Volvo

Aloittaja Ironic32, 01.12.09 - klo:17:44

« edellinen - seuraava »

Millä Volvolla ajat?

V70
22 (13.8%)
S80
12 (7.5%)
V60
27 (16.9%)
S60
13 (8.1%)
V50/V40
23 (14.4%)
S40
4 (2.5%)
XC60
28 (17.5%)
XC70
6 (3.8%)
XC90
7 (4.4%)
C30
1 (0.6%)
muu
29 (18.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 160


Romeo

Täällä on kanssa Volvo vahvassa harkinnassa. Nelikosta en luovu ja maavaraa saisi jatkossakin olla, joten XC60 tuntuu paperilla osavalta vaihtoehdolta. Koeajosta jäi ainoana miinuksena mieleen jotenkin vempula alusta. Toki menee kuoppateillä pehmeästi, mutta muuten meno tuntui ainakin näin oudokseltaan huojuvalta "urheilullisemmassa" ajossa. 

Alustaan liittyy myös kysymykseni: kertokaapa kokemuksia XC60 R design tai Four C alustasta vs. vakioalusta? Molemmille on aika iso hintalappu, enkä noista R designin ulkonäköhiluistakaan niin kauheasti perusta. 

Paikallisella myyjällä kun ei ollut R designiä kokeiltavaksi, niin mietin onko R design alusta jo liian kova (kuten VW ja BMW omaan makuuni ovat) vai vieläkö mukavuus pysyy? V60 vakioalusta on minun makuuni.

Toinen mikä Volvossa vaihtoehtona askarruttaa on polttoainetalous ja siihen kytköksissä olevat päästöluvut .l. verot. Kehitystä on toki viime vuosina tapahtunut, mutta kilpailijat ovat kyllä paljon edellä.

Quality

Ehkä olisi parempi olla kokonaan kommentoimatta, mutta aikalailla eri linjoilla olen Romeon kanssa XC60n alustasta. Pidin normialustaa oikein passelina, vailla moitetta huojakkuudesta. Noh, ehkä papalle se sopiikin paremmin ;). Ja R design on mielestäni nimenomaan ulkonäköjuttu, ja sellaisena aivan upea. R design -alustasta ei ole kokemuksia.

Polttoainetaloudesta olen kyllä samoilla linjoilla. Korkeahkot kulutuslukemat (D5 AWD autom.: 8,9-5,6-6,8), 179 g/km, vaikuttavat oleellisesti käyttökustannuksiin, vaikka toki ne ovat oleellisesti pienemmät kuin nykyisessä 1,8Tssä.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

PIPO

Sopivasti voimaa jenkkimallin R-Design S60 T6 AWD mallissa. 325hv ja 480Nm  :o
http://www.volvocars.com/us/all-cars/volvo-s60/details/Pages/specifications.aspx

MoFFe

siinä on sitten valmiiksi polestar viritys. Minkä voi erikseen tilata muuten...ainakin Ruotsissa. Maksaa 8900kr ja takuu pysyy tallessa.

Mikko

Faijakin oli sitten tänään käynyt vaihtamansa murheenkryyni-Passatin Volvoon. Uusi S60 tulee muutaman viikon sisällä. Onhan toi business-varusteltu Volvo auto karvalakki-Passattiin verrattuna. Vaikka sillä pikkudiiselillä tuleekin.

DaddyCool

Itsellä kohta kaksi vuotta ollut XC60 D5 R-Design.  En ole muuta kuin koeajanut vakioalustaista XC60stä mutta ei tuo oman alusta ole liian kova.  Vaikka kesällä on nuo 20" vanteet aika matalaprofiilisilla kumeilla niin ei tunnu kivireeltä.

Suosittelen  ;)

Quality

DaddyCool: Mieluusti kuulisin muitakin kokemuksia: ajokäytös yleensä, vaihteisto, polttoaineenkulutus, viat, melu jne.?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Timpe85

Avokin S60 DRIVe summum on nyt ollut meillä noin kuukauden ja kilsoja on mittarissa reilu 2000km. Oma A3 on jäänyt parkkipaikalle, ei juurikaan kiinnosta sillä ajella  ;D Hienosti on toiminut ja ajettavuus on hyvä. Ainoastaan noilla 235 leveillä nastoilla on havaittavissa pientä vetelyä urissa. Kiihtyvyys 0-100 ei ole mikään räjähtävä mutta ihan hyvin tuolla 1.6 dieselillä tulee toimeen. Keskikulutus on 5,4l/100km, tankillisella menee pitkälti yli 1000km. Eilen tuli sitten ensimmäinen kivi tuulilasiin ja reikähän siihen tuli! Kivi tuli vielä siihen kohtaan, jossa on sadetunnistin. Onneksi on tuulilasivakuutus. Ehtihän auto melkein kuukauden olemaan virheetön...

Volvon penkit ja valot ovat kyllä huippuluokkaa! Sportpenkit suorastaan imee kuskin kiinni penkkiin ja pitempikään matka ei rasita selkää. Ihme kyllä, tästä autosta ei löydy päivävaloja lainkaan ? Xenonit palaa päivälläkin. Luulin, että päivävalot ovat pakolliset nykyautoissa ?
Audi A3 8Y 40TFSIe

Taky

Lainaus käyttäjältä: Timpe85 - 27.11.11 - klo:11:20
...kilsoja on mittarissa reilu 2000km.
Eilen tuli sitten ensimmäinen kivi tuulilasiin ja reikähän siihen tuli! Kivi tuli vielä siihen kohtaan, jossa on sadetunnistin.

Hyvinhän tuo mennyt... ;-(

Tämä nykyinen ei ehtinyt kotiin kaupasta kun 1. kivi/nasta tms tuli tuulilasiin, 164 km oli mittarissa siinä vaiheessa.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

DaddyCool

Lainaus käyttäjältä: Quality - 27.11.11 - klo:10:25
DaddyCool: Mieluusti kuulisin muitakin kokemuksia: ajokäytös yleensä, vaihteisto, polttoaineenkulutus, viat, melu jne.?

Auto on geartronic automaatti (6-v), ajokäytös minusta parempi kuin esim. V70.  Sopivan jämäkkä olematta kuitenkaan pintakova.  Neliveto auttaa liukkaalla liikkeellelähdöissä ja rauhoittaa ajokäytöstä lumikelissä.  Ainetta menee rauhallisessa matka-ajossa jotain 7,3 l/100km, taajamassa ja sekalaisessa en ole saanut yli 9 litraa kulumaan  ;D

Autolla ajettu reilut 25 000 km eikä yhtään varsinaista vikaa ole ollut.  Volvon takaisinkutsukampanjia on muistaakseni ollut kolme: yksi oli moottoriöljyn määrään liittyvä - liika öljy oli jossain aiheuttanut ongelmia, toinen oli ajotietokoneen ohjelmointi - tuulilasin pesunesteen loppumisesta ei tullut ilmoitusta ja kolmatta en muista  :-\

Auto on hiljainen, joskin 5-sylinterin murina kuuluu kiihdytyksessä  ;)  Talvella minulla on Bridgestonen kitkat ja ne ainakin on hiljaiset, nastoista ei kokemusta.  Ja niinkuin aikaisemmin kirjoitin niin 20" kesärenkaat ei ole liian kovat eivätkä vetele urissa eikä kiihdytettässä.

En ole ajanut X3 tai Q5 kumpaakaan, joten ei pysty vertaamaan.

Mutta nykyisten kokemusten perusteella seuraavakin auto on Volvo...

Quality

Kiitos paljon positiivisista kokemuksista, sellaisiahan sitä mielellään kuulee ja lukee, kun oma on tulossa noin kuukauden sisään.

Eniten tosiaan itseä arveluttaa kulutus, joka noiden kokemusten mukaan vaikuttaisi maltilliselta. Positiivisella mielellä odotus jatkuu ...
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Romeo

Nyt on sitten ajettu XC60 sekä vakio- että R alustalla. Lisäksi syksyn mittaan on koelenkkejä heitetty ketjussa mainituilla uuden kopan BMW X3:lla ja Audi Q5:llä.

BMW:n taloudellisuus vs. suorituskyky on kyllä omaa luokkaansa. Ajettavuuskin on isolla tiellä hieno, mutta huonommalla baanalla alusta on melkoisen kova ja etupää pitää terävissä montuissa ihme kolahduksia. Merkkinä hieman karsastan BMW:tä ja varustelukin on hinnakasta - no missäpä ei. Uusi korimalli plussaa.

Audikin oli ihan soiva peli, mutta ei oikein sykähdyttänyt. Kaasun vaste on ihmeen viipyilevä, liekö turboviivettä vai mitä. Facelift tulossa.

Volvo on ehdottomasti kaartin mukavin ajaa. D3:llakin vääntö tuo tehon tunnetta ja D5:stahan löytyy voimaa kun pienestä kylästä. Ensituntuma oli että "tässä se on". Vakioalustaa pidin ensikokemalla hieman liian pehmeänä (huojuvana) mutta nyt kun olen ajanut pariin otteeseen vuorotellen R alustaa ja vakiota, niin enpä olekaan enää niin varma. Vakioalusta imee hiekkatien montut hienosti, R:ssä taas kaarreominaisuudet ovat kohdallaan eikä kovuus ole vielä kauheasti verota mukavuutta.

Volvon miinuksiin lukisin vanhahkon konseptin joka näkyy mm. polttoainetaloudessa. Toisaalta se on koteltua tekniikkaa josta lastentaudit lienee hiottu pois.

Kvee

Romeolla alkaa sitten olemaan prosessi voiton puolella  ;)...vieläkö sitä Ocean Racea saa, vai olisiko se sitten R-design? Molemmat ulkoisesti normia sävähdyttävämmän näköisiä.

Itsenikin mielestä X3 Bemun alusta jotenkin "täpätti", mutta voi olla että se johtui renkaista.

Tos®

Talvi yllätti volvon purkamisen  ::)
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Romeo - 28.11.11 - klo:10:44
BMW:n taloudellisuus vs. suorituskyky on kyllä omaa luokkaansa.

Buimurin myyntiesiteissä on kieltämättä hienoja numeroita esillä, mutta eipä ne erot reaalimaailmassa valtavia ole. Keväällä oli Autobildissä testissä GLK 220 CDI, X3 20d ja Q5 170hv TDI. Kaikki automaatteina ja nelikolla.

Bildin vakiolenkillä keskikulutukset seuraavasti:
Q5 7,7
X3 7,2
GLK 7,7

Mitattuja kiihtyvyyksiä:

0-100
Q5 9,3
X3 8,7
GLK 9,0

0-130
Q5 15,9
X3 15,1
GLK 15,2

Mersu oli aavistuksen altavastaajan asemassa, kun siinä oli 19" rengastus ja Audissa ja Bemussa 17 tuumaiset. Eli aika pieniä ovat todelliset erot.

Romeo

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 28.11.11 - klo:10:52
Romeolla alkaa sitten olemaan prosessi voiton puolella  ;)...

Ei näissä hommissa taida voiton puolelle päästäkään, mutta siitä huolimatta passion red XC60 R design meni tänään tilaukseen. Nyt alkoi sitten ne piinaviikot  ::)

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Romeo - 30.11.11 - klo:15:46
Ei näissä hommissa taida voiton puolelle päästäkään, mutta siitä huolimatta passion red XC60 R design meni tänään tilaukseen. Nyt alkoi sitten ne piinaviikot  ::)

Muy bien ja onnea päätöksestä  ;D...punainen R-design on sairaan hienon näköinen! Kauanko joudut odottelemaan?

Quality


Onneksi olkoon tilauksesta! Mahtavan upean setin olet valinnut.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Romeo

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 30.11.11 - klo:15:52
Kauanko joudut odottelemaan?

Kiitoksia. Alustava arvio toimitukselle oli helmikuun puoliväli. Ocean racella on kuulemma tällä hetkellä pidempi toimitusaika.

Jeppe

Onneksi olkoon valinnasta täältäkin.

XC60 alkaa kohta olla enemmistönä palstan Volvoista. ;D

savolaiskollega

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/volvolta-taloudellisempia-vaihtoehtoja

Tätä olen oikeastaan odotellutkin, että kuka ensimmäisenä tuo ns. pikkudieselin ja automaatin yhdistelmän myös ns. kookkaiden henkilöautojen sarjaan. Riippuu tietysti hinnasta miten se suhtautuu....

Nyt vaan skodakin suuperiin DSG-laatikko ja menoks.... ;)

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Romeo - 30.11.11 - klo:15:58
Kiitoksia. Alustava arvio toimitukselle oli helmikuun puoliväli. Ocean racella on kuulemma tällä hetkellä pidempi toimitusaika.

Noh...saatat kuitenkin ehtiä neljästä vetävästä pyörästä nautiskelemaan.

Romeo

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 04.12.11 - klo:12:53
Noh...saatat kuitenkin ehtiä neljästä vetävästä pyörästä nautiskelemaan.

No niistä nautitaan kyllä jo nykyiselläkin ajokilla - kun nyt vaan tulisi se talvi! Vajaavetoisiin en enää herkästi haksahda kun on päässyt nelikon makuun.

DaddyCool

Lainaus käyttäjältä: Romeo - 30.11.11 - klo:15:46
Ei näissä hommissa taida voiton puolelle päästäkään, mutta siitä huolimatta passion red XC60 R design meni tänään tilaukseen. Nyt alkoi sitten ne piinaviikot  ::)

Onneksi olkoon, loistava valinta  ;)

Emil Eagle

Hämmästyin lukiessani juttua V70:stä; Iso Kartano-Volvo jossa 1.6-litrainen bensamoottori. Jo samankokoisessa dieselpadassa tuossa kopassa oli haukkomista, mutta ajattelin sen olevan pakollinen kuvio päästökisassa. Nyt kun tavaan Volvon sivustoa, niin eihän tuota saa enää ollenkaan bensaviitosella. Mihin tämä maailma on menossa  :D
Kiitokset mukavasta foorumista.

JoJio

Mut 1600cc bensana saa  ;D

McVAG

pääseV50, 600km talvikelissä. Jos ei olisi leasing auto niin vaihtaisin täällä ja ajaisin takaisin Espooseen toisella autolla. Ohjaus on jotain aivan järkyttävää, ratti tuntuu mukavalta kädessä ja penkki ok isollekin. Mutta se ohjaus, se ohjaus se ohjaus... Hervottoman yli tehostettu, ei mitään tuntumaa, ei oikein varma onko ratti kiinni fyysiesti vain sähköjohdoilla eturenkaisiin, vai ollenkaan. Koko ajan saa olla paimentamassa. Tuntuu että koko ajan on auto lähdössä alta. Hyvälaatuisesta tietokoneen/PS3:n forcefeedback ratissakin on pare Pmpi ja selkeämpi tuntuma kuin tuossa.

Hirvittää ajatella, että maanantaina pitäisi ajaa vielä Rovaniemelle ja sieltä sitten mutkitellen takaisin Espooseen. Taidan ajaa Ouluun ja autojunaan. Piti matkalta soittaa kaverille jolla oli tollanen aiemmin, ihan vaan varmistaakseni että kuuluuhan sen olla tollainen, ettei ole mitään rikki. Kuulemma kuuluukin olla tuollainen, ei voi tammikuun loppu tulla tarpeeksi aikaisin ja pääsen tuosta eroon.

nemos

Lainaus käyttäjältä: McVAG - 11.12.11 - klo:02:00
pääseV50, 600km talvikelissä. Jos ei olisi leasing auto niin vaihtaisin täällä ja ajaisin takaisin Espooseen toisella autolla. Ohjaus on jotain aivan järkyttävää, ratti tuntuu mukavalta kädessä ja penkki ok isollekin. Mutta se ohjaus, se ohjaus se ohjaus... Hervottoman yli tehostettu, ei mitään tuntumaa, ei oikein varma onko ratti kiinni fyysiesti vain sähköjohdoilla eturenkaisiin, vai ollenkaan. Koko ajan saa olla paimentamassa. Tuntuu että koko ajan on auto lähdössä alta. Hyvälaatuisesta tietokoneen/PS3:n forcefeedback ratissakin on pare Pmpi ja selkeämpi tuntuma kuin tuossa.

Hirvittää ajatella, että maanantaina pitäisi ajaa vielä Rovaniemelle ja sieltä sitten mutkitellen takaisin Espooseen. Taidan ajaa Ouluun ja autojunaan. Piti matkalta soittaa kaverille jolla oli tollanen aiemmin, ihan vaan varmistaakseni että kuuluuhan sen olla tollainen, ettei ole mitään rikki. Kuulemma kuuluukin olla tuollainen, ei voi tammikuun loppu tulla tarpeeksi aikaisin ja pääsen tuosta eroon.

Tässä HS:n Timo Turkulan käsitys asiasta:
Volvo V50 sopii kaikenlaiseen ajoon. Kaupungissa V50 kääntyy ketterästi ja on helppo pysäköidä. Mutkateillä kuljettaja nauttii hyvistä kaarreominaisuuksista.

Valtateillä V50 on ajajan auto. Valmistaja on virittänyt suuntavakavuuden sopivaksi Suomen olosuhteisiin. Ohjaus keskittää tomerasti.

V50 on yksi parhaita kompromisseja ajettavuuden ja mukavuuden välillä. Ison auton ajo-ote ja mukavuus ovat kompaktissa paketissa.


Itse olen samoilla linjoilla Turkulan kanssa sillä perusteella mitä olen vanhempien Driveä ajanut eli ihan OK ohjaus.
Volvo XC60 T8 Inscription

DaddyCool

Itsellä ei ole kokemusta kuin muutama kilometri appiukon V50 1.6 Drivestä ja pari kertaa huollon sijaisautona olleesta samanmoisesta autosta.

Mielestäni yllättävän hyvä ajaa ja tuo 1.6 diesel normaaliajoon riittävän tehokas. Ajotuntuma ei ole ihan XC60 luokkaa mutta ei missään tapauksessa huono eikä minusta ohjaus ole ylitehostettu.

Makuasioita taas  ::)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy