Leon Mk4 (20-) ongelmat ja viat

Aloittaja MikHei, 24.12.20 - klo:10:37

« edellinen - seuraava »

mipefin

Lainaus käyttäjältä: miz - 25.03.21 - klo:16:28
Siitä sitten vaan ajelemaan ilman vyötä. Ei ole edes yhteiskunnan puolelta rajoituksia seuraamuksista. Paitsi mahdollinen pieni sakko. Mutta sehän on halpa hinta valinnanvapaudesta.

Mutta siis pointtini oli, että laajassa käyttäjäkunnassa nuo varusteet auttaa pitämään ihmisiä hengissä. Myös muita kuin sen kuskin.
Jos sinä hallitset autosi ilman avustimia, niin hyvä. Keskimäärin kuitenkin kuskit on paskempia ilman niitä, ja ainakin itse otan ihan tyytyväisenä vastaan sen pienemmän riskin tulla jonkun kädettömän kankkusen jyräämäksi kun auto lähtee lapasesta.

En kannata mitään sataprosenttista holhousyhteiskuntaa, mutta tässä asiassa mielestäni nuo pakolliset turvavarusteet on pienempi paha.
Ja kyllä, kannatan lisäholhousta esim. punaisia päin ajamisen, suojatierikkomusten  ja törkeiden ylinopeuksien suhteen. Erityisesti kaupunkialueella.

Topicin hengessä luettakoon tuo kaistavahdin ärsyttävyys ongelmiin ja vikoihin, kieltämättä välillä on helkkarin ärsyttävä 😀

On varmasti turvavarusteita jotka on hyvä olla ja pitää sen auton paremmin tiellä. Sitten on näitä automaattisia hätäpuhelujärjestelmiä jotka pitää kuskin turvassa lähinnä sillä, että auto on huollolla ihmeteltävänä 1000km välein eikä ajossa. Nimimerkillä 3 käyntiä huollossa jo, ja mittarissa 3.8tkm

Oulun Pörhöllä eivät muuten vaihtaneet soittomoduulia (ainakaan vielä...), vaan resetoivat jotain siitä. Luultavasti siis palataan asiaan taas myöhemmin kun vika on uudestaan päällä  ::)
-21 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor AWD 455hv
Ex: -20 Seat Leon FR 1.4 PHEV eHybrid DSG 204hv (MY21)
Ex: -19 VW Polo Highline 1.5 TSI EVO DSG 150hv
Ex: -07 Audi A3 Sportback 1.8TFSI 160hv

Yaffa0

Tämä pesunesteen loppumisen varoitus (ja sen ominaisuuden katoaminen) on kyllä surkuhupaisa juttu.

Uuden Leonin manuaalin sivulla 337 sanotaan yksinkertaisesti näin:

"Check the water level in the windscreen washer reservoir regularly and top up as required.
The window washer tank contains liquid de- tergent for the windscreen and rear window.
● Open the bonnet ››› page 328.
● The window washer tank is marked with the symbol on the cap.
● Check there is enough windscreen water in the reservoir."

Eli muuta keinoa määrän tarkastamiseksi ei ole kuin täyttää sitä säännöllisesti.  :P
Kehitys kehittyy tai jotain muuta latteaa...  :-X

Löytyi mielenkiintoinen artikkeli 2019 (mk3) Leonista, jossa todetaan, että Seat on lopettanut tuon "Washer Fluid level sensor"in laittamisen autoihin, joissa ei ole Winter-packia. Alla olevassa osoitteessa kerrotaan miten sen saa asennettua retro-fit tyyppisesti autoon, jossa sitä ei ole.
https://www.seatcupra.net/forums/resources/retrofit-window-washer-fluid-level-sensor-mk3-leon.25/

Artikkelissa mainitaan, että autoissa, joissa oli ajovalonpesimet, pesunestesäiliön koko oli 5 l. ja niissä se oli automaattisesti, oli winter pack tai ei. Mutta autoissa, joissa ei ole pesimiä, koko on 3 l. ja niissä sitä ei ole vakiona. Ja tämähän pätee uuteen Leoniin. Siinä on 3 l. Kumpaankin kokoon oli asennettavissa tuo sensori. Ajotietokoneen pitäisi ymmärtää sen päälle. Ymmärtäisikö myös KL8 mallin Leon?

Uudessa Leonissa alkaa olla sen verran paljon ristiriitaisuuksia, että tekisi melkein mieli peruuttaa koko tilaus. Jos ei kesäkuuhun mennessä kuulu muutosta tilauksen statukseen, niin sitten varmaan peruutankin.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

miz

Tämäkin pienennys ja huonontua meni ohi.. 3l eikä varoituksia = aina varaputeli mukana.

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 25.03.21 - klo:17:48
Uudessa Leonissa alkaa olla sen verran paljon ristiriitaisuuksia, että tekisi melkein mieli peruuttaa koko tilaus.
Kärsivällisyyttä, tämä uusi on hyvä peli. Parannusta vanhaan niin monessa asiassa. Tietysti tuo pissapojan nesteen varoitusvalon puuttuminen ei sitä ole, mutta asia korjaantuu kuljettamalla varapulloa mukana. Mahtuu hyvin tavaratilan pohjan alle. Oli mulla vanhassakin aina litran pullo väkevää nestettä.

Havaitut viat omassa:
- Keyssy ei aina avaa ovia
- takavalot vilkkuvat joskus latauksessa
- keskinäyttö on kerran pimentynyt

Mikään noista ei ole estänyt ajamista. Tietysti olisi hyvä saada kuntoon jollain aikataululla.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

tgotj

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 25.03.21 - klo:14:44
Tuota kuvaamaasi tilannetta varten maksellaan niitä helkkarin kalliita vakuutuksia. Ja jos oikein haluttaisiin, niin tuohon olisi helppo muutos lainsäädäntöön sellainen, että jos et käyttänyt vyötä, niin yhteiskunta ei osallistu. Valinta jäisi edelleen käyttäjälle. Lisää yksilönvapautta, vähemmän holhousta kiitos.
Valitettavasti maksat itse vakuutuksessa vain osan niistä kuluista, jotka onnettomuudesta aiheutuu. Loput maksaa muut vakuutetut ja yhteiskunta. Lisää vastuunottoa, niin ehkä sitä vapauttakin sitten saa.

mikama83

Näköjään toivotonta yrittää suojella autoa jäljiltä :-\ Aamulla yhdellä valtatiellä tukkirekka tuli vastaan ja näin että heitti jonkun roskan tms kylkeen. Ei kuulunu mitään ääntä joten ajattelin että toivottavasti ei tullu jälkeä. Ilmeisesti pitäisi vetää ne suojakalvot sitten oviin ylös asti. Onko Seatin maalipinnat jotenkin huonolaatuisia verrattuna muihin merkkeihin? Edellisessä cuprassa myös herkästi tuli jälkiä mutta sitä edeltävässä Golffissa ei ollu mitään jälkiä kyljissä.

Kuva on huono kun auto likainen ja varovasti pyyhkäisin tuon kohdan märällä rätillä puhtaammaksi. Erottuu kyllä hyvin likaisenakin niin kyllä tommoset omiin silmiin näyttää aina pahalle.

Reilun kahden viikon päästä saa vähän suuntaa antavaa hintaa paljon ne suojakalvot ja asennus tulee maksamaan.


DBMan

Onkos kukaan muu saanut tuota uusinta päivitystä menemään läpi? Eilen aamulla auto tarjosi sitä töihin ajellessa ja panin asentumaan kun sain auton parkkiin. En sitten jaksanut 20 minuuttia enempää venttailla sen asentumista, vaan keskeytin. Iltapäivällä kun lähdin himaan, ei ollut sen kummempia viestejä asiasta ruudulla, joten ajattelin että ehkäpä se asentui taustalla kotimatkalla.

No eipä asentunut.. tänä aamuna sama ilmoitus päivityksestä, ja taas odottelin sen parikymmentä minuuttia. Päivitys muka alkaa, sen jälkeen se palkki jumittaa johonkin 2/3-kohtaan, eikä sen jälkeen tapahdu mitään. Auto kyllä kertoo kohteliaasti, että jos noudet pois autosta, päivitys keskeytetään ja jatkuu sitten, kun auto käynnistetään uudelleen. No, näinhän siis ei eilen tapahtunut.

Pitää varmaan tänään varautua viettämään perjantai-ilta autossa istuen. Evästä mukaan ja ja vaikka joku hyvä kirja. Ei taida uskaltaa punaviiniä ottaa, se kai tulkitaan rattijuopumukseksi, jos istuu taloyhtiön parkkipaikalla autossa kuskin paikalla virrat päällä, vaikka ei ole aikomustakaan lähteä mihinkään. Olisi siinä kyllä poliisillakin ihmettelemistä, jos sattuisi tulemaan paikalle. "Päivitystä tässä teen.."

P*****e näiden kanssa  >:( >:(


Seat Leon ST eHybrid Xcellence

zsi

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 25.03.21 - klo:17:48
Tämä pesunesteen loppumisen varoitus (ja sen ominaisuuden katoaminen) on kyllä surkuhupaisa juttu.
Todella ärsyttävää, kun ei se Leonkaan ihan halpa auto ole. Toinen säästökohde oli pesusuuttimien lämmitys, joka lähti varusteista  mallivuoden vaihtuessa 20/21 viime elokuussa.

miz

Lainaus käyttäjältä: DBMan - 26.03.21 - klo:13:49
Onkos kukaan muu saanut tuota uusinta päivitystä menemään läpi? Eilen aamulla auto tarjosi sitä töihin ajellessa ja panin asentumaan kun sain auton parkkiin. En sitten jaksanut 20 minuuttia enempää venttailla sen asentumista, vaan keskeytin. Iltapäivällä kun lähdin himaan, ei ollut sen kummempia viestejä asiasta ruudulla, joten ajattelin että ehkäpä se asentui taustalla kotimatkalla.

No eipä asentunut.. tänä aamuna sama ilmoitus päivityksestä, ja taas odottelin sen parikymmentä minuuttia. Päivitys muka alkaa, sen jälkeen se palkki jumittaa johonkin 2/3-kohtaan, eikä sen jälkeen tapahdu mitään. Auto kyllä kertoo kohteliaasti, että jos noudet pois autosta, päivitys keskeytetään ja jatkuu sitten, kun auto käynnistetään uudelleen. No, näinhän siis ei eilen tapahtunut.

Pitää varmaan tänään varautua viettämään perjantai-ilta autossa istuen. Evästä mukaan ja ja vaikka joku hyvä kirja. Ei taida uskaltaa punaviiniä ottaa, se kai tulkitaan rattijuopumukseksi, jos istuu taloyhtiön parkkipaikalla autossa kuskin paikalla virrat päällä, vaikka ei ole aikomustakaan lähteä mihinkään. Olisi siinä kyllä poliisillakin ihmettelemistä, jos sattuisi tulemaan paikalle. "Päivitystä tässä teen.."

P*****e näiden kanssa  >:( >:(

Meni ihan taustalla läpi, ei kai sitä tarvi odotella? Ilmoitti päivityksestä, ja jatkoi omassa aikataulussaan. Ilmoitti vaan että jatketaan kun seuraavaksi jne..

Ei ollut mitään ongelmaa siis ja infotaiment toimi siinä päivityksen ohessa.

Olaz

Lainaus käyttäjältä: zsi - 26.03.21 - klo:14:22
Todella ärsyttävää, kun ei se Leonkaan ihan halpa auto ole. Toinen säästökohde oli pesusuuttimien lämmitys, joka lähti varusteista  mallivuoden vaihtuessa 20/21 viime elokuussa.

On kyllä erikoisia säästökohteita. Minulle juuri tälläiset jotenkin tärkeitä, ei olisi tullut mielenkään autoa tilatessa tälläisiä kysellä vaan oletti että täytyyhän tälläiset nyt olla autossa kun autossa.
Seat Leon ST eHybrid Xcellence

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: zsi - 26.03.21 - klo:14:22
Todella ärsyttävää, kun ei se Leonkaan ihan halpa auto ole. Toinen säästökohde oli pesusuuttimien lämmitys, joka lähti varusteista  mallivuoden vaihtuessa 20/21 viime elokuussa.

Lisätäänpäs tuokin puutelistaan, hyvä huomio. Nuo pystyy onneksi vaihtamaan jossakin huollon yhteydessä lämmitettyihin. Eli tilaa nuo tarvikemyynnistä ja pyytää huoltoa vaihtamaan lämmitetyt nykyisten tilalle seuraavassa vuosihuollossa (tai eCall -järjestelmän naksukorjauksessa, joka taitaa tulla nopeammin eteen).

Keksin pari itsekin lisää: SD-korttipaikat (oli 2 kpl 5F:ssä) lähtivät pois. Penkkien alla olevat säilytyslokerot (oli 2kpl 5F:ssä) lähtivät pois.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

DBMan

Lainaus käyttäjältä: miz - 26.03.21 - klo:14:50
Meni ihan taustalla läpi, ei kai sitä tarvi odotella? Ilmoitti päivityksestä, ja jatkoi omassa aikataulussaan. Ilmoitti vaan että jatketaan kun seuraavaksi jne..

Ei ollut mitään ongelmaa siis ja infotaiment toimi siinä päivityksen ohessa.

Niin, siis näinhän minäkin sen uskoin tapahtuvan/tapahtuneen, kunnes se päivitysilmoitus tuli seuraavana aamuna uudelleen. Ei se ainakaan mulla missään taustalla asentunut. On niin lyhyt työmatka, ettei näemmä kerkiä sen aikana asentua taustalla.

Seat Leon ST eHybrid Xcellence

Erkka

^ Muistelen, ettei päivitykset asennu ajon aikana. Virrat päälle ja parkkiin?
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Ukko

Lainaus käyttäjältä: DBMan - 26.03.21 - klo:13:49
Onkos kukaan muu saanut tuota uusinta päivitystä menemään läpi? Eilen aamulla auto tarjosi sitä töihin ajellessa ja panin asentumaan kun sain auton parkkiin. En sitten jaksanut 20 minuuttia enempää venttailla sen asentumista, vaan keskeytin. Iltapäivällä kun lähdin himaan, ei ollut sen kummempia viestejä asiasta ruudulla, joten ajattelin että ehkäpä se asentui taustalla kotimatkalla.

No eipä asentunut.. tänä aamuna sama ilmoitus päivityksestä, ja taas odottelin sen parikymmentä minuuttia. Päivitys muka alkaa, sen jälkeen se palkki jumittaa johonkin 2/3-kohtaan, eikä sen jälkeen tapahdu mitään. Auto kyllä kertoo kohteliaasti, että jos noudet pois autosta, päivitys keskeytetään ja jatkuu sitten, kun auto käynnistetään uudelleen. No, näinhän siis ei eilen tapahtunut.

Pitää varmaan tänään varautua viettämään perjantai-ilta autossa istuen. Evästä mukaan ja ja vaikka joku hyvä kirja. Ei taida uskaltaa punaviiniä ottaa, se kai tulkitaan rattijuopumukseksi, jos istuu taloyhtiön parkkipaikalla autossa kuskin paikalla virrat päällä, vaikka ei ole aikomustakaan lähteä mihinkään. Olisi siinä kyllä poliisillakin ihmettelemistä, jos sattuisi tulemaan paikalle. "Päivitystä tässä teen.."

P*****e näiden kanssa  >:( >:(

Heh heh...! ;D Sympatiat on puolellasi, nämä uudet VAG-laitteet on näemmä vikoja täynnä.

Jasca

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 26.03.21 - klo:15:42
Nuo pystyy onneksi vaihtamaan jossakin huollon yhteydessä lämmitettyihin. Eli tilaa nuo tarvikemyynnistä ja pyytää huoltoa vaihtamaan lämmitetyt nykyisten tilalle seuraavassa vuosihuollossa.
Eli johdotus kuitenkin on? Ja ohjaus jossakin purkissa?

Ei mitään järkeä Seatin päätöksissä. Vai ovatko maahantuojan päätöksiä? Taitaa todellakin merkki vaihtua - jahka nyt auton vaihto tulee ylipäätään ajankohtaiseksi. Ei vielä hetkeen...
Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 26.03.21 - klo:15:42
Lisätäänpäs tuokin puutelistaan, hyvä huomio. Nuo pystyy onneksi vaihtamaan jossakin huollon yhteydessä lämmitettyihin. Eli tilaa nuo tarvikemyynnistä ja pyytää huoltoa vaihtamaan lämmitetyt nykyisten tilalle seuraavassa vuosihuollossa (tai eCall -järjestelmän naksukorjauksessa, joka taitaa tulla nopeammin eteen).

Ei niiden vaihto niin helppoa ole, siihen tarvitaan pistokkeet, termostaatti, piuhat, sulake ym.

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 26.03.21 - klo:15:42
Keksin pari itsekin lisää: SD-korttipaikat (oli 2 kpl 5F:ssä) lähtivät pois. Penkkien alla olevat säilytyslokerot (oli 2kpl 5F:ssä) lähtivät pois.

Myös ovien rajoittimien pölysuojat puuttuu.

zsi

Lainaus käyttäjältä: DBMan - 26.03.21 - klo:15:55
Niin, siis näinhän minäkin sen uskoin tapahtuvan/tapahtuneen, kunnes se päivitysilmoitus tuli seuraavana aamuna uudelleen. Ei se ainakaan mulla missään taustalla asentunut. On niin lyhyt työmatka, ettei näemmä kerkiä sen aikana asentua taustalla.
Kyllä ne päivitykset tuntuvat kaikessa hiljaisuudessa asentuvan ihan itsekseen. Uusi ilmoitus saattoi johtua siitä, että asennuksen tultua valmiiksi heti perään tuli tarjolle seuraava päivitys. Mitään havaittavia muutoksia ei noista kahdesta peräkkäisestä päivityksestä näy tulleen ja ohjelmistoversio on edelleen sama 1664.

miz

Mulla tuli myös seuraavana päivänä toinen perään. Ainoa haitta oli lähdön jälkeen tapahtunut keskinäytön automaattinen buuttaus, kesti n.20 sekuntia että oli käytössä taas.

batman14

Lainaus käyttäjältä: zsi - 26.03.21 - klo:14:22
Todella ärsyttävää, kun ei se Leonkaan ihan halpa auto ole. Toinen säästökohde oli pesusuuttimien lämmitys, joka lähti varusteista  mallivuoden vaihtuessa 20/21 viime elokuussa.

No on kyllä aika jännä. Nykyisessä Ibizassa ei myöskään ole pesunesteen lopuumisesta mitään varoitusvaloa tai ilmoitusta, mutta Ibiza onkin luokkaa halvempi auto kuin Leon. No jos jokaisella autolla säästää pienen summan on se kuitenkin aika merkittävä säästö valmistajalle, mutta asiakkaat kärsivät. Toisaalta ei ole itseä haitannut vaikka ei varoitusvaloa syty vaikka pesuneste on loppumassa. Tasaisin väliajoin vaan muistaa täyttää säiliön.

JaTSi

Lainaus käyttäjältä: JaTSi - 24.03.21 - klo:12:03
Mulla keskikaiutin napsahtelee säännöllisesti muutaman sekunnin välein. Oli virta päällä tai ei. Luovutuksesta saakka.
Näytössä ei ole ilmoituksia ollut.
Huollossa nyppäsivät kuulemma hätäsoittomoduulin sulakkeen irti ja ääni loppui.
Uusi on tilattu ja asennetaan kun tulee (jo kolme viikkoa kulunut).

Yöllä ladatessa naapurin mukaan valot silloin tällöin palavat ja kerran on herjannut oikeasta takasumuvalosta.

Nyt moduuli vaihdettu ja napsuminen loppui. Lisäksi kessy ongelmaan oli päivitys ja sen jälkeen sekin toiminut. Tuo valojen palaminen ladatessa kirjattu ja ilmoitettu maahantuojalle. Palaavat asiaan jos ratkaisua/ syytä löytyy. Olivat huomanneet liikkeessä saman kun VW konsernin auto oli latauksessa sytytellyt valoja. Pari päivitystä tuli ennen huoltoa ja menivät issekseen läpi.
Itsellä oli aiemmin uuden korimallin Astra ja siinäkään ei ollut pissapojan tyhjenemisvaroitusta. Toimeen kuitenkin tultiin.
Kohta saa sitten laittaa nuo kesäkumit alle, mahtavaa!
SEAT LEON 1,4 PHEV 204 eHybrid FR

Jontigga

#260

Lainaus käyttäjältä: JaTSi - 31.03.21 - klo:15:31
Nyt moduuli vaihdettu ja napsuminen loppui. Lisäksi kessy ongelmaan oli päivitys ja sen jälkeen sekin toiminut. Tuo valojen palaminen ladatessa kirjattu ja ilmoitettu maahantuojalle. Palaavat asiaan jos ratkaisua/ syytä löytyy. Olivat huomanneet liikkeessä saman kun VW konsernin auto oli latauksessa sytytellyt valoja. Pari päivitystä tuli ennen huoltoa ja menivät issekseen läpi.
Itsellä oli aiemmin uuden korimallin Astra ja siinäkään ei ollut pissapojan tyhjenemisvaroitusta. Toimeen kuitenkin tultiin.
Kohta saa sitten laittaa nuo kesäkumit alle, mahtavaa!


Itselle on tullut cupra leoniin reilun viikon sisään 3 uutta päivitystä. Ensimmäisten kahden kuukauden ongelmat alkaa olla selätetty ja auto ei ole kertaakaan ollut huollossa. Connect toimii, kessy toimii, takavalot ei ole syttynyt itsestään ja muut perus ongelmat mitä monella ollut. Ainoastaan takaluukun avaus jalanheilautuksella ei toimi vieläkään.

Malttia ihimiset se huollossa ramppaaminen ei todennäköisesti auta mitään, toki sitä voi tehdä jos siihen on aikaa  :) Itse ajattelin että ensimmäisessä huollossa lyön vika/puutelistan huoltopäällikön käteen, mutta näyttää siltä ettei tarvitse monesta viasta valittaa  8)


Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

JaTSi

Lainaus käyttäjältä: Jontigga - 01.04.21 - klo:08:41

Itselle on tullut cupra leoniin reilun viikon sisään 3 uutta päivitystä. Ensimmäisten kahden kuukauden ongelmat alkaa olla selätetty ja auto ei ole kertaakaan ollut huollossa. Connect toimii, kessy toimii, takavalot ei ole syttynyt itsestään ja muut perus ongelmat mitä monella ollut. Ainoastaan takaluukun avaus jalanheilautuksella ei toimi vieläkään.

Malttia ihimiset se huollossa ramppaaminen ei todennäköisesti auta mitään, toki sitä voi tehdä jos siihen on aikaa  :) Itse ajattelin että ensimmäisessä huollossa lyön vika/puutelistan huoltopäällikön käteen, mutta näyttää siltä ettei tarvitse monesta viasta valittaa  8)
Juu, ei tuolla huollossa turhaan kannata käydä ja pikkuviilaukset voi sitten ekassa virallisessa huollossa reklamoida.
Mutta tuo kaiuttimen säännöllinen napsuminen oli kuin vesikidutusta, moduulin vaihdolla yksi tuleva rattiraivoinen saatiin rauhoitettua  ;D
SEAT LEON 1,4 PHEV 204 eHybrid FR

Sam123

Lainaus käyttäjältä: JaTSi - 01.04.21 - klo:08:53
Juu, ei tuolla huollossa turhaan kannata käydä ja pikkuviilaukset voi sitten ekassa virallisessa huollossa reklamoida.
Mutta tuo kaiuttimen säännöllinen napsuminen oli kuin vesikidutusta, moduulin vaihdolla yksi tuleva rattiraivoinen saatiin rauhoitettua  ;D

Missä huolsit autoasi?

Jontigga

Lainaus käyttäjältä: JaTSi - 01.04.21 - klo:08:53
Juu, ei tuolla huollossa turhaan kannata käydä ja pikkuviilaukset voi sitten ekassa virallisessa huollossa reklamoida.
Mutta tuo kaiuttimen säännöllinen napsuminen oli kuin vesikidutusta, moduulin vaihdolla yksi tuleva rattiraivoinen saatiin rauhoitettua  ;D

Toki tuo oli ihan ymmärrettävä vika jonka haluaa saada kuntoon. Itsellä kuulunut vain satunnaisia kertoja kaiuttimista "naps" ääni.

Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

mipefin

#264
Lainaus käyttäjältä: Jontigga - 01.04.21 - klo:08:41

Itselle on tullut cupra leoniin reilun viikon sisään 3 uutta päivitystä. Ensimmäisten kahden kuukauden ongelmat alkaa olla selätetty ja auto ei ole kertaakaan ollut huollossa. Connect toimii, kessy toimii, takavalot ei ole syttynyt itsestään ja muut perus ongelmat mitä monella ollut. Ainoastaan takaluukun avaus jalanheilautuksella ei toimi vieläkään.

Malttia ihimiset se huollossa ramppaaminen ei todennäköisesti auta mitään, toki sitä voi tehdä jos siihen on aikaa  :) Itse ajattelin että ensimmäisessä huollossa lyön vika/puutelistan huoltopäällikön käteen, mutta näyttää siltä ettei tarvitse monesta viasta valittaa  8)

Et vaan tuurilla välttämättä ole sattunut kohdalle kun takavalot on olleet päällä, ne ei tosiaan ole kuin sen 30 sekuntia päällä kerrallaan ja sit saattaa olla vaikka 30min pois päältä. Itsellä ei auto ole edes laturissa aina niin että näkisin sen, pari kertaa satuin kävelemään autolle niin että takavalot oli päällä talven aikana. Töissä näkee ikkunasta parkkipaikalle niin laitoin iPadin kuvaamaan laturissa ollessa valojen vilkuttelua huollolle kun eivät meinanneet uskoa. Kyllähän se huollossa käynti nyt ihan vaikka sen verran auttaa että tulee tehtaalle painetta korjata asiaa, kun enempi tapauksia on tiedossa :)

Tai voihan sulla tuurilla olla auto joka niitä ei vilkuttele, mutta suosittelen tarkistamaan esim. videoimalla  :D
-21 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor AWD 455hv
Ex: -20 Seat Leon FR 1.4 PHEV eHybrid DSG 204hv (MY21)
Ex: -19 VW Polo Highline 1.5 TSI EVO DSG 150hv
Ex: -07 Audi A3 Sportback 1.8TFSI 160hv

Everkistus

Lukee näitä juttuja niin onko kellään kokemusta siitä että auto toimisi kunnolla? Auto pistetty tilaukseen (PHEV FR tasolla, kaikki varusteet paitsi kessy advanced) viime viikolla mutta kieltämättä alkaa arveluttaa koko homma.

miz

Lainaus käyttäjältä: Everkistus - 03.04.21 - klo:20:09
Lukee näitä juttuja niin onko kellään kokemusta siitä että auto toimisi kunnolla? Auto pistetty tilaukseen (PHEV FR tasolla, kaikki varusteet paitsi kessy advanced) viime viikolla mutta kieltämättä alkaa arveluttaa koko homma.

On toiminut. Kessy takelteli aluksi avauksen kanssa, nyt on toiminut pitkään jo kuin junan vessa. Liekö sitten jonkun ota-päivityksen myötä.

Edelleen individual asetukset nollautuu sisävalaistuksen osalta itsekseen, mutta tuolla on kasa erilaisia valmiita valaistus-asetuksia jotka toimii ja pitää asetukset.
Samoin takavalot palaa satunnaisesti hetken latauksessa.

Connect on vaatinut nyt mullakin ekan kerran kirjautumisen 6 viikkoon, muuten sekin on toiminut varmasti.

Mikään noista ei varsinaisesti ole haitannut käyttöä, enkä jaksa niistä stressata.

Muutenhan tuo on kiva auto ajaa, riittävän ripeä ja taloudellinen myös.
Ainoana varsinaisena miinuksena odotettavissa on rengasmelua kesärenkailla, kitkoilla sekin puoli on ok.

mikama83

Oma auto kävi ammattilaisella tutkimuksissa noiden kiveniskujen takia. Maalikerros on hyvin ohut ja ilmeisesti lakka on aika pehmeää, mutta asialle ei mitään voi kun varmaan kuitenkin on tehtaan toleranssien sisällä.

Mutta kun autoon laitettu keraaminen pinnoite niin se herätti kysymyksiä. Vaikka oviin tehtiin raudan- ja pienpoisto ja tehopesu niin ovista ei vesi lähteny mihinkään kuten esim konepellistä hävisi samantien. Kysyttävä tutkitaanko sitä mutta veikkaan että ihan hukkaan meni se 500â,¬ minkä tuo pinnoite maksoi.

Ovien jäljet korjataan ja päälle kiveniskukalvot. Muutamia satasia sekin nyt kustantaa vielä  ::)

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 11.04.21 - klo:16:09
Oma auto kävi ammattilaisella tutkimuksissa noiden kiveniskujen takia. Maalikerros on hyvin ohut ja ilmeisesti lakka on aika pehmeää, mutta asialle ei mitään voi kun varmaan kuitenkin on tehtaan toleranssien sisällä.


Seat -n lakka/maali/pelti on niin ohut, että kiveniskun jälkeen lakka/maali lähtee ja lommo tulee.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 11.04.21 - klo:16:09
Mutta kun autoon laitettu keraaminen pinnoite niin se herätti kysymyksiä. Vaikka oviin tehtiin raudan- ja pienpoisto ja tehopesu niin ovista ei vesi lähteny mihinkään kuten esim konepellistä hävisi samantien. Kysyttävä tutkitaanko sitä mutta veikkaan että ihan hukkaan meni se 500â,¬ minkä tuo pinnoite maksoi.

Keraaminen pinnoite=lupa painaa rahaa. Pinnoite on jo antautunut kyljistä, ei kestä kulutusta tai noita puhdistusaineta... Kalvosta on varmasti enemmän hyötyä.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy