Octavia III huolto

Aloittaja nic, 03.05.14 - klo:12:35

« edellinen - seuraava »

TTO

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 02.10.19 - klo:13:27
Anteeksi mitä? Vaihdatit pumpun varmuuden vuoksi? Pumpun hinta taisi olla 300 euroa ja vaihtotyö 150 euroa? Tuon pumpun hinta on nimittäin tullut alaspäin, kun uudempi haldex. Aikoinaan taisi pelkkä pumppu maksa GEN2 1000 euroa.

Ainakin JKL:n Laakkosella osaavat putsata sihdin. Tosin sekin vaati hieman työtä ja tietää mitä vaatii, mutta siellä palvelu pelaa nykyään hyvin!
Kyllä, mutta en nyt sanoisi varmuuden vuoksi. Veto ei mennyt taakse enää kunnolla vaikkei veto täysin nollassa ollutkaan. Kuten totesin, en jaksanut alkaa enempää säätämään asiaa ja Helsingistä katsoen Jyväskylän Laakkonenkin on turhan kaukana.

denso

Näkeekö mistään huolto-ohjelmaa RS Octavialle ? En löytänyt mitään selkeää listaa. Tulppien vaihtoväli , jarrunesteiden vaihtoväli yms.

Osaisi vähän itse tarkastaa mitä kuuluu mihinkin huoltoon ja mitä ei. Octavia RS245 -18 kyseessä.


JMTL

En tiedä listasta, mutta mulla kävi just 1.5TSI huollossa. Ajettu ~50tkm ja siihen vaihdettiin tulpat ja jarrunesteet. Samalla sit perus öljyt, raitisilmasuodatin yms tarkastuksia. Et oisko se listan mukaan 60tkm välein.
Octavia Combi -19
exät 8 x VAG

M_M

Lainaus käyttäjältä: denso - 03.10.19 - klo:14:41
Näkeekö mistään huolto-ohjelmaa RS Octavialle ?

Sieltä samasta paikasta saa ladattua mistä kaiken muunkin tarpeellisen dokumentaation... https://erwin.skoda-auto.cz/erwin/showHome.do

Tossa nyt alla joitakin kohtia siitä mitä tarkastushuoltoon kuuluu (moottorin öljynvaihto on erillinen juttu). Lista pätee Ocu kolme MY17 ->

Koko pdf-dokumentti sisältäen kaikki huoltokohteet ja ohjeet huoltojen suorittamiseen, on 243 sivua. Kaikkia en viitsi tänne kopioida...






VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

denso


fabio

Olis tulossa (määräaikainen) jakohihnanvaihto vuodenvaihteessa. Suosituksia missä Oulun seudulla kannattaa tuo teettää (tai missä ei kannata)? Ja mitä kannattaa samalla huollattaa kun pajalla käyttää? Jäähdytysneste ja jarruneste tulee itsellä mieleen. Entäs vesipumppu..?

Viimeisimpiä huoltoja tehty:
1/2018 jarrunestehuolto
4/2019 määräaikaishuolto (öljyt+suodatin, i-suodatin, si-suodatin, tulpat)
7/2019 ilmastointihuolto
8/2019 akku testattu

Ocu III 1.4TSI DSG. Mittarissa nyt 121tkm.
---------------------------------------------------------------------

fabio

Lainaus käyttäjältä: -zippe- - 30.07.19 - klo:10:21
[...] Ja Start-stop löytyy Octaviasta eli todennäköisesti myös akunhallintakin.

Entäpä millainen tilalle? Autohan on 1.4 tsi bensa
https://m.motonet.fi/fi/varaosat/1968/autot/skoda/octavia-iii-13-?vuosimalli=2013&tuoteryhma=1860
Motonetin tietojen mukaan kävisi vain tuo yksi vaihtoehto kun on Start-stop eli 70Ah 179e

Alkuperäinen akku on 59Ah.

Itsellä kävi edellisen auton kanssa (ei VAG) tuossa kesänkorvalla niin että 10+v. alkuperäinen akku simahti Motonetin pihalle. Auto ei lähtenyt enää käyntiin, hidasta naksutusta ja valot vilkkui himmeästi kojetaulussa. Sikäli jännä että mitään oireita loppumisesta tai varoituksia ei ilmennyt etukäteen. Kanta-asiakkaana lompsin takaisin sisälle info-tiskille ja sieltä tuli huoltomies kurkkaan autoa mukanaan apukäynnistin. Saatiin auto käyntiin ja ajettua pihalta löytyvälle Motomaatille, jossa huoltomies testasi akun kunnon ja sanoi että entinen on. Tarjosi tilalle juurikin tuota Exide EK700 70Ah/760A akkua, joka luonnollisesti vaihdettiin samoin tein paikoilleen (ainakin tuolloin kytki jatkuvan virran akun irrotuksen ajaksi). Vanhan akun kierrätyksen hoitivat myös.

Lainaus käyttäjältä: M_M - 30.07.19 - klo:11:19
Start-stopilla varustettuun autoon ehdottomasti joko AGM tai EFB, eli noista Motonetin tarjoamista tosiaan vain tuon yksi on AGM-akku. Muita vaihtoehtoja noista en suosittele.

Vaihdon jälkeen sitten jonkun VCDS-käyttäjän luokse, joka koodaa uuden akun tyypin ja kapasiteetin oikeaksi.

Motomaatilla huoltomies vielä mainitsi tuosta älykkäästä akunhallinnasta, josta en ollut kuullutkaan. Katsoi sitten "koneelta" että tässä automallissa ei sellaista pitäisi ollakaan, mutta varmisti vielä asian kytkemällä OBD testeriin, ei kuulemma löytynyt sellaista valikkoa mistä koodauksen olisi voinut tehdä. Ja vaikka olisikin, tämä ei kuulemma olisi maksanut mitään, liekö sisältyi akun hintaan, oli hetkellinen tai kanta-asiakas etu tms, tiedä häntä.
---------------------------------------------------------------------

-zippe-

Lainaus käyttäjältä: fabio - 13.10.19 - klo:13:43
Olis tulossa (määräaikainen) jakohihnanvaihto vuodenvaihteessa. Suosituksia missä Oulun seudulla kannattaa tuo teettää (tai missä ei kannata)? Ja mitä kannattaa samalla huollattaa kun pajalla käyttää? Jäähdytysneste ja jarruneste tulee itsellä mieleen. Entäs vesipumppu..?

Viimeisimpiä huoltoja tehty:
1/2018 jarrunestehuolto
4/2019 määräaikaishuolto (öljyt+suodatin, i-suodatin, si-suodatin, tulpat)
7/2019 ilmastointihuolto
8/2019 akku testattu

Ocu III 1.4TSI DSG. Mittarissa nyt 121tkm.

Vesipumppu on eri puolella konetta kuin hihna ainakin 1.4TSI:ssä, joten omaani sitä ei vaihdettu keväällä. Vain hihna, kiristimet ja rullat vaihdettiin.
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style -18, Nissan Almera GTi 2.0 -98
ex. Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance -13, ex. Mazda 6 2.2 MP (GH) -11, ex. Mazda 3 Elegance 1.6 -08, ex. Nissan Almera Tekna 1.8 -04, ex. Nissan Almera GTi 2.0 -99

-zippe-

[...] Ja Start-stop löytyy Octaviasta eli todennäköisesti myös akunhallintakin.

Entäpä millainen tilalle? Autohan on 1.4 tsi bensa
https://m.motonet.fi/fi/varaosat/1968/autot/skoda/octavia-iii-13-?vuosimalli=2013&tuoteryhma=1860
Motonetin tietojen mukaan kävisi vain tuo yksi vaihtoehto kun on Start-stop eli 70Ah 179e

Alkuperäinen akku on 59Ah.

Lainaus käyttäjältä: fabio - 23.10.19 - klo:10:22
Itsellä kävi edellisen auton kanssa (ei VAG) tuossa kesänkorvalla niin että 10+v. alkuperäinen akku simahti Motonetin pihalle. Auto ei lähtenyt enää käyntiin, hidasta naksutusta ja valot vilkkui himmeästi kojetaulussa. Sikäli jännä että mitään oireita loppumisesta tai varoituksia ei ilmennyt etukäteen. Kanta-asiakkaana lompsin takaisin sisälle info-tiskille ja sieltä tuli huoltomies kurkkaan autoa mukanaan apukäynnistin. Saatiin auto käyntiin ja ajettua pihalta löytyvälle Motomaatille, jossa huoltomies testasi akun kunnon ja sanoi että entinen on. Tarjosi tilalle juurikin tuota Exide EK700 70Ah/760A akkua, joka luonnollisesti vaihdettiin samoin tein paikoilleen (ainakin tuolloin kytki jatkuvan virran akun irrotuksen ajaksi). Vanhan akun kierrätyksen hoitivat myös.

Motomaatilla huoltomies vielä mainitsi tuosta älykkäästä akunhallinnasta, josta en ollut kuullutkaan. Katsoi sitten "koneelta" että tässä automallissa ei sellaista pitäisi ollakaan, mutta varmisti vielä asian kytkemällä OBD testeriin, ei kuulemma löytynyt sellaista valikkoa mistä koodauksen olisi voinut tehdä. Ja vaikka olisikin, tämä ei kuulemma olisi maksanut mitään, liekö sisältyi akun hintaan, oli hetkellinen tai kanta-asiakas etu tms, tiedä häntä.

Itse kun käytin oman autoni väliöljynvaihdossa (15tkm) niin akkutesterin mukaan vielä hönkää riittää, joten vielä en ole akkua vaihtanut. Mielenkiintoinen akku löytyy myös Energie+ Puuilon hyllystä. 109e. Onko kellään kokemuksia tuosta? Ei ainakaan olisi niin tyyris kuin Exiden akku motonetistä.
https://www.puuilo.fi/epages/puuilo.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2014011303/Products/10111061
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style -18, Nissan Almera GTi 2.0 -98
ex. Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance -13, ex. Mazda 6 2.2 MP (GH) -11, ex. Mazda 3 Elegance 1.6 -08, ex. Nissan Almera Tekna 1.8 -04, ex. Nissan Almera GTi 2.0 -99

jaakko

Allekirjoituksen autoon 240 tkm huolto Tampereella RS Huollossa 358 â,¬, sis. tarkastus, öljyt, tulpat ja suodattimet (öljy, ilma ja raitisilma). Omasta mielestä ok hinta.

Syksyllö jarruremppa (levyt ja palat), kustannusarvio samassa paikassa 600 â,¬. Pitänee kysellä muualtakin.
Nyt: Skoda Karoq 1.0 tsi -23
Ex: Skoda Octavia Combi 1.2 tsi -14
Skoda Octavia 1.9 tdi -01
Seat Toledo 1.9 D -96
useita muita
Skoda 120 LS -81

MikHei

Lainaus käyttäjältä: -zippe- - 31.10.19 - klo:07:01
[...] Ja Start-stop löytyy Octaviasta eli todennäköisesti myös akunhallintakin.

Entäpä millainen tilalle? Autohan on 1.4 tsi bensa
https://m.motonet.fi/fi/varaosat/1968/autot/skoda/octavia-iii-13-?vuosimalli=2013&tuoteryhma=1860
Motonetin tietojen mukaan kävisi vain tuo yksi vaihtoehto kun on Start-stop eli 70Ah 179e

Alkuperäinen akku on 59Ah.

Itse kun käytin oman autoni väliöljynvaihdossa (15tkm) niin akkutesterin mukaan vielä hönkää riittää, joten vielä en ole akkua vaihtanut. Mielenkiintoinen akku löytyy myös Energie+ Puuilon hyllystä. 109e. Onko kellään kokemuksia tuosta? Ei ainakaan olisi niin tyyris kuin Exiden akku motonetistä.
https://www.puuilo.fi/epages/puuilo.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2014011303/Products/10111061

Miksi tämä ei käy? https://m.motonet.fi/fi/tuote/909526/Exide-EK600-60Ah680A-akku-P242xL175xK190 Tuon laitan itselle sitten, kun on ajankohtaista. Meinasin jo ostaa, kun nyt joulukuussa tuli Motonetin kanta-asiakkaan 10€ ostoetu, mutta käytin sen sitten muuhun.

Ja minulle merkkiliikkeen huoltoneuvojat sanoivat, että mitään koodauksia ei tarvi, jos uuden vastaavan akun vaihtaa.
Samoin akku on ollut irti kytkettynä mulla monet kerrat ilman mitään ongelmia, mm. lisäpitkien asennuksen aikana. Silloin ekan startin jälkeen syttyy mittaristoon monien järjestelmien varoitusvalot, mutta ne sammuvat hetken päästä ajossa. Tämä kävi viimeksi viime viikolla, kun maalaamossa olivat käyttäneet akkua irti ja lähdin ajeleen "jouluvalot" mittaristossa palaen.  8) Mun auton malli lukee vieressä ja kyllä, siinä on start-stop.
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

M_M

Lainaus käyttäjältä: MikHei - 28.01.20 - klo:20:24
Ja minulle merkkiliikkeen huoltoneuvojat sanoivat, että mitään koodauksia ei tarvi, jos uuden vastaavan akun vaihtaa.

Ei nekään sitten kaikkea ilmeisesti tiedä. Tai sitten eivät ymmärtäneet täysin mistä autosta on kyse.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

MikHei

Juu kovasti asiaa niille ihmettelin, kun täällä kuitenkin olen monesta lähteestä ymmärtänyt, että uusi akku pitäisi autolle "opettaa". Start-stop autoja on ollut kuitenkin jo melko pitkään ja 2019 vuoden puolella asiasta huollossa kysyin, niin jotenkin oletin että huoltoneuvojilla pitäisi tietoa asiasta jo olla. Samoin akkuliikkeessä jossa auton akun tarkistutin, niin vastaus oli hiukan epävarma, vaikka he vaihtavat akkuja työkseen koko ajan.  ???
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

M_M

Valmistajan oma manuaali sanoo yksiselitteisesti, että uudelle akulle pitää tehdä adaptaatio. Ei mitään reunaehtoja siitä pysyykö kapasiteetti saman vai ei. Se ei yllätä, että akkuliikkeissä ollaan epävarmoja mutta se vähän yllättää, ettei edes merkkarin huoltoneuvoja osaa vastata oikein.

â€" If the battery is renewed, the new battery must be adapted.
Procedure
â€" Connect ⇒ Vehicle diagnostic tester.
â€" Select Diagnosis mode and start diagnosis.
â€" Select Test plan tab.
â€" Select Own test then the following options one after the oth‐
er:
♦ Body
♦ Electrical system
♦ 01 - Self-diagnosis compatible systems
♦ 19 - Data bus diagnostic interface - J533
♦ 19 - Data bus diagnostic interface, functions
♦ 19 - Adaption
♦ 19 - Adapt battery
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

M_M

Jaa, taidan ottaa jälleen sanani takaisin. Tuo oli MQB-alustaisen Audin (A3 8V) ohjeista. MQB Skodan (Ocu 3) ohjeissa sanotaan akun adaptaatiosta seuraavasti:

This is performed only on vehicles with a battery monitoring control unit - J367- when replacing the battery with a new one of another type or with higher capacity.

Leonin manuaalia ei ole käsillä, joten en tiedä mitä siellä lukee. Ehkä adaptaatiota ei sittenkään tarvita jos akun tyyppi ei muutu.  ???

Tiedä näistä sitten, mutta aion itse jatkossakin kertoa autolle akun vaihtumisesta, koska ei siitä ainakaan haittaa ole.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

-zippe-

Lainaus käyttäjältä: MikHei - 28.01.20 - klo:20:24
Miksi tämä ei käy? https://m.motonet.fi/fi/tuote/909526/Exide-EK600-60Ah680A-akku-P242xL175xK190 Tuon laitan itselle sitten, kun on ajankohtaista. Meinasin jo ostaa, kun nyt joulukuussa tuli Motonetin kanta-asiakkaan 10â,¬ ostoetu, mutta käytin sen sitten muuhun.

Jos hakee motonetin hausta auton merkin ja mallin mukaan, niin silloin ei tarjoa tuota 60Ah akkua ainakaan Skodaan vm -13.
Mutta luulisi tuon käyvän hyvin, koska Ah riittävä.
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style -18, Nissan Almera GTi 2.0 -98
ex. Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance -13, ex. Mazda 6 2.2 MP (GH) -11, ex. Mazda 3 Elegance 1.6 -08, ex. Nissan Almera Tekna 1.8 -04, ex. Nissan Almera GTi 2.0 -99

eviltwin

Octavia 1.5 tsi dsg -18 tarkastushuolto öljynvaihtoineen + raitisilmasuodatin ja tulpat 477â,¬

öljyt 92â,¬ (castrol edge 5w-30 ll titanium fst 4,6L) + vaihtotyö 95,57â,¬
tulpat 144â,¬ (kuitissa ngk) + vaihtotyö 38,40â,¬

maksaako ne tulpat nykyään noin paljon? :o

Enhancer

Ei, eikä maksa öljykään jos ei niitä väkisin halua marmoritiskiltä ostaa tuplahinnalla..
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

janppa78

Lainaus käyttäjältä: eviltwin - 06.03.20 - klo:17:21
Octavia 1.5 tsi dsg -18 tarkastushuolto öljynvaihtoineen + raitisilmasuodatin ja tulpat 477â,¬

öljyt 92â,¬ (castrol edge 5w-30 ll titanium fst 4,6L) + vaihtotyö 95,57â,¬
tulpat 144â,¬ (kuitissa ngk) + vaihtotyö 38,40â,¬

maksaako ne tulpat nykyään noin paljon? :o

Erikoinen öljy valinta. Eikös tsi 1.5 moottorissa kuuluisi käyttää 0w-20 öljyä? Autolla ajettu ilmeisesti lähemmäs 60 tuhatta jos tulppia jo vaihdellaan.

Sokota09

Siinä on kyllä laitettu tulpille hinta kohdilleen, katteet kunnossa marmorilla. NGK:n tulpat maksaa esim. Motonetissä 15,90 â,¬/kpl.

teholopa

Lainaus käyttäjältä: janppa78 - 06.03.20 - klo:19:17
Erikoinen öljy valinta. Eikös tsi 1.5 moottorissa kuuluisi käyttää 0w-20 öljyä? Autolla ajettu ilmeisesti lähemmäs 60 tuhatta jos tulppia jo vaihdellaan.

Tuo 5w30 öljy on 1.5tsi lle vaihtoehtoinen ohjekirjan mukaan. Näyttävät laittavan sitä mikäli ei erikseen osaa vaatia tuota 0w20. Ekassa huollossa meni omaan 5w30, tokassa 0w20...

490 oli 1.5motillle 60tkm huolto öljyineen tulppineen suodattimineen ja mitä kaikkea tekivätkään

eviltwin

Lainaus käyttäjältä: janppa78 - 06.03.20 - klo:19:17
Erikoinen öljy valinta. Eikös tsi 1.5 moottorissa kuuluisi käyttää 0w-20 öljyä? Autolla ajettu ilmeisesti lähemmäs 60 tuhatta jos tulppia jo vaihdellaan.

58tkm mittarissa, toinen tarkastushuolto siis. Täytyypä vasiten tarkistaa mitä öljyä löivät wetterillä viimes sisään.

Ensimmäinen tarkastushuolto maksoi muistaakseni +200e, öljyt +raittari

Edit: jarrunesteen vaihto kuulemma seuraavassa huollossa vuoden päästä

Bonneville

30tkm huoltotarjous 220e, 1,5tsi.
Ocu 3 -19 1.5TSI DSG

Huppe

Kuuluuko DSG7 öljynvaihto pakollisena huolto-ohjelmaan?
Hajosi mekatroniikka (1700â,¬ + työt ja tilpehöörit) ja ei kuulemma mene takuuseen koska öljynvaihtoa ei ole tehty 60.000km kohdalla "huolto-ohjelman mukaisesti" ja huollot on tehty pari viimeistä vuotta Fixuksella eikä Marmorilla. Marmorilla olisi kuulemma vaihdettu öljyt dsg7 askiin.

Signaturessa tarkempi auton malli. Kilsoja 101.000km, 2013 ostin uutena.

Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

b1mpo

Eihän kuivassa seiskassa ole öljynvaihtoväliä, kuten ei manuaalissakaan.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Huppe

#985
Siksi se mekatroniikka kuulemma nyt särkyi ja se on minun vikani. Tämän tiesi kertoa katsomatta/purkamatta koska "näitä on sen verran monta vaihdettu". Kuulostaa hassulta jos vika on tuttu niin sehän tarkoittaisi että iso osa asiakkaista ei noudata huolto-ohjelmaa.  ::)

Ne vähät öljyt on nyt siellä konehuoneessa. Oisko halennu koko motti tai tullu huohottimesta ulos, ei selvinne purkamatta.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

M_M

Varmaan sekoittivat siellä huollossa vaihteistotyypit keskenään, ei tuohon öljynvaihtoja tehdä.

Tai sitten tuo on vielä niitä autoja joihin kampanjassa vaihdettiin eri tyyppiset öljyt? En muista ulkoa mihin vuosimalleihin se kampanja osui, mulla oli aikanaan 2011 johon ne vaihdettiin.

Toki sekin öljytyypin vaihto liittyi ihan eri tyyppisiin ongelmiin, mutta voihan sitä syyttää kaikista ongelmista jos se on tekemättä.  ::)
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Huppe

#987
Se vaihtokampanja taisi olla 2014? Mun (2013 ostetulla) autolla on ihan merkkiliikkeen huoltohistoria, olikohan 2016 saakka jonka jälkeen nämä perushommat on tehty toisessa liikkeessä ihan valmistajan huolto-ohjelmaa noudattaen.

Huolto-ohjelmia on kuulemma "joka liikkeellä omansa" ja vaihteistoöljy olisi pitänyt vaihtaa 60tkm huollossa _virallisen_merkkiliikkeen_ huolto-ohjelman mukaisesti.

Itse en tiedä. Mun on pakko uskoa mitä ammattilaiset sanovat. Ehkä sekoitti vaihteistot sitten?

Olisi kyllä ollut helppoa kun olisi merkkiliikkeen leimat kirjassa. Oisin saanut sijaisauton veloituksetta ja korjauksen maahantuojan piikkiin. Nyt saa kaivaa kuvetta 2500-3000e. (~20-25% auton arvosta)
Pelkkä auton vuokra yhdeksi päiväksi 320 euroa (en lähde palauttamaan sitä lähtöpaikkaan, siksi niin kallis). Nyt joutuu lisäksi olemaan kuukauden ilman autoa.

Miettikää tarkkaan missä säästätte. Suosittelen tällä kokemuksella ainoastaan merkkihuoltoa.

Kyllä tosta jonkin vaatimuksen aion tehdä kustannusten jakamisesta. Saa nähdä mikä on tuomio mutta eihän toi hyvältä vaikuta.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Huppe

Mutta joo, tässä on nyt saatu "toisia mielipiteitä" esim. Dsg öljynvaihdosta ja purnaukseni asiasta huollon osalta  päättyy tähän. Kiitokset tähän asti. Lisätietoja voin antaa jos joku haluaa. Katsellaan 2-3vk päästä lopullinen lasku mikä jää maksettavaksi ja aloitetaan vääntö tarvittaessa sitten siitä. Joku "identtinen" Seat tapaus löytyi 2019 lopulta jossa maksamista jäi 480â,¬. Olisin itse enemmän kuin tyytyväinen semmoiseen ratkaisuun. Katsotaan sitä tuolla DSG-ketjussa sitten lisää.

:)
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

ExOctavisti

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 14.03.20 - klo:09:45
Se vaihtokampanja taisi olla 2014? Mun (2013 ostetulla) autolla on ihan merkkiliikkeen huoltohistoria, olikohan 2016 saakka jonka jälkeen nämä perushommat on tehty toisessa liikkeessä ihan valmistajan huolto-ohjelmaa noudattaen.

Huolto-ohjelmia on kuulemma "joka liikkeellä omansa" ja vaihteistoöljy olisi pitänyt vaihtaa 60tkm huollossa _virallisen_merkkiliikkeen_ huolto-ohjelman mukaisesti.

Itse en tiedä. Mun on pakko uskoa mitä ammattilaiset sanovat. Ehkä sekoitti vaihteistot sitten?

Olisi kyllä ollut helppoa kun olisi merkkiliikkeen leimat kirjassa. Oisin saanut sijaisauton veloituksetta ja korjauksen maahantuojan piikkiin. Nyt saa kaivaa kuvetta 2500-3000e. (~20-25% auton arvosta)
Pelkkä auton vuokra yhdeksi päiväksi 320 euroa (en lähde palauttamaan sitä lähtöpaikkaan, siksi niin kallis). Nyt joutuu lisäksi olemaan kuukauden ilman autoa.

Miettikää tarkkaan missä säästätte. Suosittelen tällä kokemuksella ainoastaan merkkihuoltoa.

Kyllä tosta jonkin vaatimuksen aion tehdä kustannusten jakamisesta. Saa nähdä mikä on tuomio mutta eihän toi hyvältä vaikuta.

Dsg kuiva 7:aan (dq 200) ei tehdä öljyvaihtoa, tästä löytyy todisteet vaikka merkkihuollon sivuilta:
esim. rsh.fi ja sieltä haet Skoda huoltohinnastot. Toisena huomiona: olethan vaihdattanut autosi jakohihnan? Alunperin Skoda tullessa markkinoille lähes ikuiseksi mainostettu hihna pitää em. hinnaston mukaan vaihtaa 6v/240tkm välein!

Olet saanut autollasi ajaa huoletonta ajoa 7 vuotta/100tkm ja auto on huollettu asianmukaisesti oli sitten kyseessä merkkihuolto tai ei. En silti oikein usko näin vanhan auton kyseessä ollessa että vastaantulo olisi 100%, ehkä 30-50%? Mekatroniikka kuten mikä tahansa muu osa on varmasti valmistajan mielestä kuluva osa ja auto tulee remontin myötä parempaan kuntoon kuin 100tkm ajettu vastaava auto mihin ei ole tehty ko. remonttia.
Onnea taisteluun tuulimyllyjä vastaan, itse lopetin merkkihuoltamisen 5v/150tkm mittarilukeman jälkeen kun pähkäilin että vastaantulo sen jälkeen, viassa kuin viassa olisi pyöreä 0% eikä huvittanut enää maksaa öljynvaihtohuollosta 400â,¬:a..
Raportoi foorumille mikä on lopputulema tästä tapauksesta? Koska olet käsittääkseni auton alkuperäinen omistaja voit olla yhteydessä suoraan maahantuojaan ns. "ohi huoltoliikkeen" tai kysy toiselta merkkiliikkeeltä haluavatko he ajaa asiaasi ja ottaa  autosi remonttiin ja keskustella maahantuojan kanssa. Jos ja kun saat auton kuntoon kannattaa varmasti jatkaa sillä ajamista  ;)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy