Jetta VI

Aloittaja Rammy71, 14.02.10 - klo:09:47

« edellinen - seuraava »

Rammy71

Loppuvuodesta 2010 (eli 2011...) pitäisi tulla uusi Jetta VI. Ennakkokuvissa ainakin näyttää hyvälle:

http://www.worldcarfans.com/110011223959/vw-ncc-concept-previews-near-production-mkvi-jetta-coupesedan
Kuinkahan käy hintojen? Säilyykö sama ero kuin nykyään Golf / Jetta?
Toivottavasti lopullinen auto ei kovasti enää poikkea tuosta NCC konseptista.
Kuvassa on NCC konseptista renderöity arvio sedanista.

Quality

Kylläpä näyttää Jetta upealta! Varsinkin Coupé, mutta myös Sedan herättävät kovasti kiinnostusta. Jos sitä vaikka tuleekin palattua takaisin VW-kantaan, säästyy rahaa muuhun :). Myös sisusta on mielestäni onnistunut. Toivottavasti myös toteutuu jokseenkin tuollaisena, niin veikkaan korkeita myyntilukuja.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Reneto

Näyttää tosi hyvältä. Sedanin kuva on pelkkä arvio coupen pohjalta, ja muodot ovat hiukan coupemaisia. Eipä haittaisi jos tuollaisena tulisi myyntiin.  
Takaluukun koko jää tosin pieneksi, voisivat tehdä tuosta viisiovisen.  :)
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

MacVolsu

Lainaus käyttäjältä: Quality - 14.02.10 - klo:10:11
Kylläpä näyttää Jetta upealta! Jos sitä vaikka tuleekin palattua takaisin VW-kantaan, säästyy rahaa muuhun :)

Qualityn kanssa täysin samaa mieltä, jos Jetta tuolta näyttää niin eipä ensisilmäyksellä uskoisi keskiluokan kulkineeksi.

Quality

Lainaajos Jetta tuolta näyttää niin eipä ensisilmäyksellä uskoisi keskiluokan kulkineeksi

Sen verran pitää saivarrella, että juurikin omaan silmään näyttää keskiluokan kulkineelta :).
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

MacVolsu

Lainaus käyttäjältä: Quality - 14.02.10 - klo:11:14
Sen verran pitää saivarrella, että juurikin omaan silmään näyttää keskiluokan kulkineelta :).

Ehkä minäkin tuumaan noin kun saan Audin alle ;D ;D ;D

Mutta totta puhuen, Jetan myynti varmaan lähtee nousuun uudistuksen myötä.

Mikko83

eli onko VW tehnyt järkevästi,että saataisiin taas 2ovista jettaa? (Coupe?)  8)
Kyllä jettamies on aina jettamies.

Rammy71

Ainakin sedan on tulossa, coupesta ei tietoa. VW tutkii mahdollisuuksia coupen kanssa. Arvioiden mukaan VW olisi melko tosissaan asian kanssa.
http://www.vwvortex.com/artman/publish/vortex_news/article_2694.shtml
Tuon linkin takaa löytyy mm. seuraavanlaista mielenkiintoista tietoa:
- Jetta VI ei tehdä Golf VI "pohjalle", vaan omallensa
- akseliväli noin 3 " ( 7,6 cm)  Golf VI pidempi. Ollen siis noin 104.4 " (265,2 cm)
- Hinnat alkaen (USA: ~$ 17 k) version pitäisi olla alhaisempi kuin nykyisen Jetta V:n
- Moottoreina voisi olla 2.0, 2.0T ja TDI:t

Virallisia kuvia pitäisi tulla kesäkuussa 2010.

VW-man

Lainaus käyttäjältä: Rammy71 - 14.02.10 - klo:12:56
Ainakin sedan on tulossa, coupesta ei tietoa. VW tutkii mahdollisuuksia coupen kanssa. Arvioiden mukaan VW olisi melko tosissaan asian kanssa.
http://www.vwvortex.com/artman/publish/vortex_news/article_2694.shtml
Tuon linkin takaa löytyy mm. seuraavanlaista mielenkiintoista tietoa:
- Jetta VI ei tehdä Golf VI "pohjalle", vaan omallensa
- akseliväli noin 3 " ( 7,6 cm)  Golf VI pidempi. Ollen siis noin 104.4 " (265,2 cm)
- Hinnat alkaen (USA: ~$ 17 k) version pitäisi olla alhaisempi kuin nykyisen Jetta V:n
- Moottoreina voisi olla 2.0, 2.0T ja TDI:t

Virallisia kuvia pitäisi tulla kesäkuussa 2010.



Muualle maailmaan varmaan tuodaan tarjolle samat moottorit kuin Golfiin. Millään pelkillä kaksilitraisilla ei myynti kyllä tule olemaan täällä päätä huimaava. Tuon kokoluokan autoja ei paljoa osteta kaksilitraisina. Tekisivätpä tuosta takaluukusta sillätapaa aukeavan, että auton takaluukku aukeaisi ylös asti kuin A5 Sb:ssä ja Superb sedanissa.

Quality

Lainaa- Moottoreina voisi olla 2.0, 2.0T ja TDI:t

Kuullostaa yhä vaan lupaavammalta - erityisesti tuo keskimmäinen vaihtoehto ;)

LainaaMillään pelkillä kaksilitraisilla ei myynti kyllä tule olemaan täällä päätä huimaava. Tuon kokoluokan autoja ei paljoa osteta kaksilitraisina.

Jaa. Mulle ainakin se oikea vaihtoehto löytyy noista.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Ironic32

Lainaus käyttäjältä: Quality - 14.02.10 - klo:14:24
Jaa. Mulle ainakin se oikea vaihtoehto löytyy noista.

Niin, mutta tavan tuulipukukansa haluaa kuitenkin niitä 1.4sia nuhiksia ;D

Aika iso autohan tuosta on tulossa, jos spekseihin ja kuviin on uskomista. Mihinkäs kategoriaan ne meinaa uuden passatin survoa enää?

VW-man

Lainaus käyttäjältä: Ironic32 - 14.02.10 - klo:14:32
Niin, mutta tavan tuulipukukansa haluaa kuitenkin niitä 1.4sia nuhiksia ;D

Aika iso autohan tuosta on tulossa, jos spekseihin ja kuviin on uskomista. Mihinkäs kategoriaan ne meinaa uuden passatin survoa enää?

En ole tuulipukukansaa, mutta uskon ja toivon silti että tarjolle tulee tänne pohjolaan 1.4TSI tai mielellään 1.8TSI joka itseäni kiinnostaa moottorina erittäin paljon. Jos konsernivehkeissä pysyttelen niin Skoda, Audi ja VW kiinnostaa  juuri 1.8TSI/TSFI:nä. 2.0TSI:ssä nousee vakuutusmaksut korkeiksi, samoin ovh. hinta ja  co-arvot on myös aivan eri luokkaa kuin 1.4TSI:ssä tai 1.8TSI:ssä. Rahakkaalle se ei ole ongelma, mutta suurin osa kansasta ei tienaa kovin kummoisesti. Iso auto kieltämättä, mutta ei se Passatin kokoinen voi mitenkään olla.

Ironic32

Niin, hieman kärjistetty kommentti oli...

Kyllähän tuollainen 1.4TSI on varsin riittävä pannu tuon kokoluokan vehkeeseen ja varmasti myös tulee VI jetan keulalle. Miksipä ei tulisi?

Tuota kokoa lähinnä ihmettelin, että kun nuo uudet mallit aina venyy suuntaan ja toiseen, niin aika pieneksi jää monesti saman merkin sisällä kahden eri mallin kokoerot. Voisi kuvitella, että syö osaltaan markkinoita siltä isommalta mallilta.

Quality

Pidän merkittävänä, että nyt ilmeisesti ensimmäistä kertaa Jettaa kehitetään oman platformin pohjalta. Mitä tulee liian pieneen eroon Passatiin nähden, ei liene estettä hivenen kasvattaa Passatin kokoa ja samalla statusta, yläpäässä kun VW:llä ei ole reaalisia esteitä.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Rammy71

LainaaEn ole tuulipukukansaa, mutta uskon ja toivon silti että tarjolle tulee tänne pohjolaan 1.4TSI tai mielellään 1.8TSI joka itseäni kiinnostaa moottorina erittäin paljon.
Olen samaa mieltä. Ja miksei 1.2 myös, mikäli auton paino ei kovin pompsahda. Tosin tuossa taitaa olla jo kW/kg aika hintsusti ja melko hinnat alkaen "trendline" tunnelma. Aluksihan voi tulla nuo 2-litraiset, sitten muut vaihtoehdot. Ja hybridistähän tuossa konseptin yhteydessä on puhuttu. Tosin siinä on tuon sähkömoottorin teho hyvin vatimaton, kuten akkujen kokokin. (sen enempää tässä yhteydessä hybrideihin tai sähköautoihin puuttumatta...)

Häkä

#15
Eiköhän Jettaan tule ihan yhtälailla nämä tuulipukukansan perusmyllyt kuin Golffiinkin. Volkkarilla on tällä hetkellä yksi vahvimmista moottoripaleteista mitä autonvalmistajilla on tarjota. Siitä homma ei jää kiinni. 1.2TSI saattaa nippa nappa mennä kulimallin kylkiäisenä. Kyllä silläkin pääsee kauppaan ja takaisin. 1.4TSI turbolla ja kaksoisahdettuna (tai sitten 1.8TSI, vaikea sanoa kaksoisahdetun tulevaisuudesta) tulee ihan satavarmasti myyntiin. Yläpäähän voi sitten tulla sporttisempaa 2-litraista. Dieselpuolella perus 1.6TDI ja 2.0TDI. Isompaa ehkä vielä Transporterissa nähdyllä tuplaturbolla, ja ei varmasti jää jalkoihin. Hybridi on aika mielenkiintoinen tapaus. Touaregista on ainakin pääteltävissä että peruspalikat ovat valmiina. Sinänsä sähkömoottorin lisääminen moottorin ja DSG:n väliin ei pitäisi olla mikään ongelma. Ainoastaan hinta varmasti karkaa jonnekin 30k€:n paikkeille, ehkä paljon korkeammallekin.

Mitä nyt on tuolla nykyisellä Jettalla tullut ajeltua, niin onhan se pikkuauto Passattiin verrattuna. Kabiinissa on selvästi tiiviimpi tunnelma ja se rengasmelu kyllä kertoo KOVASTI että missä hintaluokassa liikutaan. Ei muutama lisäsentti vielä muuta tuota tilannetta mihinkään. Eri asia onkin sitten jos VW on vihdoin ymmärtänyt äänieristyksen salat. Ainakin uusi Polo on saanut kovasti kiitosta hiljaisuudestaan verrattuna kilpailijoihinsa. Jos Jetta pystyy samaan omassa kastissaan, niin sittenhän tuosta tulisi mainio Passatinkorvike niille jotka haluaa mukavaa kyytiä mutta eivät tarvitse sen tiloja. Ei sillä että Passat olisi hiljainen, mutta... Ja tämän reaktion olen ihan nähnyt kun omat vanhemmat ovat uuden auton hankintaa pohtineet. Jettan tilat riittäisi hyvin, mutta siinä on sellainen pikkuautofiilis mihin he eivät ole tottuneet.

Sinänsä jännä juttu Suomessa, että kun nuo sedanit ei niin kauhean hyvin tee kauppaansa, niin silti Corollaa myydään aika paljon. VW:stä kiinnostuneet taasen suuntaavat katseensa hatchbackiin, varianttiin tai Ocuun. Omasta mielestä Jetta on kuitenkin asteen verran parempi auto kuin Corolla, mutta silti kauppa ei käy. Liekö sitten hinta esteenä. Perus kauppakassisedanista ei haluta maksaa penniäkään ylimääräistä.

VW-man

Lainaus käyttäjältä: Häkä - 14.02.10 - klo:18:56
Eiköhän Jettaan tule ihan yhtälailla nämä tuulipukukansan perusmyllyt kuin Golffiinkin. Volkkarilla on tällä hetkellä yksi vahvimmista moottoripaleteista mitä autonvalmistajilla on tarjota. Siitä homma ei jää kiinni. 1.2TSI saattaa nippa nappa mennä kulimallin kylkiäisenä. Kyllä silläkin pääsee kauppaan ja takaisin. 1.4TSI turbolla ja kaksoisahdettuna (tai sitten 1.8TSI, vaikea sanoa kaksoisahdetun tulevaisuudesta) tulee ihan satavarmasti myyntiin. Yläpäähän voi sitten tulla sporttisempaa 2-litraista. Dieselpuolella perus 1.6TDI ja 2.0TDI. Isompaa ehkä vielä Transporterissa nähdyllä tuplaturbolla, ja ei varmasti jää jalkoihin. Hybridi on aika mielenkiintoinen tapaus. Touaregista on ainakin pääteltävissä että peruspalikat ovat valmiina. Sinänsä sähkömoottorin lisääminen moottorin ja DSG:n väliin ei pitäisi olla mikään ongelma. Ainoastaan hinta varmasti karkaa jonnekin 30kâ,¬:n paikkeille, ehkä paljon korkeammallekin.

Mitä nyt on tuolla nykyisellä Jettalla tullut ajeltua, niin onhan se pikkuauto Passattiin verrattuna. Kabiinissa on selvästi tiiviimpi tunnelma ja se rengasmelu kyllä kertoo KOVASTI että missä hintaluokassa liikutaan. Ei muutama lisäsentti vielä muuta tuota tilannetta mihinkään. Eri asia onkin sitten jos VW on vihdoin ymmärtänyt äänieristyksen salat. Ainakin uusi Polo on saanut kovasti kiitosta hiljaisuudestaan verrattuna kilpailijoihinsa. Jos Jetta pystyy samaan omassa kastissaan, niin sittenhän tuosta tulisi mainio Passatinkorvike niille jotka haluaa mukavaa kyytiä mutta eivät tarvitse sen tiloja. Ei sillä että Passat olisi hiljainen, mutta... Ja tämän reaktion olen ihan nähnyt kun omat vanhemmat ovat uuden auton hankintaa pohtineet. Jettan tilat riittäisi hyvin, mutta siinä on sellainen pikkuautofiilis mihin he eivät ole tottuneet.

Sinänsä jännä juttu Suomessa, että kun nuo sedanit ei niin kauhean hyvin tee kauppaansa, niin silti Corollaa myydään aika paljon. VW:stä kiinnostuneet taasen suuntaavat katseensa hatchbackiin, varianttiin tai Ocuun. Omasta mielestä Jetta on kuitenkin asteen verran parempi auto kuin Corolla, mutta silti kauppa ei käy. Liekö sitten hinta esteenä. Perus kauppakassisedanista ei haluta maksaa penniäkään ylimääräistä.

Nyky Jetan ongelma/myynnin pienuuden syy on varmaan ollut hieman pappamainen ulkonäkö, korin epäsuhtaisuus eli suuret perän ja keulan ylitykset>pieni akseliväli, rengasmelu, ja ahdas lastausaukko takapaksissa. Muutamat henkilöt eri foomureilla valittelevat myös,  että tuo Jetta olisi hieman huonompi ajettava kuin Golf ja Golf Variant.

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Häkä - 14.02.10 - klo:18:56
Sinänsä jännä juttu Suomessa, että kun nuo sedanit ei niin kauhean hyvin tee kauppaansa, niin silti Corollaa myydään aika paljon. VW:stä kiinnostuneet taasen suuntaavat katseensa hatchbackiin, varianttiin tai Ocuun. Omasta mielestä Jetta on kuitenkin asteen verran parempi auto kuin Corolla, mutta silti kauppa ei käy. Liekö sitten hinta esteenä. Perus kauppakassisedanista ei haluta maksaa penniäkään ylimääräistä.

Tällä hetkellä tilanne on se, että Jetta on ainoa V-korin edustaja, kun kaikki Golfit ovat siirtyneet VI-koriin. Ei sen puoleen, eihän Jetan myynti ole ollut mitään ylettömän suurta viime vuosina muutenkaan.. eivätkä myyntiluvut koskaan ole olleet lähelläkään Golfia.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

MacVolsu

Lainaus käyttäjältä: VW-man - 14.02.10 - klo:19:06
Nyky Jetan ongelma/myynnin pienuuden syy on varmaan ollut hieman pappamainen ulkonäkö, korin epäsuhtaisuus eli suuret perän ja keulan ylitykset>pieni akseliväli, rengasmelu, ja ahdas lastausaukko takapaksissa. Muutamat henkilöt eri foomureilla valittelevat myös,  että tuo Jetta olisi hieman huonompi ajettava kuin Golf ja Golf Variant.

Allekirjoitan tuon pappamaisuuden, varsinkin meidän harmaassa Jetassa ;). Lastausaukosta olen hieman eri mieltä, lastenrattaat menevät aukosta sisään pyöriä pois ottamatta eivätkä kyseessä ole mitkään matkarattaat. Rengasmelua en pidä pahana, toki riippuu rengastuksesta, mielestäni normikoon renkailla ei ole ongelma. Riippuu tietenkin renkaan valmistajasta eli jos ovat valmistetut jossain itä-Intian koillisosan eteläpuolisilla alueilla niin sitten...

Reneto

Lainaus käyttäjältä: MacVolsu - 14.02.10 - klo:19:19
Allekirjoitan tuon pappamaisuuden, varsinkin meidän harmaassa Jetassa ;)

Mitä mitä, harmaa Jetta pappamainen?;D Taidan ostaa tuon coupe-Jetan heti kun se tulee myyntiin.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

JTjones

LainaaNyky Jetan ongelma/myynnin pienuuden syy on varmaan ollut hieman pappamainen ulkonäkö, korin epäsuhtaisuus eli suuret perän ja keulan ylitykset>pieni akseliväli, rengasmelu, ja ahdas lastausaukko takapaksissa. Muutamat henkilöt eri foomureilla valittelevat myös,  että tuo Jetta olisi hieman huonompi ajettava kuin Golf ja Golf Variant.

Pakko puolustaa Jetta V:tä!:

Pappamainen ulkonäkö: en allekirjoita. Kauneus on katsojan silmässä, mutta minä kyllä ihastuin aikanaan Jetan lookiing kun auton liikkeessä näin

Suuret perän/keulan ylitykset: no eikä oo!  :o Vai enksmä vaan tajuu. Mun silmään ei oo ainakaan.

Ahdas lastausaukko: no ei kyl oo!  :-[ Suurempi se on kuin esimerkiksi Passat Sedanissa. Sedan on aina sedan, mutta Jetta V:n lastausaukko on luokkansa suurimpia. Muutenki boksi on Waltava ulkomittoihin nähden.

Rengasmelu: valitettavasti pitää paikkansa. Mutta sen tiesin jo ostaessa.

Huonompi ajettava kuin HB/Variant: No ehkä jonnin verran. On vaeltelu taipumusta, mutta omaa yksilöäni ei ole liiaksi vaivannut (johtunee luvoutushuollossa tehdystä pyöriensuuntauksesta)

Mutta back to topic. Hyvältä näyttää Jetta VI:n ennakkokuvat, tosin tuotantoauto voi ollakin sitten ihan eri näköinen. Toivottavasti eivät pliisuile liikaa muodoissa. Rohkeutta peliin!

makelja

#21
Lainaus käyttäjältä: Ironic32 - 14.02.10 - klo:14:32
Niin, mutta tavan tuulipukukansa haluaa kuitenkin niitä 1.4sia nuhiksia ;D

Aika iso autohan tuosta on tulossa, jos spekseihin ja kuviin on uskomista. Mihinkäs kategoriaan ne meinaa uuden passatin survoa enää?

Ainakin tuon Coupen koko on sama kuin nykyiselllä Jetalla. Eli 4,54m nyk 4,55m

Olen samaa mieltä JTjones'in kanssa nykyisestä Jetasta. Pidän sen ulkonäöstä (olenkin jo keski-ikäinen). Ei ole tullut kertaakaan lastausaukon koko vastaan. Rengasmelu: Pitäisi saada peltorit luovutuksen yhteydessä. Ajettavuus kunnossa ainakin Sportlinen alustalla. Variantista ei kokemusta.

Jos tuo kuva on se mikä on tulevaisuudessa uusi Jetta edes puolesti, niin Ocu RS tulee jäämään "hyllyyn". Menee vaan tiukille koska tullee myyntiin kolmannella neljänneksellä ja auto pitäi tilata noihin aikoihin, jotta ehtisi ennen 31.12. Eikä sitä pääsisi koeajamaan. Mutta ei kai se huonompi voi olla kuin tuo nykyinen.

qsla

Lieneekö tästäkin sitten tulossa Cabriolet?  :o
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

RTWteam

Räyhäkkään näköinen edestä päin. Takapää on tehty neutraalimmaksi mutta hyvältä näyttää ja tosiaan tuo moottoripolitiikka antaa sit viimeisen silauksen kunhan nyt saavat päätettyä mitä moottoreita suomeen tulee. :)

JeanC

Takavalot näyttää sivuprofiilista ihan A4 valoilta  ::)

Golffari

LainaaRengasmelu: Pitäisi saada peltorit luovutuksen yhteydessä. Ajettavuus kunnossa ainakin Sportlinen alustalla. Variantista ei kokemusta.

Nyt kun on kokemusta tuosta Jetasta ( V ) koppa 1.6 ja nykyisestä klohvista, niin täytyy
sanoa että klohvi ( variant 1.4TSI ) on kuin  eri planeetalta.

Jetta häviää 6-0 joka ominaisuudessa klohville.
Suorituskyky, rengasmelu, lämmitys, polttoaineen kulutus, tilavuus,
ja ennenkaikkea istuimet ( kyllä on mukavat istua )
Ja mikä tärkeintä.....kabiinissa ei ole vedon tunnetta jalkatilassa.


VW....?

Turbodog

Onpahan kyllä vesitetty versio noihin alkuvuoden kuviin verrattuna...


http://www.vwvortex.com/artman/publish/article_2759.shtml

Ko. artikkelissa sanotaan, että Jetan suunnittelussa on VW USA:lle annettu "vapaat kädet" luoda auto joka houkuttelee laajempaa asiakaskuntaa ja kilpailee mm. Corollan kanssa. Siinä lienee onnistuttu, tuohan menisi täysin Tojosta ;D Lisäksi vielä Jetan hintoja on haluttu painaa alas eli kuluja on pyritty karsimaan - näkyykö laadussa?

Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

Turbodog

Tässä sitten hieman paremmin silmää miellyttävä versio...


http://www.vwvortex.com/artman/publish/vortex_news/article_2754.shtml
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

Tikka

Tuo perä, etenkin takavalot, ovat kuin suoraan A4 B8:sta.

eGetin

Jeps, hienolta se kyllä oikeastikin näyttää vaikkei ihan niin hieno olekaan kuin aluksi oli suunnitelmissa. En ihmettelisi vaikka meilläkin tulisi farkku-Golfin tilalle tuollainen kun ei farkulle ole varsinaisesti mitään tarvetta kun on kuitenkin toinenkin farmariauto pihassa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy