Uusi VW ID.3 1ST tilattu

Aloittaja jamo75, 23.06.20 - klo:16:59

« edellinen - seuraava »

jamo75

AC kaapeli ? autossa tulee mukana AC kaapeli sekä toi toinen jota vissiin käytetään sellaisissa latureissa joissa ei ole kaapelia valmiina (Suomessa vissiin harvemmin). En ole nyt niin perillä näissä mode2 yms. termeissä.

en ole itsekään vielä löytänyt sitä manuaali. auton mukana tuleva painettu on aika kökkö

Lainaus käyttäjältä: mikaanikko - 13.09.20 - klo:11:07
Miltähän nettisivulta se löytyisi? Koodi minulla on.
Vielä toinen kysymys:
Kuinka pitkä on auton mukana tuleva latauskaapeli?
En viitsinyt sitä eilen mitata kun koeajon aikana satoi.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Antore

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 13.09.20 - klo:11:12
AC kaapeli ? autossa tulee mukana AC kaapeli sekä toi toinen jota vissiin käytetään sellaisissa latureissa joissa ei ole kaapelia valmiina (Suomessa vissiin harvemmin). En ole nyt niin perillä näissä mode2 yms. termeissä.

en ole itsekään vielä löytänyt sitä manuaali. auton mukana tuleva painettu on aika kökkö

Minun tietojen mukaan mukana tulee 4,5 m pitkä type 2 -kaapeli ja tämän lisäksi tietysti normi suko-pistokkeeseen yhdistettävä kaapeli (tämän pituutta en tiedä). Ja taitaapi olla ihan juuri päin vastoin mitä tulee 'valmiina olevaan kaapeliin'. Kaikista julkisista latauspisteistä hyvin pienestä osasta löytyy tehokkaampi laturi, joissa on siis kaapeli valmiina. Eli sitä pelkkää type 2 -piuhaa kannattaa kyllä mukana kuljettaa jos esim. kauppakeskuksessa tai vastaavassa paikassa haluaa autoa ladata. Autossa on type 2 latausportin 'laajennus' jonka suojana on irrotettava muovisuoja. Sen irrottamalla voi sitten kytkeä esim. pikalatauksen tähän CCS-latausporttiin. Pikalatureissa on aina kaapeli valmiina laturissa.

jamo75

6 metriä sanoisin, 5m mitta ei riittänyt.
4,5 voi toki olla siihen mötikkään siis se normi AC kaapeli.

ainakin citymarketin 50kw latureissa on kaapeli
hitaimmissa ei tainnut olla

mutta näkee sitten kun saa tuon lataus kortin postissa, 600 eur saldo näkyy jo appissa

Lainaus käyttäjältä: Antore - 13.09.20 - klo:11:47
Minun tietojen mukaan mukana tulee 4,5 m pitkä type 2 -kaapeli ja tämän lisäksi tietysti normi suko-pistokkeeseen yhdistettävä kaapeli (tämän pituutta en tiedä). Ja taitaapi olla ihan juuri päin vastoin mitä tulee 'valmiina olevaan kaapeliin'. Kaikista julkisista latauspisteistä hyvin pienestä osasta löytyy tehokkaampi laturi, joissa on siis kaapeli valmiina. Eli sitä pelkkää type 2 -piuhaa kannattaa kyllä mukana kuljettaa jos esim. kauppakeskuksessa tai vastaavassa paikassa haluaa autoa ladata. Autossa on type 2 latausportin 'laajennus' jonka suojana on irrotettava muovisuoja. Sen irrottamalla voi sitten kytkeä esim. pikalatauksen tähän CCS-latausporttiin. Pikalatureissa on aina kaapeli valmiina laturissa.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Erkka




Metreistä en tiedä, mutta tuollaiset kaapelit tulee mukaan.

Erkka
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

jamo75

proto/testi autojen valmistenumerolla pääsi
pitää nyt motivoitua saada toi toimimaan.

p.s) VW kuittasi suurimmat epäilyt facebook ryhmässä
- auto ei tue käyttäjäprofiileja
- autoa ei voi rekisteröidyä useaan puhelimeen, ainoastaan voit sisäänkirjaatua samalla tunnuksella useasta puhelimesta
- mitään muuta kuin latauksen tila ja lämmitys ei apista näytetä kaikki muu tulee myöhemmin
- kaikki lataukseen esitettävät asiat esitetään km/h muodossa (eli et ilman odb:ta näe mitä virtaa autosi saa, toki sen voi arvata km/h arvosta)
- infosysteemiin ei myöskään ole mahdollista lisätä mitään ehkä sitten sen ekan päivityksen jälkeen eli esim. natiivi tukea spotifylle ei ole

Lainaus käyttäjältä: Antore - 13.09.20 - klo:10:54
Meinaatko, että ID.3:n vin-numerolla/valmistenumerolla pääsee kirjautumaan/lukemaan manuskaa jo ennen kuin auton oma e-sim on kertaalleen rekisteröitynyt verkkoon?
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

-Ant-

Lainaus käyttäjältä: Antore - 13.09.20 - klo:10:54
Meinaatko, että ID.3:n vin-numerolla/valmistenumerolla pääsee kirjautumaan/lukemaan manuskaa jo ennen kuin auton oma e-sim on kertaalleen rekisteröitynyt verkkoon?

Terve taas,

Eihän mulla vielä olutkaan sitä valmistusnumeroa kuin vaihtoautosta :)
Jos teillä jo on, niin kokeilkaapa onnistuuko vaikka germaanien sivulta...
https://userguide.volkswagen.de/public/vin/login/tr_TR

mikaanikko

Menin samaan halpaan - sehän on vain vaihtoauton vin tuossa sopimuksessa.
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

jamo75

sanoo no content available koetin parillakin eri kiellä (sis lukien saksa)

Lainaus käyttäjältä: -Ant- - 13.09.20 - klo:13:00
Terve taas,

Eihän mulla vielä olutkaan sitä valmistusnumeroa kuin vaihtoautosta :)
Jos teillä jo on, niin kokeilkaapa onnistuuko vaikka germaanien sivulta...
https://userguide.volkswagen.de/public/vin/login/tr_TR
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Daatta

Tänään lähti ID.3 Business tilaukseen. Ei tosiaan ole 1ST vaan tuotantomalli, arvioitu tuotantoon meno viikolla 35. Lisävarusteet, jos näitä nyt sellaisiksi voi kutsua:

PJB Kevytmetallivanteet East Derry 7,5 J x 18, Black. Renkaat 215/55 R
1M1 Kuljetuskoukku.
0ZA1 Makena Turquoise -metalliväri
71G Tilapäislatauslaite. Suko-pistoke (8A)
VW alu 18" ja Contin kitkat

ID.Charger pitää tilata, ajattelin että sen voisi laittaa puolikiinteällä asennuksella eli liitäntäkaapeli + voimavirtapistoke. Saisi siirrettyä autotallin ja pihan välillä, sisältä ja ulkoa löytyy sopiva voimavirtarasia.

Jään kaipaamaan Cupran kaistavahdin aktiivisia ohjausliikkeitä ja erikoisurheiluistuimia. Vastaavaan ID.3 varustelutasoon ei tällä kertaa ollut paukkuja.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

geezer

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 25.09.20 - klo:19:30
Tänään lähti ID.3 Business tilaukseen. Ei tosiaan ole 1ST vaan tuotantomalli, arvioitu tuotantoon meno viikolla 35. Lisävarusteet, jos näitä nyt sellaisiksi voi kutsua:

PJB Kevytmetallivanteet East Derry 7,5 J x 18, Black. Renkaat 215/55 R
1M1 Kuljetuskoukku.
0ZA1 Makena Turquoise -metalliväri
71G Tilapäislatauslaite. Suko-pistoke (8A)
VW alu 18" ja Contin kitkat

ID.Charger pitää tilata, ajattelin että sen voisi laittaa puolikiinteällä asennuksella eli liitäntäkaapeli + voimavirtapistoke. Saisi siirrettyä autotallin ja pihan välillä, sisältä ja ulkoa löytyy sopiva voimavirtarasia.

Jään kaipaamaan Cupran kaistavahdin aktiivisia ohjausliikkeitä ja erikoisurheiluistuimia. Vastaavaan ID.3 varustelutasoon ei tällä kertaa ollut paukkuja.

Onnea tulevasta autosta. Oliko nyt joku talvirengas-kampanja meneillään ja koskiko se näitä sähköautoja?

Erkka

Lainaus käyttäjältä: geezer - 25.09.20 - klo:20:11
Onnea tulevasta autosta. Oliko nyt joku talvirengas-kampanja meneillään ja koskiko se näitä sähköautoja?

Ei koskenut Hyvinkään K-Caarassa ID.3 autoja. Polttomoottori autoissa näytti olevan tuulilasissa moniste talvirengas-kampanjasta.

Erkka
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Daatta

Ei ollut kamppiksesta puhetta, talvirenkaat maksoi pari donaa.

Tarkemmin kun ajattelee, niin yhteenkään ostamaani autoon ei ole saanut mitään kampanjaetuja. Vissiin ostelen vääränllaisia kulkupelejä.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

SlOrbA

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 25.09.20 - klo:20:34
Ei koskenut Hyvinkään K-Caarassa ID.3 autoja. Polttomoottori autoissa näytti olevan tuulilasissa moniste talvirengas-kampanjasta.

Ei Espoossakaan.
Ajossa: ID.3 77kWh Tour 2021
Vanha: Jetta Hybrid TSI 1.4 2013

Daatta

Mahtaako mennä kaikki uudet ID.3 toimitukset ensi vuoteen? Tavoitin (ei oman) automyyjän tänään huollossa käydessäni ja kyselin toimituksista. Kuulemma viime perjantaina tullut viesti, että kaikki toimitukset siirtyvät ensi vuoteen. Niidenkin autojen, jotka ovat tulleet jo linjalta ulos. Arverli, että bitti poikittain taas...  ???
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

dwntime

Edelleen softaongelmia ja ongelmia kokoonpanon kanssa. En tiedä tarkemmin mutta kun katsoi tuota Carwow'n videota niin ymmärrän. mm. hanskalokero ei istunut kunnolla paikallaan. Ei ole oikein VW:n kanssa tuollaisiin sovitusongelmiin törmännyt :(

Samoin jostain luin että myös Saksassa kiihtyvä koronapandemian toinen vaihe on pakottanut yritykset muuttamaan toimintatapojaan mm. etätöihin yms.

jamo75

jeh jeh että se siitä lokakuussa tehtaalta tulee täysin valmiit softat.
näkeehän se jo tuosta we connect id kurasta miten housut kintussa se on työnnetty markkinoille ilman mitään konkreettisia lupauksia milloin puuttuvat ominaisuudet ja bugit korjataan.

esim. talven tullessa olisi mukavaa että tuo ilmastointi nyt oikeasti toimisi kuten pitää eikä puhalla min tilalla kylmää ilmaa.

toistaiseksi paras oli yksi kaveri fb ryhmässä joka tilitti varmaan yli kymmenestä varoitusvalosta joita tähän mennessä on tullut vastaan. itse kyllä veisin auton huoltoon enkä ihmettelisi mitä vikavaloja tai ominaisuuksia tänään ei toimi

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 08.10.20 - klo:13:36
Mahtaako mennä kaikki uudet ID.3 toimitukset ensi vuoteen? Tavoitin (ei oman) automyyjän tänään huollossa käydessäni ja kyselin toimituksista. Kuulemma viime perjantaina tullut viesti, että kaikki toimitukset siirtyvät ensi vuoteen. Niidenkin autojen, jotka ovat tulleet jo linjalta ulos. Arverli, että bitti poikittain taas...  ???
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Antore

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 08.10.20 - klo:21:30
jeh jeh että se siitä lokakuussa tehtaalta tulee täysin valmiit softat.
näkeehän se jo tuosta we connect id kurasta miten housut kintussa se on työnnetty markkinoille ilman mitään konkreettisia lupauksia milloin puuttuvat ominaisuudet ja bugit korjataan.

esim. talven tullessa olisi mukavaa että tuo ilmastointi nyt oikeasti toimisi kuten pitää eikä puhalla min tilalla kylmää ilmaa.

toistaiseksi paras oli yksi kaveri fb ryhmässä joka tilitti varmaan yli kymmenestä varoitusvalosta joita tähän mennessä on tullut vastaan. itse kyllä veisin auton huoltoon enkä ihmettelisi mitä vikavaloja tai ominaisuuksia tänään ei toimi

Hyvin toimii tuo lämmitys sovelluksen kautta ja ajastustakaan en ole oikeastaan kaivannut. Minuutilleen kun en ainakaan itse osaa lähtöaikaa ennakkoon arvioida. Toki nyt ei vielä kovin paljon lämpöpumpun tarvitse ponnistella kun ei ulkolämmötkään ole alhaalla, mutta n. viisi minuuttia ennen lähtöä lämmityksen aktivointi sovelluksesta riittää ja autossa on pyydetty lämpö. Vaikuttaa todella tehokkaalta tuo pumppu siis.
Onhan noita vikavaloja vilkkunut ja olen niistä myös raportoinut. Kertaalleen luettu vikakoodit ja marraskuun alussa auto saa ensimmäiset päivitykset. Mitään stressiä noista vikavaloista ei itselleni kyllä ole tullut, ei ainakaan niin kauan kun ne eivät auton ajettavuuteen vaikuta ja katoavat kun auto hetken on virrattomana. Pari tuhatta km vasta ajettuna ja edelleen olen ihan supertyytyväinen.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 08.10.20 - klo:21:30
toistaiseksi paras oli yksi kaveri fb ryhmässä joka tilitti varmaan yli kymmenestä varoitusvalosta joita tähän mennessä on tullut vastaan. itse kyllä veisin auton huoltoon enkä ihmettelisi mitä vikavaloja tai ominaisuuksia tänään ei toimi

Tuossa Carwow'n videossa myös auto päätti vetää itsensä tilttiin kuljettajaa avustavien järjestelmien osalta jolloin kaista-avustin, törmäyksen esto ja adaptiivinen vakkari tipahtivat pois pelistä. Palasivat sitten joskus tunteja myöhemmin.

TODELLA harmi että on noin keskeneräinen tuote. ID3 koeajon jälkeen jäi jopa pieni polte alkaa virittelemään ostohousuja jalkaan ID4:n osalta mutta taidan pistää housut vielä toistaiseksi kaappiin ja vähän seurailla tilannetta miten etenee.
Ei kiinnosta pätkääkään esim. alkaa talvella tappelemaan jonkin We connectin kanssa. Sitä saa sitten kylmällä autolla lähteä liikenteeseen.

Mika2

Sama juttu. Pyysin jopa tarjouksen ID4:sta, mutta muutaman ID3 youtube-videon jälkeen ostokuume laski merkittävästi. Se että käyttöliittymässä on pieniä omituisuuksia on ihan normaalia alkuvaiheessa, mutta se että turvallisuuteen liittyvät ydintoiminnot tilttailee miten sattuu ei todellakaan ole OK.

Jos auton softan kehitys muistuttaa edes etäisesti normaalin yrityssoftan tekemistä integraatioineen, niin voin vakuuttaa että tiimillä on tällä hetkellä hiki ja tilanne pahenee kaiken aikaa, kun uusia malleja ja lisävarustekombinaatioita tuupataan markkinoille.

Nyt odotan, että saavat toimivan version ulos, ennen kuin menen uudelleen kaupoille.

PV

Ensi viikolla olisi edessä ID.3 luovutus. Myyjä mainitsi kaupantekotilaisuudessa jotain We Charge -ominaisuudesta, mutta ei puhunut että tuleeko auton mukana sitä korttia vai ei. No, oma-aloitteisena ihmisenä tilasin kortin itselleni, mutta tiedättekö varmasti että tuleeko se kortti automaattisesti auton mukana? Ehdin sitten vielä peruuttaa kortin tilauksen, jos tulee.
ID.3 1st Plus, Mangan Grey

mikaanikko

Ei tule fyysistä korttia. Tulee vain ilmoitus, että kortti tilattavissa.
Tämä siis tavalliselle ostajalle, "ei etukäteisvarauksen" tehneelle.
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

Antore

Lainaus käyttäjältä: PV - 11.10.20 - klo:12:11
Ensi viikolla olisi edessä ID.3 luovutus. Myyjä mainitsi kaupantekotilaisuudessa jotain We Charge -ominaisuudesta, mutta ei puhunut että tuleeko auton mukana sitä korttia vai ei. No, oma-aloitteisena ihmisenä tilasin kortin itselleni, mutta tiedättekö varmasti että tuleeko se kortti automaattisesti auton mukana? Ehdin sitten vielä peruuttaa kortin tilauksen, jos tulee.

Alla 2.10.2020 Volkswagen Suomen lähettämä sähköposti. Mutta eipä siitä ole mitään haittaa vaikka saisit kaksi korttia. Kortti aktivoidaan ja valitaan tariffi sen jälkeen kun kortin saat. Todennäköisesti saat kortin nopeammin jos niitä jälleenmyyjältä löytyy ja jos sitten luovutuksen jälkeen tulee kortti postissa, niin sitä voit käyttää vaikka kittilastana.

We Charge -latauskortit saatavissa nyt myös Volkswagen-liikkeestäsi    

We Charge -latauskortit ovat nyt saatavissa myös lähimmältä jälleenmyyjältäsi. On hyvä huomioida, että tariffin aktivointi vaatii edelleen verkkopankkivahvistuksen. Verkkopankkivahvistuksen yhteydessä on ilmennyt ongelmia tietyillä luotto- ja pankkikorteilla. Ongelmaa selvitetään edelleen, pahoittelemme tästä aiheutunutta vaivaa.

Latauskortin saatuasi se on aktivoitava We Connect ID. -sovelluksessa. Latauskortin aktivointi suoritetaan sovelluksen We Charge -valikon kautta. Kortti voidaan aktivoida tariffin valinnan yhteydessä tai sen jälkeen kun tariffi on jo aktivoitu. Huom. Tariffin aktivointi vaatii verkkopankkitunnistautumisen jonka vuoksi osalla luotto- ja pankkikorteilla saattaa esiintyä edelleen ongelmia tässä vaiheessa.

Ystävällisin terveisin,

Volkswagen ID. -tiimi

jamo75

Suomessa kortti ei tule auton mukana kuten monessa muussa maassa, ei myöskään tule vw-sukkia, eikä vw usb kaapelia. Mutta jos jälleenmyyjä on saanut jo erän noita kortteja voivat varmaan napata sellaisen mukaan.

kortti on vain typerä 20sentin rfid kortti kunhan sen tunnus luvun saat we connect id:lle käyttöön
tosin fb ryhmässä jatkuvasti raportoidaan että kortti ei toimi niissä asemissa missä pitäisi, viimeksi eilen että ei toimi edes ionityn omassa asemassa vaikka se on juuri sille tarkoitettu. itse olen käyttänyt sitä k-latauksessa toistuvasti, yhdessä virran asemassa koetin ja ei toiminut. fortum soppari on jo allekirjoitettu ja lanseerataan tässä varmaan piakkoin.

kuten huomattua ainoa syy käyttää korttia on se 2000kw ilmais aika muuten halvempaa käyttää tarjoajien omia laskutus tapoja

Lainaus käyttäjältä: PV - 11.10.20 - klo:12:11
Ensi viikolla olisi edessä ID.3 luovutus. Myyjä mainitsi kaupantekotilaisuudessa jotain We Charge -ominaisuudesta, mutta ei puhunut että tuleeko auton mukana sitä korttia vai ei. No, oma-aloitteisena ihmisenä tilasin kortin itselleni, mutta tiedättekö varmasti että tuleeko se kortti automaattisesti auton mukana? Ehdin sitten vielä peruuttaa kortin tilauksen, jos tulee.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

mmh

Kaikesta huolimatta, ja ehkä juuri siksi, painoin kuitenkin tänään "Tilaa"-nappia. Tulossa 1ST Max Mangan Grey. Nyt alkaa se talvirenkaiden speksaaminen. Vaihtoehtona Loen 19" mustana...   

PV

Lainaus käyttäjältä: mmh - 27.10.20 - klo:14:33
Kaikesta huolimatta, ja ehkä juuri siksi, painoin kuitenkin tänään "Tilaa"-nappia. Tulossa 1ST Max Mangan Grey. Nyt alkaa se talvirenkaiden speksaaminen. Vaihtoehtona Loen 19" mustana...   

Itsellä 18” Loenit harmaana nyt alla, ihan ookoon näköiset mutta jos jälkikäteen valitsisin niin ottaisin mustat.
ID.3 1st Plus, Mangan Grey

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy