A3 8V viat/murheet

Aloittaja Nilkki, 09.08.13 - klo:11:57

« edellinen - seuraava »

exlex

Itse luulen että Rami on ihan kelpo veikko ja veikkaan, että on luonnossa saattaa olla ihan varmasti mukava kaveri. Vaikka kova se on provoamaan täällä. ;D

Mutta pidetään tämä kuitenkin Audi A3 alueena.   ::)

mattinen

Rami on miehistä parhaimpia, siitä ei ole epäilystäkään. Hänen tilannettaan ja kirjoituksiaan on vain helpompi ymmärtää, kun hieman tietää, mitä hän lausunut A3 -alueen ulkopuolella.

Gulf

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 03.06.15 - klo:20:26
Rami on miehistä parhaimpia, siitä ei ole epäilystäkään. Hänen tilannettaan ja kirjoituksiaan on vain helpompi ymmärtää, kun hieman tietää, mitä hän lausunut A3 -alueen ulkopuolella.

Näin on, mutta olisiko rinkulakeulan laatu laskenut muiden vag-tuotteiden tasolle, eikä olisi enää PREMIUM-laatua? Tämäkin on mahdollista, vaikka hieman epäilenkin tämmöistä mahdollisuutta? Tosin tässähän on jo tänään ilmeisesti yksi audi-mies ostettu tyytyväiseksi Suomen Turussa, jäljellä enää muutama tyytymätön asiakas tässä maassa?

mattinen

Lainaus käyttäjältä: Gulf - 03.06.15 - klo:20:48
Näin on, mutta olisiko rinkulakeulan laatu laskenut muiden vag-tuotteiden tasolle, eikä olisi enää PREMIUM-laatua? Tämäkin on mahdollista, vaikka hieman epäilenkin tämmöistä mahdollisuutta.
Minunkin mielestäni tämä on täysin mahdollinen vaihtoehto. Mutta kuten VAG-tuotteiden laatua koskevassa eräässä toisessa keskustelussa on todettu, on laadun vertaaminen konsernituotteiden välillä enemmän kuin haasteellinen tehtävä. Jo laadun määrittely yksistään on vaikeaa ja erisuuntaisia mielipiteitä herättävää. Yhdelle laatu merkitsee laatuvaikutelmaa esim. sisustusmateriaalien ja sisustuksen muotokielen suhteen. Toiselle laatu merkitsee viattomuutta ja kaikenpuolista käyttövarmuutta. Jälkimmäistä ”laatutyyppiä” arvostavat todennäköisesti enemmän ne, jotka pitävät autoaan kauemmin.

Vikojen määrä on tietysti sikäli parempi laadun kriteeri, että se on ainakin jollain lailla objektiivisesti arvioitavissa, kun taas ns. laatuvaikutelma menee helpommin subjektiivisten makuasioiden piikkiin. Mutta vikojenkin suhteen ongelmaksi tulee se, että kattavaa ja objektiivista otosta niiden laadusta ja määrästä on suht vaikea saada. Erilaisten keskustelupalstojen informaatioarvo on tässä suhteessa aika lähellä nollaa. Otokset ovat pieniä, ja kun A sanoo, että ”Audi on hänen paras autonsa ikinä”, sanoo B kohta, ettei hänellä koskaan ole ollut niin huonoa autoa kuin Audi”. Mitä sitten tulee erilaisten lehtien ja katsastusviranomaisten tietoihin, niin niissäkin tuntuu olevan aika lailla vaihtelua. Lähteen X mukaan Audi on vikatilastossa sijalla 3, kun taas lähde Y ilmoittaa sijoituksen olevan 17. Kaiken kaikkiaan tuntuu olevan vaikeaa saada luotettavaa ja yhteismitallista tietoa autojen laatueroista. Varsinkin, jos autojen välillä ei ole kovin suuria eroja, kuten asianlaita taitaa VAG-autojen suhteen olla.

Itse epäilen vahvasti, että sikäli on kun Audin hintalisällä jotain merkitystä on, niin ero tulee ehkä enemmänkin edellä mainitun laatuvaikutelman kuin kestävyyden ja viattomuuden kautta. Ei tietenkään ole kokonaan poissuljettua, etteikö Audin laatu voisi näkyä myös objektiivisesti arvioitavissa seikoissa. Itse uuden Audin omistajana ainakin toivon tätä. Arvostaisin aika lailla esim. sitä, että auto ei alkaisi kahden vuoden kuluttua kitisemään ja natisemaan. Jo tämä seikka toisi tunnetta siitä, että laatuun on kannattanut hieman sijoittaa. Sellainen (laaja) kysely voisikin olla aika mielenkiintoinen, jossa vaikkapa 2-3 vuotta vanhojen Audien, Golfien ja Octavioiden omistajilta kysyttäisiin auton kitinöistä, nitinöistä ja helinöistä. Jos Audi tässä vertailussa pärjäisi selvästi kahta muuta merkkiä paremmin, voitaisiin jo ehkä hieman varmemmalla äänellä puhua siitä usein mainitusta premium "laadusta.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 03.06.15 - klo:21:59
Sellainen (laaja) kysely voisikin olla aika mielenkiintoinen, jossa vaikkapa 2-3 vuotta vanhojen Audien, Golfien ja Octavioiden omistajilta kysyttäisiin auton kitinöistä, nitinöistä ja helinöistä. Jos Audi tässä vertailussa pärjäisi selvästi kahta muuta merkkiä paremmin, voitaisiin jo ehkä hieman varmemmalla äänellä puhua siitä usein mainitusta premium "laadusta.

Vastasin tällä viikolla Merkkien Merkki -kyselyyn, siitä saa jotain osviittaa kun tulokset tulevat ulos. Itse olen sitä mieltä, että samaa paskaa eri kuorissa nämä vaggineet. Vaikka muitakin mielipiteitä joskus kuulee. ::)
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

M.Oore

#605
Yleensä kalliimman auton ostaja odottaakin autoltaan enemmän. Pikku kitinä halvimmasta Seatissa ehkä hyväksytään, mutta samaa ei hyväksytä kuudenkympin Audilta. Mitä on laatu? Itse koen laadun sekä kestävyytenä, että tiettynä materiaalien tyylikkyytenä. Auton yleisenä toimivuutena.

skigge

Pitipä pitkään sivusta seuranneena tehdä tunnukset kun tuli ensimmäinen "vika". Autona siis 2015 A3 land of q 1,8T. Kilometrejä 8200.

Huomasin sunnuntaina, että ilmastointi ei toimi. Usean yrityksen jälkeen sain vihdoin ja viimein yhteyden Kuopion Laakkosen huoltoon ja sain ajan täksi aamuksi.

Diagnoosi: ilmastoinnin lauhdutin puhjennut. Siis häh. Mistä ihmeen paperista nämä oikein on tehty jos kivi/nasta riittää puhkaisemaan. Nyt kun miettii niin on kyllä onnettoman surkeesti suojattu kun miettii miten avonainen tuo etusäleikkö on.

Ja mikä parasta, hintana n.800e. Tarkkaa hintaa en edes vielä saanut, mutta viestiä tuli, että aikaisintaan lähes kolmen viikon päästä pystytään korjaamaan. Huoltoneuvojat ja myyjä levittelivät käsiään ja ilmoittivat, että jää varmaan korjaamatta kun sanoin, että minä en ainakaan maksa näin uuden auton korjaamisesta tämmöisen asia takia. Ymmärrän toki, että jälleenmyyjä ei asialle mitään voi, mutta vittuttaa niin saatanasti koko puulaakin asenne heidän kommenttien ja käsienlevittelyn osalta. Perus lipeviä mulkkuja koko sakki.

Melkein suunnitteluvirheen piikkiin voisi laskea koko asian tai helvetin paskan tuuri.

Tossa vielä kuvia jos niistä jotain selvää saa:http://imgur.com/P3F9sAU,twqFAir
Audi A3 SB quattro 1.8TFSI Land of quattro Edition

skigge

Edelliseen vielä lisäksi. Kehtasi myyjä vielä vinoilla huolenpitosopimuksesta kun en sitä ottanut. "Olisi kannttanut ottaa huolenpitosopimus, meillähän oli puhetta". Ai että teki sillä hetkellä mieli...
Audi A3 SB quattro 1.8TFSI Land of quattro Edition

nackerton

Joskus on vaan huonoa tuuria, lauhdutinhan on ensimmäisenä ottamassa osumat tuossa keulalla lähes kaikissa autoissa :P Talveksi kannattaa laittaa maskisuoja, niin uusi lauhdutin on edes osan ajasta suojassa kiviltä ja tiesuolalta.

olate

SB 1.8TFSI, 19tkm, vm2014; jätti viikonlopun kyläilyreissulla tienpäälle.
6-DSG päätti lopettaa toiminnan ja auto hinurilla lähimpään liikkeeseen.

Saas nähdä mikä sieltä laukesi.

Vice

Lainaus käyttäjältä: olate - 06.09.15 - klo:17:43
SB 1.8TFSI, 19tkm, vm2014; jätti viikonlopun kyläilyreissulla tienpäälle.
6-DSG päätti lopettaa toiminnan ja auto hinurilla lähimpään liikkeeseen.

Saas nähdä mikä sieltä laukesi.

Oliko mitään oireita ennen tätä?

Meillä vastaava laite (vm-13), nykäisee epäsäännöllisesti 1->2 vaihdossa.
Tehnyt sitä jo noin 1.5v, mutta vikaa ei löydy....

olate

Lainaus käyttäjältä: Vice - 06.09.15 - klo:19:57
Oliko mitään oireita ennen tätä?

Meillä vastaava laite (vm-13), nykäisee epäsäännöllisesti 1->2 vaihdossa.
Tehnyt sitä jo noin 1.5v, mutta vikaa ei löydy....

1->2 nykäisyä on esiintynyt myös täällä satunnaisesti.
Auto kävi huollossa pari kuukautta sitten ja mitään vikoja ei kuulemma ollut.

Vika napsahti päälle ilman että ennakkoon olisin mitään huomannut.
Toiminta loppui vikailmoitukseen niin että kytketyllä vaihteella pystyi ajamaan.
Auto parkkiin ja re-startti -mitä muuta näiden kanssa osaa tehdä?
Vaihteisto toimi ok parin vaihdon ajan kunnes sama vikatila toistui. Liikennevalo stopin jälkeen vaihde jäi ykköselle -onneksi oli jo 40 alue :-) -, sillä rullailinkin lähimpään parkkiin.

Ensimmäinen fiilis itsellä oli että kysessä on jonkinlainen sähkövika.
Harmijuttu, kun muuten on toiminut erinomaisesti.

Vice

Onko olate selvinnyt mitä autostasi hajosi?
Minkälainen korjaus tulee? Menee varmaan tehdastakuuseen koska autosi on alle 2v...

olate

Lainaus käyttäjältä: Vice - 14.09.15 - klo:14:50
Onko olate selvinnyt mitä autostasi hajosi?
Minkälainen korjaus tulee? Menee varmaan tehdastakuuseen koska autosi on alle 2v...

Koko laatikko takuuna vaihtoon.
Vikaantunutta ei avattu, eikä tarkemmin kerrottu mikä oli rikkoutunut.
2 ja 6 vaihteissa jotain häiriötä.

Niin vähän vielä ajellut uudella, että en osaa sanoa eroaako vanhasta.

Kopo

Seiskavaihteinen DSG alkoi täryttämään kakkosvaihteella. Diagnoosin perusteella kytkin menee vaihtoon. Ajettu 36 tkm.

Kotkis

Onpas näitä nyt liikkeellä... mulla tänään ihmeellisiä nykäisyjä vaihteenvaihdon yhteydessä (DSG7, 17000km ajettu). Täytyy tarkkailla tilannetta.
Octavia G-tec:

A4 allroad:  A6:  A3:

Nalkkis

Lainaus käyttäjältä: Kopo - 17.09.15 - klo:11:47
Seiskavaihteinen DSG alkoi täryttämään kakkosvaihteella. Diagnoosin perusteella kytkin menee vaihtoon. Ajettu 36 tkm.

Sama. Kytkinpaketti vaihdettu, kilometrejä oli 38 tkm.
Audi A3 SB Business Sport 1.4 TFSI 90kW S tronic Ex

Vice

Kävitkö olate aiemmin autoa huollossa näyttämässä? Liittyen 1->2 vaihdoissa tapahtuviin nykäyksiin? Jos kävit löysivätkö mitään vikaa? Toki muidenkin kommentit kiinnostaa, mutta muilla taisi olla kuiva dsg7 aski (tosin en tiedä onko sillä merkitystä tämän ongelman kannalta).

Vaimon autoa olen 3krt käyttänyt "korjauksessa". Pari krt ovat vian havainneet itsekin ja sen seurauksena nollanneet laatikon ja sopeuttaneet tai jotain sen suuntaista. Kerran oli vain valohoitoa saanut... Koskaan vikakoodeja ei ole eikä vikaa löydy...
Silti epäsäännöllisesti nykäisyä vaihtaessa tapahtuu (edelleen). Autossa vasta reilu 20tkm mittarissa ja reilu 2v ikää. Häiritsevä ominaisuus tämä nykiminen on ja samalla mietityttää onko joku isompi vika taustalla, koska ei tämä normaalia voi olla (eikä tätä ilmeisesti esiinny kuin muutamalla).

Muutoin autoon olemme tyytyväisiä. Ei viitsisi pois vaihtaa häiritsevän/nykivien vaihtojen takia...

skigge

#618
Itellä alkoi n. 3000-4000 jälkeen olemaan ihmeellistä nykimistä. Nyt mittarissa on reilut 100000. Tuntuu, että nykimistä tapahtuu vain 1-4 vaihteen välillä sekä ylös että alaspäin mennessä. Varsinkin monesti esim. liikennevaloihin hidastaessa nykäisee 4->3->2 vaihdoissa. Tekee samaa kylmänä ja lämpimänä. Korostan, että nykimistä ei tapahdu aina, tuntuu vaan arpapeliltä aina minkälainen laatikko minäkin päivänä on.

Sitten on 10-20 kertaa tehnyt semmoisen ihmeellisen kunnon "hevosen potkun" 2 ja 3 vaihteen välillä ja nimenomaan välillä eikä vaihtaessa. Toki myös ihan vaihtaessa tehnyt sitä myös. Tämä ilmiö on siitä kumma, että sitä ei ole tapahtunut kuin vain ja ainoastaan ruokatunnille lähtiessä toimiston pihasta hyvin rauhallisella kiihdytyksellä. Ei koskaan aamulla eikä kotiin lähtiessä. Itsellä kun ajelut monena päivänä on toimistolle ja kotia alle 10km suuntaansa.

Kerran tämän (ja ilmastoinnin...) takia  käytetty huollossa missä ei mitään ylläri pylläri löytynyt ja jossa toistettiin n. 5 kertaa, että "mukavuushaitta", "osien vaihdolla ei hyötyä", "valmistaja on tietoinen, ei parannusta tiedossa toistaiseksi". Tekivät kyllä lopulta sopeutuksen ilmastointirempan yhteydessä ja tuntui, että se auttoi n. 2 päivää kunnes oireet palasivat.

Eka öljynvaihto olisi auton mukaan tulossa 16k kohdalla (jos laatikko sinne kestää heheh) ja ei huvittaisi sinne asti odottaa. Myyjäliike ja huolto sijaitsee 80km päässä joten menee aina lähes koko päivä hukkaan huoltoreissun takia. Mitähän niille osaisi runoilla, että oikeasti jotain tekisivät asialle.
Audi A3 SB quattro 1.8TFSI Land of quattro Edition

skigge

Lainaus käyttäjältä: skigge - 28.09.15 - klo:23:09
Itellä alkoi n. 3000-4000 jälkeen olemaan ihmeellistä nykimistä. Nyt mittarissa on reilut 100000. Tuntuu, että nykimistä tapahtuu vain 1-4 vaihteen välillä sekä ylös että alaspäin mennessä. Varsinkin monesti esim. liikennevaloihin hidastaessa nykäisee 4->3->2 vaihdoissa. Tekee samaa kylmänä ja lämpimänä. Korostan, että nykimistä ei tapahdu aina, tuntuu vaan arpapeliltä aina minkälainen laatikko minäkin päivänä on.

Sitten on 10-20 kertaa tehnyt semmoisen ihmeellisen kunnon "hevosen potkun" 2 ja 3 vaihteen välillä ja nimenomaan välillä eikä vaihtaessa. Toki myös ihan vaihtaessa tehnyt sitä myös. Tämä ilmiö on siitä kumma, että sitä ei ole tapahtunut kuin vain ja ainoastaan ruokatunnille lähtiessä toimiston pihasta hyvin rauhallisella kiihdytyksellä. Ei koskaan aamulla eikä kotiin lähtiessä. Itsellä kun ajelut monena päivänä on toimistolle ja kotia alle 10km suuntaansa.

Kerran tämän (ja ilmastoinnin...) takia  käytetty huollossa missä ei mitään ylläri pylläri löytynyt ja jossa toistettiin n. 5 kertaa, että "mukavuushaitta", "osien vaihdolla ei hyötyä", "valmistaja on tietoinen, ei parannusta tiedossa toistaiseksi". Tekivät kyllä lopulta sopeutuksen ilmastointirempan yhteydessä ja tuntui, että se auttoi n. 2 päivää kunnes oireet palasivat.

Eka öljynvaihto olisi auton mukaan tulossa 16k kohdalla (jos laatikko sinne kestää heheh) ja ei huvittaisi sinne asti odottaa. Myyjäliike ja huolto sijaitsee 80km päässä joten menee aina lähes koko päivä hukkaan huoltoreissun takia. Mitähän niille osaisi runoilla, että oikeasti jotain tekisivät asialle.

Kilometrejä siis 10000 ei 100000.
Audi A3 SB quattro 1.8TFSI Land of quattro Edition

MoFFe

Onko kellään ollut ongelmia MMI tai siis Audi connectin kanssa?
Mun ongelma on ettei SIM kortti toimi MMIssä. Tai en saa mitään netti yhteyttä. Yritän manuaalisesti etsi verkkoa mutta ei mitään.
Olen tarkistanut asetukset monta kertaa, ei mitään vikaa. SIM-kortti toimii samoilla asetuksilla, puhelimessa ja ipadissa.

Nyt on auto huollossa, joten katsotaan mitä sanoavat. Yhdessä forumissa, joku jannu joutui vaihtamaan koko MMIn kun hänellä oli saman tyyppinen ongelma. Katsotaan nyt mitä saavat esille.

Alussa, kun auto oli ihan uusi niin tämä toimi hienosti, silloin toki oli toinen simkortti. Sim kortin vaihdoin jälkeen en ole käyttänyt pitkästä aikaan ja nyt kun piti niin ei toimi. Voin sanoa viel että olen yrittänyt testata kolmella eri SIM-kortilla, sama vika jokaisessa. Joten uskon että vika on ihan MMIssä taikka, jotain antenni ongelmia(ettei saa verkkoa).  :-\

Tämä nyt on mun aina ongelma, tai noh se B&O särinä ongelma on sitten toinen. Mutta sille ei voi tehdä mitään.  >:(

Daatta

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 29.09.15 - klo:07:37
Alussa, kun auto oli ihan uusi niin tämä toimi hienosti, silloin toki oli toinen simkortti. Sim kortin vaihdoin jälkeen en ole käyttänyt pitkästä aikaan ja nyt kun piti niin ei toimi. Voin sanoa viel että olen yrittänyt testata kolmella eri SIM-kortilla, sama vika jokaisessa. Joten uskon että vika on ihan MMIssä taikka, jotain antenni ongelmia(ettei saa verkkoa).  :-\

Tuli vaan mieleen, että onko SIM:ssä PIN-koodin kysely päällä? Yleensä nuo "mokkulat" toimivat paremmin, kun ottaa (puhelimella) PIN-koodin pois päältä.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

MoFFe

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 29.09.15 - klo:08:52
Tuli vaan mieleen, että onko SIM:ssä PIN-koodin kysely päällä? Yleensä nuo "mokkulat" toimivat paremmin, kun ottaa (puhelimella) PIN-koodin pois päältä.

Joo mulla on se poissa... pistin pälle. Testasin myös vaihtaa pinkoodia. Ei mitään vaikutusta. :(

Ohikulkija

Pätkiikö muisti vai pitäisikö kojetaulun keskellä olevien nappuloiden valot palaa jossakin tilanteessa vaikka ajovalot eivät olisi syttyneet?
Eli, valovalitsin Auto asennossa. Päivävalot päällä vielä, mutta on jo hämärää (sisällä).
Esim. tunneliin ajaessa syttyykö nuo nappulavalot, vaikka päivävaloledit olisi edelleen päällä.
Nyt nuo nappulavalot kyllä syttyy kun ajovalot menee päälle.
Autossa on valopaketti, jos se jotenkin vaikuttaa asiaan.

exlex

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 02.10.15 - klo:09:32
Pätkiikö muisti vai pitäisikö kojetaulun keskellä olevien nappuloiden valot palaa jossakin tilanteessa vaikka ajovalot eivät olisi syttyneet?
Eli, valovalitsin Auto asennossa. Päivävalot päällä vielä, mutta on jo hämärää (sisällä).
Esim. tunneliin ajaessa syttyykö nuo nappulavalot, vaikka päivävaloledit olisi edelleen päällä.
Nyt nuo nappulavalot kyllä syttyy kun ajovalot menee päälle.
Autossa on valopaketti, jos se jotenkin vaikuttaa asiaan.

Mielestäni valot syttyy automaatisesti kun auton sisätila himmenee vain tarpeeksi. Se että meneekö nesamaan aikaan päälle, kun ajovalot en osaa sanoa. Ajovalothan syttyy auto asennossa esim. tunneliin ajaessa. ajoLED:it takana ja edessä palaa aina "auto"-asennossa. Auton sisävalojen kirkkautta voi säätä vasemmalta ajovalojen valitsimien alhaalla olevasti namiskasta. Jalkatilojen valoja voi säätää menuvalikosta.

frnz

Harmikseni joudun osallistumaan tähän viestiketjuun...  :-[

Onko kellään kokemuksia sellaisesta, että A3:n keskikonsolista kuuluu outoa sähköistä surinaa? ,,änen lähde tuntuu olevan jossain vaihdekepistä ylöspäin ja MMI:n näytöstä alaspäin. Tuo tuntuu alkavan hyvin satunnaisesti kun auton käynnistää, ja kuulostaa siltä kuin vaikka radion volumet olisivat täysillä mutta asemalta ei tule mitään tai että vaikkapa aux-liittimessä olisi jokin laite huonosti kiinni. Radion äänenvoimakkuudella ei kuitenkaan ole mitään tekoa tämän kanssa ja itse asiassa tuntuisi kuin ääni ei tulisi kuitenkaan auton kaiuttimista. ,,äni kuuluu vaikka radio olisi suljettuna. Kummalliseksi vian tekee myös se, että surina jatkuu vaikka ottaisi avaimet pois virtalukosta. Kun auton antaa levätä hetken aikaa, niin vika saattaa olla poissa vaikka kuukauden.

Tuo on niin satunnainen vika, että pitävät varmaan hulluna jos menee tuollaista surinaa "marmoritiskille" valittamaan.

Ideoita mistä tuota voisi lähteä selvittämään?

J0n3

Lainaus käyttäjältä: frnz - 07.10.15 - klo:19:25
Harmikseni joudun osallistumaan tähän viestiketjuun...  :-[

Onko kellään kokemuksia sellaisesta, että A3:n keskikonsolista kuuluu outoa sähköistä surinaa? ,,änen lähde tuntuu olevan jossain vaihdekepistä ylöspäin ja MMI:n näytöstä alaspäin. Tuo tuntuu alkavan hyvin satunnaisesti kun auton käynnistää, ja kuulostaa siltä kuin vaikka radion volumet olisivat täysillä mutta asemalta ei tule mitään tai että vaikkapa aux-liittimessä olisi jokin laite huonosti kiinni. Radion äänenvoimakkuudella ei kuitenkaan ole mitään tekoa tämän kanssa ja itse asiassa tuntuisi kuin ääni ei tulisi kuitenkaan auton kaiuttimista. ,,äni kuuluu vaikka radio olisi suljettuna. Kummalliseksi vian tekee myös se, että surina jatkuu vaikka ottaisi avaimet pois virtalukosta. Kun auton antaa levätä hetken aikaa, niin vika saattaa olla poissa vaikka kuukauden.

Tuo on niin satunnainen vika, että pitävät varmaan hulluna jos menee tuollaista surinaa "marmoritiskille" valittamaan.

Ideoita mistä tuota voisi lähteä selvittämään?

Ihan veikkauksena: Kojelaudan ilmasuuttimien läppämoottorit? Niitä on juuri tuolla korkeudella siellä kojelaudan sisällä...
Nykyiset:
2020 A4 Avant 45tfsi
2020 Seat Mii Electric Plus

Entiset:
2017 S3 8V Sedan S-Tronic
2014 S3 8V SB S-Tronic
2015 Seat Leon Cupra ST280

exlex

Kuulostaa joltakin vialta. Omassa autossani ei ole koskaan kuulunut kyseistä ääntä eikä myöskään useammassa laina-autossa joka on ollut käytössä.

Huoltoon vain.

rami

Ei se räpinä ole mikään vika ne läppämoottorit sitä räpinaa pitää siellä ensimmäisen ajominuutin aikana.
Samanlaista räpinää tuo mun kottero A3 8V on pitänyt uudesta asti. Kuuluu jostain MMI näytän alapuolelta.
Minun mielestä se ei ole vika vaan yksi ominaisuus muiden "ihanneominaisuuksien" kera. :D :D :D :

tpu

Kauanko avaimen pariston pitäisi kestää? Minulla on alle 2 vuotias tämä A3 ja jo nyt herjailee että vaihdapa patteri.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy