Jälkiasenteinen vakionopeussäädin?

Aloittaja dyz, 16.10.17 - klo:14:22

« edellinen - seuraava »

dyz

Hei

Olen juuri liittynyt foorumille, kun vag kerhoon tuli liityttyä, eli Octavia II hankittu.
Auton varustetaso on aika heikkoa luokkaa, ja tottuneena jonkunlaisiin mukavuuksiin isoin puute joka on laitettava, on vakionopeussäädin jota ei siis ole. ( pitkää matkaa tulee, ja muutenkin 1500km/viikko ajoa)

Oliko se näin, että menee viiksen vaihdolla, ja koodaamalla sitten?
Vinkkejä löytyykö? Entä mistä hilppeet edullisesti '':D''
Passat 2.0 TDI 2013
Audi A6 2.4 V6 2006

tven

IV Golfiin maksoi aikanaan alle 160â,¬ Laakkosella.Ei muuta kuin viiksi ja piuhat kiinni.
Kaveri oli kysynyt 2011 Ocuun .Marmoritiskillä oli ollut jotai 350-400â,¬.Ei taida olla pelkästään viiksen vaihdolla hoidettu.
Yeti 1,2 tsi  2012
VW Golf Variant 1,9tDI  Tiptronic 2004
VW Jetta VR6 130kw autom.   2001

Rauta7

Lainaus käyttäjältä: tven - 16.10.17 - klo:16:15
IV Golfiin maksoi aikanaan alle 160â,¬ Laakkosella.Ei muuta kuin viiksi ja piuhat kiinni.
Kaveri oli kysynyt 2011 Ocuun .Marmoritiskillä oli ollut jotai 350-400â,¬.Ei taida olla pelkästään viiksen vaihdolla hoidettu.
Nykyautoissa merkkikohtaiset perusjohtosarjat ovat kutakuinkin samoja, tämä tarkoittaa sitä, että mm. vakionopeussäätimen kytkentäkaapelit ovat autossa valmiina. Ostamalla puuttuvat osat ( useimmiten vain "viiksi" ) ja asennus saadaan vakkari toimimaan.
Golfkärry Mk 7.5

hece

Octaviasta ei tarkkaa tietoa mutta ei ole mitenkään taattua että VW-konsernin autossa aina pelkkä viiksen vaihto riittäisi. Mun -11 Passat B7 vaati vakkariviiksen (tässä erillinen), uuden peitelevyn erillisen viiksen takia JA uuden ohjainlaitteen koodauksineen. Lisäksi varkaussuojan ratin alla aiheutti lisäsäätöä. Marmorin hintalappu kolme vuotta sitten noin 900e.

mabe

Vitosgolffiin jossa midline bcm meni viiksen vaihdolla ja johdon lisäyksellä ratin ogjainlaitteelta tuulilasin alla olevaan moottorin liittimeen.

dyz

Lainaus käyttäjältä: hece - 16.10.17 - klo:16:39
Octaviasta ei tarkkaa tietoa mutta ei ole mitenkään taattua että VW-konsernin autossa aina pelkkä viiksen vaihto riittäisi. Mun -11 Passat B7 vaati vakkariviiksen (tässä erillinen), uuden peitelevyn erillisen viiksen takia JA uuden ohjainlaitteen koodauksineen. Lisäksi varkaussuojan ratin alla aiheutti lisäsäätöä. Marmorin hintalappu kolme vuotta sitten noin 900e.

Ok, täytyypi selvitellä asiaa ja raportoida sitten, että paljonko tuli hintaa.
Passat 2.0 TDI 2013
Audi A6 2.4 V6 2006

o.b.

Viiksi on ETKA'n mukaan 1K0 953 513 G. Tiskiltä hintaa vajaa 140 euroa ja saksasta eBay'stä aika paljon halvemmalla. Esimerkki:

https://www.ebay.de/itm/Blinkerschalter-Kombischalter-Tempomat-VW-Golf-Touran-Tiguan-Caddy-1K0953513G/112555048312

Tuo siis 27,90 euroa lähimpään postiin toimitettuna

Ohjeet löydät varmaan googlen hakusanoila "Octavia 2011 cruise retrofit" tai jotain vastaavaa.

Ja akku irti, ennen kuin alat airbagia irrottamaan. Ja kukaan ei saa olla autossa kun akku sitten kytketään takas...

VCDS tai vastaava tarvitaan kertomaan moottorinohjaukselle, että cruise on asennettu. Johdotuksista en osaa sanoa kun olen noita vain vanhempiin volkkareihin laittanut. Niissä piti vetää johtoja ecun lähettyvillä oleville liittimille.

Uusimmissa autoissa on yleensä steering wheel moduli ja siellä voi olla valmis paikka liittimelle. Sinnekin ehkä joku bitinvääntö VCDS'llä tarpeen?

o.b.

o.b.

Ã,,kkiseltään googlasin ja ei pitäisi viiksen lisäksi vaatia kuin ECU ja Steering Wheel Controller koodaukset. Jos oot pk-seudulla voin hoitaa koodaukset Karhupalkalla  :P

Airbagin irrotus saattaa olla haastava jos se on samalla lailla kuin Passatissa. Ruuvimeisseli pitää osata laittaa oikeaan paikkaan ja sitten kääntää 90 astetta. Mutta eiköhän siihenkin ohjeet jostain löydy.

o.b.

dyz

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 25.10.17 - klo:15:09
Ã,,kkiseltään googlasin ja ei pitäisi viiksen lisäksi vaatia kuin ECU ja Steering Wheel Controller koodaukset. Jos oot pk-seudulla voin hoitaa koodaukset Karhupalkalla  :P

Airbagin irrotus saattaa olla haastava jos se on samalla lailla kuin Passatissa. Ruuvimeisseli pitää osata laittaa oikeaan paikkaan ja sitten kääntää 90 astetta. Mutta eiköhän siihenkin ohjeet jostain löydy.

o.b.

Joo, täytyy tutkia.
Käyn Keravalla töissä joka päivä lahdesta, joten onnistuisi kyllä liikkua siitä haluamaasi paikkaan, jos tällanen onnistuis!

edit: kiitos avuista ja linkistä, pistän tilaukseen ebaystä.
Passat 2.0 TDI 2013
Audi A6 2.4 V6 2006

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy