Octavia III huolto

Aloittaja nic, 03.05.14 - klo:12:35

« edellinen - seuraava »

rawpower

Laitetaas tämä tännekin kun tuolla golf ketjussa missä ECU hajosi laadunparannuskampanjan jälkeen ei tämä aiheuttanut keskustelua.. Eli auto siis kävi öljynvaihtohuollossa..

Minullekin pörhö teki mukavat.. Öljynvaihtohuolto. Viime syksynä huollossa koodattiin kiinteälle huoltovälille ja kielsin tekemästä 23AX päivitystä. Tämä kirjattiin huoltoselosteen ja kiinteä huoltoväli ohjelmoitiin.

No nyt vein sitten auton öljynvaihtohuoltoon kun auto sitä pyysi. Autoa haettaessa antoi huoltoneuvoja lapun ja sanoi, että tehtiin tuossa tuo laadunparannuskampaja kun se oli autossa vielä tekemättä.....
Minä, että jaaa. Viime huollossa sovittiin, että sitä ei tehdä. -> Tähän huoltoneuvoja. Ahaa no siitä ei ollut mitään merkintöjä tietokannassa... No laatua se vaan parantaa ja ei pitäisi vaikuttaa negatiivisesti... Noh en jaksanut sen kummemmin ruveta siinä avautumaan vaan pääätin ottaa seurantalinjan ja reklamoin sitten jos on jotain mistä reklamoida. Noh sitten autoon ja kotimatkalla huoltovalikossa taas ***ttu muuntuvahuoltoväli ja soitto pörhölle. Päivitys vissiin nollannut huoltovalikon alkuperäiseksi. "kuulemma" ei ollut merkintöjä tästä kiinteälle huoltovälille muutoksesta missään.... Kuitenkin huoltokuitissa on öljynvaihtohuolto kiinteä ja KIINTE,, teksti oli vedetty yli mustekynällä  ::)

Saakeli että korpeaa.

No nyt sitten dpf on poltellut. 270km 290km ja 320km välein. Aiemmin noin 400-440km. Eli muutoshan tuohon on tapahtunut. Ajettu 113tkm... Pilasivat hyvän auton saatana?  :o Kannataako reklamoida ja onko tuolle enää mitään tehtävissä.

p.s. nyt oli eri huoltoneuvoja ja hän oli sitämieltä, että jakopää vaihdetaan 6v/210tkm välein.... Ei taida kovin yhtenäiset ohjeistukset olla  8)

-karppa-

Fiksu kirjauttaa jo yrityksen omiin tietoihin tyyliin "Jos yritys tekee kysymättä softapäivityksiä vastaa yritys täysimääräisesti ohjelmiston palauttamisesta alkuperäiseksi"
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

rawpower

Juurikin näin. Olisihan tuo pitänyt hoksata ilmoittaa sinne pysyvästi eikä olettaa, että kun kerran kieltää niin se on jatkossa automaattisesti sallittua ajella päivitettyjä ohjelmia asiakkaan omaisuuteen  8)

Noh jospa tuo dpf polttoväli tuosta palaa ennalleen...

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: rawpower - 05.08.22 - klo:03:18
Juurikin näin. Olisihan tuo pitänyt hoksata ilmoittaa sinne pysyvästi eikä olettaa, että kun kerran kieltää niin se on jatkossa automaattisesti sallittua ajella päivitettyjä ohjelmia asiakkaan omaisuuteen  8)

Noh jospa tuo dpf polttoväli tuosta palaa ennalleen...

Jotkut toimivat näin jo tuon päästöhuijauspäivityksen suhteen, että kielsivät sen.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Rakkaudestalajiin

Laitoitko autoa viedessä nimeä työmääräykseen mitä autolla tehdään? Lukiko siinä kamppiksesta vai eivätkö olleet kattoneet niitä ennen ku alkovat tekee autoa?  Luultavasti sähköistä huoltokirjaa viimeistään täyttäessä järjestelmästä pompsahtanu toi kamppis. sun onneks sentään meni ohjelma sisään toisin ku golfissa 😅

rawpower

Lainaus käyttäjältä: Rakkaudestalajiin - 05.08.22 - klo:07:03
Laitoitko autoa viedessä nimeä työmääräykseen mitä autolla tehdään? Lukiko siinä kamppiksesta vai eivätkö olleet kattoneet niitä ennen ku alkovat tekee autoa?  Luultavasti sähköistä huoltokirjaa viimeistään täyttäessä järjestelmästä pompsahtanu toi kamppis. sun onneks sentään meni ohjelma sisään toisin ku golfissa 😅

Kyllä. Ja pelkkä öljynvaihto. Ei mitään mainintaa tuosta 23ax kampanjasta.... Ei edes kysynyt suullisesti. Syksyn huollon työmääräyksessä lukee, että ASIAKAS EI HALUA P,,IVITYST,, TEHT,,V,,N.. Silloin tosin kysyi heti, että saako tehdä ja asia sovittiin ettei tehdä. Luulin tämän olevan riittävä kun ei edes nyt kysynyt. Olin väärässä  ::)

Joo jos olisi tullut ongelmia niin sitten olisi kyllä alkanut semmoinen paskamyrsky...

jhm

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 05.08.22 - klo:06:54
Jotkut toimivat näin jo tuon päästöhuijauspäivityksen suhteen, että kielsivät sen.

Minä viivyttelin Yetin kanssa mahdollisimman pitkään ennen päästöhuijauspäivitystä ja ainakin pariin huoltoon tilatessa aikaa merkattiin kielto. Käyttöautolla meinas huoltoneuvoja hikeentyä kun kielsin tekemästä päivitystä,meinas jo alkaa huvittamaan.Lopuksi tiuskaisi että saat tehdä sen kanssa mitä tahdot. .

No toisella merkkarilla sitten päivitettiin erikseen kun alkoi jo olla kutinaa että kauankohan tuo egr jaksaa vielä toimia.E i pelittänytkään montaa tuhatta sen jälkeen.
VW Transporter T5  84kw 2014

Skoutti8

Varailin Scoutille 150tkm huoltoa, ja lisätyönä teetän haldex-öljyn vaihdon ja sihdin putsauksen. Peräöljyn vaihto ei kuulu huolto-ohjelmaan näissä, kannattaisiko vaihdattaa vai onko väliä? Tähän ei vissiin ole vaihdettu koskaan muuta kuin haldexin öljyt
Octavia Scout 2.0tdi DSG -18
Seat Ibiza 1.0tsi 115hv Style -19
Ex: Octavia 2.0tdi DSG -15

Marko

Lainaus käyttäjältä: Skoutti8 - 18.08.22 - klo:23:22
Varailin Scoutille 150tkm huoltoa, ja lisätyönä teetän haldex-öljyn vaihdon ja sihdin putsauksen. Peräöljyn vaihto ei kuulu huolto-ohjelmaan näissä, kannattaisiko vaihdattaa vai onko väliä? Tähän ei vissiin ole vaihdettu koskaan muuta kuin haldexin öljyt
Kannattaa, koska peräthän näissä hajoilee jossain vaiheessa.
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

sakal83

”Isoveljen” peräöljyt 90tkm oikealla. Vasemmalla uudet.



Ikuisethan nuo pitäisi olla, mutta sellaisia öljyjä ei taida ollakaan ;)
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Skoutti8

Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, joten vaihdetaanpas peräöljyt sitten samalla.
Octavia Scout 2.0tdi DSG -18
Seat Ibiza 1.0tsi 115hv Style -19
Ex: Octavia 2.0tdi DSG -15

psxgamer

Viime vuonna auton määräaikaishuolto 229,, tänä vuonna saman firman huolto 442,.

Aika järkyttävä nousu hinnoissa. Onko kukaan saanut kohtuullisen hintaista paikkaa Helsingistä?

Mikav

Eikös joka toinen vuosi ole laaja huolto joka on aina kalliimpi? Vai?
Polestar 2 LRDM

Skoutti8

Scouttiin tehtiin kuukausi sitten 150tkm "pikkuhuolto", lisätöinä teetin Haldexin öljynvaihdon ja sihdin putsauksen, sekä peräöljyn vaihdon. Kaikkineen 519,, Laakkosella. Peräöljyn vaihto muuten vaan tyyliin 80,, ei kannata ainakaan sen takia jättää vaihtamatta, vaikkei ohjelmaan kuulukaan. Seuraava huolto sitten yli 900, marmorilla, kun tulee dsg-öljyt ja kaikki suodattimet.... Ja jakopääkin pitäisi varmaan jossain välissä vaihdattaa, nyt ajettu 151tkm / 4vuotta. Sekin maksaa jo miltei tonnin merkkarilla. Toivottavasti auto pelittää, kun noihin pakollisiin menee ens vuonna pari tonnia, ja molemmat rengassarjatkin tuli tänä vuonna hankittua (1400,). Ihanan halpaa tää autoilu.. Ja kilsoja tulee se 40tkm vuoteen.

Välikevennyksenä, että perustelin keväällä tämän auton vaihdon rouvalle sillä, että vanhaan Octaviaan olisi ollut tulossa vaikka mitä kallista remppaa. Vaikka tosiasiassa halusin vaan nelikon ;)
Octavia Scout 2.0tdi DSG -18
Seat Ibiza 1.0tsi 115hv Style -19
Ex: Octavia 2.0tdi DSG -15

Jote

Octaviaan tehty 12tkm sitten 240tkm huolto, nyt auto vaatii öljynvaihtohuoltoa 15tkm välein, vaikka koko auton historian ajan on käytetty tätä longlife vaihtoväliä, 30tkm. Onko tässä nyt vaan huoltoliike mokannut huoltoja nollatessa vai tiheneekö vaihtoväli kun autolla on tarpeeksi ajettu? Voikohan tuon itse jotenkin kuitata pois?

ukormi

Lainaus käyttäjältä: Jote - 21.12.22 - klo:08:23
Octaviaan tehty 12tkm sitten 240tkm huolto, nyt auto vaatii öljynvaihtohuoltoa 15tkm välein, vaikka koko auton historian ajan on käytetty tätä longlife vaihtoväliä, 30tkm. Onko tässä nyt vaan huoltoliike mokannut huoltoja nollatessa vai tiheneekö vaihtoväli kun autolla on tarpeeksi ajettu? Voikohan tuon itse jotenkin kuitata pois?
Varmaan ovat vaan laittaneet väärän uuden huoltovälin. Käytä samalla pajalla niin korjaavat oikeaksi.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Skoutti8

Mistä ihmeestä merkkihuolto repii ton jakopääremontin hinnan, reilu 1000, Hedinillä netin mukaan, ja paikallinen vag-nyrkkipaja tekisi -18 vm Scoutiin 580,:lla, sisältö pitäisi olla sama. Olen tykännyt merkkarilla yleensä huollattaa kyllä, mutta nyt alkaa olla jo hintaero sitä luokkaa, että enpä tiedä...
Octavia Scout 2.0tdi DSG -18
Seat Ibiza 1.0tsi 115hv Style -19
Ex: Octavia 2.0tdi DSG -15

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: Skoutti8 - 03.02.23 - klo:09:06
Mistä ihmeestä merkkihuolto repii ton jakopääremontin hinnan, reilu 1000, Hedinillä netin mukaan, ja paikallinen vag-nyrkkipaja tekisi -18 vm Scoutiin 580,:lla, sisältö pitäisi olla sama. Olen tykännyt merkkarilla yleensä huollattaa kyllä, mutta nyt alkaa olla jo hintaero sitä luokkaa, että enpä tiedä...

Eikös se myyty ulkomaille/sijoitusyhtiölle... kalliit hinnat siellä on ollut aina kuulemma. En ole käyttänyt. Ja ovat nousseet lisää...

Iro

Hihnanvaihdon hinta millä tahansa VAG merkkarilla on liian kallis.
Passat Variant 2.0Tdi manuaali -15 

S.N-83

Olisi vähän rengastyötä tiedossa ja ajattelin, että voisi nuo auraukset tarkistaa samalla. Ratti on lievästi oikealle vinossa. En ole koskaan ennen omistanut autoa missä on nuo kääntyvät ajovalot.

Olen aina hoitanut nämä asiat Vianorilla. Onnistuuko se säätö siellä vai pitääkö nuo valot jotenkin kalibroida suuntauksen jälkeen? Vaatiiko merkkiliikkeessä käyntiä?

Junnu82

Lainaus käyttäjältä: S.N-83 - 01.03.23 - klo:09:35
Olisi vähän rengastyötä tiedossa ja ajattelin, että voisi nuo auraukset tarkistaa samalla. Ratti on lievästi oikealle vinossa. En ole koskaan ennen omistanut autoa missä on nuo kääntyvät ajovalot.

Olen aina hoitanut nämä asiat Vianorilla. Onnistuuko se säätö siellä vai pitääkö nuo valot jotenkin kalibroida suuntauksen jälkeen? Vaatiiko merkkiliikkeessä käyntiä?

Ei tarvi merkkiliikkeessä tehdä. Onnistuu vag comilla kalibroida. Tuota en osaa sanoa onnistuuko vianorilla tehdä tuota. Oman Ocun käytin syksyllä ns, nyrkkipajalla missä ne säätivät ja kalibroivat valot uusiksi Vag Comilla

Captain J

Miten täällä palstaveljet ja -siskot näkisivät sellaisen 1.4 g-tec dsg octavian, jossa eka huolto on sähköisen huoltokirjan mukaan venynyt reilu 10tkm (huollettu 26tkm ajettuna vaikka ymmärtääkseni huoltoväli on 15tkm). Sen jälkeen huollettu niin kuin pitää eikä pikaisella silmäyksellä näyttänyt olevan muuta kuin kuluvien osien vaihtoa öljynvaihtojen lisäksi. Autolla nyt ajettu noin 157tkm, vm. 2018.

Kannattaako tuosta hieroa tosissaan kauppaa sikäli mikäli auto vaikuttaa muutoin ok:lta, vai onko parempi jättää väliin?
Kulkuneuvo:
Skoda Octavia Style 1.4 G-TEC, vm.2018

ukormi

Lainaus käyttäjältä: Captain J - 21.03.23 - klo:20:00
Miten täällä palstaveljet ja -siskot näkisivät sellaisen 1.4 g-tec dsg octavian, jossa eka huolto on sähköisen huoltokirjan mukaan venynyt reilu 10tkm (huollettu 26tkm ajettuna vaikka ymmärtääkseni huoltoväli on 15tkm). Sen jälkeen huollettu niin kuin pitää eikä pikaisella silmäyksellä näyttänyt olevan muuta kuin kuluvien osien vaihtoa öljynvaihtojen lisäksi. Autolla nyt ajettu noin 157tkm, vm. 2018.

Kannattaako tuosta hieroa tosissaan kauppaa sikäli mikäli auto vaikuttaa muutoin ok:lta, vai onko parempi jättää väliin?
No ainakin tuo huolto on venynyt niin pitkäksi etteivät varmasti hyväksy enää mitään vastaantuloja. Toki on jo ajettu sen verran ja ikääkin on jo, että muutenkin taitaa olla vastaantulo tyyliä 20 prossaa tai vastaavaa.
Itse voisin kyllä ostaa jos vain hinta on huomattavasti edullisempi mitä oikein huolletulla on. Jos myyjä on merkkiliikeliike ( jobbari ei ota mitään vastuuta ilman kauheaa tappelua ) niin kuittaavat tuon olan kohautuksella, huoltokirja on ja huollot merkattu vaikka tasan tietävät mitä tuo liian pitkälle venynyt huolto tarkoittaa. Jos yksityinen niin tinkivaraa varmasti löytyy.

Ainahan näissä pitää laskea tietty mahdollisuus ongelmiin jotka pitää sitten itse maksaa.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Captain J

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 21.03.23 - klo:20:59
No ainakin tuo huolto on venynyt niin pitkäksi etteivät varmasti hyväksy enää mitään vastaantuloja. Toki on jo ajettu sen verran ja ikääkin on jo, että muutenkin taitaa olla vastaantulo tyyliä 20 prossaa tai vastaavaa.
Itse voisin kyllä ostaa jos vain hinta on huomattavasti edullisempi mitä oikein huolletulla on. Jos myyjä on merkkiliikeliike ( jobbari ei ota mitään vastuuta ilman kauheaa tappelua ) niin kuittaavat tuon olan kohautuksella, huoltokirja on ja huollot merkattu vaikka tasan tietävät mitä tuo liian pitkälle venynyt huolto tarkoittaa. Jos yksityinen niin tinkivaraa varmasti löytyy.

Ainahan näissä pitää laskea tietty mahdollisuus ongelmiin jotka pitää sitten itse maksaa.
Tottakai, käytetty on aina käytetty. Tuosta huolimatta autosta saatiin hyvä diili tehtyä (ja oli myös halvempi sekä päällisin puolin jopa parempi kuntoinen kuin lähiseudun kandidaatit), niin tuli tuosta kaupat sitten tehtyä. Eiköhän tällä ainakin se muutama vuos ajella ja katsella että mihin automarkkina kehittyy.
Kulkuneuvo:
Skoda Octavia Style 1.4 G-TEC, vm.2018

ukormi

Lainaus käyttäjältä: Captain J - 23.03.23 - klo:20:02
Tottakai, käytetty on aina käytetty. Tuosta huolimatta autosta saatiin hyvä diili tehtyä (ja oli myös halvempi sekä päällisin puolin jopa parempi kuntoinen kuin lähiseudun kandidaatit), niin tuli tuosta kaupat sitten tehtyä. Eiköhän tällä ainakin se muutama vuos ajella ja katsella että mihin automarkkina kehittyy.
Hienoa, onnea auton ostosta. Käytetty tosiaan on käytetty ja näissä vanhemmissa on kyllä yleensä aika olemattomat takuut. Aina kun ostaa, hyppää syvään päähän  ;D
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy