A3 8V viat/murheet

Aloittaja Nilkki, 09.08.13 - klo:11:57

« edellinen - seuraava »

rami

Lainaus käyttäjältä: nasse - 27.12.13 - klo:15:29
Good for you. Jos nyt kuitenkin saisi toivoa, että tällaisia viestejä ei tähän ketjuun lisää tulisi, kun ei oikein kannata lukea "viat/murheet" -ketjua, jossa on "ei mulla ole mitään vikoja" -viestejä. Sehän on hyvä, mutta ei kuulu tähään ketjuun.

No eikö ole hyvä saada myös toisenlaista palautetta?
Kun tulee molempia palautteita voi hieman verrata asioden vikatiheyttä.

Voimasavu

Lainaus käyttäjältä: nasse - 27.12.13 - klo:15:26
Mitenkäs muilla lasien huurtuminen sisältä näillä haastavilla etelän keleillä (muutama plusaste ja erittäin tiheä sumuinen sade)? Ei voi yksinkään pitkään ajaa ilman että tuulilasi ja sen jälkeen sivulasi rupeaa huurtumaan. Kaksi kyydissä takalasit ovat aivan ummessa melko pian. Koko ajan pitäisi säätää puhaltamaan etulasille, sitten automaattinen, sitten etulasi, jne. jne. Muutenkin toi konsernin ilmastointi on surkea verrattuna esim. MB:hen. C mesessä en kolmen vuoden aikana tainnut säätää lämpötilaa kuin pari kertaa. Vanhassa A4:ssa, Jetassa ja nyt tässä A3:ssa saa kesällä olla koko ajan säätämässä lämpötilaa kun se ei vaan pysy tasaisena. Ja nyt tämä älytön huurtuminen. Auto otettu käyttöön 04/13, nukkuu hallissa, eli ei kai nyt mitään moskaa voi vielä ilman sisäänotossakaan olla.

Ei ole ollut huurtumisongelmaa. Ei nykyisissä eikä ex. kutosissakaan. Säätöihin ei ole yhdessäkään Audissa tarvinnut juuri koskea. Automaattiasetuksella on menty kesät talvet. Lämpötilaa on tullut säädettyä asteen pari suuntaan tai toiseen riippuen siitä millainen vaatetus matkustajilla on kulloinkin ollut. Eipä ole koskaan ikkunat huurtuneet, vaikka autoissa on ollut takapenkilläkin matkustajia. Toista se oli ooppeleilla ja anjoviksella...

C5 A6:ssa oli kerran joku läppien säätökilkutin paskana, minkä takia ilmastointi oli jatkuvasti sisäilmankierrolla. Tuolloin luonnollisesti huurtui. Ettei vaan sulla ole järjestelmässä jotain vikaa?

rami

A3:ssa vm-2014 ei kyllä minulla ole mitään huurtumisongelmaa,tunne on päinvastainen.

VW_Johan

Huurtuminen esiintyy omassa A3:ssa silloin kun ulkolämpötila putoaa kolmeen asteeseen ja ilmastoinnin kompressori kytkeytyy pois. Ilmiö ei tosin poikkea millään lailla aikaisempiin autoihin.

Rauska

Eipä ole juuri huurtunut. Minulla on sisälämpö asetettu ainakin 24 asteeseen.
MUTTA, jos pari sateesta märkää ihmistä istuu autoon, niin kyllähän sitä silloin huurretta kylmiin ikkunoihin ilmestyy  8)
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

rami

Laittakaa sisälle lämpöä."Lämpö se on joka kuivattaa" ;D sanoo jo vanha sananlasku.

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: rami - 27.12.13 - klo:20:20
No eikö ole hyvä saada myös toisenlaista palautetta?
Kun tulee molempia palautteita voi hieman verrata asioden vikatiheyttä.

Ilman muuta näin. Ongelman laajuutta on mahdoton arvioida, jos päinvastaiset havainnot kielletään. Tätä vinkunaahan ehdittiin jo pitää ominaisuutena, mutta ei minunkaan kärrystä kuulu peruuttaessa pihaustakaan, paitsi moottorista.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

wolf6

Vänkärin jalkatilan valo pimeänä.

Katsoin olisiko liitin irronnut, muttei siellä näkynyt lamppua eikä johtoakaan. Pelkkä lasi vain oli paikallaan. Eikä siellä näkynyt minkäänlaista valoa palavan. Oiskohan unohtunut kokonaan johdot vetää sinne.

A3 Premium

HoXXma

Täytyisi siellä valo olla - tai siis ainakin omassa OOOO:ssa on. Sinulla näyttäisi olevan sisävalopakettikin ruksittuna, joten aika kummallista :o
Ei kai ne sentään uudessa vuosimallissa mitään (säästö)leikkauksia ole tehnyt ?

wolf6

Kyllä se vähän oudolle näyttää, kun kuskin ja takajalkavalot palaa.

Pitää soitella huomenna huoltoon.
A3 Premium

JtR75

tilanne:

- navi näyttää minne sattuu välillä (keskellä metsää tai saksassa ollaan) korjattu antenni vaihtoon
- sama että moottori kylmänä vetää huonosti korjattu (softa päivitys) / tuli "uusi/vanha" ongelma nyt paikaltaan lähtö saattaa vetää rajoittimelle asti eli vaihtaa 2:lle ja sen jälkeen ei vaihda muuten kuin nostamalla kaasun pois (tehnyt 2 kertaa)
- noin 5000km ajettu syttyi öljy varoitus noh itse lisäilin mukana tulleesta pönikästä (ei taida olla vika?) ominaisuus
moottorinohjaus valo syttyi mekaanikko kävi ja sen jälkeen huoltoon ei vikaa löydetty tai ollut hetkellinen

Onko muilla ongelmia nyt kun kylmät tuli tänne eteläänkin niin ikkunat ei liiku minnekkään vaikka eipä paljoa lunta tullut ?. Ihmettelin jo tuossa syksyllä että aika paljon menee vettä ikkunan välistä oven sisään (versus vanha audi vuodelta 90).

Nudde

LainaaOnko muilla ongelmia nyt kun kylmät tuli tänne eteläänkin niin ikkunat ei liiku minnekkään vaikka eipä paljoa lunta tullut ?.

Itse huomasin saman asian toissapäivänä............

exlex

Lainaus käyttäjältä: wolf6 - 06.01.14 - klo:17:41
Vänkärin jalkatilan valo pimeänä.

Katsoin olisiko liitin irronnut, muttei siellä näkynyt lamppua eikä johtoakaan. Pelkkä lasi vain oli paikallaan. Eikä siellä näkynyt minkäänlaista valoa palavan. Oiskohan unohtunut kokonaan johdot vetää sinne.

Onko Autossasi valittu lisävarusteeksi sisävalopakettia?

hta

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 14.01.14 - klo:12:53


Itse huomasin saman asian toissapäivänä............

Jep, ei liiku ikkunat ei. Muutenkin huomasin jo aikaisemmin, kun ikkunaa availin, että ikkuna oli ns. aina märkä sen jälkeen vaikka ei olisi satanut aikoihin.
Ex:
Skoda Superb Combi 1.4 DSG
Audi A3 Sedan 1.4 S tronic
Skoda Superb Combi 1.4 manual

JtR75

Lainaus käyttäjältä: hta - 14.01.14 - klo:15:08
Jep, ei liiku ikkunat ei. Muutenkin huomasin jo aikaisemmin, kun ikkunaa availin, että ikkuna oli ns. aina märkä sen jälkeen vaikka ei olisi satanut aikoihin.
En tiedä sitten miten oven sisäkalut tykkäävät kun siellä kosteutta jatkuvasti, mutta ottaa pattiin kun ikkunat ei pelitä joutuu leikkimään oven kanssa ahtaissa paikoissa ja onko tuo ominaisuus (siltä vaikuttaa) vai voiko korjata.

Ohikulkija

LainaaOnko muilla ongelmia nyt kun kylmät tuli tänne eteläänkin niin ikkunat ei liiku minnekkään vaikka eipä paljoa lunta tullut ?.

Piti käydä kokeilemassa, kyllä toimi. Pyyhin pesun jälkeen silikoonipyyhkeellä oven ja ikkunan tiivisteet, olisiko se auttanut. Ehkä sitä kosteutta ei vielä ole ehtinyt tulla.

wolf6

Lainaus käyttäjältä: exlex - 14.01.14 - klo:15:03
Onko Autossasi valittu lisävarusteeksi sisävalopakettia?
Kyllä siinä on sisävalopaketti. Ensiviikon maanantaina korjaantuu valo.
A3 Premium

herttakurko

Nämä menevät varmaankin enemmän murheiden, kuin suoranaisten vikojen puolelle mutta listataanpa kuitenkin, jotta tietoisuus mahdollisista vioista ihmisellä paranee.

Kyseessä 1.4  s-tronic sedan, käyttöönotettu joulukuun alkupuolella.

Ensimmäisten päivien aikana moottoritiellä ajaessa ilmestyi kahteen otteeseen hälytys kojetauluun avonaisesta konepellistä. Hälytys räpsyi päälle/pois. Kun pysähdyin ja tarkistin asian, konepelti tuntui olevan kiinni. Päällimmäisenä mielessä oli mahdollinen anturivika. Toisella kerralla havaitsin syylliseksi kuljettajan puolella olevan lukitussalvan, joka ei ollut naksahtanut kiinni konepeltiä sulkiessa.

Muutamien konepeltien "pudotustestien" jälkeen huomasin, että vänkärin puoleinen salpa lukittuu kyllä normaalilta pudotuskorkeudelta, mutta kuljettajan puoleinen vaatii paljon enemmän voimaa lukittuakseen. Konepellin ollessa kiinni yhdellä salvalla, keskeltä nostaessa se tuntuu olevan kiinni, mutta avonaisen salvan puolelta ajovalon kohdalta nostaessa havaitsi konepellin heiluvan ja salvan olevan auki.

Harmistuksissani en jaksanut lähteä Centteriin asian takia, vaan päätin herkistellä jäykempää salpaa toistoilla ja hienon hienolla aseöljyllä. Nyt on myös toinen salpa lukittunut normaalisti, mutta silti sitä tulee kuitenkin aina varmuudeksi vielä testattua nostamalla peltiä ajovalon kohdalta >:(.

Tänään puolestaan aamupakkasissa huomasin, ettei keskikyynärnojan tuki lukkiutunut normaaliin tapaan pystysuunnassa. Startatessa tuki oli vielä aiemmin asetetussa korkeudessa. Laitoin jotakin tavaraa alapuoliseen lokeroon ja laskiessani kyynärnojan takaisin havaitsin, ettei tukea ylös nostaessa löytynytkään enää säätöpykäliä ???.

Hetken ajon jälkeen kokeilin tukea ja kas kummaa, korkeuden säätö toimi taas. Epäilisin, että asennon määrääviin pykäliin napsahtava kieleke tms. oli pakkasesta johtuen jäykkänä. Rasvaa liikaa tai palauttava jousi liian heikko, riippuen toteutustavasta.

Sedanin takaluukku oli aluksi hieman huono sulkeutumaan. Mikäli pyrki sulkemaan luukun vetämällä rivakasti luukun sisäpuolisesta tartuntakahvasta, ilman että tarvitsisi kuraisen auton luukkuun koskea (maalipinta! 8)), niin luukku tuntui usein pongahtavan takaisin ylös. Tuntui kuin takaluukun lukko ei kerkiäisi lukittua. Nyt asia on kuitenkin huomattavasti parantunut ja luukku jää useimmiten kiinni ihan kevyelläkin vedolla.

MMI:n ylösnouseva näyttö ei ole yksilössäni pitänyt ylimääräisiä ääniä tai jäänyt alas. Heti toisen päivän aamuna näyttö kuitenkin teki pienen perääntymisen käynnistyksen yhteydessä, mutta tuli kuitenkin automaattisesti esiin.

Toivottavasti nämä ovat vain ensimmäisen malliversion pieniä ohi meneviä lastentauteja.

Rauska

Tuo konepellin lukitusvalo minullakin joskus jää varoittamaan. Sinälään harmitonta, mutta täytyy _nousta_ autosta lyömään se lujemmin kiinni. Kävin näyttämässä AC:lla, ja rasvaa sinne lukkoihin laitettiin.
Tuossa pellissähän on se jalankulkijan "yliheitto-ominaisuus". Eli törmäyksessä pellin saranapuolella patruunat "räjähtää" ja pelti nousee tuulilasia vasten. Liekö tuossa säätöongelma.
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

terou

samaa teki itellä tuo konepellin varoitusvalo, huusi koko matkan liikkeestä kotiin mutta kunnolla kun pamautti niin johan lepäsi.

Itellä ongelmat lähinnä keskittyneet MMI puoleen, jää usein jumittamaan tekstiä loading media vaikka musiikki kuitenkin soi hyvin.
Samaa tekee cd ja muistikortti puolella.

Perinteiset nykyautojen ongelmat tässäkin jotka häiritsevät, ovet tuntuvat tinatölkkimateriaalilta ei enää kuulu tänä päivänä sitä ihananaa tömähystä kun oven lyöt kiinni vaan kaikki räsähtää aina epämukavasti.

Mutta kun se vaan on niin pirun hyvä ajaa tämä auto....

wmpt


exlex

Itsellni on vika kuljettajan puolesessa urheilujakkaran sähköisesti säädettävässä ristiselän tuessa. Eli hissi toimii ylös ja alas, muttei kunnolla horisontaalisesti eli x-suunnassa. Tosiaan välillä toimii ja yhtäkkiä ei reagoikkaa mihinkään. Ilmeisesti kontaktihäiriö jossakin. Olisikohan tehtaalla johdot kytketty kenties huonosto tai jotain siihen suuntaan. Soitin huoltoon ja sanoivat, että tsekkaavat tuon ja pitäsi mennä kaiken järjen mukaan takuuseen.  :P

MoFFe

Ei suoranaisesti mitään vikaa mutta tuulilasi menee todella helposti likaiseksi?  :-\ Eikä mun mielestä edes ole niin hirveä "paska" sää nyt.
Ja sitten orkkis pyykijät, jaa... he pyyhkivät about 1/3 lasista. Ihmeen huonot! Pitää yritää hieman säädellä niitä. Eivät ole kun viikon vanhat ja auto on ollut pari kertaa liikenteessä vasta.  :)

Pitää aloittaa aamun näin positiivisesti  ;D Mahtava auto muuten... hehe

Apaju

Ensimmäisen kerran MMI pimeni aamulla kesken ajon. No pari kertaa painamalla näytön nosto/lasku painiketta "buuttasi" radio itsensä ja toimi taas normaalisti.

Muuten ei isompia murheita ja lähes 25tkm ajettu.
VW ID.3 Life

terou

Omat ongelmat reilu 1kk omistamisen jälkeen.

-Pakkasaamuina äänentoistosta puuttuu bassot kokonaan , kotiin töistä lähdettäessä kaikki wörkkii hienosti (auto on parkkihallissa lämpimässä) lieneekö joku kosketusvika?
-Jarrut vinkuu niin peruuttaessa niin perkeleesti.
- Jokin lukoista vingahtaa kun auton ovet sulkee, todella hauskan kuuloinen ääni
- Ikkunoita avatessa  kaukosäädön kanssa avautuvat ikkunat eri nopeudella.
- Sähköinen käsijarru, välillä lähtee pois ajoon lähdettäessä niinkuin kuuluukin ja välillä ei. En ole oikein tähänkään löytänyt logiikkaa.
- Ajovalojen automisaatio, välillä päiväsaikaan pelkät ledit, ja välillä ei. Ei tunnu olevan oikeen tunnistus kohdillaan valoisuduen osalta. Vaikka mmi asetuksista laitettu päälle late.

Plussina edelleen samat kuin ennenkin , pieni kulutus, hyvä ajettavuus.


Ktk

Lainaus käyttäjältä: terou - 28.01.14 - klo:09:52
- Sähköinen käsijarru, välillä lähtee pois ajoon lähdettäessä niinkuin kuuluukin ja välillä ei. En ole oikein tähänkään löytänyt logiikkaa.

Onkos sulla turvavyö kiinni joka kerta?

terou

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 28.01.14 - klo:09:53
Onkos sulla turvavyö kiinni joka kerta?

Nyt täytyy sanoa että en ole täysin varma, pitääkin testata. Tullut tuollainen mieleenkään.

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: terou - 28.01.14 - klo:10:15
Nyt täytyy sanoa että en ole täysin varma, pitääkin testata. Tullut tuollainen mieleenkään.

Mulla on kanssa vastaavia satunnaisia kokemuksia tuosta käsijarrun epäloogisesta toimivuudesta. Ehkä olen tehnyt jonkin väärän ja tiedostamattoman liikkeen tai sitten tuo tosiaan satunnaisesti toimii epäloogisesti.
Ex: Mini Cooper S -05, TT 2.0 TFSI S-tronic -07

Nudde

Lainaa-Pakkasaamuina äänentoistosta puuttuu bassot kokonaan , kotiin töistä lähdettäessä kaikki wörkkii hienosti (auto on parkkihallissa lämpimässä) lieneekö joku kosketusvika?

Tämä on aivan normaalia, johtuu siitä että kaiutin on liikkuva elementti, ja pakkasella hieman jäykkä, ei kannata luukuttaa liikaa. Ovessa se ei edes lämpene vaikka auto lämpenee sisällä. Ei ole kiinni paljon kaiuttimen merkistä ym. kaikki ovat samanlaisia, johtuu vaan ihan perusfysiikasta. Jos sulla sitten auto on lämpimässä se elementti lämpiää siellä ovessa myös.

exlex

Lainaus käyttäjältä: TT_rex - 28.01.14 - klo:10:29
Mulla on kanssa vastaavia satunnaisia kokemuksia tuosta käsijarrun epäloogisesta toimivuudesta. Ehkä olen tehnyt jonkin väärän ja tiedostamattoman liikkeen tai sitten tuo tosiaan satunnaisesti toimii epäloogisesti.

Luin manuaalista, että sähköisen käsijarrun automaattinen vapautuminen perustuu paineeseen. Eli kun takarenkailta tulee tarpeeksi kova paine, niin käsijarru vapautuu. Jos rengaat pääsee luistamaan esim. jäällä, niin käsijarru ei lähde pois päältä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy