Leon Mk4 (20-) ongelmat ja viat

Aloittaja MikHei, 24.12.20 - klo:10:37

« edellinen - seuraava »

AapeliK

Lainaus käyttäjältä: seatkuski - 26.10.21 - klo:14:57
Oli sallittuna. Kokeilin myös kieltää yhteydet, mutta ei auttanut.

Tänä aamuna toimi normaalisti, tosin piti kirjautua uudelleen. Eli vaikuttaisi siltä, että valmistajan päässä oli jotain häikkää.
Ainakin meidän Golf on tänään tehnyt juuri tuota. Viittaisi siis Volsun pään palvelinongelmiin…

Hego

Kosteat kelit saapui ja Kessyn toiminta taas epävarmaa. Toimikin hyvin koko kevään ja kesän. Onneks tällä kertaa on useampikin video tallessa niin voidaan marmoritiskillä porukalla ihmetellä kun ei siinä kuulemma mitään vikaa ollut syyskuussa kun kävi auto päivityksessä…  ::) :)

Seat León ST PHEV Xcellence

SAMIKO78

Tämäkin viestiketju alkaa muistuttaa vikabingoa.

Omassa työkulkineessa nyt 20000km takana ja seuraavat ongelmat on esiintyneet ja osa esiintyy edelleen.

Oikea sumuvalovika. Kerran jo korjattu, esiintyy satunnaisesti edelleen. Ilmeisesti ominaisuus.
Kessy toimii aurinkoisella kuivalla kelillä, jos tauko tuuletus/lämmitys ei ole päällä. Muutoin toimii ehkä.
Ei tunnista liikennemerkkejä tai näyttää ne väärin.
Peilit ei välillä käänny lukituksen jälkeen takaisin ajoasentoon jos lämmitys/tuuletus päällä joko appista laitettuna tai ajastettuna.
Ajastettu lämmitys aktiivisena hävittää satunnaisesti verkkoyhteyden. Yhteys palautuu välittömästi jos ottaa ajastuksen pois autosta.
SOS painike herja tuli kerran.
Infonäyttö buuttailee välillä itsensä pimeäksi. Saattaa jumittaa itsensä muutaman boottauksen ajaksi.
Aktiivivakkari heittää itsensä pois päältä jos taivas näyttää siltä että saattaisi ehkä alkaa huomenna satamaan.

Jotain  saatoin jo unohtaa, mutta näitä "ominaisuuksia" on aika paljon ja huollossa vaan levitellään käsiä.

mikama83

Mulla hävinny viimeisimmän huollon jälkeen kessyn ongelmat ja melkein kaikki muutkin. Jotain pientä välillä esim eilen töiden jälkeen herjasi ettei pysäköintitutkat toimi. Nuo kyllä häviää aina kun seuraavan kerran lähtee liikenteeseen. Yhdessä vaiheessa herjasi myös ettei airbag toimi ja siitä oli pakko soittaa huoltoon, mutta onneksi sekin valo sammui muutaman päivän sisällä.

Seat connect lakkasi toimimasta syyskyyssa kun tuli ilmainen vuosi täyteen ja en sitä jatkanu kun ei mitään hyötyä siitä mulle. Webaston ohjaus Thermoconnect-sovelluksen kautta ja se toimii moitteettomasti. Ainut ongelma nykyjään lyhyt työmatka joten varulta latailtava akkua välillä ylläpitolaturilla.

miz

Mulla vaihdettiin melkein heti tuo oikea sumuvalo herrojen vuoksi, ja nyt tulee taas satunnaisesti ilmoituksia toimimattomuudesta.

Toimi kuitenkin ihan normaalisti sekä ennen vaihtoa että nyt.

Vielä kun saisi infotaimentin keskinäytön rivitykset toimimaan kunnolla CarPlayn suoratoistojen kanssa (leikkaa edelleen artistitiedoista osan pois) ja sisävalaistuksen individual säädöt pysymään tallessa..

Onneksi ei ole tuon isompia ongelmia.

v6e

Lainaus käyttäjältä: v6e - 18.10.21 - klo:15:55
Noniin, autoon tullut noin 8000km.

Viat, seisontajarru+mäkilähtö avustin herjaa käynnistyksessä, käynyt nyt kahdesti.
Kerran samalla vilahti jokin virransäästö myös.

Noin 8-10 kertaa front asssit lyhyen ajon jälkeen herjannut, uudelleen käynnistyksellä poistuu.

,,rsyttäviä pikkujuttuja nämä. Aina vähän säikäyttää kun tulee päälle.
Vaihteistosta tulee jotain pientä vapinaa kiihdyttäessä, vähänkuin konepellin alla sivuttain joku heiluisi. Loppuu vaihteen vaihtamisen jälkeen. Ei häiritse ajoa, taitaa olla kuski vain vainoharhainen.

Ensihuollossa tänään 11t km (kaasuissa huoltoväli 15tkm)
Ei kuulema mitään vikaa, ilmeisesti kuitenkin väylässä jokin vikakoodi ettei väylä ole toiminut oikein? "Seurataan tilannetta" vika kuitenkin tullut jo muutamaan kertaan.
Kaikki pitää itte tehä prkl, ei siinä, täytyy VCDS nykäistä kiinni kuhan saan piuhan takasin.

Matskasi

Onkohan kenties jollakin poistunut navin nollautumisongelma eli se, että navin muisti tyhjenee ja asetukset nollautuvat aina käynnistyksen yhteydessä?

Toinen harmillinen ongelma on ollut jo pidempään tuon kessyn satunnainen toimimattomuus lähinnä kosteilla keleillä. Se ongelma ainakin jollakin oli tainnut poistua huollon yhteydessä; toimiiko kessy edelleen?
Ajossa: Seat Leon ST 1.4 PHEV 204 eHybrid Xcellence DSG
Ex: Seat Leon ST 1.4 TSI 150 ACT FR DSG
Ex: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Elegance

Hego

Mulla just noi samat ongelmat. Kumpikaan ei korjaantunut syyskuussa kun kävi pajalla. Navin muistiongelmiin kuulemma päivitys tulossa…
Seat León ST PHEV Xcellence

pasi

Lainaus käyttäjältä: Matskasi - 03.11.21 - klo:17:10
Onkohan kenties jollakin poistunut navin nollautumisongelma eli se, että navin muisti tyhjenee ja asetukset nollautuvat aina käynnistyksen yhteydessä?

Toinen harmillinen ongelma on ollut jo pidempään tuon kessyn satunnainen toimimattomuus lähinnä kosteilla keleillä. Se ongelma ainakin jollakin oli tainnut poistua huollon yhteydessä; toimiiko kessy edelleen?
Minulla ei ole navi nollautunut kertaakaan. Kessy satunnaisesti jättää reagoimatta, en ole huomannut yhdistävää tekijää

Muutaman kerran on navi jättänyt käynnistymättä ja kerran näytti sijainnin pieleen.

14tkm ja puolisen vuotta mittarissa, eHybrid exxellenxe minullakin.

mipefin

Itsellä kävi Leon tänään latausluukun lukituspinnin vaihdossa. Siis se mikä pitää luukkua kiinni, ei se mikä pitää kaapelia. Jäätyi ihan pikkupakkasilla jo nyt syksyllä vaikka viime talven pelasi 11/2020 luovutuksesta -> tähän syksyyn asti ihan moitteetta. Toivottavasti uudemmissa ehybrideissä kestää sen osan tiivisteet vähän pidempään :D
-21 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor AWD 455hv
Ex: -20 Seat Leon FR 1.4 PHEV eHybrid DSG 204hv (MY21)
Ex: -19 VW Polo Highline 1.5 TSI EVO DSG 150hv
Ex: -07 Audi A3 Sportback 1.8TFSI 160hv

Jontigga

Lainaus käyttäjältä: Hego - 03.11.21 - klo:17:23
Mulla just noi samat ongelmat. Kumpikaan ei korjaantunut syyskuussa kun kävi pajalla. Navin muistiongelmiin kuulemma päivitys tulossa…

Samat ongelmat myös täällä. Kessy kyllä toimii nykyään myös kosteilla kohtuullisesti. Varsinkin tuo navi on todella ärsyttävä, kun aina joutuu näpyttelemään kotiosoitteen ja aina on äänikomennot päällä. Google maps toki parempi ja sitä tulee pääasiassa käytettyä. Auton navia käytän silloin jos ajaa hybrid modella ja haluaa, että auto säätelee sähköajon käyttöä matkan mukaan.

Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

mipefin

Lainaus käyttäjältä: Jontigga - 04.11.21 - klo:11:53
Samat ongelmat myös täällä. Kessy kyllä toimii nykyään myös kosteilla kohtuullisesti. Varsinkin tuo navi on todella ärsyttävä, kun aina joutuu näpyttelemään kotiosoitteen ja aina on äänikomennot päällä. Google maps toki parempi ja sitä tulee pääasiassa käytettyä. Auton navia käytän silloin jos ajaa hybrid modella ja haluaa, että auto säätelee sähköajon käyttöä matkan mukaan.

Onneksi tuo sentään muistaa kun on kokonaan laittanut asetuksista sen äänikomentojen automaattikuuntelemisen pois päältä. Tai ei ainakaan ole vahingossa kertaakaan siihen osunut mikään puhe tai sana enää sen jälkeen, enpä ole tarkistanut onko se pysynyt pois päältä.

Minusta tuntuu että Applen Carplayllä autolle tulee jokin tieto navigoinnin kohteesta, ainakin jos auton naviin laittaa jonkin kohteen ja sen jälkeen esim google mapsiin carplayssä, niin auton navi lopettaa sen navigoinnin. Ja sama toisinpäin, google maps lähtee pois jos auton naviin laittaa osoitteen? Tätä testasin viimeksi kesällä, liekö sen jälkeen tullut muutoksia.
-21 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor AWD 455hv
Ex: -20 Seat Leon FR 1.4 PHEV eHybrid DSG 204hv (MY21)
Ex: -19 VW Polo Highline 1.5 TSI EVO DSG 150hv
Ex: -07 Audi A3 Sportback 1.8TFSI 160hv

Keksi

Ootteko saanu kellonajan säädettyä kohilleen? Kun huoltovalikosta siirtää tunnin taaksepäin, niin seuraavalla ajokerralla taas vanha aika.  >:(

Kojuvi

Jos tarkoitat talviaikaan siirtymistä, niin pysyy kun, ottaa kesäajan pois sille tehdystä kytkimestä.

Keksi

Lainaus käyttäjältä: Kojuvi - 05.11.21 - klo:08:02
Jos tarkoitat talviaikaan siirtymistä, niin pysyy kun, ottaa kesäajan pois sille tehdystä kytkimestä.

Ahaa, eli infotainmentin kautta ilmeisesti koska huoltovalikossa ei tuollasta olllut. Oon vissiin niin puusilmä etten manuskasta löydä manintaa. :)

miz

Joo infotaimentin kautta, asetukset > aika ja päivämäärä.

Onko kellään tietoa toimiiko se automaatti kunnolla, täppäsin nyt sen päälle jos vaikka pysyisi ajassa itsekseen.

Tombba

Käytin eilen auton nyt toista kertaa K-Autossa kessyn toimimattomuuden, tarkista oikea sumuvalo -herjan, liian nopeasti lukittuvan latausluukun ja satunnaisten infotainmentin jumien takia.
Ainoa mitä saivat aikaan, oli infotainmentin päivitys. Kuulemma noille muille ei voinut nyt tehdä mitään, ja laittoivat johonkin selvitykseen Seatin tukeen. Soittelevat sitten kun noihin on korjaus olemassa, niin laitetaan sitten kaikki kerralla kuntoon.

Infotainment päivittyi 1803-versioon.

DBMan

Lainaus käyttäjältä: Tombba - 05.11.21 - klo:12:08
Käytin eilen auton nyt toista kertaa K-Autossa kessyn toimimattomuuden, tarkista oikea sumuvalo -herjan, liian nopeasti lukittuvan latausluukun ja satunnaisten infotainmentin jumien takia.
Ainoa mitä saivat aikaan, oli infotainmentin päivitys. Kuulemma noille muille ei voinut nyt tehdä mitään, ja laittoivat johonkin selvitykseen Seatin tukeen. Soittelevat sitten kun noihin on korjaus olemassa, niin laitetaan sitten kaikki kerralla kuntoon.

Infotainment päivittyi 1803-versioon.

Mullahan siis on nuo ihan samat "viat", niinkuin todennäköisesti melkeinpä kaikilla muillakin. En ole viitsinyt lähteä noiden takia huollossa käymään, kun ei ne siellä mitään noille saa tehtyä. Ajamistahan noi ei haittaa. Mulla on 15 tuhannen öljynvaihtohuolto vuodenvaihteen jälkeen edessä joka tapauksessa, valitan sitten kaikista kerralla ja huolella.
Toi sumuvaloherja muuten mulla nollaantuu, kun sammutan auton, avaan kuskin ovea vähän ja suljen sen ja käynnistän auton uudelleen. Se valohan siis on toiminut koko ajan, toi herja on joku bugi.
Seat Leon ST eHybrid Xcellence

Tombba

Lainaus käyttäjältä: DBMan - 05.11.21 - klo:12:47
Mullahan siis on nuo ihan samat "viat", niinkuin todennäköisesti melkeinpä kaikilla muillakin. En ole viitsinyt lähteä noiden takia huollossa käymään, kun ei ne siellä mitään noille saa tehtyä. Ajamistahan noi ei haittaa. Mulla on 15 tuhannen öljynvaihtohuolto vuodenvaihteen jälkeen edessä joka tapauksessa, valitan sitten kaikista kerralla ja huolella.
Toi sumuvaloherja muuten mulla nollaantuu, kun sammutan auton, avaan kuskin ovea vähän ja suljen sen ja käynnistän auton uudelleen. Se valohan siis on toiminut koko ajan, toi herja on joku bugi.

Kannattaa muuten varmaan ottaa puheeksi sitten jo huoltoa varattaessa, sillä ainakin täällä Tampereella piti sopia sellainen päivä, että sähkäri tms. on paikalla. En tiedä mitä rakettitiedettä tuossa sitten harrastetaan, kun pitää oikein jotain erikoismiehiä olla rivistössä.

Itsellä kans häipyy tuo sumuvaloherja kyllä aina seuraavassa startissa. Eikä se edes sytykään yleensä vasta kun kaartaa kotipihaan. Eli varsin harmiton juttu.
Kessy sen sijaan olisi kyllä hyvä saada kuntoon. Kyrsii kaivaa avaimia taskusta, kun on tuostakin varusteesta kuitenkin maksanut.

Yaffa0

Täytyy kyllä ihmetellä miten tuon Kessyn kanssa on näin turattu. Saan ensi viikolla auton, niin sittenpähän pääsen kokeilemaan. Toivotaan, että toimii.

Meillä on kaksi vanhempaa ”kessy-autoa”, vuosimallin 2015 Fabia ja nyt vaihdossa menevä 2017 Leon. Kummassakaan ei ole ollut kertaakaan Kessyn kanssa ongelmia, ei sateella eikä talvella. Miten toimiva tekniikka on voitu pilata? Onko nyt lisätty tietoturvan vaateita ja monimutkaisempi salaus tms. aiheuttaa nämä ongelmat?

Ei ole muuten ollut ongelmaa sumuvalojenkaan kanssa (myöskin täysledit ja kaarrevalot). ACC, lane assist plus ja muut assistentit ovat myöskin toimineet virheettä ja myös huonoilla ilmoilla. ACC:n tutkassa on ainakin tässä vanhassa mallissa myös lämmitin, jolloin se pysyy räntäkelilläkin auki ja toiminnassa. Pesunestesäiliön tasosta saan ilmoituksen kun se on lopussa (puuttuu uudesta), pesuneste on lämmitetty (puuttuu uudesta) ja ajovaloillekin on ollut pesuri (puuttuu uudesta). Peruutuskamera ei ole pudonnut koskaan (parilla täällä irtosi) ja infotainment (sis. Apple Car Playn ja Android Auton, sekä kartat) on jumittanut yhden kerran koko 4,5 vuoden aikana (tokeni bootilla). Autossa oli/on 5 vuoden takuu, mutta takuukorjauksia ei ole tehty ainuttakaan, vain ohjelman mukaiset huollot ja itse teetetyt lisäöljynvaihdot (väh. kerran vuodessa). Näin hyvin toimivaa autoa kuin 5F Leon minulla ei ole koskaan aiemmin ollut (ajanut vuodesta 1993).

Itse asiassa vähän hirvittää hypätä täysin viattomasta autosta nyt tähän mk4 beta-labraan. Mutta enää ei ole paluuta.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 06.11.21 - klo:00:24
Itse asiassa vähän hirvittää hypätä täysin viattomasta autosta nyt tähän mk4 beta-labraan. Mutta enää ei ole paluuta.
Ei kannata murehtia, minun Leon on pelannut ainakin ihan hyvin. Mittarissa on nyt 18 tkm. Keskinäyttö on pimentynyt silloin tällöin. Aluksi se oli ikävä bugi, mutta kun oppi boottaamaan sen painamalla on/off nappia 20-30 s, ei siitä ole enää haittaa. Takavalot palavat yhä satunnaisesti latauksen yhteydessä, mutta nyt kuvio on säännöllinen eikä sellainen random kuvio kuin alussa. Keyssikin toimii jo ihan hyvin. Muita vikoja en ole havainnut.

Ei toki pärjää edelliselle Leonilla, josta ei löytynyt mitään huomatettavaa neljän vuoden aikana, mutta jos näin jatkaa toimintaansa olen oikein tyytyväinen.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

jukkanen

Olen nyt torstaista asti ajellut uudella PHEV:lla. Tänään lämpötila laski ensimmäisen kerran nollille ja paikoitellen vähän allekin. ACC heittäytyi sitten toimimattomaksi kun alkoi herjata Front Assist -häiriötä. Nyt kun auto parkissa, ei ainakaan puskurin alla olevan palikan kohdalla näy mitään erikoista sohjoa tai muuta. Miten paljon tähän toimimattomuuteen käytössä tulee tyytyä ja minkälaisessa tilanteessa kannattaa huoltoon olla yhteydessä kokemustenne perusteella? Miten erottaa milloin kyse on surkeasta ominaisuudesta ja milloin viasta jota huollossa voi säätää tai korjata?

ACC:n toimimattomuus rampauttaa kyllä omilla ajo-tottumuksillani auton käytettävyyden ja osittain myös ladattavan hybridin idean melko tehokkaasti. On kyllä harmi jos siitä tulee sääntö eikä poikkeus, kuten joidenkin yksilöiden tai käyttäjien kohdalla kai on käynyt?

Toinen tähän mennessä enemmän harmittanut ilmeisesti ominaisuus (?) on ettei infotainment-näytön alla olevia lämmön ja äänenvoimakkuuden kosketuspintoja ole valaistu. Onko näin oikeasti tarkoitus, vai pitäisikö niiiden olla jotenkin valaistu?

Erkka

Lämmön ja äänenvoimakkuuden kosketuspintoja ei tosiaankaan ole valaistu. Mielestäni aikamoinen suunnittelunkukkanen tämä.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

jukkanen

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 07.11.21 - klo:12:03
Lämmön ja äänenvoimakkuuden kosketuspintoja ei tosiaankaan ole valaistu. Mielestäni aikamoinen suunnittelunkukkanen tämä.

Onhan se aika käsittämätön kukkanen, mielestäni hyppy jonnekin 40-50-luvuille autoilun ergonomian kannalta. Taisi tosiaan vielä 60-70-luvulla olla markkinoilla joitakin 50-luvulla suunniteltuja autoja joissa lämmityslaitteen säätimiä ei ollut valaistu. Osittain ne myös sijaitsivat paikoissa joihin ei olisi edes nähnyt (Fiat 600 mm.)

Kyse siis lienee ominaisuudesta, johon ei ole saatavilla korjausta...?

miz

Valot tosiaan paneelissa saisi olla, mutta siihen puutteeseen tottuu nopeasti, ja toimintoja voi käyttää kosketusnäytöstä ja ratistakin onneksi.

Mulla on mennyt kahdesti acc mykäksi 10kk aikana, molemmilla kerroilla oli tutkan pinnalla jääkalvo. Jollei siinä pinnassa ole jäätä/muuta sontaa, niin kuulostaa vialta tai kalibrointiongelmalta. Tuossa kyllä saisi olla lämmitys.

En oikein ymmärtänyt miten se acc toimimattomuus vesittää sähkö/hybridiajon?

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 07.11.21 - klo:12:03
Lämmön ja äänenvoimakkuuden kosketuspintoja ei tosiaankaan ole valaistu. Mielestäni aikamoinen suunnittelunkukkanen tämä.

Yksi tapa pimeällä käyttää valaisettomia kosketuspintoja, on kytkeä katossa oleva sisävalo päälle. Ainakin omassa Skodassa saa aikaan hyvän valaistuksen säätimille.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

jukkanen

Lainaus käyttäjältä: miz - 07.11.21 - klo:12:15
Valot tosiaan paneelissa saisi olla, mutta siihen puutteeseen tottuu nopeasti, ja toimintoja voi käyttää kosketusnäytöstä ja ratistakin onneksi.

Mulla on mennyt kahdesti acc mykäksi 10kk aikana, molemmilla kerroilla oli tutkan pinnalla jääkalvo. Jollei siinä pinnassa ole jäätä/muuta sontaa, niin kuulostaa vialta tai kalibrointiongelmalta. Tuossa kyllä saisi olla lämmitys.

En oikein ymmärtänyt miten se acc toimimattomuus vesittää sähkö/hybridiajon?

Varmaankin kyse voi olla vielä näin uutena käyttäjänä ihan vain omassa osaamattomuudestani; kun acc:n toimiessa mäkisellä tieosuudella (jota asuinpaikastani johtuen riittää) auto pitää mukavasti myötämäessä nopeuden sopivana ja latailee myös tehokkaasti akkua, joudun ilman acc:tä painelemaan jarrua että akku alkaa latautua, ja tästä myös takana-ajavat saavat vähän turhia ja harhaanjohtavia viestejä. Onko tähän joku parempi tapa kuin jarrupolkimen painaminen? Joissain autoissa tähän on rattiläpyskät, tässä kai rattiläpyskät vaikuttavat vaihteisiin...?

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: miz - 07.11.21 - klo:12:15
Valot tosiaan paneelissa saisi olla, mutta siihen puutteeseen tottuu nopeasti, ja toimintoja voi käyttää kosketusnäytöstä ja ratistakin onneksi.

Mulla on mennyt kahdesti acc mykäksi 10kk aikana, molemmilla kerroilla oli tutkan pinnalla jääkalvo. Jollei siinä pinnassa ole jäätä/muuta sontaa, niin kuulostaa vialta tai kalibrointiongelmalta. Tuossa kyllä saisi olla lämmitys.

En oikein ymmärtänyt miten se acc toimimattomuus vesittää sähkö/hybridiajon?

Edellisessä mallissa oli alatutka lämmitetty. ACC:n on toiminut läpi tuulen ja tuiskun. Onko varmaa, että tämäkin ominaisuus on uudessa mallissa poistunut? Harmittaa, että näitä toimivia ominaisuuksia on pitänyt alkaa huonontamaan/halpuuttamaan.

En koe radion tai lämmön valaisemattomia säätimiä ongelmaksi, vaikka en ole vielä(kään) ajanut uutudella muuten kuin koeajossa. Radion voimakkuutta on kätevintä säätää ratin rullasta ja lämpöä näytöltä silloin harvoin kun sitä tarvitsee säätää.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

miz

^^
Rekuperaation tason saa säädettyä infotaimentista (auto-ulkopuoli-sähkömoottori), musta automaatti toimii hienosti yhdessä tiehen reagoinnin (en ole varma termistä) kanssa tällaisessakin käytössä.

Läpysköillä siirtyy manuaalitilaan jolloin rekuperaatio menee voimakkaamalle kun kaasun nostaa, tästä saa taas automaatin päälle oikeasta läpyskästä pitkään vetämällä tai vaihteenvalitsimesta.

Jarruvalot syttyy ajomoodista tai automaatiosta riippumatta kun tietty hidastuvuus ylittyy.

Jos tutkassa ei ole mitään kerrosta päällä niin kävisin huollon kautta.

^
Mulla ei ainakaan sulanut itsekseen pikku pakkasella tullut jääkerros, tai edes märkä sohjo. Osaako joku viisaampi kertoa että onko lämmitys tosiaan jätetty pois vai onko kytköksissä jonnekin toiseen toimintoon? Automaattisesti ei tunnu menevän päälle.

Yaffa0

Vanhassa autossani tuo etututka taitaa olla vähän eri näköinen kuin uudessa. Tiedän, että se on vanhassa lämmitetty, kun talvella tuiskussa reunat ovat jäässä, mutta keskus sulana.


Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy