Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - everyoung

#1
http://www.e-heko.com/en/
Tuolta on tullut tilattua ikkunoihin viimanohjaimet. Löytyy myös moottorin viima suojia.
#2
On tullut käytyä, kesti alle tunnin en muista tarkkaan. Ainakin VW airport tajosi kahvit ja syötävää.  ;)
Tehoon ei ollut vaikutusta, mutta kulutus tippui, tosin tein huollon autooni samaan aikaan jossa vaihdoin suodattimien lisäksi myös öljyn mobilista castroliin.
Ilmansuodatin ei ollut mitenkään poikkeuksellisen likainen mutta tietenkin sekin vaikutaa vähän.
#4
Kylläpäs onkin parantanut liikenne turvallisuutta  :)
http://www.iltalehti.fi/autot/2016060121657401_au.shtml
Lisäksi ainakin minun polttoaineen kulutus on noussut. Johtuu varmaan siitä kun ennen ajoin tasaista nopeutta kehällä ja ajaisin vieläkin juuri samalla tavalla, mutta joka tolpalla pitää jarruttaa kun tekopyhät autoilijat hiljentää nopeuden varmuuden vuoksi parikymppiä alle suurimman sallitun. Sitten vielä noi tietyöt kaiken lisäksi molemmille kehäteille samaan aikaan samalle kohtaa. Olen seurannut Drive looper'illa kulutustani jo pidemmän aikaa ja kulutus nousi kameroiden tulon jälkeen n. 1,8l/100km ja tietöiden jälkeen siitä lisää n 0,8l/100km. Kyllä on hieno laji, yritetäänkö tällä saada autot pois kokonaan liikenteestä ja saada ihmiset siirtymään julkisiin liikennevalineisiin?  :-\
#5
Oletko jo autovahinkokeskusta kokeillut?
#6
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 18.10.15 - klo:08:10
Tämä takaisinkutsu pelko kyllä naurattaa, kun sen voi itse tarkistaa:
http://www.skoda.fi/huoltopalvelut/takaisinkutsukampanjat

Mitä tuohon auton optimointiin tulee, niin lainaan työkaveria 10 vuoden takaa "Miksi en jo heti uutena vienyt autoa optimoitavaksi, kun tuo käytös muuttui aivan eriksi". Vielä 10 vuotta myöhemmin viljellään turhaa pelkoa asiasta tietämättä mitään. Ai niin aina kun minun autoa on viritetty auto on penkitetty ennen ja jälkeen. Tämän lisäksi seuraan jokaisen tankillisen kulutusta joten tiedän hyvinkin paljonko autoni kuluttaa polttoainetta ja miten tuo säätö on vaikuttanut. Persedynoihin en luota. Mutta jokainen tyylillään, jos paremmasta ei tiedä ja jos ei ole ikinä kokeillut, niin kannattaako kommentoida?

Ja ei minulla ei ole kaupallista motiivia kommentin takana.

No mitäpäs luulet poistaakohan maahantuoja optimoinnin ja noudattaa määräyksiä, vai kappas vaan täällähän on opitmointi jätetäänkin tämä näin.
Optimointi kannattaa tehdä vasta kamppanjan jälkeen jos sellaisen aikoo tehdä.
#7
Koiraverkko pitäisi olla vakiona Scoutissa, ainakin mun autossa oli.
Lastuttamisen kanssa ei kannata pitää kiirettä, varsinkin jos on vietävä ensivuonna maahantuojan takaisin kutsukampanjaan.
Muutenkin tuo auton "virittäminen" on vähän niin ja näin. Eräs henkilö sanoi kerran, että auton virttämistä voidaan pitää onnistuneena, jos polttoaineen kulutus ei ole lisääntynyt yli 10% eikä moottorin teho ole laskenut yli 10%.  ;) 
#8
Amarok / Vs: amarok
27.08.15 - klo:19:05
Näyttää olevan lava purettu, mutta löytyy sellainenkin jossa ei tarvtitse lavaa poistaa.

http://www.polarvagnen.com/fi/wp-content/uploads/2012/08/polar_campers_8sid_FI.pdf

Tuo se olis kätevä metsällä tai kalassa.
#9
Tuli mieleen vanha vitsi, missä kerrottiin Audin ja Opelin merkin logoista.
Logothan on suunnitellut sama henkilö. Ensin oli Audi vuorossa, suunnittelija ajatteli kestääkö tämä satatuhatta? No kestää, siitä ensimmäinen rinkula. kestääkö kaksisataatuhatta? No kestää, siitä toinen rinkula. Kolmesataatuhatta? Neljäsataa tuhatta? No kestää, mutta siinähän mainio logo merklle.
Seuraavana oli vuorossa Opel. Kestääkö tämä satatuhatta? JA PA***T,  siitä yliviivattu rinkula.

Anteeksi Opelin omistajat, oli ihan pakko.
#10
En halua mitenkään nokitella mutta autovero otettiin käyttöön  jo 1. tammikuuuta 1958 myös väliaikaisena verona ja sitä peritään vieläkin   :-\ . Tarkoitat varmaan ajoneuvoveroa on maksettava ajoneuvoliikennerekisteriin merkitystä henkilö-, paketti-, linja- ja kuorma-autoista, tämäkin no vain väliaikainen. Jäämme vain odottamaan koska nämä VÃ,,LIAIKAISUUDET päättyvät, auto mikä ihana verosyy.  ;)
#11
Huoltaminen / Huollon kilpailutus
16.03.15 - klo:09:46
Onkohan kukaan kokeillut tätä kilpailutussivustoa
https://www.autohuoltaja.fi/
Arvelluttaa vaan antaa tietoja kaikkiin palveluihin.
#12
Mulla on Clas Ohlsoninta ostettu ihan toimiva ja on jaksanut vääntää pultit auki.

http://www.clasohlson.com/fi/Mutterinväännin-Cotech/40-8726
#13
Amarok / Amarok'in vararengas
05.11.13 - klo:14:56
Tuli tuossa renkaanvaihdon aikaan irrotettua myös vararengas ja pestyä se.
Oli vähän tullut hapettumia joten kokeilin laittaa Plasti Dip'iä päälle josko säilyisi parempana.
Ei muuten olisi yhtään kivaa ottaa vararengasta pois räntäsateessa, varsinkaan ensimmäistä kertaa.
#14
Vähintään keväällä ja syksyllä, lisäksi jos aikaa sekä ispiraatiota riittää, tulee vahattua myös talvella ja kesällä. Ennen oli autoglym vahana mutta nykyisin olen käyttänyt meguiar' ia.
#15
Lainaus käyttäjältä: Kasis - 24.08.13 - klo:16:40
Ei aukea(ainakaan) ipadillä?

Joo taitaa tarvita flash playerin
#17
Lainaus käyttäjältä: dosetti - 08.05.13 - klo:12:36
Ylinopeus on kaikki yli nopeusrajoituksen ja alinopeus on senhetkisen poliisivirkamiehen tulkinta liikennettä estävästä tai haittaavasta nopeudesta?

Inhorealismiä, mutta noin se taitaa olla :P
#18
Tieliikennelaki määrittelee kyllä ylinopeuden, mutta ei alinopeutta. Ylinopeus on kun ajaa yli suurimman sallitun nopeuden, siis jo 1km/h. En muuten ole koskaan kuullut kenenkään saaneen sakkoja alinoeudesta, sitäpaitsi tieliikennenlaki kehoitaa ajamaan omien kykyjensä mukaista nopeutta, alinopeudesta voisi puhua jos ajaa moottoritiellä alle 60km/h koska sinne ei saa mennä ajneuvoilla joiden rakenteellinen nopeus on alle sen. Itse pyrin ajamaan suurinta sallittua, mutta kuitenkin muun liiketeen mukana. Tietenkin järjen käyttö on sallittua, jos on huonokeli, niin ei ole pakko ajaa 100 kuten muut (esim. muutaman vuoden takaiset ketjukolarit, Helsingissä ja Kuopiossa).
#19
Törmäysenergia on monen tekijän summa, esim kappaleen massa, voima, materiaali yms. Joku laski joskus miten suuri  pitää olla n. 1000kg painavan esineen että se kumoaa rekan (painoa en muista) massan. Tulos oli muistaakseni joitain tuhansia km/h, eli tässä tapauksessa rekka matkasi 80km/h, törmäyksessä molemmat pysähtyisivät törmäyspaikkaan. No tämän on vain laskentaa emmekä taida koskaan saada tietää miten todellisuudessa kävisi.
#20
Lainaus käyttäjältä: amarok - 24.11.12 - klo:07:54
Amarokin omistajana olisi kiva saada kollegoden kommentteja autosta.
Itselläni ei ole ollut muita ongelmia kuin huoltovälinäytössä, mikä ei ajoa haittaa.
Kulutus jää alle 8,00l/100km (2 V3500KM) missä on mukana webaston kulutus.
Mukavana huomiona kaupunkikulutus on pienempi kuin maantie 120 km/h kulutus


Muokkasin otsikkoa hiukan paremmin kuvailevaksi.
-pokkus



Eikös Amarok ole kaksikäyttöauto tai pakettiauto, riipuen rekisteröinnistä, eipä taida saada ajaa 120km/h.
Kulutuskin laskee kun tiputtaa vahan nopeutta.
#21
Quality:n tavoin päästän perässä roikkuja mielummin ohi kun rupean "opettamaan" ketään, poliisit on sitä varten, lisäksi se on vaarallista. Eikä se koko ole ratkaiseva vaan törmäysenergia, moottoripyörälläkin voi tappaa niin henkilöauton kuin rekankin ohjaamossa olijan, jos vain osuu sopivasti.
#22
Kummallisia itikoita jos ei pesemällä jäljet lähde, ellei kyseessä ole Pohojammaan itikat niin jäljet tarvii kyllä pläkkäriä ;D. Itsellä on aina lähtenyt kunnon pesulla ja sientä "näyttämällä" pesuaineena käytän auto glym'iä samoin vahana. Kerran pari vuodessa liuotinainepesu (keväällä (ja syksyllä)) ja heti vaha päälle kun on ensin pesty shampoolla liuottimet pois.
#23
Skoda / Vs: Superskoda
16.07.12 - klo:19:51
Lainaus käyttäjältä: supe - 13.07.12 - klo:10:57

jos superskodaa tarkoitat,niin itse olen sinne maksanut etukäteen tuolla paypal systeemillä ja aina on homma toiminut!

+1
On tullut tilailtua ja aina on tavarat tulleet perille, maksanut pankkisiirrolla.
#24
Ulkopinnat / Vs: Vahaus
04.06.12 - klo:21:14
Lainaus käyttäjältä: AP - 17.05.12 - klo:18:17
Huhuh!

Muutama tunti hurahti auton puunailussa, sinänsä hauskaa puuhaa mutta tuntuu tuo lähes työpäivän mittainen puhastelu jo hieman liioitellulta....

Homma meni näin:

-Liuottimet pintaan ja paineella pois
-Pesu Fairylla jotta saa rasvat pois (joo, fairysta ollaan montaa mieltä, mä olen sitä käyttänyt ennen vahausta)
-Clay Barilla auto läpi (hirveästi ei tuntunut likaa enää irtoavan)
-Pesu Dodon shampoolla
-Kuivaus ja auto yöksi lepäämään
-Dodon LimePrime Bileman Cyclolla (kevyt käsittely pehmeällä laikalla)
-Collinite 845 käsin
-Valmis  8)

Jos nyt vähään aikaan ei tarvitsisi noin laajaa käsittelyä uudelleen tehdä..




Joskus muistan kuulleeni, että astianpesuaineet vahingoittaisi maali/lakkapintaa en kyllä tiedä pitääkö paikkansa, mutta kieltämättä astianpesuaine on hyvää rasvanpoistoon itse käytän sitä käsienpesussa.
#25
Varaosia / Vs: Varaosa ostopaikkoja
11.04.12 - klo:19:30
No niin tänään tulivat palikat, reilusti kuplamuoviin pakattuna. Hinta huomattavasti kotimaisia hintoja halvemmalla. Harmi vaan että on aika suppea valikoma.
#26
Varaosia / Vs: Varaosa ostopaikkoja
05.04.12 - klo:09:40
Löysin aikas edullisen puolalaisen kaupan osoittesta: http://www.carsystems.pl/
Tilasin muutaman osan (Webaston T91 upgrade kit, Media in kit For ipod), maksu pankkisiirrolla ( myös paypal mahdollinen) parin pankkipäivän odotus ja nyt tavarat on tulossa UPS:llä.  Jännä kattoo mitä sieltä tulee..
#27
Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 23.03.12 - klo:08:15
Joku voisi tietysti mennä väittämään, että turvavälin pituuden ja onnettomuusriskin välillä on jonkinlainen korrelaatio... Siinä mielessä olen itsekin täsmälleen samaa mieltä, että sillä TODELLAKIN on väliä, mikä siellä takapuskurissa roikkuu.
Jep, ihan totta, jos katsot ketjua taaksepäin huomaat varmaan, kun olen useaan kertaan sanonut, että perässä roikkuminen on tuomittavaa ja jokaisen on pidettävä turvaväli aivan sama kuka tai mikä siellä roikkuu.
#28
Lainaus käyttäjältä: jf - 16.03.12 - klo:20:18
Kuten eräskin neropatti täällä totesi, ei sillä ole mitään väliä minkä kanssa kolaroi...  ::)
Hyvä jf, nyt näyttäis siltä että sä olet päässyt asian ytimeen, pidä toi.
Ensinnäkin minä puhuin perässä roikkumisesta en suinkaan kolaritilanteesta, vaikka kyllä se niin on, että törmäysenergia siinä viimekädessä on merkittävässä roolissa.
#29
Lainaus käyttäjältä: JJ Virtanen - 21.02.12 - klo:12:50
Eli sinun logiikallasi se edellä ajava on aiheuttanut tämän tilanteen, kun ei ole tajunnut kaartaa huoltiskalle kahville? Vai ootko sitä mieltä, että vain raskaalla liikeenteellä on oikeus työntää rajotuksen mukaan ajavat kahville?

Ei, edellä ajava ei ole tuota aiheuttanut, vaan perässä roikkuja. Se, kommentti oli tarkoitettu ehdotukseksi vain, koska rekalla ei pääse yhtä joutuisasti ohi kun henkilöautolla, kun on massaa tarvitsee pitkän matkan ohitukseen vielä kun nopeus on rajoitettu eli nopeus ero on pieni voi ohitukseen mennä muutaman sadanmetrin asemesta kilometrejä. Ihan yhtä hyvä vaihtoehto on näyttää aikeensa ja antaa tilaa sopivalla paikalla ja vaikka vilauttaa vilkkua oikealle sekä hiljentää ohituksen jouduttamiseksi, niin pääsee perässä roikkujasta eroo. Pyydän anteeksi, jos olen pahoittanut jonkun mielen kun kehtasin ehdottaa kahvi taukoa.
#30
Lainaus käyttäjältä: Tupo - 21.02.12 - klo:12:24
Jos "ammattikuskin" asenne ei sovi ison auton rattiin, niin sitten voi siirtyä vaikka pullakuskiksi Hiacen rattiin.
Ihan totta, mutta en suosittelisi mikään ajoneuvon rattiin pääsyä. On tuolla liikenteessä paljon muitakin "asennevammaisia" joilta pitäisi ottaa ajo-oikeus pois, niin ammattikuljettajissa kuin muissakin. Joo onhan sillä eroa onko 60t painava yhdistelmä vai mopo mutta turvaväli on pidettävä jokaisen. Liikenteessä näkee toisinaan, kun joillakin on kiire vain edessä ajavan eteen ja sitten loppuukin kiire, minullekin on tullut monesti tälläisiä eteen. Siinä ei sitten auta kun hiljentää, käydä kahvilla tai jos on mahdollisuus mennä ohi toisin on rekoilla jotka ei voi ohittaan ihan niin helposti kun henkilöautolla, joo Skoda on henkilöauto, enkä ole vieläkään rahtari.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy