämmitys on laitettu päälle?

Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

tgotj

Lainaus käyttäjältä: jukkanen - 09.11.21 - klo:08:48
Onko muuten kannen aukijäämisestä Leonissa mitään varoitusta?
Ei ole. Ai mistäkö tiedän? ;)

Tos®

Kun se kerran Golffiin perustuu https://drive.google.com/file/d/1bpD6pteyb1z-lPxoeUpe5awSkdzpmXE6/view?usp=sharing
Tutkan lämmityksestä ei puhuta mitään.

Kamera lämpiää olosuhteiden mukaan.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

seatkuski

Lainaus käyttäjältä: Matskasi - 09.11.21 - klo:08:50
No, minulla päinvastainen ongelma eli en saa auki. Eilen illalla aukesi jo aika nihkeästi, tänä aamuna ei sitten enää ollenkaan. Jollekin täällä taisi olla vaihdettu tuo luukun lukituspinni, onkohan vaihdon jälkeen toiminut? Puhelua huoltoon...
Voi perkule sentään, sama täällä! Ihmettelin applikaatiosta, että miksi ei ole yön aikana ladannut. Pienen tutkimisen jälkeen selvisi, että latauspistooli ei lukitu paikoilleen, vaikka auton ovet ovat lukossa. Painelin latausluukkua kiinni ja ei suostunut menemään. Pienen ränkkäyksen jälkeen meni kiinni eikä aukea enää. Kiva juttu! Ilmeisesti siellä on nyt sitten jotain rikki eikä latauskaan suostu tämän myötä alkamaan. Odotellaanpa, että auttaako plussakelit mitään vai otetaanko huoltoon puhelua. On kyllä turhauttavaa...

Jontigga

Lainaus käyttäjältä: miz - 09.11.21 - klo:08:52
Koititko jontigga renkata sitä manuaaliavausta konehuoneen puolelta? En tiedä toimiiko tässä, mutta ehkä kannattaa koittaa?

Luukun aukiolosta ei ole varoituksia.

Aamukiireessä töihin lähtiessä en muistanut tuota ns. manuaaliavausta konepellin alta, mutta tuli mieleen töissä. Pitääpä kokeilla kotona.
Ruokiksella kokeilin niin luukku meni jo puolilteen kiinni eli olisiko sittenkin viime yön etelän ensimmäisistä kunnon pakkasista (-7) mennyt latausluukun lukituskohta kohmeeseen. Nyt on jo plussan puolella keli. Uskaltaakohan laittaa siihen lukituskohtaan hieman silikonisprayta tai vastaavaa. Mulla on ollut nyt auto 12kk ja tämä oli ensimmäinen kerta kun on ongelmia latausluukun kanssa. Viime talvi oli täällä etelässäkin ihan kunnon talvi pitkän aikaa eikä ollut ongelmia.
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 09.11.21 - klo:12:15
Kun se kerran Golffiin perustuu https://drive.google.com/file/d/1bpD6pteyb1z-lPxoeUpe5awSkdzpmXE6/view?usp=sharing
Tutkan lämmityksestä ei puhuta mitään.

Noissa taisi tipahtaa lämmitys pois jossain vaiheessa oisko 2017 tmv ajankohta kun alkoi tulla nuo uudemmat MRREvo tutkat. Eipä sitä tarvittukaan kun tutka oli pääsääntöisesti keskimerkin takana ja siinäpä ei lämmitys paljon olisi auttanut kun siinä on ilmaa varmaan 5 cm merkin ja tutkan etupaneelin välissä.

Näyttäisi että samalla linjalla jatketaan ja ei ole lämmitystä integroitu vaikka tutka on siirretty varsinkin Leonissa ihan kohtuullisen arkaan paikkaan kaikelle loskalle ja moskalle.

Ja ei onnistu vanhempaa tutkaa tuonne runtata jossa lämmitys on. On aivan eri generaatiota kuin nämä nykyiset ja väitänpä että auton muutkin avustinjärjestelmät tipahtaa pelistä kun nämä ei paljon keskenään enää keskustele siinä vaiheessa. Eipä tosin kiinnityksetkään passais vaan siihenkin pitäisi jonkin sortin ranetus keksiä :)

Matskasi

Lainaus käyttäjältä: miz - 09.11.21 - klo:08:52
Koititko jontigga renkata sitä manuaaliavausta konehuoneen puolelta? En tiedä toimiiko tässä, mutta ehkä kannattaa koittaa?

Luukun aukiolosta ei ole varoituksia.

Mistä kohtaa tuollainen manuaaliavaus löytyy?
Ajossa: Seat Leon ST 1.4 PHEV 204 eHybrid Xcellence DSG
Ex: Seat Leon ST 1.4 TSI 150 ACT FR DSG
Ex: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Elegance

Sped

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 09.11.21 - klo:13:48
Noissa taisi tipahtaa lämmitys pois jossain vaiheessa oisko 2017 tmv ajankohta kun alkoi tulla nuo uudemmat MRREvo tutkat. Eipä sitä tarvittukaan kun tutka oli pääsääntöisesti keskimerkin takana ja siinäpä ei lämmitys paljon olisi auttanut kun siinä on ilmaa varmaan 5 cm merkin ja tutkan etupaneelin välissä.

Näyttäisi että samalla linjalla jatketaan ja ei ole lämmitystä integroitu vaikka tutka on siirretty varsinkin Leonissa ihan kohtuullisen arkaan paikkaan kaikelle loskalle ja moskalle.

Ja ei onnistu vanhempaa tutkaa tuonne runtata jossa lämmitys on. On aivan eri generaatiota kuin nämä nykyiset ja väitänpä että auton muutkin avustinjärjestelmät tipahtaa pelistä kun nämä ei paljon keskenään enää keskustele siinä vaiheessa. Eipä tosin kiinnityksetkään passais vaan siihenkin pitäisi jonkin sortin ranetus keksiä :)

Ja vielä tarkennus, puhutaanko nyt etukameran (tuulilasissa) lämmityksestä (kuten Tos jakamassasi linkissä puhutaan) vai puhutaanko etusensorin (jolla ACC toimii, mikä VW on merkissä, Skodassa puskurissa ja Seatissa puskurin alaosassa) lämmityksestä?

Sillä VW eikä skodalla taida olla ainakaan etusensori lämmitetty.
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

mipefin

Lainaus käyttäjältä: Matskasi - 09.11.21 - klo:08:50
No, minulla päinvastainen ongelma eli en saa auki. Eilen illalla aukesi jo aika nihkeästi, tänä aamuna ei sitten enää ollenkaan. Jollekin täällä taisi olla vaihdettu tuo luukun lukituspinni, onkohan vaihdon jälkeen toiminut? Puhelua huoltoon...
Lainaus käyttäjältä: Jontigga - 09.11.21 - klo:08:28
Tänään aamulla ilmeni uusi ongelma. Latausluukun kansi ei mene enää kiinni. Kannessa on myös käsittääkseni "sähkölukko" eli varmaankin siinä vika. Eli ei avaa sitä lukitusta vaikka avaa auton ovet kaukosäätimestä.
Mukavaa ajella latausluukku auki... Täytyy kaartaa mahd. pian k-caaran huoltoon ellei lähde toimimaan. Varmaan taas 2kk jono sähkäri huoltoon.
Mulla vaihdettiin se luukun lukituspinni joka kiertyy liikkuessa, kun ensimmäisillä pakkasilla tälle syksyä jäätyi. Jostain oli päässyt vettä sisään, sulalla kelillä kun itse käsin painoi sen pohjaan asti niin vettähän sieltä tuli ulos. Liekö jokin tiiviste mennyt noin äkkiä? Nyt vaihdon jälkeen toimii taas pakkaskeleilläkin.

Jos saatte sen edes kerran sulaksi, niin korjausta odotellessa kannattaa autoa pitää niin, että käsin painaa sen pinnin kiinni-asentoon, jos pitää luukkua auki. Silloin luukku menee enempi kiinni (ja suojaa latausliitintä enemmän) jos pitää lähteä ajoon niin että lukituspinni on jäätynyt, verrattuna siihen että se olisi jäätynyt auki-asentoon.
-21 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor AWD 455hv
Ex: -20 Seat Leon FR 1.4 PHEV eHybrid DSG 204hv (MY21)
Ex: -19 VW Polo Highline 1.5 TSI EVO DSG 150hv
Ex: -07 Audi A3 Sportback 1.8TFSI 160hv

Epes

Lainaus käyttäjältä: Matskasi - 09.11.21 - klo:15:03
Mistä kohtaa tuollainen manuaaliavaus löytyy?

Se konehuoneen muovilirpake on tarkoitettu lukittuneen latausjohdon saamiseen irti auton latausportista. Ei koske kantta. ,,lkää vedelkö sitä turhan päiten. Vedettäessä se jää ”unlock” asentoon jossa asennossa ei pysty lataamaan autoa. Tilanteen palauttaminen vaatii käyntiä huollossa. Testattu on kun latausjohto jäi kiinni autoon koska johdon lukitus ei auennut eli en saanut vedettyä johtoa irti autosta.

Tos®

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 09.11.21 - klo:13:48

Ja ei onnistu vanhempaa tutkaa tuonne runtata jossa lämmitys on. On aivan eri generaatiota kuin nämä nykyiset ja väitänpä että auton muutkin avustinjärjestelmät tipahtaa pelistä kun nämä ei paljon keskenään enää keskustele siinä vaiheessa. Eipä tosin kiinnityksetkään passais vaan siihenkin pitäisi jonkin sortin ranetus keksiä :)
Lisäksi tiedonsiirto on ethernet verkkoa pitkin, ei taida vanhemmissa sitä vielä olla.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Matskasi

Lainaus käyttäjältä: Epes - 09.11.21 - klo:16:11
Se konehuoneen muovilirpake on tarkoitettu lukittuneen latausjohdon saamiseen irti auton latausportista. Ei koske kantta. ,,lkää vedelkö sitä turhan päiten. Vedettäessä se jää ”unlock” asentoon jossa asennossa ei pysty lataamaan autoa. Tilanteen palauttaminen vaatii käyntiä huollossa. Testattu on kun latausjohto jäi kiinni autoon koska johdon lukitus ei auennut eli en saanut vedettyä johtoa irti autosta.

Silläpä kysyinkin, kun manuaalista löysin vain tuon johdon lukituksen vapautusvivun. Minullakin lukituspinni menee vaihtoon.
Ajossa: Seat Leon ST 1.4 PHEV 204 eHybrid Xcellence DSG
Ex: Seat Leon ST 1.4 TSI 150 ACT FR DSG
Ex: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Elegance

miz


seatkuski

Lainaus käyttäjältä: seatkuski - 09.11.21 - klo:12:27
Voi perkule sentään, sama täällä! Ihmettelin applikaatiosta, että miksi ei ole yön aikana ladannut. Pienen tutkimisen jälkeen selvisi, että latauspistooli ei lukitu paikoilleen, vaikka auton ovet ovat lukossa. Painelin latausluukkua kiinni ja ei suostunut menemään. Pienen ränkkäyksen jälkeen meni kiinni eikä aukea enää. Kiva juttu! Ilmeisesti siellä on nyt sitten jotain rikki eikä latauskaan suostu tämän myötä alkamaan. Odotellaanpa, että auttaako plussakelit mitään vai otetaanko huoltoon puhelua. On kyllä turhauttavaa...
Päivitystä tilanteeseen.. Luukku alkoi toimia itsestään normaalisti, mutta auto ei silti lataa. Pistooli ei edelleenkään lukitu autoon kiinni. Laturin mötikästä katsoin merkkivalot, jotka ilmaisevat "korkeajänniteakkua ladataan". Auton latausluukussa ei pala valo, kun pistoolin kytkee.

Epes

Lainaus käyttäjältä: seatkuski - 09.11.21 - klo:20:05
Päivitystä tilanteeseen.. Luukku alkoi toimia itsestään normaalisti, mutta auto ei silti lataa. Pistooli ei edelleenkään lukitu autoon kiinni. Laturin mötikästä katsoin merkkivalot, jotka ilmaisevat "korkeajänniteakkua ladataan". Auton latausluukussa ei pala valo, kun pistoolin kytkee.

Joudut käymään huollossa, että saat pistoolin lukituksen ja sitä kautta latauksen toimimaan. Meikäläisen latausasema näytti myös että lataa mutta autoon ei mennyt mitään kun pistoolin lukitus ei toiminut.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 09.11.21 - klo:17:13
Lisäksi tiedonsiirto on ethernet verkkoa pitkin, ei taida vanhemmissa sitä vielä olla.

En tiedä millaista ”ISDN” kaapelia pitkin ( ;D ) tuo data on tässä VM 2017 mallissa mennyt, mutta lämmitin siinä on tutkasensorissa alhaalla ja hyvin on pelannut. Kamera on ylhäällä tuulilasissa kuten uudessakin. ACC on toiminut aktiivisen kaistapidon kanssa hyvin ja pitänyt auton keskellä kaistaa ilman ping-pongia.

Ehkä tuohon uuteen saa lämpöelementin jälkiasennuksena tms. Pitää kysellä ulkomaan foorumeilta. Luulisi, että tuo on lämmmityksellä jossakin kallimmassa VAG mallissa.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 09.11.21 - klo:21:24
En tiedä millaista ”ISDN” kaapelia pitkin ( ;D ) tuo data on tässä VM 2017 mallissa mennyt, mutta lämmitin siinä on tutkasensorissa alhaalla ja hyvin on pelannut. Kamera on ylhäällä tuulilasissa kuten uudessakin. ACC on toiminut aktiivisen kaistapidon kanssa hyvin ja pitänyt auton keskellä kaistaa ilman ping-pongia.

Ehkä tuohon uuteen saa lämpöelementin jälkiasennuksena tms. Pitää kysellä ulkomaan foorumeilta. Luulisi, että tuo on lämmmityksellä jossakin kallimmassa VAG mallissa.

Sain itse asiassa käsiini eilen uudemman 2019 vuosimallin tutkan ja siinä pystyy lämmityksen koodaamaan päälle tai pois ja se oikeasti toimiikin. Noista uudemmista 5WA tutkistahan voisi joku VCDS:n omistava katsoa löytyykö lens heating asetukset adaptaatiokanavista ja koodauksesta. ACC ei ole SFD:n alla joten siihen koodaukset onnistuu ihan normaalein security koodein.

Tutkat missä lämmitys vielä on ovat malliltaan 5Q0/3QF, 2Q0:ssa ei ole, se on tarkoitettu asennettavaksi keskimerkin taakse, 3Q0 tutkasta en tiedä löytyykö lämmitystä.

Aika haastava on lähteä tuohon kyllä lämmitystä rakentamaan. Miten saat lämmityksen siihen niin että se ei häiritse tutkan toimintaa?

Yaffa0

Tänään sain puolisähköihmeen kotipihaan. Ensimmäinen vika/virhe/bugi havaittiin jo autokaupassa myyjän kanssa, kun näyttöön ilmestyy joka startissa teksti: ”vika: turvatyyny”. Sitten se katoaa ja kun katsoo auton tilanne-/vikailmoituksia infonäytöltä, niin mitään ongelmia ei ilmoiteta.  ::)

Auton esikonffissa tuota ei ollut myyjälle tullut vaan tuli kun auto halusi ajaa päivityksen ja sitä alettiin konffaamaan mun kanssa.

Päätettiin odotella yön yli poistuuko tuo ilmoitus. Itse en usko, että poistuu. Katellaan huomenna.

Muuten kaikki on toiminut tähän asti, jopa kaikki Seat Connect jutut.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy