Uusi XC60 (MY18 -)

Aloittaja Jyri, 29.01.17 - klo:11:04

« edellinen - seuraava »

Jyri

Uusi XC julkaistaan kuulemma piakkoin ja tulee noudattelemaan XC90sen näköä, myös sisältä. Pituutta kuulemma 5 cm enemmän kuin vanhassa. T8 kuulemma tulossa kanssa heti julkaisun yhteydessä, ensimmäiset autot (esittely) joskus kesällä. Jännä nähdä millainen hinta tulee olemaan...

Kuvia:











































































Ritzenhoff

Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

tet

Näköjään nykyään vakiintunut tämä tietokoneanimaatioiden käyttö uusien autojen esittelyssä. Jotenkin en jaksa noista innostua, vasta oikean auton näkeminen kertoo lopullisesti miltä se näyttää.

Ei silti, ihan hienohan tuo on - tietokonegrafiikaksi.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: tet - 07.03.17 - klo:13:45
Näköjään nykyään vakiintunut tämä tietokoneanimaatioiden käyttö uusien autojen esittelyssä. Jotenkin en jaksa noista innostua, vasta oikean auton näkeminen kertoo lopullisesti miltä se näyttää.

Ei silti, ihan hienohan tuo on - tietokonegrafiikaksi.

http://www.volvocars.com/se/bilar/modeller/xc60
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

mremonen

Onhan tuo ihan hyvän näköinen. Ovet "kopioitu" Q5:stä :)
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

vasara

#5
Tyylikäs, ainakin auton etupää.. korkeat Volvo-look takavalot ja takapään voimakas pokkaus sisäänpäin ei ole omaan mieleen.
Onko tietoa valmistusmaasta.. Kiina vs Ruotsi?

Lisää kuvia: https://www.carwow.co.uk/news/volvo-xc60-price-specs-release-date-2977

edit: Valmistusmaa tämän mukaan Kiina => taitaa olla Euroopan markkinoille myymätön paikka, ilman reippaita hinnanalennuksia?
http://carszet.com/crossover-2018-2019-volvo-xc60-will-be-made-in-china/

Cayman

Volvon uuden XC60-mallin tuotannon on määrä käynnistyä huhtikuun puolivälissä Torslandan tehtaalla Ruotsissa. Moottorit valmistetaan Skövdessä (Ruotsi) ja Zhangjiakoussa (Kiina) ja korikomponentit Olofströmissä (Ruotsi).

Tuleekohan T8 olemaan halvempi kuin S90 T8?
ID.3 Business
Golf VIII

vasara

Lainaus käyttäjältä: Cayman - 07.03.17 - klo:15:56
Volvon uuden XC60-mallin tuotannon on määrä käynnistyä huhtikuun puolivälissä Torslandan tehtaalla Ruotsissa. Moottorit valmistetaan Skövdessä (Ruotsi) ja Zhangjiakoussa (Kiina) ja korikomponentit Olofströmissä (Ruotsi).

Tuleekohan T8 olemaan halvempi kuin S90 T8?
Näköjään joo.. tämän mukaan.. http://teknikensvarld.se/nya-volvo-xc60-med-ny-design-och-teknik-253161/ .. Kiinan ja USA:n markkinoille autot tehdään Kiinassa ja Euro markkinoille Ruotsissa. Saapa nähdä leviääkö kiina-autojen virus hiljalleen myös Euroopan markkinoille? Veikkaan, että jos asiakkaat ei asiasta ole riittävän kiinnostuneita, niin leviää. Komponenttien liikkeistä maailmalla kukaan ei ota selkoa.. tuleeko lopulta kaikki osat Kiinasta ja vain osa EU markkinoiden autojen kokoonpanoa Ruotsissa. Epäilyttävä kuvio joka tapauksessa.. kyllähän se söisi 'premium' auton ostajaa, kun näkisi konepellin alla ja vähän siellä täällä 'made in china' merkkejä :)

Jyri

Täältä löytyy nuo Volvon viralliset uudet kuvat: https://www.media.volvocars.com/se/sv-se/media/photos/list

Tuo perä ei vaan vielä omaan silmään istu, jotenkin näyttää kuin auton etu ja takaosa olisivat eri autoa, ehkä silmä tottuu ja livena voi tietysti olla eri.

Sisustaa kun katsoo niin hienosti ovat onnistuneet luomaan tuon 60 sarjan ilmeen erilaiseksi ja ei ihan yhtä hienoksi kuin 90 sarjassa, eli näyttää siltä että autojen "arvokkuus" kasvaa mallisarjan mukaan.

Alunperin mielessä kävi jos olisi kysellyt onnistuisko tilauksen muuttaminen XC60:seksi, mutta kuvien perusteella ei ole tarvetta, vaikka korkeampi maavara on tuon oman XC60 odotusauton myötä alkanut houkuttamaankin, niin ainoastaan V90CC olisi ollut ulkoisesti ja sisältä sellainen mikä olisi ollut vähintään yhtä hieno kuin tilattu S90. Makuasioita toki ja ei tuo uusi ole mitenkään huono ja ymmärrän kyllä Volvon idean sijoittaa eri mallisarjat hieman erilaisiksi fiiliksen mukaan.

Sisältä uudessa XC60:sessa eniten tökkii keskikonsolin vähäisempi nahan käyttö ja ovipaneelit erityisesti ovat ei niin hienot kuin S/V90:sessä.

Oli joku nähnyt jo mittojen vertailua uusi vs. vanha XC60 jossakin?

Ritzenhoff

Noissa linkin kuvissa tuo sininen T6 on aivan helvetin hieno edestä ja takaa neljällä ulostulolla.

Edelliseen verrattuna 62mm lisää pituutta (nyt 4.690mm), 12mm lisää leveyttä (nyt 1.902mm) ja akseliväli kasvaa 91mm -> 2.865mm. Korkeus putoaa 14mm alaspäin, nyt 1.658mm.

Ois kyllä unelmien perherassi ja sais istua korkeammallakin. Mut mennään nyt Octavialla kuitenkin seuraavat 3-4v  ::)

Toiselta foorumilta kopioitua:

Pikavilkaisulla spekseistä:

+ maavara 21,6cm (eli ei tipu alle 20cm, tästä ehdoton plus)
+ tavaratilaa hiukan enemmän eli 505l
+ pituus ja akseliväli pidentynyt, auttaisiko takajalkatilan suhteen
+ lisävarusteena säädettävä ilmajousitus jossa ajonaikaiset säädöt -20->+40mm eli tuosta laskien kokonaismaarava voisi olla 25,6cm joka on tässä luokassa ehdoton huippu
+ ovien jatkuminen kynnyksen yli jolloin lahkeet eivät kuraannu ja sisäkynnys pysyy tiivisteen ansiosta puhtaana
+ sisätiloissa upgrade 90-sarjalaiseen tyyliin, kosketusnäyttö integroitu hienosti kojetauluun (ei mitään tablettivirityksiä GLC tai BMW X5 tyyliin)
+ saksalaisten lähteiden mukaan vain nelivetoisia ja automaattiversiota tarjolle (ainakin aluksi)
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

b1mpo

Minusta ulkopuoli on hyvinkin onnistunut tässä. Edellisestä en ole samaa mieltä. On saatu sievästi sirommaksi asiallisilla yksityiskohdilla. Omaan silmään parhaimman näköinen katumaasturi.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Jyri

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 08.03.17 - klo:09:57
Minusta ulkopuoli on hyvinkin onnistunut tässä. Edellisestä en ole samaa mieltä. On saatu sievästi sirommaksi asiallisilla yksityiskohdilla. Omaan silmään parhaimman näköinen katumaasturi.
Taitaa olla että tuo sirous on juuri oikea termi kuvaamaan tuota, itse kaipaisin ehkäpä juuri mustia lokasuojien kaaria ja että saisi hieman raffimmaksi tuota ulkonäköä.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 08.03.17 - klo:10:24
Taitaa olla että tuo sirous on juuri oikea termi kuvaamaan tuota, itse kaipaisin ehkäpä juuri mustia lokasuojien kaaria ja että saisi hieman raffimmaksi tuota ulkonäköä.
Ehkäpä se on nelivetoinen korkeammalla istuttava massiivisempi hatchback.  ;)
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Jyri

Nyt kun on ollut aikaa silmällä tottua ja juttuja sekä videoita katseltua, niin tuo perä alkaa olemaan jo siedettävä. Nyt on myös itselle valjennut mikä siinä tökkii, eli tuo nouseva ikkunalinja, samahan on tässä nykyisessäkin, enkä pidä siitä tässäkään, aiheuttaa myös sen että jo muutenkin korkeammassa autossa on huono näkyvyys oikealle taakse, toki tuo ongelma poistuu pitkälle BLISsillä, jota tässä nykyisessä karvalakissa ei ole.

Kokonaisuutena auto on kyllä ihan hienon näköinen, siis tuo uusi XC60. Isoimmat ongelmat itselle on sisätilojen laatuvaikutelmassa/fiiliksessä.

- Keskikonsolin nahkatuki on vain pieni, ei eteen asti ulottuva kuten 90-sarjassa
- Ovipaneelissa on vain pikkupläntit nahkaa, loput muovia, vaikkakin ilmeisesti pehmeää sellaista, mutta silti. 90-sarjassa taasen on muovia ainoastaan oven alalaidan ulkopuoli
- R-Designiin ei saa koknahkaisia sporttipenkkejä, toisaalta siihen saa kyllä nappanahkaiset ilmastoidut ja hierovat mukavuuspenkit, toisin kuin noissa isommissa
- Maavara ja pidempi toimintasäde hybridissä taas houkuttelisi
- Oikea joka nurkassa saatavilla oleva ilma-alusta kyllä houkuttaisi

Kokonaisuutta kun olen pähkäillyt niin olen päätynyt odottelemaan omaa S90 T8:sia, enkä usko että kysyn tilauksen päivitysmahdollisuutta tuohon XC60 T8:siin.

aquarius

^ Ymmärsinkö oikein, että XC60 T8:lle luvataan pidempi matka pelkällä sähköllä, kuin S/V90:lle?
Volvo V90 T8 AWD -18

Jyri

^ Kyllä, yhdessä videossa mainittiin että akusto olisi parempi ja toimintamatka olisi 50km, tämä on kyllä vielä epävirallinen, vahvistamaton tieto.

Jyri

Volvo ilmoitti että uuden XC60sen hinnasto julkaistaan viikolla 11, ei vaan ole vielä näkynyt, vai tarkoittivatkohan viikon 11 aikana  ::)

Taky

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 13.03.17 - klo:15:07
Volvo ilmoitti että uuden XC60sen hinnasto julkaistaan viikolla 11, ei vaan ole vielä näkynyt,,,,

https://drive.google.com/file/d/0By_-3Idq4sZubkZNbE9WeGFCQmc/view
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Taky - 13.03.17 - klo:20:01
https://drive.google.com/file/d/0By_-3Idq4sZubkZNbE9WeGFCQmc/view
Kiitos, olenko ainut jonka mielestä hinnat olivat aika rapeat, näittivät aika samoilta kuin V90sen. Itse en maksaisi noin paljoa kun katsoo millaisen sisustan sillä saa verrattuna S/V90seen. Itselle varsinkin noiden ovien muoviverhoilu on tuossa hintaluokassa ylipääsemätön juttu.

DongFeng

Kyllä vaan tuo V90 CC miellyttää silmää eniten näistä uusista Volvoista ja seuraavaksi tämä XC60, mutta ehdottomasti tumman värisenä ettei näytä liikaa kolholta laatikolta !

JPN_V70D3OR

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 13.03.17 - klo:20:23
Kiitos, olenko ainut jonka mielestä hinnat olivat aika rapeat, näittivät aika samoilta kuin V90sen. Itse en maksaisi noin paljoa kun katsoo millaisen sisustan sillä saa verrattuna S/V90seen. Itselle varsinkin noiden ovien muoviverhoilu on tuossa hintaluokassa ylipääsemätön juttu.
On kyllä yllättävän kova pyynti, autokuume laski välittömästi monta pykälää :-(
V90 D4 AWD Business aut 56 522,81
XC60 D4 AWD Business aut  56 960,93
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

Jyri

Kävin Biliassa kyselemässä oman tilauksen tilaa ja samalla kysyin mikä on tällä hetkellä arvio jos tilaa uuden XC60sen ja arvelivat marraskuuta...

Jyri

Aikamoisen painava peli tuo uusi XC60, ainakin Volvon International sivujen mukaan. Lähemmäs 300kg painavampi T8na kuin S90 T8 ja toisaalta vain 5kg kevyempi kuin XC90 T8, tuntuu hieman ihmeelliseltä että olisi niin painava, eli melkein 2349 kg omapaino, totaali kuitenkin vain 2700 kg, jokin ei nyt täsmää  :o

nemos

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 16.03.17 - klo:22:06
jokin ei nyt täsmää

Toisella palstalla muutama päivä sitten selvitettiin, että nuo ilmoitetut painot eivät pidä paikkansa. Löytyy myös toiset, 250-300 kg pienemmät lukemat, jotka ovat oikeat.
Volvo XC60 T8 Inscription

Jyri

^Kuulostaisi paljon järkevämmältä, siis että paino olisi lähellä V90stä... Kiva yrittää kaivaa tietoa kun Volvon omillakin sivuilla on mitä sattuu.

Samaten ihmetyttää samoilla sivuilla ilmoitetut sisämitat, niiden mukaan uudessa XC60sessä olisi enemmän takana polvitilaa kuin V90sessä, en usko, kun meinaan samoilla sivuilla väitetään että vanhassakin XV60ssä olisi enemmän takana jalkatilaa kuin V90sessä ja sen osalta voin todeta ettei todellakaan ole.

Taky

https://volvofi.s3.amazonaws.com/hinnasto/hinnasto_XC60.pdf

OMAPAINO Kg

D4 AWD 1836
D5 AWD 1879

T5 AWD 1814
T6 AWD 1868
T8 Twin Engine 2115
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 16.03.17 - klo:22:54
^Kuulostaisi paljon järkevämmältä, siis että paino olisi lähellä V90stä... Kiva yrittää kaivaa tietoa kun Volvon omillakin sivuilla on mitä sattuu.

Samaten ihmetyttää samoilla sivuilla ilmoitetut sisämitat, niiden mukaan uudessa XC60sessä olisi enemmän takana polvitilaa kuin V90sessä, en usko, kun meinaan samoilla sivuilla väitetään että vanhassakin XV60ssä olisi enemmän takana jalkatilaa kuin V90sessä ja sen osalta voin todeta ettei todellakaan ole.

Tuossa mittapiirustuksessahan ei suoraan ole polvitila vaan mitta lattiasta kattoon. Se viiva on vinoon piirretty siihen. Ja siltä osin se varmasti pitääkin paikkaansa koska korkeammassa autossa on korkeammat sisätilat myös.
Polvitilaa ei varmasti enemmän ole XC60:ssä. On kuitenkin lyhyempi auto myös akseliväliltään.

Nalle

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 11.03.17 - klo:09:35
- R-Designiin ei saa koknahkaisia sporttipenkkejä, toisaalta siihen saa kyllä nappanahkaiset ilmastoidut ja hierovat mukavuuspenkit, toisin kuin noissa isommissa

Ei ainakaan hinnaston mukaan R-Designiin saa noita ilmastoituja penkkejä.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Nalle - 17.03.17 - klo:20:28
Ei ainakaan hinnaston mukaan R-Designiin saa noita ilmastoituja penkkejä.
Totta, luulin että saa kun aikoinaan konffailin Volvon Global sivujen konfiguraattorilla, mutta tänään tuli varmistettua, että ei saa muilla kuin noilla Nahka/Alcantara penkeillä.

Ranssi

Hinnastosta voi nähdä sen, että Volvolla on lähdetty saksalaisten vanavedessä hinnoittelemaan lisähevoset todella reippaasti. Nykyisessä Classicissa D4:n ja D5:n hintaero on parisen tonnia, nyt huudetaan yli kuutta >:(

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy