A3 8V viat/murheet

Aloittaja Nilkki, 09.08.13 - klo:11:57

« edellinen - seuraava »

Nilkki

Lainaus käyttäjältä: Nilkki - 09.08.13 - klo:11:57
Aloitetaan nyt tällainenkin ketju. Tuonne toiseen aiheeseen kirjoittelinkin kojelaudan pitävän ääntä. Maanantaina kävin auton viemässä Laakkoselle ja eilen sain sen takaisin (ei ollut aikaa varattuna, olen lomalla joten pystyin auton jättämään pidemmäksi aikaa mukavasti sinne).

Asentajan kommentit: "Todettu MMI vialliseksi koska puuttuu yksi kiinnike" --> Saksasta tilaillaan osia ja korjataan kun osat saapuu

Lisäksi oli touhutessa ilmastoinnin paneeliin tullut joku vekki ja sekin menee vaihtoon. Tästäkin maininta lapuissa eikä täytynyt itse tuota todeta. Kaikin puolin olen ollut tyytyväinen huollon toimintaan eikä ole laskenut hyviä fiiliksiä autoa kohtaan, kunhan ylimääräiset äänet nyt tuon myötä häviää :)
Lainaus käyttäjältä: Nilkki - 21.09.13 - klo:09:28
En ole kyllä huomannut. Uskoisin kyllä että kiinnittäisin huomiota jos väpättäisi.
Pari kertaa on tehnyt saman, mutta ei nyt hetkeen ole tehnyt. Laitoin jonkun tilapäisen häiriön piikkiin samoin kuin sen että kerran on näyttö jäänyt nousematta (napista nousi kyllä). Ilmoittele jos osaavat huollossa sanoa jotain tuohon radio hommaan.

30.9. on oma auto menossa tuon sirinän takia korjattavaksi. Olivat osat saaneet.

Aika pikku hommia kaikenkaikkiaan nämä ollut minun mielestä, eivätkä ole pilanneet fiilistä autoa kohtaan. Vähän alkoi vituttamaan kun sai itse soitella perään että joko osat on tullut, mutta kun puhelimessa (ja muutenkin) niin asiallisesti asiaa hoitivat, niin laski se vitutuskin aika pian. Kyllä ystävällisellä ja hyvällä palvelulla vaan pystyy ihmisen mieleen aika paljon vaikuttamaan.
Hiukan kestänyt raportointi tämän asian tiimoilta, mutta kuntoon tuli eikä ole resonointia kuulunut sen jälkeen kun auto kävi korjattavana. Varsinaista vikaa ei sitten loppujenlopuksi löytynyt (eli uutta MMI-yksikköä ei sitten lopulta vaihdettu) mutta minulle riittää että resonointi loppui.

Sen aikaa sain ajella A4 2.0TFSI Quattrolla (oli muuten ihan mukavaa) kun oma oli huollossa, ihan ilman mitään vänkäämistä sai veloituksetta auton lainaan. Tosin kun omani sain takaisin niin oli vaaleassa sisustassa jonkin verran paskaisia jälkiä huollon jäljiltä, mutta lupasivat asian hyvittää esim. seuraavan huollon yhteydessä. Eli jotain hyvää, jotain huonoa, mutta pääasiassa positiivinen kuva jäi Tampereen Audicenterin huollon toiminnasta.

Ohjaus topikkiin kirjoittelinkin jo että omassa ei ole vikaa ollut, eikä kyllä muitakaan vikoja tuon resonoinnin/sirinän lisäksi.
Audi A3 1,4TFSI Sportback Business Sport -13 "Shiraz Red"

Rauska

Lainaus käyttäjältä: rami - 25.03.14 - klo:21:19
Eikö tuo öljynvaihtohässäkkä ollut päällä monissa VAG-automaateissa?
Ovat kaiketi joutuneet vaihtamaan erityyppiset vaihteistoöljyt.
Itse käytin tälläviikolla autoa pajalla tuon ohjausongelman kanssa eivät kyllä puhuneet vaihteistoöljyistä mitään.
Rek 9/2013 vm.2014.

Öljynvaihto koskee vain sitä 7-vaihteista "kuivaa" laatikkoa
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

rami

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 02.04.14 - klo:10:39
Öljynvaihto koskee vain sitä 7-vaihteista "kuivaa" laatikkoa
Paljoko "kuivassa" laatikossa on öljyä?
Jos en väärin muista niin onhan näihin isomoottorisiinkin vaihdettu vaihteistoöljyjä.
Eikö niissä ole 6-vaihteinen vaihteisto?

Nalkkis

Joku täällä tuota penkkien nukkaantumista taannoin ihmettelikin, itsekin tänään tarkastelin vähän lähemmin asiaa.

On meinaan kuskin penkki todella surkeassa kunnossa.

Kilsoja on mittarissa n. 19 tuhatta. No, pajalle menee kuitenkin parin viikon kuluttua vaihteiston öljynvaihtoon. Pitänee mainita asiasta.
Audi A3 SB Business Sport 1.4 TFSI 90kW S tronic Ex

exlex

Koskeeko öljyn vaihto tuohon 7-pykäläiseen kaikkia A3:sia vai jotain erää? Itselleni ei ole ainakaan tullut mitään kutsua. Käytin autoa huollossa muutama kk-sitten eikä puhunut huoltomies mitään.  ???

rami

Lainaus käyttäjältä: Nalkkis - 10.04.14 - klo:20:30
Joku täällä tuota penkkien nukkaantumista taannoin ihmettelikin, itsekin tänään tarkastelin vähän lähemmin asiaa.

On meinaan kuskin penkki todella surkeassa kunnossa.

Kilsoja on mittarissa n. 19 tuhatta. No, pajalle menee kuitenkin parin viikon kuluttua vaihteiston öljynvaihtoon. Pitänee mainita asiasta.

Onko nää just' noita ruuturaitaisia penkkejä?

Nalkkis

Lainaus käyttäjältä: rami - 11.04.14 - klo:19:09
Onko nää just' noita ruuturaitaisia penkkejä?

Juurikin noita.

No, eilen yksi +80 vee muori päätti muotoilla takapuskuria ja takalokkaria uudelleen, että sikäli noi penkit on tällä hetkellä suht. pieni murhe.  >:(  >:(  >:(
Audi A3 SB Business Sport 1.4 TFSI 90kW S tronic Ex

Rauska

Lainaus käyttäjältä: rami - 02.04.14 - klo:11:56
Paljoko "kuivassa" laatikossa on öljyä?
Jos en väärin muista niin onhan näihin isomoottorisiinkin vaihdettu vaihteistoöljyjä.
Eikö niissä ole 6-vaihteinen vaihteisto?

Kuivalla tarkoitin kyllä niitä kytkimiä ;-) Tuo öljy on kai se jossa se mekatroniikka ui ;-)

http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/11/16/volkswagenin-piina-dsg-vaihteiston-vialliset-vuodet/201315962/304
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

nasse

Viime viikolla lakkasi ilmastoinnin kompura toiminnan. Auto tänään huollossa, ei sen kummempaa kuin hajonnut paineanturi. Mikä ihmetytti oli sijaisauton todella hieno reagointi kaasuun. Oma auto on 90kw 1.4tfsi dsg bus sport. Sijaisauto muuten sama, mutta vain business, eli ei drive selectiä.

Tuntui, että sijaisauto piti paljon paremmin oikean vaihteen, kun taas oma vaihtaa liian aikaisin ylemmäs tai vastaavasti liian helposti alemmas. Mikäköhän mahtaa tuollaisen ilman drive selectiä oleva mallin kaasuun reagoinnin ohjelmointi olla ja miten sen saa  omaan autoon... ei nimittäin mikää drive select-moodi käyttäydy noin, ei edes dynamic, joka käyttää naurettavia kierroksia ja vaihteita.

Hawtin

Vajaan 4 tkm pohjoisen lomareissun aikana ilmaantui vain yksi pieni vika; kerran jäi vakkariin asetetun nopeuden näyttö pois. Siis vakkari toimi, muttei näyttänyt asetettua nopeutta. Auton sammutus korjasi asian.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Ohikulkija

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 03.05.14 - klo:11:07
Vajaan 4 tkm pohjoisen lomareissun aikana ilmaantui vain yksi pieni vika; kerran jäi vakkariin asetetun nopeuden näyttö pois. Siis vakkari toimi, muttei näyttänyt asetettua nopeutta. Auton sammutus korjasi asian.
Ai se jossakin näyttömoodissa näkyy jatkuvasti. Yleensä pidän nopeusnäyttöä ja sen alla jäljellä ajettavaa matkaa polttoainemäärällä, jolloin vakkarin asetettu näyttö on vain jonkun aikaa, kun sen asettaa. Nopeusnäytössä näkee sitten mitä on asetettu.

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 03.05.14 - klo:13:04
Ai se jossakin näyttömoodissa näkyy jatkuvasti. Yleensä pidän nopeusnäyttöä ja sen alla jäljellä ajettavaa matkaa polttoainemäärällä, jolloin vakkarin asetettu näyttö on vain jonkun aikaa, kun sen asettaa. Nopeusnäytössä näkee sitten mitä on asetettu.

Tarkoitin juuri sitä, että ei näkynyt asetettaessa ollenkaan, ei meilläkään asetettu nopeus koko aikaa näy. Nopeusnäyttöä minäkin pidän, mutta sehän voi pikkuisen ajossa vaihdella vaikka vakkari olisikin päällä. Toki asettaminen onnistuu aika tarkalleen senkin avulla, mutta isommat muutokset (10, 20 kmh...) ei sitten viiksestä oikein pelitäkään, jos se ei näytä missä mennään.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

MoFFe

Eikö teillä näy noi ledit mittarin ympäri mihin nopeuteen ootte pistäneet vakionopeuden säädin?
Vai onko se vaan adaptiivisessa?

Ohikulkija

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 04.05.14 - klo:11:13
Eikö teillä näy noi ledit mittarin ympäri mihin nopeuteen ootte pistäneet vakionopeuden säädin?
Vai onko se vaan adaptiivisessa?
Ei näy, taitaa olla vain adaptiivisessa. Ei näy muuten tuota 300 km/h näyttöäkään :) Taisi jäädä ruksaamatta tilauksen yhteydessä pari mukavaa varustetta :(

Bax

Minulla on mielikuva, että jos asettaa nopeuden rajoittimen päälle, niin se näkyisi kuten Moffen kuvassa. Olen käyttänyt rajoitinta yhden kerran vajaa vuosi sitten pitkällä kesälomareissulla, joten saatan muistella väärinkin. Adaptiivista mulla ei ole.
A4 Sedan Progress Plus 40 TSFI 150kW MHEV Quattro S-Tronic MY 23
ex. VW Golf Sportsvan 1.5 TSI 110kW DSG Highline -19
ex. Q3 1.4 TSFI 110 kW 2WD Business Sport manual -MY16
ex. A3 1.4 TSFI Business manual -13
ex. Japanilaisia, italialaisia vuodesta -74

rami

Lainaus käyttäjältä: nasse - 07.10.13 - klo:18:20
Nyt ilmojen viilennyttyä on ilmastointi(?) ruvennut plörisemään kylmästartin jälkeen. Eli vähän aikaa kuuluu etulasin luota (puhallus enemmän lasille kylmällä säällä?) kuuluu samanlainen ääni kuin esim. kuivuneesta LTO-laitteen vesilukosta, flop-flop-flop. Narina on edelleen läsnä mutta vähän vähäisempänä, eli siihen taas kylmempi ilma vaikuttaa postitiivisesti.

Rengasmelun törkeä kasvu on edelleen pahin murhe, mutta se nyt ei oikein voi johtua muusta kuin renkaista ja erittäin tod.näk. aurauskulmista.
Löytyikö tuohon kylmästartin jälkeiseen "räpinään" mitään selvitystä?
Itselläni tekee samaa kun laittaa pirssin aamulla käyntiin.  Ihme räpinä kuuluu jostain kojelaudasta keskikohdalta.
Ihan kuin kottarainen opettelisi lentoon kestää lentoharjoitus n. 10 sek.
Vasemmanpuoleisesta kojelauden pyöreän suuttimen paikkeilta kuuluu särinää kun lähtee kylmiltään ajeleen.
Särinä kylläkin häviää kun muoviosat alkaa lämmetä. :(

Tulisko tuo jostain moottoriohjatuista läpistä/ilmanohjaimista?

exlex

#256
Hmm.

Tuli tänään mielenkiintoinen juttu vastaan. Eli viime viikolla vaihdettiin se hammastanko autoon ja auto on pelittänyt ihan loistavasti, mutta tänään huomasin yhden jutun jota ajettelin tiedustella että onko normaalia.
Käytiin ajamassa lentokentällä vähän lujempaa tänään ja sen jälkeen huomasin parkkipaikalla, että auton keulasta kuuluis noin 1s välein suhahduksia pss, pss, pss.  :D Ja tämän jälkeen huomasin, että joka kerta kun illan aikana ajoin minne tahansa ja sammutin auton, niin tuollainen ääni alkoi kuulua. Ã,,änen kuulee kun nousee autosta pois. Suhahduksia kuuluu noin 7-10s ja sen jälkeen niitä ei enää kuulu eli ääni vaimenee. Kuulostaa kuin joku varoventtiili päästäisi ylimääräisiä paineita 1s välein pois jostakin. Ã,,äni kuuluu kuljettajanpuolesen eturenkaa keulan paikkeilta. Eli olisiko huollossa käynyt joku vahinko tuota hammastanko vaihdettaessa, että joku paineletku esim.levyjarruista on jäänyt löysälle vai onko joku varoventtiili menossa vain rikki? Kävi myös mielessä että voiko ääni kuulua ilmastointilaitteesta tai turbosta, kun eikö jarruissa kulje nesteet eikä ilma. Onko kokemuksia tai ehdotuksia? Olisikohan järkevää käyttää autoa varalta huollossa maanataina?

En ole tosiaan tuota ääntä kuullut autosta aikaisemmin ja se on outoa kun se kuuluu kuljettajan puoleisen eturenkaan läheltä.

exlex

Jatkoa edelliseen.

Kävin vielä tutkimassa tuota suhina juttua ja huomasin, että kun auton käynnistää ja sammuttaa niin toi suhahtelu kuuluu, mutta taustalta kuuluu myös vaimea sähkömoottorin tai vastaavan kuuloinen pieni ääni / ininä ja kun se lakkaa niin toi suhahtelukin lakkaa samalla?  :P

Pitää varmaan pirautella Audi Centeriin maanantaina ja kysellä tuosta.

rami

Kyllä nuita suhinoita ja pieniä ääniä kuuluu aina kun sammuttaa koneen. Luulisin niiden olevan ihan normaalia laitteistot saattavat muuttua "lepotilaan".
Jäädään tarkkailutilaan. Eilenhän toi taas poltti nokea flektin säestämänä pitkän aikaa parkissa sammutettuna. Kaiketi merkki siitä,että järjestelmä toimii.

Ohikulkija

Lainaus käyttäjältä: exlex - 18.05.14 - klo:00:12
Jatkoa edelliseen.

Kävin vielä tutkimassa tuota suhina juttua ja huomasin, että kun auton käynnistää ja sammuttaa niin toi suhahtelu kuuluu, mutta taustalta kuuluu myös vaimea sähkömoottorin tai vastaavan kuuloinen pieni ääni / ininä ja kun se lakkaa niin toi suhahtelukin lakkaa samalla?  :P

Pitää varmaan pirautella Audi Centeriin maanantaina ja kysellä tuosta.
Olen muutaman kerran tarkistanut ajon jälkeen öljyt, jota muuten ei ole kulunut yhtään, niin kyllä sieltä juuri noita sähkömoottorin ym pieniä ääniä on kuulunut joka kerta. Olen siinä uskossa, että ne kuuluu asiaan, mutta jos käyt kysymässä, niin kerro tänne.

exlex

Dodiin. Juttelin huollon kanssa tuosta suhahteluäänestä. Huoltomies sanoi, ettei vaikuta vakavalta, vaan veikkasi että päästää todennäköisesti turbon ylipaineita pois. Sovimme, että seurailen kuitenkin varalta. Tosiaan huomasin, ettei tuota ääntä kuule päivällä johtuen kaupungin äänistä tai yleensäkkään jos ulkona esim. Tulee. Eli vaikuttaa ilmeisesti ihan normaalijutulta.  :)

tpu

Samalla tavalla suhahtelee täälläkin :)

rami

Niinhän tuo kuullostaa aamullakin suhinoilla tervehtivän kun avaa konepellin vaikka yön jäljiltä vaikkakin kylmällä myllyllä.
Elektroniikka pelaa...

MoFFe

Tälläinen MMI tai AMI bugi mulla...
Eli kauhea "suhina/sirinä" kun MMI alkaa soittaa SD kortista. Muistaakseni näin on myös kovalevyltä joskus tapahtunut.
Nykyään vaan on kaikki musiikit SD kortilla. Tämä bugi on aika rändomi ja melko harvoin mutta joskus silti. Nyt onnistuin saamaan videollekkin. :) Vika häviää jos vaihdat vaikka radiolle ja takaisin SD kortille, muistaakseni biisin vaihto ei auta. (kun aikasemmin testailin)




rami

Räpläilin tuota GALA + - toimintoa ajomelun mukaan säätyvää radion äänenvoimakkuutta mielestäni säätäminen ei kylläkään auta asiaa. Olisikohan joku muu asetus väärässä?
Täytynee kai jossain olla nuuskija joka ohjaa kyseistä toimintaa. :-[

exlex

Lainaus käyttäjältä: rami - 23.05.14 - klo:21:38
Räpläilin tuota GALA + - toimintoa ajomelun mukaan säätyvää radion äänenvoimakkuutta mielestäni säätäminen ei kylläkään auta asiaa. Olisikohan joku muu asetus väärässä?
Täytynee kai jossain olla nuuskija joka ohjaa kyseistä toimintaa. :-[

Itselläni toi Gala vaikuttaa kyllä vähän liiankin hurjasti. Asetus on kesärenkaiden asennuksen jälkeen kello yhdessä. Kello kahden asetus on jo liikaa. Talvella pitää taas laskea tuohon puoleenväliin. Stereoina Audi Sound system. Tuon Galan vaikutuksen huomaa parhaiten nopeassa kiihdytyksessä. Esim. Motarille ajaessa.

rami

Jas soo... Minulla ei toi juttu toimi juuri ollenkaan vaikka on asetus vedetty + finaaliin.
Täytynee vielä toistamisiin yrittää räpelöidä.
Auttaisikohan jos Res:etoisi ja yrittäisi uudelleen.

exlex

Hmm. Siis eikö galalla ole mitään vaikutusta? Tosiaan itse varmaan resetoisin ja jos se auttaisi, niin huoltoon.

itselläni tuon galan vaikutuksen huomaa kun nostaa nopeuden nopeasti esim. 40 - 100km/h, niin äänenvoimakkuus nousee samassa suhteessa että auton taustaäänet pysyy suunnilleen samoissa. Jos gala on liian kovalla, niin äänenpaine nousee liikaa suhteessa taustameteliin. En tiedä onko merkitystä jos on perusstereot tai ASS.  Tuli vielä mieleen, että kuuntelen stereoilla pääsääntöisesti musiikkia iPhonen ja sd-muistikortin kautta, jolloin äänenlaatu on selkeästi parempi, kuin kuin radiossa ja galan vaikutuksen huomaan selkeämmin.

maik

MMI tekee välillä semmoista että kun yritän vaihtaa radioasemaa seuraavaan asemaan tuosta namiskasta mistä myös volumea säädetään niin se ilmeisesti luulee että haluan vaihtaa radioaseman paikkaa eikä siis vaihtaa asemaa seuraavalle. Vika muistaakseni korjaantuu vain ottamalla virrat pois koko kärrystä.

rami

Lainaus käyttäjältä: exlex - 24.05.14 - klo:10:39
Hmm. Siis eikö galalla ole mitään vaikutusta? Tosiaan itse varmaan resetoisin ja jos se auttaisi, niin huoltoon.

itselläni tuon galan vaikutuksen huomaa kun nostaa nopeuden nopeasti esim. 40 - 100km/h, niin äänenvoimakkuus nousee samassa suhteessa että auton taustaäänet pysyy suunnilleen samoissa. Jos gala on liian kovalla, niin äänenpaine nousee liikaa suhteessa taustameteliin. En tiedä onko merkitystä jos on perusstereot tai ASS.  Tuli vielä mieleen, että kuuntelen stereoilla pääsääntöisesti musiikkia iPhonen ja sd-muistikortin kautta, jolloin äänenlaatu on selkeästi parempi, kuin kuin radiossa ja galan vaikutuksen huomaan selkeämmin.
Kokeilin tuota GALA asetusta CD levyllä kyllä sen silläkin huomaa paremmin sen toimivuuden kuin radiokuuntelussa.
Golfissa kyseinen systeemi oli selkeämpi.
Radiokuuntelussa kyllä miltei aina joutuu lisäämään Vol+ kun ajomelu lisääntyy.
Täytynee marmorilla ruikuttaa kun käy joskus.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy