Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Neppis

#1
A6 C7 (11-) / Vs: A6 C7 FL
12.09.14 - klo:19:32
Kasvaneiden tehojen myötä kiihtyvyydet ovat parantuneet selkeästi. Sedan-korinen 3.0TDI singahtaa 160kW:lla sataseen 6.6 sekunnissa ja 200kW:lla 5.5 sekassa ja 240 kW:lla 4.9 sekassa - aika hyviä lukemia! Nuo löytyvät nyt audi.de sivuilta.

Kulutukset ja päästöt ovat myös parantuneet, esim tuo 200kW kuluttaa ja päästelee 5,1 litraa ja 133g.
#2
A6 C7 (11-) / Vs: Audi A6 C7 kokemukset
21.08.14 - klo:16:08
Lainaus käyttäjältä: Akusti - 20.08.14 - klo:20:27
Enemmän harmittaa pitkien valojen näyttämä taivaalle. Tätä näkee vastaantulijoilla esim. leveän keskialueen motarilla sumussa ja joskus jopa omastakin autosta ajaessa. Tienvierustan puunlatvat on paremmin valaistu kuin tien pinnan päällä oleva alue.

+1
#3
Muut merkit / Vs: Tesla
16.07.14 - klo:22:22
Tuolla on Auto Expressin juttu Teslan Model III:sta, tiedot on saatu itse Elon Muskiltä. Jutun mukaan kyseinen malli tulee kilpaileman mm. BMW 3-sarjan kanssa, sekä omaa yli 320km (200miles) realistisen toimintasäteen ja "vahvan" suorituskyvyn. Hinta-arvio USA:ssa on 35kUSD, joka tarkoittanee vajaan 40tâ,¬ hintaa Suomessa. Jos nuo tiedot tulevat pitämään paikkansa, niin eiköhän noita Suomessakin tulla myymään aika paljon.

Jutun lopussa on mainittu, että Tesla suunnittelee aikaisempaan Tesla Roadster malliin uutta "upgrade-akustoa", joka parantaisi toimintasäteen aikaisemmasta 245 miles => 400 miles (n. 640km). Jos käytännön toimintasäde on tuosta 80%, niin se olisi silti noin 500km - riittäisi jo minulle.

http://www.autoexpress.co.uk/tesla/87867/tesla-model-3-to-challenge-bmw-3-series-world-exclusive
#4
A3 8V (12–) / Vs: A3 e-tron
09.07.14 - klo:21:40
Mielenkiintoinen auto tuo A3 e-tron. Nykyisellään siinä on 110kW:n TFSI ja 75kW:n sähkömoottori. Mielestäni Audi olisi kuitenkin voinut mennä sähköistyksessä vähän pidemmällekin, esim n. 75kW:n TFSI:llä, 110kW:n sähkömoottorilla ja isommalla akustolla. Näin sähköinen toimintasäde olisi voitu nostaa nykyisestä 50km:stä vaikka 100...150km:iin. No, hyvä alku tämäkin.
#5
Lainaus käyttäjältä: Taky - 24.06.14 - klo:08:19
Ei ensimmäistäkään Suomessa..?

Ilmeisesti / toivottavasti Tesla rantautuu Suomeen 2015 alkupuolella, niin sitten Suomeen saataneen muutama Teslan pikalatausasema. Aluksi he varmaan kattavat Etelä-Suomen ja sitten jatkossa rakentavat "ajoväylän" Oulun kautta Rovaniemelle.
#6
Lainaus käyttäjältä: JakeS - 23.06.14 - klo:20:56
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/sahkoautolla+matka+katkeaa+talvella+lyhyeen/201401595391

Saa olla latausasemia aika tiuhaan  :o

Noista Teslan akusto on kapasiteetiltaan 85kWh, kun taas muilla luokkaa +20kWh - toisin sanoen nuo muut ovat lähinnä "kaupunkiautoja". Periaatteessa 85kWh on jo riittävä kapasiteetti 95% normaaliajoista. Toki tuonkin saa helposti loppumaan  kesken, kun "tekee kaiken väärin".
#7
Lainaus käyttäjältä: Taky - 23.06.14 - klo:10:02
Näätämön mökille jossa ei lähintä sähkölinjaa kuin kymmenien km päässä?

Yhtään tietämättä missä tuo Näätämö on, rohkenen veikata, että eivät.   :P

Periaatteessa riittää, että pikalatausasemia on matkan varrella. Perillä yleensä on muutenkin sähköä saatavilla. Tuolta Teslan Euroopan latausasemakartasta kun vetäisee liukukytkimen winter 2014-2015 asentoon, niin näkee heidän "miinoitussuunnitelmansa" Länsi-Euroopan osalta. Tuolla latausasematiheydellä ja TMS:n 300...400km (käytännön) toimintamatkalla voi jo liikkua aika vapaasti kyseisellä alueella - jopa Pohjois-Norjaa myöten.

http://www.teslamotors.com/en_EU/supercharger
#8
Jos sähköautojen em. verottomuus toteuisi, niin TMS P85 mallin (310kW) lähtöhinta Suomessa tulisi olemaan Norjan tyyliin noin 75tâ,¬. Kyseisen mallin 0-100km/h arvo on 4,4s. Samalla hinnalla saisi siis myös erittäin suorituskykyisen (urheilu)auton - ei tunnu enää niin kalliilta.   ;D
#9
Lainaus käyttäjältä: sambolo - 22.06.14 - klo:13:23
Eise teslankaan toimintasäde riitä jos mökillä pitäis käydä(yli 800km). Kiva puolessa välissä matkaa latailla päivä akkuja kun muutenkin menee matkaan ihan tarpeeks aikaa. Sitten kun säde on oikeasti yli 500km ja tyhjästä täysin täyteen lataa maks 15min missä tahansa ni alkaa sähköauto olemaan järkevä ::)

Edit: työmatkoihin olis kyllä ihan passeli :)

Jos ja kun Tesla rantautuu kunnolla Suomeen, niin he rakentavat tänne myös supercharger -verkostonsa. Nuo lataavat 120kW:n teholla, jolloin 30 minsan latauksella saa noin 270km lisää ajomatkaa. Jos lähtisit kotoa mökille täydellä akulla, niin kahdella yhteensä tunnin latauksella pääsisit perille, ainakin noin teoriassa.  :P  Tuskinpa sitä +800km muutenkaan ajaisit ilman taukoja. Hyvä asia on myös, että model S:n lataaminen on Teslan latauspisteissä ilmaista.

http://www.teslamotors.com/en_EU/supercharger
#10
Jos valitsee Teslan, niin toimintasäde on jo nykyisellään riittävä. Jos tuon työryhmän ehdotus (sähköautojen ALV & autovero 0%) toteutuisi, niin todennäköisesti Tesla perustaisi Suomeen nopeasti oman kaupan ja esim. TMS 85kWh -version lähtöhinta olisi noin 65tâ,¬, kuten Norjassa.

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288703754163.html

http://www.teslamotors.com/no_NO/models/design

Ilman verohelpotuksia sähköautokannan kasvu Suomessa jää vaisuksi.
#11
A7 4G (10-) / Vs: Audi A7
20.06.14 - klo:16:38
Onkohan Suomen Audin nettisivujen päivitys vaiheessa A7:n osalta, kun autojen hinnastot puuttuvat sivuilta (lisävarustehinnastot löytyvät)?
http://www.audi.fi/fi/brand/fi/models/a7/a7_sportback/prices.html

Teknisiä tietojakaan tuolta ei löydy, mutta Saksan sivuille on jo päivitetty uusien 160kW & 200kW dieselien tiedot.
http://www.audi.de/de/brand/de/neuwagen/a7/a7-sportback.html#page=/de/brand/de/neuwagen/a7/a7-sportback/motor/diesel.html

Tuo 200kW:n diesel tulee olemaan mukava mylly A6:n keulalla, kun se heilauttaa raskaamman A7:kin 0-100km/h 5,7s. Toivottavasti hinnat eivät nouse (paljoa) tehonkorotuksen 180kW -> 200kW myötä.
#12
Audikin on lähdössä mukaan sähköautomarkkinoille. Tuo 400km ajomatkatavoite kuulostaa jo riittävältä (minimiltä).

http://m.taloussanomat.fi/?page=showSingleNews&newsID=20148734

http://mobile.reuters.com/article/idUSKBN0EU1RB20140619?irpc=932
#13
A6 C7 (11-) / Vs: Audi A6 2011
13.04.14 - klo:00:14
Onpas 150 ja 180 kW:n hintaero suuri nykyään - noin 10tâ,¬! Kyseessä on kuitenkin sama kone, turboa lukuunottamatta.    :o

http://content.audi.fi/Extra/Hinnasto.nsf/0/189AEF70796C3DB7C2257CB600419E51/$file/Audi%202014%2004%2011%20A6%20Business%20Sport%20nro%20109.pdf
#14
Audi / Vs: Audin ohjausongelma
06.04.14 - klo:13:56
Ehkä pitäisi pyytää Kimi konsultoimaan, niin saataisiin tehtaalta uudet osat ohjaukseen.    ;D :(
#15
Audi / Vs: Audin ohjausongelma
06.04.14 - klo:01:09
Mulla tuo mutterointiongelma on poistunut, mutta ohjaus on tuntumaltaan ja auto suuntavakavuudeltaan vain keskinkertainen (auton kokoluokka huomioimattakin). Edellinen korimalli oli noiden osalta huomattavasti parempi. Nyt kun auton takuuaika on selkeästi ummessa ja mittarissa noin 100tkm, niin jatkan näillä vermeillä ja keskitän energiani uuden auton hankintaan, jahka tuo tulee ajankohtaiseksi. Auto on kuitenkin muuten ihan ok, joten tarvitaessa tämä menee vielä vuoden pari.

Ja Acanthus on siinä oikeassa, että Audin väsytystaktiikka (ajan peluu) ikävä kyllä toimii, kun ovat kuitenkin saaneet vähän pienennettyä ohjausongelmia.
#16
A6 C7 (11-) / Vs: Facelift
15.02.14 - klo:15:06
Tuon mukaan loppuvuodesta.

http://www.ajovalo.net/ensiesittelyt.htm
#17
A6 C7 (11-) / Vs: Audi A6 C7 kokemukset
27.01.14 - klo:19:14
Lainaus käyttäjältä: Neppis - 08.03.13 - klo:21:55
Vaikka tuossa ylempänä tuli kehuttua, että ei ole ollut kummempia ongelmia, niin tuon ulinan olen kyllä kuullut. Olisikohan ollut tammikuussa, kun tuollaista ulinaa esiintyi muutamana peräkkäisenä päivänä. En tiedä poistiko juuri se ulinan, mutta kokeilin tehdä "jarrutusharjoituksia" ja ulinaa ei ole sen jälkeen enää esiintynyt. Hyvin tuo kuvauksesi natsaa, mutta minulla tuo ääni kuului myös moottorijarrutuksessa ja ääni muuttui vedon muutosten myötä. Jos kyseessä on tosiaan kardaani ja tukilaakeri, niin täytynee raportoida asia seuraavan huollon yhteydessä, ennen kuin takuu menee umpeen. Saa tuon sitten toivottavasti helpommin korjautettua takuuseen, jos ulina palaa ensi talvena takuuajan jälkeen.

Kardaani tukilaakereineen vaihdettiin viime vuonna, mutta nyt tuo voimansiirron ulina palasi näiden kovempien pakkasten myötä. Tällä kertaa tuota epätasaista ulinaa esiintyy kylmällä autolla lähtiessä muutaman kilsan matkalla kuta kuinkin aina, kun pakkasta on -10 tai enemmän. Mielestäni tämä on samaa keissiä kuin viimeksikin, joten pitäisi mennä takuuseen, vaikka ikää onkin jo yli 2v.
#19
Audi / Vs: Audin ohjausongelma
15.12.13 - klo:14:15
Mulle asennettiin kesällä ensimmäinen ohjelmistopäivitys (48K8001 ?) ja vähän aikaa sitten uudempi päivitys (48K8002 ?). Mulla oli alunperin mutterista se "laimeampi" versio: satunnainen (10...15 krt / talvi) ja häiritsevä, muttei vaarallinen. Ensimmäisen päivityksen jälkeen havaitsin vielä kevyen mutteri-ilmiön, jonka huomasi parhaiten niin, että rattia käänsi kevyellä sormenpääotteella. Kun ratista piti kiinni normaalilla kämmenotteella, niin mutteria ei erottanut niin hyvin.

Uudemman päivityksen jälkeen en ole havainnut tuota kevyempääkään mutteria. Joskus ohjausvasteessa on hyvin lievää kulmikkuutta kaupunkinopeuksissa, mutta se ei ole varsinaisesti häiritsevää ja lisäksi en voi varmuudella sanoa, että tuo johtuisi enää ohjaustehostimesta, vaan se voi aiheutua myös tienpinnan vaihteluistakin(?).

Jos varsinaista mutteria ei enää jatkossa esiinny, niin taidan tyytyä tähän hw & sw pakettiin. Eihän tuo ohjaus kiitettävä ole tuntuman ja suuntavakauden suhteen, ehkä luokkaa 8-, mutta siihenhän lisäpäivitykset eivät tuo ratkaisevaa apua.

Pyöränkulmien säätöä Audin uusien ohjeiden mukaan ei ole vielä tehty, joten sen teettämistä vielä harkitsen.
#20
Audi / Vs: Audin ohjausongelma
08.11.13 - klo:14:45
Eiköhän volkkarilla olevan riittävästi rahaa ja resursseja, että voisivat (halutessaan) hoitaa mutteriongelman kuntoon.

http://m.taloussanomat.fi/?page=showSingleNews&newsID=201315125&c=mobile&rss=mob
#21
Audi / Vs: Audin ohjausongelma
22.10.13 - klo:14:29
Lainaus käyttäjältä: Tomi R - 22.10.13 - klo:14:21
Mutterointi loistaa vielä poissaolollaan. Autoon on tehty korjauspäivityksen korjauspäivitys. Nyt kuitenkin ilmojen viilentyessä, on ohjausvasteen ja -voiman vaihtelu tullut vaimena ajoittain mukaan. Ihan kunnossa tämä ohjaus ei siis vieläkään ole. Alla on vielä kesärenkaat, on mielenkiintoista havaita, vaikuttaako talvirenkaat ohjausongelmaan mitenkään.

Mulla on toiseksi uusin softa ja kitkarenkaat. Mullakaan ei ole (vielä) "tällä kaudella" esiintynyt mutterointia, mutta kylläkin mainitsemaasi vaihtelua ohjauksen toiminnassa.
#22
Muut merkit / Vs: Tesla
21.10.13 - klo:18:19
Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 21.10.13 - klo:12:01
Eipä mennyt Neppiksen hinta-arviot aivan kohilleen. Taitaa vähittäismyynti levitellä voita molemmin puolin leipää ???

Tuo Auto-Outlet ei vaan taida olla Teslan "virallinen" jälleenmyyjä, vaan yrittäjä, joka yrittää maksimoida katteensa. Uskon, että arvioimani hinnat olisivat suht oikeat Teslan omassa virallisessa Suomi-kaupassa.

http://www.teslamotors.com/en_SE/findus/stores

http://www.auto-outlet.fi/ajankohtaista/20

Edit: niin kuin arvelinkin.
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/tesla-model-s-myynnissa-suomessa
#23
A6 C7 (11-) / Vs: Audi A6 C7 kokemukset
24.08.13 - klo:01:03
@Juhah
Tässä muutama oma mielipide / kommentti

Ohjaus: onnittelut, kun olet ilmeisesti saanut toimivan yksilön.

Moottori ja vaihteisto: pitkälti olen samaa mieltä, mutta esim. rauhallisessa kiihdytyksessä liikenevaloista moottorin äänet kuulostavat jotensakin "tupi-potilaan hengitykseltä suoraan 50-luvun parantolasta". Oikean jalan reippaammalla oikaisulla asia kyllä korjaantuu (täysin). Tämä ei siis vaivaa kuin rauhallisissa liikkeellelähdöissä.

Ajomelu ja renkaat: laitoin heti alussa itsekin äänieristystä eteen pyöränkoteloihin, mutta vaikutus oli mielestäni aika pieni. Pirellin 17" renkaat vain ovat aika äänekkäät. Nykyiset 19" Ventus Prime 2:set eivät ole käytännössä juuri yhtään pirukoita äänekkäämmät. Nykyiseen melutasoon olen melko tyytyväinen, mutta toki "tieurien pohjalla" melu kasvaa turhan kovaksi.

A6 on ihan ok auto (ohjausta lukuunottamatta), mutta seuraava autoni on todennäköisesti jotain ihan muuta.....non-ICE.....
#24
Audi / Vs: Audin ohjausongelma
17.08.13 - klo:00:56
Mielestäni päivitetty ohjaus on lievästi kulmikas kaupunkinopeuksissa, ainakin sen huomaa 40-60 km/h nopeuksissa. Se tuntuu vähän samalta, kuin "ylitehostettu mutteri-ilmiö".
#25
Muut merkit / Vs: Tesla
11.08.13 - klo:20:47
TM:ssä olleen jutun jälkeen on Tesla Model S alkanut kiinnostamaan.....huolestuttavan paljon. Tässä linkki jutun tiivistelmään http://tekniikanmaailma.fi/autot/ajettua/ajettua-tesla-model-s

TMS:stä on kolme eri versiota, jotka eroavat akuston, toimintasäteen (EPA), tehon & väännön ja kiihtyvyyden osalta:
TMS60: 60kWh / 334km / 225kW & 430Nm / 0-100 6,2s
TMS85: 85kWh / 426 km / 270kW & 440Nm / 0-100 5,6s
TMS85P: 85kWh / 426km / 310kW & 600Nm / 0-100 4,4s
Nelivetomalli on myös tulossa: http://www.autoblog.com/2013/08/10/tesla-model-s-all-wheel-drive-2014/

Tuo jenkkien EPA toimintasäde on Teslan keskustelufoorumin perusteellla aika lähellä totuutta. Nopea ajo ja raskaat talviolosuhteet (lumi) toki lyhentävät toimintasädetta. Auto toimii talviolosuhteissa hyvin, tosin alle -30 asteen pakkasessa sitä ei kai saisi akuston takia pitkään säilyttää. Toimintasäde tuntuisi siis riittävän Etelä-Suomen alueella ainakin menomatkaan, mutta paluumatkalle saattaa jo tarvita lisälatausta. Akuston takuu on 8 vuotta ja 85kWh malleissa ilman kilometrirajoitusta.

Kyseessä on iso auto. Pituus on 4,970m ja painoa on yli kaksi tonnia. Vakiovarusteina on mm. 17" keskinäyttö (!), mutta lisävarusteitakin täytyy kyllä ruksia. Kuvien perusteella TMS on hyvän näköinen auto.

Suomen hinnastoa ja myyntipisteitä ei ole vielä julkistettu, mutta myynti alkanee ehkä jo tämän vuoden puolella Suomessa. Norjaan noita on jo toimitettu.

Auto on hintava, mutta onko se siltikään niin kallis? Suomen hinnat pystyy arvioimaan Saksan hintojen perusteella. Saksassa Teslan hintojen päälle tulee ALV 19%, kun taas Suomessa ALV 24% + autovero 5%. Näin ollen Suomen hinnat olisivat noin 9,5% korkeampia, kuin Saksan hinnat - hintaero on harvinaisen pieni: 1,24 / 1,19 * 1,05 => noin 9,5%. Lähtöhinnat Suomessa olisivat siis suunnilleen:
TMS60: 71,8tâ,¬ *1,095 = 78,6tâ,¬
TMS85: 82,2tâ,¬ * 1,095 = 90tâ,¬
TMS85P: 96,3tâ,¬ * 1,095 = 105,4tâ,¬
http://www.teslamotors.com/de_DE/models/design

Ovathan  nuo hinnat korkeita, mutta jotenkin nuo ovat helpompia perustella itselle, kun ne ovat kuitenkin melko lähellä Saksan hintoja.

Itseä kiinostaa eniten tuo TMS85, joka vaatii noin 14tâ,¬ lisävarusteet, joten hintaa tulisi olemaan noin 104tâ,¬. Melkoinen läjä rahaa, mutta tuota varmaan viitisisi pitää pidempään ja vastaavasti ajaminen olisi halvempaa. Huoltoväli tuossa on lyhyehkö 1v / 20 000km.

85kWh:n akusto latautuu normaalista 230V & 10A pistorasiasta tyhjästä täyteen noin 32 tunnissa. Tunnin latauksella saa ajomatkaa noin 14km. Itselleni riittäviä lukuja. Ainakin 85kWh:n versioissa on vakiona mahdollisuus ladata myös suuremmalla tehoilla (400V). Jos sähkön hinta on 13c/kWh, niin tuo reilun 400km:n "tankillinen" maksaisi noin 11â,¬.
#26
Audi / Vs: Ostamassa Audi A6:sta
20.07.13 - klo:09:37
Lainaus käyttäjältä: Marrov - 15.07.13 - klo:21:02
Olen ostamassa Audi A6 vm:2003. Mittarissa lukemat 187 000km.
Onko tämä järkevä ostos vai pitäisikö kiertää kaukaa?

Ei ole kokemusta Audeista aikaisemmin.

2.5 TDI taitaa olla huono moottorivaihtoehto, muut koneet lienevät ok. Alustan kohtuuhintaisia kulutusosia A6:kin taitaa vaatia aika ajoin. Ei kai noissa muita sen kummempia ongelmia ole(?).
#27
Lainaus käyttäjältä: Nisbu - 19.07.13 - klo:01:02
Pyysin pari päivää sitten apuja Vagin hankintaan ja hyviä neuvoja tulikin. Kiitoksia. Tällä hetkellä kiikarissa olisi tämä yksilö:

http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/5124371

Onko tämä nyt 8v vai 16v, ja mihin se vaikuttaa? Eikä taida olla DPF, joka oli ilmeisesti hyvä asia?

Hyvin pitävät Skodat arvonsa - 6 vuotta ikää, 138 tkm mittarissa ja taitaa olla vielä >50% uuden hinnasta jäljellä.
#28
Audi / Vs: Audin ohjausongelma
18.07.13 - klo:10:02
Täällä A6:n ohjaussofta on nyt päivitetty. Mulla on drive select:ssä ohjauksen asetuksena comfort, joten fiilikset koskevat kyseistä asetusta.

Ohjaus on kevyempi pienissä nopeuksissa (<30km/h). Mielestäni se on myös aavistuksen jäykempi maantieajossa.

Suuntavakaus maantieajossa tuntuisi vähän paremmalta, tosin en ole vielä testannut tuulisella kelillä.

Ohjauksen palautus tuntuisi petraantuneen maantieajossa. Aikaisemmin ajo oli loivissa mutkissa välillä vähän kulmikasta, kun palautus ei ollut niin jouhevaa.

Mutteroinnista en osaa sanoa, kun sitä ei nyt ole muutenkaan esiintynyt näillä kunnon kesäkeleillä.

Omaan makuuni ohjaus tuntuisi parantuneen. Talvella sitten viimeistään annetaan lopullinen tuomio mutteroinnin osalta.
#29
BMW / Vs: BMW
16.07.13 - klo:22:19
Eikös tuon koneen eri versioissa ole muutakin eroa kuin pelkkä moottorinohjaus? Kai niiden turboissa ja polttoaineenruiskutusvermeissäkin on eroja?

"Tälle kesälle BMW:n kaksipaikkainen roadster Z4 sai pientä ulkonäköpäivitystä, lisää varustelumahdollisuuksia sekä nyt käsittelyssä olevan hinnat alkaen -moottorin 18i:n. Se on teknisesti identtinen tehokkaampien moottorien (20i ja 28i) kanssa. Vain moottorinohjaus on eri."

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288582697662.html#comments-anchor
#30
A7 4G (10-) / Vs: Audi A7
14.07.13 - klo:23:49
Lainaus käyttäjältä: tommi007 - 14.07.13 - klo:22:34
Tietääkö joku tai olisiko valistunutta veikkailua, miten A7 vakiokomponentit kestää chipattua konetta? Olen kiinnostunut eräästä 3.0TFSI vehkeestä joka on pimpattuna reiluun 400 hevoseen, ymmärtääkseni ilman mitään osien vaihtoa. Kuinka todennäköisesti on odotettavissa ongelmia (voimansiirto/laatikko)?

Entä onko tuollaisen suomeen tuonnissa jotain erityistä rekisteröintiin/tulokatsastukseen liittyen kun prosentuaalisesti kuitenkin aika isosti vakioon eroa?

Suuri kiitos jo ennalta jos joku viitsii viisautta jakaa

Kun A7:n tehoa nostetaan noin paljon, niin jarrujen yms. pitäisi varmaan olla vastaavat kuin S7:ssa. Voi olla, että rekisteröinti onnistuu (kukaan ei huomaa tehonlisäystä), mutta on tuossa yrityksessä omat riskinsä. Mielestäni olisi varmempaa tuoda vakio ja päivittää moottorinohjaus Suomessa jälkikäteen.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy