Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Newman

#1
A3 8V (12–) / Vs: Uusi A3 2011/12
02.01.14 - klo:10:29
Lainaus käyttäjältä: Apaju - 25.12.13 - klo:19:07
Ei nyt varsinaista mutteriohjausta, mutta kyllä nyt reilun 20tkm jälkeen on sanottava, että 0- +5 asteessa keskialueella matka-ajossa on keskialueella havaittavissa välillä tehostimen "nukahtaminen" joka ilmenee keskialueen tahmeutena, ei siis vielä mutteri....
Tästähän minä jo noin vuosi sitten varoittelin. Kyllä se omissa kirjoissani on ihan se "mutteri". Hyvä sentään jos ei vaivaa kaikkia autoja.
#2
Golf VII (12-) / Vs: Longlife huolto
10.12.13 - klo:20:45
Mikään ei tietenkään estä huollattamasta autoaan "huoltovälinäyttöä" tiheämpään. Itse olen aina vaihtanut LL-öljyt sisäänajon jälkeen, minkä jälkeen kerran vuoteen.
#3
A3 8V (12–) / Vs: Uusi A3 2011/12
05.08.13 - klo:16:54
Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 05.08.13 - klo:16:06
Kyllä löytyy eikä ole navi plussaa, mutta en ole vielä perehtynyt mitä kaikkea siinä voisi säätää.
Siinä voi säätää ohjaustehostimen ja moottorinohjauksen erikseen (comfort, efficiency, dynamic) kolmeen eri asentoon. Itse ajelen individual-tilassa, jossa ohjaus on dynamic eli tuhdin raskas ja jäykkä, ja moottoriohjaus on puolestaan asennossa comfort (hyvä kompromissi bensankulutuksen kannalta).

Eipä siinä muuta voi säätää.
#4
^ Voisiko olla vaan joku paisuntasäiliötä tarkkaileva viallinen anturi tai vastaava? Omassa Bemarissa oli joskus moinen vika (tyyppivika).
#5
A3 8V (12–) / Vs: Uusi A3 2011/12
02.08.13 - klo:10:14
"Provo on hieman yli 100 000 asukkaan kaupunki Yhdysvalloissa, Utahin osavaltiossa, noin 80 kilometriä etelään osavaltion pääkaupungista Salt Lake Citystä."

Näin meille kertoo suomalainen Wikipedia. Uskottava se on, vaikka toisin voisi luulla.
#6
A3 8V (12–) / Vs: Uusi A3 2011/12
02.08.13 - klo:09:50
^ Mutta onhan Audi A3 CC sentään aito saksalainen? Onhan, onhan? Muuten menee heti myyntiin. Kertokaa nyt!
#7
Toyota / Vs: Toyota
01.08.13 - klo:14:11
Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 01.08.13 - klo:13:40
Siinä käy niin, että Toyon myynti porskuttaa samaan tahtiin kuin ennenkin. Ei bensakorollan tai -aven ostajaa motti, ajettavuus, suorituskyky tai uusimmat innovaatiot kiinnosta. Tärkeintä on, että auto on luotettava ja toyomyyjä hyvittää siitä hyvin seuraavassa vaihdossa.

Näistä elementeistä on toyokauppankäynti perinteisesti tehty ja hyvä konsepti onkin.
Täsmälleen juuri näin. Kun auton jokainen osa-alue on ikään kuin riittävän hyvä ja kokonaisuus toimii luotettavasti, moni tykkää. Ja ihan syystäkin. Intohimoilu jätetään sitten niille, joiden lompakko ja/tai luonne sen kestävät.

Lisäksi Toyotien ajo-ominaisuudet ovat jo tulleet paljon lähemmäksi sakemanneja kuin mitä oli vielä 10 vuotta sitten. Ihan "M-line-tasolle" ei onneksi ole vielä tultu eikä toivottavasti tullakaan.

Jos joskus joudun hankkimaan vain yhden ihan aidosti omalla rahalla ostettavan auton - jolla olisi tarkoitus ajaa niin pitkään kuin mahdollista - Toyota lienee aina listani kärkipäässä.
#8
Lainaus käyttäjältä: Routa - 01.08.13 - klo:09:55
Kolme vuotta vanhaan autoon 2500â,¬ korjauskuluihin ja muka hyvä diili. Ilmeisesti VAG:lla ajaminen vaatii oman mielenlaatunsa.
Tähän on tultu. Autolla oli kuitenkin ajettu jo lähemmäs 100 000 kilometriä. Mutta se taitaa olla näille konserniautoille jo aika paljon. Onhan moni tyytyväinen jo siihen, että DSG/S-Tronic on toiminut enemmittä ongelmitta jo 20 000 kilometriä...
#9
Voisiko olla niinkin yksinkertainen juttu kuin takapyörien löystyneet pultit/mutterit? Ja jos mitään sinänsä irrallista tavaraa ei ole takapaksissa, jopa rekisterikilven kiinnitys voi aiheuttaa mekkalaa.
#10
A4 B8 (07–) / Vs: Audi A4 B8 chat
26.07.13 - klo:13:06
Lainaus käyttäjältä: Cubbe - 26.07.13 - klo:12:36
Moro.

Onko kenelläkään faktaa asiasta; voiko B8 takapyörien suuntausta säätää, vai onko komponenttiviasta kyse kun vasen takarengas kuluu sisäsyrjältään ja hieman epätasaisesti hampaille? Alusta on vakio ja renkaat 225 16". Kaikki muut renkaat ohenevat tasaisesti. :o
Niin. Siksi sitä suuntausta kutsutaan joskus nelipyöräsuuntaukseksi. Että voi.
#11
Lainaus käyttäjältä: prinne - 26.07.13 - klo:12:08
Enemmän periaatteellinen kysymys. Kyllähän nyt lyhyehkön tunnelin pärjään ilman mittarivalojakin. Mietin vaan insinöörimäisestä näkökulmasta. Saan speksin käteen : "kun tulee ulkona pimeää, sammuta valot" WTF
Onhan siinä nyt nopeastikin ajateltuna se ns. "järki", että se ikään kuin huomauttaa asiasta ja lähes pakottaa kytkemään valot päälle (jos ne siis ovat 0-asennossa). Mikäpäs sen tehokkaampi keino kun pimentää koko mittaristo.
#12
A3 8V (12–) / Vs: Uusi A3 2011/12
26.07.13 - klo:09:11
Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 26.07.13 - klo:09:10
Kukas se tuputti eilen minulle valkoista väriä?  :D (tämä siis leikkimielellä heittona; ei loukkaantumisia sitten)
Ei ei, tietenkään. Mutta suositteleminen on eri asia kuin tuputtaminen. Selvä ero, eikö totta?
#13
Lainaus käyttäjältä: Kaltsu75 - 25.07.13 - klo:23:53
Tässä yksi hätäinen kuva....aamupäivällä sitten hakemaan auto kotiin  :)
Näyttävä väri. Tulee mieleen BMW:n estoril blau.
#14
A3 8V (12–) / Vs: Uusi A3 2011/12
26.07.13 - klo:09:04
Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 26.07.13 - klo:09:02
Ainakin täällä pks:lla taksimeset ovat pääosin perus-mustia. Ja hyvin kiiltävät vaikka on rankkaa käyttöä. Itselläni on mustissa ollut sekä perus- että metalliväripohjaisia, enkä ole niissä todennut mitään eroa huollettavuudessa.

Jokainen tekee tosiaan niin kuin tekee. Koskaan en tuputa kenellekään tiettyä väriä, se on jokaisen oma asia. Jos tykkää vaikka paskanruskeasta, who cares.
Ei tässä kukaan muukaan tuputtanut mitään väriä. Arvelin vain - kun olet niin helvetin tarkka kaikesta - että tuo olisi hyvä tuoda esiin.
#15
A3 8V (12–) / Vs: Uusi A3 2011/12
26.07.13 - klo:09:00
Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 26.07.13 - klo:07:11
Huvittavimpia ovat väitteet siitä, että joku tummansininen olisi naarmujen jne kannalta jotenkin parempi väri.

Valitsin värin  i t s e l l e n i  enkä muille. Ken ei mustasta piittaa, mitä välii.
Meidän Bemussa on tummansininen helmiäisväri (midnight blue). Se on perseestä. Pienikin hipaisu vaikka talvitakilla saa pinnalle hetkessä pientä naarmua. Onneksi ne sentään lähtevät pois vähän hinkkaamalla. Nämä pitää vaan hyväksyä käyttöesineessä. Uusia saa kaupasta, kuten tiedätkin varsin hyvin.
#16
A3 8V (12–) / Vs: Uusi A3 2011/12
26.07.13 - klo:08:57
Lainaus käyttäjältä: Taky - 25.07.13 - klo:22:56
Millä nuo taxit - mustat sellaiset - pysyy sitten kokolailla siistin näköisenä?
Toki eihän ne vuosi siinä käytössä olekaan, mutta sentään yli viikon ovat.
Vai enkö vain näe niiden vaivoja?
Taksit ovat yleensä helmiäismustia, joten ne säilyvät siistimpinä kuin perusmusta. Lisäksi moni taksari teettää vielä uutena pintaan jonkun kestokäsittelyn. Itse en perusmustaa ottaisi enää koskaan. Hyvä että Peeveli tietää mitä tekee. Taas.
#17
A3 8V (12–) / Vs: Uusi A3 2011/12
25.07.13 - klo:18:31
Lainaus käyttäjältä: Quality - 25.07.13 - klo:14:55
Ainoa, missä olisin valinnut toisin, kun otetaan huomioon auton koko, on väri. Noh, itse en mustaa ole koskaan omistanut, ja tuskin tulen omistamaankaan, joten se siitä. Oma valinta olisi ollut joko sininen tai punainen. Mutta nämähän ovat puhtaasti makuasioita.
Brilliant black on tosiaan onneton väri. Ei sillä etteikö se näyttäisi iskemättömänä hyvältä. Mutta kun se ei säily sellaisena kuin ensimmäisen viikon - jos sitäkään. Itselläni oli vähän ajetussa A4:ssa juuri tuo väri, eikä siitä saanut siistiä n*ssimallakaan. Vähän väliä olisi pitänyt myllytellä jos tiirailee autoaan tarkemmin. Jos tämän hyväksyy ja tietää niin sitten no problem.

Suosittelen Peevelille lämpimästi helmiäisväriä tai sitten perusvalkoista, jossa ei pikkunaarmut ja hankaumat näy niin pahasti. Myös jäätikönvalkoinen on aika anteeksiantava väri ja näyttäväkin vielä. Ainakin CC:ssä yksi parhaimmista väreistä kokonaisuutena.
#18
Business sport on jämäkämpi ajettava, kallistellen luokkaa vähemmän kuin perus-Business-alustalla. Mukavuudessa ei ole mielestäni niin mainittavaa eroa suuntaan tai toiseen, koska tuntuvimmat eroavaisuudet tulevat joka tapauksessa rengaskoosta ja -profiilista.

Ohjaus toimii enemmän tai vähemmän samalla tavalla molemmissa. Miksi siinä olisi hirveitä eroja muutenkaan? No, kun kallistelu on lievempää, ehkä siinä tavallista määrätietoisemman käännöksen ensivaiheessa voi olla enemmän terävyyttä ja tuntoa verrattuna korkeampaan alustaan, siis ehkä. Ero lienee joka tapauksessa nimellinen, koska tälläkin osa-alueella suurimmat erot syntyvät alla olevista renkaista.

Itse ottaisin business sportin jo pelkästään asiallisten istuimien takia sekä ulkonäkösyistä. En voisi kuvitellakaan - ainakaan kaksiovista A3:sta - korkeammalla alustalla. Mielestäni nimittäin A3 CC on uusista kolmosista ylivoimaisesti nätein.
#19
A3 8V (12–) / Vs: Uusi A3 2011/12
23.07.13 - klo:09:20
Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 23.07.13 - klo:08:49
A3:n ostaneet: tuleeko auton mukana eturoiskeläpät vakiona? Entä kumiset lattiamatot, niiden kankaisten lisäksi? Saako autoon takaroiskeläppiä? Auriksessa ne ovat, tulivat automaattisesti mukaan, ja alun ennakkoluulojeni jälkeen ne ovat osoittautuneet mainioiksi estäen selkeästi takapuskurin likaantumista. Audin pdf-hinnastoissa tai varusteluetteloissa ei läpistä tai kumimatoista mainita mitään...

Onko todella business-mallin esiin kohoava näyttö mustavalkoinen eikä värillinen, kuten on business sportissa?
Miten olisi Peeveli, jos katselisit seuraavaa autoasi BMW:n puolelta? Nelivedon saa nykyään ihan kohtuuhinnalla ja Bemun automaatti on todellakin hieno.

Jotenkin epäilen, että A3 pysyy sinulla yhtä kauan kuin Volvo tai ne edelliset. Se on kokonaisuutena niin hiottu ja järkevä paketti, mutta siinä ole mitään zingiä. Siksi tosin itse tykkään A3:sta koko ajan enemmän.
#20
A3 8V (12–) / Vs: Uusi A3 2011/12
14.07.13 - klo:11:26
Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 14.07.13 - klo:09:55
Mietteissä polttelee taas paluu vagiin vaikkei nykyvehkeessä ole mitään vikaa tai erityistä moitittavaa; jostain kumman syystä vaan vag polttelee (liekö taloudellisesti epäterveellistä roikkua tällä foorumilla?).
Missä vaiheessa Auris hybridistä on tullut persaukisten tuulipukuauto ja häviäjien symboli? Ja etkös sinä itse vaihtanut Toyotaan juuri siksi, että saisit kuukausittaiset osamaksuerät Volvoa pienemmäksi? Sekä maininnut jossain vaiheessa itsekin olevasi ns. alemman keskiluokan palkansaaja? En tarkoita tätä pahalla, mutta en vaan ymmärrä koko kuviota.

Ei nämä nykyautot enää tässä alle 40 tuhannen euron hintaluokassa merkittävästi parane, vaikka kuinka vaihtaisi vähän väliä.

Mutta ei siinä mitään. Uusi A3 on todella hieno paketti, ja varmaankin paras koskaan omistamani auto (siis kokonaisuutena). Voin suositella. Meidän perheen toisella autolla - 118i ykkös-Bemarilla - on tullut rullattua huomattavasti vähemmän kilometrejä, ja A3 tuntuu aina olevan se ensisijainen suosikki kun lähdetään matkaan.

Itselläni ei sitä paitsi ole tuosta uudesta 90 kilowattisesta moottorista mitään pahaa sanottavaa. Lämpenee nopsaan talvella ja hönkii hyvin lämmintä, käy edeltäjäänsä siistimmin, ei syö öljyä ja menee vähällä. Perusripeä ja asiallinen käyttöauton moottori siis.

Meidän manuaalin toteutunut keskikulutus on ollut maantiepainotteisessa ajossa noin 5,2 litraa. Kun mukana on enemmän taajamaa, kulutus on siinä kuuden pintaan. Mutta kulutuksella ei pitäisi olla ainakaan rahallista merkitystä sinulle. Tiedät kyllä miksi.
#21
A3 8V (12–) / Vs: Uusi A3 2011/12
14.06.13 - klo:13:48
Lainaus käyttäjältä: Nudde - 14.06.13 - klo:11:18
ei kuulota hyvältä kaikki nämä nitinät ja natinat, itse en voi sietää sellaisia. Toivotaan että oma ei nitise :)
Meidän A3 CC:ssä ei ole minkäänlaisia hälyääniä - ei pakkasella, nollakeleillä tai helteillä. Natinatonta menoa sekä talvirenkain (16") että kesärenkain (17"). Autolla on tosin ajettu vasta noin 18 000 kilometriä. Tosin vastaavassa ajassa moni omistamani uusi/tuore kulkine on käynyt pajalla vähintään pari kertaa. Tyytyväisiä ollaan.
#22
Polo 6R/6C (09-17) / Vs: Polo BlueGT
03.06.13 - klo:14:48
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 03.06.13 - klo:14:37
En tosin ymmärrä, miksi 1.2 TSI:ssä on saman näköinen imusarja, eikä mitään äänia tietenkään. Ehkä putkien sisäkalut on viritetty vaimentamaan pienokaisen vähäiset äänet.
Tai sitten BlueGT:n äänimaailmaa on tehostettu perinteisin automaailman kepulikonstein (mikrofoni + kaiutin + resonaattori + dsp jne). Näitähän on nähty ja kuultu.
#23
A3 8V (12–) / Vs: Uusi A3 2011/12
29.05.13 - klo:11:46
Lainaus käyttäjältä: TT_rex - 28.05.13 - klo:19:46
Paina sitä vaihdekepin vieressä olevaa volyymi-nappulaa niin kauan, kunnes se näyttö menee alas. Sen jälkeen sen pitäisi pysyä alhaalla aina, jos ei samasta nappulasta sitä erikseen aktivoi. Näin muistelisin.
Kiitos paljon. Kokeillaanpa sitten seuraavan kerran kun A3 on taas ajossa. Bemarilla on menty aika lailla koko ajan keväästä alkaen.
#24
A3 8V (12–) / Vs: Uusi A3 2011/12
28.05.13 - klo:15:42
Kysymys muille A3:n omistajille: saako tuon kojelaudasta esiin tulevan näytön jotenkin pysyvästi "maihin"? Siis niin, ettei se nousisi joka käynnistyksen yhteydessä. Itse tykkään aina ajaa ilman näyttöä kun en kuuntele musiikkia/radiota jne. Säästyisi yhdeltä turhalta napin painallukselta.

En löytänyt aiheeseen liittyvää asetusta mistään.
#25
A3 8V (12–) / Vs: Uusi A3 2011/12
01.05.13 - klo:20:25
Lainaus käyttäjältä: Joelp - 01.05.13 - klo:18:17

Tilaukseen siis lähti unelmissa koko aikuisiän kummitellut ässä.

Briljantinmusta

Auto meni itsessään niin paljon budjetin yli että jäivät toistaiseksi pois tilattavasta autosta, kuten myös metalliväri.

Kommentteja otetaan mielellään vastaan.
Jos mitenkään mahdollista, ota mieluummin metalli/helmiäismustana. Itselläni on ollut B8 A4 juurikin "briljantinmustana" ja se oli karmein väri ikinä. Pikkiriikkisetkin naarmut näkyvät todella helposti jo vain lumiharjan käytön jälkeen ja musta ei muutenkaan ole mitenkään armollinen väri. Usean uuden ja/tai uudehkon auton omistaneena mikään muu väri ei ole jäänyt yhtä ikävänä mieleen. Jopa peruspunainen oli helpompi hoitaa ja pitää siistinä.

Tuollainen S3 vaan jotenkin ansaitsisi helmiäisvärin, siis mielestäni. Mutta onhan se suolainen hinnaltaan. Nämä on näitä. Ja onnea upean auton tilauksen johdosta!
#26
Volkswagen / Vs: VW Golf VII 1.2 TSI
16.04.13 - klo:19:29
Markku J: olen ollut havaitsevani, että pidät noita autoja (Polo, Golf) jotenkin vähässä arvossa ja ikään kuin häpeillen tuot niitä esiin. Siis mitä helvettiä?

Teidän perheellähän on nyt kaksi modernia ja käytännöllistä uutta autoa, joista molemmat ovat hyviä ajaa. Moni olisi onnellinen, jos joskus saisi edes yhden noista menopeleistä. Täällä foorumilla tuppaa vaan suhteellisuudentaju hämärtymään. Etenkin kun mikään kalliimpikaan auto ei olennaisesti parane enää Golfista. Onnea joka tapauksessa hienoista autoista!!!!
#27
Mercedes-Benz / Vs: Mercedes-Benz
14.04.13 - klo:16:45
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 13.04.13 - klo:19:35
Todella hieno tuossa kuvassa, ja värikin olisi just se minun värini noilla vaaleilla penkeillä. Sivuprofiili kyllä paljastaa auton pienuuden, eikä ole enää yhtä paljon sille eduksi, kuin tämä kuvakulma.
Mielestäni tuo on levottomasti ylimuotoiltu "bling bling" -kulkine. Se tuo mieleen menneiden vuosien ameriiiikkalaiset ison rahan musiikkivideot, jossa heilutaan niin, että pää ja perse menevät hassusti sekaisin.
#28
Polo 6R/6C (09-17) / Vs: Polo GT Blue?
06.04.13 - klo:11:33
Lainaus käyttäjältä: Rookie - 05.04.13 - klo:23:21
Pitänee joku päivä käsitellä omankin Polon tiivisteet tommosella aineella. Nitinää ja natinaa niistä kyllä lähtee.  ;D Nyt se vielä kuuluu selvästi, kun ei ole enää nastoja ropisemassa.

Muuten, ajotietokoneen näyttämä kulutus nousi jonkin verran (yllättävän paljon) renkaiden vaihdon jälkeen. Nyt vie maantienopeuksissa n. 5 litraa satkulla, kun talvirenkailla kulutusmittari esitteli 4-4.5 l/100km lukemia. Painetta laitoin huoltoaseman mittarin mukaan 2.4 baria joka kulmaan.
Jos ajelit huoltsikalle niin voisit kyllä laittaa enemmän painetta renkaisiin. Jos sinulla on alla ne leveät ja matalat vakiokesänakit, niin esmes 2.8 lienee parempi. Ohjesääntönä lämmenneisiin renkaisiin tulisi suosituksista lisätä sellaiset 0.3 baria.

Ja kyllähän renkaat vaikuttavat kulutukseen. Etenkin kun nyt tiet ovat kovin uraiset ja leveälle läskille on siten enemmän vastusta.
#29
Polo 6R/6C (09-17) / Vs: Polo GT Blue?
03.04.13 - klo:19:46
Lainaus käyttäjältä: kuikka - 03.04.13 - klo:19:16
Moro Gteilijät ja muutki tietysti! Kun Poloiseni seisoo muutaman tunnin auringossa ni voi jessus sitä natinaa ja pauketta mitä ovet pitävät liikkelle lähtiessä! Pistin silikonia tiivisteisiin, ei auttanut yhtään! Vinkkejä otetaan suurella kiitollisuudella vastaan? Ei edellinen comforlinini ollut tälläinen! Oiskoha GT:n ominaisuus? (Tekonahka ovissa)???
Ikkunatiivisteet voisi olla yksi syy. On pesty autokaupan idioottien toimesta liotinpesuaineella "oikein kunnolla" niin sinne väliinhän sitä menee ja siellä se pysyy / muhii / syö kumia. Otaksun, että et laittanut tiivisteiden hoitoainetta ikkunoiden väliin ja sinne ylös asti. Suosittelen kokeilemaan.
#30
A3 8V (12–) / Vs: Uusi A3 2011/12
03.04.13 - klo:13:45
Lainaus käyttäjältä: Nudde - 03.04.13 - klo:13:18
Tästä asiasta täytyy kyllä olla eri mieltä, olen kuullut monesta hyvästä eristämisestä, kuten oma nykyinenkin auto. En tiedä sitten millaisiin eristyksiin olet tutustunut?
Hyvä että olet tyytyväinen. Omat rahat / aikaa kun saa tosiaan käyttää miten vain, kunhan toiminta on laillista.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy