Leon Mk4 (20-) ongelmat ja viat

Aloittaja MikHei, 24.12.20 - klo:10:37

« edellinen - seuraava »

MikHei

Olisko tänne nyt hyvä kerätä ongelmat ja viat, sekä mielellään ratkaisutkin niihin.  ;)

Näkyy olevan Leonissa ilmeisesti softaongelmia, niin kuin esimerkiksi uudessa Octaviassa, niin mielenkiintoista olisi mm. täällä seurata niiden ratkomista.   ::)   :D
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

Lionman

Kessy. Lukot ei aukea kahvan sisäpinnan kosketuksella. Lukitus sen sijaan toimii. Huollon päivitys tuntui auttavan, mutta vika palasi. En osaa päätellä etukäteen milloin toimii, ja milloin ei. On aina yllätys kun toimii. Mielestäni tähän ei vielä ole toimivaa korjausta.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Lionman

Seat Connect. Ohjelmallinen ja/tai palvelinvika. Enempää en ymmärrä, mutta tämä lienee VAG:llä isompikin ongelma. Odotettava vaan, että saavatko pelaamaan.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Lionman - 03.01.21 - klo:11:50
Kessy. Lukot ei aukea kahvan sisäpinnan kosketuksella. Lukitus sen sijaan toimii. Huollon päivitys tuntui auttavan, mutta vika palasi. En osaa päätellä etukäteen milloin toimii, ja milloin ei. On aina yllätys kun toimii. Mielestäni tähän ei vielä ole toimivaa korjausta.

Tämän on pakko olla joko softaongelma tai sitten joku alihankkija osaketjussa on munannut. Kessy on ollut konsernissa käytössä jo vuosia. Minulla on se tällä hetkellä kahdessa autossa (Fabia 2015 / Leon 2017), eikä kummassakaan ole ollut mitään ongelmia Kessyn kanssa. Nythän Kessyyn tuli tähän uuteen Leoniin joku lisävarustemahdollisuus (varashälytinkombo Kessyn kanssa). Tiedä sitten voiko ongelmat liittyä siihen jotenkin (oli ottanut tuon hälyttimen tai ei).
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Kahvikuppi

Auton e-sim nettiyhteys ei oo toiminut tämän vuoden puolella. Herjaa välillä oikean puoleista sumuvaloa. Kessy ei toimi aina

mikama83

Tuo kessy ei näköjään tykkää yhtään jäästä. Nyt toiminu vain lukitus kun auto oikein kuorrutettu jäällä. Lämpöisessä tallissa ollu sulamassa tämän illan niin hyvin äsken pelitti myös aukaisu kun kävin kokeilemassa äsken.

Airbagin valo ei onneksi ole uudestaan syttyny koska se olisi sitten aika pakollinen käynti taas huoltoon. Muut viat pysyneet onneksi poissa päivityksen jälkeen.
Herjasi myös mulla sitä toista sumuvaloa ennen päivitystä.

Lionman

Kessy mulla edelleen satunnaisesti toimii. Ja nyt kun tuosta oikeasta sumuvalosta mainittiin, niin myös minulla tuli siitä pari ilmoitusta ihan alkumetreillä. Kessyn päivitysten jälkeen se hävisi, mutta Kessy ei korjautunut.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Aanaa

Minulla ne tavalliset, mutta yksi harvinaisempikin vika:
Kessy temppuilee
oikeasta sumuvalosta vikailmoitus
peruutuskamera ja parkkitutkat menivät pimeäksi, ruutu oli aivan musta. Sen sai pois vain sammuttamalla infotainmentin. Näyttöön tuli ilmoitus tutka ei toimi ja merkkivalo loisti iloisesti. Ei poistunut kun pysäytin 5 minuutiksi. Sitten kun oli auto seisonut pari tuntia rupesi laite taas toimimaan.

Lionman

Nyt on kerrottava, että Kessy on toiminut jo 3 päivää niin kuin sen pitääkin. Connect ei edelleenkään päästä läpi (tai vastaa) esilämmitysajastuksiin aina. Tosin useimmiten kyllä. Front Assist on kerran herjannut ajossa, ja nyt kun tuosta näytöstä mainittiin, niin on se minullakin ollut pari kertaa pimeänä eri tilanteessa ja tullut tulille virtanapista näytön vas. alakulma.

Onneksi löysin sen ajovalo- ym. nappien ja nöytön virtanapin äänen pois-valikon. Oli ääni semmoinen kuin jotain olisi rikki mennyt.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

mikama83

Aamulla piti pysähtyä kun matka-ajossa alkoi pimputtamaan hälytys että pitäisi takaa parkkitutkat puhdistaa. Minkähän takia herjaa parkkitutkista jos vauhtia on melkein 100km/h?Lumi kun vähän pölisee niin saa joka työmatkalla pysähtyä tuon takia.

Ja ilmeisesti noita varoitusten merkkiääntä ei saa mitenkään pois? Siihen menee välillä hermot.

Le.ON

Connectin kanssa porukalla paljon ongelmia, mutta toimiiko lämmityksen ajastus auton näytöltä ihan normaalisti? Itsellä kohtalaisen täsmälliset ja säännölliset vuorokautiset ajastustarpeet, joten jääkö se kerran asetettu kellonaika "muistiin". Eli riittääkö, että kytkee ajastuksen vain uudelleen päälle ja auto lämpeää seuraavanakin päivänä samaan aikaan ilman että pitää mitään päivänmääriä tai kellonaikoja naputella uusiksi?

Lionman

Hei! Esilämmitysajastukset on toimineet minulla aina ongelmitta auton näytöllä. Siihen voi asettaa valittuina viikonpäivinä toistuvan ajankin, laittamalla napin "Säännöllisesti" aktiiviseksi.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Solppa

Kävin Leonin hakemassa viime lauantaina pitkän odotuksen jälkeen. Connectia en ole vielä Leoniin kytkenyt, mutta kuukauden ajossa olleessa Mii Electricissä toiminut connect ihan Ok. Näyttää kylläkin lähes aina että ovet lukitsematta vaikka näin ei ole. Mutta se tärkein, eli lämmitys, on toiminut suhteellisen hyvin.

Ei varsinainen vika Leonissa, mutta: Eikä tosiaan noihin kosketussäätöliuskoihin (ilmastointi + äänenvoimakkuus) ole taustavaloa olemassa? Aikamoista hakuammuntaa ainakin näin muutaman päivän kokemuksella pimeällä. Mutta kai sitä sormi alkaa sattumaan kohdalleen kokemukset karttuessa.

Lionman

Ihan on joutavat ne kosketusliukusäätimet. Säädän volumea ratista samoin kuin mutea. Ja lämpötilaa näytön yläpalkista synkka päällä. Osuu paremmin siinä olevaan valaistuun liukusäätimeen tai +/- nappeihin.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Lionman

Lisää lystiä! Tänä aamuna aikaisin oli lähtö, ja illalla tehdyt connect-ajastukset ei olleet toimineet. Syykin selvisi -23 asteisessa autossa klo 7:10. Auton kello näytti 1:45. Myöhemmin tänään huomasin, että tuo n. 5,5h blackout autossa oli myös nollannut kaikkien tasojen ajotiedot. Oli käynyt sitten vähän syvemmässä unessa.

Hyppäsi kyllä pensakone siitä tulille ja vei sen tarvittavan 9km rautatieasemalla. Piruuttani katsoin, olisiko sähköajo mahdollinen niin oli. Sähköllä sama taival kotiin takaisin. Lämpöjä piti säätää isommalle kun meinasi polvia kylmätä. Kyllä lämpöä tuli, mutta meinasi vähät ranget siinä sulaa.

Liekkö data kadonnut iäksi. Soitin huoltoon mutta numero oli varattu yllättäen.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

L€ksa

Minulla kojelaudan päällä oleva keskikaiutin "napsutteli" omiaan. Kyseessä ei ollut resonanssiääni vaan kaiuttimen tuottama. Vika korjautui Ecall-moduulin/OCU:n vaihdolla ja ääni hiljeni. Viallinen OCU havaittiin ison ohjelmistopäivityksen yhteydessä.
Seat Leon ST 1.5 eTSI FR -20

Lionman

No nyt sitten alkoi minullakin napsahdusäänet. Hain auton Defa-lämmittimen asennuksesta merkkihuollosta ja paluumatkalla ääniä kuului kolmeen eri otteeseen. Kaksi peräkkäistä blim-blom tyylistä ääntä kuin ilmoitus jostakin. Mutta mitään ilmoitusta tai varoitusvaloa ei näkynyt.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Ksa

Auto oli gateway päivityksessä.Kuulemma iso päivitys. Nyt ei toimi navi, drive profile ei voi vaihtaa.  Ennen päivitystä kaikki toimi. Auto menee taas ensi viikolla huoltoon. Huollossa ei osattu mitään syytä vikaan. Onko muilla vastaavaa ongelmaa? Onko vinkkejä?

dwntime

Ilmeisesti nämä uudet softaan nojautuvat autot alkavat olla vaikeita nykyhuolloille ja eivät tehneet tuota kunnolla loppuun. Softapäivitys kadottaa datasetin tuosta gatewaysta. Online SVM toiminnon kun ajavat sille niin palauttaa datasetin ja muut asetukset ja lisenssit.

Jontigga

Mulla ollut nyt 5 viikkoa cupra phevi ja ainoat viat/ongelmat tällä hetkellä kessylla ei mene ovet lukkoon ja takaluukun avaus jalalla ei ole toiminut kertaakaan. Taidan odotella ensimmäiseen öljynvaihtohuoltoon jos silloin olisi näihin ongelmiin jo huollolla ratkaisu.

Ensimmäisillä viikoilla oli muitakin pienempiä ongelmia, jotka loppuivat kun auto ehdotti päivitystä jonka tein. Connectin kautta ajastuksetkin toiminut moitteetta viimeiset 2-3 viikkoa  ;)
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

Sam123

Mulla sekos eilen illalla takana oleva led valo ja vilkut. Puolet ledistä pimeänä. Autossa ”disco” vilkku ja valittaa tarkista vasen vilkku ja oikea vilkku. Ei näille vissiin mitään ite pysty tekemään?




Yaffa0

Jos jotakin positiivista haetaan, niin ollaan vielä kuitenkin aika vähissä vioissa (ekalla sivulla). Uuden Octavian puolella vikoja on puitu jo 8 sivullisen verran ja siellä vaikuttaa olevan isompia juttuja kuin täällä.

Tilatun auton saamiseen vielä ainakin 2 kk, joten toivottavasti näitä bugeja korjaillaan koko ajan.

Mutta onhan tämä hiukan outoa, että tällaisia ongelmia on. Nykyinen 2017 Leon on ollut vähävikaisin auto, jonka olen koskaan omistanut. Viiden vuoden takuuta ei ole tarvinnut hyödyntää ja nyt tuntuu, että useimpien pitää käydä uuden kanssa monta kertaa takuuhuollossa heti ensimmäisten viikkojen aikana.

Päivityksetkin on vanhaan toimivia. Tänään päivitin Navin karttoja vielä uusimpiin. Ei tarvinnut välittää mistään Seat Connectista, sen kun vaan SD-kortille latas koneelta. Oli nopeeta ja helppoa.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 25.01.21 - klo:01:11
Jos jotakin positiivista haetaan, niin ollaan vielä kuitenkin aika vähissä vioissa (ekalla sivulla). Uuden Octavian puolella vikoja on puitu jo 8 sivullisen verran ja siellä vaikuttaa olevan isompia juttuja kuin täällä.

Jotenkin voisin kuvitella tuon johtuvan siitä että Octavioita on todennäköisesti toimitettukin jo aika paljon enemmän kuin Leonia. Samoin veikkaisin että suhdeluku on aivan toinen mitä tulee noihin myyntimääriin Octavia vs. Leon, joten selvää on että massaa sekä vikojen ilmentymiseen tai ilmentymättömyyteen on ihan eri tavalla.

Lionman

Minusta autojen myyntimäärä ei korreloi vikojen määrään, vaan niistä valittavien määrään. Olen pannut merkille minäkin so. autojen ketjujen perusteella, että Octavioissa ja etenkin Suberbeissa (plugarit) on vikatyyppejä enemmän kuin Leoneissa.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

b1mpo

Onko seatissa sama mib3, kuin noissa muissa? Paljon on juuri skodalla columbuksen yhteydessä ongelmaa, mutta onko vastaavaa navia seateissa kovin paljoa?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Lionman

Oletteko havainneet mitään logiikkaa Kessyn toimimattomuudelle? Minulla on toiminut koko ajan lukitus painikesyvennyksestä ja samoin takaluukun jalalla avaus (tosin se vaatii joskus 2 heilautusta). Sen sijaan avaus ei toimi pitempään seisseeseen autoon. Lyhyissä pysähdyksisdä lukituksen avaus kahvasta on avautunut varmemmin, joskus jopa käsine kädessä.

Voisiko tämä johtua jostain virransäästömoodista. Täällä on puhuttu "syvästä unesta". Tuntuu tosin oudolta että siitä kahvan sisäpinnalta katoaisi tunnistus pitemmässä seisonnassa, ei kai tuo voi isosti virtaa viedä. Ja kun on vain 2 kahvaa. Joissakin näitä on kaikissa neljässä. Kuten itsellä oli vm. 2010 Passat CC:ssä, ja ei ollut ikinä mitään pienintäkään häikkää.

Vai onko toimiva kessytekniikka sössitty tällä ihanalla yhdistettävyydellä?
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

mddlfngz

Lainaus käyttäjältä: Lionman - 25.01.21 - klo:08:43
Oletteko havainneet mitään logiikkaa Kessyn toimimattomuudelle? Minulla on toiminut koko ajan lukitus painikesyvennyksestä ja samoin takaluukun jalalla avaus (tosin se vaatii joskus 2 heilautusta). Sen sijaan avaus ei toimi pitempään seisseeseen autoon. Lyhyissä pysähdyksisdä lukituksen avaus kahvasta on avautunut varmemmin, joskus jopa käsine kädessä.

Voisiko tämä johtua jostain virransäästömoodista. Täällä on puhuttu "syvästä unesta". Tuntuu tosin oudolta että siitä kahvan sisäpinnalta katoaisi tunnistus pitemmässä seisonnassa, ei kai tuo voi isosti virtaa viedä. Ja kun on vain 2 kahvaa. Joissakin näitä on kaikissa neljässä. Kuten itsellä oli vm. 2010 Passat CC:ssä, ja ei ollut ikinä mitään pienintäkään häikkää.

Vai onko toimiva kessytekniikka sössitty tällä ihanalla yhdistettävyydellä?

Kuljettajan ovenkahvan tunnistus deaktivoituu kun auto on seisonut yli 72h. Muut kahvat deaktivoituvat 48h kuluttua. Keyless deaktivoituu myös mikäli auto tunnistaa epätavallisia tunnistuksia kahvasta, eli toisinsanoen jos kahvaan osuu jokin toistuvia kertoja eikä avain ole lähettyvillä.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: mddlfngz - 25.01.21 - klo:10:01
Kuljettajan ovenkahvan tunnistus deaktivoituu kun auto on seisonut yli 72h. Muut kahvat deaktivoituvat 48h kuluttua. Keyless deaktivoituu myös mikäli auto tunnistaa epätavallisia tunnistuksia kahvasta, eli toisinsanoen jos kahvaan osuu jokin toistuvia kertoja eikä avain ole lähettyvillä.

Onko nämä tuntirajoitukset "uusia ominaisuuksia"? Meillä on Kessy kahdessa autossa, Leon ST 2017 ja Fabia 2015, eikä niissä ole ollut tuollaisia rajoituksia. Kessy on aina toiminut OK oli satanut vettä, lunta tai keli ollut mitä vaan. Ei ole mennyt auto "syvään uneen" eikä akku vähentynyt tuon takia, vaikka olisi ollut päiviäkin käyttämättä.

Epäilen, että nyt on tuotu jotakin uutta tekniikkaa tai ennemminkin havaittu puutteita Kessyn turvallisuudessa (ovikoodin nappaus lukijalaitteella tms.), joista johtuen ennen pomminvarmasti toiminut tekniikka on saatu turvalliseksi, mutta samalla myös huonommin toimivaksi.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Lionman - 25.01.21 - klo:08:28
Minusta autojen myyntimäärä ei korreloi vikojen määrään, vaan niistä valittavien määrään.

Tätä nimenomaan hainkin :)

Sam123

Lainaus käyttäjältä: Sam123 - 24.01.21 - klo:12:24
Mulla sekos eilen illalla takana oleva led valo ja vilkut. Puolet ledistä pimeänä. Autossa ”disco” vilkku ja valittaa tarkista vasen vilkku ja oikea vilkku. Ei näille vissiin mitään ite pysty tekemään?




Auto oli jätettävä huoltoon. Huollon mukaan voi joutua olemaan siellä tovin. Auton takavalot vetää ihan omiaan. Millon mikäkin valo jää välkkymään tai ei syty ollenkaan. Erilaisia vikoja ilmenee, vaikka auto ei anna niistä virheilmoituksia? Hankalaa tästä tekee sen, että auto ei suostu edes päivittymään. Odottavat maahantuojalta vastausta, miten asian kanssa edetä? Semmosta... kiva maksaa 40te autosta jolla ei voi edes ajaa tällä hetkellä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy