Golf 1.6 BCB vaihteistoöljyjen vaihto

Aloittaja pekii, 20.01.21 - klo:07:32

« edellinen - seuraava »

pekii

Tarkoitus olisi vaihtaa emännän autoon vaihteistonöljyt kun tuntuu jonkun verran takkuavan nuo vaihdot.

Onko kenelläkään ohjeita tuohon vaihtoon ja mitä öljyä sinne suositellaan? Onko Redlinen MT-90 hyvä vaihtoehto?
Yritin jo asiaa vähän tutkia, mutta en pääse perille mikä vaihteisto tuossa on.

Jultsu

Vaihteiston kolmikirjaiminen tunnus löytyy varapyöräkotelon tarralappusesta, siitä samasta missä on moottorin koodi, maalikoodit, varustekoodit sun muut tiedot ajoneuvosta.

Teboilin ja Castrolin öljynvalintaoppaista löytynee oikea viskositeetti ja GL-luokitus, ne kun mätsää tuohon Redlineen niin eiköhän se ole passelia kamaa. Tosin, halvin motonetin Motoxkin on varmaan miljoona kertaa parempaa tavaraa kuin 20 vuotta vanhat orkkisöljyt tässä kohtaa maailmanhistoriaa.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

9987

Castol syntrans vaihteistoöljyjä tullut käytettyä eri autoihin 75w-80 tai 90,  2L  riittää tuohonkin vaihteistoon, eli 2 purkkia. Hyvä saatavuus esim verkkokaupoista. Teboilin öljystä huono kokemus, kun vaihdoin sen pois eräästä laatikosta ja juuri castrol tilalle, talvella tarkka mies huomasi eron.

Jos kepissä tuntuu että ottaa kiinni niin vivustoon myös ohutta öljyä kunnolla ja vaihtelee vaihteita.   

Tälläinen lääke toimi uutenakin kun vaihdekeppi ei ole mennyt oikeaan paikkaan kevyesti.





mruotz

Miten takkuaminen ilmenee? Sillain ettei mene vaihteen "silmään".. niin ja vaihteistona tuossa on ERT
Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

Juzu84

#4
Mä oon käyttäny CASTROL SYNTRANS TRANSAXLE 75W-90 joka täyttää luokituksen tähän kyseiseen laatikkoon. VW 501.50 on tuo volkkarin vaihteistoöljy luokitus. Tuo laatikkoöljy on tähän tosi nätti vaihtaa, itelle oon vaihtanu useemman kerran. Jos sitä suojamuovia ei halua joka kerta repiä irti kuskin puolelta ku laatikkoöljyjä sorkkii niin tulpan kohdalle voi leikata pikku reijän mistä sopii avain ja täyttöpumpun letku. Jos vaihdot takkuaa pahasti niin kytkimen puuttellinen irroitus ei oo tavatonta näissä 02K laatikoissa.

Vaihtotapahtumahan on yksinkertainen työnä, ajat laatikon lämpöseksi ruuvi pohjasta auki vanhat öljyt pois. Ruuvi kiinni ja laatikon päästä uudet sisään. Tunkin nokassa pystyy tekemään. Ne tulpat on sitten kartion mallisia ja ovat yleensä ihan saatanan tiukassa joten kiristys sitten järjen kanssa.
Golf -12 TSI, Jetta TDI -11
VCDS apua tarjolla Ylivieskasta muutaman kymmenen kilometrin säteellä. Kalustona HEX-NET-PRO unlimited ja koodaukset OBD11. Muihin merkkeihin pääsy hoituu myös aina ajantasalla olevalla Icarsoft CR MAXilla. Yhteyttä voi ottaa privalla.

fixed

Kannattaa ensimmäisenä avata täyttöproppu, ja vasta sitten laskea öljyt. Tällä varmistaa sen, että saa uudet öljyt sisään. On joskus jollekin käynyt niin että laatikosta laskettu öljyt ja sitten ei täyttöproppua olekkaan saatu auki. Ovat joskus ihan oikeasti kiinni.

pekii

Lainaus käyttäjältä: mruotz - 20.01.21 - klo:14:55
Miten takkuaminen ilmenee? Sillain ettei mene vaihteen "silmään".. niin ja vaihteistona tuossa on ERT

Välillä tuntuu ettei esim. pakki halua mennä silmään. Nyt öljyt kuitenkin vaihdettu näihin CASTROL SYNTRANS TRANSAXLE 75W-90 ja ainakin omasta mielestä vaikuttaa ihan hyvälle. Vanhat öljyt oli tämän näköiset eli ihan syytä oli vaihdella:

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy