Vähän pidempi reissu pikkukinnerillä

Aloittaja Dissection, 26.02.17 - klo:07:36

« edellinen - seuraava »

Dissection

Tuli käytyä pohjoisessa laskemassa Golfilla. En ole ajanut millään autolla noin pitkää matkaa ( 850 km ) putkeen tai siis toki tauot pidin mutta kuitenkin ja yllättävän hyvin pärjäsi. Olen harkinnut seur isompaa farkkua, vaikka passattia mutta empä tiedä tarviiko kun neljän kamat mahtui viikon reissuun, toki jos on enemmän suksia niin kaikki ei mahdu suksiluukusta vaan pitää ostaa boxi katolle. Paljon parjattu v-koppasen melu ei ollut kovin häiritsevää, vaikka alla oli Conti  nastat jotka toki on hiljaisimmillaan nyt uudehkoina. Enemmän häiritsi lasten riittely, ja sitä ei saa missään autossa hiljaisemmaksi vaikka olisi mikä premium alla ;) Kulutus oli 7,1 eli 1,6 l bse kone on janoisempi vs turbot enkä edes yrittänyt himmailla enkä vaihtaa aina 5 vaihteelle kun ei niin kiinnosta muutamat desit sinne tänne. Punarajalle pitää kuitenkin venyttää että saa auton edes johonkin liikkumaan rampeista.
Acc on ehkä ainut varsinainen asia ajatellen pidempiä matkoja miksi haluisin vaihtaa ja tietysti lisää tehoa. Harmi kun nykyisellään ei saa esim 1,8 Golfeja on vaan 1,4 tai sitten gti tms r jos miettii tehoja...

Mikkeller

Otsikosta tuli mieleen yksi oma reissu, kun kerran oli ihan pakko kokeilla pystyykö ykköskorisella Fabialla (1.2-litrainen, kolmisylinterinen) ajamaan marraskuussa 700 kilometrin siivu yhteen suuntaan pysähtymättä kertaakaan. Kyllähän sitä pystyi, vaikkei niillä Fabian vakiopenkeillä mikään nautinto ollutkaan.  ;)
VAG:lla vuodesta 1999.

repomies

ACC on kyllä ihana pitkillä matkoilla. Mutta tavallaan myös riski, koska keskittyminen herpaantuu ja kuskista tulee enempi vähempi zombiematkustaja joka vähän kääntelee rattia. Väitän että reaktioaika ACC:n kanssa on normaalia isompi.

Esimerkki: https://youtu.be/xgPCrHKPI6E

En saanut jalkaa jarrulle asti. Ehdin juuri ja juuri tunnistaa mihin törmäsin.

Mikkeller

Itsekin suhtaudun terveellä kriittisyydellä kaikkiin assistentteihin, jotka vähentää kuskin osallistumista itse ajotapahtumaan ja ympäristön seuraamiseen. Maantieajo voi olla muutenkin puuduttavaa, niin on hyvä olla itse mahdollisimman paljon vastuussa auton kontrolloimisesta. Ja itse ainakin tykkäänkin olla. Sitten on eri juttu, kun päästään siihen vaiheeseen, että saa laittaa autopilotin päälle ja antaa auton ajaa täysin, voi ottaa huilit, mutta kun ajaa itse niin ajaa kans.  ;)
VAG:lla vuodesta 1999.

JoLah

Meillä ajetaan Lapin reissut noin kolme vuodessa etelästä MK7.5 Fiestalla. Lapset takapenkilla turvaistuimissa 1 ja 3 v. Vähän joutuu heidän jalkatilaan laittamaan tavaraa. Se on toki vapaana kun ovat pieniä. Katolla Thule Ranger tavaralaatikko se pidempi malli.

Perusvarustus tähän asti kaksi matkasänkyä, matkarattaat, ulkoiluvaatteet ja välineet sekä pari lentolaukullista perusvaatteita ym.

Kaikki on mahtuneet mukaan ja Fiesta on loistava ajettava myös kuormattuna. Hiljainenkin pieneksi autoksi.
Skoda Octavia Ambition 2.0 150 TDI DSG 4x4 Matrix LED+peruutuskamera

roiala

Käväisin joku vuosi sitten Pololla (-97 vuosimallin HB 1,9d) Sisiliassa Italiassa eli olikohan kotoa (Lapista) perille noin 5000km/suunta... No heinäkuussa olisi ollut ilmastointi ihan kiva :)

Golffi (itsellä nyt V 2,0tdi 4motion, aikaisemmin I, II, IV ja ollut poloja, Octaviaa ja Passatia ja muun merkkisiä isoja ja pieniä) sen sijaan kyllä on omasta mielestä leppoisampi ja parempi matka-auto kuin monetkaan isommat. Mieluummin sillä ajelen kuin vaikka Passatilla mutta nämähän on maku asioita, toinen tykkää jostain muusta. Yeti on myös (toinen auto nyt) varsin mukava ajettava matkalla.
Mutta siis Poloisetkin on oikein mainioita matka-autoja mielestäni jos ei ihan kauheasti tarvitse tavaraa ja toki se melu on kovempi kuin isommissa...

Mikkeller

Lainaus käyttäjältä: roiala - 26.02.17 - klo:09:08
Käväisin joku vuosi sitten Pololla (-97 vuosimallin HB 1,9d) Sisiliassa Italiassa eli olikohan kotoa (Lapista) perille noin 5000km/suunta... No heinäkuussa olisi ollut ilmastointi ihan kiva :)

Tuo on jo kova temppu kyseisellä automallilla. Oliko muuten hyvä reissu? Sisilia (ja Napoli) kiinnostaa itseäkin matkakohteena, kun ei ole Roomaa etelämpänä tullut vielä käytyä.
VAG:lla vuodesta 1999.

Dissection

Ohhoh, fasaanihan se! Onneksi ei isompi elukka. Tavallaan oli kivempi ajella poronhoitoalueilla kun tiesi ettei siellä niitä loiki eteen. Mutta yksi uudehko Bemari tuli aika äkkiä katveiseilta pikkutieltä eteen 80 alueella.Onneksi on uudehkot Contin nastat alla niin kerkes hidastamaan ettei tullut osumaa, kuitenkin jäinen ja polanteinen tiepätkä. quote author=repomies link=topic=34537.msg591686#msg591686 date=1488090888]
ACC on kyllä ihana pitkillä matkoilla. Mutta tavallaan myös riski, koska keskittyminen herpaantuu ja kuskista tulee enempi vähempi zombiematkustaja joka vähän kääntelee rattia. Väitän että reaktioaika ACC:n kanssa on normaalia isompi.

Esimerkki: https://youtu.be/xgPCrHKPI6E

En saanut jalkaa jarrulle asti. Ehdin juuri ja juuri tunnistaa mihin törmäsin.
[/quote]

BobSmith

Tämä nyt menee vähän toisenlaiseen kategoriaan, mutta laitan sen tähän kumminkin.

Joskus vajaa 40 vuotta sitten käytiin sukuloimassa Ruåttissa. Ajettiin ykköskopan 1,1 litraisella Golfilla Tampesterista Ystadin liepeille (lähelle naapurimaan eteläisintä kärkeä). Laivalla Turusta yli ja siitä sitten. Mukana parempi puolisko sekä appivanhemmat ja takakontissa tietty vähän matkatavaroitakin, jotain kasseja varmaan takapenkkiläisten sylissäkin. Ihan yhtä soittoa ei tietenkään menty, vaan pidettiin jaloittelutaukoja silloin tällöin.  Olipa kesäaikaa, eikä autossa silloin ollut mitään ilmastointia muuta kuin räppänät auki. Eikä myöskään navigaattoreita eikä kapulapuhelimia. Eikä mitään assistentteja eikä vakionopeudensäätimiä. Että sellainen tappaus.


Urlaub

20 vuotta sitten tuli 45-hevosvoimaisella B-Corsalla kierrettyä maailmaa Nordkapista Gibraltarille. Läntisin piste oli jossakin Portugalissa ja itäisin taisi olla Sortavala.

Saksassa polizei ihmetteli nypittyjä Hakkapeliitta 10:jä, mutta totesi auton huippunopeuden olevan alhaisempi kuin renkaiden nopeusluokan, joten kein problem. Muutoin meni hyvin.

roiala

Lainaus käyttäjältä: Mikkeller - 26.02.17 - klo:09:22
Tuo on jo kova temppu kyseisellä automallilla. Oliko muuten hyvä reissu? Sisilia (ja Napoli) kiinnostaa itseäkin matkakohteena, kun ei ole Roomaa etelämpänä tullut vielä käytyä.

Oltiin siellä "kisareissuulla" eli ei varsinaisesti lomalla mutta oli oikein mukava matka.
Sisilia sinänsä oikein nättiä ja mukavaa seutua.

Dissection

Jep, onhan tuo mk5 jo ihan toista maata  kun ykkönen ;)On ilmastointia ,vakkaria, absia, espiä ja tutkaa kuten on ollut jo monta vuotta joka biiliin saatavana.

Tämä oli eräänlainen happotesti vaihdolle, eli jos reissu olis kyrsinyt auton takia niin tämä olisi ollut viim reissu. Mutta ei ole nyt kiirettä, autolla ajettu 80 k eikä mitään vikaa missään joten sekään ei puolla auton vaihtoa. On mulla ollu Ocu vm 2010 enkä tykänny läheskään yhtä paljon kun Golfista, vikojakin oli vaikka muille jakaa. Jos miettii uutta Golf farkkua niin ulkonäkö nyt ei ainakaan omasta mielestäni parane v mallista vaikka sitä perää on kritisoitu. Passatit b7 ja b8 on sopusuhtaisempia joten ulkonäön takia ne olisi parempia...quote author=BobSmith link=topic=34537.msg591697#msg591697 date=1488096204]
Tämä nyt menee vähän toisenlaiseen kategoriaan, mutta laitan sen tähän kumminkin.

Joskus vajaa 40 vuotta sitten käytiin sukuloimassa Ruåttissa. Ajettiin ykköskopan 1,1 litraisella Golfilla Tampesterista Ystadin liepeille (lähelle naapurimaan eteläisintä kärkeä). Laivalla Turusta yli ja siitä sitten. Mukana parempi puolisko sekä appivanhemmat ja takakontissa tietty vähän matkatavaroitakin, jotain kasseja varmaan takapenkkiläisten sylissäkin. Ihan yhtä soittoa ei tietenkään menty, vaan pidettiin jaloittelutaukoja silloin tällöin.  Olipa kesäaikaa, eikä autossa silloin ollut mitään ilmastointia muuta kuin räppänät auki. Eikä myöskään navigaattoreita eikä kapulapuhelimia. Eikä mitään assistentteja eikä vakionopeudensäätimiä. Että sellainen tappaus.
[/quote]

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy