Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

tn62634

Se W210 on tosiaan melkoinen ruostepesäke, mutta kyllä niitä vielä taksissa näkee pääkaupunkiseudun ulkopuolellakin. Saisivat poistua siitä hommasta edes ruosteen myötä, vaikka muu tekniikka olisikin ikuista. Melkoisen epäsiistin näköisiä vehkeitä.

Simola

Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

mol

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 20.04.10 - klo:19:33
Melkoisen epäsiistin näköisiä vehkeitä.

Taksia edellisessä elämässäni 10v (ja vieläkin silloin tällöin) ajaneena voin sanoa että ei ne asiakkaatkaan aina niin siistejä ole...

tn62634

Lainaus käyttäjältä: mol - 21.04.10 - klo:14:53
Taksia edellisessä elämässäni 10v (ja vieläkin silloin tällöin) ajaneena voin sanoa että ei ne asiakkaatkaan aina niin siistejä ole...

No ei... Minuakin pidettiin kai jonain laitapuolen kulkijana, kun tulin kotiin taksilla keskiviikon ja torstain välisenä yönä kolmen aikoihin. Matkaa oli 45 km ja kuski kyseli miten aion maksaa... Päällä oli omasta mielestä kuitenkin suht siistit vaatteet.

Totesin maksusta, että valtiovarainministeriön kortilla maksan ja sitäkin piti näyttää. Kotiin kuitenkin pääsin. ???

DowNtimE

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 23.04.10 - klo:20:50
Matkaa oli 45 km ja kuski kyseli miten aion maksaa... Päällä oli omasta mielestä kuitenkin suht siistit vaatteet.

Oiskohan kuski toivonut suoritusta luonnossa? ;D

tn62634

Lainaus käyttäjältä: DowNtimE - 23.04.10 - klo:20:54
Oiskohan kuski toivonut suoritusta luonnossa? ;D

Luulisi ulkonäöstä jo huomaavan, että olen ihan umpiperä. :)

Ironic32

Peevelin kertomushan kuulostaa juuri näiltä MB:n vuosituhannen jälkeisiltä ongelmilta, kun alettiin säästämään laadusta ja se meni överiksi.

Käsittääkseni kuitenkin MB:llä otettiin lusikka kauniiseen käteen jossakin viime vuosikymmenen puolivälin tienoilla ja alettiin taas panostamaan laatuun, joten varmasti eri maata ovat nämä uudemmat meset.

Teeännä varmaankin on enemmän perehtynyt näihin mercceihin, joten voinee valistaa asiassa lisää. Itsellä nämä ovat vain kuulopuheita ::)

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Ironic32 - 23.04.10 - klo:21:07
Teeännä varmaankin on enemmän perehtynyt näihin mercceihin, joten voinee valistaa asiassa lisää. Itsellä nämä ovat vain kuulopuheita ::)

Olen omistanut Mersun vasta viime vuoden syyskuun alusta eli en paljoa vielä tiedä niistä. (Volvoista uskaltaisin jotain sanoakin). Jokatapauksessa 211 ilmeisesti on jo taas pelleiltään parempi Mersu, sekä omien että nettikokemusten perusteella. Tekniikkahan on ikuista 210:ssäkin lukuun ottamatta Lucasin osia. Oma auto on viettänyt Suomessa vasta kaksi talvea ja viime talvenahan ei suolattu. Tätä ennen sillä ei varmastikaan ole suolakylvyissä ajeltukaan. Tuontiauto siis. Joka pintapellin olen omasta kuitenkin vahan kanssa käynyt läpi ja en ole löytänyt ruostetta. Alusta on verhottu muovilla ja tukivarsissakin on käytetty kevytmetallia (niissä tosin ruoste ei mitään meinaisikaan). Kaikenkaikkiaan vaikuttaa hyvin tehdyltä autolta, tosin olen ajanut vasta reilu 30000 km.

PIPO

Ruosteen kemiallinen merkki juuri nyt on MBMAZDAFORDIVECO :'( :'( :'(

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Ironic32 - 23.04.10 - klo:21:07
viime vuosikymmenen puolivälin tienoilla ja alettiin taas panostamaan laatuun, joten varmasti eri maata ovat nämä uudemmat meset.

En tiedä näistä aivan uusista, mutta ainakin tuo edellismallin E-mersu on täysi paska. Parillakin kaverilla sellaisia on ristinään ollut(toisella on vieläkin) ja melkoisia pommikoneita olleet jo pienillä kilsoilla, toinen on siirtynyt buimuriin ja toisella haluttaisi vaihtaa se farkku golfiin mutta kun mersu ei kelpaa edes vaihdossa ihmismäiseen hintaan.
Toisella ajettu reilu satku ja toisella reilu 200tkm: automaattiloota käytetty levällään, SBC-jarrujen pumppu(?) tms., mittaristo, turvatyynyjen anturi apparin penkkiin x2, suutinjumppaa, alustanosaa ym. kaikkea ei muista. Lisäksi päälle vielä käynnistysongelmat pakkasilla, niin en ihmettele että autot vaihtuu ::)

Itse en näitä uudempia mersuja edes harkitse, jos mersukuume iskee niin katselen 124-koppasia sitten ::) Mersua minulla tuskin nähdään...
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Keksimies

Puolisen vuotta sitten kirjoitin ultimatevw.com:iin uudehkosta C-sarjan Mercedeksestä, joka seisoi 5000 km:n jälkeen kuusi viikkoa Veholla odottamassa suuttimia (C220CDI).

Suuttimet saatiin ja asennettiin.

Tänään lähti tehot kesken ohituksen ja mittaristossa paloivat vikavalot. Auto saatiin ajettua Veholle ja uusi ohjelma sisään moottorinohjaukseen.

Saavutus se on tuokin, kun 50 tuhannen euron autolla päästään kahdesti ensimmäisen kahdeksen kuukauden aikana korjaukseen. Ensimmäisen kerran lavetilla, toisen kerran ajaen. Bonuksena saa hyvän luottamuksen autoon, kun tehot katoavat kokonaan kesken ohituksen.

Tämän lisäksi voisin kirjoittaa kirjan niistä vioista, joita koin Mercedeksen raskaan kaluston ratissa muutamia vuosia sitten.

Markku J

Minulla oli samanlainen tehojen katoaminen 220 CDI E -Mersun kanssa v 2002 lopussa, jolloin W211 oli uusi malli. Siihen tehot palautuivat, kun auton lukitsi ja odotteli noin 15 min. Softapäivityksin sitä korjailtiin useaan kertaan.

Keksimies

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 17.06.10 - klo:19:45
Minulla oli samanlainen tehojen katoaminen 220 CDI E -Mersun kanssa v 2002 lopussa, jolloin W211 oli uusi malli. Siihen tehot palautuivat, kun auton lukitsi ja odotteli noin 15 min. Softapäivityksin sitä korjailtiin useaan kertaan.

Juu, tuota samaa kertoivat Veholla tänäänkin.

Samoin muistan kerran uudehkon Volvo S60:n kanssa tehdyn. Ilmeisesti käynnityksenestossa olleen vian takia auto oli aivan mykkä avainta virtalukossa kääntäessä. Ovet lukkoon, 10 minuuttia odottelua ja auto lähti käyntiin kuin mitään ei olisi ollutkaan. Eikä vika uusiutunut koskaan myöhemmin sen parin vuoden aikana mitä kyseisen yksilön käyttöä sivusta näin.

Sanotaan mitä sanotaan niin nämä ovat vikoja, joita ei tuon hintaisissa autoissa kerta kaikkiaan saisi ilmaantua. Koskaan, ensimmäisen 200 tuhannen kilometrin aikana.

makkis

Avitin tänään kaveria ja vein hänen 2007 mallisen ML350CDI:n autopesurille sisä- ja ulkopuhdistukseen aamulla. Iltapäivällä menin hakemaan autoa ja pesijäjäpikkä pyysi katsomaan saatesanoin että "älä ainakaan itsellesi tällaista koskaan osta"... siis USKOMATONTA, autolla ikää kolme vuotta ja kaikki ovet ja takaluukku aivan ruosteessa saumoista joissa pintapelti liittyy luukun kehikkoon. Kolme vuotta lisää ja ne on läpiruosteessa! Nyt ehkä vielä korjattavissa ja siksipä nuo halusi näyttääkin.
Lisäksi hän esitteli pitkin koko autoa olevia "kraatereita" joissa sinkkaus/maali ovat jotenkin eläneet epäsymbioosissa ja joihin puhkeaa ajan kanssa ruosterakkula.
Käsittämätöntä schaissea!

(ovien tiivistys oli kun tojotassa, etolan metritiiviste... bemareissa sentään sivistynyt tuplatiivistys joka pitää melut ja pölyt ulkopuolella ovikynnyksien....)

jkvi

Lainaa2007 mallisen ML350CDI:n
Tarina ontuu...

-07 ei ole vielä ollut markkinoilla 350 CDI:tä. Ainoastaan bensakoneinen 350, jonka perässä on useimmiten A...

Ei vaiskaan, mukava kuulla yksityiskohtia maastureista.
CRDi & Collection

makkis

Itseasiassa persiissä ei ole merkintää... voisko se olla ML320CDI?

- faktana moottori käy dieselillä
- faktana se on 6-sylinterinen V-muotoinen pata

Ja kehuja perään, tuo kone on dieseleksi hieno, pakko minunkin kehua. Käy erittäin sivistyneesti, on jopa ruudikkaan oloinen (taajamissa), kulutuksesta en osaa sanoa. 7G-Tronic laatikko, vaikka hyvä onkin, jää selkeästi jälkeen esmes oman kulibisneksen automaatista kaikilla osa-alueilla, paitsi vaihdevivussa, jossa tuo Mersun viiksi on yhtä sivistynyt käyttää kuin penpen joystick.

Yleinen ML-kehu ohjaukselle, se on nopea ja keskittää. Tunnokaskin. Ei Mersumainen.

Marko_K

#136
Kirjoitanpa ensivaikutelmia käyttööni luovutetusta S211-korisesta Mersusta, jolla ajelen, kunnes S-Max joskus hamassa tulevaisuudessa valmistuu.

Kyseessä siis E 200 CDI T A Elegance -farkku, rekisteröity 4/2008 ja ehditty ajaa jo 167000 kilometriä. Auto on taksivarusteltu eli ainakin alustassa on eroa vakiomalliin.

Olen ehtinyt ajaa autolla kahdessa päivässä vasta noin 600 kilometriä, joten kokemukset ovat vielä alustavia, mutta kyllä tuosta jo jotain pystyy sanomaan -- harvalla tavalliset koeajotkaan ovat lähellekään noin pitkiä.

Kilometreihinsä nähden auto on ryhdikkäässä kunnossa: alusta tuntuu toimivalta, mikään ei tunnu nitisevän ja natisevan, sisustus on ruuvinreikiä ja joitain teippausjälkiä lukuunottamatta siisti -- ja noista viimeisistä on luonnollisesti turha itse autoa moittia. Selkein kulumiskohta ovat ovet ja takaluukku, niiden sulkeminen vaatii ärsyttävän paljon voimaa ja takaluukku ei jaksa kohota ilman viagraa kovinkaan korkealle.

Ajettavuudeltaan auto on asiallinen. Matka-ajossa auto kulkee paimentamatta suoraan ja ajaminen on varsin rentouttavaa puuhaa. Kun myös penkki vaikuttaa hyvältä, niin hyvän matka-auton ainekset ovat koossa. Varauma pitää jättää, koska pidempiä siirtymiä en ole vielä kokeillut, mutta ainakin 350 kilsaa meni mukavasti -- toki noin pitäisi olla millä tahansa autolla, mutta niin vain ei ole. Katsotaan sitten uudelleen, kun tulee pidempiä pätkiä eteen. Auto on selkeän mukavuuspainotteinen, sanan positiivisessa mielessä, ylimääräistä löysyyttä menossa ei ole. Kuitenkin niin, että kaikenlainen urheilullisuus on autosta mahdollisimman kaukana. Takaveto on kesällä kiva, vetely puuttuu ja kääntösäde on pieni. Ennen talvea toivon saavani oman autoni, riittävän monta kertaa on tullut talvisin katseltua tuollaisen W211:n juuttumista tuohon pihamäkeemme...

Ergonomia on hyvä, kunhan säädöt saa kohdalleen. Penkin saa riittävillä säädöillä kohdalleen ja kaikki hallintalaitteet ovat hyvin käsillä, joskin yhteen viikseen ahdetut toiminnot eivät edelleenkään ole mielestäni ole ihan paras idea. Suurin murhe ergonomiassa, sanoisiko suorastaan karmea suunnitteluvirhe, liittyy penkin säätöihin. Säädöt ovat hyvät, mutta koska sähkösäätimet on sijoitettu todella alas penkin vasempaan etukulmaan, ei säätöjä voi tehdä istuessaan ajoasennossa, vaan pitää kumartua syvälle eteen. Säädä siinä sitten asentoa... Kun namiskat ovat vielä niin ahtaassa kolossa oven ja penkin välissä, että käsi hädintuskin mahtuu väliin, ei voi kun ihmetellä suunnittelijan mietteitä -- tuollaisiin aivopieruihin törmää yleensä vain ranskiksissa.

Melutaso on kohtuullinen ja sävy miellyttävä.

Mittaristo on mielestäni selkeä ja informatiivinen, ei moitittavaa. Rauhallinen valkoinen väri, ei ylimääräistä. Ajotietokoneen hallinta ratin namiskoilla voisi olla loogisempaakin. Sen sijaan soittimen ja automaatti-ilmastoinnin näytöt ovat päivänvalossa toivottoman himmeät. Liekö iän syytä vai ovatko aina olleet moiset. No, soittimen äänikin on ala-arvoinen, kumisevaa bassoa ei tunnu saavan vaimennettua millään.

Varustus Elegancessa on suhteellisen askeettinen. Normaalit automaatti-ilmastointi, cruise sun muut löytyy, mutta ei muuta. Ymmärrettävästi varataksiin ei ole varusteita isolla kädellä rastittu.

Auton ulkomittoihin suhteutettuna tilat ovat hämmästyttävän niukat. Kun perheessä on kolme naperoa ja turvaistuimet pitäisi saada autoon, tulee ongelmia. Ihan ensimmäiseksi hämmentää isofixien totaalinen uupuminen parivuotiaasta autosta, mutta kai se vain on osa sitä premiumia, että perusasioista olisi pitänyt maksaa extraa, jotta auton saisi peruskorealaisen tasolle. No, turvaistumet vöillä kiinni sitten. Leveys takana vain nousee ongelmaksi. Tilaa ei ole käytännössä yhtään enempää kuin vaikkapa kakkosautossamme Méganessa eli kahta turvaistuinta on taakse turha yrittää, jos väliin tarvitsisi saada aikuinen. Turvaistuin, koroke ja aikuinen mahtuvat epämukavasti.

Oikeastaan tuohon tilanpuutteeseen liittyy oivallus yleisellä tasolla, jonka eilen illalla hiffasin. Usein kuulee seitsemänpaikkaisia keskikokoisia tila-autoja moitittavan siitä, että eivät ne kuudes ja seitsemäs paikka ole oikeita paikkoja, vaan vain tilapäiskäyttöön hätätilanteessa. Ja näinhän se onkin. Mutta eilen oivalsin, että sama pätee soveltaen käytännössä kaikkiin viisipaikkaisiin autoihin viisipaikkaisia tila-autoja lukuunottamatta -- ei se viides paikka ole oikea paikka, vaan vain epämukava paikka tilapäiskäyttöön hätätilanteessa eli oikeasti nuo isotkin farkut ja sedanit sun muut ovat nelipaikkaisia -- niin on tämä Mersukin.

Tavaratila on myös yllättävän pieni. Pohjapinta-alaa kyllä on kuin pohjanmaalaisella pellolla, mutta tila on todella matala verhon alla. Sama dilemma kuin vaikkapa Volvoissa. No, kyllä tuolla pärjätään.

Moottori on ihan ok, 136 hevosta jaksaa kuljettaa autoa ihan kiltisti. Huomautettavaa tulee auton kovasta ravistuksesta moottorin sammuessa ja käynnistyessä. Voi olla jonkin moottorintuennan löystymistä iän myötä, mutta jos siitä on kyse, niin ei oikein istu auton kestävyysimagoon.

Voimansiirto on kohtuullinen. C-asennossa laatikko empii varsin paljon, S-asento auttaa jonkin verran. Miksikään unelmalaatikoksi tuo ei S-asennossakaan muutu, momentinmuunnin luistaa varsin paljon ja tappaa menohaluja. Suorakytkentälaatikko taitaa olla enemmän omaan makuuni, vaikka siinä toki on omat murheensa. Auto ryömii ilman kaasua voimakkaasti, mikä tekee hitaasta ruuhkanutaamisesta ärsyttävää jarruvalojen vilkuttamista.

Kulutus vaikuttaa varsin miehekkäältä, ajotieturin mukaan matka-ajopainotteisessa ajossa on toistaiseksi palanut dieseliä 7,1 litraa satasella. Iso lukema.

Itse auton muotoilu on toki makuasia, mutta itseeni ulkomuoto mulkosilmineen ei kolahda. Uudempi W212 on aivan eri maata, Avantgardena suorastaan upea. Myös sisältä uusi on paljon parempi. Tuo vanhan Elegancen jalopuu saa vapaasti olla aitoa puuta, mutta halvalta muovilta se näyttää. Lapsien mielestä kyllä hieno =)

Jaa, jäiköhän jotain kommentoimatta? Kokonaisuutena auto on aivan asiallinen ja matka-autona todella miellyttävänoloinen kilometrinnielijä. En ihmettele auton suosiota ammattikäytössä. Suurimmat miinukset tiloista.

Hintalappu tekee kuitenkin kokonaisuudesta hämmentävän -- vastaavista pyydetään noin 30000 euroa ja se on kyllä tuosta paljon. Vaikka muutamat asiat onkin erittäin hyvin toteutettu, itse keksisin samalla rahalla uusiakin vertailun kestäviä vaihtoehtoja, ellei sitten tähtimerkki tai takaveto ole juuri niitä haluttuja asioita.

Picassoon verrattuna Mersu on minulle mieluinen odotusauto, vaikka perheautona Sitikalle selvästi häviääkin. Mutta näin kesän lomareissujen jäätyä taakse annan enemmän arvoa mukavuudelle ja ergonomialle itsekseni Suomea risteillessäni.

Lisää raporttia, kunhan kilsoja karttuu.

EDIT: Korjattu virheellinen mallimerkintä.

mol

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 14.08.10 - klo:08:46
Sen sijaan soittimen ja automaatti-ilmastoinnin näytöt ovat päivänvalossa toivottoman himmeät. Liekö iän syytä vai ovatko aina olleet moiset.

Varustus Elegancessa on suhteellisen askeettinen. Normaalit automaatti-ilmastointi, cruise sun muut löytyy, mutta ei muuta. Ymmärrettävästi varataksiin ei ole varusteita isolla kädellä rastittu.

Ihan asiallinen raportti käyttökokemuksista. Pariin seikkaan kommentoisin. Soittimen ja ilmastoinnin näytöt muuttavat värejään ja kirkkauttaan valo-olosuhteiden mukaan eli pimeällä ovat himmeämmät ja valoisalla kirkkaammat. Sen saa joko auton asetusvalikoista pois päältä tai sitten systeemi on rikki. Kunnossa ollessaan toimii kyllä hyvin.

Mitäs varusteita siitä mielestäsi puuttuu? Ainakin omassa Classicissani on Superbiin verrattuna äkkiä ajatellen ihan vastaava määrä varusteita eikä Superbkaan ihan karvalakki ollut. No joo, ei xenoneita joka on kyllä niihin tottuneelle miinus. Myöskin itsestään himmentyvä taustapeili puuttuu muttei se Superbissakaan toiminut paitsi silloin kun laittoi sisävalon päälle...

Markku J

Hyvä raportti, Marko_K:

Onko autosi 220 vai 200 CDI ? 220:n teho oli tuolloin mielestäni 150 hv ja 200 taisi olla tuo kirjoittamasi 136 hv.
Missä vaiheessa sitten tuli tehon nousu 170 hv -tasolle 220 CDI:n, oliko se 2008 lopussa 2009 vuosimalliin ?`

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: mol - 14.08.10 - klo:09:02
Soittimen ja ilmastoinnin näytöt muuttavat värejään ja kirkkauttaan valo-olosuhteiden mukaan eli pimeällä ovat himmeämmät ja valoisalla kirkkaammat. Sen saa joko auton asetusvalikoista pois päältä tai sitten systeemi on rikki.

Itse en ole saanut mittarivalojakaan vielä päälle, vain ajotieturin näyttö on valaistu. Valikoissa taisi olla asetus "ambient lighting", onko tuo näyttöjen säätö? Luulin sitä sisävalaistuksen säädöksi, oli mielestäni asetuksessa 5/5.

Lainaus käyttäjältä: mol - 14.08.10 - klo:09:02Mitäs varusteita siitä mielestäsi puuttuu?

Lähinnä tarkoitin, että auton iso hintalappu huomioiden jotain extraa pitäisi löytyä jo vakiona. Nyt ainoa normaaliautosta erottava varuste on sähköjakkara.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 14.08.10 - klo:09:15
Onko autosi 220 vai 200 CDI ? 220:n teho oli tuolloin mielestäni 150 hv ja 200 taisi olla tuo kirjoittamasi 136 hv.

200 CDI, kiitos huomautuksesta. Tuli kirjoitusvirhe ja sattumalta sellainen, että väärinkirjoitettukin malli on olemassa =)

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 14.08.10 - klo:09:15

Missä vaiheessa sitten tuli tehon nousu 170 hv -tasolle 220 CDI:n, oliko se 2008 lopussa 2009 vuosimalliin ?`

Kyllä se on 99%sesti 170hv kone jos on facelift 220CDI W211. Olen omiin muistiinpanoihini näin merkannut ::) kun tuollainen facelift W211 käytettynä oli omassakin kiikarissa vaihtoehtona ennenkuin ostin kuitenkin uuden CC:n.
Jätetään 1% virhemahdollisuus kun ei tuohon omaan päähän voi luottaa.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Teme

W211 facelift tuli mallivuodelle 2007 ja sen yhteydessä 200 CDI tehot 122 -> 136 hp ja 220 CDI tehot 150 -> 170 hp.

T. Teme

Tikka

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 14.08.10 - klo:08:46
Mutta eilen oivalsin, että sama pätee soveltaen käytännössä kaikkiin viisipaikkaisiin autoihin viisipaikkaisia tila-autoja lukuunottamatta -- ei se viides paikka ole oikea paikka, vaan vain epämukava paikka tilapäiskäyttöön hätätilanteessa eli oikeasti nuo isotkin farkut ja sedanit sun muut ovat nelipaikkaisia -- niin on tämä Mersukin.
Turvaistuimien kanssa asia on varmasti niin, että keskipaikalle ei juurikaan ketään saa mukavasti istumaan. Siitä en edes ala väittelemään, varsinkaan kun siitä ei omaa kokemusta ole. Mutta mielestäni kolmen "normaalin" ihmisen istuessa takapenkillä, myös se keskipaikalla istuva pysty istumaan hyvin siinä. Minusta siis noissa isoissa farkuissa yms. keskipaikka ei ole mikään tilapäispaikka. Eihän se toki tilava silloin ole, mutta kyllä itsekin olen sopinut istumaan takapenkillä, kun kolme ihmistä siellä on matkustanut.

mol

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 14.08.10 - klo:09:24
Itse en ole saanut mittarivalojakaan vielä päälle, vain ajotieturin näyttö on valaistu. Valikoissa taisi olla asetus "ambient lighting", onko tuo näyttöjen säätö? Luulin sitä sisävalaistuksen säädöksi, oli mielestäni asetuksessa 5/5.


Minulla mittarivalot palavat aina. Siinä mittariston vasemmalla puolella on tappi jota vääntämällä niiden kirkkautta säädetään. Samaa nappia painamalla nollataan trippimittari ym. Tai resetoidaan kaikki asetukset (tietokoneen kielivalinnat, erilaiset valaistusvalinnat ym.) mikäli se asetusvalikko on nappia painettaessa valittuna. Vahingossa itse kerran resetoin kaikki asetukset ja niissä menikin hetki kun sain ne taas mieleisikseni.

Ambient lightning on se semmoinen sisävalaistus mikä palaa koko ajan sillai himmeästi kun ajetaan pimeässä. Esim. Superbissa oli kaksi semmoista punaista lediä taustapeilin vieressä. Jossain autossa vastaava oli muistaakseni nimellä night vision ja jossain cat eyes.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: mol - 14.08.10 - klo:10:54Siinä mittariston vasemmalla puolella on tappi jota vääntämällä niiden kirkkautta säädetään.

Jes, niinpäs onkin! Enpä ollut älynnyt ryhtyä trippimittarinuppia pyörittämään, vaikka sitä noihin muihin toimintoihin olinkin käyttänyt. Nyt näytöt kirkastuivat selvästi, ainakin näin hämäränä päivänä niistä saa hyvin selvää. Kiitos neuvosta. Toivottavasti automatiikka tuota tosiaan kirkastaa valoisuuden mukaan, koska aurinkoiselle päivälle tuo kirkkainkaan asento ei riitä.

Lainaus käyttäjältä: mol - 14.08.10 - klo:10:54Ambient lightning on se semmoinen sisävalaistus mikä palaa koko ajan sillai himmeästi kun ajetaan pimeässä.

Huomasin nyt, kun on hämärää. Katossa tosiaan palaa valopanelit.

JeanC

Lainaus käyttäjältä: mol - 14.08.10 - klo:10:54
Jossain autossa vastaava oli muistaakseni nimellä night vision ja jossain cat eyes.
Eikös Saabeissa ole night panel/night vision?? Muistaakseni ::)

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 14.08.10 - klo:12:08
Eikös Saabeissa ole night panel/night vision?? Muistaakseni ::)

Black Panel. Se on sitten jo eri juttu, hieno varuste mielestäni.

VWonderman

Ei, vaan Night Panel, pimentää kojelaudasta kaikki muut valot paitsi nopeusmittarin.

Tuli Classic Motor Showhun oltua '06 E320 CDI farkun kyydissä, siinä kyllä sisävalot himmeni esim. tunnelissa. Voimaa kyllä on siinä vehkeessä, ja sama sammutuksessa tapahtuva ravistus. Radio on ymmärrettävästi hyvä, onhan siinä Harman/Kardonit. :D
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Ton-1

#149
Tuli kokeiltua MC C 220 CDI Avantgarde -08 manual Silvet met. sdn AMG-paketilla höystettynä helmikuun pakkasilla, siinä oli sitten AMG-alustakin ja sanoisinko että hyvää ja nautittavaa kyytiä antoi peli, ois voinnut olla hieman enemmän järkiauto kuin tämä kesäkuussa ostamani kiesi ........ mutta en tohtinut vielä ihan pappalookkin antautua.
Mutta jäännyt mieleen sellaisena keskikokoisen auton bench markkina. Siinä ei enää kiusannut se mersuja niin vaivannut ohjauksen löysyys ja keskipalautuksen poissa-olo. Hyvä mutta hajuton ja mauton varusteista huolimatta. Ja sitä kromilta kiiltävän muovin määrää sisustuksessa .... yäk.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy