Leon Mk4 (20-) ongelmat ja viat

Aloittaja MikHei, 24.12.20 - klo:10:37

« edellinen - seuraava »

mikama83

Katsoin huvikseni mikä on isän Ford Kugassa näkemys roiskeläpistä. Ei kauniit mutta toimii kun tuossa ei ole jälkiä kyljessä(mitä nyt täysin puhtaana nähny) ja sahattu sorateitä päivittäin 5 vuotta. Edelleen ottaa pattiin tuo oma auto mutta selvittelen myyjän kanssa saako tuohon mitään apua sieltä päästä vai onko tämä vain oma murhe. Kessystä muuten myyjä sanoi, että huomannu esittelyautoissa samoja ongelmia. Aikanaan ehkä sitä päivitetään paremmaksi kun on muut isommat bugit saatu korjattua  ::)


Daatta

^Samanlaiset läpät mulla oli aikanaan 1M Leonissa kun siihen ei muovihelmojen johdosta saanut mitään valmista. Ihan toimivat, rumuus on katsojan silmässä. Laitoin kiinnitykset valmiisiin ruuvinreikiin, joissa helma ja sisälokari ovat kiinni. ID.3:ssa on melko onnettomat nuo tehtaan läpät myös, mutta ei siinä ainakaan vielä ole tuollaisia iskemiä joten annan olla.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Lionman

Onko nuo valokuvan Kugan läpät Fordin originaalit vai ti-mallit? Nimimerkillä "tet" on Kuga PHEV, millainen etuläppämalli lie siinä?
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

mikama83

Kyllä ne ihan orginaalit on kun toi on 5 vuotta sitten ostettu ja oli 12tkm ajettu esittelyauto sitä ennen. Eikai siinä jos saisi tommosta materiaalia niin kokeilisi tehdä itse. Muuten parin vuoden päästä ei näytä enää kovin hyvälle helmat.

Lionman

Tämä kyllä kiinnostaa, kun itsellä pääosa ajoista on mökille, jossa viim. 6km on hiekkatietä. Ja talvirenkaina kitkat joissa varmaan lamellointi kerää tavaraa nastarengasta enemmän. Kun sain auton nyt joulukuun alussa, niin hiekat oli jo lumen ja jään alla. Mutta keväällä ne on esillä pitkään, ennenkuin kesärenkaat voi alle laittaa. Jospa tähän voisi etukäteen varautua.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Lionman

Näkyy firmalla nimeltä Etra löytyvän useampaa paksuutta kumilevyä. Tässä esim. 1,5mm paksu: "10520005378 Kumilevy Etra NBR Premium 1,5mm
1,5 X 1400 X 15000 mm mattapinnat". Myyvät rullasta käsittääkseni halutun pätkän. Jos tekee koko läpän niin varmaan paksuutta on oltava 4-6mm.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

mikama83

#156
Mitenkähän tommonen Puuilon tuote toimisi? Ei ainakaan kallista ole.

https://www.puuilo.fi/roiskelevykumi-5mm-60cm


Yksi idea on näköjään tuo että ohutta levyä joka tulee lokarin ja sisälokarin väliin.

miz

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 05.03.21 - klo:07:35.
Kessystä muuten myyjä sanoi, että huomannu esittelyautoissa samoja ongelmia. Aikanaan ehkä sitä päivitetään paremmaksi kun on muut isommat bugit saatu korjattua 

Mulla meni juuri oma auto huoltoon mm. takavalon itsekseen syttymisten, kessyn ja oikean etusumuvalon herrojen vuoksi.

Sumuvalo menee suoraan vaihtoon, ja tuosta kessystä sanoi että siihen on huolto-ohjeena joku uudelleen konfigurointi tms.
Bensamoottorin aiheuttamiin sisätilan  resonointeihin ei taida mitään löytyä kun ongelmat katosi aika pitkälti pakkasten myötä..

Daatta

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 05.03.21 - klo:10:50
Mitenkähän tommonen Puuilon tuote toimisi? Ei ainakaan kallista ole.

Yksi idea on näköjään tuo että ohutta levyä joka tulee lokarin ja sisälokarin väliin.

Ei ole varmasti kuvan tavaraa tuo. Kumimatto on tosi taipuisaa, ei oikein toimi roiskeläppänä. Kumimatossa on sekin ongelma, vaikka sen leikkaaminen muotoon kuulostaa yksinkertaiselta, ei se sitä ole. Saksilla ei saa nättiä pyöreää muotoa tehtyä.

Kuvan tuote on jotain hiilikuitu(look)-levyä josta on leikattu sopiva pala. Tuollainen valmiisiin kiinnitysreikiin kiinni, toimii. Etulokarin ja sisälokarin väliin en kyllä mitään laittaisi.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

mikama83

Joo siis tuo kuva ei liittyny Puuilon tuotteeseen vaan huomasin jostain kun etsin kuvia.

Kokeilin tuota isän Kugan läppää ja se on noin 5mm paksua, tuntui ensin kumilta mutta on siinä pakko olla muovia kun se on tosi jämäkkää. Tavallinen kumimatto tosiaan olisi liian taipuisaa. Toi alkuperäinen roiskeläppä ei taida olla kuin kahdella ruuvilla kiinni, niin hankala siihen olisi tukevasti saada kumimattoa pysymään paikallaan  :(

Hego

Ei noi alkuperäiset läpätkään paljon isommat edes tarvis olla jotta toimis paremmin. Ei muuta ku alkuperäisistä läpistä mitat ja vähän suurentamaan ja 3D tulostimella uudet kehiin...  ;D Jos siis olis ko. hommaan sopivat vehkeet.....
Seat León ST PHEV Xcellence

tgotj

Lainaus käyttäjältä: Hego - 05.03.21 - klo:12:10
Ei noi alkuperäiset läpätkään paljon isommat edes tarvis olla jotta toimis paremmin. Ei muuta ku alkuperäisistä läpistä mitat ja vähän suurentamaan ja 3D tulostimella uudet kehiin...  ;D Jos siis olis ko. hommaan sopivat vehkeet.....
Jos tuohon ratkaisuun päätyy, niin sitten kannattaa katsoa, että tulostaa oikeanlaista muovia joka joustaa ja kestää uv-valoa. Nuo normi-pla:t ei tule kestämään tuossa käytössä. Eikä joustamaan. Toki jos noita tulostaa riittävästi ja on tarmoa vaihdella jatkuvasti niin sitten pla käy sekin... ;)

JaTSi

Lainaus käyttäjältä: L,ksa - 04.03.21 - klo:21:57
Minulla korjautui, kun viallinen ecall-moduuli/OCU vaihdettiin. Ehdotapas tällaista huollossa, maahantuojalla on tieto tällaisesta viasta.
Auto just huollossa ja ilmoittivat, että kun virrat ottaa pois tuosta hätäsoittomoduulista, niin napse loppuu. Sellainen lähti tehdastilaukseen ja vaihdetaan kun saapuu. Eli juuri tuosta oli kyse. Maahantuojalta saivat ilmeisesti tietoja.
SEAT LEON 1,4 PHEV 204 eHybrid FR

mikama83

Tuosta omasta autosta lähetin myyjälle pitkän palautteen kuvien kera mutta se palaa lomalta vasta ensi viikolla. Mielipiteitä että voinko nyt vaatia että jotain tekevät asialle?
Ja mistä tiedän onko ovien/helmojen maalipinta varmasti ok että voidaanko se jossain tutkia?

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: JaTSi - 05.03.21 - klo:14:19
Auto just huollossa ja ilmoittivat, että kun virrat ottaa pois tuosta hätäsoittomoduulista, niin napse loppuu. Sellainen lähti tehdastilaukseen ja vaihdetaan kun saapuu. Eli juuri tuosta oli kyse. Maahantuojalta saivat ilmeisesti tietoja.

Kun joskus auton saan, niin pitääkin selvittää mistä tuon saa pois päältä. Vois ”rikkoa” sen pysyvästi.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Jontigga

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 06.03.21 - klo:10:21
Tuosta omasta autosta lähetin myyjälle pitkän palautteen kuvien kera mutta se palaa lomalta vasta ensi viikolla. Mielipiteitä että voinko nyt vaatia että jotain tekevät asialle?
Ja mistä tiedän onko ovien/helmojen maalipinta varmasti ok että voidaanko se jossain tutkia?

Tottakai menee takuuseen mikäli sulla nyt oikeesti alle 6kk vanhassa ja alle 20k ajetussa on jo helmat "piloilla". Ootko pessy auton kunnolla (raudan/pienpoisto) ettei oo vaan likaa.

Uusissa Leoneissa takuu 5v/100k km, maalitakuu 3v, koritakuu 12v, ev-tekniikalla 8v/160k km.

Ei siis pitäisi olla mitään epäselvää jos helmat kivenlyömillä.
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

mikama83

En vetäny pien/raudanpoistoainetta mutta nuo jäljet tunsi ihan selvästi sormella että on pohjamaaliin menny. Eiköhän se ensi viikolla sitten selviä miten ottavat asiaan kantaa.

Sam123

Lainaus käyttäjältä: JaTSi - 05.03.21 - klo:14:19
Auto just huollossa ja ilmoittivat, että kun virrat ottaa pois tuosta hätäsoittomoduulista, niin napse loppuu. Sellainen lähti tehdastilaukseen ja vaihdetaan kun saapuu. Eli juuri tuosta oli kyse. Maahantuojalta saivat ilmeisesti tietoja.

Minun tapauksessani eivät osanneet tehdä asialle mitään, kun eivät sitä mielestään saaneet kuulumaan. Koeajoin vastaavaa ja siinäkin mielestäni napsui aika-ajoin jokin. Taitaa olla näiden mallien ominaisuus.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Sam123 - 06.03.21 - klo:19:11
Minun tapauksessani eivät osanneet tehdä asialle mitään, kun eivät sitä mielestään saaneet kuulumaan. Koeajoin vastaavaa ja siinäkin mielestäni napsui aika-ajoin jokin. Taitaa olla näiden mallien ominaisuus.

Sitä suuremmalla syyllä tuon voisi poistaa kokonaan käytöstä. Typerä EU:n asetus. Mihinkä tuota tarvitaan kun kaikilla on puhelimet nykyään? Tuollainen pakkoholhouslaite tulisi saada pois päältä, jos käyttäjä niin haluaa. Halutaan vaan pakkopaikantaa ihmiset ja liikennettä.

Toinen yhtä tyhmä toiminto on aina käynnistyksen jälkeen pakosti päällä oleva kaistavahti. Ja kolmas vastaava kukkanen on keinosähköääni ajettaessa hiljaa. Polttomoottoritkin ovat nykyään niin hiljaisia, että eikö niidenkin yhteyteen pitäisi lisätä jokin melusaasteääni jalankulkijoille?

Kaikista kolmesta paistaa, että ovat jonkun autoilua tuntemattoman, komitean nahkapäätöksiä. On ollut pakko näennäisesti lisätä turvallisuutta, että saadaan jokin tavoite/lupaus täytettyä.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 04.03.21 - klo:15:50
Olipa hyvä huomio ja siinähän se taitaa olla se syy :o Kävin katsomassa autoa ja en oo yhtään tajunnu miten paljon tuo alareuna lähtee ulommaksi. Ja selittää sen miksi tuossa alussa on pätkä ovea johon ei ole tullu jälkiä kun siinä se menee vielä suoraan.


Tulipa vielä mieleen, että millaiset talvirenkaat/vanteet sulla on? Onko Seat:n omat? Jos on ET-arvo kovasti erilainen kuin mitä valmistaja ilmoittaa, niin se voi aiheuttaa, että pyörät ovat enemmän ulkona kuin pitäisi ja kivet lentää.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

mikama83

Tuo tuli eilen mieleen ja laskin netissä olevalla laskurilla mikä ero on noilla vanteilla alkuperäisiin verrattuna. Tulos oli se että nämä on yli 4mm sisempämä kaaressa kuin alkuperäiset, eli se ei ainakaan ole syy.

Sitäkin mietin että voisiko tässä yksilössä olla vaan huono maalipinta mutta kun nuo jäljet on molemmin puolin ihan samoilla kohdilla niin enemmän veikkaan "suunnitteluvirhettä".

Muutamia jälkiä on myös eturenkaan etupuolella puskurissa ja takakaaren yläpuolella joita ihmettelin jo aikaisemmin että miten voi maali lähteä noin helposti pois. Kai ne huollossa saavat mitattua onko toi maalipinta varmasti ok? Luulisi että se on ensimmäinen asia mikä pitää selvittää. Kellään muulla kun ei nyt toistaiseksi ole vastaavaa ongelmaa ollu.

Joakimmo

Nyt 2750 ajettu ja muillakin havaittuja tuttuja ongelmia:

- Keyless ei toimi avatessa (suljettaessa toimii)
- Kerran herjasi, että sumuvalo on palanut (poistui kun käynnisti uudelleen)
- Kerran keskinäyttö oli pimeänä matkan ajan.

Sellainen tuli ilmi myös, että jos erehtyy painamaan kaasua vähän enempi ja polttomoottori käynnistyy, ei enää pääse valitsemaan pelkällä sähköllä ajoa vaikka akussa olisi virtaa. Täytyy käynnistää auto uudestaan ja sitten vasta tulee kuntoon. Onko kellään muulla tätä samaa ongelmaa esiintynyt?

Seat Connect palvelussa välillä näyttää, että valot on päällä vaikka näin ei ole.

Muuten kyllä aivan upea auto.

Monimerkkimies

Lainaus käyttäjältä: Joakimmo - 08.03.21 - klo:10:48

Sellainen tuli ilmi myös, että jos erehtyy painamaan kaasua vähän enempi ja polttomoottori käynnistyy, ei enää pääse valitsemaan pelkällä sähköllä ajoa vaikka akussa olisi virtaa. Täytyy käynnistää auto uudestaan ja sitten vasta tulee kuntoon. Onko kellään muulla tätä samaa ongelmaa esiintynyt?

Teki myös minulla pitkään tuota että kun bensalle meni ei antanut mennä sähkölle. Tämä tosin saattaa liittyä hiukkassuodattimen polttoon. Skoda ketjussa oli tästä juttua että kun auto ilmoittaa että polttomoottori pitää olla käynnissä pitkään se haluaa korkeampaa lämpötilaa eikä salli silloin sähköä. Eli ei piitäsi olla mikään vika. Näissähän vähän on ongelma se että ajellaan niin vähän polttomoottorilla välillä ettei päästä kunin lämpötiloihin.

miz

Liittynee myös siihen että moottori ajetaan lämpimäksi saakka kun se käynnistyy kylmänä.
Vältetään toistuvat kylmäkäynnistykset kun ei käytä kylmänä mitään 10 sekunnin pätkiä, joita sitten taas sallitaan lämpimällä moottorilla.

Tuo sähköajomahdollisuus ainakin itsellä palautuu käyttöön muutaman kilometrin päässä itsellään kun bensamoottori on lämmennyt. Tuolloin pitää vaihtaa manuaalisesti sähköajolle, muuten pysyy hybridi-moodissa.
Toki jos on kesken jääneitä polttoja niin voi vaatia pidempää ajoa, kannataa antaa syklin mennä läpi, eikä sammutella turhaan.

Sumuvalo todennäköisesti menee vaihtoon, näin ainakin itsellä kun kutsuttiin huoltoon tuota varten heti ensimmäisestä herjasta. Huollossa sanoivat että tehtaan ohje on vaihtaa suoraan uusi oikea sumuvalo vaikka herja häipyykin.

Itsekseen syttyvistä takavaloista ja sisävalojen kirkkauden nollaantumisista individual asetuksilla: Valmistajan softapäivityksiä odotetaan, ei ollut niistä huollolla mitään aikataulua vielä.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: miz - 08.03.21 - klo:11:39
Liittynee myös siihen että moottori ajetaan lämpimäksi saakka kun se käynnistyy kylmänä.
Vältetään toistuvat kylmäkäynnistykset kun ei käytä kylmänä mitään 10 sekunnin pätkiä, joita sitten taas sallitaan lämpimällä moottorilla.

Tuo sähköajomahdollisuus ainakin itsellä palautuu käyttöön muutaman kilometrin päässä itsellään kun bensamoottori on lämmennyt. Tuolloin pitää vaihtaa manuaalisesti sähköajolle, muuten pysyy hybridi-moodissa.
Toki jos on kesken jääneitä polttoja niin voi vaatia pidempää ajoa, kannataa antaa syklin mennä läpi, eikä sammutella turhaan.

Hyvä, että toimii noin. Kyseessä on kuitenkin bensa-auto, jossa on pienempitehoinen sähkömoottori vajaavaisella toimintasäteellä apumoottorina kulmapyöritykseen, eikä toisinpäin. Maailma ei tuhoudu, vaikka välillä bensa-kone vähän käykin.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

ram1

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 04.03.21 - klo:15:50
Olipa hyvä huomio ja siinähän se taitaa olla se syy :o Kävin katsomassa autoa ja en oo yhtään tajunnu miten paljon tuo alareuna lähtee ulommaksi. Ja selittää sen miksi tuossa alussa on pätkä ovea johon ei ole tullu jälkiä kun siinä se menee vielä suoraan.

Katsoin omaa tänään. Siis 5F malli, niin ulospäin rajusti tulee tässäkin. Kuvasta kun katsoo, niin sinulla jää renkaat aika paljon sisemmälle kuin roiskeläpät. Melkein sanoisin, että huono maalaus/lakkaus. Itsellä ei kiveniskemiä mitkä olisi mennyt peltiin asti.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

mikama83

Ei ainakaan vielä otettu yhteyttä asiaan liittyen. Kai se maalivirhekkin voi olla mahdollista  ??? Tuossa vielä kuva toisesta ovesta. ,,rsyttävästi on lähteny maalia ihan tuosta oven alakulmasta myös parista kohtaa. Tismalleen samalla alueella on nuo jäljet kuin mitä toisella puolella josta pistin kuvan aikaisemmin.


Jaran

Saako ratin napeista jotenkin vaihdettua radion (/median) suosikkien välillä?
Nyt kun napista painaa seuraavan kanavan, niin se hakee kaiketi taajuuden mukaan seuraavan kanavan, sen sijaan että valitsisi suosikeista seuraavan. 5F rattinapit toimi juurikin kuten haluaisin.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Jaran - 09.03.21 - klo:10:37
Saako ratin napeista jotenkin vaihdettua radion (/median) suosikkien välillä?
Nyt kun napista painaa seuraavan kanavan, niin se hakee kaiketi taajuuden mukaan seuraavan kanavan, sen sijaan että valitsisi suosikeista seuraavan. 5F rattinapit toimi juurikin kuten haluaisin.

Tuohon luulisi löytyvän asetus sieltä infotainment -järjestelmän puolelta. 5F:ssa on selkeästi valinta sille, että haluaako ratin napista seuraavan esitallennetun radiokanavan vai taajudeltaan seuraavan.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Jaran

^Näin luulisi. Onko kenelläkään antaa vinkkejä mistä tuota asetusta lähtisi etsimään? Itse nopeasti kävin valikot läpi eikä osunut silmään.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy