Jetta VI

Aloittaja Rammy71, 14.02.10 - klo:09:47

« edellinen - seuraava »

pokkus

#240
Tänään tuli bongattu liikenteestä tämmöinen uusi GLI. Näytti aivan pirun hyvältä ja häijyltä kun ympäriinsä oli laitettu sopivasti tummennetut lasit.




Quality

Nyky-Jetasta saa kyllä tosi tyylikkään, se on ihan toista maata kuin edellinen. Itsekin tuota haikailin, tosin ihan vaan perusmallina, mutta kahden litran bensakoneella ja sopivilla varusteilla, taisin jonkun tarjouksenkin pyytää. Silloin tyssäsi huonoon hyvitykseen Audista, harmi. Ulkonäkö on tasapainoinen, ajanut en ole.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Reneto

Se on kuin hieman kutistettu A4 B8 sedan. Tyylikkäitä molemmat.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

ePa

Omaan silmään Jetta on kyllä passeli. Pienellä madalluksella ja vannevalinnalla tyylikäs peli.









~200hv koneella varmasti riittävä suorituskyky ja vähän ylikin.

Mitenköhän Jetta vs Golf meluisuus? Jostain olen saanut päähän että Golffissa olisi enemmän "kaikukoppaa" kun kontti on lähes suoraan kabiiniin yhteydessä. Onko kukaan Jetta/Golf kuski käyny tekemässä vertailuja?

RTWteam

ePan laittamista kuvista toiseksi ylin on onnistunut "tuunaus". Sopiva kontrasti ja vanteet vielä puenot.

laamanto

Lainaus käyttäjältä: ePa - 17.12.11 - klo:11:30

Mitenköhän Jetta vs Golf meluisuus? Jostain olen saanut päähän että Golffissa olisi enemmän "kaikukoppaa" kun kontti on lähes suoraan kabiiniin yhteydessä. Onko kukaan Jetta/Golf kuski käyny tekemässä vertailuja?

Oman koeajoni perusteella Jetta on hiljaisempi. Tietysti renkailla voi vaikuttaa asiaan aika paljon.
A4 B9 -16
Jetta VI -12
Golf V GT -06
Golf IV GTI -02

wolf6

Lainaus käyttäjältä: laamanto - 17.12.11 - klo:14:37
Oman koeajoni perusteella Jetta on hiljaisempi. Tietysti renkailla voi vaikuttaa asiaan aika paljon.
kyllä se Jetta on paljonkin hiljaisempi. Itellä oli Golf VI kitkarenkailla suunnilleen saman meluinen kuin nykyinen Jetta kesärenkailla.
A3 Premium

Kapa

Hohhoijaa. Kauhean näköisiä vanteita!!! Hommatkaa joku stylisti. Vanteet, jotka ensimmäisenä hyppää silmään kuvaa katsoessa ovat totaalisesti epätasapainossa auton muun muodon kanssa. Kyllä mallin alkuperäiset ovat yleensä sopivia ja kannattaa katsoa mallin pölykapseleidenkin muotoja.

Quality

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 17.12.11 - klo:18:32
Hohhoijaa. Kauhean näköisiä vanteita!!! Hommatkaa joku stylisti. Vanteet, jotka ensimmäisenä hyppää silmään kuvaa katsoessa ovat totaalisesti epätasapainossa auton muun muodon kanssa. Kyllä mallin alkuperäiset ovat yleensä sopivia ja kannattaa katsoa mallin pölykapseleidenkin muotoja.

Tuossa olen kyllä Kapan kanssa samaa mieltä. Vannevalinnassa ei rohkeutta aina palkita ;).
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Skula

Alimmassa kuvassa on vasta siedettävät vanteet tuohon autoon..

Orggislinja kuitenkin suositeltavin  ;D
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Evighetsmaskinen

Olen kyllä Kapan kanssa samaa mieltä, että aika kamalan näköisiä vanteitahan nuo ovat. Nykyään on noita vannemalleja pilvinpimein myynnissä, ja 98% niistä on kyllä aivan väkisin tehdyn näköisiä. Itse pidän yksinkertaisesta tyylistä. Mutta nämähän ovat makukysymyksiä, joten se siitä. Orkkislinjaa suosittelen minäkin.

pokkus

Täällä Jenkkilässä tuleva vakiovanne on minusta ihan tyylikäs kun siinä on tuota tummennettua aluettakin mukana. Tuuman saisi olla ehkä vaan isompi niin olisi vielä tyylikkäämpi. Ajotuntuma saattaisi sitten vaan kärsiä ja mukavuus.

Skula

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 17.12.11 - klo:18:46
Täällä Jenkkilässä tuleva vakiovanne on minusta ihan tyylikäs kun siinä on tuota tummennettua aluettakin mukana. Tuuman saisi olla ehkä vaan isompi niin olisi vielä tyylikkäämpi. Ajotuntuma saattaisi sitten vaan kärsiä ja mukavuus.

Kyseessä kai tuo threadin(jonka sinä postasit) ylin kuva? Siinä on myös "kohtuu" asialliset vanteet.. BlingBling ei sovi muutenkaan kansanautoon  :D
Romurautaa ja paalivehkeitä.

wolf6

Onkohan noissa pokkuksen kuvissa oleva Jetta GLI vastaava GTI malli kun on tuollainen etupuskuri?
A3 Premium

pokkus

Lainaus käyttäjältä: wolf6 - 17.12.11 - klo:18:53
Onkohan noissa pokkuksen kuvissa oleva Jetta GLI vastaava GTI malli kun on tuollainen etupuskuri?

Käsittääkseni GLI on Jettan vastine Golfin GTI:lle. Jetta on tosin hiukan mukavuuspainotteisempi, mutta muuten tekniikka vastaa aika lähelle GTI:tä. Jetta on tietenkin hiukan isompi ilmeisesti sisältä ja pituuttakin löytyy enemmän reilusti. Muutaman testin lukeneena GTI:tä tosin on pidetty parempana ajettavana, mutta ei Jettakaan huono ole.

pokkus

Kyllä tuo vaan edelleen hyvältä näyttää juuri tuon värisenä :)

2012 Volkswagen Jetta GLI Autobahn Start Up, Exhaust, and In Depth Tour

Quality


Pokkus: Eikö tuossa olisi oiva peli teille kakkosautoksi?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Quality - 19.12.11 - klo:07:41
Pokkus: Eikö tuossa olisi oiva peli teille kakkosautoksi?

Saattaisi hyvin ollakin. Siksi sitä tässä kuolataan... :)

RoccoScientist

Tuo GLI-malli tekee tosiaan jo valmiiksi kivan näköisestä Jetasta paremman näköisen. Madallettuna ja reilummilla vanteilla näyttäisi vielä komeammalta. Sisätilat vain häviävät laatuvaikutelmassa (ja ehkä muutenkin) Golfille, mutta rahalla sitäkin saa korjattua. Tuolloin hinta kyllä alkaa olla sellaisissa lukemissa, että melkein kannattaa jo harkita suoraan jonkun premium-mallin ostoa.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Wekotin

Ja ratti vinossa Pokkuksen videossa! Mikä piru siinä on, että Meksikon tehdas ei saa noita ratteja suoraan?!

Mikko83

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 19.12.11 - klo:13:06
Ja ratti vinossa Pokkuksen videossa! Mikä piru siinä on, että Meksikon tehdas ei saa noita ratteja suoraan?!

Ei se ole niin justiinsa.
Kyllä jettamies on aina jettamies.

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: wolf6 - 17.12.11 - klo:18:22
kyllä se Jetta on paljonkin hiljaisempi. Itellä oli Golf VI kitkarenkailla suunnilleen saman meluinen kuin nykyinen Jetta kesärenkailla.
Noinpäin? Sanoisin että oma VI Golf suurinpiirtein yhtä meluisa kuin Uusi Jetta kesärenkain. Golf sitten kesärenkain jo äänekkäämpi.

Lainaus käyttäjältä: Mikko83 - 19.12.11 - klo:13:20
Ei se ole niin justiinsa.
Noi on niin niitä juttuja joiden oltava justiinsa. Muuten on saletisti päivä pilalla...
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

pokkus

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 19.12.11 - klo:12:57
Tuo GLI-malli tekee tosiaan jo valmiiksi kivan näköisestä Jetasta paremman näköisen. Madallettuna ja reilummilla vanteilla näyttäisi vielä komeammalta. Sisätilat vain häviävät laatuvaikutelmassa (ja ehkä muutenkin) Golfille, mutta rahalla sitäkin saa korjattua. Tuolloin hinta kyllä alkaa olla sellaisissa lukemissa, että melkein kannattaa jo harkita suoraan jonkun premium-mallin ostoa.

Pitäisi tosiaan päästä katsomaan autoa livenä, jotta voisi tehdä vertailua esimerkiksi GTI Golffiin. Penkithän esimerkiksi tuossa Jettassa ei ole oikeaa nahkaa vaan Leatherettea eli onko se nyt sit jonkinlaista vinyyliä. Näin ainakin olin lukevinani jostain. Samanlaisella "nahalla" varustetun 3-sarjan Bemarin sisälällä tuli istuttua ja se ei ainakaan kovin isoa omistamisen halua herättänyt. Mutta ulkokuori on tuossa minusta kunnossa jo vakiona ja sisältäkin ihan kivannäköinen toisin kuin karvalakkimalli, joka on täällä sisältä ihan hirveä ja todella muovinen. Ongelmaksi vain tämänkin Volkkarin kohdalla tulee se, että käytettynä näitä ei kunnolla vielä saa seuraavaan vuoteen eli menisi uuden ostoksi ja sitten aletaan taas liikkua sellaisissa summissa, että samalla rahalla saisi aika paljon enemmän autoa ja mukavuutta kuten jonkin vähän käytetyn pikku-suv:n. Ex-Golfista jäi kyllä meille niin hyvät fiilikset, että sen takia nämä toisaalta kiinnostaisi noilla tehokkaammilla koneilla.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 19.12.11 - klo:16:16
Ex-Golfista jäi kyllä meille niin hyvät fiilikset, että sen takia nämä toisaalta kiinnostaisi noilla tehokkaammilla koneilla.

Onko tuossa GLI:ssäkin se halvemmin toteutettu takajousitus eurooppalaiseen Jettaan verrattuna (plus mahdolliset muut erot laadussa)? Entä mihin hintaan tuollainen GLI-malli irtoaa siellä päin kaupasta? Kasailin tuossa 2.0 TSI Jettaa ja Suomessa sellainen tulisi ns. sopivilla varusteilla maksamaan sellaiset 42 000 e (tosin xenoneitahan ei saa vielä rahallakaan, mikä on minusta iso miinus).
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Tikka

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 19.12.11 - klo:16:29
Kasailin tuossa 2.0 TSI Jettaa ja Suomessa sellainen tulisi ns. sopivilla varusteilla maksamaan sellaiset 42 000 e (tosin xenoneitahan ei saa vielä rahallakaan, mikä on minusta iso miinus).
Pitipä huvikseen testata paljonko itsellä tulee hintaa. Yli 40 000â,¬ ei saa millään kulumaan, ja siinäkin on jo ylimääräisiä varusteita, lohkolämmittimiä ja toisia renkaita ei luonnollisesti tuohon kuulu.

Tuohon 42 tonnin hintaan pitää jo melkein kaikki lisävarusteet ruksia.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Tikka - 19.12.11 - klo:16:42
Tuohon 42 tonnin hintaan pitää jo melkein kaikki lisävarusteet ruksia.

Kyllä siinä useampi varuste jäi ruksimatta, kuten kattoluukku, metalliväri ja keyless access.

2,0 TSI 147 kW (200 hv) DSG-automaatti Highline Candyweiß   

Tehdaslisävarusteet:
-Nahkaverhoilu Vienna, Corn Silk Beige Istuinpinnat nahkaa. Urheilulliset etuistuimet, vetolaatikot etumatkustajan istuimen alla, sähkösäätöinen kuljettajan istuin.
-Jetta-paketti I
-Jetta-paketti II
-Nahkaverhoiltu monitoimiohjauspyörä, käsijarrukahva ja vaihdetangonnuppi. Vaihteenvalitsimet ohjauspyörässä.
-Radiojärjestelmä RCD 510
-Sivuturvatyynyt ja turvavyönkiristimet takana reunimmaisilla istuimilla.
-Ilman malli- ja moottorimerkintää

Hinta yhteensä
42,505.71 â,¬
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Wilburi

Miksi tomaattiin pitäisi ostaa läpyttimet? Eikö tomaatin tarkoitus ole juurikin se, että ei tarvitse vaidella vaihteista?  :D
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 19.12.11 - klo:17:26
Miksi tomaattiin pitäisi ostaa läpyttimet? Eikö tomaatin tarkoitus ole juurikin se, että ei tarvitse vaidella vaihteista?  :D

Eihän niitä ole mikään pakko käyttää, jos ei halua, mutta autoon ne tulevat joka tapauksessa jos haluaa tuon yhden kohdan listalta ruksia, jossa siis tulee mukana:

Nahkaverhoiltu monitoimiohjauspyörä, käsijarrukahva ja vaihdetangonnuppi. Vaihteenvalitsimet ohjauspyörässä.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

pokkus

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 19.12.11 - klo:16:29
Onko tuossa GLI:ssäkin se halvemmin toteutettu takajousitus eurooppalaiseen Jettaan verrattuna (plus mahdolliset muut erot laadussa)? Entä mihin hintaan tuollainen GLI-malli irtoaa siellä päin kaupasta? Kasailin tuossa 2.0 TSI Jettaa ja Suomessa sellainen tulisi ns. sopivilla varusteilla maksamaan sellaiset 42 000 e (tosin xenoneitahan ei saa vielä rahallakaan, mikä on minusta iso miinus).

Ilmeisesti tuossa GLI:ssa on se "parempi" takajousitus eli samanlainen kuin GTI:ssä. Muita laatueroja voi löytyä ja niitä varmasti myös on. En osaa tarkkaan sanoa, mitä eroja Jenkki- ja Eurooppamallin välillä on. Täällä tuollainen GLI irtoaa _kaikilla_ mahdollisilla varusteilla noin 27500 dollarin hintaan + verot jotka ovat ehkä noin 2000 dollarin luokkaa. Tinkauksineen uusi pitäisi irrota kaupasta kaikkine kuluineen varmasti alle tuon 27000 dollarin. Ei kyllä Jetta ole kannattava auto tuoda Suomeen, kun edes täysin uutena verot eivät ylitä 10000 euroa. Vuoden tai pari käytettynä veroja on ehkä puolet tuosta. Tarkoitus kun on kuitenkin tähdätä suoraan sinne yli 14500 euron veroihin tai hiukan jopa yli.

laamanto

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 19.12.11 - klo:17:29
Nahkaverhoiltu monitoimiohjauspyörä, käsijarrukahva ja vaihdetangonnuppi. Vaihteenvalitsimet ohjauspyörässä.

Itse asiassa, jos varustetaso on Highline, nuo kolme ensimmäistä tulevat jo sen mukana. Ja tuon ruksin voi siis jättää pois, jos ei halua niitä läpyttimiä. Tuossa on ilmeisesti harhaanjohtava moka sattunut. Vertaapa tuon paketin hintaa eri varustetasoilla.
A4 B9 -16
Jetta VI -12
Golf V GT -06
Golf IV GTI -02

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy