Octavia III tehdas-webasto

Aloittaja aikon, 13.08.13 - klo:21:11

« edellinen - seuraava »

aikon

Onko jollakin jo octavian saaneista tehdas-webastoa? Lähinnä kiinnostaa että onko siinä mahdollista säätää ajonaikainen automaattitoiminto pois päältä. Lueskelin tuolta golfin puolelta että siinä nykyään on mahdollista, joten voisi olettaa että ocussakin. Jos jollakulla on tehdas-webasto uudessa ocussa niin voisiko testata. Golfin ohjeet alla:

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=11738.msg343765#msg343765

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=11738.0

seatts


Automyyjä just selvittää kyseistä asiaa, jos ei saa pois kytkettyä niin asennan webaston myöhemmin.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23


Ocutj

Kyllä saa ajonaikaisen automaattitoiminnan pois käytöstä. Ilmastoinnin setupin valikosta. Tarkastettu on.

aikon

Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 13.08.13 - klo:23:09
Kyllä saa ajonaikaisen automaattitoiminnan pois käytöstä. Ilmastoinnin setupin valikosta. Tarkastettu on.

Kiitos paljon! Tämä varmistaa että otan webaston.

seatts

Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

etupyörä

Kun olin ostamassa Ocktaviaa tiedustelin juuri tuota automyyjältä, hän sanoi ettei voi, koska se kuuluu päästöjen hallintaan, eli päästöt nousisivat. Olin jostain lukenut, että jos ei ole automaatti-ilmastointia on helpompi saada tämä pakkotoiminto pois, siksi en ottanut tuota automaatti-ilmastointia. Nyt näyttää siltä, ettei saamani informaatio pidäkään paikkansa. Sanoit, että automyyjäsi selvittää asiaa, olisi kiva tietää mitä hän asiasta selittää?

Nipademu

Mitenkäs se Octaviassa on? Lämmittääkö tämä "polttoainekäyttöinen matkustamon lisälämmitin" myös moottoria vakiona? Vai joutuuko heti modailemaan?
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

aikon

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 01.09.13 - klo:20:49
Mitenkäs se Octaviassa on? Lämmittääkö tämä "polttoainekäyttöinen matkustamon lisälämmitin" myös moottoria vakiona? Vai joutuuko heti modailemaan?
Eiköhän tuo lämmitä.
Ohjekirjan sivu 106
http://ws.skoda-auto.com/OwnersManualService/Data/fi/Octavia_5E/05-2013/Manual/Octavia/A7_Octavia_OwnersManual.pdf

Lisälämmitys (seisontalämmitys) toimii lämmittimen, ilmastointilaitteen sekä Climatronicin kanssa.
Lisälämmitys (seisontalämmitys) lämmittää etukäteen myös moottorin.

Guido

Lainaus käyttäjältä: etupyörä - 14.08.13 - klo:17:55
Kun olin ostamassa Ocktaviaa tiedustelin juuri tuota automyyjältä, hän sanoi ettei voi, koska se kuuluu päästöjen hallintaan, eli päästöt nousisivat.

Ei liene kyseinen myyjä lukenut myymänsä tuotteen käyttöohjetta, jossa ihan selkeästi todetaan että ajonaikaisen lisälämmityksen saa pois päältä.

Toki käyttöohjeissakin voi olla virheitä, mutta pari viestiä aikaisemmin joku tässä ketjussa totesi omasta autostaan varmistaneensa, että ajonaikaisen automaatti-webaston saa kytkettyä pois.

Maikko

Webaston käytöstä.

Olen aina halunnut webastoa autoon ja se on laitettu tilaukseen uuden auton mukana. Työmatka tosin on ainoastaan sen 10-15min ja tolppa löytyisi myös töistä. Onko tämä täysin toimimaton yhtälö? Auttaako tuossa jotkun akun lämmittimet vai onko muita kikkoja ettei akku menisi tyhjäksi ajan kuluessa. Viikonloppuisinko auto tolppaan lataukseen pariksi tunniksi?

Kinneri

Edellisen auton kanssa latailin akkua aina silloin tällöin suoraan akkulaturilla. Uuden Ocun kanssa ajattelin tehdä samoin. Manuaalin mukaan Octaviassahan pitäisi olla akun varaustilan tarkistus ajotietokoneesta, joten sieltähän akun tilan voinee tsekata koska tarvitsee latailla extraa (ainakin teoriassa).

aikon

Lainaus käyttäjältä: Maikko - 02.09.13 - klo:10:13
Webaston käytöstä.

Olen aina halunnut webastoa autoon ja se on laitettu tilaukseen uuden auton mukana. Työmatka tosin on ainoastaan sen 10-15min ja tolppa löytyisi myös töistä. Onko tämä täysin toimimaton yhtälö? Auttaako tuossa jotkun akun lämmittimet vai onko muita kikkoja ettei akku menisi tyhjäksi ajan kuluessa. Viikonloppuisinko auto tolppaan lataukseen pariksi tunniksi?

http://www.defa.com/fi/automotive/warmup/products/battery_chargers/chargerkit_1204/

Asennettuna n. 250 euron luokkaa.

Maikko

Tuo varaustilan tarkistus tosiaan on hyvä feature ja tarkkaileehan se webastokin akun jännitettä. Eli periaatteessa akku ei pääse tyhjenemään huomaamatta. Ongelmaksi tulee kylmyys joka sotkee tuon akun optimi toimintaa, eli akku ei otakkaan vastaan virtaskaa vaikka sinne sitä tarjoillaan.

Tuo Aikonin linkkaama latausjohtoa pitää harkita kunhan ensin ymmärtää sen että kuinka usein lisälatausta tarvitaan.

vkjoki

Lainaus käyttäjältä: etupyörä - 14.08.13 - klo:17:55
Kun olin ostamassa Ocktaviaa tiedustelin juuri tuota automyyjältä, hän sanoi ettei voi, koska se kuuluu päästöjen hallintaan, eli päästöt nousisivat. Olin jostain lukenut, että jos ei ole automaatti-ilmastointia on helpompi saada tämä pakkotoiminto pois, siksi en ottanut tuota automaatti-ilmastointia. Nyt näyttää siltä, ettei saamani informaatio pidäkään paikkansa.

En ole tottunut pitämään automyyjiä lähteinä autoja koskevissa asioissa! Tuossakin myyjän informaatiossa kaikki pielessä - ei edes puuttuvaa tietoa vaan väärää tietoa.

Siis:
- päästöjen hallinnan kanssa asialla ei ole mitään tekemistä
- ja nimenomaan Climatronicin eli täysautomaatin ohjainvalikossa on puheena oleva ON-OFF-valinta
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

psxgamer

Ocun tehdas weba kiinnostaa kovasti, mutta yhä jaksaa mietityttää laitteen luotettavuus kovalla käytöllä. vkjoki kirjoitti joskus käyttäneensä Golfin webastoa viime talvena +30 kertaa? Minä en tykkää palelusta ja minulla onkin tapana ollut laittaa moottorinlämmitin ja sisätilan puhallin käyttöön jo joskus syyskuun lopulla, niin ei tarvitse hytistä aamulla autoon mennessä. Tästä johtuen webaston käyttökertoja kertyisi aika helkkaristi pitkin yhtä vuottakin, eli laite olisi kyllä kovan käytön ja rasituksen alla 5-vuotta.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Maikko - 02.09.13 - klo:10:13
Työmatka tosin on ainoastaan sen 10-15min ja tolppa löytyisi myös töistä. Onko tämä täysin toimimaton yhtälö? Auttaako tuossa jotkun akun lämmittimet vai onko muita kikkoja ettei akku menisi tyhjäksi ajan kuluessa. Viikonloppuisinko auto tolppaan lataukseen pariksi tunniksi?

Mulla on työmatka samaa luokkaa ja ex. Yetiä latailin 1-2krt/vko Defan laturilla, kovilla pakkasilla pari kertaa viikossa. Yetissä ainakin oli helppo tulkita lataustarvetta, kun aamulla ei enään sisävalot syttyneet niin tökkäsin auton töissä roikkaan jolloin akku latautui.

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 02.09.13 - klo:19:46
Ocun tehdas weba kiinnostaa kovasti, mutta yhä jaksaa mietityttää laitteen luotettavuus kovalla käytöllä. vkjoki kirjoitti joskus käyttäneensä Golfin webastoa viime talvena +30 kertaa? Minä en tykkää palelusta ja minulla onkin tapana ollut laittaa moottorinlämmitin ja sisätilan puhallin käyttöön jo joskus syyskuun lopulla, niin ei tarvitse hytistä aamulla autoon mennessä. Tästä johtuen webaston käyttökertoja kertyisi aika helkkaristi pitkin yhtä vuottakin, eli laite olisi kyllä kovan käytön ja rasituksen alla 5-vuotta.

Firman -06 ransettiin uusittiin Eberi viime talvena ja sitä oli käytetty aika hemmetin paljon kun automaattikäyttökin oli toiminnassa jonnekin -09 vuoteen saakka, kovilla pakkasilla laitos pöhisi 06.00-16.00 käytännössä liki koko ajan. Kerran siihen uusittiin tiivisteet tuona aikana jolla sai pari talvea lisää elinikää, viime keväänä sitten rempan hinta olisi mennyt selvästi yli puoleen uudesta joten vaihdettiin koko paketti uuteen.

En siis olisi kovin huolissaan laitteen eliniästä, varsinkin kun siitä saa nyt automaattikäytönkin pois pelistä.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

vkjoki

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 02.09.13 - klo:19:46
Ocun tehdas weba kiinnostaa kovasti, mutta yhä jaksaa mietityttää laitteen luotettavuus kovalla käytöllä. vkjoki kirjoitti joskus käyttäneensä Golfin webastoa viime talvena +30 kertaa? Minä en tykkää palelusta ja minulla onkin tapana ollut laittaa moottorinlämmitin ja sisätilan puhallin käyttöön jo joskus syyskuun lopulla, niin ei tarvitse hytistä aamulla autoon mennessä. Tästä johtuen webaston käyttökertoja kertyisi aika helkkaristi pitkin yhtä vuottakin, eli laite olisi kyllä kovan käytön ja rasituksen alla 5-vuotta.

Minulla on ollut tehdaswebasto neljässä autossa eikä mitään toimintahäiriöitä ole ilmennyt. Mutta tosiaan minulla käyttökertoja on tullut vain tuollaiset 30 - 40 talvessa, ja olen pystynyt välttämään täysin alle 5 minuutin käyttöjäksoja, jotka voisivat noeta palopesää. Käytännössä käyntijakson minimikestona olen pitänyt 15 minuuttia.

Mutta tottakai webastoon voi tulla vikaa siinä kuin alustaankin, moottoriin, vaihteistoon, ilmastointiin, ohjaukseen, ... Tapanani ei ole pelätä mitään vikoja - jos tulee, niin tulee ja korjataan. Joko takuun tai oman pussin piikkiin. Minulle webasto on aivan ehdoton mukavuusvaruste, tehdaswebasto vielä ylivoimainen jälkiasennettuun verrattuna (edullinen ja täydellisesti ilmastointiin integroitu). Lisäksi mainittakoon, että pidin suurena edistysaskeleena sitä, että VAG:in uuden tehdaswebaston automaattitoiminnon voi asettaa itse päälle tai pois - tämä antaa mahdollisuudet vähentää palopesän nokeentumisen vaaraa merkittävästi.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Jyri

Sain juuri tiedon että omassa RS tilauksessaa olevan tehdaswebaston mukana tulee 8VG (akku), kuulemma lisäakku. Mitenkäs teillä joilla on tehdaswebasto tavallisessa Octavia IIIsessa, onko teillä toinen akku?

voipa

Mikä on webaston verollinen hinta RS:llä?
Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG Black Magic

Jyri

Lainaus käyttäjältä: voipa - 09.09.13 - klo:14:14
Mikä on webaston verollinen hinta RS:llä?
Paha sanoa kun sitä ei ole vielä hinnastossa  ???

Edit, niin olettamus on että veroton hinta olisi sama.

voipa

Näköjään päästöjen mukaan arvioituna bensaräsään ~900â,¬ verollisena.
Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG Black Magic

Leonardo

2.0 TSI manuaaliin Webasto veroton 735,00
                                              vero     221,75
                                                  =      956,75
Hyundai IONIQ Hybrid 2017
Ex Skoda Fabia 2016

vkjoki

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 09.09.13 - klo:13:46
Sain juuri tiedon että omassa RS tilauksessaa olevan tehdaswebaston mukana tulee 8VG (akku), kuulemma lisäakku. Mitenkäs teillä joilla on tehdaswebasto tavallisessa Octavia IIIsessa, onko teillä toinen akku?

Golf VII HB 103 kW TSI:ssä ei ole toista akkua. Joko RS:ssä itse auton arvioidaan kuormittavan normaalia enemmän akkua tai sitten Skoda on ottanut varman päälle. Muistaakseni myös Passatissa on nykyisin käytössä tuo kahden akun järjestelmä. Golf VII:n vuosimallin 2014 tilannetta en ole selvittänyt.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Zaasa

^Tehdas Webastolla varustettu mallivuoden-14 Golf on yhdellä akulla,isommalla kuin esim entisessä Räsässäni.Hyvin silläkin pärjäsi yhdellä akulla,ylläpitolaturin ollessa käytössä.

Ocu

Mites tuo webaston kaukosäädin, jos hankkii toisen kaken esim käytettynä, saako sen pelaamaan webaston kanssa vai onko ainut vaihtoehto ostaa marmoritiskiltä?

Vai onko paras opetella siihen että autoa ajetaan aina niillä avaimilla, joiden nipussa tuo kake? Tässä vaihtoehdossa on se pieni pulma ehkä jos ajomoodin säädöt ovat avainkohtaisessa muistissa ja kahdella kuskilla erilainen maku säätöjen suhteen. Ja myös jos on ruksinut sähköpenkin muistilla.
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

Guido

Lainaus käyttäjältä: Ocu - 09.09.13 - klo:19:33
Mites tuo webaston kaukosäädin, jos hankkii toisen kaken esim käytettynä, saako sen pelaamaan webaston kanssa vai onko ainut vaihtoehto ostaa marmoritiskiltä?

Vai onko paras opetella siihen että autoa ajetaan aina niillä avaimilla, joiden nipussa tuo kake? Tässä vaihtoehdossa on se pieni pulma ehkä jos ajomoodin säädöt ovat avainkohtaisessa muistissa ja kahdella kuskilla erilainen maku säätöjen suhteen. Ja myös jos on ruksinut sähköpenkin muistilla.

Tämän Webasto-keskustelun voisi keskittää yhteen ketjuun kun taitaa VAG:ien Webastot olla aika lailla yhteneviä keskenään?

Golf VII -alueelta löytyy ohje kaukosäätimen koodaukseen: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=11738.180

Itse tilasin Ebaysta toisen kaukosäätimen, maksoi postikuluineen muistaakseni kolmisen kymppiä. Kunhan Ocun saan - luultavasti ensi viikolla - ajoon niin tarkoitus on kokeilla tuota kikkaa.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Guido - 09.09.13 - klo:20:38
Tämän Webasto-keskustelun voisi keskittää yhteen ketjuun kun taitaa VAG:ien Webastot olla aika lailla yhteneviä keskenään?
Jos pitäydymme Octavia IIIseen liittyvässä Webasto -keskustelussa, niin silloin ei ole tarpeen.

Itse juurikin olen kiinnostunut tuosta akkuasiasta, eikö täällä ole ketään jolla on Ocu IIIssa webasto? Ja jos on, niin onko teillä toinen akku ja jos on, niin missä mahtaa tuo toinen akku sijaita?

vkjoki

Mitä aiheiden yhdistämiseen tulee, tilanne on "toisaalta ja toisaalta". Suurin osa esille tulevista asioista on yhteisiä ja vastaukset samoja oli sitten kyse Volkkarista, Skodasta tai Audista (ja jossakin vaiheessa myös Seatista), koska kyseessä on sama Webaston tuote, samat käyttöliittymät ja sama ohjauselektroniikka. Ja yhden aiheen alla jos kysyy, vastaaja voikin löytyä toisen VAG-merkin puolelta. Uskoisin, että yhdistetyn aiheen sisällä olisi helppo käsitellä myös merkkikohtaisia eroja, kuten esim. tuota akkuasiaa. Esim. itse olen parhaillaan selvittämässä uuden Ocun Webaston akkuasiaa, vaikka itsellä onkin Golf VII.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

TLPH

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 09.09.13 - klo:20:46
Jos pitäydymme Octavia IIIseen liittyvässä Webasto -keskustelussa, niin silloin ei ole tarpeen.

Itse juurikin olen kiinnostunut tuosta akkuasiasta, eikö täällä ole ketään jolla on Ocu IIIssa webasto? Ja jos on, niin onko teillä toinen akku ja jos on, niin missä mahtaa tuo toinen akku sijaita?

Akun ja sulakerasian välissä on joku boxi johon menee kaapelia akusta,mutta taitaa liittyä jarrutusenergian talteenottoon?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy