Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - jugih

#1
Audi / Vs: Audi ja myAudi tuuletus
eilen kello 18:47
Lainaus käyttäjältä: JeansBeetle - eilen kello 10:38Moro,

Nyt kun kesä on tullut niin ihmettelen, että eikä tässä A4 B9.5 kiesissä ole etänä aktivoitavaa tuuletusta? myAudi apissa on vain "auxiliary heating" eli webasto, mutta eikö tuuletusta saa päälle erikseen?

Siis eikö saa valittua mitään lämpötiloja tms.?
Volkkarilla laittaa lämpötilan LO-asetukselle ja sitten valitsee start heating.
#2
Lainaus käyttäjältä: mrtaunus - 15.05.24 - klo:10:50Minulla syttyi omasta 2016 Passat GTE:stä (ajettu 150tkm) kaikki hybridijärjestelmän virheet ruutuun ja moottori ei suostunut käynnistymään ennen kuin akku tyhjeni. Sitten käynnistyi, ja ajo onnistui, mutta virheet pysyi, ja latauksen jälkeen moottoria ei saanut käyntiin pakotetusti.

Löysin Kaarinasta Turun vierestä harrastelijan, joka fiksasi ongelman huuhtelemalla mekatroniikan irtosihdeistä, putsaamalla solenoidin joka itse vian aiheuttaa ja vaihtamalla uuden tiivisteen paikalleen. Nyt ajeltu reilu 1000 km ilman mitään ongelmia, paitsi nyt perus DSG:n pienet nykimiset pienillä vaihteilla vaihdellessa, joka ei liity käsittääkseni tähän ongelmaan mitenkään.

Jos muilla tarvetta samalla palvelulle, niin täältä yhteystiedot ja hintatiedot:
https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/4694103?ci=3


Hienoa että tuli kuntoon!
Katselin myös joskus torista hänen ilmoitustaan. Ilmeisesti ihan hyvät tilat ja luotettava hemmo?
Kattelin taannoin että hinta olis ollut jotain 700 e nurkilla.
#3
Onko sulla auto hold -nappula? Jos on niin sitä käyttämällä auto jää odottaa kaasua.
#4
Ootko lukenut autoa testerillä?

Nää kannattaa ainakin katsoa jos näyttäisivät huuhaalukemia:

sunlight penetration photosensor G107

external air quality and humidity sensor G935

ambient temperature sensor G17

humidity sender for air conditioning system G260

left vent temperature sender G150

right vent temperature sender G151

rear vent temperature sender G174

footwell vent temperature sender G192
#6
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
12.05.24 - klo:13:46
Onkos joku muu löytänyt vähän tarkempaa kulutustietoa ja säästövinkkejä autostaan :)



#7
Nyt en ymmärrä.
Tekstistäsi ei selvinnyt sitä punaista lankaa, eli mikä oli ongelma?

Eivätkö siis tehneet mitään ja veloittivat tuon summan. Eli vain totesivat samat asiat, tekemättä mitään?
#8
Yleinen VAG-keskustelu / Vs: Radiologot
04.05.24 - klo:10:58
Hauska idea!
#9
Ootko katsonut että liitin on ihan iskussa?

Oman GTEn melkein vastaavan pumpun liitin näytti tältä:
#10
Lainaus käyttäjältä: Jacce75 - 30.04.24 - klo:09:28Minulla näkyy yksityiskohtaisesti myös muiden liikkeiden tekemät huollot.

Oho. En ole semmoiseen törmännyt. Siis yksityiskohtaisesti, että mitä osaa on uusittu, vai että yleisellä tasolla mitä toimenpiteitä on tehty? Esim öljynvaihto, kattoluukun rasvaus tms.?
#11
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
29.04.24 - klo:19:39
Lainaus käyttäjältä: petaso - 29.04.24 - klo:19:13Tuo oli hyvä kun myös takavalot toimivat samalla komennolla aina. Vielä pitää tarkistaa että rupeaako perävaunun valotkin palamaan samalla.

Varmasti rupeaa.
#12
Maahantuoja näkee kaikki huoltotiedot yksityiskohtaisesti, huoltava liike näkee vain omat merkintänsä yksityiskohtaisesti ja muut näkevät pelkästään tuon yleiskuvan.

Tämä johtuu siis yksilöntason tietoturvasuojasta
#13
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
28.04.24 - klo:10:46
09 adaptaatiosta parkit palamaan DRLien kanssa:



Toinen on sit muokata valokanavista etuparkit päälle, mut se on toinen homma se.
#14
Ei täydy olla toimivaa y-tunnusta. Kenttään ei edes tarvitse laittaa mitään. Firman nimi voi olla myös ihan puutaheinää, sitä ei tsekata, koska kaikki noi on välittömästi käytettävissä kunhan oot vain rekkautunut.
#15
Tässä tais olla että tonne luodessaan tiliä, pitää täpätä että on yritys. Silloin ton DSSn näkee.
Eli poista sun nykyinen tunnari ja luo uusi vastaava (tai tee uus) ja ole yritys (ihan mikä höpöhöpö käy).
#16
Lainaus käyttäjältä: Tallu - 21.04.24 - klo:19:19Pääsin kirjautumaan, joka oli aika tuskaista, johtui varmaan käyttämästäni Android tabletista,mutta edge sovelluksella onnistui. Jonnekin pitäisi varmaa syöttää auton vin mutta se tarjoaa vain "flatradea" josta kai pitää ostaa käyttöaikaa.

Ja koitit tuolta myös?

#17
Lainaus käyttäjältä: Tallu - 21.04.24 - klo:16:08Jotta sieltä saisi viimeisimmän huollon tiedot niin siitä pitää maksaa, onko näin?

Koititko?
#18
Lainaus käyttäjältä: Tallu - 20.04.24 - klo:11:14K-auton oma-auto osiossa näkyy vain sen ketjun huoltamoissa tehdyt huollot, mihin muut korjaamot,jotka mainostavat käyttävänsä sähköistä huoltokirjaa merkkavat ne?

https://erwin.volkswagen.de/erwin/showCarRepair.do ja sieltä DSS (digital service schedule)
#19
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
16.04.24 - klo:19:53
Lainaus käyttäjältä: peped - 16.04.24 - klo:19:24Kävin testailemassa vähän lisää. Valot syttyy takapenkeille kun kyseisen oven avaa. Ovi jäi nyt jokaisella testauksella auki (=avautuu kyseisen oven kahvasta vetämällä) kun ovet laittoi keskuslukituksesta kiinni.
Lisäksi havaitsin että sivupeilit taittuvat sisäänpäin ns kahdessa vaiheessa, puolessa välissä seisahtuvat lyhyeksi hetkeksi ja kuuluu se ovien lukituksen mekaaninen(?) ääni, lopulta peilit taittuvat loppuun saakka. Mielestäni tuo on sama ääni joka kuuluu jo heti siinä vaiheessa kun ovet lukitaan - eli sama ääni kuuluisi nyt kahteen otteeseen ovia lukitessa.

Mulla oli täsmälleen sama homma. Auto yrittää käyttää keskulukkoa, mutta moottori kanittaa vastaan. Sen näki hyvin peilien hetkellisestä pysähtymisestä :)
#20
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
16.04.24 - klo:12:17
Lainaus käyttäjältä: peped - 16.04.24 - klo:09:48Toinen takaovi alkanut reistailemaan, eli ei joka kerralla aukea muiden ovien aukana kaukkarilla / oven kahvasta (kessy). Sisäkahvasta aukeaa ainakin toistaiseksi, kop kop... Eilen huomasin ettei välillä myöskään mennyt lukkoon keskuslukituksen / muiden ovien mukana, eli ei hyvä. Toisinaan kuului myös sellainen "trööt" ääni, en kerennyt tutkia tarkemmin mistä mutta varmaankin jostain kyseisen oven seudulta liekkö lukkomekanismista tms?

Mikähän kilke siellä on sökönä? Jospa menisi sentään autoliikkeen myymän lisätakuun piiriin...

Mulla oli ihan sama. Lukkomoottori vaihdettiin myyjän piikkiin.
#21
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
16.04.24 - klo:12:15
Lainaus käyttäjältä: ZimKork - 16.04.24 - klo:08:12Pre-faceliftin hätäirroitus toimii siten että pitää pistokkeen viereisistä napeista ylempää pohjassa (se "ohita ajastus" -nappi) ja samalla painaa avaimesta avausta. Tämäkin löytyy ohjekirjasta.

Juu, niinhän kirjoitinkin :)
#22
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
14.04.24 - klo:22:15
Lainaus käyttäjältä: Maka78 - 14.04.24 - klo:22:04Moi. Kiitos Mustalaa. Tuollain mulla toimii. Jugih, en sitten tiedä onko pre-facelift erilainen tuon latauksen loppumisen suhteen. Mulla 2021 malli. Ja ei katkaissut latausta ennen kuin otti piuhan irti.

Ookoo! Sitä en tiennytkään. On kyllä ärsyttävä ominaisuus.
#23
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
14.04.24 - klo:21:45
Lainaus käyttäjältä: Mustalaa - 14.04.24 - klo:21:33Aukaisemalla auton ovet normaalisti aukeaa myös latauksen lukitus, oli se sitten kahvasta tai kaukkarilla. Menee takaisin lukkoon, jos ei reagoi riittävän nopeasti. Eli kun aamulla aukoo ovet ja nakkaa ensin muksun turvaistuimeen, niin tarttee vielä uudestaan kaukosäätimellä aukoa ovet, jotta se johto lähtee irti. Ei pidä merkkiääniä lukitusta aukaistessa oli täynnä tai lataus kesken. Taitaa siitä joku pieni surinä lähteä. Lataus loppuu vasta johdon irroittaessa, koska voisihan sulla olla auto laturissa ja samalla lastaisit sinne rojua. Jos joskus johto ei lähde irti vaikka pitäisi, niin manuaalinen vapautus löytyy konepellin aukaisemalla luukun kohdalta, siinä on pieni kansi jonka saa kammettua pois ja siellä valkoinen vipu jota painaa.

Hmm. Muutama tarkennus:

Auto kyllä katkaisee latauksen (ei ota energiaa vastaan) jos plugi on lukittuna ja keskuslukko avataan kakella.

Manuaalista vapautusta ei ole pre-fl autoissa. Koko solenoidi pitää ruuvata irti luukun kautta.

Plugin solenoidin saa vetämään myös pitämällä latausluukun latausnappia pohjassa ja kakesta samalla avausnamiskaa.

Plugin uudelleenlukituksen aikaa saa säädettyä muistaakseni kolmeen minuuttiin asti obd11/vcds.
#24
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
14.04.24 - klo:13:20
Lainaus käyttäjältä: ZimKork - 14.04.24 - klo:12:33Onkos jollain oikeasti kokemusta tuolla 2G:llä toimimisesta. Itsellä on duunissa joitain paikkoja kellareissa missä ei maanpinnan yhteydet kuulu ja aiemmin siellä oli 3G vahvistimet kellareissa. Nyt kun se taajuus on poissa pelistä, siellä on vain 2G yhteys ja ei kännykällä juuri puheluita ja tekstareita enempää saa suoritettua...

Mulla MY17 toimii täydellisesti 2G-verkon yli. 99.8 % kaikista lämmityksistä ja auton tilan tarkastamisesta toimii.
#25
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
13.04.24 - klo:22:44
Lainaus käyttäjältä: peped - 13.04.24 - klo:20:54Mitenkäs tuo menee kun operaattorit ilmeisen vinhasti ajavat 3G verkkoa alas. Onko faceliftin ja pre-faceliftin välillä jotain eroa miten tuota carnet yhteyttä tms tekniikaltaan käyttävät? Tai pitääkö muuten olla huolissaan että kohta ei ole verkkoteknisistä syistä muuta mahdollisuutta kuin auton omasta valikosta säätää lähtöaikoja jne.

Pre-fl käyttää 3G ja 2G verkkoja, eli niin kauan kuin 2G-verkkoja ylläpidetään niin kaikki passatit ovat yhteyksissä. Kun 2G-verkot sulkeutuvat, jäljelle jää fl-versiot 4G-yhteyksineen.
#26
Elektroniikka / Vs: Akun vaihtoa
09.04.24 - klo:21:39
Lainaus käyttäjältä: Haldex - 09.04.24 - klo:19:13Vaihtui tänään uusi akku autoon niin yksi kysymys heräsi jos joku fiksumpi pystyy vahvistamaan.

Autossa oli tehdasasenteinen EFB mikä vaihtui nyt Boschin AGM akkuun.

Kaikki ohjeet mitä netistä löysin ainakin ulkomailta niin neuvoi vaihtamaan akkutyypin EFB-->Fleece (huopa).

Tein näiden ohjeiden mukaan ja kun seurasin akun jännitettä auto käynnissä, se näytti vain 12.5V.

Heti kun vaihdoin tuon akkutyypin takas EFB niin latausjännite meni sinne normaalille tasolle n.14V lyhyellä tyhjäkäynnillä.

Eli onko näin, että Suomessa tuo akkutyyppi täytyy jättää tuohon EFB vaikka akkutyyppi vaihtuu AGM?

Vaihdoin vartan AGM-akun ja akkutyypiksi fleece.
Lataus on usein vajaan 15 V kieppeillä.
Toki välillä alle 13 V, jolloin selkeesti akku alkaa olla täys.

Heitän ihan perstuntumalla vastauksen sun kyssäriin, että pidä se fleeceä kuten kuuluukin ja sun havainto oli vain poikkeus.
#27
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
07.04.24 - klo:17:34
Koitin ajaa hissukseen sähköllä ja pääsin 33 km +5C kelissä. MY17 ja 170 tkm rullattu.

#28
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
06.04.24 - klo:20:31
Lainaus käyttäjältä: Pexi_ - 06.04.24 - klo:00:01Kiitos infoista! Sitte vielä yks lisäkysymys. Saako Mirrorlinkillä esim googlemapsin kartan jaettua digimittaristoon? Tai navigointiohjeet noin yleisesti?

Ei saa. Ei saa myöskään AA/CarPlay.
#29
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
05.04.24 - klo:12:13
Lainaus käyttäjältä: Pexi_ - 04.04.24 - klo:23:10Moi

Pohdinnassa moisen kulkineen hankinta ja lähes sopiva yksilökin löytyi. Ainoa kysymys mikä nyt päällimmäisen askarruttaa mieltä (kaikkien 12V akkuongelmien ja dsg:n hajoamisien lisäksi) on, että saako autoon jossa ei ole tehtaalta navia, mahdollisesti softalla sen lisättyä ja vielä niin että osaisi näyttää digimittaristossa kartat jne jne. Auto siis pre-facelift mallia ja sillä 8" näytöllä.

Kiitos!

Pre-fl ei saa navia jälkeen päin MIB2 yksikköä vaihtamatta.
#30
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
26.03.24 - klo:16:32
Lainaus käyttäjältä: Faiber - 26.03.24 - klo:15:51Olen katsellut gte passatteja ja joistain näyttää puuttuvan nappi hybridi modelle. Mites näissä pääsee siihen tilaan?

Ei, vaan olet katsellut autoja joista puuttuu nappi dynaamisiin ajotiloihin (Eco, Sport, ...,).

E-mode nappi löytyy kaikista, joista valitaan käytettävä voimalinja.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy