Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - FMJ

#1
Alkuperäiset 255/55R19 suvikumit on finito ja etsinnässä hyvissä ajoin uudet. Onko kokemuksia, mitkä olisivat toimineet?

Orggiksena olleet pitkittäisuraiset Continentaalit aivan hirvittävän uraherkät, uskomaton ero edellisessä amarokissa ollesiin BF Goodrichin ALL TERRAIN T/A KO2 -renkaisiin. Nyt mietinnässä, hankkisiko ne, vai jotkut nuolikuvioiset ja vähemmän uraherkät renkaat, kuten Michelinin CrossClimatet.

Hiukan riskillä miettinyt myös näitä, huonoja arvioita saaneita renkaita, mutta tarkoitus pelkkä kesäkäyttö...

https://www.1001renkaat.com/renkaat-auto/gripmax/suregrip-a-s/255-45-r20-105w-1124309
#2
Moro.

Alla nyt kohta kaksivuotias V6 Amarok automaattina, ajettu 60 000 km.

Nyt alkanut häiritä omituinen ääni korkeilla nopeuksilla, 80 kmh jälkeen alkaa kuulua samanlainen kahiseva ääni kuin viallisesta lämmityslaitteen moottorista tai radion taustavinkuna.
Renkaat ei vaikuta, eikä lämppärin sammutus, eikä radionkaan. Takasivuikkunan raotus ilmanvaihdon nopeuttamiseksi ei vaikuta.

Onko näissä automaateissa ollut laakerivikoja, tai Amarokissa esim. kardaanin laakeroinnin vikoja noilla kilometreillä?
Edellisellä manuaaliversiolla ajoin 145 000, eikä ongelmia...
#3
Amarok / Amarok BiTurbo 4-syl vs. V6 ?
21.01.20 - klo:10:05
Moro.

Pöydällä vaihtotarjous nykyisestä 132 kW manuaali-versiosta uuteen V6 automaatti -kampanjamalliin.

Millaisia kokemuksia on V6-mallista, ovatko kuinka syöppöjä verrattuna nelipyttyisiin ja onko ilmennyt jotain perusogelmia?
#4
Klonksvaagenin valoista sen verran kysymystä, miten on Amarok Canyonin apukaukovalojen kytkennät tehty? Onko Amarokeissa jokin valmius apukaukovaloille...
#5
Elektroniikka / Peruutuskamera Amarokkiin
29.09.18 - klo:16:29
Moro.

Olis tarve asentaa peruutuskamera RNS315-systeemilliseen Amarokkiin (2016, 4syl), eli omalla näytöllä toimiva malli.

Millaisia kokemuksia on erilasten jälkiasennusversioiden asennuksista, eli mitä suositellaan? Ja vaatiiko koodauksia...
#6
En nyt muista piuhojen määrää, mutta kaikki versiot kokeilin. Nää känniväylävehkeet on oma lukunsa, hyvä kun eivät sekoa väärästä kuun ajastakin...

Vain tuo mainitsemani valkoinen mustalla raidalla reagoi kaukovaloihin. Täytyneekö sitten heräte etsiä valonvaihtoviikseltä...lieneekö ongelma sitten kaukovaloissa, jos ne palavat jonkinlaisella jäännösvirralla. Sama nimittäin on kotona tapahtunut, kokeeksi tilasin halogeenipolttimon tilalle ledipampun, vaikka virrat kytkee pois, jää himmeästi palamaan edelleen.
#7
Aloin kytkemään autoon LED-kaukovaloja, 2 x 36W Challenger valopalkkia. Autona -16 Amarok, alkuperäisxenoneilla ja päivävaloautomatiikalla.

Kaikki palikat on paikallaan ja ähräämisellä sain herätepiuhan vasemman umpion takana olevaan valko-mustaraita johtoon. Kaukovalot syttyy lähes aina omien pitkien kanssa, mutta ajoittain alkavat vilkuttaa. Ja omituisinta on se, että kun normivalot sammuttaa kokonaan, syttyvät kaukovalot päälle  :P

Mistä heräte oikein pitäisi ottaa, tuon valko-mustan neuvoi  ruotsalaisen XBB:n myyjä sivustollaan, juurikin Amarokkiin noilla palikoilla?
#8
Lainaus käyttäjältä: Just4x4 - 16.11.16 - klo:21:06
Amarok ollut nyt heinäkuusta asti ja toimi moitteettomasti 17000km jonka jälkeen alkoi yksi takaperuutustutkista huutamaan jatkuvasti.

Nyt vaihdettu jo kaksi anturia, johtosarja tutkille, ohjainlaite ja seuraavaksi menee kuulemma koko ECU vaihtoon jos ei vielä silläkään korjaannu ja jos tämäkään ei auta niin sitten vaihtavat koko pääjohtosarjan, noh, takuuseehan nuo menee, mutta auto seisoo sen vuoksi verstaalla useita viikkoja.

Tosin, valittamista ei ole ollut, koska antavat vara-auton aina viikon jaksoissa joissa on tankki täynnä, ja koska kyseessä on takuuasia niin olen vaatinut aina vastaavan varustetason auton jonka myös saanutkin, tosin ei aina Amarok:ia joten toistaiseksi ajeltu autoliikkeiden polttoaineilla muutaman viikon ajan :)

Muuten auto on ollut todella hyvä, ja erittäin sopiva kaupunkiin mikä on bunkkeroitu hidastetöyssyillä, eivät enää minua häiritse.

Onko ratkaisua ongelmaan löytynyt? Täällä nimittäin myös heinäkuussa rekisteröity amarok, jossa ajoittain sisempi takaoikea tutka huutaa ilman syytä. 20 0000 huollon yhteydessä ottivat kuvat ongelmasta, ei ole kuulunut mitään...täytynee käydä kysymässä mitä tehdään. Ilmeisesti ongelmaa on useammillakin, sillä säätivät takapuskuria taaemmas, epäilivät että vetokoukku aiheuttaisi häiriöt. Silti sama jatkuu ajoittain...alkoi muutoin viime syksyn ensimmäisillä loskakeleillä, johonkin meni kosteutta, on oma epäilys.
#9
Amarok / Vs: amarok
04.06.16 - klo:12:43
Lainaus käyttäjältä: teemur - 19.05.16 - klo:10:22
Voi olla valmistautumista Mersun tuloon markkinalle. Mersuissahan on sprinttereissä ollut tarjolla V6 Diesel, jospa siis Navara-pohjaiseen Mersun lava-autoonkin sellainen olisi tulossa...

Myös manuaalivaihteistollinen jatkuvan nelikonversio poistuu, eli vain kytkettävä nelikko tai automaatti torseenilla jää mallistoon.
Käsittääkseni nuo V6:t on jotain uusia versioita, ja johtuen päästöluokka 6:sta, todennäköisesti myös ureamoottoreita?

Onneksi itse ehdin tehdä ajoissa kaupat vanhasta versiosta, manuaalitorseeni 132 kW koneella luovutetaan tiistaina  8)

Mersun Navaraversiossa tuttavalta kuullun mukaan erittäin paljon  mersua, jopa akselistotkin. Eli vain runko ja peltikorin perusrunko lienee Nissania.
#10
Lainaus käyttäjältä: vwmies - 21.02.16 - klo:20:47
Läppiä ei kannata sulkea myöskään sen vuoksi, että kosteus pääsee ilmavirran mukana ulos. SIsälle talvella kertyvä kosteus ja kostuvat matot eivät lupaa pidemmän päälle hyvää.  :o

Jep, tuo onkin se ongelmakohta, ilmanvaihto kun pitää jättää toimimaan. Paras ratkaisuhan olisi liimata takaseinään bitumimattoa, mutta karsastan sen ja pellin väliin pääsevää kosteutta.
Täytynee kokeilla siten, että teen sen alkuperäisen takaseinän tilalle 4 millin vanerista verhoilun, jonka takapuolelle liimaan tuota vaahtomuovi+alumiinipinta-äänieristettä. Yläreunaan teen pieniä siistejä reikiä riviin, joista ohjaamon ilma pääsee kiertämään niille venttiileille. Mielestäni Sorsan takaseinäverhoilu on toteutettu tuolla tavoin.

#11
Moro.

Muutaman viikon päästä tulee uusi Amarok kaksipaikkaisena. En ottanut Sorsan tai Jonassonin äänieristystä takatilaan, koska tarkoitus tehdä sinne ohuesta vanerista seinä, johon saa kiinni esim. ripustuskoukkuja kevylle tavaroille, myös takaovien kajareille tulee takaseinään korvikkeet. Kävin koeajamassa yhtä käytettyäkin, jossa takaverhoilu oli alkuperäinen ja helevetillinen melu Nokian Suv 8:sta tuli takaa  :o

Onko kukaan parannellut tuota takatilan äänieristystä omatoimisesti ja miten olette sen toteuttaneet?
Lattialle tulee oma laaja taso (ulottuu etupenkkien selkänojiin asti), jonka alle jäävät takajalkatilat sivuilta käytettäviksi taskuiksi, joista saa liinat ja hanskat ilma muiden tavaroiden nostelua esille.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy