A3 8V viat/murheet

Aloittaja Nilkki, 09.08.13 - klo:11:57

« edellinen - seuraava »

exlex

Lainaus käyttäjältä: Nilkki - 23.09.14 - klo:20:48
Kuulostaa melko kovalta kulutukselta. Omaan ei ole tarvinnut lisätä lainkaan, 1.4 90kW noin 16tkm mittarissa 1,5 vuotta ajoa. Olisko ollut vajaa 2tkm kohdalla öljynvaihto ja siitä asti menty samoilla.

Valitettavasti taitaa mennä tosiaan tuohon "normaalin" rajoihin. Tokihan aina asiasta mainita kannattaa.

Itselläkin loppui öljyn kulutus noin 5000km kohdalla. Ennen tätä öljyä kului ja nyt lasissa 20 000km, eikä öljyä ole kulunut oikeastaan ollenkaan tuon 5000km lisäyksen jälkeen. Rupesin lisäämään öljyä 14 000km kohdalla ja huomasin, ettei öljyä ollut kulunut yhtään ja säiliö oli täynnä.

Kotkis

Lainaus käyttäjältä: Kotkis - 23.09.14 - klo:22:21
Mutta toinen asia liittyen sisävalopakettiin: mihinkäs hittoon pitäisi vaikuttaa "background lighting"in "front"-asetus?!? "Footwell"-asetus himmailee niitä jalkatilojen valoja ihan niinkuin pitääkin, mutta tuo toinen asetus ei tunnu tekevän yhtään mitään. Ovikahvojenkin ledit säätyvät yhdessä mittarivalaistuksen säädön kanssa.
Itse itselleni vastaten: mukitelineiden valoihin näyttää tuo asetus vaikuttavan. Mutta eikö todellakaan mihinkään muuhun??
Octavia G-tec:

A4 allroad:  A6:  A3:

MoFFe

Lainaus käyttäjältä: Kotkis - 24.09.14 - klo:10:36
Itse itselleni vastaten: mukitelineiden valoihin näyttää tuo asetus vaikuttavan. Mutta eikö todellakaan mihinkään muuhun??
B&O ritilöiden valot säätyy myös ja punainen taustavalo (ala pornovalaistus).

Ohikulkija

Lainaus käyttäjältä: Kotkis - 24.09.14 - klo:10:36
Itse itselleni vastaten: mukitelineiden valoihin näyttää tuo asetus vaikuttavan. Mutta eikö todellakaan mihinkään muuhun??
Itsekin tuota ihmettelin, kun siinä säädön näytöstä saa sellaisen käsityksen, että pystyisi säätämään esim. takatilan pimeäksi.

Kotkis

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 24.09.14 - klo:10:50
B&O ritilöiden valot säätyy myös ja punainen taustavalo (ala pornovalaistus).
Mul ei oo B&O:ta ja ne lämppärin, virtapistokkeen ym punaiset valot - ja jopa niiden ovenkahvojen ledit - tosiaan säätyy mittarivalon säädöllä.
Sitten sieltä kattopaneelista tulee jotain himmeää punaista tuikkua, johon tuo säätö ei myöskään vaikuta.
Octavia G-tec:

A4 allroad:  A6:  A3:

Seke

Pari kuukautta on nyt alla ollut A3 cc business sport vm.12. Vikalista tähän mennessä on:
-Pelkääjän puolen kauhukahva ei palautunut -> Vaihdettu
-Kytkinpolkimesta kuuluin ärsyttävä resonointi -> Sylinteri vaihdettu
-Oikean takavalon vasemmassa alakulmassa ruostepilkku -> Odotellaan maahantuojalta vastausta
-Himmenevässä taustapeilissä ei mitään eloa -> Peiliä vaihdettaessa huomattu ettei koko peiliin tule edes johtoja ja auton tietojen mukaan ei edes himmenevää peiliä pitäisi tuossa olla. Tehtaalla loppunnut normaalit peilit kesken vai HÃ,,????

Muuten tyytyväinen olen ollut ja hyvä auto on ajaa, tosin rengasmelu on aika kova. Rengaskotelot jo ehdinkii vaimentamaan, mutta renkaita tutkiessa pari päivää sitten huomasin, että tuossahan on alla Y nopeusluokan Dunlopit, vähempikin taitaisi riittää  ::)

exlex

Ai jai.

Nyt on paha murhe. Ostin iPhone 6:sen ja se ei mahdu Audin huippukalliiseen puhelinmukiin.  :D Nyt jää kyllä muki ilmeisesti sitten käyttämättä. Olisivat saaneet kyllä tehdä mukista ainakin 1cm leveämmän.  ;D

kottarainen

Jepp, sama tuli huomattua, mutta paremmin puhelin siellä kolossa istuu ilman puhelinmukia ja nyt saa sen (vielä kalliimman) valaistuksen siellä hyödynnettyä ;)
A3 1.8 tfsi sedan quattro s tronic

Nudde

Lainaailman puhelinmukia ja nyt saa sen (vielä kalliimman) valaistuksen siellä hyödynnettyä

Mulla lähti se muki samantien siitä pois kun meni valaistus peittoon, ja eihän perusinssi voi katsella epäsymmetristä valoa ;)

rami

Mikähän ihmeen käsittely on tehty nuihin A3:sen tuulilaseihin (vm-14) kun ei mitkään tuulilasinpyyhkimet pelitä ilman kitinää?
Alkuperäiset olivat Bossit ja laitoin samanlaiset tilalle kun tehdasasenteisetkin olivat.
Nyt laitoin jo kolmannet sulat ml 15 tkm ja sama kitinä jatkuu.
Kyllä lasissa täytyy olla valmistajan jäljiltä jokin käsittely kun kolmannet merkkisulatkin kitisee ja hankaa.
Nää Championit pelittää hieman paremmin mutta narskuu aina kun sulka vaihtaa pyyhkimissuuntaa.
Sulat näyttävät päälisinpuolelta priimalta,mutta pyyhintä on ihan karmeaa hyppimistä.

Ei koskaan tälläistä ongelmaa ennen ollut uusien merkkisulkien kanssa.
Ei kaiketi tuo enään voi pyyhkijäinsulista johtua.
Alkuperäiset menivät niin kauheaan hakkaukseen ettei niitä voinut pitää jatkuvalla pyyhinnällä kuin kaatosateella.
Normaalisti sulat kestävät vuosikausia.

Ohikulkija

Lainaus käyttäjältä: rami - 10.10.14 - klo:14:37
Mikähän ihmeen käsittely on tehty nuihin A3:sen tuulilaseihin (vm-14) kun ei mitkään tuulilasinpyyhkimet pelitä ilman kitinää?
Alkuperäiset olivat Bossit ja laitoin samanlaiset tilalle kun tehdasasenteisetkin olivat.
Nyt laitoin jo kolmannet sulat ml 15 tkm ja sama kitinä jatkuu.
Kyllä lasissa täytyy olla valmistajan jäljiltä jokin käsittely kun kolmannet merkkisulatkin kitisee ja hankaa.
Nää Championit pelittää hieman paremmin mutta narskuu aina kun sulka vaihtaa pyyhkimissuuntaa.
Sulat näyttävät päälisinpuolelta priimalta,mutta pyyhintä on ihan karmeaa hyppimistä.

Ei koskaan tälläistä ongelmaa ennen ollut uusien merkkisulkien kanssa.
Ei kaiketi tuo enään voi pyyhkijäinsulista johtua.
Alkuperäiset menivät niin kauheaan hakkaukseen ettei niitä voinut pitää jatkuvalla pyyhinnällä kuin kaatosateella.
Normaalisti sulat kestävät vuosikausia.
Minullakin alkoi kitisemään mutta kun pyyhin sulat hyvin pyyhkimille tarkoitetulla liinalla, niin loppui kitinät.

rami

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 10.10.14 - klo:15:01
Minullakin alkoi kitisemään mutta kun pyyhin sulat hyvin pyyhkimille tarkoitetulla liinalla, niin loppui kitinät.

Se kitinä loppuu vähäksi aikaa mutta ei kestä montakaan tuntia niin sama peli jatkuu.
Noissa Champpareissa oli jokin grafiittikäsittely silloin kun laiton ne paikalleen,mutta lyhyt oli apu siitäkin.
Ne puhdistusliinat sisältää varmaan puhdistusainetta ja jotain silikonityyppistä tököttiä niin vähän aikaa pelaa.

Minulla on kyllä se käsitys tullut etteivät nyt nämä tavarat sovellu keskenään yhteen,tuulilasinpinta ja pyykimet.
Jossain käsittely tai materiaalit klikkaa. :'(

Täytynee seuraavaksi kokeilla jotain halppiskeidaa jos edes pyyhkisivät kitisemättä ja hakkaamatta.

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: rami - 10.10.14 - klo:15:40
Se kitinä loppuu vähäksi aikaa mutta ei kestä montakaan tuntia niin sama peli jatkuu.
Noissa Champpareissa oli jokin grafiittikäsittely silloin kun laiton ne paikalleen,mutta lyhyt oli apu siitäkin.
Ne puhdistusliinat sisältää varmaan puhdistusainetta ja jotain silikonityyppistä tököttiä niin vähän aikaa pelaa.

Minulla on kyllä se käsitys tullut etteivät nyt nämä tavarat sovellu keskenään yhteen,tuulilasinpinta ja pyykimet.
Jossain käsittely tai materiaalit klikkaa. :'(

Täytynee seuraavaksi kokeilla jotain halppiskeidaa jos edes pyyhkisivät kitisemättä ja hakkaamatta.
Oletko pessyt auton vahashampoolla tai hieronut lasiin jotain 5sateesta tököttiä?

Sulat kannattaa puhdistaa laimentamattomalla lasolilla.

Rauska

Mulla on havainto, että aina pikapesun jälkeen sulat "hakkaa". Olenkin päässyt siitä ruiskimalla tuuliasiin sitä auton omaa tuulilasinpesuainetta pesun loppuvaiheessa. Hieman ennen kuivausta. Luultavasti johtuu siitä "vahasta" , jota kone riuiskii viimetteeksi.
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Nudde

LainaaLuultavasti johtuu siitä "vahasta" , jota kone riuiskii viimetteeksi.

Olen kuullut samaa, että johtuisi siitä, itselläni ei ole sellaista ongelmaa ollut kolmosessa, no en kyllä ole kertaakaan ollut sen kanssa pikapesussakaa.

Rauska

No onhan niitä vahashampoitakin autonpesuaineina ? Mites se mahtas toimia, sama vika?
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Ohikulkija

Lainaus käyttäjältä: rami - 10.10.14 - klo:15:40
Se kitinä loppuu vähäksi aikaa mutta ei kestä montakaan tuntia niin sama peli jatkuu.
Noissa Champpareissa oli jokin grafiittikäsittely silloin kun laiton ne paikalleen,mutta lyhyt oli apu siitäkin.
Ne puhdistusliinat sisältää varmaan puhdistusainetta ja jotain silikonityyppistä tököttiä niin vähän aikaa pelaa.
Ei ole kitinä palannut. Aikaa on sentään vierähtänyt lähes kaksi kuukautta. Alkuperäiset pyyhkimet ja noin 12 tkm ajettu.

hta

13k mittarissa A3 Sedanissa ja nyt sitten hajosi tehdas Webasto. Illalla, kun olin yrittänyt laittaa päälle valitti jostain ventilation ongelmasta näytössä eikä ollut lähtenyt päälle. Seuraavana aamuna testasin uudelleen eikä toiminut. Nyt ei ollut mitään virheilmoitusta, mutta sisällä kuului tasainen naks naks naks ääni. Tilasin huoltoajan ja menee sähkärille tutkittavaksi. Kuulemma tuo ääni viittaisi siihen, että webasto ei käynnisty.

Katsotaan mikä on tuomio eli riittääkö joku sähkötyö vai vaihtuuko koko yksikkö.
Ex:
Skoda Superb Combi 1.4 DSG
Audi A3 Sedan 1.4 S tronic
Skoda Superb Combi 1.4 manual

hta

Lainaus käyttäjältä: hta - 12.10.14 - klo:23:19
Katsotaan mikä on tuomio eli riittääkö joku sähkötyö vai vaihtuuko koko yksikkö.

Toimi liikkeen testeissä ilman ongelmia. Vikailmoituksia oli pari kappaletta mutta ei kai sitten mitään kauhean akuuttia. No, katsotaan miten tämä tästä kehittyy.

Pyysin samalla tarkistamaan valot, kun mielestäni pitkät näyttää taivaalle ja lyhyet liian eteen. Ovat kuulemma juuri siinä missä pitääkin. Täytyy ottaa ensikerralla valokuva jos vielä osoittaa kohti kuusenlatvoja ja pyytää sitten säätämään ne väärin, mutta niin ettei osoita taivaalle. Katsotaan...
Ex:
Skoda Superb Combi 1.4 DSG
Audi A3 Sedan 1.4 S tronic
Skoda Superb Combi 1.4 manual

FroDoZu

Lainaus käyttäjältä: hta - 13.10.14 - klo:18:48
Pyysin samalla tarkistamaan valot, kun mielestäni pitkät näyttää taivaalle ja lyhyet liian eteen. Ovat kuulemma juuri siinä missä pitääkin. Täytyy ottaa ensikerralla valokuva jos vielä osoittaa kohti kuusenlatvoja ja pyytää sitten säätämään ne väärin, mutta niin ettei osoita taivaalle. Katsotaan...

Tuo valojen osoittaminen mihin sattuu tuntuu olevan ihan ominaisuus, valitettavasti.
Tulossa Skoda Kodiaq 1.4TSI DSG Ambition
Skoda Octavia Combi RS TDI -16
EX:Skoda Octavia Combi RS TSI -15

VW_Johan

Lainaus käyttäjältä: FroDoZu - 13.10.14 - klo:19:50
Tuo valojen osoittaminen mihin sattuu tuntuu olevan ihan ominaisuus, valitettavasti.

tämä on kyllä ihmeellistä, täällä on useita henkilöitä ketkä ovat huomannut täysin saman asian valojen suuntauksen kanssa ja tehdashuolto on kyvytön korjaamaan asiaa. Minulla on vielä auton takuu voimassa mutta vien sen silti ei-merkkihuoltoon jotta saan valot kuntoon.

Nudde

Lainaatämä on kyllä ihmeellistä, täällä on useita henkilöitä ketkä ovat huomannut täysin saman asian valojen suuntauksen kanssa ja tehdashuolto on kyvytön korjaamaan asiaa. Minulla on vielä auton takuu voimassa mutta vien sen silti ei-merkkihuoltoon jotta saan valot kuntoon.

Kerro sitten jos se auttoi, omassa pitäisi kanssa joku säätö tehdä, tai sitten teen sen itse.....

Ripa76

Uusimmassa Tuulilasi lehdessä oli 30tkm kestotesti Audi A3:sta. Lukaisin pikaisesti, että vikoja ei ollut, mutta öljyä kulutti. Olen harkinnut tuota uusinta A3:sta seuraavaksi autoksi. Lompakkoni kestää kohtuullisen hyvin yllättävät menot. Onko tuo A3 järkevä ostos eli tuleeko mitään yllättäviä kalliita korjauksia? Esim jos valitsee manuaali tfsi:n ilman sylinterien lepuutusta ja auton odottaa kestävän suhteellisen ongelmattomasti siihen 100tkm:n paikkeille? Tuosta automaatista on ennakkoluuloja, mutta onko Audissa parempi tomaatti?
http://www.spritmonitor.de/en/detail/887557.html

Audi A3 Sedan Business Sport 1.6 TDI 81kW -14

Nudde

LainaaUusimmassa Tuulilasi lehdessä oli 30tkm kestotesti Audi A3:sta. Lukaisin pikaisesti, että vikoja ei ollut, mutta öljyä kulutti. Olen harkinnut tuota uusinta A3:sta seuraavaksi autoksi. Lompakkoni kestää kohtuullisen hyvin yllättävät menot. Onko tuo A3 järkevä ostos eli tuleeko mitään yllättäviä kalliita korjauksia? Esim jos valitsee manuaali tfsi:n ilman sylinterien lepuutusta ja auton odottaa kestävän suhteellisen ongelmattomasti siihen 100tkm:n paikkeille? Tuosta automaatista on ennakkoluuloja, mutta onko Audissa parempi tomaatti?

Itselläni ei ola ollut öljynkulutusta tässä autossa, edellisessä A4 sitä oli sitten senkin edestä.... Otat siihen huoltosopparin, maksaa muistaakseni jotain 13 euroa kuukaudessa se perusmaksu jota ei saa takaisin. Saat "vakuutuksen" sillä sen 5 vuotta.

Ohikulkija

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 24.10.14 - klo:13:26
Itselläni ei ola ollut öljynkulutusta tässä autossa, edellisessä A4 sitä oli sitten senkin edestä.... Otat siihen huoltosopparin, maksaa muistaakseni jotain 13 euroa kuukaudessa se perusmaksu jota ei saa takaisin. Saat "vakuutuksen" sillä sen 5 vuotta.

Joo, loppui öljynkulutus siihen paikkaan kun vaihdoin A4 2.0:n A3 1.8:iin. 12tkm ja ylämerkissä on edelleen.

Seke

Lainaus käyttäjältä: Seke - 25.09.14 - klo:19:02
-Oikean takavalon vasemmassa alakulmassa ruostepilkku -> Odotellaan maahantuojalta vastausta

Tuohon ongelmaan tuli/tulee ratkaisuksi se, että takaluukku lähtee tehtaalle tutkittavaksi ja tilalle tulee uusi luukku

LeKi

Mulla näyttää XENON-lähivalot selkeäsi liian korkealle.
Ongeman huomaa seuraavissa tilanteissa:
- n. 100 metrin päässä (tai pidemmällä) tien yläpuolella olevista tienopastetauluista tulee kirkkaita heijastuksia oman auton ajovaloista (huom. ei pitkät edes päällä) riippumatta onko ala- tai ylämäki.
- vastaan tulevat autot vilkuttavat jatkuvasti pitkiä luullen että pitkät ovat uohtuneet päälle.
- ohitettavat ajoneuvot vilkuttaat hätävilkkuja tai sumareita.

Kyseessä siis todellakin normaalia auton käyttöä rasittava ominaisuus. Kerrankn mökkireissulta palatessani jouduin ajamaan osan matkasta päivävaloilla, koska pimeällä oli mahdoton keskittyä, kun vastaantulevien pitkien vilkuttelu häikäisi tai muuten häiritsi keskittymistä.

Vein auton Audi Center Airportiin ja kyseessä oi mekaanikolle tuttu ongelma/ominaisuus. Teki ilmeisesti tarvittavat tsekkaukset ja totesi, että kaikki on kuten tehtaan ohjeet määräävät. Sanoi myös, että korkeutta ei pysty säätämään mistään vivusta käsin vaan vaatii tietokoneen.

En tiedä onko muut pistäneet asiaa merkille, mutta... Kun autolla pysähtyy valoissa tms. auton valojen korkeuden säädössä tapahtuu jonkin asteinen automaattinen kalibroiti (tms.). Eli valokeila ensin nousee hieman, jonka jälkeen laskee alle sen korkeuden, joka oli ennen pysähtymistä. Tästä voi siis päätellä, että ajovalojen korkeus on suurempi vauhdissa kuin pysähtyneenä. Voisikohan tällä olla mitään vaikutusta asiaan??

Ainakin siitä olen varma, että kun vein auton huoltoon, niin mitään vaokeilan korkeutta ei seinältä mitattu (saatika otettu huomioon sitä että valokeila on korkeammalla auton ollessa vauhdissa).

Kertokaa ihmeessä, jos olette muut saaneet ongelman ratkaistua.

AQ3

Mä olen tottunut säätämään valot itse, kun huollossa yleensä säätävät ne liian alas, ettei näe kuin 10 m eteen. Umpiossa on ruuvi josta säätyy ylös tai alas. Katsoo ajaessa maantiellä kumpaan suuntaa tarvii säätää ja kääntää esim puolen kierroksen erissä. Ei siihen mitään testereitä ole tarvinnut. Edellisissä Skodissa toimi ja nyt Audissa, kaikki xenon-valoilla.
Tuo säätyminen johtunee siitä kun pysähtyessä auton keula laskee, niin automaattisäätö nostaa hiemen valoja ja kun auto pysähtyy valot laskee takaisin vakio korkoon.
A4 Avant 140 kW TFSI MHEV -19

Rauska

^^ LeKi, mun audi oli just tänään huollossa. Valot näytti liian alas. Nyt ovat kohdillaan.
Pyysin laittamaan juuri katsastuksen vaatimalle ylärajalle ;.) ja nousihan ne.
Kaiketi tarvittiin tietokonetta, kun hommaan meni toista tuntia ;-). No myös muuta säädettiin, pissapoika ruiski taas liian ylös.
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

VW_Johan

Onko täällä muilla ollut käynnistysongelmia 1.4 TFSI koneen kanssa? Mulla oli taas (kolmas kerta) ongelmia saada auto käyntiin eilen, sai sahata startilla kaaaauan ennen kuin auto lähti käyntiin. Toisen käynnistysyrityksen aikana syttyi varoitusvalo alhaisesta öljynpaineesta (moottori ei ollut käynnissä silloin vielä). Kolmannella yrityksellä auto lähti käyntiin, ensin kahdella pytyllä, sitten kolmella ja noin 10 sekunnin jälkeen neljäskin pytty tuli mukaan.

Vien auton ensi viikolla tohtorille, samalla tarkistetaan etujousituksen äänenlähdettä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy