Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - tuomase

#1
Ostetaan / Golf VII OEM vanteet 16-17”
01.02.22 - klo:19:56
Terve

Ostan Golf 7 OEM vanteet kesärenkailla tai ilman, koko 16-17”. Pitää olla hyväkuntoiset.

Malli esimerkiksi Dijon, Dover, Toronto tms

Mieluiten pk-seudulta tai tänne toimitettuna.

Yv:llä tavoittaa.

Yt. Tuomas
#2
A3 8V (12–) / Vs: A3 MMI
06.09.19 - klo:22:35
Tuli ostettua A3 jossa navigointivalmius. Onko kukaan ottanut tuota navia jälkikäteen käyttöön?

Ilmeisesti tästä paketista kyse, 259 e hinta ei kuulosta pahalta: https://shops.audi.com/en_GB/web/zubehoer/p/navigation-function-and-data-8v0060867g-10?category=8051:904_ASOS:Category
#3
Jt-Carfixia lähestyisin tuossa asiassa.
#4
Vanteet ja renkaat / Vs: Vanteiden maalaus
16.01.19 - klo:20:37
Nostetaas vanhaa aihetta.

Missä olette viime aikoina puhalluttaneet ja maalauttaneet vanteita pk-seudulla? Pitäisi yhdet Audin 18" vanteet entisöidä.

Pariin paikkaan laitoin jo viestiä, eli

- Uudenmaan Soodapuhallus
- Rimfix

#5
Laatikon korjauskin toki hyvä vaihtoehto, esim. tästä: https://www.kolari-special.fi/vaihdelaatikko.php

Näyttäisi olevan VAG-merkit hanskassa tuolla.
#6
2015 TT:llä alle 7 litraa reippaassa matka-ajossa. Pienimmillään Helsingistä Siuntioon 5,6 l/100 km. Koko +6000 km omistushistorian kulutus 7,6 l/100 km sis Saksan Autobahnat ja alppitiet. Valmistajan ilmoittama keskikulutus 6,6 l/100 km.

Edit: siis 2.0 TFSI quattro S-tronic 230 hv kyseessä ja 245/35R19 alla.
#7
Etsi romikselta Suomesta tai esim. bildelsbasen.se tilalle käytetty laatikko ja kilpailuta asennustyö Autojerryssä. Et mainitse mikä auto on kyseessä, esim. tuon ikäisten A3:sten manuaalilaatikon saa alk. 500 e. Hyvällä säkällä selviät tonnilla. Toinen vaihtoehto on viedä auto Viroon korjattavaksi purkuosin.

Jos valittamaan ryhdyt, niin voi mennä vaikeaksi ja huomattavasti kalliimmaksi. Pitkä aika ostosta, liikkeen osuus pieni kustannuksista jos ylipäätään mitään ja valtuutettu liike tuskin suostuu laittamaan autoa kuntoon purkuosilla.

#8
Audi / Vs: AUDI TT ,TT S, TT RS
01.07.18 - klo:14:45
Onko kokemuksia uusimman korimallin TT:stä, vm 2014/2015 alkaen?

Todennäköisesti huomenna tulee tehtyä kaupat. Auto tulee ympärivuotiseksi käyttöautoksi.
#9
Lainaus käyttäjältä: tuomase - 04.03.17 - klo:16:16
Onko tietoa tuleeko 20x8,5 ET30 liian ulos vai juuri sopivasti kaaren tasalle?

Kesä tulee  8)

Itselleni vastaten, istuu täydellisesti H&R jousien kera  8)
#10
A6 C7 (11-) / Vs: Audi A6 C7 kokemukset
07.03.17 - klo:20:57
Lainaus käyttäjältä: xp9 - 25.11.16 - klo:13:50
Vaikka valokuvausta harrastankin niin autoani en näemmä ole jaksanut kuvailla. Nämä löytyivät luurista:

by xp9, on Flickr

by xp9, on Flickr

Noniin, H&R jouset asennettu autoon ja vanteet tilattu speksinä 20x8,5 ET30. Kuvastasi päätellen ei haittaa vaikka tuleekin 5 mm ulommas vielä. Renkaiksi perus 255/35R20.
#11
Onko tietoa tuleeko 20x8,5 ET30 liian ulos vai juuri sopivasti kaaren tasalle?

Kesä tulee  8)
#12
A6 C7 (11-) / Vs: Audi A6 C7 kokemukset
26.11.16 - klo:20:59
Kiitos, hyvältä näyttää! Miltä ajettavuus tuntuu tuolla yhdistelmällä?

Normi jouset taitaa olla vähemmistössä A6 C7:ssa. Jos joltain löytyy Eibach / H&R kokemuksia A6:sesta niin mielellään otan vastaan.
#13
A6 C7 (11-) / Vs: Audi A6 C7 kokemukset
20.11.16 - klo:20:31
Kylmien kelien myötä tuli mutteriohjaus tutuksi nyt itsellenikin. Autona A6 3.0 tdi 204 hv. Onneksi käytettynä ostaessa tuli mukana Audin oma 12 kk/ 20 tkm takuu, tämä korjataan siihen. Lisäksi näyttö nousee ajoittain vähemmän tasaisesti, rohinan saattelemana. Pitää mainita siitäkin.

Muilta osin olen todella tyytyväinen autooni. S-tronic toimii mielestäni hienosti ja kulutus varsin kohtuullinen. Ajotietokone näyttää muistaakseni 6,4 l/100km lukemaa, vaikka ajosta iso osa on kaupungissa tai sitten moottoritienopeuksilla.

Kesäksi täytynee laittaa 20" vanteet. Olen yrittänyt löytää kuvia sedanista 20" vanteilla, näyttääköhän hassulta vakioalustalla? Slamit tarjosi vielä joku aika sitten sopuhintaan Eibachin jousisettiä..
#14
A5 / Vs: Audi A5 chat
23.08.16 - klo:21:18
Mulla kävi noin 3.0 tdi Touaregin kanssa, silloin hyppäsi moniurahihna paikoiltaan. Eli ratti meni raskaaksi ja akun valo syttyi.
#15
Skriko, mistä ostit?

Varmaan pahoittelevat ja vetoavat unohdukseen tai virheeseen, mutta tuohon ole kuin yksi ainoa syy: auton myyneellä liikkeellä on kassa tiukassa tai sen käyttöä halutaan optimoida asiakkaan kustannuksella. Sitä kassaa voi yhden auton myyntiin tarvita joskus aika reilusti, jos sisään tulevassa vaihtoautossa on reilummin vanhaa velkaa.

Esimerkki:

Liike myy uuden auton, jonka hinta on 30 ke. Vaihdossa tulee auto, josta hyvitetään vaikkapa 19 ke, mutta siinä on vanhaa velkaa 16 ke, eli todellinen "käsiraha" ostettavaan autoon on 3 ke. Ostaja haluaa uuteenkin autoon osamaksurahoituksen.

Uuden auton luovutushetkellä myyjän pitäisi lunastaa vaihtoauton vanha velka 16 ke rahoitusyhtiöstä ja toimittaa uudesta autosta osamaksupaperit rahoitusyhtiöön. Eli kassassa pitäisi olla se 16 ke ylimääräistä rahaa vanhan velan lunastamiseen, vaikka myydystä autosta liike ei ole saanut vielä penniäkään.

Myyjällä voi olla houkutus jättää lunastamatta vaihtoauton vanha velka rahoitusyhtiöstä, kunnes ovat saaneet uuden auton rahoitettavan osuuden rahoitusyhtiöstä. Esimerkkitapauksessa se rahoitettava osuus olisi 27 ke, jonka saaminen voi kaiken lisäksi viivästyä monestakin syystä. Sitten kun tuo summa on tilillä, on paljon helpompi lunastaa se vaihtoauto rahoitusyhtiöltä..

Yksittäisten autojen kohdalla näihin tilanteisiin on yleensä varauduttu, mutta tilanne eskaloituu nopeasti jos samalla on parikymmentä vastaavaa tapausta päällä. Pääomavaltainen laji tuo autokauppa, sujuva prosessi vaatii isosti euroja.









#16
Huutokaupasta bongattu Seat Altea XL Copa: https://huutokaupat.com/fi/v/263649
#17
Suosin kanssa maksullista lisätakuuta.

On tullut selattua kuluttajariitalautakunnan päätöksiä niin se virhevastuu on pikkusen kinkkinen, auton ikä ja ajettu kilometrimäärä vaikuttaa suoraan virhevastuun määrään. Esim. 150 tkm ajettu auto katsotaan monesti olevan käyttöikänsä puolivälissä, jolloin liikkeen virhevastuun pitäisi kattaa puolet korjauskustannuksista.
#18
Lainaus käyttäjältä: tuomase - 14.12.15 - klo:21:19
Edelleen tämä sama ongelma olemassa, tosin autona 2007 Touareg.

Vain oikean puoleinen xenon osoittaa alas. Oikea puoli tekee alussa vasen / oikea liikkeen normaalisti, mutta ei nouse ylös. Vasen puoli toimii täysin normaalisti.

Vcds ei anna täälläkään vikakoodeja.

Alan epäillä, että omassani olisi vika osanumerossa 7L6941295 "headlight range control motor". Osa on tässä kuvassa nro 5: http://www.partsbase.org/vw/touareg-toua-eu-2007-7l6-94125-headlights-for-dynamic-and-static-cornering-light-control-unit-for-cornering-light-and-headlight-range-ctrl/#p-vw-7l6941040c
#19
Edelleen tämä sama ongelma olemassa, tosin autona 2007 Touareg.

Vain oikean puoleinen xenon osoittaa alas. Oikea puoli tekee alussa vasen / oikea liikkeen normaalisti, mutta ei nouse ylös. Vasen puoli toimii täysin normaalisti.

Vcds ei anna täälläkään vikakoodeja.
#20
Nostetaas vanhaa topicia:

Löytyikö tähän ikinä syytä?
#21
Lainaus käyttäjältä: Lalli - 18.11.15 - klo:21:42
Toki voi olla että muita etuja/vaihtohyvitystä sitten tuli vähemmän koska autoliikehän kai todellisuudessa maksaa lisäkorkoa rahoitusyhtiölle katteestaan.

Eli autoliike subventoi.

Väite, että yli 2 % korkoja ei kannata maksaa, on vähän sama asia kuin sanoisi, että "ABC:lta kannattaa ostaa bensat koska sieltä saa bonuksia".

Kannattaa ensin tingata se auton hinta kohdalleen ja pohtia sitten vasta rahoitusasiaa.
#22
Altea (04-) / Altea XL sivupeilit ei toimi
16.11.15 - klo:06:50
Ongelmana Altea XL:n taittuvien sivupeilien toimimattomuus. Eivät siis taitu lainkaan, eikä peilien säätökään toimi. Lämmityksen toimivuutta ei ole testattu.

Osaako joku sanoa minkä sulakkeen alla sivupeilit on? Ohjekirja ei kerro. Autossa on kaksi sulakerasiaa: konehuoneessa ja sisätiloissa kuskin puolella luukun alla.
#23
Jep, muistelen että myyjän työsuhdeauton verotusarvo olisi pienempi, mikäli auto on myös esittelykäytössä.

Jos Oy Ford Ab:lla on omaa vähittäismyyntiä niin sitten toki voinut olla myyjän työsuhdeautona ja samalla esittelyautona. Jos ei, niin todennäköisesti maahantuonnin työntekijän työsuhdeauto. En löisi vetoa, että autoliikkeen myyjä tajuaa mitä eroa on maahantuonnin esittelyautolla ja maahantuonnin työntekijän työsuhdeautolla  8)

Oli kumpi tahansa - myyjä saa trafista tulostettua omistushistorian, mistä näkyy myös haltijoiden nimet. Sitten asia varmistuu viimeistään.
#24
Minusta tuo historia näyttää siltä, että se on ollut maahantuojan työntekijän henkilökohtainen työsuhdeauto. Hyvin harvoin maahantuojan työntekijän autoa käytetään esittelykäytössä, ellei kyseessä ole sitten ainoa kappale Suomessa kyseistä mallia - siellä autossa on kuitenkin yleensä työntekijän lasten turvaistuimet yms roinat sisällä, esittelyautojen pitää olla viimeisen päälle aina.. Varsinaiset esittelyautot ovat pääasiassa jälleenmyyjien nimissä.

En siis näe mitään syytä, miksi ei uskaltaisi ostaa.

Mielestäni tämä on vähän sama asia, kuin että joku tutkii autoja vaihtoautopuolella maalipinnan paksuusmittarilla "jotta näkee onko kolaroitu". Yllättävän iso osa autoista käy maalarilla ennen myyntiä (poistetaan naarmuja, kiveniskuja, pieniä klommoja tms) varsinkin jos liikkeellä on oma maalaamo.
#25
Ei myyntitiliautoissa ole mitään epäselvää, kunhan liike ilmoittaa asianmukaisesti tilanteen ja mitä se tarkoittaa käytännössä. Myyntiliautossa myyjä on yksityishenkilö, jolloin noudatetaan kauppalakia ja autossa ei ole kuluttajasuojalain mukaista virhevastuuta.

Jos tilanne epäilyttää ostajaa, kannattaa kysyä mahdollisuutta ostaa autolle lisätakuu, jolloin kauppa on jopa "turvallisempi" kuin pelkän virhevastuun sisältävän auton ostaminen.

Tärkeintä on muistaa, että virhevastuu ei ole sama asia kuin takuu. Jos pelkän virhevastuun sisältävään autoon tulee vika, kulut jaetaan yleensä myyjän ja ostajan välillä riippuen siitä, minkä ikäinen tai minkä verran ajettu auto on kyseessä. Kuluttajariitalautakunnan päätöksissä on todettu, että esim 150 tkm ajettu auto on käyttöikänsä puolivälissä, eli ostaja maksaa puolet korjauskuluista. Mikäli 150 tkm ajettuun autoon on ostettu takuu, kulut menee 100 % takuun piikkiiin (olettaen, että takuussa ei ole omavastuuosuutta).

Yksityiselle myyjälle myyntitili voi olla näppärä palvelu.
#26
Lainaus käyttäjältä: is95kiko - 28.10.15 - klo:17:06
Ostin eilen (saksasta) 2008 3.0 tdi:n eli 176kw koneella ja siinä on vain kello asennettuna eli siellä sisävalon kohdilla. Takaluukussa vararenkaan paikalla on akku, webaston se sitten lienee, eikös kuskin penkin alla ole vakiona?

Pitänee tilata kaukosäädinpaketti, tuolle näytti ebay.de:ssä olevan hintaa 241eur posteineen.

Onnittelut! Oliko kuitenkin 2007 puolella käyttöönotettu?  8)

Tosta pikkusen halvemmalla: http://www.carsystems.pl/vw-touareg-v6-7l-webasto-t91-upgrade-kit-engine-heater-parking-heater,id510.html

En muista onko itselläni toista akkua tavaratilassa, täytyy tsekata.
#27
Jos huolellisesti tehdään niin eikös silloin oteta koko putki irti ja tyhjennetä DPF "yläpuolelta" siten, ettei auton ollessa ylhäällä pysty näkemällä sanomaan onko DPF:ään kajottu.

DPF ja ohjelmointiasioissa olisin pk-seudulla yhteydessä JT-Carfixiin: http://www.jt-carfix.fi/
#28
Ostin 2007 2.5 tdi Touaregin, josta löytyy Webasto lisälämmitin ilman kelloa tai kaukosäätöä.

Nyt haluaisin päivittää sen toimimaan esilämmittimenä kauko-ohjaimella. Tämä asennussarja löytyi googlettamalla:

http://www.carsystems.pl/vw-touareg-7l-telestart-t91-upgrade-kit-engine-preheater-parking-heater-9014397c,id1541.html

Onko kokemusta noiden asennuttamisesta? Missä kannattaa teettää pk-seudulla ja mitä asennus maksaa suunnilleen? Tarvitseeko se ohjelmoida toimimaan jotenkin VCDS:llä?
#29
Pieniä testilenkkejä, luvut ajotietokoneesta.

Turku-Kehä 3 10,4 l/100km
Siuntio-Ruoholahti 8,4 l/100km
#30
Lainaus käyttäjältä: Gibboni - 28.09.15 - klo:13:42

Auto on varustettu Webastolla, mutta minkäänlaista ohjaus- tai säätönamiskuukkelia en ole löytänyt. Oletan, että laite toimii itsenäisesti tunnustellen lämpötilaa ja avustaa sisätilan lämmityksessä. Ilmeisesti sitä ei edes saa pois päältä?

Ostin samanlaisen 2007 Touareg 2.5 TDI:n viime viikonloppuna. Näissä on ilmeisesti ollut vakiona Webasto lisälämmitin (ilman kelloa ja kauko-ohjausta), joka toimii itsenäisesti kelien niin vaatiessa.

Lisävarusteena on ollut sitten saatavilla Webasto kellolla ja kaukosäädöllä. Kello on asennettu siihen kohtaan, missä kellottomassa autossa on aurinkolasiteline ja sisätilavalojen säätimet.

Käsittääkseni normi webasto on mahdollista upgreidata kaukosäätimellä: googleta osanumero 9014397C
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy