Kokemuksia Golf Variant VI:stä

Aloittaja Tuomari, 06.01.10 - klo:21:49

« edellinen - seuraava »

eGetin

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 17.04.11 - klo:11:16
Täytyy tarkistaa asia kun seuraavan kerran on asiaa johonkin...
Juu ei pala jos ei ole tarpeeksi pimeää.

MasTurbo

Joo selvittelin golfin kohtaloa.Remmi vaihdettu syksyllä, samoin kiristimet.Öljyt ja suodin vaihdettu 1000km sitten ja dsg öljyt n.10tkm sitten.
Ei muuta kuin huomenna katsomaan.Onhan siinä bi-xenonit, eberi/webasto,dsg,peruutustutka jne...
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

muuli1010

Olen ajanut seka pumppari DSG:lla etta CR DSG:lla ja omien kokemusten mukaan nama CR koneiset vetavat alempaa paremmin vaikka paperilla mitaan eroa ei pitaisi oleman. Tosin 2.0 pumppari on jo huomattavasti sivistyneempi kuin 96 kW 1.9 TDI. Lisaksi CR kone on taloudellisuus mielessa vanhaa pumpparia hieman parempi tosin eroa ei ole niin paljoa kuin mita paperilla pitaisi oleman.

MasTurbo

Auto on otettu käyttöön 1.7.2008 joten vaihtuiko 2.0 koneessa pumppusuutin cr:ään jossain vaiheessa vai tehtiinkö niitä rinta rinnan?
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

MasTurbo

No sen verran se vakuutti että auto tuli kuopiosta kotio viikonlopuksi testiin.Jos mitään hälyyttävää ei vkonloppuna löydy olisi tarkoitus tehdä maanantaina paperit autosta.Automaateilla olen ajanut vaikkakaan niitä omana ei ole ollut mutta kyllä tuo dsg menee aika sulavasti :)

Se mikä autossa oli positiivinen yllätys oli se että siinä on tehdas navigointi :)Ainoa vaan että en osaa siihen syöttää katua.Koti kaupungin saan syötettyä ja sen perässä lukee "centre".Street rivillä lukee myös "centre".Navigointi levynä on muistaakseni vw6 tms....Osaako joku valaista?"v*tun laakkonen" ei ollut auki että olisi sieltä saanut kysyttyä.

Moottorikoodina on BMM eli ei liene ole common rail.Puhelinsarjakin autosta löytyi vaikka sitäkään ei myynti ilmossa mainittu.Täytyy vaan hankkia usb->3.5mm plugi piuha.

Että tämmöstä.Jahka paperit tulee tehtyä(jos) niin täytyy kuva laittaa.
Mutta jo emännällekkin sanoin että paras auto mitä olen ajanut vaikkakin kyseessä on ihan tavis tuulipuku auto.

" Dont be scared, just be prepared for the worst "

eGetin

1.7.2008? Pumpparikone siinä ainakin on, meillä kun on heinäkuun alussa 2008 pihaan tupsahtanut farkku-Golffi tuossa pihassa myöskin.

Saattaapi olla periaatteessa väärä topic, tuo kun taitaa olla V-koppainen farkku :) Joskaan ei se ole niin justiinsa, samaa kamaa tuo VI taitaa olla pitkälti.

Jamo

Kokemus ja kokemus, kokeilu ennemmin: tuli tänään kaarreltua VV-Auton koeajo-Variantilla pieni lenkki (Highline, paketit 1 ja 2): joko minä olen pudonnut kelkasta tai sitten tuo 1,6 TDI on todellakin hyvä moottori ja yhdistelmä DSG7:n kanssa. Eihän auto mikään raketti ollut, mutta oletin, että moottoritienopeuksiin pääsy vaatii silmitöntä rääkkäystä tai jyrkkää alamäkeä, totuus kuitenkin toinen: autolla voi liikennöidä suhteellisen rauhallisin mielin kaikissa tilanteissa ja rekoistakin tuntuu ohi pääsevän. Reippaalla maantienopeudella tapahtuvan liikennöinnin kulutuksista en sitten tiedä, myyjä oli kovin sitä mieltä, että taakka on enemmänkin vaikuttava tekijä kuin nopeus. Jos kopissa olisi meteliä hieman vähemmän, niin tuohan olisi vallan mainio matka-auto kokoisekseen. Vielä kun pääsisi sen astetta tehokkaamman kokeilemaan, niin saisi valintahaarukkaa kavennettua...
D4RD / F800ST / 4Motion / Special / GTI / P221

Guido

#667
Jos 1.6 TDI tuntuu hyvältä niin älä käy edes kokeilemassa 2.0 TDI:tä. Muuten käy niin kuin minulle kävi. Tuli otettua se kaksilitrainen, vaikka olin jo periaatteessa tehnyt valinnan 1.6 TDI:n hyväksi.

Niin ja ettei tulisi epäselvyyksiä niin olen edelleen sitä mieltä, että 1.6 TDI + DSG7 on hyvä paketti. 2.0 TDI + DSG6 vaan oli vielä enemmän minun makuuni eikä kulutuksessakaan ole eroa kuin puolisen litraa joka ei reilun 35 tkm vuosiajoilla ihmeemmin vaikuta.

Jamo

Itse asiassa Alfa Giulietta dieselistä 159 SW:n ja Citroen C5 Tourerin kautta tähän päätyneenä (iso ? kuitenkin toistaiseksi), uskon itselleni käyvän juuri samoin: pienikin parannus suorituskyvyssä ja liikkumisen helppoudessa kallistaa kupin isomman moottorin puoleen - muuten tuo on "perustylsä". Ja juurikin vastaavilla tai hieman suuremmilla km/a-määrillä tätä pyöritellään ja olenkin pitänyt kohtalaista painoa polttoaineen kulutuksella(kin) valinnoissani. Mutta onko muutama â,¬/kk pa-kuluissa sitten "se juttu", jolla viimeinen ratkaisu tehdään? Tokkopa. Oikeastaan tuo DSG on nyt viimeisenä tullut kuvioon vieden näitä prioriteettejani metsään, ei niinkään 1,6 vs. 2,0-taisto.
D4RD / F800ST / 4Motion / Special / GTI / P221

JuhaN

Onkos kellään kokemusta variantin perälle laitettavasta kaukalosta et mikä on hyvä ja pysyy paikallaan ja tietenki ku olis vielä etuisa?? Merkkiliike vai joku muu??

Tuomari

Autoformin kaukalo on hyvä ja pysyy varmasti paikallaan. 45e marmorilta.

kotka

Ajettua matkaa 907 km, keskituntinopeus 74 km/h.. Sisältää moottorieosuutta 120km/h, sekalaista tieosuutta100 km/h, maantieosuutta 80km/h ja 60 km/h sekä taajama-ajoa.
Ilmastointi automatiikalla, pyynti 21 astetta, puhallin pienemmällä automatiikalla.
Koko reissun tankkauksessa laskettu kulutus 5,17 l/100 km, ajotietokone näytti 4,9l/100 km.

Ihan positiivinen yllätys tuokin kulutus, mutta kun vertailukohtana toimii isompi farmarimersu, niin itkuhan se pääsee.
VW Passat 3C, 2,0 TDI DSG,highline. Maxboom Sm4
GolfIII,maxboom SM2

Günther Wasélin os. Nivea

Uutena jäsenenä olis pari kysymystä teille viisaimmille:
(auto Variant 1,6 TDI Blue Motion DSG High Line)

MFD:ssä on Lights & Vision valikossa kohta "Travel mode" siitä kun painaa niin syttyy lampun kuva villkuvana kojelautaan. Sammuu sitten hetken päästä. Mikä tuo nappi on ??
Entäs kun on "day dri.light". Mitäs se tekee (päivänajovalot joo mutta funktio?)?? En löytänyt ohjekirjasta vastauksia.
Saakos tässä näyttöön jotenkin "huoltovalikkoa" kuten sai V:ssä ?

Kiitos etukäteen
Sent from my Tietokone using Näppäimistö

puolihop

Lainaus käyttäjältä: Günther Wasélin os. Nivea - 23.05.11 - klo:15:54
Uutena jäsenenä olis pari kysymystä teille viisaimmille:
(auto Variant 1,6 TDI Blue Motion DSG High Line)

MFD:ssä on Lights & Vision valikossa kohta "Travel mode" siitä kun painaa niin syttyy lampun kuva villkuvana kojelautaan. Sammuu sitten hetken päästä. Mikä tuo nappi on ??


Travel mode taitaa sopeuttaa valot vasemmanpuoleiselle liikenteelle sopivaksi. Eli pitää laittaa päälle jos ajelee esim. englannissa.

zxcv

Nyt on Golffissa tarpeeksi iso navikaattori : )

Late

Lainaus käyttäjältä: zxcv - 01.06.11 - klo:07:52
Nyt on Golffissa tarpeeksi iso navikaattori : )

No joo.. vähän jo liian iso ;)

beebee

#676
Harkitsen tässä 1.6TDI Golfia.. vuoden vanhaa tms, mutta olis kiva, että pääsis tekemää  turvallisia ohituksia, joten onko tällainen asiallinen lastu:

http://www.chipexpress.com/products/2520/

tai onko täällä jengillä kokemuksia 1.6TDI lastuttamisesta... kannattaako vaiko ei ja kertokaa mitä tahansa asiaan liittyvää jos tulee mieleen.


edit: tais tulla väsyneenä väärään threadiin, mutta ehkä täältä joku tän bongaa.

Boot

Lainaus käyttäjältä: beebee - 02.06.11 - klo:23:29
Harkitsen tässä 1.6TDI Golfia.. vuoden vanhaa tms, mutta olis kiva, että pääsis tekemää  turvallisia ohituksia, joten onko tällainen asiallinen lastu:

http://www.chipexpress.com/products/2520/

tai onko täällä jengillä kokemuksia 1.6TDI lastuttamisesta... kannattaako vaiko ei ja kertokaa mitä tahansa asiaan liittyvää jos tulee mieleen.


edit: tais tulla väsyneenä väärään threadiin, mutta ehkä täältä joku tän bongaa.

Kyllä olen saanut ohiteltua vakio 1.6d:lläkin. Jos arveluttaa, osta 2.0TDI.
Suomi on ahdin valtakunta

kotka

Lainaus käyttäjältä: beebee - 02.06.11 - klo:23:29
Harkitsen tässä 1.6TDI Golfia.. vuoden vanhaa tms, mutta olis kiva, että pääsis tekemää  turvallisia ohituksia, joten onko tällainen asiallinen lastu:

http://www.chipexpress.com/products/2520/

tai onko täällä jengillä kokemuksia 1.6TDI lastuttamisesta... kannattaako vaiko ei ja kertokaa mitä tahansa asiaan liittyvää jos tulee mieleen.


edit: tais tulla väsyneenä väärään threadiin, mutta ehkä täältä joku tän bongaa.
Oma kottero on ohjelmoitu heti uudesta asti. Tehot on mitattu ennen ja jälkeen. 10% tuli lisää, eikä tehonmuutosta huomaa ajossa ollenkaan. Vähentäähän tuo polttoaineen kulutusta, joten se kai siinä olisi hyötynä.
Pikkuisena huhuna kuulin, että tuota 1,6 TDi:tä ei saa vielä kunnolla ohjelmoitua, kun ei ole vielä 100 varmaa ohjelmistoa valmiina. Enemmän ohjelmoitaessa hajoaa joku ohjausmoduuli, ja sitten menisi uusiksi ohjausboksi. Oman autoni tiedot on luettu ja lähetetty (italiaan?) muutaman kerran mahdollisia muutoksia varten.. Voin toki olla väärässä, mutta erään virittäjävelhon puheilla olen lähes päivittäin työpaikan sijainnin vuoksi.. Ja omaa kotteroa ohjelmoidaan sitten lisää, heti kun tulee varma keino se tehdä..
VW Passat 3C, 2,0 TDI DSG,highline. Maxboom Sm4
GolfIII,maxboom SM2

zxcv


Mitä öljyä huollossa laitetaan 1.4 TSI(90kw) koneeseen?

Tarkoitus on viedä omat öljyt. Sain tarjouksen 30tkm huollosta, 270eur. On aika kova hinta Öljyn ja suodattimen vaihdosta. Eihän ne muuta oikeastaan tee tarkistuksien lisäksi?


Erkka

^ 5-30 LL öljyä. Tätä olisi itsekin tarkoitus viedä seuraavaan huoltoon.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

tsiih

Ei kannata maksaa huollosta noin paljoa, luvun pitää alkaa ykösellä varsinkin omilla öljyillä.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

zxcv

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 29.06.11 - klo:06:28
Ei kannata maksaa huollosta noin paljoa, luvun pitää alkaa ykösellä varsinkin omilla öljyillä.

270 eur tarjous sisälsi öljyt. Ex Golf plussan vastaava huolto omilla öljyillä oli 140 eur. Saa nähdä paljonko hinta tippuu nyt.

Täytyy kysellä huoltoa toisistakin liikkeistä. Itse mielellään huoltaisin, mutta veikkaan että tulee "kitinää" takuuasioissa & autonvaihdossa(ei leimaa huoltokirjassa).



zxcv


Kuulin huollosta että vihdoinkin variantin ikkunasuhinoihin on olemassa virallinen korjausohje. Jotain tiivistepahveja tulee uusia. No, seuraavassa huollossa näkee/kuulee onko vaikutusta.

Airomies

Lainaus käyttäjältä: zxcv - 30.06.11 - klo:13:13
Kuulin huollosta että vihdoinkin variantin ikkunasuhinoihin on olemassa virallinen korjausohje. Jotain tiivistepahveja tulee uusia. No, seuraavassa huollossa näkee/kuulee onko vaikutusta.
Mistäs huoltoliikkeestä kuulit kun äsken huoltoaikaa soittelin niin ei ollut mitään hajua. Eivät kyllä tiätäneet lohjalla mitään talvipäivityksestäkään, muutenkin palvelu oli taas aivan syvältä. On se kumma kun se palvelun taso heittää eri huoltotyöntekijöillä noin pahasti.
Ei saanut hintaakaan millekkään työlle eikä varaosille/lisävarusteille puhelimessa vaan pitää odottaa että soitetaan kunhan joku muu saa hinnat selvitettyä.. ???

zxcv

Lainaus käyttäjältä: Airomies - 01.07.11 - klo:10:32
Mistäs huoltoliikkeestä kuulit kun äsken huoltoaikaa soittelin niin ei ollut mitään hajua. Eivät kyllä tiätäneet lohjalla mitään talvipäivityksestäkään, muutenkin palvelu oli taas aivan syvältä. On se kumma kun se palvelun taso heittää eri huoltotyöntekijöillä noin pahasti.
Ei saanut hintaakaan millekkään työlle eikä varaosille/lisävarusteille puhelimessa vaan pitää odottaa että soitetaan kunhan joku muu saa hinnat selvitettyä.. ???

Jyväskylän autotarvike Oy.

Pekkis

Heitin jo pyyhkeen kehään suhinoista,vuosi sitten auto ostettu turusta ja heti syksyllä
turun korikorjaamoon korjaukseen jossa jotain tiivistemassaa tuhrittu keskipilariin, ei vaikutusta suhinoihin,tänä keväänä vein huittisiin korjaukseen kun on lähin korjaamo,siellä
todettiin voimakas humina mutta eivät suostuneet korjaamaan kun ei ole heiltä ostettu ja
turussa oudosti söhritty, siitä kimmastuneena taas turkuun jossa todettiin ei vikaa eikä toimenpiteitä, no kotimatkalla vastaantulevasta santarekasta neljä pientä kiveniskemää
tuulilasiin nyt vi..ketuttaa vieläkin enemmän.

Blueroan

Käytiin vaimon kanssa tänään ostoksilla. Riisipussi Civic vaihtuu farkku-Golfiin:

-1.4 TSI (90kw) DSG Comfortline
-karkkivalkoinen
-Variant-paketit 1 + 2
-monitoimiratti
-lohkolämmitin + sisätilapistoke

ja mikä parasta, auton saa jo parin viikon päästä. Toisesta liikkeestä löytyi nopeaan luovutukseen.

Koirat kiittää lisääntyneestä tilasta omassa cabiinissaan... ;D

Seat Leon ST Style 1.2 TSI DSG nevada white
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4X4 Sportline

tsiih

^Kiva kaara, mut vaihda lohkis suosiolla webastoon ;)
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

tet

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 05.07.11 - klo:22:16
^Kiva kaara, mut vaihda lohkis suosiolla webastoon ;)

^^Kuuntele juu järjen ääntä jonka tsiih tuossa lausahti ja ota se webasto. Se sähkölämppäri ei ole loki vaan säteilylämmitin jonka teho on onneton (alle 200 W), se on yhtä tyhjän kanssa koko värkki. Nimim. kokemusta on. :(
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy