A3 8V viat/murheet

Aloittaja Nilkki, 09.08.13 - klo:11:57

« edellinen - seuraava »

kokki

Lainaus käyttäjältä: rami - 17.03.14 - klo:12:45
Tuliko tuosta vuotavasta letkusta pissapojan-nesteen tuoksu sisälle?
Tietää vähän seurata tilannetta.

Ei tullut, mutta lorina kuului jos yritti vettä taakaikkunalle laittaa.. ei mitään tuoksua tullut sisälle..

VW_Johan

Lainaus käyttäjältä: FroDoZu - 12.03.14 - klo:18:55
Päivitelläämpäs tuota omaa ohjausongelmaa. Kävin tuota huollossa näyttämässä. Lopputuloksena autoon tullaan tulevana tiistaina vaihtamaan hammastanko. Katsotaan miten vaikuttaa. Tässä nyt ei taida ihan vakio "mutterista" olla kyse...

Kerrothan kokemuksia tästä hammastangon vaihdosta, minunkin A3:seen sitä ollaan todennäköisesti ehdottamassa.

rami

Ajelin tuossa tänään 300km reissun ja kyllä on jumalaton riesa tuo ohjaus.
Keskialueella pirunmoista "nuljahtelua" aivan surkea oli ajaa reissu.
Ajoittain menee pitempiäkin pätkiä (kymmeniä kilsoja) ilman ongelmia mutta silloin kun keskialueella "muljuaminen" alkaa niin kyllä ketuttaa.
80-90 vauhdissa on kaikista hankalin.
Olisi kyllä luullut VAGin laittavan asiansa kuntoon kun saivat tuon moottoripaletin paremmalle tolalle.
Vaan eipäs mitään uusi riesa seuraa toisensa jälkeen,nyt ohjausongelmat vaivaa jopa uutta A3:sta.
Harmittaa olisihan tuolla rahalla saanut toimivankin auton.
A3 SB 1.6 TDI Stronic  vm 2014 ml 6900km.

MoFFe

Voi hemmetti... siis onko A3ssakin ohjausongelma?
Kop kop, itselläni on progressiivinen ohjaus ja olen ajanut pitkiä ja lyheitä reissuja eikä yhtään ongelmaa. (onneksi!)

Mutta onhan se ihmeellistä tuo ongelma. Onkohan ihan jokaisessa sähköohjauksessa tämä ongelma? Ei vaan kaikki huomaa sitä?  :o

FroDoZu

Lainaus käyttäjältä: VW_Johan - 18.03.14 - klo:11:00
Kerrothan kokemuksia tästä hammastangon vaihdosta, minunkin A3:seen sitä ollaan todennäköisesti ehdottamassa.

Nyt on uudet kalikat paikallaan, laitan tarkempia kokemuksia kun tulee pidempää pätkää tiellä ajettua että on oikeaa vertailupohjaa vanhaan. Pikaisesti kokeiltuna tuntuu kyllä paremmalta, mutta voipi olla vielä placebo-vaikutusta  8)

Tulossa Skoda Kodiaq 1.4TSI DSG Ambition
Skoda Octavia Combi RS TDI -16
EX:Skoda Octavia Combi RS TSI -15

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 18.03.14 - klo:20:51
Mutta onhan se ihmeellistä tuo ongelma. Onkohan ihan jokaisessa sähköohjauksessa tämä ongelma? Ei vaan kaikki huomaa sitä?  :o

No jos ei nyt kuitenkaan pidettäisi kaikkia muita sokeina ja tuntoaistittomina ääliöinä. Yli 8tkm takana ja mainio ohjaus on - ja sitä on taatusti riittävästi analysoitu, kun on ohjausongelmista lukenut.

Muutama hlö on täällä puhunut A3:n ohjausongelmasta, onko ne kaikki pikkudieselistä? Tosin ei kai siinä pitäisi olla erilainen ohjaus kuin muissakaan malleissa.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

VW_Johan

Ilmeisesti tämä vika esiintyy vain joissain yksilöissä, silloin kuin vika on päällä se on niin selvä ettei se voi jäädä huomaamatta. Kävin tänään huollossa oman auton kanssa tästä viasta johtuen tekivät testin (testeri kiinni ja ratin kääntäminen) sekä perusteellinen koeajo, totesivat että ohjauksessa vikaa. Nyt odotellaan "tuomiota" maahantuojan/tehtaan puolelta. Moottorina siis 1.4 TSI.

Nudde

Lainaa
Ilmeisesti tämä vika esiintyy vain joissain yksilöissä, silloin kuin vika on päällä se on niin selvä ettei se voi jäädä huomaamatta. Kävin tänään huollossa oman auton kanssa tästä viasta johtuen tekivät testin (testeri kiinni ja ratin kääntäminen) sekä perusteellinen koeajo, totesivat että ohjauksessa vikaa. Nyt odotellaan "tuomiota" maahantuojan/tehtaan puolelta. Moottorina siis 1.4 TSI.

Voi harmi jos sinulla on sellainen, toivottavasti saavat sen hoidettua. Jos nyt huolto on todennut sen niin silloin varmaan tässä mallissa on se mahdollisuus. Vielä vähän aikaa sitten pidettiin sitä ei niin mahdollisena. Oma on kyllä kulkenut suoraan, ei moittimista sen asian suhteen.

rami

Kyllä ohjausongelma on aivan selvä uudessa A3:ssa siitä ei ole mitään epäilystä.
On kyllä kumma jos tänne kirjoittaa faktaa niin aletaan epäilemään sen todenperäisyyttä.
Minun autoni on otettu käyttöön syyskuussa 2013 ja on vielä mallia 2014.
Mitä tuota asiaa käy kiistämään ja väittämään ettei sitä ole.
Olen ajanut ja omistanut uusia autoja vaikka kuinka monta ja ei missään Golfeissakaan ole ollut tälläistä "nuljuvaa" ohjausta. Olen omistanut Golfeja  2011,2005, 2003 vuosimalleja jne... joissa on ollut sähköinen tehostin eikä niissä ole ollut tuontyyppistä vikaa.
Ei auta olla niin herkkähipiäinen etteikö voi myöntää omassa autossa olevia vikoja tai ongelmia.
Täytyy mennä pajalle valittelemaan ja siitä se kädenvääntö alkaa.

Ton-1

Jossain jo kerran kirjoittelin omista tuntemuksista tuosta ohjauksesta, se menee 'levolle' kun töitä ei ole, sitten kun käännät rattia menee 'tovi' ennen kuin alkaa tapahtua, hyvä testi parin erilaisen ohjauksen välillä on ajaa uudella A3:lla veholle ja ottaa alle uusi C-mese, siinä auto jossa ohjaus on KUNNOSSA.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

VW_Johan

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 18.03.14 - klo:22:58
Voi harmi jos sinulla on sellainen, toivottavasti saavat sen hoidettua. Jos nyt huolto on todennut sen niin silloin varmaan tässä mallissa on se mahdollisuus. Vielä vähän aikaa sitten pidettiin sitä ei niin mahdollisena. Oma on kyllä kulkenut suoraan, ei moittimista sen asian suhteen.

No ei tämä nyt mikään iso juttu ole. Huollon asiallinen suhtautuminen ja loistava palvelu on se mikä tällaisessa tapauksessa on minulle tärkeätä, ja sitä on kyllä saatu. Kyllähän se oli tietoinen riski ostaa uuden mallisarjan ensimmäistä tuotantovuotta, aina on riski että tällaisia vikoja pääsee testauksesta läpi.

exlex

Lainaus käyttäjältä: rami - 18.03.14 - klo:23:29
Olen omistanut Golfeja  2011,2005, 2003 vuosimalleja jne... joissa on ollut sähköinen tehostin eikä niissä ole ollut tuontyyppistä vikaa.

Tosiaan kaikissa uusissa A3:sissa, Golffeissa, Oktavioissa jne... On samanlainen sähköinen ohjaustehostin. Noissa mainitsemissasi edellisissä malleissa ei ole ollut sähköistä ohjaustehostinta vaan hydraalinen tai sähköhydraalinen. Olet voinut valita tietenkin progressiivisen ohjauksen lisävarusteena, mutta se toimii hieman erillätavalla, kuin tämä kyseinen sähköinen tehostin.

Mutta hei te joilla on ollut jotain ongelmaan uuden A3:sen ohjaustehostimen kanssa, niin kertokaapa hieman tarkemmin kokemuksia asiasta. Itse olen huomannut joskus matka-ajossa, että ohjaus nukkuu keskialueella vähän aikaa ja kun rattia kääntää, niin se herää ja tämä tuntuu ratin jäykkyytenä ja ehkä se hieman nuljahtaa sillain. Mutten ole saanut tätä aikaiseksi, kuin välillä. Eli suurin osa ajasta tälläistä juttua ei tunnu. Ainoastaan pitkissä matka-ajoissa missä ajetaan 80- 110km/h joskus huomaan, että nyt ohjaus levähtää.

Itse olen ajatellut, että tämä olisi nimenomaan sähköisen tehostimen ominaisuus, koska eikö sähköisen tehostimen bensan säästö juuri perustu tähän ettei se ole kokoaikaa päällä, vaan että se nukkuu välillä?

Ohikulkija

LainaaMutta hei te joilla on ollut jotain ongelmaan uuden A3:sen ohjaustehostimen kanssa, niin kertokaapa hieman tarkemmin kokemuksia asiasta.
Minuakin kiinnostaisi tämä tarkempi kuvaus. Lähden kohta vähän pitemmälle matkalle, niin voisi kiinnittää huomiota, että onko autossani sama ilmiö. Varsinkin näitten autojen kokemukset, joissa on huolto todennut vian.
Toistaiseksi on ollut vain ns. nurkka-ajoa, jossa en ole huomannut mitään erikoista.

rami

Tämä kyseessä ollut vika ei ollut autossa aivan uutena vaan se alkoi ilmetä noin 5000 km ajettuna.
Siitä syystä mielestäni asia on selvä ettei se ole mikään ominaisuus autolle vaan selvä vika.
Vika on kaikkein pahimmillaan 70-90 nopeudessa.
Ohjauspyörä kun on suorassa kun ajetaan kyseistä nopeutta niin silloinhan ratissa kuuluisi olla koko ajan pieni ohjausvaste.  Kyllähän tämä vaste siinä onkin ,mutta sitten kun se "muljuaminen" alkaa se on jatkuvaa joka huomauttaa itsestään muutamien satojen metrien välein ja jopa tiuhemminkin.
Se vaste vaan häviää yhtä äkkiä jolloin ratti menee tunnottomaksi ja ja vaatii sellaisen parin sentin korjauksen.
Se vaan on hetkellinen outo tunne kun ratti on pari sekuntia täysin vasteeton ja pois pelistä. (ohjauspyörän kehässä tuntuu selvä noin 2-sentin vasteeton tila)
Kyllä tottunut kuljettaja huomaa tämän vian heti,että jotain on nyt pielessä.

Tätä nyt en osaa tämän tarkemmin selittää mutta kyllä on ihan ihmeellinen ja älytön vika vuoden 2014 mallin autossa.
Jonkin muun vian nyt vielä tajuaa mutta OHJAUKSESSA joka on yksi auton tärkeimpiä ominaisuuksia.

TOTTA se vaan on!!!!!

Ohikulkija

Ilmeisesti Audi drive select- moodin valinnalla ei ole merkitystä ohjausvasteen häviämisen esiintymiseen.

jarkko_h

Rami,
ei syytä hermoilla. Ohjausasia lienee niin tärkeä VAG:lle että eiköhän siihen löydy parin kolmen vuoden sisällä juurisyy ja ratkaisu. Sitä ennen seurannee joukko urhoollisia softapurkkavirityksiä. Ja koska VAG välittää asiakkaistaan, tullenee se sitten 3 vuoden päästä tarjoamaan 50%/50% goodwill -ratkaisua ( jossa todellisuudessa kuluttaja maksaa 100% kuluista).

Peeveli

Täytyy testata loppuviikosta edelleen tätä ohjausongelmaa, kun saan huomenna 17" kesärenkaat alle. Nokian kammottavan myötäävä R2-kitkarengas on voinut osaltaan sumentaa huonohkon ajettavuuden alkulähteen syytä, mutta nyt se alkanee selvitä kun saa kovemmat ja matalammat kesänakit alle..

SJ

Siis onko tuo ohjausongelma nyt olemassa vain tietyissä lämpötiloissa, esim. 0 asteen tuntumassa vai onko tuota nukahtelua havaittavissa kelistä riippumatta maantienopeuksissa?

rami

0-5 Cels. pakkasta ainakin minun autossani pahin.
Nopeus noin 80 km /h. ja suoraanajo.

SJ

Onpas ärsyttävä juttu, mulle tulossa kohta a3 sedan...

HoXXma

Aika erikoista tämä joidenkin ohjaus ongelmat. Oma rinkulakeula menee kyllä kuin juna. Talven aikana kävin näyttämässä autoa huollossa (antennin tarkistuksessa) ja myöhemmin huomasin huoltokirjan välissä lapun kampanjapäivityksestä 90H6. En tiedä vaikuttaako juuri tämä päivitys entistäkin parantuneeseen ohjaukseen (vai joku muu toimenpide), mutta tällä hetkellä ohjaus on täyden kympin arvoinen sekä vasteeltaan, että suoraan menossa myös talvirenkailla (Conti nastat).   :D

Jos jollakin on pienintäkin ongelmaa ohjauksen suhteen, niin ei kun Audi-huoltoon vaan päivitykseen.

BTW Jokin aika sitten pääsin koittamaan kaverin uutta Octaviaa 1.4 TSI (olisiko ollut Elegance). Kovin levoton oli maantiellä, mutta osittain voi ehkä laittaa kitkojen piikkiin. Kyllä oma Audi on (selkeästi) parempi maantiellä ajettavuudeltaan kun ainakin tämä yksilö oli.  :P

Apaju

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 19.03.14 - klo:10:13
Ilmeisesti Audi drive select- moodin valinnalla ei ole merkitystä ohjausvasteen häviämisen esiintymiseen.

Ei ole vaikutusta, jos ilmenee niin ihan sama mikä moodi on valittuna
VW ID.3 Life

exlex

Lainaus käyttäjältä: SJ - 19.03.14 - klo:16:35
Onpas ärsyttävä juttu, mulle tulossa kohta a3 sedan...

Ã,,lä murehdi. Kyseistä vikaa / ominaisuutta ei esiinny missään suuressa mittakaavassa. Tuntuu, että ongelma on vain tosipienellä osalla. Ja palstoilla näkee yleensä vain negatiiviset kokemukset, eikä positiivisia. Mm. Itse olen ehkä havainnut joskus tälläistä ominaisuutta omassa autossa kuten edellä kerroin, mutta itseäni tämä ei ole edes häirinny mitenkään silloin, kun se esiintyi. Mutta ehdottomasti otan tämän nyt tarkkailuun. En myöskään havaitse tätä ollenkaan kaupunkiajossa.

Hyvän ja laadukkaan auton ostit ja tosennäköisesti sinulla ei tule yksilöä missä tämä esiintyy.  :)

SJ

Joo kiitos toivottavasti ei tule tuota. Mutta kyllä sen ehkä vois sietää jos se ei ole kovin iso ongelma kuten sanoit ja jos se esiintyy vain tietyillä keleillä :)

rami

Käytin tänään autoa pajalla.
Asenjan kanssa käytiin koeajolla ja ongelma todettiin autossa olevan.
Korjaamon mestari aikoi laittaa postia tehtaalle ja jäätiin kuulolle mitä vastataan.

Kyllä tuon ongelman huomaa ei sitä kyllä tarvitse hakemalla hakea vaikka kuinka haluaisi ettei omassa autossa ole mitään ongelmaa. :o
A3 1.6 TDI  St. vm.2014

exlex

#205
Lainaus käyttäjältä: rami - 19.03.14 - klo:20:19
Käytin tänään autoa pajalla.
Asenjan kanssa käytiin koeajolla ja ongelma todettiin autossa olevan.
Korjaamon mestari aikoi laittaa postia tehtaalle ja jäätiin kuulolle mitä vastataan.

Kyllä tuon ongelman huomaa ei sitä kyllä tarvitse hakemalla hakea vaikka kuinka haluaisi ettei omassa autossa ole mitään ongelmaa. :o
A3 1.6 TDI  St. vm.2014

Näitä ongelmia on selvästikkin eriasteisina. Toisilla ongelma on ja toisilla ei. Tänään taas yritin hakea tuota ongelmaa ja sitä ei vain löydy.  :)

Kerroppa täällä sitten toimenpiteistä ja korjaantuiko.

AQ3

Minulla ei ole ongelmia ohjauksen kanssa. Ajettu 20 tkm. Renkaina hyvin toimivat Nokian kitkat R2 16", painetta pitää olla kitkoissa riittävästi, minulla n. 2,8 bar. Ohjaus on paras, mitä olen autoja ajanut. Drive mode ohjauksen osalta Dynamic.
A4 Avant 140 kW TFSI MHEV -19

rami

Juu renkaat ei vaikuta tuohon ratin "nuljuamiseen" miteenkään. On ihan sama mitkä renkaat ovat alla ongelma on selvasti ohjauksessa itsessään.
Omassa autossani on uudet Contit nastoilla. On ihan sama mitkä rekaat ovat alla niin ei ohjauspyörässä pidä tuntua kahdensentin tunnottomia pätkiä aika ajoittain vaikka olisivat mitkä kumit.

rami

Lainaus käyttäjältä: exlex - 19.03.14 - klo:18:23
Ã,,lä murehdi. Kyseistä vikaa / ominaisuutta ei esiinny missään suuressa mittakaavassa. Tuntuu, että ongelma on vain tosipienellä osalla. Ja palstoilla näkee yleensä vain negatiiviset kokemukset, eikä positiivisia. Mm. Itse olen ehkä havainnut joskus tälläistä ominaisuutta omassa autossa kuten edellä kerroin, mutta itseäni tämä ei ole edes häirinny mitenkään silloin, kun se esiintyi. Mutta ehdottomasti otan tämän nyt tarkkailuun. En myöskään havaitse tätä ollenkaan kaupunkiajossa.

Hyvän ja laadukkaan auton ostit ja tosennäköisesti sinulla ei tule yksilöä missä tämä esiintyy.  :)
Eihän positiivisiä kokemuksia tarvitse niinkään kehua tai ilmoitella nehän ovat todettu autoa ostettaessa.
Mutta negatiiviset asiat tai selvästi ilmenevät VIAT tulee kyllä tuoda ilmi rehellisesti.
Kuitenkin tuntuu siltä kun autoja tulee hihnalta solkenaan, samoin kun osatoimittajien valmistamia osia niin ei vika voi olla vain yhdessä autossa. Kyllä silloin tulee sutta kiun kuraa.
Luulisi osatoimittajienkin komponenttien olevan kumminkin tasalaatuista tavaraa,olipa sitten kyseessä viallinen tai "terve" osa.

Peeveli

Itselläni ei ohjausongelman osalta ole mitään merkitystä ulkolämpötilalla, aivan samalla "kuolema" tapahtuu olipa -10 pakkasta tai +10 lämmintä. Tänään kesärenkaiden laiton jälkeen tiedossa maantiematkaa, joten palaan asiaan ohjauksen ja suuntavakauden osalta heti piakkoin, eli tuleeko jämäkämmän renkaan ansiosta muutosta ajettavuuteen vai ei.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy