Leon Mk4 (20-) ongelmat ja viat

Aloittaja MikHei, 24.12.20 - klo:10:37

« edellinen - seuraava »

Janus

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 08.03.21 - klo:18:57
Ei ainakaan vielä otettu yhteyttä asiaan liittyen. Kai se maalivirhekkin voi olla mahdollista  ??? Tuossa vielä kuva toisesta ovesta. ,,rsyttävästi on lähteny maalia ihan tuosta oven alakulmasta myös parista kohtaa. Tismalleen samalla alueella on nuo jäljet kuin mitä toisella puolella josta pistin kuvan aikaisemmin.


Kävin piruuttanu katsomassa lähempää yhtä huollossa ollutta yksilöä, joka liikkeen pihalla odotteli. Sama näytti olevan tilanne siinäkin autossa eli oven alaosat samoin kivien hakkaamat. Väri oli metallipunainen tässä tapauksessa. Kyllä tuossa muotoilussa taitaa nyt olla tosiaan vikaa ja toisaalta jo sitä katsoessa näkee, että siihen iskee kivet aika ikävässä kulmassa lujaa :(

Lionman

Tämäpä pelko peräpäässä itsellänikin, jonka takia aloin jo pohtimaan noiden eturoiskeläppien tuunausta. Jos sillä tuon saisi estettyä. Mutta kuullaan nyt mitä #mikama83:n autosta huolto/myynti sanoo.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

mikama83

Kiitos Janus viestistä tuohan oli hyvä uutinen tässä tapauksessa :) Myyjä jolle olen lähettänyt sähköpostia on luultavasti talvilomalla kun ei ole vielä kuulunut mitään. Todennäköisesti en siis ole ainut valittaja tästä. Toivottavasti homma sitten jossain vaiheessa korjataan asiallisesti, tosin eipä noita jälkiä kannata paljon korjailla jos ei saa parannusta noihin roiskeläppiin. Luulisi jotain toimenpiteitä tulevan jos/kun näitä tapauksia ilmenee.


Yaffa0

Kannattaa muistaa, että hybridi (oli FR tai Excellence) on sen 15 mm ylempänä kuin eTSI FR, joka on jousitettu alas. En tiedä onko asialla vaikutusta, mutta sen 15 mm lähempänä maata kuitenkin.

Seatin sivuilla ja Youtubessa vakuutellaan kuinka autoilla ajetaan paljon hiekkateillä, lumella, kuumassa, kylmässä jne... luulisi, että tuo on tullut testeissä ilmi, jos jotakin vikaa on. Edeltävässä 5F mallissa oli lähes samanlainen muotoilu. En usko, että siinä on tämän asian syy.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Joakimmo

Lainaus käyttäjältä: miz - 08.03.21 - klo:11:39
Liittynee myös siihen että moottori ajetaan lämpimäksi saakka kun se käynnistyy kylmänä.
Vältetään toistuvat kylmäkäynnistykset kun ei käytä kylmänä mitään 10 sekunnin pätkiä, joita sitten taas sallitaan lämpimällä moottorilla.

Tuo sähköajomahdollisuus ainakin itsellä palautuu käyttöön muutaman kilometrin päässä itsellään kun bensamoottori on lämmennyt. Tuolloin pitää vaihtaa manuaalisesti sähköajolle, muuten pysyy hybridi-moodissa.
Toki jos on kesken jääneitä polttoja niin voi vaatia pidempää ajoa, kannataa antaa syklin mennä läpi, eikä sammutella turhaan.

Sumuvalo todennäköisesti menee vaihtoon, näin ainakin itsellä kun kutsuttiin huoltoon tuota varten heti ensimmäisestä herjasta. Huollossa sanoivat että tehtaan ohje on vaihtaa suoraan uusi oikea sumuvalo vaikka herja häipyykin.

Itsekseen syttyvistä takavaloista ja sisävalojen kirkkauden nollaantumisista individual asetuksilla: Valmistajan softapäivityksiä odotetaan, ei ollut niistä huollolla mitään aikataulua vielä.

Kiitos näistä selvennyksistä. Huollosta soitettiin ja ainakin tuo keylessi, sumuvalo ja infonäytön sammuminen katsotaan.

Nyt ilmaantui uusi ominaisuus tai vika. Apple Carplayta ei pysty ohjaamaan näytän kautta. Ainoa toiminto, joka toimii kosketusnäytön kautta on puhelun lopetus. Toimiiko muilla Carplay miten?

miz

Car play on toiminut hyvin.
Oisko kerran jäänyt niin että Spotify on jäänyt jumiin, mutta kartat jne on toimineet silti keskinäytöllä.
Spotifyn osalta kyllä näytössä on joku skaalausongelma, artistin nimestä jää suurin osa piiloon kun rivi ei näy oikein. Mittaristossa näkyy kyllä.
Olen käyttänyt pelkästään langattomasti, joten ei ole tietoa olisiko toiminta ok piuhalla.

Kessy toiminut nyt 95% varmuudella myös ovenkahvoista, vaikka huollossa sille ei kuulemma mitään tehty.

miz

Lainaus käyttäjältä: Jaran - 09.03.21 - klo:14:25
^Näin luulisi. Onko kenelläkään antaa vinkkejä mistä tuota asetusta lähtisi etsimään? Itse nopeasti kävin valikot läpi eikä osunut silmään.

Radion ollessa keskinäytössä aktiivisena -> Radion asetukset (ratas) -> Nuolipainikkeet -> valitse: Kaikki asemat / Suosikit

mikama83

Arvotaan seuraava vika. Eilisen työmatkan ilmoitti että ennakoiva turvajärjestelmä ei toimi, pimputti koko ajan turvavyötä ettei ole kiinni vaikka oli, airbagin valo paloi myös.
Oli aamulla onneksi rauhoittunu mutta ensi viikolla Lapin reissu, niin ei kaipaa ylimääräisiä ongelmia enää yhtään. Tämä tarjoaa välillä samanlaista jännitystä kuin tyttökaverin vanha Renault Laguna  ;D


MikHei

Joo morsmaikan Pösössä oli talvella aina mittaristo ku jouluvaloilla koristeltu, ku pakkasella merkkivaloja paloi millon mikäkin.. Onneksi katsastus oli siinä kesällä ja merkkivalot ei aiheuttanut turhia hälyjä lämpimillä keleillä.  ;D ;)

Ollaan suunniteltu Leonin tilausta tulevalle kesälle, niin toivotaan että tämä odottelu auttais siihen, että tehtaalla olis lastentauteja saatu edes vähän korjattua...

Sulla on musta keulamerkki. Miten toteutettu??
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

mikama83

Merkkejä löytyy ainakin Saksan ebayn kautta. On myös semmosia tarramalleja mutta toi oli ihan kokonaan uusi merkki. Ensin mietin sitä kuparinväristä jota käytetään Cuprassa mutta olisi ollu ehkä turhan räikeä  ;D

MikHei

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 11.03.21 - klo:13:11
Merkkejä löytyy ainakin Saksan ebayn kautta. On myös semmosia tarramalleja mutta toi oli ihan kokonaan uusi merkki. Ensin mietin sitä kuparinväristä jota käytetään Cuprassa mutta olisi ollu ehkä turhan räikeä  ;D

Laitatko linkin juuri sun ostamaan keulamerkkiin, niin tietää tilata hyväksi todetun?  8)

Oliko nätti irroittaa alkuperäinen merkki, vai joutuko irroitteleen takakautta ja purkaan paljon hilppeitä edestä? Et takamerkkiä vaihtanut?
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

mikama83

Ei tarvitse purkaa mitään kun tuo S-kirjain koostuu kahdesta osasta jotka saa irroitettua tuosta "aluslaatasta" suoraan. Takana on ainakin toistaiseksi kaikki alkuperäiset merkit.

Pistän sulle myöhemmin vaikka Yv:llä linkkiä kun kerkiän kaivaa sen linkin  :)

Tombba

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 11.03.21 - klo:15:28
Pistän sulle myöhemmin vaikka Yv:llä linkkiä kun kerkiän kaivaa sen linkin  :)

Vaikka onkin off-topiccia, niin laita linkkiä tänne vaan. Ajattelin itsekin tilata moisen :)

Solppa

Lainaus käyttäjältä: Tombba - 11.03.21 - klo:17:00
Vaikka onkin off-topiccia, niin laita linkkiä tänne vaan. Ajattelin itsekin tilata moisen :)

Joo, yleiseen jakoon linkkiä kiitos! Kiinnostaa täälläkin :)

Kiveniskemä-casea täytyy itsekin seurailla pesun jälkee, vaikkei valkoisessa niin selkeästi näykään

MikHei

Pitäskö luoda kokonaan uusi ketju tyyliin: Leon Mk4 jälkiasennus varusteet ja osat ym. auton muokkaaminen?

5f Leonin varusteketjuista eniten kirjoittelua on tullut vanneketjuun, että sisältyiskö se tuohon samaan, vai pitäiskö luoda vanteille ihan oma topic? Niitäkin olen jo itse katsellut.  :) Mitäs mieltä porukka on?
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

mikama83

#195
Hyvä idea. Tilasin myös taakse roiskeläpät kun näyttää nuo takahelmatkin ottavan itteensä aika herkästi.

Tuossa linkkiä. Saa siis sekä eteen että taakse merkit halutessaan. Hintaahan noille tulee mutta en itse halunnu alkuperäistä lähteä töhrimään jos joskus vielä sitä tarvitsee.
https://www.ebay.de/itm/Original-OEM-Embleme-passend-fur-Leon-KL-Logo-Schwarz-Glanz-lackiert-Zubehor/283964393164?_trkparms=aid%3D111001%26algo%3DREC.SEED%26ao%3D1%26asc%3D20170511121231%26meid%3Da65cdf2205684b22b11e3511398dcfab%26pid%3D100675%26rk%3D12%26rkt%3D15%26mehot%3Dnone%26sd%3D283943389009%26itm%3D283964393164%26pmt%3D0%26noa%3D1%26pg%3D2380057&_trksid=p2380057.c100675.m4236&_trkparms=pageci%3Adc3fc0c7-828c-11eb-9b67-f63e3bbdba12%7Cparentrq%3A2245dade1780a49d9f6e7c91ffeecd17%7Ciid%3A1

Eilen katselin uudestaan noita kiveniskuja. Nuohan on pakko olla isompia kiviä ja en usko että missään taajamanopeuksissa voi niin kovasti niitä lentää että tulee tommosta jälkeä vai voiko?

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 11.03.21 - klo:08:57
Arvotaan seuraava vika. Eilisen työmatkan ilmoitti että ennakoiva turvajärjestelmä ei toimi, pimputti koko ajan turvavyötä ettei ole kiinni vaikka oli, airbagin valo paloi myös.

Mitä tekemistä on ennakoivan turvajärjestelmän vikailmoituksen kanssa laittamasi auton kuvan suhteen?

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Tombba - 11.03.21 - klo:17:00
Vaikka onkin off-topiccia, niin laita linkkiä tänne vaan. Ajattelin itsekin tilata moisen :)

Oman auton pitäisi tulla ilman mitään merkintöjä takana. Meinaan tilata kuitenkin edellisen mallin musta-punaisen FR logon, jonka laitan taakse ja ehkä keulamaskiinkin (5F tyyliin). Hybrid tekstit saa jäädä pois.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Jaran

Lainaus käyttäjältä: miz - 10.03.21 - klo:21:20
Radion ollessa keskinäytössä aktiivisena -> Radion asetukset (ratas) -> Nuolipainikkeet -> valitse: Kaikki asemat / Suosikit
Kiitos, tuoltahan se löytyi  :)

Simbe

Tänään löytyi uusi vika kun kaupasta lähtiessä auton kello näytti 0.02 ja siitä raksutteli eteenpäin. Päivämäärä oli kyllä oikein. Kotipihassa sitten etsin asetukset ja oli ajan asetus toiminta manuaalinen. Vaihdoin tuon automaattiseksi ja haki heti verkosta/GPS oikean ajan.
Ikävä fiitseri jos tapahtuu huomaamatta. Oletettavasti vaikuttaa ohjelmoituihin latausaikoihin.

Janus

#200
Satuin tuossa ajelemaan autoliikkeen pihalla ja vierekkäin oli uusi ja vanha korimalli..pitihän se vertailla tuota ovien alaosan muotoilua ja kyllähän tuossa uudessa on merkittävästi enemmän kivisateessa oven alareuna, kun ovi oikein kunnolla taittuu auton alle ja ottaa taatusti kaikki kivet voimalla vastaan ja oikein pahimmalla kohtaa kylki pullistuu ulospäin. Ei se vanhassa ole läheskään noin typerästi muotoiltu ja väitän, että se vika on kyllä tuossa ja sama homma tulee vastaan aivan kaikissa käytön myötä tuolla muotoilulla. Ei tuollaista kivisuihkua voi mikään maali kestää. Uusi Octavia sattui myös samaan pihaan, Europcarin vuokra-auto oli ja siinä ovet aivan virheettömät. Octaviassa tulee kynnyskotelo tosiaan kunnolla suojaamaan noita ovia kiviltä ja itse oven taitteen kulmakin paljon loivempi. Nyt kun tuon itsekin kävi läheltä katsomassa, niin on kyllä typerästi muotoiltu tuo Leonin kylki. Harmi tuollainen muuten hyvässä autossa ja ainakin itseä harmittaisi kovin tuollainen.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Janus - 14.03.21 - klo:15:01
Satuin tuossa ajelemaan autoliikkeen pihalla ja vierekkäin oli uusi ja vanha korimalli..pitihän se vertailla tuota ovien alaosan muotoilua ja kyllähän tuossa uudessa on merkittävästi enemmän kivisateessa oven alareuna, kun ovi oikein kunnolla taittuu auton alle ja ottaa taatusti kaikki kivet voimalla vastaan ja oikein pahimmalla kohtaa kylki pullistuu ulospäin. Ei se vanhassa ole läheskään noin typerästi muotoiltu ja väitän, että se vika on kyllä tuossa ja sama homma tulee vastaan aivan kaikissa käytön myötä tuolla muotoilulla. Ei tuollaista kivisuihkua voi mikään maali kestää. Uusi Octavia sattui myös samaan pihaan, Europcarin vuokra-auto oli ja siinä ovet aivan virheettömät. Octaviassa tulee kynnyskotelo tosiaan kunnolla suojaamaan noita ovia kiviltä ja itse oven taitteen kulmakin paljon loivempi. Nyt kun tuon itsekin kävi läheltä katsomassa, niin on kyllä typerästi muotoiltu tuo Leonin kylki. Harmi tuollainen muuten hyvässä autossa ja ainakin itseä harmittaisi kovin tuollainen.

En allekirjoita tästä väitteestä mitään. Katellaan kun on 50 tkm takana, että mitä on tapahtunut ja kuinka monelle. Katsoin koeajoautosta ottamiani kuvia. Otin useita, mm. eturoiskeläpistä ja takana takapyörien edessä olevista pienistä läpistä ja niissä kuvissa näkyy auton kylkikin ja ovi hyvin. Koeajoautoissa (väriltään Desire RED), ei ollut kiveniskemiä. Muotoilu ei eroa merkittävästi 5F-malliin verrattuna ja 5F:ssäkin on voimakas pokkaus ovessa.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Janus

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 14.03.21 - klo:16:19
En allekirjoita tästä väitteestä mitään. Katellaan kun on 50 tkm takana, että mitä on tapahtunut ja kuinka monelle. Katsoin koeajoautosta ottamiani kuvia. Otin useita, mm. eturoiskeläpistä ja takana takapyörien edessä olevista pienistä läpistä ja niissä kuvissa näkyy auton kylkikin ja ovi hyvin. Koeajoautoissa (väriltään Desire RED), ei ollut kiveniskemiä. Muotoilu ei eroa merkittävästi 5F-malliin verrattuna ja 5F:ssäkin on voimakas pokkaus ovessa.

No ihan sama mulle, kun ei ole tuollaista autoakaan ja toivottavasti olen väärässä, mutta olen kyllä tuollaisen vastaavan ikävän esimerkin jo nähnyt. Muotoilu uuden ja vanhan välillä on samansuuntainen joo, mutta siinä on vissi ero muotojen jyrkkyydessä. Ja mulla on vanha malli ollut eikä siinä iskelmiä tullut onneksi. Ja toivotan onnea uuden mallin omistajille ettei tulisi siihenkään eikä tästä mitään väittelykisaa tarvitse enempää rakentaa mun puolesta. Vaikenen aiheesta tähän.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Janus - 14.03.21 - klo:16:33
No ihan sama mulle, kun ei ole tuollaista autoakaan ja toivottavasti olen väärässä, mutta olen kyllä tuollaisen vastaavan ikävän esimerkin jo nähnyt. Muotoilu uuden ja vanhan välillä on samansuuntainen joo, mutta siinä on vissi ero muotojen jyrkkyydessä. Ja mulla on vanha malli ollut eikä siinä iskelmiä tullut onneksi. Ja toivotan onnea uuden mallin omistajille ettei tulisi siihenkään eikä tästä mitään väittelykisaa tarvitse enempää rakentaa mun puolesta. Vaikenen aiheesta tähän.

Lisään tähän kuitenkin sen verran, että jos kelaatte asiaa vielä sieltä 5F foorumin puolelta, niin sielläkin käytiin aikanaan vähän vastaava keskustelu. Muistelen, että joku 5F:n omistaja pohjoisesta (Lapissa) ajeli paljon Leonilla hiekkateitä ja hänellä oli kynnyskotelo etupyörien takaa lähtenyt ruostumaan kun maali oli mennyt pohjamaalia myöten. Katelkaa jos löydätte sieltä, mutta vähän samaa silloinkin pohdittiin: tarvitaanko isommat roiskeläpät eteen ja taakse ja millaiset, jne.

Varmaa lienee se, että jos ajaa toistuvasti ja usein hiekkateitä, niin tämä ei ole paras auto siihen. Siihen tarkoitukseen ns. mukamaasturi (citymaasturi) tai vastaava korkeammalla maavaralla varustettu malli sopii paremmin. Ja sitten kun joskus joutuu ajelemaan niillä hiekkateillä, niin sanoisin, että max 60 km/h tulisi riittää. Jos on pakko pistellä menemään kuin Juha Kankkunen, niin sitten kivet paukkaa kylkiä :)
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

mikama83

Itse ajellu sitä max 60km/h hiekkateillä mutta ei näköjään ole auttanu asiaa. Tuohon mun auton asiaan sen verran että myyjä ei ottanu kantaa ollenkaan ja huollosta sanottiin etteivät ole ikinä törmänneet tommoisiin jälkiin missään.

Yhden autofiksaamon kanssa olin jo yhteydessä. Luultavasti siellä korjautan nuo jäljet ja suosittelivat vahvasti että pistetään sen jälkeen ne kiveniskukalvot jotka saisi olla jo uutena näissä autoissa.

DBMan

Pientä päivitystä.. pari viikkoa ajelua takana. Auto pelittää ja ajaminen on kivaa, ongelmia on ollut lähinnä Kessyssä, joka availee ovia satunnaisesti. Eli joskus toimii, joskus ei. Softapuolella tuntuu olevan kaikenlaista. Pari kertaa auto on käynnistyksen jälkeen yhtäkkiä ilmoittanut, että pääkäyttäjää ei ole määritelty (totta kai on), ja ehdottaa sen pääkäyttäjän konffauksen aloittamista ja kertoo, että pidä kaksi avainta valmiina. Kun sen keskeyttää, auto ei kirjaa minua sisään vaan se prosessi jää junnaamaan. Ei korjaantunut kuin sammuttamalla, menemällä ulos autosta, lukitsemalla ovet avaimella, avaamalla ne uudestaan avaimella ja käynnistämällä auto uudelleen. Välillä auton yhdistyminen verkkoon kestää todella kauan, jopa minuutin tai pari käynnistyksen jälkeen, ja tuo pääkäyttäjäräpellys voi johtua myös siitä. Eli auto tunnistaa avaimen, ja sanoo tervetuloa, mutta rupeaa sitten hakemaan tai varmistamaan käyttäjän tietoja jostain verkosta, ja kun verkkoyhteyttä ei ole, alkaa sekoilla.

Seat Connect hidastelee myös ja pukkaa ulos yhtä mittaa. Pari päivää sitten tuli päivitys appiin ja kun päivitin apin kirjautuneena, se ei päivityksen jälkeen löytänyt autoa. Yhtenä iltana yhdentoista maissa piti muuttaa aamun lähtöaikaa ja avasin apin. Appi ilmoitti, että auto on lukitsematta. Yritin laittaa ovet lukkoon apista, mutta se jäi jumittamaan. Ei muuta kuin vaatteet niskaan ja pihalle ihmettelemään. Auto oli lukossa ja kaikki ok. Avasin kuitenkin ovet ja asetin lähtöajan autosta, kun joka tapauksessa olin autolle tullut. Lukitsin ovet avaimesta ja menin takaisin sisälle. Avasin kuitenkin vielä tarkistaakseni, ja taas näytti appi, että auto on lukitsematta.. päätin sitten, että tuskinpa se auto itsekseen lukitustaan avaa ja annoin asian olla. Aamulla oli ovet lukossa ja kun kirjauduin ulos ja sisään appiin, oli appikin taas samaa mieltä. Hämäräksi jäi, antoiko auto lukituksen tilasta väärää tietoa, vai sekoiliko Seat Connect muuten vaan itsekseen.

Tämmöistä pientä ylimääräistä viihdykettä tämä tietotekniikka siis järjestää, muuten olen vieläkin autoon ihan tyytyväinen.
Seat Leon ST eHybrid Xcellence

mipefin

#206
Lainaus käyttäjältä: DBMan - 19.03.21 - klo:10:45
Appi ilmoitti, että auto on lukitsematta. Yritin laittaa ovet lukkoon apista, mutta se jäi jumittamaan. Ei muuta kuin vaatteet niskaan ja pihalle ihmettelemään. Auto oli lukossa ja kaikki ok.
...
Hämäräksi jäi, antoiko auto lukituksen tilasta väärää tietoa, vai sekoiliko Seat Connect muuten vaan itsekseen.

Tää "auto lukitsematta" on ihan normipäivä connectin kanssa. Kyllä se silti lukossa on ollut. Itse huolestuisin siinä vaiheessa, jos alempana Vehicle Information -kohdassa lukee Unknownin sijaan Unlocked. Kts. kuva, minusta noista unknowneista voi yleensä päätellä että connectilla ei ole tietoa lukituksesta ja siksi näyttää unlocked.



Itsellä on kessy pelannut itseasiassa yllättävän hyvin, aiemmin auto laittoi aina jotain "Ajoneuvoasetuksesi säädetään nyt" hetken kuluttua liikkeelle lähdöstä, ja sääti jotkut lähellä auton käyttöönottoa olleet asetukset mittaristonäkymään. Nyt se on jo tainnut oppia nykyasetukset omalle avaimelle, kun ei tule enää tuota ilmoitusta ja kahvalukitus/avaus pelaa kohtuudella myös.

Vielä on omasta autosta fiksaamatta:

  • Takavalo syttyy itsekseen latauksen aikana n. 15 sekunniksi kerrallaan
  • Wrap-around ledien individual -asetus unohtaa asetukset
  • Sumuvalosta herjannut kerran vaikka se on ihan kunnossa

Luonnollisesti Pörhön huolto "Ei ole koskaan kuullutkaan" tällaisista ongelmista, vaikka näitä ihan samoja vikoja näyttää olevan muillakin täällä.
Noh, sain otettua videon siitä kun auto itsekseen sytyttää takavalot latauksessa, ja wrap-aroundien viasta kans saa helposti tehtyä videon, niin on huollolle ihmeteltävää.
-21 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor AWD 455hv
Ex: -20 Seat Leon FR 1.4 PHEV eHybrid DSG 204hv (MY21)
Ex: -19 VW Polo Highline 1.5 TSI EVO DSG 150hv
Ex: -07 Audi A3 Sportback 1.8TFSI 160hv

DBMan

Kiitos, Mipefin! Mulla näytti justiinsakin noin, eli tilana oli lukituksen kohdalla "lukitsematta" ja auton tiedoissa ovien ja ikkunoiden tilana "tuntematon".
Pitää kai alkaa totutella noihin "normipäiviin"  ;D ;D ;D
Seat Leon ST eHybrid Xcellence

miz

Heittääkö Connect sinut ulos auton päässä, eli pitää kirjautua infotaimentista uudelleen?
Mulla oli aluksi tuota ongelmaa, korjaantui itsestään, maahantuojan mukaan OTA päivitys.

Jos ei korjaannu, niin sain tällaisen neuvon omalta myyjältä:
” Oheinen viesti tuli reittiä: tehdas->maahantuonti ->myyjä

...että teidän asiakkailla on auto jossa on Connect ongelmia jotka kuulemma ratkeaa sillä että suoriitaa tehdasasetusten palautuksen. ”

DBMan

Auto ei ole heittänyt ulos, ellei lasketa noita kahta kertaa, kun on saanut päähänsä jostain, että pääkäyttäjää ei ole määritelty autolle. Kokonaisbuuttaus on auttanut siihen, eli virrat pois, ulos autosta, auto lukkoon, riittävän kauas pois Kessyn vaikutusalueelta, ja sitten takaisin autoon ja käynnistys, ja sen päälle vielä venttailu, että auto tunnistaa avaimen ja maapallonkuva ilmestyy näytölle eikä auto herjaa uudelleen pääkäyttäjän puutteesta.
Ei hirveän montaa kertaa päivässä kyllä tuotakaan viitsisi tehdä, jos rupeaa toistumaan, naapurit alkaa miettiä onko äijällä kaikki muumit laaksossa, kun hyppii ulos autosta ja takaisin sisään..
Seat Connect apissa olen yrittänyt pysyä kirjautuneena (iPhonessa), mutta joka toisella kerralla kun sen avaa, appi ilmoittaa että ”turvallisuussyistä” minut on kirjattu ulos. Tuo nyt ei ole kovin iso ongelma, mutta ärsyttävä. Touch ID tietysti käytössä mutta kun on ulos lentänyt niin on, ja salasana pitää syöttää.

Seat Leon ST eHybrid Xcellence

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy