Airbagin kellojousen vaihto

Aloittaja Sakkezi, 11.03.19 - klo:13:18

« edellinen - seuraava »

Haapaniemi

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 28.10.21 - klo:08:11
Tuolla loppupäässä on lista versiosta ja mitä ne tukevat
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Steering_Wheel_Control_Module_Versions

Mulle ei aukea tuon sivun perusteella, sopiiko -AL -päätteinen osa tuon -J:n tilalle, tai mikä ylipäänsä sopii. 😳🙈

o.b.

Lainaus käyttäjältä: Haapaniemi - 27.10.21 - klo:22:33
No, kaivoin paikallaan olevan osan esiin. Numero on 5K0953569J.
ETKA:n mukaan osanumero pitää tarkistaa diagnoositesterin avulla. Printattu osanumero voi olla pelkkä HW-numero, joka ei kerro softaa :o

Itse kokeilisin korjata vanhan osan jos spiraali on vaan irronnut toisen pään liitoksista. Olen kokeeksi purkanut pari tuollaista ja ne saa kyllä ehjänä purettua jos kärsivällisyyttä riittää 8)

Haapaniemi

Kiitos o.b 🙂👍 Asiaa varmisteltu vielä Volkkarilta. Sanoivat, että tuon tilalle voi tilata joko -J, -H tai -AL -päätteisen osan 🤔😵‍💫 omalla kohdalla (näillä taidoilla 😂) ei taida tulla kyseeseen tuo vanhan osan korjaaminen 😅

o.b.

Laita vanha osa sitten mulle, niin teen tutkimustyötä, josko sen saisi vielä kuntoon. Ja jos vaihdat osan ja liikut pk-seudulla, voin auttaa sopeutuksessa.

Ennen uuden osan laittoa kannattaa autosta ottaa täysi VCDS skannaus. Uuden osan myötä saattaa nimittäin hävitä joidenkin muidenkin komponenttien koodaus ja niiden taikominen takasin on astetta helpompi tehdä copy-pastella kuin arpomalla ;D

Haapaniemi

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 28.10.21 - klo:14:02
Laita vanha osa sitten mulle, niin teen tutkimustyötä, josko sen saisi vielä kuntoon. Ja jos vaihdat osan ja liikut pk-seudulla, voin auttaa sopeutuksessa.

Ennen uuden osan laittoa kannattaa autosta ottaa täysi VCDS skannaus. Uuden osan myötä saattaa nimittäin hävitä joidenkin muidenkin komponenttien koodaus ja niiden taikominen takasin on astetta helpompi tehdä copy-pastella kuin arpomalla ;D

Harmikseni asun Satakunnassa, apu tulisi varmasti tarpeen vielä tuon kanssa 🙈 Täytyy Porin lähistöltä etsiä VCDS taitajaa, josko saataisi uusi osa koodattua ja vanhan tiedot kopioitua 🙂 265â,¬ posteineen eBay:sta uusi osa. Toivotaan nyt, että sopii.

Spuppe

Onko tietoa jos tilaa uuden kellojousen ja laittaa siihen vanhasta piirilevyn niin toimiiko ilman mitään ohjelmointeja yms..?

o.b.

Lainaus käyttäjältä: Spuppe - 02.09.22 - klo:18:28
Onko tietoa jos tilaa uuden kellojousen ja laittaa siihen vanhasta piirilevyn niin toimiiko ilman mitään ohjelmointeja yms..?
Ei tarvitse ohjelmointia JOS sen piirilevyn saa vaihdettua. Vaatii hieman taitoa, että saa sen uuden purettua ja ennen kaikkea, että saa koko paketin kasattua oikein.

Kellojousi ei ole kiinni piirilevyssä millään pistokkeella. Jos liitos on tehty juottamatta, painamalla pinnit läpivientiholkkien läpi, niin voi olla tekemätön paikka.

Itse sopeututtaisin vaan sen uuden osan sovinnolla jollain osaajalla. Tai toki tekisin sen itse ;D Vanhasta osasta pitää ottaa koodaus talteen, se helpottaa uuden sopeuttamista.

Spuppe

Vanha osa ollut jo kerran purettuna atomeiksi. Ei vaan kolvaukset pitänyt tai sitten vanha osa jo niin kulunut, että jumittaa ja spiraali katkeaa..

Oltsa

Itselläni myös Kello jousi vaihdettu. Ei toimi vakionopeuden säädin (button for driver assistance system defective). Ajotietietokonetta ei pääse lukemaan myöskään? Radiokanavat vaihtuu kyllä ja volume ym. Voisikohan tuo koodaus auttaa? Olisiko kymenlaakson alueella ketään vcds:n omaava innokasta? 😊

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy