A3 8V viat/murheet

Aloittaja Nilkki, 09.08.13 - klo:11:57

« edellinen - seuraava »

jnsFI

Tästä ketjusta tulee kyllä hieman ristiriitainen fiilis. Olen Nudden tavoin miettinyt 4 downgreidaamista 3:seen, mutta murheita tuntuu olevan. :o
Audi S3 sedan quattro s tronic 2015
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business quattro s tronic 2012
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business multitronic 2009

exlex

Lainaus käyttäjältä: jni - 31.12.14 - klo:15:18
Et sitten varmaan tätäkään ole nähnyt?

https://www.youtube.com/watch?v=ewCuL_MIbNk

Heheh. Ei näköjään ole ollut muillekkaan selvää.  ;D

Nudde

miettinyt 4 downgreidaamista 3:seen, mutta murheita tuntuu olevan.

kaikissa autoissa on joitain ongelmia, ei näissä kolmosissa nyt niin paljon vikoja ole ollut.

hookoo

Nyt on pari tonnia ajettu 1.4 COD:lla ja ensimmäistä kertaa auto pajalla. Konehuoneesta kuuluu kierrosten tahtiin menevä sivuääni. Sellainen sirinä/räpätys. Huollosta juuri soittivat että kuuluu jostain polttoaineen syöttöön liittyvästä ylipainepumpusta ja on kuulemma ominaisuus. Kuulemma jos vaihtaisivat kyseisen pumpun niin ääni ei lähtisi mihinkään. Saako muutkin siis nautiskella vastaavasta sivuäänestä vai onko vain tätä omaa yksilöä koskeva ominaisuus :) ?

svalkein

Lainaus käyttäjältä: hookoo - 02.01.15 - klo:13:22
Nyt on pari tonnia ajettu 1.4 COD:lla ja ensimmäistä kertaa auto pajalla. Konehuoneesta kuuluu kierrosten tahtiin menevä sivuääni. Sellainen sirinä/räpätys. Huollosta juuri soittivat että kuuluu jostain polttoaineen syöttöön liittyvästä ylipainepumpusta ja on kuulemma ominaisuus. Kuulemma jos vaihtaisivat kyseisen pumpun niin ääni ei lähtisi mihinkään. Saako muutkin siis nautiskella vastaavasta sivuäänestä vai onko vain tätä omaa yksilöä koskeva ominaisuus :) ?

En ole omassani moista havainnut, pitääpä kuunnella tarkemmin. Autolla ajettu 7 tkm.
M-B A250e -22

hookoo

Ã,,äni on saman suuntainen kuin tässä subarusta nauhoitetussa videossa: https://www.youtube.com/watch?v=B8NgXU8rU-g

hta

Lainaus käyttäjältä: hookoo - 02.01.15 - klo:13:41
Ã,,äni on saman suuntainen kuin tässä subarusta nauhoitetussa videossa: https://www.youtube.com/watch?v=B8NgXU8rU-g

Kuuntelin ensin, että mikä sirinä, ihan normaaliltahan tuo kuulostaa mutta jos meinaat sitä lopuksi tulevaa ihan älytöntä rätinää niin ei todellakaan ole normaalia. Hakisin kyllä eriävän mielipiteen jostain toisesta huollosta enkä veisi tuohon paikkaan autoani enää ikinä.
Ex:
Skoda Superb Combi 1.4 DSG
Audi A3 Sedan 1.4 S tronic
Skoda Superb Combi 1.4 manual

rami

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 02.01.15 - klo:13:03
miettinyt 4 downgreidaamista 3:seen, mutta murheita tuntuu olevan.

kaikissa autoissa on joitain ongelmia, ei näissä kolmosissa nyt niin paljon vikoja ole ollut.

No eihän nyt uusissa pirsseissä mitään ongemia pitäisi olla.
30 tuhanneen huotoon pitää päästä ilman ongemia.

Osta TOJOTA
Mun seuraava merkki TOJO Tai Ford. Näitten VAGGiromunjen kaa menee pinna. Lavetilla vaan kuskataan .

Eppu H

Eilen ajoin kotiin uuden Tojon ;D. Vaihdossa meni VAG-tuote. Ei siinäkään vikoja ollut mutta epäluottamus kalvoi mieltä. Anteeksi OT.

Seke

Lainaus käyttäjältä: VW_Johan - 28.12.14 - klo:21:14
samat havainnot iPhone5:n kanssa, välillä kun soittaa jollekin MMI:n kautta (viimeiset puhelut), niin puhelu meneekin sitä seuraavalle (vai oliko edelliselle) henkilölle.

Muutaman kerran myös itsellä mennyt puhelu väärälle henkilölle, kun edellisistä puheluista olen valinnut. Näytössä kylläkin näkyy henkilön nimi oikein, mutta numero on väärä. Puhelimena Samsung S2.

Nudde

LainaaMuutaman kerran myös itsellä mennyt puhelu väärälle henkilölle, kun edellisistä puheluista olen valinnut. Näytössä kylläkin näkyy henkilön nimi oikein, mutta numero on väärä. Puhelimena Samsung S2.

Sama juttu Lumian kanssa. Saa aina nopeasti katkaista, mutta kuulemma ei ehdi hälyttää.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: rami - 03.01.15 - klo:14:18
No eihän nyt uusissa pirsseissä mitään ongemia pitäisi olla.
30 tuhanneen huotoon pitää päästä ilman ongemia.

Osta TOJOTA
Mun seuraava merkki TOJO Tai Ford. Näitten VAGGiromunjen kaa menee pinna. Lavetilla vaan kuskataan .

No Ford ei ole kyllä maineeltaan laadukas. Tojo kyllä on.

j4neski

Eipä taida Toyotakaan enää olla kun katsoo millaisia massiivisia takaisinkutsukampanjoita ne pitää. Luin taannoin jotain laadunhallintaan liittyvää kirjaa jossa  Toyota oli esimerkkinä niin hyvässä kuin pahassakin. Hyvässä siinä mielessä, että kautta aikain heille on laatu ollut todella tärkeä ja sitä on valvottu pieteetillä, niin omaa kuin alihankkijoiden laatua. 2000-luvun taitteessa Toyota halusi kasvaa hyvin voimakkaasti markkinoilla. Kasvu kyllä onnistui, mutta heillä ei ollut enää aikaa valvoa alihankkijoidensa laatua ja se on nähty sittemmin takaisinkutsuina, joita Toyota ei aikaisemmin juurikaan joutunut tekemään.

Toki autokin voidaan valmistaa sillä tavalla, että siinä ei kertakaikkiaan ole mitään vikoja ja se kestää isältä pojalle. Mutta se ei ole järkevää eikä kannattavaa koska sen valmistaminen maksaa niin paljon, ettei sitä kukaan voi ostaa.
2002 A6 C5 1.8T
2002 A6 C5 2.7BiT
2015 A3 8V 1.4 TFSI
EX 2011 A18X 1.4 TFSI

Eppu H

Voihan tuo Toyotan takaisinkutsujen määrä kertoa siitäkin, että valmistaja kantaa vastuunsa ja korjaa mahdolliset viat eikä salaile niitä.

j4neski

Kyllä se siitäkin kertoo toki. Mutta kun Toyotalla noita takaisinkutsuja ei ole liiemmin tavannut olla ja nyt niitä alkaa tulemaan ja massiivisia sellaisia, niin kyllä se kertoo myös Toyotan laadunvalvonnan heikkenemisestä. Luin tuossa hiljattain erästä tutkimusta after sales palveluihin liittyen, jossa oli haastateltu useita amerikkalaisia ja eurooppalaisia b-to-b kauppaa käyviä yrityksiä. Lopulta aika pieni osa odotti tuotteen olevan täysin virheetön, mutta sen sijaan suurin osa oli sitä mieltä, että eivät odota täysin virheetöntä tuotetta, mutta sen korjaamisen pitää tapahtua ripeästi. Itse kuluttajana ole taipuvainen samalle kannalle; jos virheitä esiintyy ne pitää korjata viivyttelemättä. Valitettavasti näin ei läheskään aina ole.
2002 A6 C5 1.8T
2002 A6 C5 2.7BiT
2015 A3 8V 1.4 TFSI
EX 2011 A18X 1.4 TFSI

Nudde

No niin, eilen sain sitten auton, oli osa tullut keskiviikkona ja eilen hieman 10 jälkeen oli oma auto haettavissa valmiina, eli nopeaa toimintaa sitten kun osa saapui! Ja täytyy myäntää että oli kyllä mukava saada oma takaisin. Se on aina hyvä välilä ajaa jollakin muulla autolla niin arvostaa omaa enemmän.

Kokemuksia vuokra-autosta joka oli 1.4 litrainen 90kW business.

Miinukset:
- penkit
- ohajus, oli mutteri, ja kun ei ole edes sitä drive Select
- stereot, vakio, oli surkeat
- valopaketti puuttui, samoin kuin ledit kaiutinritilöissä etuovissa, tekee aika paljon.
- alu-paketti uupui, siis se missä tulee ne kiiltomustat ilmasuuttimien ympärykset ym.
- neljäpuolainen ratti
- on se vaalea katto aika ruma.....
- urheilualusta uupui, oli aikamoinen kiikkustuoli

Plussat:
+ jäi parempi kuva 7-vaihteisesta kuivasta DSG-laatikosta mitä on ollut aikaisemmin.
+ kulutus, noin 2 litraa vähemmän kuin oma vie, eli noin 7,2 seka-ajossa. En vieläkään ymmärrä niitä jotka pääsee 5-6 litraan.....
+ tuntui ihan normi ripeältä vaikka oli mopo-malli.


Kun vertaan nämä kaksi mallia, siis Europcarin 1.4 ja oma 1.8 Quattro niin on autossa ja ajettavuudessa iso ero. Ei voi edelleen kuin ihmetellä, jos olisin kyseistä vuokrautoyksilöä joskus ajanut en olisi kiinnostunut A3:sesta ollenkaan.

RealRooster

Oma A3 sedan on kohta kuukauden päivät ollut ajossa ja vasta aivan äskettäin tuli tarvetta puhelimen lataukselle keskikonsolin 12V liittimestä (tupakoimattoman versio).
Liitin tuntuu liian tiukalta ja laturin pistoke ei millään meinaa kestää liittimessä. Laturi kyllä saa kontaktin ja puhelin latautuu, mutta mielestäni pistoke ei ole pohjassa.

Kokeilin varmuudeksi vielä parilla muullakin tupakansytytinpistokkeella; sama juttu niilläkin ja toisella ei saanut kontaktia laisinkaan.

Onko 12V liitin vain tiukka ja uskaltaako pistokkeen painaa voimalla pohjaan vai mahtaako kyseessä olla viallinen osa? Onko muilla A3:sen (8V) omistajilla vastaavaa ilmennyt?

Nudde

LainaaOnko 12V liitin vain tiukka ja uskaltaako pistokkeen painaa voimalla pohjaan vai mahtaako kyseessä olla viallinen osa? Onko muilla A3:sen (8V) omistajilla vastaavaa ilmennyt?

En ole huomannut mitään erikoista. Latauspiuha menee siihen ihan normaalisti.

wtf

Tuohon puhelun yhdistymiseen väärälle henkilölle on olemassa päivitys.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

HoXXma

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 16.01.15 - klo:15:12
Plussat:
+ kulutus, noin 2 litraa vähemmän kuin oma vie, eli noin 7,2 seka-ajossa. En vieläkään ymmärrä niitä jotka pääsee 5-6 litraan.....

26-tuhatta ajettu ja keskikulutus 5.7 litraa COD koneella. Lähes kaikki ajo pääkaupunkiseudulla normaalia ennakoivaa ajotapaa noudattaen. Onhan tuossakin vielä lähes litra tehtaan lukemiin  :o

Nudde

Lainaa26-tuhatta ajettu ja keskikulutus 5.7 litraa COD koneella. Lähes kaikki ajo pääkaupunkiseudulla normaalia ennakoivaa ajotapaa noudattaen. Onhan tuossakin vielä lähes litra tehtaan lukemiin

Just just, onko tämä siis ihen oikea mitattu kulutus?

LainaaTuohon puhelun yhdistymiseen väärälle henkilölle on olemassa päivitys.

Ok, seuraavassa huollossa pitää sitten muistaa.

RealRooster

Lainaus käyttäjältä: RealRooster - 17.01.15 - klo:00:07
Oma A3 sedan on kohta kuukauden päivät ollut ajossa ja vasta aivan äskettäin tuli tarvetta puhelimen lataukselle keskikonsolin 12V liittimestä (tupakoimattoman versio).
Liitin tuntuu liian tiukalta ja laturin pistoke ei millään meinaa kestää liittimessä. Laturi kyllä saa kontaktin ja puhelin latautuu, mutta mielestäni pistoke ei ole pohjassa.

Kokeilin varmuudeksi vielä parilla muullakin tupakansytytinpistokkeella; sama juttu niilläkin ja toisella ei saanut kontaktia laisinkaan.

Onko 12V liitin vain tiukka ja uskaltaako pistokkeen painaa voimalla pohjaan vai mahtaako kyseessä olla viallinen osa? Onko muilla A3:sen (8V) omistajilla vastaavaa ilmennyt?
Ongelma ratkesi, kun tänään pääsin päivän valossa tuota 12V:n liitintä tarkastelemaan. Liittimen pohjalla oli pieni irtonainen muovinen "rinkula", joka esti pistokkeen painumasta pohjaan saakka. Nyt kun otin tuon pois, niin kaikki kolme yrittämääni pistoketta menevät kaikki paikalleen ilman ongelmia.

Nudde

LainaaOngelma ratkesi, kun tänään pääsin päivän valossa tuota 12V:n liitintä tarkastelemaan. Liittimen pohjalla oli pieni irtonainen muovinen "rinkula", joka esti pistokkeen painumasta pohjaan saakka. Nyt kun otin tuon pois, niin kaikki kolme yrittämääni pistoketta menevät kaikki paikalleen ilman ongelmia.

Mistä sellainen muovipala on sinne sitten eksynyt?

jnsFI

Olisiko "tiiviste" jostakin pistokkeesta?
Audi S3 sedan quattro s tronic 2015
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business quattro s tronic 2012
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business multitronic 2009

LPP6

Lainaus käyttäjältä: wtf - 17.01.15 - klo:08:54
Tuohon puhelun yhdistymiseen väärälle henkilölle on olemassa päivitys.
Oman 8V:n MMI & BT päivitetty viime viikolla ja nyt toimii soittaminen listoilta oikein ja BT pysyy piilotettuna.
MMI: MSTD_EU_AU_P2440 => MSTD_EU_AU_K3151
BT: 3775 =>  4160

RealRooster

Lainaus käyttäjältä: LPP6 - 04.02.15 - klo:13:57
Oman 8V:n MMI & BT päivitetty viime viikolla ja nyt toimii soittaminen listoilta oikein ja BT pysyy piilotettuna.
MMI: MSTD_EU_AU_P2440 => MSTD_EU_AU_K3151
BT: 3775 =>  4160
Onnistuuko MMI:n firmware päivitys ainoastaan huollossa vai onko nuo päivitykset jossain saatavilla?
MMI:n menustahan löytyy päivitysvalikko, jolloin tiedosto luetaan SD-kortilta; tiedosto vain puuttuu. :)

wmpt

Tänään vaihdettu hammashihna/ohjaustehostin. Vikakuvaus melko perus 0-5 asteen aikana ohjaus oli huonoimmillaan ja varsinkin motariajossa ajaminen oli rasittavaa. Pykälä keskialueella, joka välillä esiintyi voimakkana ja välillä ei ollut mitään vikaa. A3 1.8TQ -14 21000km. Viat alkoi tuossa syksyn aikana ~15tkm ajettuna ja satavarmasti vielä syksyllä ei ko. vikaa ole ollut.

No, kyllä se nyt kotimatkalla oli kuin eri autoa olisi ajanut, eli kyllä tuo homma jeesasi paljon. Ohjaus tuntui myös paljon paremmalta kuin aiemmin kun vikaa ei ilmennyt.

Ohikulkija

Lainaus käyttäjältä: wmpt - 05.02.15 - klo:17:34
Tänään vaihdettu hammashihna/ohjaustehostin. Vikakuvaus melko perus 0-5 asteen aikana ohjaus oli huonoimmillaan ja varsinkin motariajossa ajaminen oli rasittavaa. Pykälä keskialueella, joka välillä esiintyi voimakkana ja välillä ei ollut mitään vikaa. A3 1.8TQ -14 21000km. Viat alkoi tuossa syksyn aikana ~15tkm ajettuna ja satavarmasti vielä syksyllä ei ko. vikaa ole ollut.

No, kyllä se nyt kotimatkalla oli kuin eri autoa olisi ajanut, eli kyllä tuo homma jeesasi paljon. Ohjaus tuntui myös paljon paremmalta kuin aiemmin kun vikaa ei ilmennyt.
Jos vika ei esiintynyt aina, niin saiko huolto todentua tuon vian, vai uskoivatko sanaasi?

wmpt

Kumma kyllä ei tarvinnut mitään selitellä. '

Huoltolapuista vakoiltuna tasaisella alustalla pelkät virrat päälle -> jos ohjauksessa tuntuu pykälä menee hammastanko vaihtoon. Ja totta tosiaan, näinhän sen pystyi itsekin todentamaan ja nyt tätä pykälää ei tunnu pelkät virrat päällä.

rami

Kyllä huolto ja maahantuonti/tehdas tietää nämä ohjausongelmat tasan tarkkaan. Hyssytellään marmorintakana ettei "virus" kovin leviäisi.
Asiat menee aivan odotetulla tavalla josta kirjoitin jo yli vuosi sitten.
Valtavat määrät on varmaan asennettu vikaherkkiä hammastankoja.
Ã,,lytön vika autossa jollaista ei saisi olla missään tapauksessa.
On vaan surkea juttu joilla vika tulee takuuajan jälkeen. Kormaamolasku ei nimittäin ole mikään pieni vaikka kuinka puhutaan kulujen puolittamisesta. ;)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy