A3 8V viat/murheet

Aloittaja Nilkki, 09.08.13 - klo:11:57

« edellinen - seuraava »

wtf

Tässä pitäis olla tykkää nappi.  ;D
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

rami

Hyvinpäs se teksti tehoaa sinuunkin.
Kuinka kapeat renkaat laitoit A3 ihastukseesi,155 vai ?
Yleensä se kirjoituksen asuun puuttuminen on sellainen merkki kun alkaa muuten menemään itsellä pönttö väljäksi on se näissä nettiporinoisa viimenen keino. Niin jos ei muuta keksi.
Sellainen rengaskoko joka on autossa tehtaalla valittu sopii siihen autoon parhaiten. Kyselit joskus suuressa viisaudessa kuinka kapeat renkaat voi laittaa autoonsa.
Lähdetään siitä keskivertoajattelusta että yksi haluaa kapeat kottikärrynpyörät ja toinen jumalattoman leveät läskit niin tullaan siihen tehdaskokoon.  ;D ;D ;D

Jotakin autoonsa rakastunutta "jullia" se jurppii pirusti jos joku sanoo asiat suoraan.
Minua ei haittaa en silittele tuota koppia enkä kuolaa. Se on vaan koppi muiden joukossa.Lähtöhän sille valkenee viimeistään vuoden sisään.

mattinen

Lainaus käyttäjältä: rami - 15.05.15 - klo:19:51
Yleensä se kirjoituksen asuun puuttuminen on sellainen merkki kun alkaa muuten menemään itsellä pönttö väljäksi on se näissä nettiporinoisa viimenen keino. Niin jos ei muuta keksi.

Se taisi kyllä joku muu, joka kirjoitustapaasi alunperin kiinnitti huomiota. Eikä mikään ihme, sen verran sekavia tuotoksesi välillä ovat. Mitä tulee "viimeiseen keinoon", niin se nyt ei ihan kovin lähellä sinun kanssasi keskusteltaessa vielä ole ollut. Sen verran "tasoitusta" noilla kommenteillasi annat. Pikemminkin tuntuu siltä, että omat keinosi alkavat olla jo aika vähissä. Siihen viittaa vahvasti se, että tuot tähän keskusteluun mukaan jo aikoja sitten käydyn toisen keskustelun, jolla ei ole mitään tekemistä nyt puheena olevan asian kanssa. Pönttö ole todella menossa väljäksi, pohjia raavitaan.  ;D ;D ;D ;D

Lainaus käyttäjältä: rami - 15.05.15 - klo:19:51
Jotakin autoonsa rakastunutta "jullia" se jurppii pirusti jos joku sanoo asiat suoraan.

Tässä olet nyt väärässä. Kyse on siitä, että jotakin autoonsa vihastunutta "mullia" jurppii pirusti se, että hölmöyksissään ei ole ymmärtänyt, mitä on autokaupasta mukaansa ottanut. Tämän "pöhelön" turhautumista lisää entisestään se, että jotkut toiset ovat päätyneet samaan merkkiin, ja ovat siihen tyytyväisiä.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 15.05.15 - klo:20:13
...Kyse on siitä, että jotakin autoonsa vihastunutta "mullia" jurppii pirusti se, että hölmöyksissään ei ole ymmärtänyt, mitä on autokaupasta mukaansa ottanut. Tämän "pöhelön" turhautumista lisää entisestään se, että jotkut toiset ovat päätyneet samaan merkkiin, ja ovat siihen tyytyväisiä.

No, ei pitäs tuota trollia ruokkia mutta ...

Minä luulen, että rami ei ole vihastunut autoonsa. Eiköhän se ole päinvastoin, rami on rakastunut autoonsa. Ei kai mikään muuten selitä sitä ettei Audinpaska ole jo lähtenyt kiertoon. Ei kai kukaan muuten pitäisi tuommoista romua, jossa mikään ei toimi.
Tuntuu näköjään olevan vaikea käsittää sitäkin että jos omassa autossa on joku vika, niin sitä ei välttämättä ole kaikissa muissa A3:issa. Useimmilla lasinpyyhkimet toimii ihan normaalisti. Ramin logiikan mukaan jos pyyhkimet toimii normaalisti niin silloin on rakastunut autoonsa? Hmmmm ... mullakin toimii lasinpyyhkimet normaalisti, kaipa minäkin sitten olen rakastunut autooni, vaikkei mulla A3:sta olekaan.
Mutta hienoa että tällä "automiehellä" on pitkä kokemus autoista, kuplavolkkareista jne.,

rami

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 15.05.15 - klo:21:40
No, ei pitäs tuota trollia ruokkia mutta ...

Minä luulen, että rami ei ole vihastunut autoonsa. Eiköhän se ole päinvastoin, rami on rakastunut autoonsa. Ei kai mikään muuten selitä sitä ettei Audinpaska ole jo lähtenyt kiertoon. Ei kai kukaan muuten pitäisi tuommoista romua, jossa mikään ei toimi.
Tuntuu näköjään olevan vaikea käsittää sitäkin että jos omassa autossa on joku vika, niin sitä ei välttämättä ole kaikissa muissa A3:issa. Useimmilla lasinpyyhkimet toimii ihan normaalisti. Ramin logiikan mukaan jos pyyhkimet toimii normaalisti niin silloin on rakastunut autoonsa? Hmmmm ... mullakin toimii lasinpyyhkimet normaalisti, kaipa minäkin sitten olen rakastunut autooni, vaikkei mulla A3:sta olekaan.
Mutta hienoa että tällä "automiehellä" on pitkä kokemus autoista, kuplavolkkareista jne.,

Tuliko Pertsalla pieni ajatusmoka. Eihän kyse olekkaan siitä,että kaikilla pitäisi olla vikaa lasinpyyhintä/lasisydeemissä.
Oli lähinnä kyse siitä kuinka paljon on näissä A3:ssa paskoja tuulilasia jotka ei pelaa ilman voiteia siis mallia A3 8V koppuroita.
Oikea tuulilasi/pyyhkijät ei tarvitse mitään voiteita silloin kun materiaalit ovat kunnossa. Täällä osa "julleista" hankaa laseihin kaikenmailman tököttejä.
Ajetellappas nyt ,että tankillinen löpöä kestää pitempään (1200km) kuin sadesäälläajossa uudet pyyhkimet.
Tänään tein viimeksi kolme hyolellista pesua voimakkaalla pesuaineella ja hullummaksi vaan hakkaaminen ja melu lasissa muuttui.
Kyllä näille julleille alkaa silmät aukeaan,ainakin niille joille on sattunut paskasatsilaseja.
Yhdestä pommista kun VAG pääsee niin toista työntää.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: rami - 16.05.15 - klo:20:04
Tuliko Pertsalla pieni ajatusmoka. Eihän kyse olekkaan siitä,että kaikilla pitäisi olla vikaa lasinpyyhintä/lasisydeemissä.
Oli lähinnä kyse siitä kuinka paljon on näissä A3:ssa paskoja tuulilasia jotka ei pelaa ilman voiteia siis mallia A3 8V koppuroita.
Oikea tuulilasi/pyyhkijät ei tarvitse mitään voiteita silloin kun materiaalit ovat kunnossa. Täällä osa "julleista" hankaa laseihin kaikenmailman tököttejä.
Ajetellappas nyt ,että tankillinen löpöä kestää pitempään (1200km) kuin sadesäälläajossa uudet pyyhkimet.
Tänään tein viimeksi kolme hyolellista pesua voimakkaalla pesuaineella ja hullummaksi vaan hakkaaminen ja melu lasissa muuttui.
Kyllä näille julleille alkaa silmät aukeaan,ainakin niille joille on sattunut paskasatsilaseja.
Yhdestä pommista kun VAG pääsee niin toista työntää.

Mikset rami kokeilisi jotain muuta, kuin konsernituotteita, jos ne tuntuvat päivästä toiseen ahdistavan ?
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

rami

Kyllä täytyy seuraavaa hankintaa harkita hyvinkin tarkkaan.Näissä VAGinoissa alkaa olemaan niin paljon ongelmaa ettei tosikaan
Edellinen autoni Golf TDI 1.6 oli kyllä todella hyvä ei ainuttakaan vikaa takuuaikana. Sitten kun takuu loppui niin "nokiventtiili" pamahti jumiin,kilsoja noin 42tkm.
Onneksi meni Goodwillen takuun. Olisi maksanut remppa lähelle 1000eur.
Hyvä toi Golf oli tähän "mustinkoppiin" verrattuna sillä sentään pystyi ajamaan vesisateella ja lasinpyyhintä toimi vm. 2011.
Tilastot kumminkin osoittaa Tojo-Terojen pirssien olevan luotettavimpia.

Gulf

Lainaus käyttäjältä: rami - 16.05.15 - klo:21:01
Tilastot kumminkin osoittaa Tojo-Terojen pirssien olevan luotettavimpia.

Juurikin näin? Itse vaihdoin passatin tojolootaan, enkä ole katunut päivääkään. Vielä kun tuon golfin saisi vaihdettua johonkin muuhun kuin volkkariin järkevällä välirahalla, niin olisi taas auto asiat kunnossa?   

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Gulf - 16.05.15 - klo:21:27
Juurikin näin? Itse vaihdoin passatin tojolootaan, enkä ole katunut päivääkään. Vielä kun tuon golfin saisi vaihdettua johonkin muuhun kuin volkkariin järkevällä välirahalla, niin olisi taas auto asiat kunnossa?

Eikö muita merkkejä sitten ole kuin konsernituotteet ja Toyota ? Kyllä Hondakin on kova peli, jos haetaan kuskin pukilta ergonomiaa, viimeistelyn laatua tai luotettavuutta. Honda on mielestäni todella "aliarvostettu" myyntilukujen perusteella vaikka ominaisuudet ovat enemmän, kuin kohdallaan. Varsinkin kun alkavat pukkaamaan Europpaankin uutta tekniikkaa markkinoille.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Rauska

Lainaus käyttäjältä: rami - 16.05.15 - klo:20:04

Oikea tuulilasi/pyyhkijät ei tarvitse mitään voiteita silloin kun materiaalit ovat kunnossa.
> Muistaakseni kerroit ruiskineesi silikonia lasillesi alkuvaiheessa. Se on vaikea saada pois. Ja siitä saattaa ongelmasi johtua, ei niinkään lasista.
Tänään tein viimeksi kolme hyolellista pesua voimakkaalla pesuaineella ja hullummaksi vaan hakkaaminen ja melu lasissa muuttui.
Tässä alla luulisin? olevan aineen, joka putsaa lasisi.
http://www.cc-company.fi/files/619_solventx.pdf
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Gulf

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 16.05.15 - klo:21:32
Eikö muita merkkejä sitten ole kuin konsernituotteet ja Toyota ? Kyllä Hondakin on kova peli, jos haetaan kuskin pukilta ergonomiaa, viimeistelyn laatua tai luotettavuutta. Honda on mielestäni todella "aliarvostettu" myyntilukujen perusteella vaikka ominaisuudet ovat enemmän, kuin kohdallaan. Varsinkin kun alkavat pukkaamaan Europpaankin uutta tekniikkaa markkinoille.

Hyvä huomio. En tarkoittanut pelkästään tojotaa, vaan yleensäkin katsella/vaihtaa muita kuin vag-konsernin tuotteita. Kyllä tässä on katseltu vaikka mitä, mutta vaikealta näyttää vaihto ei konsernituotteisiin? Mutta jos tehdas/maahantuoja myöntäisi viat ja ottaisi vastuun näistä viallisista/vikaherkistä laatutuotteistaan , niin kelpaisi pikkusen paremmin vaihdossa myös muille merkeille? Nythän näitä hyljeksitään kuin vierasta sikaa, jos sattuu olemaan jompikumpi tai molemmat yhdistelmät, TSI ja DSG?

exlex

Hahaha...

Vitsi repeen täällä. ;D

Olen ehdottomasti sen kannalla, että Ramista tehdään vuoden kunniatrolli. Voisko siihen laittaa kuvan Ramin ruokakassista. Rami lueppa uusin TM, jossa on farmarit testissä ja katsoppa niiden takakonttien litramääriä. Ei mahtuis herran ruokakassit muuhun, kuin Passattiin.  ;D

Mistä näitä rameja tulee.  :o


rami

Lainaus käyttäjältä: exlex - 17.05.15 - klo:00:03
Hahaha...

Vitsi repeen täällä. ;D

Olen ehdottomasti sen kannalla, että Ramista tehdään vuoden kunniatrolli. Voisko siihen laittaa kuvan Ramin ruokakassista. Rami lueppa uusin TM, jossa on farmarit testissä ja katsoppa niiden takakonttien litramääriä. Ei mahtuis herran ruokakassit muuhun, kuin Passattiin.  ;D

Mistä näitä rameja tulee.  :o
Odottelehan vaan exelessi kyllä pyyhkimet rupee kitiseen kun vaan ajelet muutaman viikon.
Kun on oikea lasi ja oikeat pyyhkimet ei tarvitse silloin "suljata" tuulilasiin mitään.
Ihan kivalta vaikutti nuo sunkin pyyhkimien alkava toiminta,pomppii,pimpomppii..............
Itsellä on just' noi uudenkarheat Bossin Aerotwinit.
Aika tapansa näyttää.
Voitte tehdä minusta ihan mitä vaan Trollia mutta kaikki on täyttä faktaa ja perustuu kokemukseen.
Sehän siinä ihmeellistä onkin joka totta puhuu on täällä trolli.
Minä en olekkaan autoon rakastunut "julli".
Voi sanoa suoraan joka autoaan kehuu niin voi sanoa,että lopettappas höpöttäminen.
Mattisen ratas ja rengas myy nyt kottikärrynpyöriä A3:seen koossa 155X70x14" ;D ;D ;D

exlex

Lainaus käyttäjältä: rami - 17.05.15 - klo:00:22
Voitte tehdä minusta ihan mitä vaan Trollia mutta kaikki on täyttä faktaa ja perustuu kokemukseen.
Sehän siinä ihmeellistä onkin joka totta puhuu on täällä trolli.

Taitaa se meillä muillakin perustua kokemukseen, mutta se on vain täysin erillainen, kuin sinulla. Kait mekin puhutaan täällä totta?  ;)

Nudde

LainaaTaitaa se meillä muillakin perustua kokemukseen, mutta se on vain täysin erillainen, kuin sinulla. Kait mekin puhutaan täällä totta?

Juuri näin, itsellä on ollut yksi vika kohta kahdenn vuoden aikana, ja se ei ole mikään näistä täällä veivattavista vioista. Mulla meni Haldexin öljypumppu rikki kun autolla oli ajettu noin 26000km. Se vaihdettiin takuuseen. muuten täysin viattomia kilsoja, pyyhkimet eivät pompi, DSG-toimii, jarrut eivät huuda, takakontti on juuri sen kokoinen mitä esitteessä sanotaan ym. Edellisessä nelkussa mulla vasta vikoja olikin, mutta se on eri asia.

rami

Lainaus käyttäjältä: exlex - 17.05.15 - klo:00:46
Taitaa se meillä muillakin perustua kokemukseen, mutta se on vain täysin erillainen, kuin sinulla. Kait mekin puhutaan täällä totta?  ;)
Enhän minä ole koskaan sellaista väittänytkään etteikö teidän oma näkemys pitäisi paikkansa. Enkä myöskään väittänyt teitä trollaajiksi.
VAAN sehän tässä kummastuttaa jos minä puhun kokemusperäistä totta niin minua aletaan nimeämään trolliksi.
Eikö ole jännää?
Nudde!!! ei varmaan tule olemaan sinulla ainoa A3:nen josta tuo kyseinen pumppu "lasahtaa". Onneksi on niin pienestä osasta kysymys,että mahtuu paljon rekkakuormaan.
Sitten kun väännätte tiellä 1 200 000 km niin alkaa olemaan autoista jotain kokemusta ja tietysti uusilla pirsseillä joita on ollut yli 20kpl käytössäni.
Kyllä se kokemus kasvattaa tietoa tässäkin asiassa. ;D ;D ;D

exlex

#556
Veljelläni on tällä hetkellä työautona A3:nen sportback ja hänellä on pelkästään työkilometreja toi 800 000 - 1  500 000 km se hän on vasta 40. Nyt hänellä on työautona A3:nen sportback ja on tykännyt tosi paljon. Eli kyllä noilla kilometreillä tuntuu olevan vastakkaisiakin kokemuksia. Sama homma isälläni paitsi, että hänellä on kilometreja lasissa varmaa lähempänä 2 000 000 - 3 000 000 km, kun oli reppurina noin 30 vuotta. Ajeli viimekesänä A3:sella noin 500km, eikä valittanut mitään mistään ja oli erittäin tyytyväinen. Ihmetteli vain, että miten noin pienesetä moottorista voi lähteä noin paljon tehoja.  :D Eli siinä norsujen kokemuksia, jos meillä 200 000 - 500 000km kuskeilla ei ole kokemuksella väliä.  ::)

rami

Lainaus käyttäjältä: exlex - 17.05.15 - klo:10:55
Veljelläni on tällä hetkellä työautona A3:nen sportback ja hänellä on pelkästään työkilometreja toi 800 000 - 1  500 000 km se hän on vasta 40. Nyt hänellä on työautona A3:nen sportback ja on tykännyt tosi paljon. Eli kyllä noilla kilometreillä tuntuu olevan vastakkaisiakin kokemuksia. Sama homma isälläni paitsi, että hänellä on kilometreja lasissa varmaa lähempänä 2 000 000 - 3 000 000 km, kun oli reppurina noin 30 vuotta. Ajeli viimekesänä A3:sella noin 500km, eikä valittanut mitään mistään ja oli erittäin tyytyväinen. Ihmetteli vain, että miten noin pienesetä moottorista voi lähteä noin paljon tehoja.  :D Eli siinä norsujen kokemuksia, jos meillä 200 000 - 500 000km kuskeilla ei ole kokemuksella väliä.  ::)

Eipä niillä tehoilla eikä auton ajettavuudellakaan tee mitään kun ei pysty vesisateella ajamaan.
VAGin moottoreita eikä tehoja kyllä kannata kehua. On nääs niin karseita kokemuksia nuista VAGin moottoreista ihmisillä.
Onneksi älysivät edes palata takaisin "remmikoneisiin".
Onneksi en itse sortunut nuihin ketjukoneisiin missään vaiheessa.
Mun kaveri tuumasi ajettuaan mun autolla etteihän tää A3:nen ole autoa kummimpi,eikä juuri sellainenkaan. ;D ;D ;D
Runoilijan ominaisuuksia tuntuu olevan. Olettepas te todella autoileva perhe. Miten lie sattunutkin?

rami

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 16.05.15 - klo:21:35
Tässä alla luulisin? olevan aineen, joka putsaa lasisi.
http://www.cc-company.fi/files/619_solventx.pdf

Heh! Voi jestas kuka on sanonut,että olen ruiskinut silikoonia tuulilasiin?
On sulla kyllä älyväläys.
Oli hätätapauksessa pakko pyhkiä sulkiin silikonipuikosta liukastetta,että se halonhakkuu loppui.
Pääsin kumminkin perille.
Trauska on melko HAUSKA!!!!!

mattinen

Eräs henkilö tuolla aikaisemmin harmitteli sitä, kuinka hänestä tehdään trollia, vaikka ”kaikki on täyttä faktaa ja perustuu kokemukseen”. Ja tottahan se on, ettei pelkkä omista kokemuksista kertominen vielä kenestäkään trollia tee. Enemmänkin siihen vaikuttavat ko. henkilön keskustelutapaan liittyvät seikat, ja ”trollin” sijasta tätä henkilöä kuvaa ehkä paremmin jokin toinen sana. Hänellä mm. menee koko ajan sekaisin yksityinen ja yleinen. Esimerkki. Joku kehui A3:n ajattavuutta. Tähän ko. henkilö totesi, että ajettavuudella ei ole merkitystä, koska autolla ei voi ajaa vesisateella. Kommentillaan ko. henkilö viittasi siihen, että hänen A3:saan on ongelmia tuulilasinpyyhkijöiden kanssa. Faktaa tässä on se, että ko. henkilön ajoneuvossa pyyhkijät eivät toimi kunnolla. Sen sijaan täyttä potaskaa on se, että A3:lla ei voisi ajaa sateessa. On mahdotonta sanoa, eikö ko. henkilö ymmärrä yleisen ja yksityisen eroa. Jos hän ei ymmärrä, on kyse siitä, että ko. henkilön ymmärryskyky on syystä tai toisesta rajoittunut. Sikäli kun hän eron ymmärtää, on hän ns. trolli.

VAG-konsernin tuotteen ostamiseen päätyvistä todennäköisesti 98 % ei ole koskaan kuullutkaan VAG-arena "nimisestä keskustelupalstasta. Ja jos joku heistä olisi joskus ajatellut saavansa täältä tukea ostopäätöksen tekemiseen, ovat he todennäköisesti joutuneet pettymään. Tämä ei luonnollisestikaan ole forumin ja täällä kirjoittavien ihmisten syy. Enemmänkin kyse on nettikirjoittelun luonteesta ja otoksen pienuudesta. Noin yleisesti ottaen ihmisillä on suurempi taipumus raportoida enemmän negatiivista kuin positiivisista seikoista. Jos kaikki menee hyvin auton tai vaikkapa kameran kanssa, ei kovin moni viitsi sitä erikseen julistaa. Päinvastaisessa tapauksessa tilanne on toinen. Turhautunut kuluttaja haluaa purkaa pettymystään ja hakea vertaistukea kohtalontovereista. Tämä on ymmärrettävää.

Vielä suurempi ongelma se, että netissä autoista kirjoittelee ja ”täyttä faktaa” jakelee hyvin pienilukuinen joukko ihmisiä. Eli siinäkin tapauksessa, että esim. tällä forumilla kaikki surutta haukkuisivat omaa A3:taan minkä kerkiäisivät, olisi tämän vuodatuksen informaatioarvo kohtalaisen vähäinen. Ajatellaan vaikkapa exlexin sinänsä ansiokasta gallupia A3 "kokemuksista. Siihen on tähän mennessä vastannut 16 henkilöä. Trafin tilastojen mukaan A3:ta on tänä vuonna (tammi-huhtikuu) rekisteröity 719 kpl. Exlexin kyselyyn vastanneita on siis 2 % kaikista auton käyttäjistä. Itse en kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä tämän kyselytutkimuksen perusteella vielä vetäisi. Hyvässä tai pahassa.

Enemmän painoarvoa antaisin kuluttajien pitemmän ajan ostoskäyttäytymiselle. Tämä tietysti sillä edellytyksellä, että kuluttajat toimivat rationaalisesti, eivätkä esim. premium "kiimassaan osta liian pienellä tavaratilalla varustettua autoa, jonka kokoluokka sitten ”yllättää” auton saapuessa kotikolhoosiin.

Joku tuolla aiemmin totesi, että VAG:n tuotteissa on paljon ongelmia, ja että tilastot osoittavat japanilaisten autojen olevan luotettavampia. Mihin tilastoon/tilastoihin tässä viitataan, sitä ei kirjoittaja maininnut. Mutta oletetaan kuitenkin, että japanilaiset autot todella ovat luotettavampia. Tähän nähden onkin yllättävää, kuinka suosittuja VAG-konsernin tuotteet Suomessa ovat. Trafin sivuilta löytyy tietoja ajoneuvojen ensirekisteröinneistä. Koko vuoden tiedot yhteenkoottuina ovat käytettävissä vuodesta 2010 alkaen. Vuodesta 2010 tämän vuoden huhtikuuhun Suomessa rekisteröitiin 29 011 Skoda Octaviaa, 27 568 VW Golfia ja 22 040 Toyota Avensista. (Toyotan suhteen on menetelty siten, että tilastosta on vuosittain poimittu joko Auris tai Avensis riippuen siitä, kumpi on ko. vuonna ollut myydympi). Aikaisemmilta vuosilta minulla ei ole tietoja, mutta itselläni on sellainen käsitys, että VAG-konsernin tuotteet ovat jo varsin pitkään olleet Suomen myydyimpien mallien ja merkkien joukossa. Sikäli kun suomalaiset eivät ole itseään tietoisesti kiduttavia masokisteja, on konsernin tuotteiden joukkoon väkisinkin täytynyt livahtaa joitakin suhteellisen onnistuneita ajoneuvoja. Muutenhan ne eivät vuodesta toiseen komeilisi myyntilastojen kärjessä.

Trafin tilastoihin voi tutustua täällä:
http://www.trafi.fi/tietopalvelut/tilastot/tieliikenne/ensirekisteroinnit/ensirekisterointien_merkki-_ja_mallitilastot

rami

Son nääs Mattinen sellaanen juttu,että jos ja kun niin kerroit,että 2% A3:sen omistajista kirjoittelee tänne niii......
Laskeppas kuinka paljon on viallisia hammastankoja kaikissa A3 autoissa jotka sanoitrekiteröidyn.
Todellakin rekkakuorma. Eikä se rekkakuorma enää EU laajuudessaan riitäkkään. Ei ole ihme jos EU-rekat suurennee kun kuskataan A3:sen susi hammas/kautta ohjaustankoja sulattamoon.
Jutut vaan pojjiilla paranoo.

mattinen

Lainaus käyttäjältä: rami - 17.05.15 - klo:16:28
Son nääs Mattinen sellaanen juttu,että jos ja kun niin kerroit,että 2% A3:sen omistajista kirjoittelee tänne niii......
Laskeppas kuinka paljon on viallisia hammastankoja kaikissa A3 autoissa jotka sanoitrekiteröidyn.
Todellakin rekkakuorma. Eikä se rekkakuorma enää EU laajuudessaan riitäkkään. Ei ole ihme jos EU-rekat suurennee kun kuskataan A3:sen susi hammas/kautta ohjaustankoja sulattamoon.
Jutut vaan pojjiilla paranoo.
http://s237.photobucket.com/user/666zzzz/media/x.mp4.html?sort=9&o=1

exlex

Hyvä, että Rami et ole missään tilastokeskuksessa töissä. Vois olla tilastot kohtuullisen sekaisin suomessa jos Rami pääsis säätelemään sinne. Ramin logiikka: Ostin uuden kännykän ja siinä oli viallinen näyttö. Tästä seuraa huikea päättely Ramin tyyliin: "joo voi olla asiakkaat tyytymättömiä, kun kaikilla on vialliset akut uusissa puhelimissa".  ;D

Ramin biisi: https://youtu.be/wNnWpeV--4Q  ;D

exlex

Lainaus käyttäjältä: rami - 17.05.15 - klo:11:23
Eipä niillä tehoilla eikä auton ajettavuudellakaan tee mitään kun ei pysty vesisateella ajamaan.
VAGin moottoreita eikä tehoja kyllä kannata kehua. On nääs niin karseita kokemuksia nuista VAGin moottoreista ihmisillä.

Mitä shaissea taas jauhat. a.) tuulilasin pyyhkimet eivät ole koskaan pomppunut noin. Ajoin pyyhkimillä 27 000km ja vika oli lähinnä todella pienellä vesisateella. b.) uusilla pyyhkimillä ajettu 2000 km ja vikaa ei ole tullut takaisin.

Mikä tulee tuohon moottoriin, niin se on ollut tähän mennessä ihan loistava ja piste! Tehoja on tosi hyvin tuon kokoiseksi pikkumoottoriksi ja mitään vikoja ei ole ollut, eikä näytä olleen täällä muillakaan.

Ramilla on vika korvien välissä.

rami

Lainaus käyttäjältä: exlex - 17.05.15 - klo:16:48
Mitä shaissea taas jauhat. a.) tuulilasin pyyhkimet eivät ole koskaan pomppunut noin. Ajoin pyyhkimillä 27 000km ja vika oli lähinnä todella pienellä vesisateella. b.) uusilla pyyhkimillä ajettu 2000 km ja vikaa ei ole tullut takaisin.

Mikä tulee tuohon moottoriin, niin se on ollut tähän mennessä ihan loistava ja piste! Tehoja on tosi hyvin tuon kokoiseksi pikkumoottoriksi ja mitään vikoja ei ole ollut, eikä näytä olleen täällä muillakaan.

Ramilla on vika korvien välissä.

[/quote
Voi olla,että vikaa on korvienvälissä. Lohduttaa kumminkin tieto kun se tuli niin viisaan ihmisen suusta.
Ensin pyyhkimet hakkaa ja sitten ei hakkaa ja sitten pannaan voidetta tuulilasiin ja sitten ne ei ole koskaan hakanneetkaan.

Pyyhkimilläkö sitä vaan täällä ajellaan???? Eiköhän joku kohta anna sinullekkin kielioppia,kuten minullekkin.
Jos vika "ei ole tullut takaisin" niin miten voit väittää etteis itä ole ollut. SIIS vielä kerran "vika ei ole tullut takaisin".
Minun kotterossa on sellainen vika pyyhkimissä tai lasissa,että mitä kovemmin sataa sen enemmän ne kalikat hakkaa ja pomppii. ;D

Rauska

Lainaus käyttäjältä: rami - 17.05.15 - klo:15:16
Heh! Voi jestas kuka on sanonut,että olen ruiskinut silikoonia tuulilasiin?
On sulla kyllä älyväläys.
Oli hätätapauksessa pakko pyhkiä sulkiin silikonipuikosta liukastetta,että se halonhakkuu loppui.
Pääsin kumminkin perille.
Trauska on melko HAUSKA!!!!!

Tota noin, tottapuhuen sitä silikonia kyllä siirtyi siihen lasiin.  Ja siihen se ei kuulu. Pois saaminen onkin kova juttu.

Jos sulla sitä v...sta on liikaa, osta uusi lasi. Minä jo ostaisin, ei siihen kenenkään talous voi kaatua  8)
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

j4neski

Tulipahan vaan mieleeni, että voisko pomppivan tuulilasinpyyhkimen vika olla itse pyyhkijän varressa. Edelleenkään en jaksa uskoa, että itse lasinvalmistuksessa olisi jotain mennyt niin pahasti pieleen, että tuo pomppiminen siitä johtuisi. Se tarkoittaisi silloin sitä, että näissä pomppimistapauksissa lasin pinnassa olisi jotain, joka lisää lasin ja pyyhkijän kumin välistä kitkakerrointa. Luulisi että tällainen tilanne olisi poistettavissa esim. hankaavilla puhdistusaineilla kuten AG:n Glass Polish tahna (joka on muuten erinomainen puhdistusaine IMHO). Pyyhkijän varren sisällä on jousi, joka vetää pyyhkijää lasin pintaa kohti. Voisiko tämä jousi olla jotenkin kuoleentunut? Sehän selviäisi sillä, että jos joltakin, jolla pyyhkijät ei pompi, voisi kokeeksi vaihtaa ne jouset sellaiseen autoon jossa pyyhkijät pomppii.
2002 A6 C5 1.8T
2002 A6 C5 2.7BiT
2015 A3 8V 1.4 TFSI
EX 2011 A18X 1.4 TFSI

Rauska

^Ja paras kulma pyyhkijälle on se 45 astetta lasia vasten pyyhkimissuunnassa.  Jos se on lähellä 90 astetta tai jopa yli sen, pomppii varmasti
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

rami

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 17.05.15 - klo:20:42
Tota noin, tottapuhuen sitä silikonia kyllä siirtyi siihen lasiin.  Ja siihen se ei kuulu. Pois saaminen onkin kova juttu.

Jos sulla sitä v...sta on liikaa, osta uusi lasi. Minä jo ostaisin, ei siihen kenenkään talous voi kaatua  8)

Tota kyllä tuollainen tiivistesilikonipuikosta pyyhkäisty silikooni lähtee jo tunnissa pois kun kaatosateella ajetaan.
Ei oikein huvita alkaa ostamaan uutta lasia koska autossa on takuu voimassa.
Periaatteessa pyyhkimet ovat kenkkuileet miltei koko ajan siitä huolimatta vaikka uusia sulkia pyklätään paikalleen.
UUdet sulat ja taas viikon kahden päästä sama homma.
Ei talous siihen kaadu. mutta Kumminkaan tuohon koppuraan ei lasi kovinkaan halpa ole. SIIS käytännössä uuteen autoon ostamaan tuulilasia,heh! ml.21tkm.
Lisäksi kun tiedän,että tuo "mustinkoppi"lähtee meidän huushollista. Pitäisi vielä ajaa pois nuita kalliita kilometrejä.

rami

Lainaus käyttäjältä: j4neski - 17.05.15 - klo:22:41
Tulipahan vaan mieleeni, että voisko pomppivan tuulilasinpyyhkimen vika olla itse pyyhkijän varressa. Edelleenkään en jaksa uskoa, että itse lasinvalmistuksessa olisi jotain mennyt niin pahasti pieleen, että tuo pomppiminen siitä johtuisi. Se tarkoittaisi silloin sitä, että näissä pomppimistapauksissa lasin pinnassa olisi jotain, joka lisää lasin ja pyyhkijän kumin välistä kitkakerrointa. Luulisi että tällainen tilanne olisi poistettavissa esim. hankaavilla puhdistusaineilla kuten AG:n Glass Polish tahna (joka on muuten erinomainen puhdistusaine IMHO). Pyyhkijän varren sisällä on jousi, joka vetää pyyhkijää lasin pintaa kohti. Voisiko tämä jousi olla jotenkin kuoleentunut? Sehän selviäisi sillä, että jos joltakin, jolla pyyhkijät ei pompi, voisi kokeeksi vaihtaa ne jouset sellaiseen autoon jossa pyyhkijät pomppii.
Kun sitä lasia on "putsattu" niin pirusti erilaisilla puhdistusaineilla ja mitä enemmän puhdistaa niin sen enemmän kumit vaan pomppii ja tarttuu lasiin. Tuo varsiteoria voisi kyllä olla yksi oikea ajatus.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy