Passat B8, kokemusperäistä faktaa

Aloittaja Mr Vice, 22.01.15 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: VW-Variantti - 31.12.15 - klo:11:42
Onko kulutus kovasti muuttunut alusta tuohon 12tkm?
Minulla alkukulutus on ollut +2L luvatusta, ajettu vasta 3tkm ja melko paljon kaupunkia

Keskikulutus on 7,2 l/100 km koko 12 tkm ajalta, lähes pelkkää kaupunkiajoa. Kesään nähden kulutus on hieman noussut, johtunee talvesta ja siitä, että kesällä oli muutama pitempi maantiereissu.
Normikulutus kaupungissa olisi 6,0 l/100 km, mutta eihän näihin normikulutuksiin nykyautoilla pääse.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

ai75

Lainaus käyttäjältä: ai75 - 14.12.15 - klo:11:39
Ekat kunnon pakkaset ja passatti ei käynnisty. Helmikuussa -15 käyttöönottamani 1.6 TDI, DSG-lootalla ja webastolla.

Viime yönä pakkanen kävi alimmillaan -23C:ssa ja aamulla kun yritin käynnistää oli -15C. Virrat tuli kyllä päälle, mutta muuten ei yrittänytkään startata. Hälyjä tuli tauluun vaikka mitä: Error:Pedestrian protector, Brake Workshop!, jne ihmejuttuja. Eli käsittääkseni jännitetaso kun menee liian alas niin alkaa sekoilee nykyautot just noin. Wabaston nappasin päälle kaukosäätimestä noin 20 min ennen starttia, mutta jostakin syystä se ei ollutkaan lähtenyt päälle.
Webastoa en ole käyttänyt montaa kertaa koko aikana. Edellisestä kerrasta on yli viikko. Eli se ei ainakaan ole akkua tässä tapauksessa syönyt.
Webasto lähti kyllä päälle kojetaulun kytkimestä heti kun sitä painoin. Noin 25 min annoin olla päällä, jonka jälkeen uusi yritys. Kolmannella jaksoi vaivoin 10 sekunnin jurnutuksen jälkeen käynnistyä.

Auto menossa ensi yöksi merkkiliikkeeseen piuhan nokkaan latautumaan. Viime keväänä ei kertaakaan tainnut noin kovia pakkasia olla, joten ei noista kylmäkäynnistyksistä ole kokemusta. Autolla ja akulla ikää 10kk ja heti kun kunnon pakkaset tuli niin tulos tässä, ei hyvältä vaikuta, vielä kun akku on kaiken lisäksi normaalia isompi juuri tuon Webaston takia.
Onko muilla ollut akun kanssa ongelmia?

Lainaus käyttäjältä: ai75 - 22.12.15 - klo:23:25
mitään selitystä ei ensimmäisen tutkinnan jälkeen tuohon ylläolevaan merkkihuolto löytänyt. Akkukin kuulemma oli hyvässä hapessa.
Pari päivää tuosta ensimmäisestä käynnistysongelmasta oli pakkasta taas -20C aamulla. Nyt Webasto oli päällä noin 40 minuuttia eikä siltikään kampe käynnistynyt eka startilla. Piti painaa starttia toisen kerran ja sitten lähti, joskin melko vaivalloisesti jurnuttamalla. Tuon aamun jälkeen ei taas ole pakkasia onneksi ollut kuin alimmillaan jotain -5C ja käynnistynyt ongelmitta. Auto menossa parin viikon päästä uudelleen pajalle tutkittavaksi.


Laitetaas tähänkin rimpsuun samainen diagnoosi, josta jo tuolla Foorumin yleisissä asioissa "Vettä sylintereissä"-otsikon alla keskustellaan:


no niin. Auto oli tutkittavana tämän päivän. Vikakoodeista oli löytynyt, että starttimoottori on ollut totaalimykkä useamman kerran. Eli aina kun ei ole suostunut käynnistymään.
Syyksi arvelivat juurikin tuon kondessiongelman. Webasto kuulemma voi pitkään päällä ollessaan sulattaa starttia sen verran että juuri ja juuri jaksaa pyörähtää. Eivät oikein muuta osanneet tehdä kuin tilata viimasuojan keulalle. Torstaina pitäis se käydä asennuttaa.

En nyt oikein tajua miten tuo kondensoituminen voi startinkin mykistää?? Selittäiskö joku viisas.

Ei tämä nyt oikein hyvältä vaikuta. Tosi pakkaset vasta tulossa. En jaksa uskoa, että tuosta viimasuojasta on oikein mitään apua. Oiretta kun on ollut ihan sellaisessakin tilanteessa, että edellisenä iltana ollaan oltu nollan kieppeillä ja yön aikana pakastunut johonkin -13 C:een. Aamulla tuloksena se, että startti jumissa (=jäässä/kohmeessa) eikä pyörähdä. Ei se viima yön aikana tallissa ainakaan ole päässyt vaikuttamaan. Eli väitän, että jäätyy ihan paikallaan ollessaan tuo ja viimasuojasta tuskin on apua.

Mutta toivottavasti olen väärässä ja tuo nyt auttaisi. Melkein joka päivä kun tuota kulkinetta tarvin työssäni. Hiukan skeptinen olo sen suhteen että to-pe lähtee ollenkaan käyntiin, kun lupaa pakkasta 35-40 tänne meille.
SkodaSuperbCombi iV 1.4TSI PHEV L&K Businessline 160kW(218hp) DSG, 2023
Ex:SkodaKodiaq 2.0TSI Sportline 4x4 140kW(190hp) DSG, 2022
Ex:SkodaKodiaq 2.0TDI Style 4x4 140kW(190hp) DSG, 2019
Ex:SkodaSuperbCombi Style 2.0TDI 110kW(150hp) DSG, 2017
Ex:Audi A4 Avant 2.0TDI Quattro 4x4 140kW(190hp) DSG, 2016
Ex:VWPassat Variant Comfort 1.6TDI 88 kW(120hp) DSG, 2015
Ex:VWGolf Var Highline 1.6TDI 77kW(105hp) DSG, 2013
Ex:BMW 520dA Touring 120kW(163hp), 2006
Ex:VWPassat Var Comfort 1.9TDI 81kW(110hp), 1999

Passaatti

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 31.12.15 - klo:11:52
Keskikulutus on 7,2 l/100 km koko 12 tkm ajalta, lähes pelkkää kaupunkiajoa. Kesään nähden kulutus on hieman noussut, johtunee talvesta ja siitä, että kesällä oli muutama pitempi maantiereissu.
Normikulutus kaupungissa olisi 6,0 l/100 km, mutta eihän näihin normikulutuksiin nykyautoilla pääse.

Onko tuo tankkauksista laskettu kulutus vai ajotietokoneen kulutus?
Omassa en ole tankkausten mukaan laskenut ja ajotietokoneen mukaan seka-ajossa on nyt kuluttanut 6,9 litraa sadalla (viimeiset 4tkm).
Passat, Sedan, Highline 2,0 TDI 140 kW, 4MOTION DSG.

Crimson Red, Chrome & Style, Dartford 8 J x 18, Led-paketti, Easy Access, Alcantara/Vienna-nahkaverhoilu, Travel- Pro, CAR-NET, kosketusnäyttö 8", Area ja Rear View, Active Info Display, monitoimiohjauspyörä, läm.tuulilasi jne. Luov. 12.5.2015.

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Passaatti - 04.01.16 - klo:23:48
Onko tuo tankkauksista laskettu kulutus vai ajotietokoneen kulutus?
Omassa en ole tankkausten mukaan laskenut ja ajotietokoneen mukaan seka-ajossa on nyt kuluttanut 6,9 litraa sadalla (viimeiset 4tkm).

Kulutus 7,2 l/100 km on tankkauksista laskettu.

Öljyn määrän tarkistin äsken, ja sitä ei ollut kulunut lainkaan ensimmäisen 12 tkm aikana.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

VWVW

Huomasin nyt noin 20° pakkasilla, että lämpötila nousee todella nopeasti mittarin mukaan 90° kohdalle josta tipahtaa nopeasti takaisin noin 70° kohdalle > ja nousee taas takaisin 90°.
Voisi kuvitella, että termari aukeaa ja sen takia tekee tuon. Tämä on minulle ensimmäinen mikään VW. Onkohan tuo ominaisuus vai vika?

Auto Passat Comfortline 1,4 TSI 110 kW ACT BlueMotion Technology DSG-aut.

Autossa ei ole lisälämmitintä.

Onko muilla vastaavia kokemuksia? 

ACT

Vaikuttaa ominaisuudelta. Minulla samalla ACT moottorilla ja lämpöjen nousu tapahtuu samoin.

Hytski

Sama juttu mullaki. Lämmöt nousee normaaliksi ja kun pysähdyn liikennenvaloihin ne tippuu takas lämpömittarin seuraavaan pykälään. Moottorina on 125heppanen bensa.

Pakkasta täällä oli noin 30 astetta ja auto oli työmaalla roikan nokassa 8 tuntia ennen liikkeelle lähtöä

joukose

Merkki siitä että moottori ei pysy täysin lämpimänä. Vaarana että sylintereihin kondensoituu vettä.
Ise huomasin edellisellä 2.0 TDI common rail coneella että koeen lämmöt alkoivat laskea kun pakkasta oli -20 C ihan moottoritieajossa nopeudella 105 km/h vaikka alamaski oli peitettynä. Onneksi oli webasto jolla pidin koneen täysin lämpimänä.

Eli ainoa konsti on pistää etumaski maskipeitteillä kokonaan tukkoon ja vebasto päälle jos kone ei pysy täysin lämpimänä. "Viisas välttää vaaran".
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

repomies

Lainaus käyttäjältä: joukose - 10.01.16 - klo:16:18
Merkki siitä että moottori ei pysy täysin lämpimänä. Vaarana että sylintereihin kondensoituu vettä.

Voitko kertoa lisää? Lähteitä?

Tietääkseni käynnissä olevan moottorin sylintereissä on helkkarin kuuma sisällä lähtökohtaisesti, tai sitten sylinteri ei sytytä polttoainetta. Lämpötilan sylinterin sisäpinnoilla ja männän laella pitäisi ylittää reippaasti veden höyrystymislämpötila. Myös silloin, kun moottorin lohko ei kokonaisuudessaan jaksa pysyä normaalissa termostaatin säätelemässä käyntilämmössä.

joukose

Lainaus käyttäjältä: repomies - 10.01.16 - klo:16:33
Voitko kertoa lisää? Lähteitä?

Tietääkseni käynnissä olevan moottorin sylintereissä on helkkarin kuuma sisällä lähtökohtaisesti, tai sitten sylinteri ei sytytä polttoainetta. Lämpötilan sylinterin sisäpinnoilla ja männän laella pitäisi ylittää reippaasti veden höyrystymislämpötila. Myös silloin, kun moottorin lohko ei kokonaisuudessaan jaksa pysyä normaalissa termostaatin säätelemässä käyntilämmössä.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=29618.0

Eli tällä foorumilla yleinen osio selläpä tuota tarinaa riittää.
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

Foxit

Lainaus käyttäjältä: Nipponisti - 03.11.15 - klo:16:33
Pitääpä kokeilla, kiitosta vinkistä. Toivotaan ettei vastaantulevien verenpaine nouse liikaa, jos vähän korottaa näkökynnystä  ;D
Nipponisti, sinusta ei ole kuulunut täällä vähään aikaan mitään. Kuinkas se sinun Pasuuna on nyt pelannut?
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

ExOctavisti

Saako Joukose udella mihin pikkukoneen kulutus on asettunut omassa ajossasi? Itsellä harkinnassa 125hv dsg pasuuna, maantieajoa tulee 80km/h nopeudella n.70% ajosta joten olettaisin että alle kutosella voisi mennä? Olenko paljonkin väärässä?

joukose

Lainaus käyttäjältä: ExOctavisti - 16.01.16 - klo:11:46
Saako Joukose udella mihin pikkukoneen kulutus on asettunut omassa ajossasi? Itsellä harkinnassa 125hv dsg pasuuna, maantieajoa tulee 80km/h nopeudella n.70% ajosta joten olettaisin että alle kutosella voisi mennä? Olenko paljonkin väärässä?

Jotain tämän korimallin otsikkoon -B8 kulutusmittauksia- on ihmiset laitelleet. Itse asiassa katsoin menneellä viikolla koko kulutushistorian ja se oli sekalaisessa ajossa raskaalla kaasujalalla 6,3 l. Tuolloin oli ajettuna n. 18000 km.

Alussa mittailin tuota tietokoneen ja tankkauksista lasketun kulutuksen eroa mutta tietokone näytti hämmästyksekseni täsmälleen oikeaa. Aiemmassa 2010 Passatissa virhettä oli 8% niiin että näytti liian pientä lukemaa.

Erittäin kevyellä ajotyylillä olen päässyt 90 km/h nopeudella 4,1 l, mutta se oli vain yksi 100 km pätkä kuivalla kesäkelillä. Ei viitsi paljoa hissutella.
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

Erkkilae

Noniin, kirjoitellaampas muutaman viikon ja vajaan 1000 km kokemuksia passatista.

Malli on 1.6TDI DSG sedan Highline R-Line.

Asioita joita myyjä olisi voinut kertoa:

-R-Lineen ei ole vielä saatavilla roiskeläppiä eteen eikä taakse. Vaadin etuläpät mukaan, sovitin niitä hieman puukkoa käyttäen ja mielestäni ovat vallan hyvät. (Syy läppiin on suuret ajomäärät sorateillä)

-R-Lineen ei ole vielä saatavilla maskisuojaa.

-Vararengasta ei tullut Dynaudion takia, vaikka se sinne mahtuisi... Uusi vararengas maksaisi tiskillä yli 250,. Itse hain rengasliikkestä käytetyn peltivanteen (6,5"/16", ET50, kokeiltu että mahtuu pyörimään) ja kumi on 215/60R16. Hintaa tuli 80,, vanne vaati pientä maalia pintaan, mutta silti mielestäni vallan edullinen. Rengas mahtuu juuri koloonsa ja subbarin muovimutteri kiristyy. Mutterin päällä oleva tatti jää alkuperäiseen korkeuteensa ja jää kantamaan välipohjaa normaalisti.

Muuten auto on ollut vallan mukava ajaa. Auto meni uutena ruostesuojaukseen ja sen jälkeen pintaan tuli ceramic pro käsittely.

jamoz

Lainaus käyttäjältä: Erkkilae - 20.01.16 - klo:18:40
Malli on 1.6TDI DSG sedan Highline R-Line.

Olisiko mahdollista saada kuvia nähtäväksi?  :)
Passat Variant 280hv R-Line

Erkkilae

Lainaus käyttäjältä: jamoz - 20.01.16 - klo:19:28
Olisiko mahdollista saada kuvia nähtäväksi?  :)

Voin laitella kunhan kerkiän. Mennyt jo niin hirveän likaiseksi ;D

jamoz

Lainaus käyttäjältä: Erkkilae - 20.01.16 - klo:20:00
Voin laitella kunhan kerkiän. Mennyt jo niin hirveän likaiseksi ;D

Olis kiva nähdä normaaleja kuvia ja vaikka vähän likasena :)
Noita promokuvia ja videoita nähnyt jo. Tosiaan tännekkin semmoinen joskus keväällä tulossa...
Passat Variant 280hv R-Line

Das VW

Olen todella tyytyväinen 1.6tdi dsg talviominaisuuksiin.
- todella hyvä ajettava liukkaallakin kelillä (rauhallinen käytös)
- todella lämmin. Tänään pakkasta -28'C. Webasto päällä 30min ennen lähtöä- auto sisältä riittävän lämmin ja moottorin lämmöt nousivat nopeasti liikkeelle lähtiessä. Maantienopeudessa moottorilämpö pysyi tälläkin kelillä ilman Webastoa +90 asteessa. Kaupungissa ilman Webastoa n.75'C.
- ilmastointi toimii hyvin, ei huurtumista oikeastaan missään tilanteessa  (jopa 5 ihmistä kyydissä )

Passaatti

Lainaus käyttäjältä: Das VW - 22.01.16 - klo:17:07
Olen todella tyytyväinen 1.6tdi dsg talviominaisuuksiin.
- todella hyvä ajettava liukkaallakin kelillä (rauhallinen käytös)
- todella lämmin. Tänään pakkasta -28'C. Webasto päällä 30min ennen lähtöä- auto sisältä riittävän lämmin ja moottorin lämmöt nousivat nopeasti liikkeelle lähtiessä. Maantienopeudessa moottorilämpö pysyi tälläkin kelillä ilman Webastoa +90 asteessa. Kaupungissa ilman Webastoa n.75'C.
- ilmastointi toimii hyvin, ei huurtumista oikeastaan missään tilanteessa  (jopa 5 ihmistä kyydissä )

Komppaan - auto on todella tasalämmin ja kun autoon hyppää toppatakissa, niin pienen ajon jälkeen tekee mieli alkaa vaihtaa kevyempää päälle  :D

Muutamia parannusehdotuksiakin on lähinnä liittyen tuulilasiin. Omassa kulkineessa on ns. "näkymätön, ilman vastuslankoja" tms. tuulilasinlämmitin. Sen kytkeminen päälle vaatii muutamia turhia näppäilyjä auton valikosta (ei omaa painiketta) ja lämmitysala on melko suppea. Lepotilassa olevien pyyhkijöiden alue ei lämpiä tarpeeksi hyvin, jolloin esim. -15 C asteella tuulilasi sulaa jäästä, mutta pyyhkijät ovat jäässä, jolloin vesi levittyy lasissa eikä pyyhkiydy kunnolla. Pyyhkijöiden sitten lopulta viedessä veden tuulilasin reunoille (etenkin kuskin näkökentän A-tolpan viereen), jäätyy vesi siihen haitaten pyyhkijöiden toimintaa. Molempiin tuulilasin sivureunoihin muodostuu pakkasaikana paljon jäätä. Tuulilasin ja A-tolpan välissä on vielä outo rako, joka hankaloittaa jään poistamista.

Lisäksi sedanin takaluukku jäätyy kiinni liian helposti. Omassa on sähköinen aukaisumekanismi, niin usein joutuu käyttämään pakkasella "käsivoimaa" että saa luukun auki.

Niin ja tehdasasenteinen Webasto ei sitten tänään enää käynnistynyt -24 C pakkasessa. Ilmeisesti nurkka-ajon vähäinen lataus ei ole riittävä... Näkyykö jossain valikossa akun tila?

Asun pääkaupunkiseudulla ja nämä ongelmat ovat täällä... Miten mahtaa toimia pohjoisessa?
Passat, Sedan, Highline 2,0 TDI 140 kW, 4MOTION DSG.

Crimson Red, Chrome & Style, Dartford 8 J x 18, Led-paketti, Easy Access, Alcantara/Vienna-nahkaverhoilu, Travel- Pro, CAR-NET, kosketusnäyttö 8", Area ja Rear View, Active Info Display, monitoimiohjauspyörä, läm.tuulilasi jne. Luov. 12.5.2015.

EetuX

Lainaus käyttäjältä: Passaatti - 22.01.16 - klo:22:00
Näkyykö jossain valikossa akun tila?

Sammuta auto ja sen jälkeen paina trippimittarin nollausnappia muutaman sekunnin ajan. Ensin näyttöön tulee "time" teksti ja kun jatkaa painamista tulee vuorostaan "battery status", jolloin painike vapautetaan ja näytön ylälaidassa näkyy akun varaus prosentteina. Näin ainakin tämän digimittariston kanssa.

Passaatti

Lainaus käyttäjältä: EetuX - 23.01.16 - klo:09:17
Sammuta auto ja sen jälkeen paina trippimittarin nollausnappia muutaman sekunnin ajan. Ensin näyttöön tulee "time" teksti ja kun jatkaa painamista tulee vuorostaan "battery status", jolloin painike vapautetaan ja näytön ylälaidassa näkyy akun varaus prosentteina. Näin ainakin tämän digimittariston kanssa.

Kiitos, testaan huomenna!
Passat, Sedan, Highline 2,0 TDI 140 kW, 4MOTION DSG.

Crimson Red, Chrome & Style, Dartford 8 J x 18, Led-paketti, Easy Access, Alcantara/Vienna-nahkaverhoilu, Travel- Pro, CAR-NET, kosketusnäyttö 8", Area ja Rear View, Active Info Display, monitoimiohjauspyörä, läm.tuulilasi jne. Luov. 12.5.2015.

Mr Vice

Lainaus käyttäjältä: Passaatti - 22.01.16 - klo:22:00

Muutamia parannusehdotuksiakin on lähinnä liittyen tuulilasiin. Omassa kulkineessa on ns. "näkymätön, ilman vastuslankoja" tms. tuulilasinlämmitin. Sen kytkeminen päälle vaatii muutamia turhia näppäilyjä auton valikosta (ei omaa painiketta) ja lämmitysala on melko suppea...

Niin ja tehdasasenteinen Webasto ei sitten tänään enää käynnistynyt -24 C pakkasessa. Ilmeisesti nurkka-ajon vähäinen lataus ei ole riittävä... Näkyykö jossain valikossa akun tila?

En tiedä onko tuo vastuslangaton tuulilasinlämmitin erilainen toimintalogiikaltaan mutta ainakin minun perinteinen langallinen malli toimii aivan mainiosti sulattaen lähes koko lasin alan. Toiminnan saa auton valikoista automaattiseksi eli heti kun systeemi tunnistaa huurretta niin alkaa lämmittää lasia, kuskin ei tarvitse tehdä yhtään mitään. Manuaalisesti saa tarvittaessa päälle sieltä valikoista parin näppäilyn takaa. Tämä lasinlämmitin on kyllä mainio keskintö etenkin näillä keleillä.

Minulla kävi samoin tehdasweban kanssa kovalla pakkasella eli ensin kyllä lähti käyntiin mutta sitten oli sammunut hetikohta koska kun menin autolle lähteäkseni lämpimällä pelillä liikenteeseen, olikin se kylmä kuin pakastin. Yritin vielä uutta w:n käynnistystä mutta sekin urvahti aika äkkiä siihen. Aavistin ettei akun puhti riittänyt, olihan auto seisonut viikon kovassa pakkasessa. Ensimmäinen käynnistysyritys ei onnistunut, ei muuta kuin autosta ulos, ovet lukkoon ja taas auki ja uusi yritys. Nyt lähti hörsköttämään vaivalloisesti melkoisen rahinan ja kalkatuksen kera. Siinä kun antoi muutaman minuutin loksotella niin uskalsi lähteä baanalle. Vaikka auto oli jäykkä kuin seniorikansalaisen selkä niin silti pelasi ihan ok kun Webankin sai pakotettua ajossa käyntiin lisähönkää tuottamaan. Lämmöt nousi normaaliksi vaikka pakkasta oli 30 graadia, ajaminen kaikin puolin ok. Joten ihan kelpo suoritus kuitenkin dieselpelille.
”Nopeudesta ei ole hyötyä, jos suunta on väärä”

Passaatti

Lainaus käyttäjältä: EetuX - 23.01.16 - klo:09:17
Sammuta auto ja sen jälkeen paina trippimittarin nollausnappia muutaman sekunnin ajan. Ensin näyttöön tulee "time" teksti ja kun jatkaa painamista tulee vuorostaan "battery status", jolloin painike vapautetaan ja näytön ylälaidassa näkyy akun varaus prosentteina. Näin ainakin tämän digimittariston kanssa.

Battery status näytti 80%. Ennen kuin muistin katsoa statuksen, oli tullut ajettua jo noin 60 km.
Passat, Sedan, Highline 2,0 TDI 140 kW, 4MOTION DSG.

Crimson Red, Chrome & Style, Dartford 8 J x 18, Led-paketti, Easy Access, Alcantara/Vienna-nahkaverhoilu, Travel- Pro, CAR-NET, kosketusnäyttö 8", Area ja Rear View, Active Info Display, monitoimiohjauspyörä, läm.tuulilasi jne. Luov. 12.5.2015.

hauki12

Lainaus käyttäjältä: EetuX - 23.01.16 - klo:09:17
Sammuta auto ja sen jälkeen paina trippimittarin nollausnappia muutaman sekunnin ajan. Ensin näyttöön tulee "time" teksti ja kun jatkaa painamista tulee vuorostaan "battery status", jolloin painike vapautetaan ja näytön ylälaidassa näkyy akun varaus prosentteina. Näin ainakin tämän digimittariston kanssa.

Toimii myös karvalakki mittariston kanssa. Autoni hälyytti akun varauksen olevan vähissä , SOC oli 40%.
Johtunee nurkka-ajosta , sähkolaitteita ahkerasti käyttäen!?  C-tekillä ja 100km ajolla se palautui 80% , mikä lienee olevan normaali tila?

VW-Variantti

Yritin ohjeidenne mukaan tuota akun tilaa, mutta näyttää 0% SOC.
Mittaristona on active info Display. Auto käy ja pelittää.
Mikähän voisi olla vikana?

Stenfors

Löytyykö keltään Passatista DCC-alustaa? Onko siinä samaa vikaa (kolinaa) kuin uuden Superbin DCC-alustassa on?
Asiasta keskustelua Superb-ketjussa: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=29815.msg541721#msg541721

Tuntuu oudolta, jos koskee pelkästään vain Superbia vai onko noissa erilainen konstruktio taka-akselilla?


Suberb Combi III

MMV

Minulla on ja ei tuo omani ole ainakaan kolissut. Erinomainen varuste, huonoilla teillä mennään comfortilla ja muutoin joko normal- tai sport-asetuksella.

aak

Munkaan Passatin alusta ei kolise.

Varsin miellyttävä on uusi Passat ollut. Vakaa, hiljainen ja 2 diesel on varsin sopiva koslaan DSGn kaveriksi.

Stenfors

Kiitos MMV ja aak! Mielenkiintoinen tieto tosiaan tuo, että Passatissa tuota kolinaa ei tunnu olevan. Mulla siis Superb DCC:lla. On kyllä tosiaan hieno varuste. Mutta tuo kolina vaan on ärsyttävää ja kun tehdas ei vaan tunnu siihen löytävän korjausta.
Suberb Combi III

TeroPee

Muutaman päivän ollut Passat alla ja pari huomiota on tullut.

Ihmettelin miksi kulmavalot eivät toimineet kunnes luin manuaalista että Eco-ohjelmalla ne ei toimi. Tykkään kuitenkin rullaustoiminnosta joten näpyttelin Individual-asetukset siten, että voima on Ecolla. Vaihdenäyttöön ilmestyi numeron eteen E. Vaan eipä keksintö silti rullannut vapaalla vaan jarrutti moottorilla. ,,rsyttävää.

Radiosta en ole löytänyt mute-nappia. Myöskään keskinäytön sammutus 10s jälkeen ei pysy laitteen muistissa kuin seuraavaan sammutukseen saakka. ,,rsyttävää.

Ad bluen range hupenee tuplanopeudella verrattuna mittariin kertyviin kisoihin. Ei vielä ärsyttävää, mutta saattaa muodostua sellaiseksi jos tahti jatkuu samana.

Lumipyryssä ajettaessa side assist ja peruutusavustin tippuivat pois päältä. Seuraavassa käynnistyksessä, ja antureiden ollessa puhtaat, ne eivät tulleet automaattisesti takaisin. ,,rsyttävää.

No joo, enimmäkseen pikkujuttuja mutta hankalia selvitettäviä ennen ostopäätöstä tehtävillä kohtuullisen lyhyillä koeajoilla.
Torni hakusessa / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy