Yleistä Seat Atecasta

Aloittaja Peeveli, 29.03.16 - klo:14:28

« edellinen - seuraava »

psxgamer

Lainaus käyttäjältä: tet - 11.08.16 - klo:10:15
Xcellencessä on vakiona Kessy ja 18" vanteet, ACC on lisävaruste. Samoin vakiona löytyy takatutka ja peruutuskamera sekä front assist. Etututkasta en löydä mitään mainintaa, mutta eikö tuo Front Assist (joka on vakiona kaikissa varustetasoissa) korvaa sen?

Joo, minulla meni nyt lahjakkaasti Style ja Xcellence sekaisin. Kirjoittamani koski siis lähinnä Style varusteista autoa. Xcellencessä on sentään nuo 18" vanteet, Kessy ja takatutka, mutta se onkin sen verran hinnakas versio, että mielestäni selvästi parempaakin varustetasoa siltä voitaisiin edellyttää. Octavian L&K varustetason kamat pitäisi mielestäni löytyä, onhan auto vielä Ocuakin kalliimpi.

Mutta Kesko on Kesko ja hinnoittelee tuotteet haluamallaan tavalla. Itse tyydyn odottelemaan Octavia faceliftiä ja Skoda tulevia Ateca kilpailijoita, joihin Helkama varmaan pistää selvästi reilummin vakiovaruste kamaa.  :)

kt

Atecat on tulossa useisiin autoliikkeisiin näytille 15. elokuuta. Sitten muutaman viikon päästä vasta pääsee koeajoille.

Näyttelykierroksen autossa on 19 tuuman renkaat ja ulkonäkö on mitä on. Mutta käytettävyys Suomen teillä on tuossa rengaskoossa arveluttava. 16-tuumaa taitaa olla pienin rengaskoko, jonka saa vain pikkumoottoriin?

Tömäkän tuntuisestihan ovet sulkeutui, mutta ei tuossa juuri mitään ihme fiiliksiä jäänyt, kun istuskeli sisällä hetken.

Ei parane enempää kirjoittaa ennen kuin uudelleen pääsee tutkimaan.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

tet

Lainaus käyttäjältä: kt - 11.08.16 - klo:10:41
Näyttelykierroksen autossa on 19 tuuman renkaat ja ulkonäkö on mitä on. Mutta käytettävyys Suomen teillä on tuossa rengaskoossa arveluttava. 16-tuumaa taitaa olla pienin rengaskoko, jonka saa vain pikkumoottoriin?

Minulle myyjä kertoili, että kaikissa malleissa on samankokoiset jarrulaikat. Toisin sanoen karvahattumallin 16-tuumaiset pitäisi sopia vaikka nelikkoon. Varustepaketeissahan niitä ei ole vaihtoehtona, mutta eiköhän rahalla saa?
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

livejungle

Tuolta löytyy hätäisimmille ohjekirja. Pääsette tavaamaan ennen auton saantia:  ;)
http://www.seat.com/manual/ateca/my17_w22/en-uk/ATECA_05_16_EN.pdf

Mielenkiintoisia juttuja löytyi ohjekirjasta diesel moottoreissa käytettävästä AdBluesta:

-If the level of AdBlue® is too low and the ignition
is switched off, it will no longer be possible
to re-start the engine. Not even by jumpstarting
the car!

-AdBlue® may damage the vehicle's painted
surfaces, plastic, upholstery and carpet,
among other things. In case of a spill, clean it
as soon as possible with a damp cloth and
plenty of cold water

-AdBlue® freezes at temperatures of -11°C
(+13°F). The system has heating elements
that guarantee its operation even at low temperatures.

-The AdBlue® tank level capacity is approximately
12 litres.

-When the distance to empty drops below
2400 km, a warning to refill the AdBlue® tank
will appear on the dash panel display. If this information is ignored, it
will later no longer be possible to re-start the
engine



tet

Lainaus käyttäjältä: livejungle - 29.08.16 - klo:19:59
Mielenkiintoisia juttuja löytyi ohjekirjasta diesel moottoreissa käytettävästä AdBluesta:

Sinällään tuttua juttua, kaikki nämä asiat on täällä palstallakin läpikäyty eri merkkien/mallien kohdalla. Lähinnä tuolla Audi-puolella, jossa kusiruiskuja ollut käytössä kai pisimpään.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

mremonen

Positiivistahan tuossa on, että tuohon pääsee kusemaan suoraan ilman että pitää olla nelinkontin käännetyn takapenkin takana tjsp.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

sambolo

Kehällä noita oli rekan kyydissä, vähän tylsemmän näkönen livenä mitä kuvista ois voinu olettaa :(
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Braide

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 01.09.16 - klo:15:03
Kehällä noita oli rekan kyydissä, vähän tylsemmän näkönen livenä mitä kuvista ois voinu olettaa :(
Kuvissa autot ovat poikkeuksetta erikoisvarustein, kuvakulmat parhaimmat sekä kuvanmuokkausta käytetty, eli ihmekkös tuo :)

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Braide - 01.09.16 - klo:15:37
Kuvissa autot ovat poikkeuksetta erikoisvarustein, kuvakulmat parhaimmat sekä kuvanmuokkausta käytetty, eli ihmekkös tuo :)

Niin siis autotkin ;)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

sambolo

Juu, mutta aiemmin(esim nykyinen leon) näyttää edellee livenäkin tosi hyviltä. Oli kyllä tosiaan atecat jotain harmaita karvalakkeja kottikärryn pyörillä.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

maik

Kävin tuossa viikonloppuna istumassa auton ja oli kyllä tosi laimeat nuo Xcellensen sporttipenkit. Stylessä oli ihan yhtä hyvät jakkarat. Ajoasentokin aika pystyssä, pitää käydä koeajolla ja koettaa löytyiskö mieleistä ajoasentoa. Muutenhan auto näytti ihan hyvältä ja takatilat oli aika valtavat, takapaksi taas ei niinkään varsinkaan nelivedossa. Varmaan tulee Atecoita näkymään takseinakin takatilojen johdosta.

JHS

Koeajolla Atecasta havaittua:  tavallisen hyvä ajettava, sivutuuli tuntui yllättävän vähän, istuimen etureuna voisi olla ylempänä, reisituki jää vajaaksi vaikka istuinosalla onkin pituutta aika hyvin. (Lisävarustelistalta en bongannut reisituen säätöä.)   Erityistä ajamisen iloa, esim. tunnetta "tiehen imeytymisestä" ei ainakaan tässä etuvetoisessa yksilössä 1,4tsi150heppaa  oikein tuntunut olevan.   Melutasokin voisi olla nykytaidoilla alempi, rengasmelu tavallisella tasolla.

Varmistin myyjältä, että Ateca tehdään Tsekissä, josta myös 2017 Skoda Yetin seuraaja tulee.    Ateca on siten pääpiirteittäin tuleva Yeti.
(Tietysti myyjän kommentti ei ole lopullinen totuus, mutta muuallakin on em. tietoa)

Nudde

Koeajossa havaittua, hiljainen, vaikka täällä joku väitti jotain muuta, yllättävän hiljainen. Jousitus pintakova hiljaisessa vaudissa, aina johonkin 60km/h asti, ei kiva, ja oli 17 tuuman renkailla, miten 18 tuumaisilla? Moottorissa saisi olla enemmän potkua, riittää kyllä normiajeluun mutta hieman vaisuksi jäi, ajossa siis 150 hp automaatti. Sivulle taaksepäin katsoessa todella huono näkyvyys, siis kun katselee sivulle esim. kaistaa vaihtaessa. Muuten oikein mukava kokemus, hieman näkyi seatin "haölpamaisuus" sisustassa, olisivat nyt edes koeajo-autoihin sanneet kiinni kaikki muoviosat..... ;) noloa mun mielestä, yhdestä repsotti peilikolmion sisäpuolella oleva muovi toisessa koko oven tiivistyslista. tämä oli siis ne ennakkoajossa olevat autot jotka kiersivät. Ei ainakaan omalla kohdalla kolahtanut niin paljon että menee hankintalistalle..... odotellaan jotain muuta.

Nipademu

Tänään tuli käytyä kokeilemassa Atecaa, osin vakavissaan, osin huvin vuoksi. Itse auto ei ole minua varten. Ajoasentoa en saanut sopivaksi, käden tuki ja ratin säätövarat ei ollut riittävät. Ilmeisesti omaan liian pitkät jalat, suhteessa käsiin.

Mutta se mikä hieman herätti kateutta ja ajattelun aihetta, oli tuo bensakoneen hiljaisuus noihin nokivasaroihin verrattuna. Harmi, kun tuo 1,4 TSi + 4Motion + DSG on aika harvoissa malleissa tarjolla. Ateca ilmeisesti ainoa?
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

P. Laaja

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 10.09.16 - klo:19:27
Tänään tuli käytyä kokeilemassa Atecaa, osin vakavissaan, osin huvin vuoksi. Itse auto ei ole minua varten. Ajoasentoa en saanut sopivaksi, käden tuki ja ratin säätövarat ei ollut riittävät. Ilmeisesti omaan liian pitkät jalat, suhteessa käsiin.

Mutta se mikä hieman herätti kateutta ja ajattelun aihetta, oli tuo bensakoneen hiljaisuus noihin nokivasaroihin verrattuna. Harmi, kun tuo 1,4 TSi + 4Motion + DSG on aika harvoissa malleissa tarjolla. Ateca ilmeisesti ainoa?

Yetistäkin löytyy, mutta muita ei tule mieleen. Toivottavasti alkavat laajentamaan muihinkin malleihin.

Gerge

VW Tiguan II Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG
VW Golf VI Highline 2,0 TDI 103 kW 4MOTION

HiTecci

Kävinpähän minäkin sitten tuollaista valkoista Atecaa katsomassa Seat Center Herttoniemessä ja ... No ulkokuori oli aika muovisen kulmikkaan pullisteleva, hieman sanoisinko jopa jenkihtävä, kuka tykkää mutta itselleni tuo oli se ensimmäinen karsastuksen paikka. Ja sisällä sitten riittikin jo pelkkä istahdus kuskin jakkaralle, ei ole tuo Seatin muotokieli meikäläisen makuun, ei sinne päinkään. Kaikki ohjauspylvään vivut ja nippelit oli kuin suoraan 70-luvun volkkareista ja keskikonsoliin oli rämpästy nykymuodin mukainen iso tabletti. Ei istu silmään niin ei istu ja näin jäi tuokin vaihtoehto pois laskuistani, pysyvästi :-\

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

Herr K

Ilta-sanomatkin on koeajanut Atecan:

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001262325.html?ref=rss

Ihan positiivinen arvio kokonaisuudessaan, vaikka vähän moititaan jousitusmukavuutta ja kulutusta.
VW Passat Variant GTE

sambolo

En löytäny mitään 70 lukua ohjaamosta, tosin en ole edes 70 luvun autoa ajanut :D Mutta varmasti vanhahtava verrattuna sitikan futuristisuuteen, mutta ei mielestäni valovuosia takana muista vageista. Mun mielestä toi uutinen oli aika negatiivisen sävyinen kopiokoneineen ja jatkuvana vertauksena vanhaan tiguaniin mikä eri alustalla, mikä tosin mainittii, mutta tavalliset tallaajat varmasti pitävät tuon jutun jälkeen tuota uudelleen muotoiltuna tiguna. Kuvatkin oli aika surkeita :D

Ei kyllä seattikaan enää atecan kohalla ole niin edelle muotoilussa kuin mitä oli leonin kohdalla sen tullessa.

Voisin hyvin kyllä kuvitella omistavani atecan joskus, en keksi ainakaan mitään ärsyttävää siinä vielä :D
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

tet

#139
Minulla oli tuossa taannoin Ateca yön yli koeajossa. Jotain pari sataa kilometriä ehkä tuli lasketeltua erilaisilla alustoilla ja nopeusrajoituksilla, taajamasta motariin ja hiekkatietä tottakai kun nelikko oli alla. Vertailu nykyiseen Ocu Scoutiin jätti ihan positiivisen fiiliksen. Ei mitenkään hurjasti parempi juuri missään muussa paitsi hilavitkuttimien määrässä, mutta kokonaisuutena kyllä päihitti nykyisen ajopelin.

Ajettavuus maantiellä ja kaupungissa oli kutakuinkin totutun kaltainen, lukuunottamatta hieman herkkää ohjausta. Ei se löysä ole, mutta vähäisempi ohjausvoiman tarve vaati totuttelua. Todella suuntavakaa ja muutenkin tukeva, kunhan tottui kääntämään rattia hieman hellävaraisemmin kuin omassa. Soratietä vauhdilla laskettelu nosti jopa hieman suupieliä hymyyn. Ei tuo 5. sukupolven Haldex ainakaan yhtään sen huonommalta tuntunut kuin oma pykälää vanhempi, pikemminkin päinvastoin. Osansa toki varmaan oli XDS:llä joka omasta Scoutista puuttuu.

Minäkään en löytänyt 70-lukua ohjaamosta, johtuneeko siitä että 70-luvulla istuin isäukon mossen kyydissä ja siihen verrattuna Atecan nippelit ja nappelit tuntuivat aivan nykyaikaisilta. ;D Melutaso oli totutun kaltainen, eli rengasmelua on muttei niin paljoa kuin Ocussa (jossa toki takaa tulevaa kovaa melua selittää osin farmarikori). Moottorin (1.4 TSI) ääntä taas ei kuullut juuri muulloin kuin kiihdytyksissä. Mitään ylimääräisiä hälyääniä ei kuulunut, lukuunottamatta repsikan ovea joka pärräsi ärsyttävästi koko ajan. Automyyjälle asiasta raportoin ja sain myöhemmin tietää että syynä oli ollut irrallinen johtosarja oven sisällä.

Hyvän ajoasennon löytäminen kävi yllättävän helposti, autossa oli sporttipenkit ja ne päihittävät kyllä Scoutin jakkarat selkeästi. Selkänoja on korkeampi ja tukee hartioita ihan eri tavalla kuin Ocun penkki. Fasettilukoista kärsivänä Ocussa tahtoo pidempi stintti tuottaa tuskaa, Atecassa ei selkä valittanut missään vaiheessa. Istuinosan etureuna saisi olla ehkä aavistuksen korkeammalla, mutta ei niistä jakkaroista ainakaan tällainen "paatintappi" mihinkään luisu, asento pysyi ryhdikkäänä pidemmälläkin etapilla.

Joku valitteli huonoa näkyvyyttä takaviistoon, minä en moista tiedostanut. Katselen yleensä hartialinjan takana tapahtuvia asioita peilien kautta ja Atecan peilit ovat yllättävän hyvät. FL-Ocussa on niin huiman hyvät sivupeilit, etten uskonut Atecan peilien niiden tasolle yltävän. Aika lähelle kuitenkin pääsevät, huolimatta niiden kolmiomaisesta muodosta. Keskipeili tuntui hieman pienelle, mutta kyllä siitä juuri ja juuri koko takaikkunan ala näkyy, eli se on juuri sen kokoinen kuin tarvitsee olla eikä yhtään isompi.

Auton LED-ajovalot vaikuttivat aivan kelvollisilta. Scoutin köyhän miehen xenoneihin verrattuna lyhyiden valojen kantama oli kutakuinkin sama tai ehkä aavistuksen huonompi, mutta pitkät vaikuttivat paremmilta Scoutin halogeenipitkiin verrattuna. Metsäetapilla hieman häiritsi pitkien valojen terävät hajavalokeilat, jotka valaisevat pusikkoa auton molemmilla sivuilla. Samoin muuallakin valokuvion laidoilla, varsinaisen keilan ulkopuolella, on hieman häiritseviä hajakuvioita. Mutta itse valokeila tuntui riittävän hyvälle Scoutin "puolixenonien" jälkeen.

Tilaa oli etupenkeillä kaiketi saman verran kuin Ocussa, koska en asiaan juuri huomiota kiinnittänyt. Takapenkillä taas jalkatilaa on enemmän, tuon kokoluokan autoon melko ruhtinaallisesti. Ja tottakai korkeussuunnassa tilaa on enemmän, sehän on selvä. Takapaksi taas luonnollisesti selkeästi pienempi kuin farmarissa, mutta korimalli huomioiden mielestäni ihan hyvän kokoinen.


Summa summarum, kyllä tykkäsin. Nyt on omakin tilauksessa, kotona helmikuussa. 8)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Boratti

Hyvää koeajo rapsaa👍 Minkä moottori/voimalinjan laitoit tilaukseen ja millä varustuksella?
Itse pidin lyhyen koeajon perusteella eniten siitä miten nopeasti Ateca istui hanskaan ja mikään ei ärsyttänyt. Tasapainoinen paketti. Oma 1.0tsi style lähti tilaukseen 15.7, valmistusvko oli viime vko ja odotellaan millon auto rantautuu kotimaan kamaralle.

tet

Lainaus käyttäjältä: Boratti - 18.09.16 - klo:21:02
Hyvää koeajo rapsaa👍 Minkä moottori/voimalinjan laitoit tilaukseen ja millä varustuksella?

Kiitoksia. Tuossahan tuo allekirjoituksessa näkyy. Varustus on Style + reilusti lisämausteita.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

tet

Pariisin autonäyttelyssä esitellään uusi Ateca X-Perience. Kyseessä on konseptimalli jolla makustellaan, olisiko kansalla halua ostaa "maasturin maasturimalli". ;D ;D ;D Ei siis vielä ole tietoa, onko auto joskus tulossa tuotantoon.

http://www.autoexpress.co.uk/seat/ateca/97161/seat-ateca-x-perience-concept-gives-seats-suv-a-tougher-look
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Subber

Viikolla 35 lähti tilaukseen 1.4TSI DSG 4Drive Style, auto pitäisi lähteä tuotantoon vasta viikolla 45...odottavan aika on pitkä :).

Namien kanssa hintaa tuli 41K, lisävarusteet n. 5K.

Tällä hetkellä alla -08 2.0TSFI A6 etuveto Avant joten autojahan ei voi samalle viivalle laittaa, Audi vaan on niin paljon parempi ajettavuudeltaan mutta Atecan ostopäätökseen liittyivät muut seikat.

Koe-ajoin tilaamanikaltaisen auton etuvetona ja tuntuma oli mitä olinkin odottanut, kuskilla (189/105kg) on tilaa hyvin ja -11 Jetan omistaneena atmosfääri oli ohjaamossa kutakuinkin samanlainen, iso navinäyttö oli plussaa. Vaimoke mahtuu taakseni hyvin ja konttiin meni lastenrattaat heittämällä jättäen tilaa myös muille tavaroille (350km mökkireissu 7 kertaa vuodessa menee nätisti).
Sähköisen koukun tilasin ja peräkärryä/traileria tuolla pitäisi pystyä nykimään ihan helposti.

Penkit perusmallissa vähän ankeat mutta tiedä sitten minkälaiset nuo tilatut kokonahkaiset mustat.
Vanteina ei kannata ajatellakaan alle 17", koska ne vaan näyttävät autossa niin onnettomilta. Mustat renkaankaaret saisivat olla hieman näyttävämmät/isommat jotta saisi enemmän maasturifiilistä. Omaa väriäni (Rhodium Grey) en edes ole vielä livenä nähnyt mutta aika neutraalilta näyttää kuvissa..tai jopa vähän pappamaiselta :)




ConD

Hiljaista on areenan Atecatopikissa, mutta sohaistaas nyt vähän ettei mene tet:n yksinpuheluksi :)

Minulle on tulossa vuodenvaihteessa myös Ateca. Tilauksessa on 1.4TSI DSG 4Drive Xcellencenä seuraavin speksein:

-Ulkoväri Samoa orange
-Sisusta vakio ruskea alcantara
-Navi system
-Fullink
-Seat Sound System
-Polttoainekäyttöinen lisälämmitin
-Sähköisesti esiinvapautettava vetokoukku
-Park assist (tutkat eteen + pysäköintiavustin)
-Advanced comfort & driving pack (sis ACC, kaistavahti, valoassarit ym.)
-Tavaraverkko tavaratilaan
-Mapcare
-5v/150tkm takuu
-Talvikumia & tuningtingentangelia sitten tarpeeksi..

Homma oli aika valmista kauraa kun Atecaa tuli kevään ja kesän mittaan tutkailtua ja asiallisia revikkoja luettua. Kun auto kävi Oulussa näytillä, ei tarvinut kauaa jappasta että nimi oli paperissa. Tuotanto "leijuu" vielä jossain viikkojen 45-50 välillä, mutta pitäisi olla kuitenkin aika hyvin alkupäässä kyseisen voimalinjan tuotantoketjua.

Tilauksen jälkeen olen koikannut sekä 1.4TSI DSG Stylen sekä tänään sitten 1.4TSI 4Drive Xcellencen. Molemmat ovat positiivisia kokemuksia, enkä epäile yhtään etteikö tuo neliveto-automaatti-bensa voimalinja miellyttäisi. Voimaa on tarpeeksi ja kulutus pysyy kuitenkin aisoissa.

Golfi lähti uudelle omistajalleen viikonloppuna, joten nyt muutama kuukausi nollataan persdynoa, ja voi pojat että mahtaa uus tuntua hyvältä sitten tammikuussa. Sitä odotellessa... Jotain tällaista siis on tulossa:

https://drive.google.com/file/d/0BzUew06eZt_bR0NFS0dHNTlaMnM/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0BzUew06eZt_bbWpJbThlc0x1X3M/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0BzUew06eZt_bVTc3RWtIdDJvTmM/view?usp=sharing

www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

tet

Aika samanlainen maku monella voimalinjan suhteen näköjään. :) Itselläni homma meni jotenkuten niin, että ensin odottelin että konserniin tulisi tuo voimalinja (1.4TSI + DSG + neliveto) tarjolle. Sitten kun tuli, odottelin että tulisi johonkin muuhun kuin Yetiin. Toki samalla muitakin vaihtoehtoja mietin, myös muilta valmistajilta, mutta mitään houkuttelevaa ei oikein löytynyt joten autokuume ei ottanut noustakseen. Vasta kun Ateca ilmestyi näköpiiriin ja odotettu voimalinja oli valikoimissa, alkoi kuumemittarissa tapahtua.

Lainaus käyttäjältä: Subber - 27.09.16 - klo:17:34
Viikolla 35 lähti tilaukseen 1.4TSI DSG 4Drive Style, auto pitäisi lähteä tuotantoon vasta viikolla 45...odottavan aika on pitkä :).

Aika jos mikä on suhteellista. Itse tilasin pari viikkoa myöhemmin ja toimituspäivä luvattiin helmikuulle! :( Tämän vuoden kiintiö Suomeen taisi olla jokunen sata autoa, meikäläinen jäi selkeästi sen ulkopuolelle.

Lainaus käyttäjältä: ConD - 27.09.16 - klo:20:18
Minulle on tulossa vuodenvaihteessa myös Ateca. Tilauksessa on 1.4TSI DSG 4Drive Xcellencenä seuraavin speksein:
...
-Mapcare

Minäkin otin autoon navin, mutta MapCare jäi ottamatta. Ainakin tällä hetkellä karttapäivitykset saa ladattua netistä ilmaiseksi, toki meikäläisen tuurilla tuo mahdollisuus on poistunut siinä vaiheessa kun niitä tekisi mieli päivittää. Vaan eiköhän noita jotenkin saa jälkikäteenkin hankittua, rahalla tai ilman. :-X

Miltäs muuten teistä värikartta vaikutti, olenko minä ainoa jonka mielestä Atecaan ei ole tarjolla kuin huonoja värejä? Jouduin valitsemaan parhaan sijasta vähiten huonon.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Subber

Värivalikoima oli tosiaan yllättävänkin ankea, ensimmäisenä jumituin tuohon Jungle Greeniin mutta Skodassa nähtyäni vaihdoin siniharmaaseen. Maku-asioita..

Aikani kikkailin myös vaihtoehdoilla Style+lisähärpäkkeet vai Excellence mutta tutun autokauppiaan kanssa laskeskeltiin että tilaamani setti oli halujeni ja lompakkoni mukaan fiksuinta. Maku-asioita..

TSI-koneiden heikosta alaväännöstä en ole juurikaan pitänyt varsinkaan Jetassa (122hv) mutta Atecassa tuntuman oli jämäkämpi.


tet

#147
Lainaus käyttäjältä: Subber - 28.09.16 - klo:11:47
Värivalikoima oli tosiaan yllättävänkin ankea, ensimmäisenä jumituin tuohon Jungle Greeniin mutta Skodassa nähtyäni vaihdoin siniharmaaseen. Maku-asioita..

Siniharmaaseen? Eikös tuo Rhodium Grey ole lähinnä grafiitinharmaa, eli ihan "harmaa harmaa". En ole itsekään tuota livenä nähnyt, mutta kaikissa kuvissa se näyttää aika samanlaiselta eikä minun silmäni siinä sinistä sävyä erota. Toki väriaisti jos mikä on hyvin persoonakohtainen, joten en asiasta vänkäämään ryhdy.

Tuo oma valintani eli Jungle Green on muuten ainakin kuvista päätellen aika kameleonttiväri. Eri valaistusolosuhteissa otetuissa kuvissa se näyttää joko selkeästi vihreälle, harmaan vihreälle, kellertävälle, rusehtavalle, pronssin sävyiselle...

Lainaus käyttäjältä: Subber - 28.09.16 - klo:11:47
Aikani kikkailin myös vaihtoehdoilla Style+lisähärpäkkeet vai Excellence mutta tutun autokauppiaan kanssa laskeskeltiin että tilaamani setti oli halujeni ja lompakkoni mukaan fiksuinta. Maku-asioita..

Sama homma, suunnittelu lähti Xcellencestä mutta päädyin kuitenkin Styleen. Syynä lähinnä sisäkaton väri, "musta" (lue: harmaa) ei oikein istunut meikäläisen makuun. Toinen asia oli 18" vanteet vs. Stylen 17", nuo pienemmät toki varmaan olisi saanut sumplittua jotenkin myös Xcellenceen.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Subber

Joo...väri-aisti muunmuassa on tässä vuosien saatossa tullut tuhottua mutta ehkä enemmänkin tummanharmaa...

http://www.nettiauto.com/seat/ateca/8300381

metS80

#149
Tuo Rhodium Grey on sama kuin Skodalla Quartz Grey- värikoodi 6F6F.
Värikartasta kanssanne samaa mieltä. Jos Skodan vaalean sininen Business Grey kuuluis valikoimiin niin olisi ollut 100% valintani.

Samalla ilmottaudun minäkin Atecan odottajaksi- tilauksessa tuo surullisen kuuluisa 2.0 TDI DSG, joka tällä hetkellä odottelee AdBlue lisäyksiä ja tuotannon aloitus ajankohta hakusessa.
Mutta eiköhän tuo joskus tule. Kaupat tein syyskuun alussa ja viimeksi myyjä viel lupaili helmikuulle.
Auto on Xcelence ja väri Jungle Green, varusteina navi+mapcare, lämppäri, koukku, tutkat+park assist, advance comfort & driving pack, vararengas ja 12V pistoke konttiin.

Tuolla Seatin sivuilla on kyllä tuo kartan päivitys, mutta myös varoitus ettei pidä ladata alkuperäiselle muistikortille ellei ole varma että käytössä on mapcare. En tiedä miten systeemi toimii. Yksittäisen päivityksen hinnaksi joskus löysin hinnaksi n 130,- , mutta nyt en tietoa löydä mistään.
kadettx2>isocorolla>taunus>orion>passat>pajero>sierra>mondeox2>passat>9-5>octavia>S80x2>Grand Scenic>Mondeo>Ateca>Tarraco

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy