Uusi A3 2011/12

Aloittaja Flat, 21.01.10 - klo:14:20

« edellinen - seuraava »

rattimies123

Lainaus käyttäjältä: Tuomari - 21.01.16 - klo:18:19
16" vanteet on auttamatta liian pienet audiin, melkein laittaisin peltivanteet mieluummin. 17" on vähän siinä ja siinä. Melu tietenkin lisääntyy mitä isompaa vannetta alle laittaa.

A3  ongelmakohtana on kovan rengasmelun välittyminen ohjaamoon. esim.   17"dunlopin sport maxx rt ensiasennusrenkaat piti heti vaihtaa hieman pehmeämpiin goodyeareihin, jolloin vähän hiljeni.  Rengasvalinnoilla on merkitystä, vaikkei se kokonaan poista ongelmaa. Yhtä meluisa oli -08 vm A3 , eipä edistystä tähän uuteen malliin verrattuna.   18" vannekoota harkitsevan kannattaa jo alkaa käyttään korvatulppia ;D
Audi Q3 1.4 TSFI -17 // Fiat Bürstner NEXXO T 569 -14
ex.Volvo XC60 AWD D3 Polestar -11// ex. Audi A3  1.4 TSFI SB s-tronic -15
ex.Audi A4 2.0 TDI avant multitronic -12 //  ex. Audi A3 1.4 TSFI CC -08

wmpt

Mites itselläni kun on 19¨ vanteet A3:ssa. Jos peltoritkaan ei enää riitä?

mattinen

Lainaus käyttäjältä: Tuomari - 21.01.16 - klo:18:1916" vanteet on auttamatta liian pienet audiin, melkein laittaisin peltivanteet mieluummin. 17" on vähän siinä ja siinä. Melu tietenkin lisääntyy mitä isompaa vannetta alle laittaa.

Lainaus käyttäjältä: rami - 21.01.16 - klo:18:34
Eiköhän tuo vanneasia ole kumminkin siitä kiinni mitä asiaa kukin ihminen arvostaa.

Kerrankin voin olla samaa mieltä oppineen ystäväni, eli ramin kanssa. En vieläkään tosin ymmärrä miksi hän laittaa kolme  ;D-symbolia jokaisen viestinsä perään. Nauraako hän jatkuvasti, vai mistä on kysymys? No, eipä tuolla väliä.

Itselläni on A3:ssa 16” vanteet, enkä oikein ymmärrä, miten ne olisivat ”auttamatta liian pienet Audiin”? Olisivatko ne juuri sopivat Golfiin? Renkaan kokohan, tiettyjen rajojen sisällä totta kai, riippuu viime kädessä kunkin henkilön omista preferensseistä.

Renkaiden melutaso on aika mielenkiintoinen kysymys. Todennäköisesti monet ajattelevat, että mitä kapeampi rengas on, sitä vähemmän melua on tarjolla ohjaamoon. Lähtökohtaisesti näin varmasti onkin. Omien kokemuksieni perusteella sanoisin kuitenkin, että oma merkityksensä on myös merkillä. Omassani on siis 16” renkaat, jotka ovat aika meluisat. Ainakin korvakuulolla muutamat 17” renkailla varustetut koeajamani A3:t olivat hiljaisempia kuin omani autoni. Kun renkaiden vaihto seuraavan kerran on edessä, on koon lisäksi syytä kiinnittää huomiota myös merkkiin.

j4neski

Isommalla vanteella ei automaattisesti saada aikaan isompaa rengasmelua jos rengas valitaan oikein. Rengasmeluun vaikuttaa kuinka kovaa tai pehmeää palakuvioinnin kumiseos on, millainen on renkaan palakuviointi ja kuinka jäykkä on renkaan runko. Toki mitä suurempaan vannekokoon mennään, renkaalla on tapana olla rungoltaan jäykähkö joten se kasvattaa rungosta aiheutuvaa rengasmelua.

17" vanne on ihan sopiva ulkonäöllisesti jos auton saa vähän alemmas.
2002 A6 C5 1.8T
2002 A6 C5 2.7BiT
2015 A3 8V 1.4 TFSI
EX 2011 A18X 1.4 TFSI

rami

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 23.01.16 - klo:10:07
Kerrankin voin olla samaa mieltä oppineen ystäväni, eli ramin kanssa. En vieläkään tosin ymmärrä miksi hän laittaa kolme  ;D-symbolia jokaisen viestinsä perään. Nauraako hän jatkuvasti, vai mistä on kysymys? No, eipä tuolla väliä.

Itselläni on A3:ssa 16” vanteet, enkä oikein ymmärrä, miten ne olisivat ”auttamatta liian pienet Audiin”? Olisivatko ne juuri sopivat Golfiin? Renkaan kokohan, tiettyjen rajojen sisällä totta kai, riippuu viime kädessä kunkin henkilön omista preferensseistä.

Renkaiden melutaso on aika mielenkiintoinen kysymys. Todennäköisesti monet ajattelevat, että mitä kapeampi rengas on, sitä vähemmän melua on tarjolla ohjaamoon. Lähtökohtaisesti näin varmasti onkin. Omien kokemuksieni perusteella sanoisin kuitenkin, että oma merkityksensä on myös merkillä. Omassani on siis 16” renkaat, jotka ovat aika meluisat. Ainakin korvakuulolla muutamat 17” renkailla varustetut koeajamani A3:t olivat hiljaisempia kuin omani autoni. Kun renkaiden vaihto seuraavan kerran on edessä, on koon lisäksi syytä kiinnittää huomiota myös merkkiin.



Kyllä suurin rengasmelun aiheuttaja on yleensä liian iso nopeusluokitus tietenkin renkanaan muut ominaisuudet myös vaikuttaa. Ei pidä sekoittaa kahta asiaa ajomelua ja epätasaisuudesta aiheutuvaa melua. Turhan iso nopeusluokitus aihettaa myös runsaasti lisämelua. Jolloin renkaan runko on tehty jo paljon erilaiseksi kuin alemman nopeusluokituksen rengas. Itse en osta koskaan turhan suurella luokituksella olevia renkaita tuon lisämelun takia. ;D ;D ;D

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 23.01.16 - klo:10:07
Itselläni on A3:ssa 16” vanteet, enkä oikein ymmärrä, miten ne olisivat ”auttamatta liian pienet Audiin”? Olisivatko ne juuri sopivat Golfiin? Renkaan kokohan, tiettyjen rajojen sisällä totta kai, riippuu viime kädessä kunkin henkilön omista preferensseistä.
Kauneus on katsojan silmässä, mutta omasta mielestäni 16" on semmoinen kottikärryn vanne, että ei premiumiin kyllä sovi yhtään. Vielä vakioalustalla varustettuna näyttää jo aika maasturilta  ;)

mattinen

#5196
Lainaus käyttäjältä: Tuomari - 24.01.16 - klo:18:50
Kauneus on katsojan silmässä, mutta omasta mielestäni 16" on semmoinen kottikärryn vanne, että ei premiumiin kyllä sovi yhtään. Vielä vakioalustalla varustettuna näyttää jo aika maasturilta  ;)

Tähän voisi todeta, että käynti optikolla (usein) riittää.  ;) Tietysti voi olla kyse siitäkin, miten "maasturi" määritellään. Ja sitäpaitsi, eikös maasturikin voi olla ns. premiumia? Kottikärry puolestaan on ehkä hieman outo vertaus, sillä eikös siinä usein ole melko matala rengastus "koriin" verrattuna?

tet

Lainaus käyttäjältä: rami - 23.01.16 - klo:13:06
Itse en osta koskaan turhan suurella luokituksella olevia renkaita tuon lisämelun takia. ;D ;D ;D

Kun sinua niin kovin tämäkin asia naurattaa (oletko muuten koskaan jättänyt noita kolmea naurunaamaa pois viestisi lopusta?), niin kerropa mistä kaupasta löydät niitä alhaisen nopeusluokan renkaita? Omaan Skodaani kun olen renkaita ostanut, niin esim. kesärenkaita ei tahdo löytyä W-luokkaa alemmissa nopeusluokissa. Kottikärrynrenkaita löytyy kyllä alemmissakin.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

mattinen

Lainaus käyttäjältä: tet - 25.01.16 - klo:11:50
Kun sinua niin kovin tämäkin asia naurattaa (oletko muuten koskaan jättänyt noita kolmea naurunaamaa pois viestisi lopusta?),

;D ;D ;D  Minä kyllä vähän ihmettelen sitä, ettei rami käytä neljää naurunaamaa. Sehän sopisi vallan mainiosti Audilla ajavalle.

Lainaus käyttäjältä: tet - 25.01.16 - klo:11:50niin kerropa mistä kaupasta löydät niitä alhaisen nopeusluokan renkaita? Omaan Skodaani kun olen renkaita ostanut, niin esim. kesärenkaita ei tahdo löytyä W-luokkaa alemmissa nopeusluokissa. Kottikärrynrenkaita löytyy kyllä alemmissakin.

Tämä on mielestäni oikein hyvä kysymys. Muistan joskus jopa VAG-maailmasta lukeneeni juttuja, joissa todettiin monissa autoissa olevan aivan turhan korkean nopeusluokan renkaat Suomen olosuhteisiin. Itse ajelen hyvin paljon moottoritiellä, ja vauhtikaan ei yleensä ole kovin paljoa yli suurimman sallitun. Ja kun miehistä turhamaisuutta auton ulkonäönkään suhteen ei juuri ole, olisin valmis painottomaan renkaissa puhtaasti käytännöllisiä seikkoja. Mutta mielestäni edes käyttämiini "kottikärryrenkaisiin" (205/50R17) ei noita alhaisen nopeusluokan renkaita tahdo löytyä.

partasuti

Omassa A4:ssäni vakiorengastus oli 205/55R16 ja se oli sentään kokoa suurempi auto kuin A3. Käytin 16-tuumaisia vanteita talvirenkaina eikä hävettänyt ajella raitilla. Ihan omasta suhtautumisesta se on kiinni.

rattimies123

Lainaus käyttäjältä: tet - 25.01.16 - klo:11:50
Kun sinua niin kovin tämäkin asia naurattaa (oletko muuten koskaan jättänyt noita kolmea naurunaamaa pois viestisi lopusta?), niin kerropa mistä kaupasta löydät niitä alhaisen nopeusluokan renkaita? Omaan Skodaani kun olen renkaita ostanut, niin esim. kesärenkaita ei tahdo löytyä W-luokkaa alemmissa nopeusluokissa. Kottikärrynrenkaita löytyy kyllä alemmissakin.

Kylläpä noita alemman luokan renkaita löytyy mielin määrin niitä haluavalle. Niitä minäkin ostelen mielellään https://www.1001renkaat.com/  tai  http://www.rengas-online.com/ myös  http://www.camskill.co.uk/     
Audi Q3 1.4 TSFI -17 // Fiat Bürstner NEXXO T 569 -14
ex.Volvo XC60 AWD D3 Polestar -11// ex. Audi A3  1.4 TSFI SB s-tronic -15
ex.Audi A4 2.0 TDI avant multitronic -12 //  ex. Audi A3 1.4 TSFI CC -08

tet

Lainaus käyttäjältä: rattimies123 - 25.01.16 - klo:15:30
Kylläpä noita alemman luokan renkaita löytyy mielin määrin niitä haluavalle. Niitä minäkin ostelen mielellään https://www.1001renkaat.com/  tai  http://www.rengas-online.com/ myös  http://www.camskill.co.uk/     

No joo, tarkoitin lähinnä kivijalkakauppoja, niistä minä renkaani ostelen. Sen verran kai isänmaallinen olen (vaikka selässä ei oodinin logoa ole eikä tule), että en yleensä lähettele rahojani ulkomaille, vaan ostan niillä tuotteita kotimaisista kaupoista ja tuen näin kotimaista työllisyyttä.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

mattinen

Kiitoksia linkeistä. ,,kkiä katsottuna noita 205/50R17-renkaita näyttäisi löytyvän H-nopeusluokkaan asti alaspäin mentäessä. Mistähän se muuten johtuu, että rengaskaupoissa tarjonta taitaa keskittyä tuonne yli 200 km/h luokkaan? Voisi kuvitella, etteivät "aktiivisetkaan kuljettajat" kovin usein Suomessa tuollaisia nopeuksia käytä? Ja eikös suurimmassa osasssa Euroopaakin nopeudet ole rajuttu sinne 120 km/h tietämille?

herttakurko

#5203
Yhteinen reilun kahden vuoden taival nykyisen 1.4 bensa-automaatti sedanin kanssa takuukorjauksineen ajoi ennen aikaiseen vaihtoon.

Vapuksi pitäisi vaihtaa tekniikka toiseen laitaan, kun tilaukseen meni A3 Sedan Land of quattro S line 2.0 TDI 135kW S tronic. Mukaan rastittu:

Audi Sound System (9VD)
Automaattisesti himmentyvä taustapeili (PU7)
Ilman mallimerkintää ja moottorin tyyppimerkintää (2Z0)
Kiiltolistat sivuikkunoiden ympärille (4ZB)
Paikallaanpitoavustin (Audi Hold Assist) (UH2)
S line Sport -paketti, quattro GmbH (WQS+N7V+2PF)
Sisävalopaketti (QQ4)
Tummennetut taka- ja takasivulasit (VW1)

Toivottavasti yhteinen matka on tämän kanssa onnellisempi. Hinta menee lähelle nelivetonelosen lähtöhintoja ja kesällä pukkaa kolmoseen maltillinen facelift, mutta fiilikset on hyvät, kun ratkaisu tuli tehtyä  ;D

ARIMO

Huomenna on sitten edessä a3 sedanin nitinätutkimus. Todennäköinen nitinän lähde on tuo takaluukun ja ikkunan väli jonne kertyy kiitettävästi jäätä, joka aiheuttaa välillä ikävää nitinää.

Tänään alla oli sijaisautona a3 sportback business varustelulla. Aika karu tuo ohjaamo ilman alumiini sisäpakettia ja sporttipenkkejä. Myös perus sisävalot oli aika pelkistetyt. Perus alusta tuntui ihan hyvältä.
Nykyiset: Audi A5 sportback business sport edition 1.4 tfsi ja Audi A3 sedan 1,4 tfsi sline edition -16

Edelliset: vw passat variant comfortline 1.6 tdi dsg, Audi s3 sedan, Volvo v60 D5 AWD R-design edition VW Polo Blue GT 1.4 TSI DSG Volvo C30 kinetic 1,6D drive -10, Audi A5 Sportback 2,0 tdie -12, Volvo V50 2,0D Momentum, Seat Ibiza ST 1.2TSI Sport, Volvo V50 2,0 Momentum

exlex

Lainaus käyttäjältä: herttakurko - 22.02.16 - klo:19:10
Yhteinen reilun kahden vuoden taival nykyisen 1.4 bensa-automaatti sedanin kanssa takuukorjauksineen ajoi ennen aikaiseen vaihtoon.

Mitä tapahtui?  8)

Lainaus käyttäjältä: ARIMO - 22.02.16 - klo:21:11
Tänään alla oli sijaisautona a3 sportback business varustelulla. Aika karu tuo ohjaamo ilman alumiini sisäpakettia ja sporttipenkkejä. Myös perus sisävalot oli aika pelkistetyt. Perus alusta tuntui ihan hyvältä.

Auto muuttuu melkolailla jo pelkästää Business Sport-varustetasolla. Itselläni oli noin viikon käytössä perus Business Sportback manuaali, niin tuli kyllä hieman ikävä omaa autoani.  ::) Sama homma jos hankin A4:sen, niin pitää kyllä hankkia se parempi varustelutaso suoriltaan. Noi valopaketit, alumiinipaketit yms. tekee autoon kyllä paljon.

ARIMO

Tästä on ollut aiemminkin keskustelua palstalla, mutta yksi selkeä ero on A3:en eri korimallien ja varustelun välillä. Business sport sedanissa kuskin penkki jää selvästi ylemmäksi kuin business sportbackissa. En tiedä johtuuko ero penkeistä vai korimallista. Ero on selkeä. Oli muuten mukava saada oma auto huollosta. Sen verran eroa varustelussa ja ajettavuudessa on autojen välillä.
Nykyiset: Audi A5 sportback business sport edition 1.4 tfsi ja Audi A3 sedan 1,4 tfsi sline edition -16

Edelliset: vw passat variant comfortline 1.6 tdi dsg, Audi s3 sedan, Volvo v60 D5 AWD R-design edition VW Polo Blue GT 1.4 TSI DSG Volvo C30 kinetic 1,6D drive -10, Audi A5 Sportback 2,0 tdie -12, Volvo V50 2,0D Momentum, Seat Ibiza ST 1.2TSI Sport, Volvo V50 2,0 Momentum

exlex

Hmm. Outoa kun itse en ole havainnut tälläistä. Itselläni urheilupenkki on perältä aina alimmassa asennossa ja business varustetasolla en saanut penkkiä tarpeeksi alas omaa makuuni. Perse meni melkein yhtä alas mutta keula jäi hurja ylös, enkä saanut millään mukavaa ajoasentoa. Voisiko kyseessä olla kuitenkin psykologinen juttu, koska business penkin keula jää niin korkealle ylös?

Tosiaan on ollut tuollainen käytössä vajaa viikko ja en huomannut tuona aikana tuota. Ainoastaan sen, että en löytänyt koskaan miellyttävää asentoa penkissä.

herttakurko

Lainaus käyttäjältä: exlex - 23.02.16 - klo:14:53
Mitä tapahtui?  8)

Sanotaanko, että asiaa tähän ketjuun on ollut liian monta kertaa :o

1,5 vuoden aikana on vaihdettu yksi kytkin, ohjausvaihde ja viimeisintä vikaa selvitelty jo loka-marraskuusta. Moottori nykii 100-200 rpm pykälin tietyissä olosuhteissa. Viimeksi tammikuussa auto pari viikkoa pajalla ja vika edelleen päällä. Maaliskuussa jatkuu selvittely. Selvitelkööt kuin omaansa  ;)

Kopo

Lainaus käyttäjältä: herttakurko - 22.02.16 - klo:19:10
Yhteinen reilun kahden vuoden taival nykyisen 1.4 bensa-automaatti sedanin kanssa takuukorjauksineen ajoi ennen aikaiseen vaihtoon.

Vapuksi pitäisi vaihtaa tekniikka toiseen laitaan, kun tilaukseen meni A3 Sedan Land of quattro S line 2.0 TDI 135kW S tronic. Mukaan rastittu:

Audi Sound System (9VD)
Automaattisesti himmentyvä taustapeili (PU7)
Ilman mallimerkintää ja moottorin tyyppimerkintää (2Z0)
Kiiltolistat sivuikkunoiden ympärille (4ZB)
Paikallaanpitoavustin (Audi Hold Assist) (UH2)
S line Sport -paketti, quattro GmbH (WQS+N7V+2PF)
Sisävalopaketti (QQ4)
Tummennetut taka- ja takasivulasit (VW1)

Toivottavasti yhteinen matka on tämän kanssa onnellisempi. Hinta menee lähelle nelivetonelosen lähtöhintoja ja kesällä pukkaa kolmoseen maltillinen facelift, mutta fiilikset on hyvät, kun ratkaisu tuli tehtyä  ;D

Hah, menee melkein yks yhteen mun kanssa. :D Tein perjantaina kaupat melkein samanlaisesta paketista ja samat syyt ajoi vaihtoon. Eli bensa A3 Sedan menee kiertoon ja tilalle tulee A3 Sedan Land of quattro S line Edition 2.0 TDI 135 kW quattro S tronic.

Tehdasvarusteet:
9VD Audi Sound System
6Y6Y Daytona-harmaa helmiäisväri
2Z0 Ilman mallimerkintää ja moottorin tyyppimerkintää
4ZB Kiiltolistat sivuikkunoiden ympärille
UH2 Paikallaanpitoavustin (Audi Hold Assist)
9M9 Seisontalämmitys kauko-ohjauksella
QQ4 Sisävalopaketti

Vielä kuukausi sitten vannoin, että konserni vaihtuu. Mikään muu ei kuitenkaan oikein sytyttänyt ja saatu tarjous kampanja-etuineen oli sen verran houkutteleva, että Audilla mennään jatkossakin. Pieniä varustelisäyksiä saattaa listaan tulla lähiaikoina. Varsinkin musta sisäkatto taitaa olla pakko laittaa mukaan, vaikka on sinällään täysin turha. Nykyisestä autosta siirtyy uuteen 19" kesärengassetti. Eipä tarvi niitäkään hommata erikseen. Silkkaa säästöä. :P Eli koppuralla mennään jatkossakin. 8)

Audimies

Itselläni lähti vaihtoon kolme vuotta vanha A3 Sportback Business Sport 2.0 TDI 110 kW S-tronic Business Sport - ei ollut tässä autossa vikana kun kerran vaihdettu tuulettimen moottori, joka oli hajonnut.

Uutena autona tulee Land of quattro mallistosta A3 Sporback Land of quattro 2.0 TDI 135 kW quattro S-tronic Business Sport, eli nelivetoa ja hieman enemmän tehoa.
Lisävarusteita todella maltillisesti:
- musta sisäkatto
- sisävalopaketti
- ilman merkintöjä
- monitoimiratti tasaisella alaosalla
- talvivarusteet (lohko+sis. pistoke)
- värinä perus punainen

Perus Business Sport varustetaso on itsessään on erittäin kattava - ja muut lisävarusteet ovat sitten ihan älyttömän hintaisia eikä niillä oikeastaan ole vaikutusta hyvityshintaan.

En ole osannut itselleni perustella mitä hyötyä on paikallaan pysymisen avustajasta.




ARIMO

No niin nyt tuli viikonloppuna tehtyä A3 sedanin tilatesti. Suuntana oli Lapin hanget. Takakonttiin tuli ahdettua kaksi isoa putkikassia, (pituus noin 90 cm, toisen korkeus lähes 40 cm ja toisen noin 30 cm, leveydet olivat sitten toisin päin), 3 pienempää putkikassia, kaksi juomavyötä, yhdet laskettelumonot, sisätiloihin: pari reppua, voidepakki, pari untuvatakkia, eväskassi ja lasten istuin. Sukset ja sauvat suksipoksiin. Eli tilat ovat positiivinen yllätys ja ero v60:een on yllättävän pieni.
Nykyiset: Audi A5 sportback business sport edition 1.4 tfsi ja Audi A3 sedan 1,4 tfsi sline edition -16

Edelliset: vw passat variant comfortline 1.6 tdi dsg, Audi s3 sedan, Volvo v60 D5 AWD R-design edition VW Polo Blue GT 1.4 TSI DSG Volvo C30 kinetic 1,6D drive -10, Audi A5 Sportback 2,0 tdie -12, Volvo V50 2,0D Momentum, Seat Ibiza ST 1.2TSI Sport, Volvo V50 2,0 Momentum

mmakela

#5212
Olisi kiikarissa uudehto 8v alkupään mallia oleva A3 jolla ajettu erittäin malttillinen määrä kilometrejä, mutta vaihdelaatikko laitettu vaihtoon suht alkuvaiheissa laatikon öljyn tihkumisen takia. Minkälainen vaikutus jälleenmyyntiin (varmaan lähinnä psykologisesti) ? Kannattaisiko katsoa toista yksilöä ? Ostoksille ja kovaa ajoa ?
Audi A4 Avant LoQ Sport 2.0 TFSI (185kw) quattro S tronic

Ex: A5 Black Edition TFSIq S-tronic -13, Audi A3 Sport Business 1.4TFSI S-tronic -13 // Audi A4 B8 2.0TDI -09

FroDoZu

Jos muuten jollakin A3:sen omistajalla on intoa päivittää normaalia taustapeiliä parempaan niin mulla olisi kaapissa ylimääräisenä alkuperäinen himmenevä peili. Peilissä lisäksi kaukovalo-assarin kamera. Helpoiten yhteyttä saa YV:llä, ei hentois tuota menemäänkään heittää.
Tulossa Skoda Kodiaq 1.4TSI DSG Ambition
Skoda Octavia Combi RS TDI -16
EX:Skoda Octavia Combi RS TSI -15

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: mmakela - 22.03.16 - klo:17:37
Olisi kiikarissa uudehto 8v alkupään mallia oleva A3 jolla ajettu erittäin malttillinen määrä kilometrejä, mutta vaihdelaatikko laitettu vaihtoon suht alkuvaiheissa laatikon öljyn tihkumisen takia. Minkälainen vaikutus jälleenmyyntiin (varmaan lähinnä psykologisesti) ? Kannattaisiko katsoa toista yksilöä ? Ostoksille ja kovaa ajoa ?
Uusi laatikko on vain etu, varsinkin DSG:n kohdalla. Sama osa tuskin porsii ainakaan heti.

rami

Lainaus käyttäjältä: mmakela - 22.03.16 - klo:17:37
Olisi kiikarissa uudehto 8v alkupään mallia oleva A3 jolla ajettu erittäin malttillinen määrä kilometrejä, mutta vaihdelaatikko laitettu vaihtoon suht alkuvaiheissa laatikon öljyn tihkumisen takia. Minkälainen vaikutus jälleenmyyntiin (varmaan lähinnä psykologisesti) ? Kannattaisiko katsoa toista yksilöä ? Ostoksille ja kovaa ajoa ?

,,lä osta lelua itsellesi kun olet isommalla autolla tottunut ajamaan.
Alkaa lykkäämään katumusta rintaan muutaman päivän päästä.
Alkupään malleissa on näitä ohjausongelmia ollut aika paljon ja muuta sälää. :'(

NRajis

Terve,

Nyt tarvittaisiin asiantuntijoiden tietoa. Kumpi on varmempi 1.6d vai 1.4tfsi? 2013vm molemmat ja noin 100tkm ajettuna? Ei niinkään käyttökustannukset kiinnosta, niissä tuskin kauheasti eroa on edes.

mmakela

Onko kukaan iroittanut keskikonsolia ja sen päällä olevaa pienempää "kuorta"?

Itse keskikonsoli lähti melko vaivattomasti irti, mutta millään ei saanut sitä ulointa kuorta irti. Meinasin vaihtaa parkki namiskan kromiseen versioon, mutta projekti jäi tällä kertaa kesken..
Audi A4 Avant LoQ Sport 2.0 TFSI (185kw) quattro S tronic

Ex: A5 Black Edition TFSIq S-tronic -13, Audi A3 Sport Business 1.4TFSI S-tronic -13 // Audi A4 B8 2.0TDI -09

M_M

En ole tuota purkanut, mutta olisiko näistä ohjeista mitään iloa?

https://drive.google.com/open?id=0B21bPFpwPkwiZWxza29kRXNGQU0
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

mmakela

Lainaus käyttäjältä: M_M - 01.04.16 - klo:07:55
En ole tuota purkanut, mutta olisiko näistä ohjeista mitään iloa?

https://drive.google.com/open?id=0B21bPFpwPkwiZWxza29kRXNGQU0
Moro, kiitos tuosta. Googlella tuon löysin hakutuloksen joka ohjasi vastaavaan tiedostoon tälle foorumille.
Tuon numero 13. osan irroitus on jokseenkin hankalaa. Voi olla, etten uskaltanut voimalla sitten sitä avata.. Pitää vielä testata uudemman kerran jahka saan rohkeutta kerättyä tarpeeksi. :)

Lähteneeköhän samalla tavalla ilman kummempaa purkamista kuten tuo "Coin holder" -härpäke.. (Sivu 44. ohjeistuksessa)
Audi A4 Avant LoQ Sport 2.0 TFSI (185kw) quattro S tronic

Ex: A5 Black Edition TFSIq S-tronic -13, Audi A3 Sport Business 1.4TFSI S-tronic -13 // Audi A4 B8 2.0TDI -09

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy