B7 tehdaswebaston sielunelämä

Aloittaja Mr Vice, 09.11.11 - klo:14:07

« edellinen - seuraava »

Tos®

Mites jos sen koodais pois päältä? Can-väylältä ruksi pois, toki siitä tulis vikakoodi ettei ole koodattu oikein...
Mutta sitten masiinaa vois käyttää kai manuaalisesti kellolla?
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

mla

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 11.11.11 - klo:14:34
Mites jos sen koodais pois päältä? Can-väylältä ruksi pois, toki siitä tulis vikakoodi ettei ole koodattu oikein...
Mutta sitten masiinaa vois käyttää kai manuaalisesti kellolla?

Teoriassa jälkiasennetulla kellolla tuo voisi toimia noin jos kellosarja ohjaa climatroniccia suoraan ohi auton 'älyn'. Passat 3C:ssä näin on jos on vain ajonaikainen lämmitin tehtaalta ja siihen asennettu jälkikäteen kellosarja.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Passatti

Pyysin tarjousta Webastosta kaukokäynnistimellä tulevaan Passattiini.Hinta oli hurjat 2675,.Omaani ei saanut tehdas asenteista Webastoa jostain syystä.Ei myyjätkään tienneet miksi.Eli asennan Webaston muualla 40% halvemmalla.
Always lead, never follow

TuplaVW

#33
Lainaus käyttäjältä: Passatti - 13.11.11 - klo:10:05
Pyysin tarjousta Webastosta kaukokäynnistimellä tulevaan Passattiini.Hinta oli hurjat 2675,.Omaani ei saanut tehdas asenteista Webastoa jostain syystä.Ei myyjätkään tienneet miksi.Eli asennan Webaston muualla 40% halvemmalla.
Ehkä kysymys on hinnoittelumaailmasta, eli edulliseksi vedettyyn 1,4 TSI:in ei haluta myydä tehdasasenteista samalla hinnalla kuin useimpiin malleihin. En ole tarkistanut tilannetta esim Sakasan hinnastoista. Multifuelin osalta syy voi olla jokin muukin.
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

Mr Vice

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 13.11.11 - klo:10:05
Omaani ei saanut tehdas asenteista Webastoa jostain syystä.Ei myyjätkään tienneet miksi.

Jos autosi on Blue Motion Sedan ja siihen tulee tehdasasenteinen vetokoukku niin jostain syystä tällöin tehdaswebaa ei saa. Ihmettelen myyjien ammattitaitoa jos tätä eivät tienneet, lisävarustehinnastostahan tuon näkee.

"Passat 3C:ssä näin on jos on vain ajonaikainen lämmitin tehtaalta ja siihen asennettu jälkikäteen kellosarja."

Jaa, onkohan noin? Ittellä oli aiemmassa autossani 3C:ssä vakiona tehdasweba ja siihen otin kauko-ohjainsysteemit esilämmitystä varten: ei mitään vaikutusta ajonaikaiseen w:n toimintaan. Nähtävästi tehdaswebaston ajonaikainen sielunelämä on kiveen kirjoitettu eikä sitä voi muuksi muuttaa seikoittamatta auton järjestelmiä.
”Nopeudesta ei ole hyötyä, jos suunta on väärä”

mla

Lainaus käyttäjältä: Mr Vice - 14.11.11 - klo:12:28
"Passat 3C:ssä näin on jos on vain ajonaikainen lämmitin tehtaalta ja siihen asennettu jälkikäteen kellosarja."

Jaa, onkohan noin? Ittellä oli aiemmassa autossani 3C:ssä vakiona tehdasweba ja siihen otin kauko-ohjainsysteemit esilämmitystä varten: ei mitään vaikutusta ajonaikaiseen w:n toimintaan. Nähtävästi tehdaswebaston ajonaikainen sielunelämä on kiveen kirjoitettu eikä sitä voi muuksi muuttaa seikoittamatta auton järjestelmiä.

Otit tuon irti siitä aiemmasta. Eli tuo oli vastaus siihen, että mitä jos poistaisi Webaston väylästä ja ohjaisi sitä vain kellosarjalla. Tämä ei kuitenkaan onnistu ellei ole vain ajonaikainen lämmitin ja siinä rinnalla jälkiasennuskellosarja. Muissa tapauksissa Webastoa ohjataan väylästä ja se ohjaa mm. climatroniccia väylästä, jolloin Webaston poisto väylästä disabloi sen toiminnan kokonaan.

Tuo ei tarkoita että jälkiasennuskellosarja toisi tuohon toimintaan muutosta vaan tuossa spekuloitiin jos Webaston poistaisi kokonaan väylästä.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Mr Vice

Lainaus käyttäjältä: mla - 14.11.11 - klo:12:40
Otit tuon irti siitä aiemmasta.

Tuo ei tarkoita että jälkiasennuskellosarja toisi tuohon toimintaan muutosta vaan tuossa spekuloitiin jos Webaston poistaisi kokonaan väylästä.

Ok, luin vajavaisesti taustat, sori.

Tuo väylän ohitus olisi hyvä kokeilla että onnistuuko. Kenellä osaamista asiaan voisi testata.
”Nopeudesta ei ole hyötyä, jos suunta on väärä”

mla

Lainaus käyttäjältä: Mr Vice - 14.11.11 - klo:12:48
Ok, luin vajavaisesti taustat, sori.

Tuo väylän ohitus olisi hyvä kokeilla että onnistuuko. Kenellä osaamista asiaan voisi testata.

Helpointa on ensin ottaa Webasto pois CAN-Gateway 'installed' listalta. Tuosta seuraa vikakoodeja, mutta testaamalla näkee toimiiko Webasto vielä. VCDS:n tuohon tarvitsee.
Jos tuo ei auta niin sitten voi Webaston johtosarjasta koittaa poistaa CAN hi/lo pinnit ainakin väliaikaisesti ja samalla koodata Webasto pois väylästä. Tuon jälkeen auto luulee ettei Webastoa ole asennettu.
Avointa tuossa on siis, että toimiiko esilämmitys kummassakaan tilanteessa.

Tampere/Lempäälä alueella voin auttaa VCDS:llä koodauksessa jos tuota haluaa joku testata.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

foxnen

Lisäakun lataaminen ajossa.
Keskustelin huoltopäällikön kanssa, kuinka webaston akun lataaminen tapahtuu.
Auto lataa akkuja vuorotellen releohjauksella. Akut eivät ole suoraan rinnakkain, ettei webasto pääse purkamaan missään vaiheessa auton käyttöakkua.
Asensin Defan kello/akkulaturi samoin, kuin aikaisempaan autooni, eli lataa auton käyttöakkua.
Onko tämä oikea tapa kytkeä? Tämä tuntuu hyvälle, autonkäyttöakku on aina täynnä ja samalla auton laturi pääsee nopeammin lataamaan webaston akkua. 
Olin pitemmällä reissulla, Defan näytössä on normaalisti ajon aikana akunjännite näyttää 14,7V, satuin myöhemmin vilkaisemaan näyttö ja ihmettelin miksi jännite oli 12,3V.
Tällöin auton laturi latasi webaston akkua.
Auton laturi turvaa käyttöakun lataamisen, kuinkahan pätkäajossa webaston akku latautuu?
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

Taky

Lainaus käyttäjältä: mla - 14.11.11 - klo:12:54
Helpointa on ensin ottaa Webasto pois CAN-Gateway 'installed' listalta.
Tuosta seuraa vikakoodeja, mutta testaamalla näkee toimiiko Webasto vielä.

Octavian tehdas webasta oli kärähtänyt sulake, syy tuntematon, mutta se poisti myös weban ajotietsikan listalta, ei reakoinut luonnollisesti manuali eikä Telestart käynnistyksen.

Huollon mukaan ei mitään vikakoodejakaan ollut jäänyt näkyviin, eli jos näin on periaatteessa katkaisin sulakeelle niin sillä voisi estää weban pakkoautomaattikäyttö.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

mla

#40
Lainaus käyttäjältä: Taky - 16.11.11 - klo:10:01
Octavian tehdas webasta oli kärähtänyt sulake, syy tuntematon, mutta se poisti myös weban ajotietsikan listalta, ei reakoinut luonnollisesti manuali eikä Telestart käynnistyksen.

Huollon mukaan ei mitään vikakoodejakaan ollut jäänyt näkyviin, eli jos näin on periaatteessa katkaisin sulakeelle niin sillä voisi estää weban pakkoautomaattikäyttö.

Toki tuokin 'toimii' tietyssä mielessä, sillä eihän se lähde käyntiin lainkaan kun virrat on pois Webastolta :)
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Taky

Lainaus käyttäjältä: mla - 16.11.11 - klo:17:15
Toki tuokin toimii tietyssä mielessä, mutta eihän se lähde käyntiin lainkaan kun virrat on pois Webastolta :)

Yllättävä havainto - joka tuli tänä aamuna henkilökohtaisesti tehtyä. :'(
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

mkn

Ei kovin suurta luottamusta herätä tuon Webaston toiminta  :(

Jo useamman kerran on käynyt niin että kun olen kaukosäätimellä komentanut lämmityksen päälle (kuittauksen mukaan kaikki OK), mutta sitten autolle saapuessa lämmitin ei olekaan päällä. Viikonloppuna kun oli huimat 5 astetta pakkasta ei moottori lämmennyt 20 km maantieajossa normaalilämpöön, mikä vahvasti viittaa että lämmitin ei käynnistynyt edes ajossa.
Eilen aamulla lämmitin toimi vaihteeksi ihan normaalisti, mutta töistä lähtiessä taas ei.
Käynnistin lämmittimen kaukosäädöstä ennen autoon menoa ja kaipa se onnistui kun sisäpuhalluskin käynnistyi. Ajettuani muutaman kilometrin huomasin ettei lämmittimen merkkivalo enää palakaan. Laite oli siis sammunut itsestään!

Tuli mieleen, että polttoaineen saannissa saattaa olla jotain häikkää ja laite siis käynnistyy, mutta sammuu heti muutaman minuutin kuluttua. Kävinkin sitten tankilla että näkee toimiiko tuo edes täydellä tankilla.
Toistaiseksi OK, mutta onhan tuo aina välillä toiminut tähänkin saakka.

Mitään vikailmoituksia ei ole näkynyt ja polttoainettakin oli vielä reilusti. => Lämmittimen pitäisi kyllä toimia.
Huoltoonhan tuo pitää kiikuttaa, mutta kun tietää kuinka siellä on aikaa ja taitoa tutkia satunnaisia vikoja niin ahdistaa jo ennakkoon.


Onko muilla esiintynyt vastaavaa takkuilua?

mla

Vikakoodit tulee laitteen muistiin eikä niitä näe sieltä kuin testerillä. VCDS:llä tai muulla VAS yhteensopivalla. Webaston testerillä näkee osan koodeista jos laitteessa on jälkiasennuskello.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Matts

Minulla tekee samaa, ei ole aina lähtenyt päälle kaukosäätimellä laitettuna, ajastimella näyttää toimivan.

Lainaus käyttäjältä: mkn - 22.11.11 - klo:14:33
Ei kovin suurta luottamusta herätä tuon Webaston toiminta  :(

Jo useamman kerran on käynyt niin että kun olen kaukosäätimellä komentanut lämmityksen päälle (kuittauksen mukaan kaikki OK), mutta sitten autolle saapuessa lämmitin ei olekaan päällä. Viikonloppuna kun oli huimat 5 astetta pakkasta ei moottori lämmennyt 20 km maantieajossa normaalilämpöön, mikä vahvasti viittaa että lämmitin ei käynnistynyt edes ajossa.
Eilen aamulla lämmitin toimi vaihteeksi ihan normaalisti, mutta töistä lähtiessä taas ei.
Käynnistin lämmittimen kaukosäädöstä ennen autoon menoa ja kaipa se onnistui kun sisäpuhalluskin käynnistyi. Ajettuani muutaman kilometrin huomasin ettei lämmittimen merkkivalo enää palakaan. Laite oli siis sammunut itsestään!

Tuli mieleen, että polttoaineen saannissa saattaa olla jotain häikkää ja laite siis käynnistyy, mutta sammuu heti muutaman minuutin kuluttua. Kävinkin sitten tankilla että näkee toimiiko tuo edes täydellä tankilla.
Toistaiseksi OK, mutta onhan tuo aina välillä toiminut tähänkin saakka.

Mitään vikailmoituksia ei ole näkynyt ja polttoainettakin oli vielä reilusti. => Lämmittimen pitäisi kyllä toimia.
Huoltoonhan tuo pitää kiikuttaa, mutta kun tietää kuinka siellä on aikaa ja taitoa tutkia satunnaisia vikoja niin ahdistaa jo ennakkoon.


Onko muilla esiintynyt vastaavaa takkuilua?
Vag -autoja
Mersu

Paul-Ant

Webaston taistelut tosiaan alkoivat taas. Aivan uusi akku, Varta AGM StartStopPlus 70 Ah, tuli hommattua, kun viime talvena muutaman kerran Webaston käynnistyminen hyytyi. Talvella vaihdettiin Webastoon elektroniikka, palopesä ja sähköpumppu, takuuseen. Taidettiin vielä kaikki vaihtaa eri kerroilla! Kivahan se on, että meni takuuseen, mutta hirveä vaiva.

Nyt on sitten, että savutti aivan perkeleesti, kun lähti akulla käyntiin. Sitten loppui akkuilo ja lähti laturin vaan CTEK'n laturin kanssa käyntiin. Nyt lähtee vaan koneen käydessä käyntiin. Analysoin, että jokin nokeentunut, hehku tai jotain, että vaatii enemmän jännitettä, jotta syttyy palamaan. Ja tietenkin kiva savu, kun on ekaksi yrittänyt pari kertaa akun voimalla ja sitten kun laittaa koneen pyörimään, Webasto käynnistyy ja piha ja kabiini täynnä sinistä käryä.

Mittailin juuri äsken jännitteitä ja virtoja. Akun lepojännite oli 12,7 V. Webaston käynnistysyritys: akun jännite laski 12.2 volttiin ja pihtivirtamittari näytti akkujohdon ympäriltä mitattuna huippulukemia (ilmeisesti hehkutusyrityksen aikana) 18 A. Jäähdytys/puhallus/taijossainvitunhurinamoodissa virtaa meni 2-3 A.

Ennen mittauksia ehdin haukkua jo Vartankin maahantuojan - varmuuden vuoksi - mutta akussa ei näyttänyt olevan vikaa. Kyllä 12,2 V pitäisi riittää Webaston pyöritykseen ja käynnistykseen näillä pakkasilla (1°C).

Mielenkiintoista, että pitääkö itse maksaa korjaukset, kun takuu meni kesäkuussa umpeen. Vai onko korjauksilla ja osilla oma itsenäinen vuoden takuunsa vai onko ne kytketty tuohon auton kahden vuoden takuuseen. Todennäköisesti on. Vissi vikahan se on, että kyseessä on suunnitteluvirhe, jolloin nurkka-ajossa Webasto tukkeutuu ja nokeentuu, kun sitä ei saa pois päältä.

Olis vaan pitänyt asennuttaa lohkolämmitin ja sisätilanpistoke kellon ja kaukosäätimen tilaan ja antaa Webaston elää omaa elämäänsä.

TuplaVW


Tämä on hieman OT:a B7 weban sielunelämästä.

Lainaus käyttäjältä: Paul-Ant - 28.11.11 - klo:22:27
Webaston taistelut tosiaan alkoivat taas. Aivan uusi akku, Varta AGM StartStopPlus 70 Ah, tuli hommattua, kun viime talvena muutaman kerran Webaston käynnistyminen hyytyi. Talvella vaihdettiin Webastoon elektroniikka, palopesä ja sähköpumppu, takuuseen. Taidettiin vielä kaikki vaihtaa eri kerroilla! Kivahan se on, että meni takuuseen, mutta hirveä vaiva.

Nyt on sitten, että savutti aivan perkeleesti, kun lähti akulla käyntiin. Sitten loppui akkuilo ja lähti laturin vaan CTEK'n laturin kanssa käyntiin. Nyt lähtee vaan koneen käydessä käyntiin. Analysoin, että jokin nokeentunut, hehku tai jotain, että vaatii enemmän jännitettä, jotta syttyy palamaan. Ja tietenkin kiva savu, kun on ekaksi yrittänyt pari kertaa akun voimalla ja sitten kun laittaa koneen pyörimään, Webasto käynnistyy ja piha ja kabiini täynnä sinistä käryä.

Mittailin juuri äsken jännitteitä ja virtoja. Akun lepojännite oli 12,7 V. Webaston käynnistysyritys: akun jännite laski 12.2 volttiin ja pihtivirtamittari näytti akkujohdon ympäriltä mitattuna huippulukemia (ilmeisesti hehkutusyrityksen aikana) 18 A. Jäähdytys/puhallus/taijossainvitunhurinamoodissa virtaa meni 2-3 A.

Ennen mittauksia ehdin haukkua jo Vartankin maahantuojan - varmuuden vuoksi - mutta akussa ei näyttänyt olevan vikaa. Kyllä 12,2 V pitäisi riittää Webaston pyöritykseen ja käynnistykseen näillä pakkasilla (1°C).

Mielenkiintoista, että pitääkö itse maksaa korjaukset, kun takuu meni kesäkuussa umpeen. Vai onko korjauksilla ja osilla oma itsenäinen vuoden takuunsa vai onko ne kytketty tuohon auton kahden vuoden takuuseen. Todennäköisesti on. Vissi vikahan se on, että kyseessä on suunnitteluvirhe, jolloin nurkka-ajossa Webasto tukkeutuu ja nokeentuu, kun sitä ei saa pois päältä.

Olis vaan pitänyt asennuttaa lohkolämmitin ja sisätilanpistoke kellon ja kaukosäätimen tilaan ja antaa Webaston elää omaa elämäänsä.
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

Paul-Ant


Mr Vice

Lainaus käyttäjältä: TuplaVW - 30.11.11 - klo:09:23
Tämä on hieman OT:a B7 weban sielunelämästä.

Samat kujeet ne näyttää näköjään olevan lähes kaikissa vaginatuotteissa tätä nykyä. Samat can-väylät ja samat "kuljettajaa viisaammat" älyt näitä helvetinkoneita ohjaamassa.

Luulisi että nuo hienot systeemit oikkuilisivat tuolla auton valmistusmaassakin, on sielläkin melko samanlaiset kelit ainakin osan vuotta jotta tuo selvä suunnitteluvirhe näkyisi sikäläisissä korjaus ja takuutilastoissaan. Mitenköhän kauan volkkarilla menee tajutessa että jotain on heidän tehdaswebassaan mennyt metsään? Vai onko tuon vian korjaamatta jättäminen tietoista jälleenmyyjien merkkikorjaamoliiketoiminnan tukemista? Kenties tähän salaliittoteoriaan on vielä yhtynyt Weba jollain kierolla tavalla...  ;) Saadaan varaosia kaupaksi ja merkkikorjaamoille töitä, eihän nuo korjaukset kuitenkaan kaikki takuuseen mene kun auto ikääntyy.
”Nopeudesta ei ole hyötyä, jos suunta on väärä”

Arthur

Lainaus käyttäjältä: mkn - 22.11.11 - klo:14:33
Ei kovin suurta luottamusta herätä tuon Webaston toiminta  :(

Jo useamman kerran on käynyt niin että kun olen kaukosäätimellä komentanut lämmityksen päälle (kuittauksen mukaan kaikki OK), mutta sitten autolle saapuessa lämmitin ei olekaan päällä. Viikonloppuna kun oli huimat 5 astetta pakkasta ei moottori lämmennyt 20 km maantieajossa normaalilämpöön, mikä vahvasti viittaa että lämmitin ei käynnistynyt edes ajossa.
Eilen aamulla lämmitin toimi vaihteeksi ihan normaalisti, mutta töistä lähtiessä taas ei.
Käynnistin lämmittimen kaukosäädöstä ennen autoon menoa ja kaipa se onnistui kun sisäpuhalluskin käynnistyi. Ajettuani muutaman kilometrin huomasin ettei lämmittimen merkkivalo enää palakaan. Laite oli siis sammunut itsestään!

Tuli mieleen, että polttoaineen saannissa saattaa olla jotain häikkää ja laite siis käynnistyy, mutta sammuu heti muutaman minuutin kuluttua. Kävinkin sitten tankilla että näkee toimiiko tuo edes täydellä tankilla.
Toistaiseksi OK, mutta onhan tuo aina välillä toiminut tähänkin saakka.

Mitään vikailmoituksia ei ole näkynyt ja polttoainettakin oli vielä reilusti. => Lämmittimen pitäisi kyllä toimia.
Huoltoonhan tuo pitää kiikuttaa, mutta kun tietää kuinka siellä on aikaa ja taitoa tutkia satunnaisia vikoja niin ahdistaa jo ennakkoon.


Onko muilla esiintynyt vastaavaa takkuilua?

Katohan asetuksista onko sinulla asetettu lämmitysajaksi 15 minuuttia  :D

mkn

Tuo taitaa olla lainaus minun kirjoitukseen jota et lukenut ihan ajatuksen kanssa...

60 min siellä on asetettuna eikä minulla ole sitä syytä muutella.
Tuo ongelma on ollut satunnaista ja nyt ei ole takunnut pitkään aikaan kun olen käynyt tankilla hetikohta kun menee mittari alle puolen tankin. Ei ole tosin ollut pakkasiakaan, jos vaikka olisi jotenkin lämpötilariippuvainen tuo ongelma.
Aika näyttää riittääkö tuo puolikkaiden tankillisten tankkaaminen pitämään ongelman poissa.

Arthur

Itelle kävi pari kertaa niin, että lämmitin oli sammunut tai sammui kesken ajon, kunnes tajusin asetuksia tutkia -> oli 15 minuuttia. Vaikutti sulla samanlaiselta "ongelmalta", mutta ei sitten nähtävästi.

Laite sammuu kyllä itsestään  ;), kun asetettu aika päättyy. "Muutama minuutti" voi hyvinkin olla 15 minuuttia. Ja tosiaan, jos polttoaine vähissä merkkivalo palaa, ei lämmitin käynnisty.

Matts

Lainaus käyttäjältä: Matts - 23.11.11 - klo:22:08
Minulla tekee samaa, ei ole aina lähtenyt päälle kaukosäätimellä laitettuna, ajastimella näyttää toimivan.


Tankin kun pitää yli puolivälin niin ongelmia ei ole ollut. Tiedä sitten mikä on rajana tuohon kesken kaiken pois päältä menoon.

Lämmitysaika on 1 h, eipä karstoitu ainakaan käytön vuoksi.
Vag -autoja
Mersu

Mr Vice

Muuten, onko kellään kokemusta bensa Passatista jossa tehdaswebasto? Sitä vaan, että liittyykö nuo tukkeutumisogelmat vain naftalaitteisiin vai esiintyykö sama ilmiö myös bensalaitteissa?

Kuvittelisin että bensa palaa jotenkin puhtaammin tai ainakin syttyy herkemmin jolloin sietäisi paremmin lyhyttä käyntiaikaa aiheuttamatta karstaa ja muuta tukkeumajäämää palotilaan. Naftahan "jäykistyy" kylmemmällä kelillä tunnetusti, mitä bensa ei ilmeisesti tee?
”Nopeudesta ei ole hyötyä, jos suunta on väärä”

trombone

Kuinka pian moottorin käynnistämisen jälkeen tehdas webasto lähtee automaattisesti tulille? Minä olen koittanut seurata tuota väitettyä automaattista käynnistymistä mutta en ole huomannut sen itsestään lähtevän päälle. Etelässä on ollut tänä talvena kovin lämmintä mutta yhtenä aamuna kun oli pakkasta viitisen astetta seurasin webastoa käynnistyksen jälkeen puolisen minuuttia. Ei lähtenyt päälle vasta kun napista painoin sen päälle.

Missä lämpötilassa webasto lähtee automaattisesti päälle? Palaako webaston napissa valo kun se menee automaattisesti päälle?
VW Passat Variant 2.0 TDI DSG 2011
Audi A5 Sportback 2.0 TDI quattro 2013

mla

Lainaus käyttäjältä: trombone - 17.01.12 - klo:22:30
Missä lämpötilassa webasto lähtee automaattisesti päälle? Palaako webaston napissa valo kun se menee automaattisesti päälle?

Oliko alle +5C lämpötilassa ja moottori tulee olla viileä - oliko alle +70C. Täällä on kymmeniä viestejä joissa tuo tarkempi raja on esitetty, mutta aina unohtaa tarkat luvut :)
Ei pala napissa valo vaikka automaattikäyttö olisi päällä.

Ei Webastoa huomaakaan jos se toimii ongelmitta tai jos se ei toimi lainkaan kun on rikki :)
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

ML1

Mulla alkaa kyllä puhisemaan alle minuutin käynnistyksen jälkeen jos parametrit osuvat kohillen, mikä näillä keleillä näyttäis osuvan aika usein myös ajon aikana, huomaa kärystä kabiinissa kun pysähtyy liikennevaloihin. Dieseli siis kyseessä.
Mulla ei ole ollut mitään ongelmia tähän mennessä weban kanssa, jos tiedän että tulee lyhyitä pätkiä ajettua laitan sen napista päälle niin että se käy kokoajan vaikka auto välillä sammutetaan, luulisin että näin se ei pääse nokeentumaan niin paljoa kuin jos se saammuu muutaman minuutin jälkeen käynnistyksestä.
Passat Variant Highline 2,0 TDI DSG (B8)
Ex:
Volvo V40 D2 Aut Ocean Race
Golf VI 1,4 TSI DSG Highline (2011)
Golf IV GTI Exclusive (2003), Passat 2,0 TDI DSG Highline Variant 103 kw, B7(2011)
Audi A4 2,0 TDI Avant Quattro (Karala), B7 (2008), Vovlo V70 2,4D Aut Classic (Rica), VW Passat 3BG 1,8 T Tiptronic (Karala)

Matts

Lainaus käyttäjältä: Matts - 13.01.12 - klo:20:48
Tankin kun pitää yli puolivälin niin ongelmia ei ole ollut. Tiedä sitten mikä on rajana tuohon kesken kaiken pois päältä menoon.

Lämmitysaika on 1 h, eipä karstoitu ainakaan käytön vuoksi.

Keskustelin huollon päällikön kanssa ja hän oli sitä mieltä, että tämä uusi eco mallin weba ei karstoitu vaikka käy lyhyitä aikoja automatiikalla. On hänen mukaan aivan eri laite kuin 3C:ssä. Aika näyttää.

Viimasuojat saan kun käyn huollossa, toivottavasti niitä ei tänä keväänä enään tarvitse..
Vag -autoja
Mersu

mla

Sama TT-V Webasto sieltä tehtaalta tulee edelleen kaikkiin B7 korisiin joihin se tilataan - ei se ole muuttunut mihinkään 3C mallista.

Ei se vähennä karstoittumista, että laitat sen Webaston päälle napista, sillä se sammuu ja käynnistyy samoin kuin automaattikäytössä jos lämpötilaparametrit osuu kohdalleen. Ainoa mikä pakotetaan tuolla napilla on esilämmitys.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

ML1

Lainaus käyttäjältä: mla - 02.03.12 - klo:20:07
Sama TT-V Webasto sieltä tehtaalta tulee edelleen kaikkiin B7 korisiin joihin se tilataan - ei se ole muuttunut mihinkään 3C mallista.

Ei se vähennä karstoittumista, että laitat sen Webaston päälle napista, sillä se sammuu ja käynnistyy samoin kuin automaattikäytössä jos lämpötilaparametrit osuu kohdalleen. Ainoa mikä pakotetaan tuolla napilla on esilämmitys.
Tarkoitin lähinnä niin lyhyttä ajoa että ei kerkeä lämpenemään parametreihin asti. Mielestäni näillä keleillä mitä oli pari viikkoa sitten, mulla käy kyllä koko tunnin, vaikka välillä auto oli hetken ajossa tosin en sekunttikellolla mitannut.
Passat Variant Highline 2,0 TDI DSG (B8)
Ex:
Volvo V40 D2 Aut Ocean Race
Golf VI 1,4 TSI DSG Highline (2011)
Golf IV GTI Exclusive (2003), Passat 2,0 TDI DSG Highline Variant 103 kw, B7(2011)
Audi A4 2,0 TDI Avant Quattro (Karala), B7 (2008), Vovlo V70 2,4D Aut Classic (Rica), VW Passat 3BG 1,8 T Tiptronic (Karala)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy