Yleistä Kodiaqista

Aloittaja vasara, 30.08.16 - klo:16:09

« edellinen - seuraava »

Herr K

Ainakin Saksan ennakkotietojen mukaan Kodiaqin hinnat alkaen malli tulisi olemaan melkein samanhintainen Superb Kombin kanssa, mutta saapa nähdä sitten kuin lopulliset hinnat julkaistaan. Ja tietysti tilanne voi Suomessa olla eri kuin Saksassa, mutta tuskin Kodiaq kuitenkaan halvempi on kuin Superb.

Tiguanissa mielestäni hintaerot eivät ole kovin suuria Passatiin verrattuna. Esim. Comfortline 1,4 TSI ACT 110 kW (150 hv) DSG automaatti Tiguan maksaa 38 381,61 ja vastaava (sama moottori ja DSG) Passat Variant 37 502,42. Hintaeroa on alle tonni, mutta tietysti varusteluissa ja lisävarusteiden hinnoissa voi olla eroja. Toki hintaerot vaihtelevat moottoreiden, vaihteiston ja vetotavan mukaan.
VW Passat Variant GTE

pasuunaC3

Niin hinta varmasti samoja tai 1000-1500e kalliimpi ku combi suberp ihan näin maalaisjärellä  :)
Oottajan aika vaan on pitkä ..kallishan se omaan makuun oleva kodiaq on jokatapauksessa mutta sen verran paljon kuumottaa että sen joutuu ottamaan.. hinta laatu on silti varmasti varsin järkevä ..nyt vaan lokakuussa hinnat ja varusteet julki niin tässä pääsis tästä jännityksestä!
Skoda Kodiaq 2.0tsi DSG 4X4 style panorama + sport leather
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -13 corrida red

vasara

Tämä mukaan: http://www.autobild.de/artikel/skoda-kodiaq-2016-vorstellung-3944830.html
Kodiaqin alkaen hinta Saksassa 25.490â,¬, eli 600â,¬ alle Skoda Suberb kombi alkaen hinta 1.4 bensakoneella.
Suomen autoverot huomioiden (verot isommat kuin suberbissa).. voisi päätellä, että Kodiaq tulee olemaan kautta linjan suunnilleen Suberb kombi hinnoissa. Eli Suomessa alkaen n. 30000â,¬ (1.4, etuveto ja manuaali.. jos tälläistä pakettia tarjolla).
Tehokkaampi 190hp diisseli, neliveto ja automaatti olisi tuolla kaavalla rapia 45000â,¬ ?

Atro

Hinnoittelu kiinnostaa kyllä kovasti. Itse järkeilen että tuossa Kodiaqissa saa käytännössä Superbin tilat katumaasturin muodossa. Näinhän ei ole VW:n kohdalla asian laita vaan Passat selkeästi Tiguania tilavampi. Superb varmasti parempi ajaa maantiellä mutta mitä muuta? Se että Kodiaq on Octavian pituinen on ehdoton vahvuus Superbiin verrattuna.

pasuunaC3

Kyllä se vaan on ostamisen arvoinen auto. Linkissä oleva yellowgreen on kyllä röyhkeä, tulisipa kodiqqiin oikeasti korin väriset helmat!! --> https://www.rushlane.com/skoda-kodiaq-paris-motor-show-12200361.html
Skoda Kodiaq 2.0tsi DSG 4X4 style panorama + sport leather
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -13 corrida red

pasuunaC3

Englanninkieliset skoda sivut on päivittänyt kodiaqin ja värit löytyy sisälle ja ulos. Mutta varustetasoja ei olisi kun kun kolme active ambition ja style.. ei l&k:ta. Ja helmat on mustana.. eikä pariisissa olevaa monte carlo/sportline vai mikä liekkään mallia ole ilmeisesti tulossa sen urheilu ratti ja penkit olisi kyllä sopineet kodiaqqiin :/
Skoda Kodiaq 2.0tsi DSG 4X4 style panorama + sport leather
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -13 corrida red

nemos

Saksassa Kodiaqin alkaen-hinta 1.4 TSI:llä 25 490 euroa eli 400 kalliimpi kuin Superb ja 500 euroa halvempi kuin Tiguan samalla moottorilla
Volvo XC60 T8 Inscription

enkero

Melko valju värivalikoima, ekan kerran punainen väri tuntui itselle mieluisalta.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Braide

Lainaus käyttäjältä: pasuunaC3 - 30.09.16 - klo:07:11
Kyllä se vaan on ostamisen arvoinen auto. Linkissä oleva yellowgreen on kyllä röyhkeä, tulisipa kodiqqiin oikeasti korin väriset helmat!! --> https://www.rushlane.com/skoda-kodiaq-paris-motor-show-12200361.html
Skoda myyjät olivat mieltä että tulee positiivinen ongelma. Todennäkösesti toimitusajat tulee olee todella pitkät. Ens keväänä tilaat ni saa varmaa seuraavana talvena (tää oli mun hatusta heitetty).
Yellowgreen on kyllä röyhkeä väri. Erikoisissa väreissä on vain se huono että niissä hinta laskee enempi kuin esimerkiksi mustassa.

vasara

autoexpress jutussa.. http://www.autoexpress.co.uk/skoda/kodiaq/96896/hot-skoda-kodiaq-to-get-twin-turbo-power-and-240bhp
.. maalaillaan, että myös 240hp tuplaturbo disseli ja Laurin & Klement- versiot olisi tulossa?

vasara

Täältä löytyy alkuun tulevat varustelutasot Saksassa.. kaippa ne on kutakuinkin samat Suomessa..
http://www.skoda-portal.de/index.php/2016/10/einstiegspreis-und-erste-ausstattungsdetails-zum-neuen-kodiaq/

Videoita ja kuvia tullut katteltua. Kodiaq varsin kelvollisen näköinen valkoisella värillä.. väri, jota olen aina pitänyt suv:hen sopimattomana.
Varsinkin kun varustettu tummemmalla vanteella.
Harmaana tietysti paras :)
https://www.youtube.com/watch?v=hX6CX3lqkNg

pasuunaC3

Jospa sitä saatas sama suomeksikin pian :) kyllä se style ja urheilupenkit olisi jees! Toivottavasti myös urheiluratti kuuluu penkkien mukaan.
Skoda Kodiaq 2.0tsi DSG 4X4 style panorama + sport leather
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -13 corrida red

psxgamer

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 06.10.16 - klo:17:09
Täältä löytyy alkuun tulevat varustelutasot Saksassa.. kaippa ne on kutakuinkin samat Suomessa..

Liekköhän näin. Vahvalla mutulla vedän, että Suomessa Skodat on paljon paremmin varusteltu kuin vastaavan tason auto Saksassa. Saksan kielen taitoa ei ole, joten Google Translatella mennään, mutta joskus olen käynyt kurkkaamassa Saksan sivuilta ja mielestäni Octavia ja Superb oli selvästi karsitumpia versiota. Britten tarjontaa katsastin myös ja autot olivat sielläkin selvästi huonommin varusteltuja kuin Suomessa. Ainakin siis varustetasojen mukaan, optioitahan saa klikattua oman maun mukaan.  ;D

Sokota09

Jep, Suomessa kaikki varustetasot ovat kattavampia kuin edellä mainituissa maissa. Voisi sanoa, että ovat todella karvalakki versioita Suomeen verrattuna.

vasara

^En ole perehtynyt Skoda varustelutasojen erilaisuuteen vaikkapa Suomi vs. Saksa.. Millaisia lisukkeita Suomi- versioissa noin yleensä Skodalla on verrattaessa vaikkapa keskimmäisen varustetason (ambition tms.) varusteita saksalaiseen vastaavaan?
Tuleeko mitään olennaista extraa? .. esim. halogeenien tilalle xenonit... vai onko kyse somisteiden erilaisuudesta?

Sokota09

Jos otetaan Superb Ambition verrokiksi, niin Saksan versiosta puuttuvat mm. Xenonit, Bolero, ajoasetuksen valinta ja penkin lämmittimet edessä,

vasara

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 09.10.16 - klo:10:55
Jos otetaan Superb Ambition verrokiksi, niin Saksan versiosta puuttuvat mm. Xenonit, Bolero, ajoasetuksen valinta ja penkin lämmittimet edessä,
Ok, ihan merkittäviä eroja siis.
Skodan Tsekki sivuilla oli jo Kodiaq konfigurattori.. pikku kielimuuria, mutta vähän pääsee kurkkimaan mitä tarjolla esim. lisävarusteissa (1000 korunaa = n. 37â,¬ + autovero :) )..
http://cc-cloud.skoda-auto.com/cze/cze/cs-cz

pasuunaC3

Eli vissiin on tsekeissä jo tilattavissa?! Millonhan tänne :/
Skoda Kodiaq 2.0tsi DSG 4X4 style panorama + sport leather
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -13 corrida red

Husky

Kävin myös vilkaisemassa, tuollainen 190 heppanen diisseli ilman lisäherkkuja, alle 36kâ,¬.

pasuunaC3

Juu tuolla on mukava rakennella kun ei oo autovero sotkemassa mutta tuon mukaan autoverollinen hinta suomessa olis varmaan lähellä 45t euroa minun mieleisessä pirssissä :P
Skoda Kodiaq 2.0tsi DSG 4X4 style panorama + sport leather
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -13 corrida red

pasuunaC3

Minkäslaisia kodiaqqeja porukka on rakentanu tolla tsekkien suunitteluohjelmalla? :)
Skoda Kodiaq 2.0tsi DSG 4X4 style panorama + sport leather
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -13 corrida red

yaska

Onko jossakin ollut juttua Kodiaqin maavarasta ja kokonaispainoista? Omapainohan tuossa on saatu pysymään suhteellisen alhaalla n. 1500kg kahta puolta riippuen versiosta.

TAG

Lainaus käyttäjältä: pasuunaC3 - 12.10.16 - klo:16:02
Minkäslaisia kodiaqqeja porukka on rakentanu tolla tsekkien suunitteluohjelmalla? :)

44 500â,¬, 190hv diesel kaikilla herkuilla paitsi edullisemmalla navilla. Kyllä kelpais Eurooppalainen hinnoittelu Suomessakin. Tulis vähän vauhtia autokauppaan ja veroeurot lisääntyisivät nykyisestä (Alv-tuotot + liiketoiminnan kasvusta tulevat lisävirrat).

vasara

Lainaus käyttäjältä: yaska - 14.10.16 - klo:20:49
Onko jossakin ollut juttua Kodiaqin maavarasta ja kokonaispainoista? Omapainohan tuossa on saatu pysymään suhteellisen alhaalla n. 1500kg kahta puolta riippuen versiosta.
n. 19cm maavara.. tämän mukaan: http://www.auto-data.net/en/?f=showCar&car_id=25944
Diesel nelivedon (joka mallisarjan painavin) paino vaihdelaatikosta riippuen 1639/1676 kg.. aika kohtuullinen ko. kokoluokkaan.
Ilmeisesti ainakin nelivedoista tulossa eri versioita, joissa maavarakin vaihtelee?
Täällä puhuttiin eri versioista.. tosin artikkelissakin ?- merkki varauksin.. http://www.theweek.co.uk/76177/skoda-kodiaq-full-prices-and-specs-for-the-suv

TAG

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 16.10.16 - klo:10:51
n. 19cm maavara.. tämän mukaan: http://www.auto-data.net/en/?f=showCar&car_id=25944
Diesel nelivedon (joka mallisarjan painavin) paino vaihdelaatikosta riippuen 1639/1676 kg.. aika kohtuullinen ko. kokoluokkaan.
Ilmeisesti ainakin nelivedoista tulossa eri versioita, joissa maavarakin vaihtelee?
Täällä puhuttiin eri versioista.. tosin artikkelissakin ?- merkki varauksin.. http://www.theweek.co.uk/76177/skoda-kodiaq-full-prices-and-specs-for-the-suv

Ei tuossa vikassa linkissä kylläkään erilaisista nelivetoversioista kirjoitettu, vaan erilaisista versioista, joissa neliveto mukana. Eli tarkoitettiin käytännössä, että erilaisia moottori ja vaihteistoyhdistelmiä voidaan yhdistää nelivetoon. Sama Haldex niissä on kaikissa. Toki normaalit vaihtoehdot normaalista säädettävään alustaan valittavissa. Lisäksi spekulointia tulisiko Scout versiota, jossa olisi maavaraa vähän nostettu lisää.

vasara

Lainaus käyttäjältä: TAG - 16.10.16 - klo:17:37
Ei tuossa vikassa linkissä kylläkään erilaisista nelivetoversioista kirjoitettu, vaan erilaisista versioista, joissa neliveto mukana. Eli tarkoitettiin käytännössä, että erilaisia moottori ja vaihteistoyhdistelmiä voidaan yhdistää nelivetoon. Sama Haldex niissä on kaikissa. Toki normaalit vaihtoehdot normaalista säädettävään alustaan valittavissa. Lisäksi spekulointia tulisiko Scout versiota, jossa olisi maavaraa vähän nostettu lisää.
En tietenkään tarkoittanut, että nelivetotekniikoita tulisi erilaisia, vaan että neliveto Kodiaqeista tulisi eri versioita. Offroad jne.. mutta nähtäväksi jää.

TAG

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 18.10.16 - klo:00:22
En tietenkään tarkoittanut, että nelivetotekniikoita tulisi erilaisia, vaan että neliveto Kodiaqeista tulisi eri versioita. Offroad jne.. mutta nähtäväksi jää.

Offroad nappula, jolla lisätään softaa löytyy lisävarusteena konfiguraattorista.

TAG

Yhdistin Superbin ja Kodiaqin kuvat yhteen, josta saa käsitystä keskinäisistä mittasuhteista. Ero tulee takapenkin tiloista, joissa Superbissa on selkeästi enemmän tilaa.


  • Kodiaqin pystympi istuma-asento kompensoi osittain takatilojen eroja
  • Etupenkin asento on selvästi selkäystävällisempi Kodiaqissa
  • Yksityiskohta joka itsellä pisti myös silmään on, että katon takaosan spoilerin takareuna on käytännössä samalla kohtaa autoa edestä mitattuna



vasara

Lainaus käyttäjältä: TAG - 18.10.16 - klo:10:00
Offroad nappula, jolla lisätään softaa löytyy lisävarusteena konfiguraattorista.
Just :) .. Jutussa arvailtiin ulkoisestikkin erilaisista versioista. "Rugged and sporty versions?"

Atro

Lainaus käyttäjältä: TAG - 18.10.16 - klo:10:16
Yhdistin Superbin ja Kodiaqin kuvat yhteen, josta saa käsitystä keskinäisistä mittasuhteista. Ero tulee takapenkin tiloista, joissa Superbissa on selkeästi enemmän tilaa.

Hyvä vertailu joka havainnollistaa katumaasturikorin edut tilankäytössä kuten luonnollisemman istuma-asennon ja korkeamman takakontin. Pitkäselkäisenä miellyttää se että Kodiaqissa on etupenkillä 6 cm enemmän ilmatilaa päälaen yläpuolella. Ei tarvitse välttämättä ruuvata penkkiä alimpaan mahdolliseen asentoon.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy