Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - amarok

#1
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 28.12.21 - klo:09:27
Mutta kummasti tulevat tänne sen jälkeen huutamaan, kun se paska iskee tuulettimeen  ;D

Kyllä merkkikohtaisia keskusteluja kannattaa selata ennen auton ostamista.
Tieto joko vahvistaa omia etukäteisolettamia tai tyrmää ostoaikeet.
Itse en suostu ostamaan autoa, jolle myönnetään vain kahden vuoden takuu ja jossa takuun jälkeen ilmenevät viat ovat ko. merkin ominaisuuksia joiden poisto on itse kustannettava.
#2
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 26.12.21 - klo:13:50
Vaggilaiset on hyviä, kun toimivat ja samallalailla muissakin automerkeissä on vikoja. Nuo kannattaa selvittää ennen auton ostoa.

Vaggilaisissa ei ole vikoja, vain ominaisuuksia.
Kuinka sinä selvität ennen kuntotarkastetun auton ostoa, mitä vikoja siihen mahdollisesti tulee seuraavan vuoden aikana???
#3
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 23.11.21 - klo:16:57
Onnellinen vaggilaisen omistaja. Vaggilaisissa ei ole vikoja ne on vain ominaisuuksia  ;D.

Näitä kun lukee, tulee väkisin mieleen, että onkohan kenelläkään Passat GTE toiminut ongelmitta edes sen minimaalisen lyhyen takuuajan.
#4
ID.3 / Vs: VW ID.3
19.11.21 - klo:09:40
Teksti kuin suoraan Tekniikan maailmasta, jossa VAG on olemattomine takuineen, kaikkine puutteineen ja keskeneräisyyksineenkin jumalauto Aasialaisiin autoihin verrattuna
#5
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
15.08.21 - klo:12:23
Lainaus käyttäjältä: passo_s - 13.08.21 - klo:22:02
Passat GTE -20 sedan
Sadevesi lilluu takaluukussa :( Kuivasin ja tuuletin, pahalle haisee. Koitan takuuseen.

Kirjoitusten perusteella Passat GTE:ssä on harvinaisen paljon vikoja ja puutteita.
Toimiiko goodwill vai maksaako artisti kaiken?
#6
Superb III (15-) / Vs: Kulutuslukemia
29.04.17 - klo:07:29
Kuinka voi selittää noin isot kulutuksen erot samalla autolla ja saman tyyliselä ajoprofiililla?
Eli yli 3l/100km ero kulutuksessa
#7
Eli me, jotka veroina maksamme itsemme kipeiksi, voimme ajaa sivuteitä, jotta emme likaisi autojamme suolakylvyssä pääteillä.
Ja jos joskus käytämme pääteitä, suositus on pestä paskaantunut auto useammin, johan kolahti.
Hälytysajoneuvoihin piikkirenkaat ja raskaaseen liikenteeseen talvirengaspakko, yksinkertaista tavalliselle ihmiselle, käsittämätöntä suolan levittäjille.
#8
Joku voisi kertoa Destian päättäville henkilöille, että talvirengas on keksitty.
Talvirenkailla voi ajaa jopa liukkaalla, jäisellä tiellä.
Myös ns raskas liikenne voisi käyttää talvirenkaita.
Ovat ilmeisesti ottaneet oppia Moskovan katujen talvikunnossapidosta.
Ensin ajaa kaksi autoa rinnakkain kylväen kadulle runsaasti vaalean punaista suolaa lumen sekaan.
Hetken kuluttua tulee perässä kaksi "vatkainta" rinnakkain jotka sekoittavat lumen ja suolan ja sitten vain odotellaan.
Muutaman tunnin kuluttua ei näy suolaa, ei näy lunta.
#9
A4 B9 (14-) / Vs: Huoltojen hinnat
11.12.16 - klo:17:02
Lainaus käyttäjältä: Flat - 11.12.16 - klo:15:39
ei kai 5 litraa öljyä ja suodatin ja vaihtotyö voi maksaa liki 300 euroa?

Laakkonen veloitti öljystä ja suodattimesta yhteensä 170,00â,¬ huollon yhteydessä.
Saan samat Saksasta 47,00 eurolla.
Ensi kerralla vien omat osat ja öljyt.
#10
Lainaus käyttäjältä: Just4x4 - 16.11.16 - klo:21:06
Amarok ollut nyt heinäkuusta asti ja toimi moitteettomasti 17000km jonka jälkeen alkoi yksi takaperuutustutkista huutamaan jatkuvasti.

Nyt vaihdettu jo kaksi anturia, johtosarja tutkille, ohjainlaite ja seuraavaksi menee kuulemma koko ECU vaihtoon jos ei vielä silläkään korjaannu ja jos tämäkään ei auta niin sitten vaihtavat koko pääjohtosarjan, noh, takuuseehan nuo menee, mutta auto seisoo sen vuoksi verstaalla useita viikkoja.

Tosin, valittamista ei ole ollut, koska antavat vara-auton aina viikon jaksoissa joissa on tankki täynnä, ja koska kyseessä on takuuasia niin olen vaatinut aina vastaavan varustetason auton jonka myös saanutkin, tosin ei aina Amarok:ia joten toistaiseksi ajeltu autoliikkeiden polttoaineilla muutaman viikon ajan :)

Muuten auto on ollut todella hyvä, ja erittäin sopiva kaupunkiin mikä on bunkkeroitu hidastetöyssyillä, eivät enää minua häiritse.
Ainakin yhteen Amarokiin tiedän vaihdetun johtosarjan. Seisoi Laakkosen pihassa puolisen vuotta.
Mikäli itse joutuisi maksamaan, kustantaisi kuulema yli viisi tonnia. Heikko lenkki autossa?
#11
Vuosia sitten eräs puolituttu huomasi kameran tolpassa.
Peitti rekisterikilven ja laittoi joulupukin naamarin kasvoilleen
Ajoi tojolla ylinopeutta, välähti, mutta ei seurauksia, jäi tunnistamatta.
#12
Palsta kaipaa valvojaa, joka poistaa asiattomuudet ja tarvittaessa bannaa jatkuvasti häiriköivät.
#13
Lainaus käyttäjältä: skriko - 14.10.16 - klo:21:40
Todista mistä???
Ei kai se auton vika ole, jos sinun selkäsi on "rikki".
Olen Optiman istuimesta muuten samaa mieltä kanssasi.
Oma Recaroni tukee istujaa huomattavasti paremmin kuin Optiman lautamainen etupenkki.
Noita kunnon Recaro-istuimia on vaan kovin harvassa autossa.
#14
Lainaus käyttäjältä: naikkolas - 01.08.16 - klo:18:39
Mitä mieltä olette näistä: http://www.nettiauto.com/audi/a5/8065169 tai http://www.nettiauto.com/audi/a5/8092539 ?

Ovat olleet aika kauan jo myynnissä. Kannattaako tällä koneella edes harkita öljynsyönnin takia? Ensimmäinen ei kuulema syö öljyä, mutta jälkimmäisen myyjä sanoi, että öljyä menee lähelle 0,5l/1000km. Onko näissä muuta mitä kannattaa ottaa huomioon? Kiinnostaisi myös 3 litran diesel luotettavuuden ja tehojen puolesta, mutta ei tunnu olevan sopivaa myynnissä tällä hetkellä.

Epäilen tuon isomman moottorin kulutuslukemia ja kiihtyvyys ei varmasti pidä paikkaansa
#15
Viitostiellä Leppävirran ja Kuopion välillä tehdään tietöitä.
Useissa kohdin on nopeutta rajoitettu todella alas.
Varsinaisella tialueella ei vielä tehdä mitään vaan ohituskaistojen pohjatöitä on aloitettu tekemään.
Eilen ei ollut yhtään miestä tai konetta työssä, mutta nopeusrajoitusmerkit olivat paikoillaan.
On myös pätkiä, joissa on nopeusrajoitus, mutta työtä ei ole vielä aloitettu, työmaa-alue on ikäänkuin valloitettu, varattu.
Mielestäni ei ole mitään perustetta jättää nopeusrajoitusmerkkejä "huputtamatta" viikonlopun ajaksi.
Tuntuu todella tyhmältä körötellä 30 km/h tyhjällä, kuivalla asfalttitiellä kesäaikaan, mutta näillekkin alueille saattaa innokas poliisipartio järjestää valvontapisteen ja nopeuden ylitys voi helposti olla sen 30 - 40 km/h ja seuraukset sen mukaiset.
#16
Vanteet ja renkaat / Vs: Vannetukku.fi
06.04.16 - klo:18:31
Hieman huonoja kokemuksia nettirenkaista.
Nokian kitkat olivat yli kaksi vuotta vanhat eikä tasapainotus tahtonut onnistua millään.
Tiedä sitten oliko Nokian vika vai sainko sekundasatsin.
#17
Eiköhän tästä asiasta ole vängätty tälläkin palstalla aiemmin ihan tarpeeksi.
#18
Leon 5F (12–19) / Vs: Huoltohintoja
11.02.16 - klo:11:35
Lainaus käyttäjältä: skriko - 08.02.16 - klo:18:58
Opel Astra GTC 200 9/2015 aj 8 700. Koska auto oli ostettaessa maannut liikkeessä toista vuotta, ajattelin teettää ensimmäisen määräaikaishuollon jo nyt.
Hinnaksi sovittiin 93,05â,¬ sisältäen itse ostamani 5,5 litraa 5W-30 GM Dexos2 öljyä, alkuperäinen suodatin ja öljypropun tiiviste.
Kallista on Opelin pito. Sciroccossa vastaava huolto oli alle 60â,¬. Sciroccossa huolto joka toinen vuosi ja Opeliksissa joka vuosi. Konkurssi tulee noilla huoltohinnoilla. ;)

Ei nyt aivan noin.
Käytin inkku OPC:n huollossa
Vuosihuolto, öljyjen ja kaikkien suodattimien vaihto ( Hankittu itse Saksasta )
Lisäksi katsastustarkastus ja OBD mittaus.
Työn hinta kaikkineen 134,80 â,¬ ja merkkihuollossa Laakkosella.
Ei aivan konkurssiin vienyt
#19
Anteeksi asiaton viesti
#20
Opel / Vs: Opel
04.10.15 - klo:20:05
Lainaus käyttäjältä: MTSI - 04.10.15 - klo:17:04
Juu kannattaa sanoa varovaisesti, vallankin jos meinaa sanoa ihan mitä sattuu mieleen tulemaan. Tai laita ainakin joku hymynaama perään.  ;D

Jospa palattaisi Opeleihin.
Halvan polttoaineen innoittamana hankin vähän ajetun Opel Insignia OPC:n.
Eka tankillinen poltettu kulutuksella 8,9l / 100 km.
Aika suuri osa ajosta matka-ajoa pikitiellä.
Täytyy sanoa, että juoksee paritonninen ajokki kevyesti kun on riittävästi voimaa.
Talvella neliveto helpottaa liikkumista vaikka maastoautoksi OPC:stä ei olekaan-
#21
Lainaus käyttäjältä: Zego - 24.09.14 - klo:21:19
Eihän se ihan noin mennyt...
Offtopic
Aikoinaan parkkipaikalla lähtevä autoilija aiheutti ovella viereiseen autoon pikku kolhun.
Paikalla sattui olemaan täysin sivullinen veijari, jota autoilija ei tuntenut.
Kaveri ihan pokkana sanoi, että sattuipa somasti kun tulin juuri sopivasti paikalle. Pikku kolhu, sovitaan että annat satasen niin unohdetaan koko juttu. Ja sai satasen.
Jäi sitten odottelemaan kolhitun auton oikeaa omistajaa, jolle kertoi, että satuin näkemään kuka kolhaisi autoasi.
Olisiko rekisterinumero satasen arvoinen. No oli ja taas tuli satanen.
#22
A4 B8 (07–) / Vs: Öljyn kulutus
15.09.14 - klo:15:09
Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 15.09.14 - klo:14:05
Jos haluaa pelata varman päälle niin osta japanilainen auto jossa merkin oma bensamoottori.

Ei siis uutta qashqaita koska niissä moottorit ovat ranskalaisia. Toyota, honda, mitsubishi, suzuki, subaru. Loppuu öljyn syönti, ja huohotin yms muut asiat.

Ei vienyt edesmennyt Amarok öljyä eikä nykyinen Insigniakaan ole vaihtovälillä vaatinut öljyn lisäystä.
Ainut auto johon olen joutunut lisäämään öljya oli Fiat Chroma
#23
TM:n testissä 16/12 kulutus oli 5,9 l/100 km tasaisella 120 km:n tuntinopeudella. Kyseessä v40 D2.
#24
Olisiko vielä pohjasta muutama kuva?
#25
Eilen edessä ajavan auton kuljettaja heitti sivuikkunasta palavan, kipinöivän tupakan tumpin suoraan autoni alle.
Pahimmillaan tuo voi aiheuttaa sopivaan paikkaan auton alle juuttuessaan pommin.
Seurailin kaveria hetken, mutta kun hän lähti pois kaupungista, en välittänyt seurata kauempaa.
Alle kaksi metriselle kaverille olisin syöttänyt topan tupakkaa, jos olisin esim. huoltsikalla kiinni saanut.
Rekisterinumeron otin talteen, mutta lienee turha ilmoittaa poliisille.
#26
Opel / Vs: Opel Insignia
05.02.14 - klo:09:57
Nostokynnys ei poikkea vastaavista farkuista, takaylitys on pitkä, 30 cm. Kävin mittaamassa.
#27
Opel / Vs: Opel Insignia
05.02.14 - klo:06:48
Auto Motor und Sport lehden 100 000 km:n testin 2,0 CDTi moottori selvitti ilman ainuttakaan vikaa eikä öljyäkään tarvinnut lisätä tippaakaan testin aikana.
Lehden pitkän testihistorian paras suoritus.
#28
Tämän ketjun voisi lopettaa.
Täysin hyödytöntä ja päätöntä syyttelyä ja jankkaamista.
Nyt kohteena on jo koko konserni ja tietysti kaikki, jotka uskaltavat arvostella
tätä sekamelskaa.
#29
Lainaus käyttäjältä: miisalo - 05.12.13 - klo:12:21
Ja lääkityksen vähyys elämästä. Vaikka asiaakin oli seassa.

Täysin samaa mieltä.
#30
Jos täällä saa nimitellä ihmisiä tavalla kuten nimimerkki Keni1 tekee, tämä on minun viimeinen viestini palstalle.
En ole usein tänne kirjoittanutkaan, joten kukaan ei jääne kaipaamaan.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy