Leon Mk4 (20-) ongelmat ja viat

Aloittaja MikHei, 24.12.20 - klo:10:37

« edellinen - seuraava »

Jontigga

Tarkistin vielä asetuksista että easy open täppä on aktivoituna ja olihan se. En ole kertaakaan saanut toimimaan reilun 2kk aikana jalalla avausta.
Muut ensimmäisenä kuukautena vaivanneet ongelmat on kadonnut ohjelmistopäivityksen jälkeen jonka auto asensi itsestään joulukuun lopulla.

Eli kessy toimii ja connect toiminut viimeiset 1,5kk pääasiassa hyvin. 

Onko muilla tiedossa että olisi jokin ohjelmistopäivitys tulossa? Appiukko sai viime viikon keskiviikkona uuden octavia rs iv:n ja myyjä oli sanonut että lähiaikoina julkaistaan ohjelmistopäivitys ainakin Skodalla. Luulisi että koko konserni tasolla päivitys tuloillaan.
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

Pertsaperustyyppi

Mulla toimii kessy kuin junan vessa, kuten aiemmassa Ocussakin. Ei kertaakaan ole ollut toimimatta. Sen sijaan connect toimi taas vain yhden kerran uudelleen asennuksen jälkeen, se jälkeen kymmenien kontakti yritysten jälkeen ei kertaakaan. Ihan täysin susi systeemi. Tunteja saa konffata, kerran saa auton lämpimäksi. Saa istua jääkylmässä autossa ajastamassa sen sijaan kun ei kaukona toimi. Toki lcd näyttö vielä hidastuu kun on kylmä.

miz

Lainaus käyttäjältä: Pertsaperustyyppi - 22.02.21 - klo:13:57
Mulla toimii kessy kuin junan vessa, kuten aiemmassa Ocussakin. Ei kertaakaan ole ollut toimimatta. Sen sijaan connect toimi taas vain yhden kerran uudelleen asennuksen jälkeen, se jälkeen kymmenien kontakti yritysten jälkeen ei kertaakaan. Ihan täysin susi systeemi. Tunteja saa konffata, kerran saa auton lämpimäksi. Saa istua jääkylmässä autossa ajastamassa sen sijaan kun ei kaukona toimi. Toki lcd näyttö vielä hidastuu kun on kylmä.

Jännästi menee nämä omituisuudet ristiin. Kessy suostuu avaamaan ovet vain satunnaisesti, lukitseminen ja takaluukku kyllä pelaa.
Connect sen sijaan toimii hyvin, ei ole montaa kertaa kun ei ole mennyt ykkösellä läpi.

Simbe

Itsellä HB eHybrid.
Kessyn ovien avaus toimii satunnaisesti. Connectista ajastukset toimivat melko suurella prosentilla. Hidashan se synkronisointi on ja välillä päättyy virheeseen mutta yleensä seuraavalla yrityksellä menee läpi.
Itsellä ei ole wrap-around valaistusta sisällä, mutta perusvalaistuksen säädöt ei suostu pysymään tallennettuna. Joka käynnistyksen jälkeen ne asetukset ovat nollautuneet ja täysin pois päältä.

Siinäpä nuo selkeimmät ongelmat taitaa olla kuukauden kokemuksella.

Lionman

Viikonloppuna lopetti peilit sisäänkääntymisen. Tai paremminkin kävi niin etteivät enää kääntyneet ulos. Kun liikkeelle oli päästävä niin käänsin ne käsin ulos. Kokeilin toki ensin että ovatko jumissa eli jäässä mutta eivät olleet. Ja etten vain juutas olisi mittariston keskellä nähnyt tekstiä 12V akusta, sitä kun katse on aina enempi siinä tuskaisen hitaassa inforainment-ruudussa, varsinkin se oik.alakulman autokuvake, josta pääsee akun hallintaan on todella hidas. En sitten ennättänyt sitä kunnolla lukea.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Lionman

Mutta Connect on toiminut jo pitempään tosi hyvin. No, viikon ainakin. Esilämmitykset menee hyvin läpi. Myös Kessy on toiminut, jopa hanskat kädessä. Ei tosin ihan aina, välillä tulee ihan yllättävästi kauppareissulla tai muuten kun on oltu ajossa, että avain on kaivettava esille.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Lionman - 23.02.21 - klo:09:20
Viikonloppuna lopetti peilit sisäänkääntymisen. Tai paremminkin kävi niin etteivät enää kääntyneet ulos. Kun liikkeelle oli päästävä niin käänsin ne käsin ulos. Kokeilin toki ensin että ovatko jumissa eli jäässä mutta eivät olleet. Ja etten vain juutas olisi mittariston keskellä nähnyt tekstiä 12V akusta, sitä kun katse on aina enempi siinä tuskaisen hitaassa inforainment-ruudussa, varsinkin se oik.alakulman autokuvake, josta pääsee akun hallintaan on todella hidas. En sitten ennättänyt sitä kunnolla lukea.


Saako muuten mk4:ssa asetuksista peilien kääntymisen pois? Se olisi talvella suotavaa, koska muuten voi tulla jäätymisen myötä rikkoutumisia. Nykyisessä 5F faceliftissä peilit saa kääntymään pitämällä sulje nappia pohjassa (tai kättä kahvassa) pidempään. On ollut hyvä ratkaisu.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

mipefin

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 23.02.21 - klo:13:04

Saako muuten mk4:ssa asetuksista peilien kääntymisen pois? Se olisi talvella suotavaa, koska muuten voi tulla jäätymisen myötä rikkoutumisia. Nykyisessä 5F faceliftissä peilit saa kääntymään pitämällä sulje nappia pohjassa (tai kättä kahvassa) pidempään. On ollut hyvä ratkaisu.

Saa, itsellä ainakin on pois päältä tuo peilien kääntö kun auto on pihapaikalla ilman mitään suojaa jäätymässä.
-21 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor AWD 455hv
Ex: -20 Seat Leon FR 1.4 PHEV eHybrid DSG 204hv (MY21)
Ex: -19 VW Polo Highline 1.5 TSI EVO DSG 150hv
Ex: -07 Audi A3 Sportback 1.8TFSI 160hv

jukkanen

Ei jäätyminen kääntyviä peilejä riko ellei järjestelmä ole väärin suunniteltu.

mipefin

Lainaus käyttäjältä: jukkanen - 23.02.21 - klo:13:55
Ei jäätyminen kääntyviä peilejä riko ellei järjestelmä ole väärin suunniteltu.

Ei välttämättä, mutta kyllä niistä aika ilkeä ääni lähtee kun alkavat kääntymään niin, että on jäätä ympärillä ja välissä. Itsellä tuo on ollut pois päältä talvella jokaisessa aiemmassakin autossa.
-21 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor AWD 455hv
Ex: -20 Seat Leon FR 1.4 PHEV eHybrid DSG 204hv (MY21)
Ex: -19 VW Polo Highline 1.5 TSI EVO DSG 150hv
Ex: -07 Audi A3 Sportback 1.8TFSI 160hv

Lionman

Ei ollut minulla peiliongelman syynä jäätyminen tai lumi peilin liikevaran välissä. Mitä tuota olen tutkinut niin toimiva konstruktio. Ja kuten kerroin, niin kokeilin ennen käsin kääntöä onko jäätynyt kiinni ja ei ollut. Pieni liikuttelu oli mahdollista, joten käänsin kohdilleen.

Oli tarkoitus ruksia tuo toiminto pois, mutta on jäänyt tekemättä. En sitä edes kesäisin kaipaa kun harvoin käyn ahtaissa parkkiruuduissa. Ja saahan sen siellä tarvittaessa päälle.

En tiedä liittyykö tähän, mutta Kessy ei ole toiminut tänään ollenkaan, eikä takaluukun Easy Open. Perjantaiksi huolto varattu.  Pyysin myös takavaloja palamaan päiväajovalojen kanssa. Ei onnistu suomessa tyyppihyväksyntäpäätöksen takia. RuÃ¥tsalaisissa palaa.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

jukkanen

Lainaus käyttäjältä: Lionman - 23.02.21 - klo:19:14
Pyysin myös takavaloja palamaan päiväajovalojen kanssa. Ei onnistu suomessa tyyppihyväksyntäpäätöksen takia. Ruåtsalaisissa palaa.

Onpas ikävä uutinen. Pitääköhän alkaa harkita tilauksen peruuttamista? Melkoista takapakkia kehityksessä kun my17:ssa ledpackilla on homma kunnossa.

Lionman

Ei tuo nyt niin hirveän vakava puute ole, vaikka onkin meidän lumimaiden osalta järjetön. Pitää vaan valojen modenapista pistää ajovalot päälle kun lumi pöllyää. Samaa kuskin liikennehavainnointia kuin takasumuvalon päälle laitto.

Etusumuvalot sen sijaan on mielestäni pääosin vain vastaantulijoita häiritsevät. Aika harvoin oikeasti ajajan näkemistä auttaa (tai ehkä ennättää nähdä sen jäniksen joka puskuriin kolahtaa).
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: jukkanen - 23.02.21 - klo:20:46
Onpas ikävä uutinen. Pitääköhän alkaa harkita tilauksen peruuttamista? Melkoista takapakkia kehityksessä kun my17:ssa ledpackilla on homma kunnossa.

Onpas hyvä uutinen. Minä päätän milloin takavalot palaa, eikä auton maahantuoja.  :) Valot saa päälle kytkimestä ratin vasemmalta puolelta.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Jontigga

Jep juurikin näin. Yksi napin painallus ja takavalot palaa halutessaan.

On se jännä miten jollekin voi olla näin pieni asia merkitsevä auton hankinnan kannalta. Ainahan takavalon saa halutessaan myös pajalla niin että palaa aina ei ehkä merkkihuollossa ilmaiseksi.

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 24.02.21 - klo:19:28
Onpas hyvä uutinen. Minä päätän milloin takavalot palaa, eikä auton maahantuoja.  :) Valot saa päälle kytkimestä ratin vasemmalta puolelta.
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

Erkka

K-Kaarassa olisi maksanut 90 â,¬, jos olisin koodauttanut takavalot palamaan päivävalojen kanssa T-Roc autoon.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

jukkanen

Jokainen laittaa asiat omaan tärkeysjärjestykseensä, eikä se minua auta mitenkään vaikka joku toinen olisikin mielestäni huonoon ominaisuuteen tyytyväinen.

MikHei

Lainaus käyttäjältä: Lionman - 23.02.21 - klo:19:14
Pyysin myös takavaloja palamaan päiväajovalojen kanssa. Ei onnistu suomessa tyyppihyväksyntäpäätöksen takia. Ruåtsalaisissa palaa.

Veikkaan kyllä, että riippuu ihan liikkeestä, että mikä on vastaus noiden valojen koodaamiseen. Niin se on ollut aikaisemminkin, että vaikka ihan merkkiliikkeitä kaikki, niin osassa suostutaan tekemään ja osassa on joku selitys valmiina, että miksi ei tehdä..  ???

Oma mielipide on taasen se, että A: päiväajovalojen kans palavista takavaloista ei varmasti mitään haittaakaan ole ja B: kyllä ne niin hyvän näköiset on, että kelpaisi kanssa-autoilijoillekin esitellä ja olen itsekkin tykännyt 5f Leonin perän tuijottelusta, kun pihalla olen päivystänyt ja emäntä on sattunut nostaan kytkintä.. 8)

Että jos joku ne haluaa palamaan valoasetuksen jokaisessa tilassa, niin suosittelen kysymään muualtakin, jos kieltävä vastaus tulee ensimmäisessä paikassa kysyttäessä.
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

Pertsaperustyyppi

Lainaus käyttäjältä: miz - 22.02.21 - klo:16:03
Jännästi menee nämä omituisuudet ristiin. Kessy suostuu avaamaan ovet vain satunnaisesti, lukitseminen ja takaluukku kyllä pelaa.
Connect sen sijaan toimii hyvin, ei ole montaa kertaa kun ei ole mennyt ykkösellä läpi.

Nyt tipahti kessy kerrasta pois toiminnasta, en tiedä oliko asiayhteyttä näihin jäätäviin sateisiin. Kun auto kuorruttui jäällä nii ei ole enää sen jälkeen toiminut. Luulin aluksi että johtui jäästä, mutta ei ole sulettuaankaan toiminut enää lainkaan.

Saiko kessyä ropattua josta valikosta päälle/pois vai onko se aina "päällä" vaikkei olisikaan?

miz

Lainaus käyttäjältä: Pertsaperustyyppi - 25.02.21 - klo:10:08
Nyt tipahti kessy kerrasta pois toiminnasta, en tiedä oliko asiayhteyttä näihin jäätäviin sateisiin. Kun auto kuorruttui jäällä nii ei ole enää sen jälkeen toiminut. Luulin aluksi että johtui jäästä, mutta ei ole sulettuaankaan toiminut enää lainkaan.

Saiko kessyä ropattua josta valikosta päälle/pois vai onko se aina "päällä" vaikkei olisikaan?

Taitaa saada car- valikosta asetukset. Siellä pyöritettävä auton kuvan valikoista löytyy lukitus tms.
Mulla edelleen toimii satunnaisesti, katsotaan auttaako ensiviikon huoltokäynti asiaa.

Jule

Piti pitkästä aikaa ihan kirjautua tänne sisälle kommentoimaan tuota Kessy ongelmaa. Omassa autossani ollut myös ongelmia etenkin avauksen suhteen, vaikka jokin asiaan liittyvä päivitys tehtiin vielä tammikuussa ennen minulle tapahtunutta luovutusta. Kyseessä siis esittelyautona toiminut viime kesänä käyttöönotettu yksilö.

Edellisessä 2017 Face Lift -mallissa ei ongelmia Kessyn kanssa ollut minulla juuri koskaan. Ehkä aivan yksittäisiä kertoja, mutta niin vähän ettei niistä paljon kerrottavaa jäänyt.

Tässä uudessa mallissa olen havainnut ainakin omalla kohdallani ongelmien liittyvän selkeästi sadekeleihin, tai muuten olosuhteisiin jolloin kahvat ovat märät tai edes kosteat. Pakkasilla toimii juuri niinkuin pitääkin, mutta aina vesikelien sattuessa ongelmat alkavat. Onkohan muilla samanlaisia havaintoja?

Tein äsken ihan testin, että koitin avata vesitippojen peitossa olevasta kuskin puolen kahvasta. Ei auennut. Kuivasin kahvan kunnolla ja heti lähti toimimaan. Menin matkustajan puolelle ja aivan sama juttu. Märällä kahvalla ei toiminut, mutta paperilla kuivaamisen jälkeen heti aukesi.
Lukituksen kanssa ei ole ongelmaa, se toimii myös märällä kahvalla.

Sen eron olen huomannut, että uudessa mallissa kahvan sisäpinta on päällystetty erillisellä materiaalilla, kun taas edellisessä mallissa se oli mielestäni maalattu kuten kahvan muutkin pinnat. Jos joku edellisen mallin omistaja vielä tarkistaisi onko näin, itse ainakin muistelen sen näin olleen.

Yhtä kaikki, mietin olisiko ongelma enemmän tuossa itse kahvassa ja kyseessä jokin kosteuden aiheuttama vika kontaktissa, ennemmin kuin softapuolen ongelma?

mikama83

Ihan samat havainnot kessyn kanssa. Nyt pakkasilla toiminu haskat kädessä ja vaikka ollu lumen peitossa koko kahva. Nollakeli ja märkää niin ei toimi avaus. Lukitus toiminu aina kelistä riippumatta.

Lionman

"Että jos joku ne haluaa palamaan valoasetuksen jokaisessa tilassa, niin suosittelen kysymään muualtakin, jos kieltävä vastaus tulee ensimmäisessä paikassa kysyttäessä."

Huollosta saamani tiedon mukaan kyse on autolle tehdtstä suomen tyyppihyväksynnästä, joka on tehty niin, että päiväajovalojen kanssa takavalot ei pala. Tämän takia tehdas ei anna huoltoon tarvittavaa koodia. En usko että jollain huollolla olisi tähän erityisoikeus.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Lionman

Joku voisi neuvoa miten toisen tekstin lainaus tehdään tai onko sivustolla siihen ohje jossain.

Nyt tein tämän tälleen kopsaten lainausmerkkien sisään.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Lionman - 25.02.21 - klo:14:55
Joku voisi neuvoa miten toisen tekstin lainaus tehdään tai onko sivustolla siihen ohje jossain.

Nyt tein tämän tälleen kopsaten lainausmerkkien sisään.

Kommentoinnin oikeassa ylälaidassa on kohta: Lainaus. Sitä klikkaamalla saat lainatun tekstin mukaan kommenttiisi. Kirjoita oma kommenttisi lainauksen alapuolelle ja lähetä.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

mipefin

#115
Lainaus käyttäjältä: Lionman - 25.02.21 - klo:14:53
"Että jos joku ne haluaa palamaan valoasetuksen jokaisessa tilassa, niin suosittelen kysymään muualtakin, jos kieltävä vastaus tulee ensimmäisessä paikassa kysyttäessä."

Huollosta saamani tiedon mukaan kyse on autolle tehdtstä suomen tyyppihyväksynnästä, joka on tehty niin, että päiväajovalojen kanssa takavalot ei pala. Tämän takia tehdas ei anna huoltoon tarvittavaa koodia. En usko että jollain huollolla olisi tähän erityisoikeus.

Aattelin testata saako nuo valot itse koodattua päälle VCDS:llä kunhan saisin auton käytettyä ensin liikkessä päivityksessä. En viitsi mennä liikkeeseen valittamaan valoihin liittyvistä ongelmista jos itse tuota on jo sorkkinut VCDS:llä :D

Näissähän pitäisi olla se SFD mikä estää omia koodailuja, vaan toisaalla foorumeilla on joitain koodauksia onnistunut kunhan on ollut konepelti auki. SFD ei ilmeisesti suojaa kaikkia moduuleita. OBDelevenillähän pitäisi olla jonkinlainen sopimus VAGin kanssa tuotteiden kehittämisestä yhteensopiviksi, joten koodailut todennäköisesti tulee mahdolliseksi myöhemmin heidän laitteillaan jos ei ihan VCDS:llä onnistu: https://forum.obdeleven.com/thread/10336/information-regarding-support-2020-models
-21 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor AWD 455hv
Ex: -20 Seat Leon FR 1.4 PHEV eHybrid DSG 204hv (MY21)
Ex: -19 VW Polo Highline 1.5 TSI EVO DSG 150hv
Ex: -07 Audi A3 Sportback 1.8TFSI 160hv

zsi

Lainaus käyttäjältä: Lionman - 25.02.21 - klo:14:53
"Että jos joku ne haluaa palamaan valoasetuksen jokaisessa tilassa, niin suosittelen kysymään muualtakin, jos kieltävä vastaus tulee ensimmäisessä paikassa kysyttäessä."

Huollosta saamani tiedon mukaan kyse on autolle tehdtstä suomen tyyppihyväksynnästä, joka on tehty niin, että päiväajovalojen kanssa takavalot ei pala. Tämän takia tehdas ei anna huoltoon tarvittavaa koodia. En usko että jollain huollolla olisi tähän erityisoikeus.
Taitavat kaikkialla Euroopassa Ruotsia lukuunottamatta olla hyväksytty ilman takavaloja päiväajovaloilla. Ruotsissa ne aikanaan määrättiin pakollisiksi ja se kopioitiin sitten Suomeenkin. Ei tosin ollut niinkään turvallisuudesta kyse, vaan siitä, että ruotsalaiset halusivat suojella omaa autoteollisuuttaan tekemällä ihan omanlaisiaan teknisiä vaatimuksia tuontimerkkien kiusaksi.

dwntime

#117
SFD suojatut moduulit on käytännössä samat kuin missä on komponenttisuojaus.

Eli ainakin :
Gateway
Airbag
ACC
keskuselektroniikka BCM
mittaristo
5F multimedia

Valoasetukset on BCM:llä joten jos tuo pitää paikkaansa niin ei onnistu.

Ja SFD on ja pysyy ja OBD11 ei siihen vaikuta mitenkään. Tuohan käytännössä korvaa sen security access coden offline käytössä. SFD koodin pystyy generoimaan jos on hyvä tuttu VAG huollossa mutta ainoa rajoite on se että tuo koodi on voimassa 90 min.
Huollon testeri kirjautuu moduuliin automaattisesti jolloin tuosta SFD koodauksesta ei tarvitse huolehtia vaan testeri hoitaa sen online yhteyden kautta.

Jatkossa tuo tulee ilmeisesti menemään vielä haastavammaksi koska VAG alkaa rekisteröimään käyttäjän joka generoi SFD koodin offline käyttöä varten.

Tuossa hyvä dokumentti aiheesta : http://www.vag-com-espanol.com/EN_SFD-Manual_for_UMB.pdf

JaTSi

Uusi auto saatu alle.

Luovutuksessa jo huomattu ongelma; keskikaiuttimesta edestä kuuluu tasaisin väliajoin tupla napsaus (sähköisiä napsahduksia).
Mikään asetus tms ei tuota muuta. Napsuttelu alkaa heti autoon istuttua, siis ilman käynnistystä ja myös ilman infotainmentin päälläoloa.
Autosta ulostullessa ja lukituksen jälkeen auto jää napsuttelemaan (tuulilasin läpi kuultuna). En tiedä kauanko napsuttelee.  Pitäisi olla viimeisimmät päivitykset (latasi luovutuksen aikana uuden)
Huolto infottu ja kaipa marmorikäynti on edessä.
SEAT LEON 1,4 PHEV 204 eHybrid FR

mikama83

Mulla kuuluu myös joskus napsauksia keskikaiuttimesta. Täytyy mainita siitä kun seuraava huolto tulee. Erikseen ei viitsi sen takia käyttää pajalla jos nyt ei muuta ongelmaa tule lisäksi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy