Octavia 3 5E DSG 7 -kuivakytkin ylimääräiset äänet

Aloittaja LeeviVaisanen, 05.09.23 - klo:10:52

« edellinen - seuraava »

LeeviVaisanen

Moi!

Mulla on vm. 2014 Skoda Octavia 3 1.8 TSI, ajettu 130k km. Vaihteistona on DSG 7, jossa DQ200 -kuivakytkin. Välillä vaihdekepin alta kuuluu outoa ”koputusta” esim kun pysähtyy liikennevaloihin ja voi sitä muulloinkin kuulua. Mistähän tuo mahtaa johtua?

Olen pohtinut, josko vaihdattaisi hydrauliikkapuolen öljyt ja mitä muita öljyjä siellä onkaan vaikka eivät huolto-ohjelmaan kuulu. Autossa olisi vielä lisätakuuta jäljellä autoliikkeeltä, saiskohan tuota takuun piiriin mitenkään? :D Muuten vaihteisto toimii oikein hyvin!


migis2

Vie ihmeessä liikkeeseen, jotta tulee mahdollinen alkava vika raportoitua ennen takuun loppumista. Saattaa säästää väännöltä kuka korvaa ja mitä korvaa, jos ääni pahenee ja vika konkretisoituu takuun loppumisen jälkeen.
Skoda Octavia Combi PHEV Style 2024 (11/2023)

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: LeeviVaisanen - 05.09.23 - klo:10:52
Olen pohtinut, josko vaihdattaisi hydrauliikkapuolen öljyt ja mitä muita öljyjä siellä onkaan vaikka eivät huolto-ohjelmaan kuulu.

Jos oikein olen ymmärtäny niin dq200 mekatroniikkaöljyn vaihto on käytännössä semmonen homma että joudut purkamaan mekatroniikan irti laatikosta ja sitten pöydällä voit vaihtaa siihen öljyt. Eli käytännössä niitä ei ole tarkoitettu vaihdettavaksi.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

hytpe

Ainakin emännän jetan vaihteistoo pystyy mekan öljyt vaihtamaan vaikka purkki on autossa kiinni. Ilmanputsarin kotelo pois, ja mekatroniikan pohjas on tyhjennys proppu ja päällä toinen mistä uudet saa sisään. Jetas on 1,4 tsi moottori ja se täyttöproppu on pikkusen starttimoottorin sielä alla, mut pystyy operoimaan

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy