Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 22.03.10 - klo:11:52
Tutkailin vähän nettiä ja ilmeisesti 60% osista on E-sarjasta ja loput 40% C-sarjasta. Kokonsa puolesta E-avo on C-sarjaa. Hinta varmaan on tosiaan yksi syy tuolle uudelle nimeämispolitiikalle ja E-kirjaimen varjolla voidaan varmasti veloittaa tuosta enemmän, mutta toisaalta jos 60% osista tulee E-sarjasta, saa sille hinnalle kaiketi jotain katettakin. Hieman epäilyttävää kuitenkin, jos minulta kysytään.

Nyt olisi vertailun vuoksi tietää kuinka paljon C- ja E-sarjoissa on muutoinkin yhteisiä osia. Veikkaan, että päästään samoihin prosentteihin, kun ottaa huomioon moottori- ja vaihteistovalikoiman samankaltaisuudet ym.

Jos epäilyttävyyttä haluaa pohtia, niin keskittyisin noiden sijasta vaikkapa Skodan ja Audin välisten osaswappien penkomiseen. Se on epäilyttävää jos mikä!

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 22.03.10 - klo:12:19
Jos epäilyttävyyttä haluaa pohtia, niin keskittyisin noiden sijasta vaikkapa Skodan ja Audin välisten osaswappien penkomiseen. Se on epäilyttävää jos mikä!

Joo. Noissa sentään on molemmissa tähti nokalla.

Työkaverilla oli ensin E-sedan vähän aikaa ja nyt sitten E -Coupe. Molempiin mahtui taakse istumaan, mutta onhan ne sisustoiltaan ihan eri kokoisia. Mutta ei kai kukaan perheellinenkään Sciroccoa osta?

slash

R sarjan mese olisi nyt kiikarissa Saksan maalta, onko kokemuksia pahoista sudenkuopista?
Rumahan se on kuin mikä, mutta neliveto diesel tomaatti laatikko ja isolla tavaratilalla olisi tarpeen.
Audi 4A 3.0tdiaLang ex. vag. 411E, T2, OcuII 2.0tfsi Rs, B7 2.0 tdi q avant, B8 2.0tfsi q avant, B8 2.0tfsi q Stronic avant

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 22.03.10 - klo:11:44
Noiden valojen muotohan riippuu valitusta varustepaketista. Toisessa paketissa ne ovat pyöreät.


Jos haluaa ksenonvalot joutuu ottamaan nuo ledi päiväajovalot , vai saako halvempaan varustepakettiin erikseen ksenoneita valittua ?
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Flat

LainaaR sarjan mese olisi nyt kiikarissa Saksan maalta..

....Rumahan se on kuin mikä,.....

no miksi , audiko saa JÃ,,LLEEN lähteä?

VAG!

#95
aa

slash

Lainaus käyttäjältä: Flat - 22.03.10 - klo:20:56
no miksi , audiko saa JÃ,,LLEEN lähteä?
Lähtishän se jos joku ostais... Kilsat lisääntyy ja tilalle olisi toivottavasti käyttöä. Autona Audiin olen todella tyytyväinen, varsinkin tähän viimeiseen.
Audi 4A 3.0tdiaLang ex. vag. 411E, T2, OcuII 2.0tfsi Rs, B7 2.0 tdi q avant, B8 2.0tfsi q avant, B8 2.0tfsi q Stronic avant

Quality

LainaaLähtishän se jos joku ostais...

Oletko täällä Audia kaupitellut? Eikös se edellinenkin mennyt tätä kautta (tai UVW:n), jos oikein muistan.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

slash

Nettiautosta  meni edellinen, kokeilin tuossa kk. sitten myydä tuota halvalla, mutta ei mennyt ennen reissuun lähtöä.
Nyt auto Ranskassa ja laitetaan sitten keväällä myyntiin uudestaa kun saadaan reissut tehtyä.
Audi 4A 3.0tdiaLang ex. vag. 411E, T2, OcuII 2.0tfsi Rs, B7 2.0 tdi q avant, B8 2.0tfsi q avant, B8 2.0tfsi q Stronic avant

nasse

#99
Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 22.03.10 - klo:20:56
Jos haluaa ksenonvalot joutuu ottamaan nuo ledi päiväajovalot , vai saako halvempaan varustepakettiin erikseen ksenoneita valittua ?

Pelkät kaksoisksenonit ovat edelleen ilman ledejä, ledit kuuluvat mukaan ILS:ään (Intelligent Light System).

edit: näin siis C-sarjalaisissa

Simola

LainaaJos haluaa ksenonvalot joutuu ottamaan nuo ledi päiväajovalot , vai saako halvempaan varustepakettiin erikseen ksenoneita valittua ?

Minusta tuo ILS on = xenonit, Eemelissä.
Sedanissa ja farkussa Avantgarde sisältää ILS paketin (sisältää LED nauhan).
Coupéssa pakettien sisällöt ovat erilaisia, ja esim. Avantgarde ei sisällä valmiiksi xenon valoja.

E-coupe:
http://www.mercedes-benz.fi/content/finland/mpc/mpc_finland_website/fi/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/e-class/c207/catalogue_pricelist.html

E-sedan:
http://www.mercedes-benz.fi/content/finland/mpc/mpc_finland_website/fi/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/e-class/w212/catalogue_prices.html
Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

mol

Mitenkäs nuo adaptiiviset kaksoisksenonit toimivat kun joku menee edessä? Vastaantulijan valoistahan ne vaihtavat itsestään lyhyille mutta osaavatko ne vaihtaa lyhyille kun ajetaan toisen perässä. Tuli vaan mieleen lauantaiyönä kun ajelin pariin otteeseen paikkakunnalle tulleen uuden E-taksin edessä ja kovin kirkkailta vaikuttivat valot taustapeilin kautta.

HJP

Lainaus käyttäjältä: mol - 23.03.10 - klo:09:09
Mitenkäs nuo adaptiiviset kaksoisksenonit toimivat kun joku menee edessä? Vastaantulijan valoistahan ne vaihtavat itsestään lyhyille mutta osaavatko ne vaihtaa lyhyille kun ajetaan toisen perässä. Tuli vaan mieleen lauantaiyönä kun ajelin pariin otteeseen paikkakunnalle tulleen uuden E-taksin edessä ja kovin kirkkailta vaikuttivat valot taustapeilin kautta.
Kaukovaloavustin ei kuulu vakiona tuohon ILS:ään, vaan maksaa Avantgardeen noin 300euroa lisää, kulkee nimellä valopaketti. Sen toiminnasta en sen tarkemmin tiedä, itse ajelen säännöllisesti E Avantgardella missä on ILS, muttei kaukovaloavustinta.

Simola

Tässähän olisi kohtuullinen paketti pikkudieseliä kaipaavalle:

http://www.mercedes-benz.fi/content/finland/mpc/mpc_finland_website/fi/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/c-class/w204/equipment_accessories/standard_equipment.html

Sisältääköhän tuo paketti (39 425â,¬) nyt oikeasti nuo varusteet (Avantgarde, ILS jne.) jotka tuossa mainitaan alla, vai johtaako tämä mainonta minua harhaan ?

Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Simola - 31.03.10 - klo:16:05
Sisältääköhän tuo paketti (39 425â,¬) nyt oikeasti nuo varusteet (Avantgarde, ILS jne.) jotka tuossa mainitaan alla, vai johtaako tämä mainonta minua harhaan ?

Hinnaston mukaan tuon mallin lähtöhinta on 40 264,55â,¬ ja intelligent light system on tehdaslisävaruste, jonka veroton hinta on 1700â,¬. Joko kyseessä on joku tarjouskampanja tai sitten tuo todellakin johtaa harhaan.

Edit: Eipä noita valoja tuossa kyseisen sivun vakiovarustelistassakaan mainita.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

VAG!

#105
aa

Simola

Ok, eli ihan tolkun paketti!
Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Simola - 31.03.10 - klo:16:05
Tässähän olisi kohtuullinen paketti pikkudieseliä kaipaavalle:

http://www.mercedes-benz.fi/content/finland/mpc/mpc_finland_website/fi/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/c-class/w204/equipment_accessories/standard_equipment.html

Sisältääköhän tuo paketti (39 425â,¬) nyt oikeasti nuo varusteet (Avantgarde, ILS jne.) jotka tuossa mainitaan alla, vai johtaako tämä mainonta minua harhaan ?

Sattumalta löysin juuri eilen Tuulilasi 4/1998 ja ihmettelin autohinnastoa.

Silloin C200 CDI maksoi 324 000 markkaa eli 54 492 euroa. Siihen hintaan ei saanut edes ilmastointia muista varusteista puhumattakaan.

Kun tuon suhteuttaa tulotasoon 12 vuotta sitten, niin C-mallin Mersu on näemmä maksanut ainakin tuplasti nykyisen hintansa!

Quality

Aika paljon näköjään karsi löysää hinnoista MB:n laaturomahdus. Liekö uskottavuus jo palautunut?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Quality - 31.03.10 - klo:16:36
Aika paljon näköjään karsi löysää hinnoista MB:n laaturomahdus. Liekö uskottavuus jo palautunut?

Paljon suurempi romahdus on autoveron osuus. Nykyisin hinnassa vähintään 10 000 euroa vähemmän veroa.

Simola

LainaaAika paljon näköjään karsi löysää hinnoista MB:n laaturomahdus. Liekö uskottavuus jo palautunut?


Sanoisin että minulla on kyllä uskottavuus palautunut. Hyvät ovat kokemukset Mersusta.
Toki myönnän että todella ikäviä ongelmia oli muutamissa malleissa aikanaan.
Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

JeanC

tn62634 sun täytyy kyllä muuttaa toi sun allekirjotus. Kävin ALD kattomassa autoja ja siellä oli yksi ässä mersu, kyllä siinä puu oli ihan täyttä ämpärimuovia  ;) http://www.autotalli.com/crometapp/product/cars2/used_search/public/item.jsp?carId=31.2463764&list=12708978873630&cmd=move36&order=34.7&count=20&portal=auto&.pkg=12708978873320
Linkin ässä

_156_

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 10.04.10 - klo:14:16
tn62634 sun täytyy kyllä muuttaa toi sun allekirjotus. Kävin ALD kattomassa autoja ja siellä oli yksi ässä mersu, kyllä siinä puu oli ihan täyttä ämpärimuovia  ;) http://www.autotalli.com/crometapp/product/cars2/used_search/public/item.jsp?carId=31.2463764&list=12708978873630&cmd=move36&order=34.7&count=20&portal=auto&.pkg=12708978873320
Linkin ässä

Taitaa olla lakkaa riittävästi 20 vuoden tarpeisiin.

tn62634

Joo kyllä se ihan oikeaa puuta on kuten _156_ myös taisi todeta rivien välistä.

_156_

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 10.04.10 - klo:19:48
Joo kyllä se ihan oikeaa puuta on kuten _156_ myös taisi todeta rivien välistä.

Oikein luettu. Tätä juuri yritin sanoa.

tn62634

Tänään oltu kyydissä työkaverin W221:ssä (F10 BMW myytiin) ja kyllä ne listat ihan puuta olivat... :)

Oli kyllä upeata kyytiä, harvoin kun pääsee noin hienoon autoon.

Urlaub

Mersussa on vain aitoa puuta, siitähän on oikeuden päätöskin. http://www.oikeus.fi/markkinaoikeus/23383.htm Samassa päätöksessä kielletään Volvoa nimittämistä muovia (eko)puuksi.  ;D

Toki Mersukin käyttää lakkaa sen verran reilusti, ettei tikkuja tule sormiin.

_156_

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 19.04.10 - klo:17:44
Mersussa on vain aitoa puuta, siitähän on oikeuden päätöskin. http://www.oikeus.fi/markkinaoikeus/23383.htm Samassa päätöksessä kielletään Volvoa nimittämistä muovia (eko)puuksi.  ;D

Toki Mersukin käyttää lakkaa sen verran reilusti, ettei tikkuja tule sormiin.

Lainaus erään Volvolandian jäsenen allekirjoituksesta:
"Mercedes-Benzissä ruostekkin on aitoa, kun se Volvossa  on vain hapettumaa."

tn62634

Lainaus käyttäjältä: _156_ - 19.04.10 - klo:19:34
Lainaus erään Volvolandian jäsenen allekirjoituksesta:
"Mercedes-Benzissä ruostekkin on aitoa, kun se Volvossa  on vain hapettumaa."

Joo. Nähty on. ;D

Kyllä ne Volvotkin mätänee. Nähty on.

Peeveli

Omistin aikoinaan W210-Mesen eli Väyrysen, vm -00 ja oli ostaessa vajat 3 v vanha. Peli mätäni niin nopsaan ettei perässä meinannut pysyä. Ovitaitteet, takaluukku ja lokasuojakaaret. Ne vaan puklasi maalit kuprulle ja alla ruoste. Kuningaskuluttaja-ohjelma käsitteli silloin "sopivasti" ostoni jälkeen MB:N ruosteongelmaa ja sain ohjelmasta vinkin tsekata myös ovien ikkunakarmien tiivisteiden alapuolet. No, siellä oli jokaisen tiivisteen alla paksu ruostematto. Ei muuta kuin pikainen toiminta, fiksausta ja vaihtorumba päälle, piti päästä kiireesti eroon. Olihan tuossa muutamia muitakin vikoja kuten egr piti uusia savutuksen vuoksi, jäähdytysnestettä hävisi, pyöränlaakeri sanoi kaputt ja lopussa alkoi vedätettäessä tärinä ja merkkihuolto epäili automaattilootan vikaa. Hyvää kyytiähän Väyrynen muutoin tarjosi, hiljaista ja mukavaa menoa ja cdi:n vääntö oli tuohon aikaan harvinaisempaa herkkua kuin nykyisin. Näin ollen tuo pahin eli ruostuminen harmitti niin hemmetisti, autoa olisi tullut pidettyä muutoin paljon kauemmin kuin vajaa vuosi. Eka mese eli 190-malli (W201) taas oli ruosteen osalta harmiton, yli 10-vuotiaana kori virheetön ja muutoinkin pelasi harmitta. Käsittääkseni vielä seuraavan sukupolven C-Mesessä (W203) oli oviruosteiden kanssa ongelmia, mutta ongelmat luultavasti ovat uusimmista malleista poissa. Yllättävän edullinen tuo uusi C näkyy olevan, eikä E:kään maksa tosiaan maltaita verrattuna takavuosiin. Varmaan tarjoaa rahalleen nuo nykymallit mukavasti vastinetta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy