Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

skuzeri

Itsellä ei ole kertaakaan käynnistynyt polttomoottori vaikka oli kerran jopa -23c pakkasta, aina saa ajella sähköllä niin kauan kun akkua riittää :)

Lähden aina ajastetulla lähdöllä jossa alempi varausraja on 80%.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 16.02.21 - klo:22:52
Lainaus käyttäjältä: Turbokiisseli - 16.02.21 - klo:12:19
Patteri on kyllä CR2032, mutta myös 2025 käy. Juuri viime viikolla vaihdoin omani.
Ok eli käytössä on ollut molempia tyyppiä. Meillä on ollut tuota 2025 mallia, toki ei autot ole GTEitä.

GTE ei tässä ole merkitsevä asia vaan auton malli. Passatissa ja Golffissa on erilaiset avaimet.

Golffissa on "stiletti" avain mikä on samanlainen jota käytetään perinteisen virtalukon kanssa vaikka autossa olisi KESSY (patteri CR2025)






Passatissa taas on sen tyyppinen joka ei käy perinteiseen virtalukkoon ollenkaan (patteri CR2032)

Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Juice11

Lainaus käyttäjältä: S8A0V - 16.02.21 - klo:18:07
Joo

Nyt tuli diagnoosi omasta Passatista ja mekatroniikka menee vaihtoon, maahantuojalta gv osasta 100% ja töistä 70%.
Mutta kysymys kuuluu onko teillä joilla mekatroniikka on jo vaihdettu auto pelannut normaalisti sen jälkeen?
Vai saako ajella pelko perseessä että koska porsii uudestaan...

Saitko jotain arviota millaisella aikataululla remontti saadaan hoidettua?

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 17.02.21 - klo:07:07
GTE ei tässä ole merkitsevä asia vaan auton malli. Passatissa ja Golffissa on erilaiset avaimet.

Golffissa on "stiletti" avain mikä on samanlainen jota käytetään perinteisen virtalukon kanssa vaikka autossa olisi KESSY (patteri CR2025)






Passatissa taas on sen tyyppinen joka ei käy perinteiseen virtalukkoon ollenkaan (patteri CR2032)



Kas kas, aina oppii uutta. En ollut edes ajatellut että konsernissa käytetään useampaa eri avainmallia. Vanhemmissa Passateissa olen toki nähnyt niitä kojelautaan tökättäviä avaimia, vai oliko sittenkään niin vanhoja...ei muista. Mut hyvä tietää.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

VG

Lainaus käyttäjältä: Hannu911 - 16.02.21 - klo:22:05
Ja seuraava autoni on suurella todennäköisyydellä Passat GTE tai Superb iV. Vaikka Volvon nelivetoinen hybriidikonsepti onkin hyvä niin sen erittäin huonosti lataava akku pilaa hyvä tuotteen. Volvon lataushan alkaa toimia huonosti PLUS 14C asteen kylmemmällä puolella.

Heh, meikä päätti juuri palata takaisin T8 leiriin 9 kuukauden GTE harharetken jälkeen. Luulin, että Passat olisi ollut kiva käyttöauto edellisen Volvon jälkeen, mutta ei toi vaan sovi mulle.

Volvolla pääsen talvellakin työmatkat sähköllä perille asti, Volkkari vaihtaa polttikselle pahimmillaan ennen puoltaväliä. Passatissa on aivan järkyttävän huono keulan pito (kelissä kuin kelissä) ja huono etenemiskyky lumessa alkoi harmittamaan aivan liikaa. Jos yöllä tulee yli kymmenen senttiä lunta, muilla autoilla alkaa tulla haasteita oman pihatien kanssa. Volkkarilla lähtiessä on pakko tehdä lumityöt jo parin sentin dumpin jälkeen. VOC toimii, We Connect ei. Ja onhan toi Volvon lähtönopeus valoista ja tehoreservi ihan eri planeetalta Passattiin verrattuna. :D

Volkkarista jään kaipaamaan paremmin toimivaa adaptiivista vakkaria ja jotenkuten toimivia automaattipitkiä.

Ohituskaista

Oma auto antoi tänään aamulla ensimmäisen pienen varoituksen 12V akusta. Ajastettu lähtö 100% latauksella ja sisätilojen esilämmityksellä 20 asteeseen 16A latausasemasta. Webastoa ei tässä yhteydessä käytetty. Auto ilmoitti käynnistäessä jotakuinkin että "12V akkua ei voi ladata, pysäytä auto turvalliseen paikkaan.", sähköllä kuitenkin liikuttiin. No pysäytin 10 metrin päähän ulos tallista ja sammutin auton siksi aikaa kun suljin tallin oven. Mahtaako tämä olla täysin satunnainen ja kertaluontoinen häiriö vai vihjaako että 12V akku tai sen latausjärjestelmä ei välttämättä ole kunnossa? Ilmoitusta ei tullut enää myöhemmissä käynnistyksissä tänään. Oli sekä ajastettuja että ajastamattomia lähtöjä myöhemmin päivän aikana. Autolla ajettu 25tkm eli alkuperäistä osaa on varmaan joka paikassa. Ymmärsin että 12V akulle ei sinänsä ole tehtävissä muuta kuin vaihto jos jotain ongelmia tulee, omatoiminen ylläpitolataus ei ole mahdollinen. Jos 12V akkua ladataan aina siinä missä suurjänniteakkuakin niin pienet ajomäärät vs. Webaston käyttö ei pitäisi aiheuttaa mitään ongelmia? Auto oli siis kylmässä tallissa aamulla ja pakkasta siellä varmaan -15 astetta. Yhtä kylmiä aamuja on kyllä ollut aiemminkin.

AK80

Minä olen kyllä siinä käsityksessä, että Passat GTE:lle voi antaa sekä apuvirtaa että 12 V akkua voi pitää ylläpitolaturissa.

Kannattaa tietenkin varmistaa valtuutetusta huollosta, eikänuskoa minun mielikuviani.

duke7

On täällä ainakin joku kertonut miten hinurikuski oli antanut apuvirtaa kun auto ei ollut käynnistynyt 12V akun tyhjennyttyä.
Ylläpitolataus sinänsä aika turhaa kun sitä 12V akkua ladataan samalla kun ajoakkua ladataan. Tietysti jos joku älylaturi voisi elvyttää akun niin ehkä hyötyä

m4x1mu5

Eikös GTE:ssä ole aina nokkahihna ja hydraulinen venttiilien säätö vuosimallista riippumatta?  Nyt kovien pakkasten aikaan kiinnittänyt huomion kovaan venttiilien naputukseen auton käydessä "kylmänä", suorastaan häiritsevä ominaisuus... Öljyt on vaihdettu ajallaan.

Vaimolle pirssi oli kanssa näyttänyt keskinäytössä "alhainen varaustaso 12v akussa tm." yhtenä iltana kauppaan lähtiessä.
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

Hesani

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 18.02.21 - klo:09:19
On täällä ainakin joku kertonut miten hinurikuski oli antanut apuvirtaa kun auto ei ollut käynnistynyt 12V akun tyhjennyttyä.
Ylläpitolataus sinänsä aika turhaa kun sitä 12V akkua ladataan samalla kun ajoakkua ladataan. Tietysti jos joku älylaturi voisi elvyttää akun niin ehkä hyötyä
Eilen juuri kysyin 12 V akun latauksesta, kun hain auton huollosta. Huollon mukaan tämä akku ei lataannu samalla, kun ladataan ajoakkua, ainoastaan polttomoottorin käydessä. Virtaa voi ottaa toisesta autosta, mutta antaa ei saa ohjekirjan mukaan, eli ylläpitolataus  varmaan ok.

passo_s

#3520
Lainaus käyttäjältä: m4x1mu5 - 18.02.21 - klo:09:23
Eikös GTE:ssä ole aina nokkahihna ja hydraulinen venttiilien säätö vuosimallista riippumatta?  Nyt kovien pakkasten aikaan kiinnittänyt huomion kovaan venttiilien naputukseen auton käydessä "kylmänä", suorastaan häiritsevä ominaisuus... Öljyt on vaihdettu ajallaan.

Vaimolle pirssi oli kanssa näyttänyt keskinäytössä "alhainen varaustaso 12v akussa tm." yhtenä iltana kauppaan lähtiessä.
Passat GTE-20. Käynti on uudesta asti ollut kylmänä karkea, tosin bensamoottorin kiekatkin on kylmästartissa tyhjäkäynnillä yli tonnin.Tehtaan säätämä ominaisuus, vissiin yrittää heti lämmitellä moottoria kierrättämällä sitä korkeammalla tyhjäkäynnillä. Itselle tulee kylmästarteissa nostalgisesti vanha käsiryyppyinen kaasuttimella oleva bensamoottorin mieleen :)

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Hesani - 18.02.21 - klo:10:04
Eilen juuri kysyin 12 V akun latauksesta, kun hain auton huollosta. Huollon mukaan tämä akku ei lataannu samalla, kun ladataan ajoakkua, ainoastaan polttomoottorin käydessä.

Tämä tuskin pitää paikkaansa. Autolla on kuitenkin mahdollista ajaa pelkällä akkusähköllä (ja ahkeralla lataamisella) vaikka 500km ilman että polttomoottori käynnistyy kertaakaan. Tällä matkalla 12V akku olisi tyhjentynyt jo moneen kertaan jos sitä ei ladattaisi muuten kuin polttomoottorin käydessä.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Versa10

Volkswagen Passat GTE - Self-study Programme 550

Tässä käyttöohjeessa sanotaan että käynnistysakku latautuu samalla kun ajoakkua ladataan.


Immunity

Lainaus käyttäjältä: m4x1mu5 - 18.02.21 - klo:09:23
Eikös GTE:ssä ole aina nokkahihna ja hydraulinen venttiilien säätö vuosimallista riippumatta?  Nyt kovien pakkasten aikaan kiinnittänyt huomion kovaan venttiilien naputukseen auton käydessä "kylmänä", suorastaan häiritsevä ominaisuus...

Eihän tuo "hyvältä" kuulostanut iskeä tänään -26 asteen pakkasessa konetta täysin kylmänä käyntiin. Hetken kans kuuntelin venttiilien naputusta, mutta tasaantui siitä kyllä.

Onko muuten kukaan päässyt kärryille, auttaako webastolla lämmitys koneen lämpiämistä, jos heti lähtee polttomoottorilla liikkeelle? Sehän oli jo tullut selväksi, että webasto ei lämmitä suoraan konetta, mutta avautuuko piirit/ venttiilit käynnistyksen jälkeen siten, että webastolla lämmitetty vesi kiertäisi moottorillekin?

Silloin siitä olisi hyötyä lämmittää reilusti webastolla, jos tietää lähtevänsä polttomoottorilla liikkeelle. Näillä pakkasilla, jos lämmittää webastolla ja ottaa polttomoottorin käyttöön vasta jonkun matkan ajon jälkeen, niin taitaa olla lämmöt menneet harakoille.

tet

Lainaus käyttäjältä: Versa10 - 18.02.21 - klo:11:15
Volkswagen Passat GTE - Self-study Programme 550

Tässä käyttöohjeessa sanotaan että käynnistysakku latautuu samalla kun ajoakkua ladataan.

Enpä löytänyt tällaista mainintaa tuolta SSP 550 dokkarista, vaikka PDF-versiosta kuinka haeskelin. Missä tällainen tieto siellä on?
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

duke7

Muutama jäsen täällä on myös ihan yleismittarilla mitannut että jännite 12V akulla nousee kun auto on latauksessa. Eli akkua ladataan.
Olisiko noin vuosi sitten ollut tämä asia viimeksi isommassa ihmettelyssä.
Oma kokemus tukee myös tätä. Vuosi sitten lataukset olivat hyvin epäsäännöllisiä kun ei ollut kunnollista latauspaikkaa kotona käytössä. Silloin myös pakkaset olivat pieniä mutta silti sain pari kertaa sen alhaisen 12V akun jännitteen varoituksen.
Tänä talvena on paljon kylmempää mutta yhtään herjaa ei ole tullut vaikka bensalla ajetaan nykyisin paljon vähemmän.

passo_s

#3526
Lainaus käyttäjältä: Immunity - 18.02.21 - klo:11:30
Eihän tuo "hyvältä" kuulostanut iskeä tänään -26 asteen pakkasessa konetta täysin kylmänä käyntiin. Hetken kans kuuntelin venttiilien naputusta, mutta tasaantui siitä kyllä.

Onko muuten kukaan päässyt kärryille, auttaako webastolla lämmitys koneen lämpiämistä, jos heti lähtee polttomoottorilla liikkeelle? Sehän oli jo tullut selväksi, että webasto ei lämmitä suoraan konetta, mutta avautuuko piirit/ venttiilit käynnistyksen jälkeen siten, että webastolla lämmitetty vesi kiertäisi moottorillekin?

Silloin siitä olisi hyötyä lämmittää reilusti webastolla, jos tietää lähtevänsä polttomoottorilla liikkeelle. Näillä pakkasilla, jos lämmittää webastolla ja ottaa polttomoottorin käyttöön vasta jonkun matkan ajon jälkeen, niin taitaa olla lämmöt menneet harakoille.
Passat GTE-20
Lähtö autolla aamuliikenteeseen,ajoakusto tyhjänä,  -22 C, webasto ennen starttia 15min ja bensmoottori käyntiin. Jäähd neste startissa näytti -- eli alle 50C.Olikohan 50C ensimmäine näytetty lukema, 10 min ajon jälkeen 50C taulussa. Seurasin tiheää aamuliikennettä, eli koko aikaa ei ollut katse jäähd.nesteen lämpötilassa, arvaisin eettä 50 C lämmössä se keskinäyttö vasta herää.

IDI3T

WeConnect palasi toimintaan 2 kk "tökkimisen" jälkeen , sitä ennen 8 kk toiminta oli ok.

GTE Variant -20  Discover Pro MIB3 siis kyseessä.
Eilen lähtiessäni liikkeelle infotainment ilmoitti , etten olisi pitkään aikaan kirjautunut portaaliin ja vaati tunnusta/salasanaa.
Kun kirjauduin sisään ja odottelin aikani nuoliympyrän pyörimistä... ajoin pienen lenkin, muttei se auttanut.
Sammutin ja lukitsin auton , seuraavalla "käynnistyksellä" jouduin antamaan PIN-koodin ja lisäksi oli tuo täysi yksityisyys päällä.
Aktivoin pudotusvalikon kautta tuo Sijainnin Jaon päälle ja nyt palvelut Aktivoituivat.

Tämän jälkeen tuo maapallokuvake on koko ajon ajan ollut valkoisena ja auto seistessä Android apin komennot toimii kohtuu ajassa.
Nyt auto herää 4,5 tunnin seisonnankin jälkeen alle 30 sekunnissa ja komennot menee perille ja kuittaantuu 8-15 sekunnissa.

Kyllä tuo ongelma siellä portaalissa on ollut, koska auto kävi akun  laadunparannus käsittelyssä , jolloin päivitettiin niin infotainment kuin tuo OCU.
Autoon ei viime viikkoihin OTA päivityksiä tullut.

Toivotaan että toiminta nyt pysyy vakaana.  :)
VW Passat Variant GTE 2020

Hannu911

Lainaus käyttäjältä: VG - 17.02.21 - klo:09:01
Heh, meikä päätti juuri palata takaisin T8 leiriin 9 kuukauden GTE harharetken jälkeen. Luulin, että Passat olisi ollut kiva käyttöauto edellisen Volvon jälkeen, mutta ei toi vaan sovi mulle.

Volvolla pääsen talvellakin työmatkat sähköllä perille asti, Volkkari vaihtaa polttikselle pahimmillaan ennen puoltaväliä. Passatissa on aivan järkyttävän huono keulan pito (kelissä kuin kelissä) ja huono etenemiskyky lumessa alkoi harmittamaan aivan liikaa. Jos yöllä tulee yli kymmenen senttiä lunta, muilla autoilla alkaa tulla haasteita oman pihatien kanssa. Volkkarilla lähtiessä on pakko tehdä lumityöt jo parin sentin dumpin jälkeen. VOC toimii, We Connect ei. Ja onhan toi Volvon lähtönopeus valoista ja tehoreservi ihan eri planeetalta Passattiin verrattuna.  ;D

Volkkarista jään kaipaamaan paremmin toimivaa adaptiivista vakkaria ja jotenkuten toimivia automaattipitkiä.
Täydellistä autoa ei vain taida olla. Ja voihan siinä itsellenikin käydä niin että vuoden jälkeen muistaa vain ne T8:n hyvät puolet 😊
Muistutan että Volvollahan ei pääse talvella työmatkoja mukavasti pelkällä sähköllä ellei ole paljon vaatetta päällä, sillä lämmitys vie bensaa. (tiedän kun pari talvea ajoin lyhyet työmatkat pelkällä penkin-, ratin- ja tuulilasin lämmittimillä) ::)

Mutta kyllähän nuo keskustelut tällä forumilla We Connect ongelmista alkoi hieman hirvittää.

Vaakakupissa on nyt sitten :
Volvon ongelmat
-ovien jäätymien (viime talvena tuli kuljettua pari kuukautta kakkoskuskin ovesta kun kuskin ovi ei auennut ulkoa eikä sisältä ja huoltoon oli yli kuukauden jono)
-akun latautumisen huononee ilman kylmetessä alkaen plus 14C:stä
-sähkömoottorin teho on liian pieni
-akku rajoittaa sähkömoottorin jo alunperinkin pientä tehoa entisestään kylmällä
-adaptiiviset kaukovalot on aivan surkeen huonot (oma kokemus ennen Volvoa Bemarin adaptiivisista ja nyt VAG:n matriisiledejä kokeillut)
-webaston käyttö ajon aikana käynnistää myös bensakoneen minuutin kuluttua. Tämä bugi on korjattu sähköajotilaan mutta bugi on edelleen hydriditilassa.
-Volvo on Call ongelmia edelleen joskin ei niin suuria ongelmia kuin VAG:llä tämän forumin mukaan
-paljon on korjattu 2.5 vuoden aikana: ilmajousen kompura, latauksen sulake, ovien lukitusta useaan kertaan, latauksensäätöyksikkö, akunhallintayksikkö,  takaluukun pumput uusittu, kuskin penkki muisti siirsi silloin tällöin penkin äärimmäiseen etuasentoon (SW korjaus), …

VAG:n ongelmat
-We Connect
-pelkkäetuveto (nelivedolla olen ajanut talvisin jo yli 20 vuotta)
-mitähän muuta?

Volvon plussat
+tarvittaessa neliveto
+sähköllä ajettaessa pelkkä takaveto (tykkään takamoottorisista takavetoautoista). ID3:stakin kävin kokeileen mutta range ei riitä Oulu-Levi välille talvella.
+mukava harrasteauto " työkavereiden kanssa riittänyt aina uutta juteltavaa T8:n ongelmista ja ihmeellisyyksistä

VAG plussat
+lataa täyllä teholla akun täyteen myös talvella, toisin kuin Volvo
+sähköteho verrattuna T8:iin
+matriisiLEDit
+mitähän muuta?

"Volvo T8 on kyllä hyvä auto kesäisin mutta talvikäyttöön pitäisi hankkia joku talviauto". Näin sanoi 7-vuotias tyttöni viime talvena kun oli mennyt kakkoskuskin oven kautta takapenkille (ainoasta aukeavasta ovesta).

skuzeri

Onko kuinka monella forumilaisella Easy open takakontti, eli pitäisi jalkaa puskurin alle näyttämällä aueta.

Omassani en saa aukeamaan en sitten millään vaikka on ruksitettuna "Easy open" asetuksista. Vanha omistaja kertoili että hänelläkin talvella ongelmia mutta keväällä aukeaa loistavasti. Onko kenelläkään vastaavaa kokemusta? GTE -16.

duke7

Nyt on ihan pakko ihmetellä moderointilinjaa. Vaikka kuinka paljon juttua Volvosta tässäkin ketjussa mutta kun ehdottaa auton vaihtoa miettivälle tutustumista Toyotaan (siis sen perusteella mitä täällä kertoi hakevansa autolta) niin moderoidaan pois 🙄
Mun mielestä molemmat asiat mahtuu kyllä tänne kun tämä ketju nyt on jo melkein yhtä paljon plugareista yleisesti jo.

JAK

Lainaus käyttäjältä: skuzeri - 18.02.21 - klo:16:37
Onko kuinka monella forumilaisella Easy open takakontti, eli pitäisi jalkaa puskurin alle näyttämällä aueta.

Omassani en saa aukeamaan en sitten millään vaikka on ruksitettuna "Easy open" asetuksista. Vanha omistaja kertoili että hänelläkin talvella ongelmia mutta keväällä aukeaa loistavasti. Onko kenelläkään vastaavaa kokemusta? GTE -16.

Vaimo osasi tuota käyttää, itse harvemmin sain jalkaa heileuttamalla auki.

Ohituskaista

Lainaus käyttäjältä: skuzeri - 18.02.21 - klo:16:37
Onko kuinka monella forumilaisella Easy open takakontti, eli pitäisi jalkaa puskurin alle näyttämällä aueta.

Omassani en saa aukeamaan en sitten millään vaikka on ruksitettuna "Easy open" asetuksista. Vanha omistaja kertoili että hänelläkin talvella ongelmia mutta keväällä aukeaa loistavasti. Onko kenelläkään vastaavaa kokemusta? GTE -16.

On ja toimii talvellakin. En autoa ostaessa edes tajunnut että tuo varuste löytyy, sähköisen takaluukun olemassaolon toki varmistin, sekin olisi riittänyt. Avaus ilman kosketusta toimii kun heilauttaa jalkaa sivusuunnassa keskellä autoa puskurin alla ja ottaa askeleen taaksepäin. Pitää siis tulla pois takaluukun aukeamissektorilta, auto tuon jotenkin tunnistaa. Ohjekirjasta luin tämän, sitä ennen en itsekään osannut varustetta käyttää.

Ohituskaista

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 18.02.21 - klo:12:07
Muutama jäsen täällä on myös ihan yleismittarilla mitannut että jännite 12V akulla nousee kun auto on latauksessa. Eli akkua ladataan.
Olisiko noin vuosi sitten ollut tämä asia viimeksi isommassa ihmettelyssä.
Oma kokemus tukee myös tätä. Vuosi sitten lataukset olivat hyvin epäsäännöllisiä kun ei ollut kunnollista latauspaikkaa kotona käytössä. Silloin myös pakkaset olivat pieniä mutta silti sain pari kertaa sen alhaisen 12V akun jännitteen varoituksen.
Tänä talvena on paljon kylmempää mutta yhtään herjaa ei ole tullut vaikka bensalla ajetaan nykyisin paljon vähemmän.

Itsellä tuo yksi varoitus jäi toivottavasti ainoaksi, ei ole toistunut sen jälkeen. Kävin tänään ajamassa vähän lenkkiäkin polttomoottorilla että akku heräilisi.

istran

Lainaus käyttäjältä: JJT - 01.02.21 - klo:07:11
Ilmastointi säätimen alapuolelta "Menu" näppäin, sieltä webasto symboli. Sieltä pystyy asentamaan ajastuksen,  sen ajan minkä laitat tarkoittaa sitten lähtöaikaa millon lähdet likkeelle.

Ei se mene silti päälle. Webasto ei lähde kuin omasta kaukosäätimestä. ,,rsyttävää.
Jos se toimii, sitä ei ole kustomoitu tarpeeksi

Siimajalka

Lainaus käyttäjältä: Ohituskaista - 18.02.21 - klo:19:56
Itsellä tuo yksi varoitus jäi toivottavasti ainoaksi, ei ole toistunut sen jälkeen. Kävin tänään ajamassa vähän lenkkiäkin polttomoottorilla että akku heräilisi.

Nyt olen kymppitonnin suurin piirtein viidessä kuukaudessa ja kaksi kertaa 12 V akusta on herjattu. Viimeksi tänään, ja heti kun virrat laittoi päälle.  Herja katosi molemmilla kerroilla, kun virrat sammutti ja käynnisti uudelleen. En ole lainkaan huolestunut, arvatenkin näytön häiriö.

Eilen 25 astetta pakkasta näytti olevan täyssähkömoodille liikaa. Tänään 20 astetta kylmästä vajaalla akulla ei tuntunut häiritsevän auton aivoja.
Jos vain sähköä riittää, riittää tunnelmaa, Jytäorkesteri tulee taas.

biili_

#3536
Lainaus käyttäjältä: skuzeri - 18.02.21 - klo:16:37
Onko kuinka monella forumilaisella Easy open takakontti, eli pitäisi jalkaa puskurin alle näyttämällä aueta.

Omassani en saa aukeamaan en sitten millään vaikka on ruksitettuna "Easy open" asetuksista. Vanha omistaja kertoili että hänelläkin talvella ongelmia mutta keväällä aukeaa loistavasti. Onko kenelläkään vastaavaa kokemusta? GTE -16.

Ei se toimi noin. Volvoissa taisi toimia puskurin alta..
Anturina toimii peruutustutka, joka on puskurin sivulla, ei alla. Jalkaa pitää heilauttaa hyvin lähellä tuota perutustutkan anturia niin sitten toimii.

Lisäys: Youtube videot ei näytä tätä kertomaani tukevankaan, mutta noin ainakin itsellä toimii aina onnistuneesti  :)

Ohituskaista

Lainaus käyttäjältä: biili_ - 18.02.21 - klo:23:13
Ei se toimi noin. Volvoissa taisi toimia puskurin alta..
Anturina toimii peruutustutka, joka on puskurin sivulla, ei alla. Jalkaa pitää heilauttaa hyvin lähellä tuota perutustutkan anturia niin sitten toimii.

Lisäys: Youtube videot ei näytä tätä kertomaani tukevankaan, mutta noin ainakin itsellä toimii aina onnistuneesti  :)

Englanninkielinen ohjekirja sanoo näin:

"The boot lid can be unlocked and opened with a foot movement if there is a valid vehicle key in the operating range of the boot lid.
Stand in the middle behind the bumper.
Move your foot and shin quickly towards the bumper. The shin must be placed in the upper area of the sensor, and the foot in the lower area ⇒ Fig. 77.
Then quickly move your foot and shin away from the sensor area again. The boot lid will then open."

Lionman




Teksti vastaa Seat Leon Sportstourerin vastaavaa suomenkielistä ohjetta. Eli auton keskilinjassa puskyrin alle jalkaterä nopeasti, ja nopeasti pois. Säärestäkin puhutaan.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

akk

^ tuo pätee ainakin Tiguanin kohdalla. Jalan kevyt ”potkaisu” puskurin alle, suora liikerata eteen ja sitten taakse. Jalka rekisterikilven noin toisen kirjaimen kohdalla.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy