Golf -13 peräkärryn valot pimeänä

Aloittaja Marco1976, 17.11.19 - klo:15:39

« edellinen - seuraava »

Marco1976

Mistähän alkaisi vikaa etsimään. Autossa tietysti uudemman mallin 13 napainen liitin. Kärryssä vanhan mallinen 7 napainen ja välissä adapteri. Kärryssä ei pala yksikään valo. Adapteri on varmasti paikallaan. Oma veikkaus voisi olla joku sulake, koska alkuun tuon adapterin kanssa tuli sählättyä ja se ei ollut kunnolla paikallaan. Sitä vaan ihmettelen kun mikään tuikku ei välähdä. Onko jossakin joku pääsulake jota kannattaisi vilkaista?

Juzu84

Onko kärryssä ihan täys ledit? Jos kärryn valot on päivitetty täysledeiks eikä tuu vastusta niin ei väylästä saa jännitettä valojen syttymiseen. Muistaakseni tuon ikäsen auton sielunelämää koukun puolelta pitäis myös pystyä näkemään VCDS:llä. Myöskään millään perinteisellä pistorasiatesterillä ei tuota pysty testaamaan.
Golf -12 TSI, Jetta TDI -11
VCDS apua tarjolla Ylivieskasta muutaman kymmenen kilometrin säteellä. Kalustona HEX-NET-PRO unlimited ja koodaukset OBD11. Muihin merkkeihin pääsy hoituu myös aina ajantasalla olevalla Icarsoft CR MAXilla. Yhteyttä voi ottaa privalla.

Guido

Onko valokatkaisija mahdollisesti AUTO-asennossa? Golfin osalta en ole varma, mutta Octaviassa ei AUTO-asennossa mene peräkärryn liittimeen sähköjä, ainakaan valoisaan aikaan, vaan katkaisin pitää kääntää ajovaloasentoon.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Marco1976 - 17.11.19 - klo:15:39
Mistähän alkaisi vikaa etsimään. Autossa tietysti uudemman mallin 13 napainen liitin. Kärryssä vanhan mallinen 7 napainen ja välissä adapteri. Kärryssä ei pala yksikään valo. Adapteri on varmasti paikallaan. Oma veikkaus voisi olla joku sulake, koska alkuun tuon adapterin kanssa tuli sählättyä ja se ei ollut kunnolla paikallaan. Sitä vaan ihmettelen kun mikään tuikku ei välähdä. Onko jossakin joku pääsulake jota kannattaisi vilkaista?

Onko mahdollisuutta testata kärryä jossain toisessa autossa? Olisi helppo tapa rajata vika joko kärryyn tai autoon..

Lainaus käyttäjältä: Juzu84 - 17.11.19 - klo:17:02
Onko kärryssä ihan täys ledit? Jos kärryn valot on päivitetty täysledeiks eikä tuu vastusta niin ei väylästä saa jännitettä valojen syttymiseen. Muistaakseni tuon ikäsen auton sielunelämää koukun puolelta pitäis myös pystyä näkemään VCDS:llä. Myöskään millään perinteisellä pistorasiatesterillä ei tuota pysty testaamaan.

Itse olen Golf 7:ssa käyttänyt kärryä missä on täys ledit ja hyvin on toiminut. Jopa kärryn vilkun toimivuudesta kertova merkkivalo on toiminut ledivalollisen kärryn kanssa kuten kuuluu.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

teholopa

Asian vierestä, mutta jos on oma kärry niin suosittelen lämpimästi pistokkeen vaihtamista 13-napaiseen. Se vanha 7-napainen on aivan suolesta. Taitaa kympin maksaa ja vaihtoon menee parikymmentä minuuttia.

Omassa kärryssä loppui valojen toiminta adapterin ja 7-napaisen pistokkeen kautta. Uusin pistokkeen 13-napaiseen niin kaikki toimii hienosti.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy